وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

ادامه تجمع و تحصن دانشکده فنی دانشگاه تهران

تجمع و تحصن اعتراض آمیز دیگری از صبح امروز شنبه بیست و یکم آذر ماه  در دانشکده فنی دانشگاه تهران شکل گرفته است. دانشجویان شرکت کننده در این تجمع که بالغ بر 400 نفر هستند خواستار استعفای فوری و بی قید و شرط رئیس دانشگاه فرهاد رهبر و همچنین آزادی دانشجویان در بند هستند. تا این لحظه (ساعت 14:00بوقت ايران)،، هیچ گونه برخوردی بین دانشجویان و نیروهای انتظامی و عوامل موسوم به لباس شخصی روی نداده است

تجمع اعتراضی و راه پیمائی مادران عزادار در خیابانهای مرکزی شهر


فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران :بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،مادران عزادار علیرغم حضور نیروهای سرکوبگر با تهدید و توهین ، تجمع اعتراضی و راه پیمائی خود را از پارک لاله تا چهار راه فاطمی برگزار کردند.
روز شنبه 21 آذر از ساعت 17:15 مادران عزادار به روال هفتگی خود در میدان آب نمای پارک لاله تهران در حال تجمع بودند که مامورین سرکوبگر نیروی انتظامی،لباس شخصی و بسیجیها با بر خوردی وحشیانه سعی در متفرق کردن آنها کردند. با اين حال  مادران تجمع خود را شکل داده وقصد راه پيمايي درپارك را داشتند اما نیروهای سرکوبگر اجازه راه پیمائی به دور میدان آب نمای پارک لاله را به مادران نداده و آنها را وادار به بیرون رفتن از پارک کردند.
متعاقبا مادران نيز راهپيمايي خود را از  میدان آب نمای پارک لاله  شروع کرده و وارد خیابانهای مرکزی شهر شدند. آنها از خیابان امیر آباد بسوی چهار راه فاطمی حرکت کردندو هنگام حرکت دستهای خود را به عنوان علامت پیروزي بر سر خود بلند کرده بودند.
در طی مسیر تعداد زیادی از مردم به آنها می پیوستند و کسبه از مادران عزادار حمایت می کردند. خودروها نیز  هنگام مشاهده راه پیمائی مادران با بوق زدن از آنها حمایت می کردند .
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه که از نیروهای انتظامی،لباس شخصی و بسیج تشکیل می شدند با عربده کشی و توهین و تهدید سعی در متفرق کردن مادران داشتند. لباس شخصیها خطاب به مادرانی که نسبت به برخوردهای وحشیانه آنها اعتراض می کردند پاسخ ميدادند كه   ما پول گرفتیم تا همۀ شما را بکشیم،ميخواهید مثل سری قبل باز هم شما  را دستگیر کنیم  وبا كلمات توهين آميز خاص خودشان به مادران بزرگوار توهين كرده وميگفتند بروید گم شوید واين روال تا پايان راهپيمايي مادران همچنان توسط سرکوبگران ادامه داشت .اهانتهاي ناروابه مادران گرانقدري  که خون فرزندانشان برای آزادی مردم ایران فدا شده و یا در اسارتگاه ولی فقیه بسر می برند.

اعتراض استادان دانشکده فنی دانشگاه تهران نسبت به وقایع روزهای اخیر


شورای اساتید پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران به مناسبت وقایع 16 و 17 آذر در دانشگاه ها بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرده است:

در روزهای 16 و 17 آذرماه جاری، دانشگاه تهران و پردیس دانشکده های فنی بار دیگر شاهد وقایع بسیار ناگواری بود. در هر دو روز جمع کثیری که دانشجو یا کارمند دانشگاه تهران نبودند با عبور از درهای تحت مراقبت انتظامات وارد صحن دانشگاه شدند و مقابل ساختمان اصلی پردیس دانشکده های فنی تجمع کردند.

پیامد هجوم این عده در دو روز متوالی به داخل ساختمان پردیس فنی، ضرب و شتم دانشجویان، ارعاب و اذیت کارکنان و اساتید با پرتاب گاز اشک آور و آفریدن فضای آکنده از تشنج و رعب و وحشت بود.

این وقایع که در پی بی توجهی به رخدادهای تلخ حمله به دانشگاه و ساختمان دانشکده فنی در 24 خرداد 88 و کوی دانشگاه در همان شب اتفاق می افتد، به تکرار غیرقابل باوری رسیده است و ورود افراد غیرمسئول به محوطه دانشگاه برای چندمین بار به مسامحه گرفته می شود. گویی که قرار است نابودی نظم و امنیت و انضباط، هتک حرمت دانشگاه، تخریب اموال عمومی و ایجاد محیط رعب و وحشت یک موضوع پیش پا افتاده تلقی شود.

با توجه به موارد مذکور شورای پردیس اعلام می دارد که این وقایع به هیچ وجه قابل پذیرش نبوده و علت اصلی بروز این اختلالات، تشنج ها و رخدادهای ناگوار صرفا ورود پر تعداد و غیرمسولانه افرادی غیر از دانشجویان دانشگاه تهران به محیط مقدس دانشگاه است که مسئولیت آن علی القاعده با ریاست محترم و سایر مسئولین ذیربط دانشگاه تهران می باشد.

بدیهی است عدم رسیدگی جدی به این امر و پیامدهای آن باعث تداوم به خطر افتادن امنیت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه شده و به صدمه دیدن جدی فعالیت های آموزشی، پژوهشی و کاهش اعتبار علمی دانشگاه تهران می انجامد.
با در نظر گرفتن نکات فوق، شورای پردیس دانشکده های فنی ضمن سلب مسئولیت از عواقب بروز این وقایع اسفبار، خواهان حفظ نظم و حرمت دانشگاه، رعایت مقررا و تامین امنیت دانشگاهیان می باشد

افشای نقش 4 گروه لباس شخصی در كوی دانشگاه

با وجود انعكاس گسترده سخنان چندی پیش دكتر علیرضا زاكانی، نماینده تهران در دانشگاه امام صادق(ع)، بخشهایی از آن سخنان درخصوص مقوله لباس شخصی ها و حادثه كوی دانشگاه به دلایل نامعلومی سانسور شد كه به دلیل اهمیت و مشخص شدن برخورد نظام با متخلفین، در ادامه منتشر می شود.


به گزارش خبرنگار "آینده" این نماینده مجلس عناصر لباس شخصی را به 4 دسته تقسیم و تاكید كرد: یك دسته از نیروهای لباس شخصی از عوامل ناجا هستند كه در كوی دانشگاه ورود پیدا كرده و باید با آنها برخورد شود و دسته دوم كسانی هستند كه احساس تكلیف می‌كنند و دسته سوم كسانی هستند كه سامان دهی خود را در صحنه پیدا می‌كنند كه بخش بسیاری از این عناصر دسته سوم لباس شخصی‌ها شناسایی و دستگیر شده‌اند و در حال حاضر در زندان به سر می‌برند.


زاكانی به دسته چهارم از عناصر لباس شخصی اشاره و تصریح كرد: معلوم نیست این افراد چه كسانی هستند اما اكثرا از اراذل و اوباش هستند كه هیچ گاه كتك نمی‌خوردند و به بیان رییس دانشگاه تهران عده ای از آنها از روز قبل با آن چه به محیط كوی دانشگاه آشنایی نداشتند وارد كوی دانشگاه شده بودند.


این در حالی است كه پیشتر فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) از ورود موتورسواران ناجا به داخل كوی در شب حادثه خبر داده بود.


عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاكید بر اینكه بحث جدی این است كه كسانی قصد دارند ضابطه‌ها را از میان ببرند خاطر نشان كرد: بنده در مجلس شورای اسلامی در خصوص كوی دانشگاه جزو گروهی بودم كه موظف بود دانشجویان كوی دانشگاه را هر چه زودتر آزاد كند و بنده در تماس با  نیروی انتظامی از محل بازداشت این دانشجویان كسب اطلاع كرده و از آنها خواستم این دانشجویان را آزاد كنند و در نهایت با مسئولیت بنده همان شب 138 نفر از دانشجویان كوی دانشگاه را آزاد كردند.


دبیر كل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینكه كمیته‌های مختلفی در خصوص بحث كوی دانشگاه در مجلس تشكیل شده است تاكید كرد: عناصری از عوامل لباس شخصی و غیر لباس شخصی نیروی انتظامی در بحث كوی دانشگاه دستگیر شده‌اند و با دستور حجت الاسلام طائب و با شناسایی عوامل سپاه، كسانی كه به اسم بسیج وارد كوی دانشگاه شده بودند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.


وی تصریح كرد: بخشی از عناصر لباس شخصی كه اراذل و اوباش هستند، باید شناسایی شوند و باید با آنها برخورد شود.


زاكانی در پایان خاطر نشان كرد: امیدوارم ابعاد مختلف حادثه كوی دانشگاه واكاوی و روشن شود و این مسأله مانع ظلم بزرگی به دانشجویان شود.


آینده

کلیپی ویدئوبی دیگر تقدیم به مجید توکلی


دو تن از ایرانیان به نام حمیدرضا و هاله کلیپ ویدئوی زیبای دیگری برای مجید توکلی ساخته اند که در لینک زیر می توانید مشاهده کنید:

http://www.youtube.com/watch?v=hZldVxZA-aA

ما همه "مجید توکلی" هستیم

تنها دو روز پس از انتشار عکس های «مجید توکلی» عضو انجمن اسلامی دانشجویان پلی تکنیک توسط رسانه های دولتی و سپاه چون ایرنا، فارس و جهان نیوز موجو گسترده ای برای حمایت از وی تشکیل شده است.


این حمایت گسترده «کمپین مردان با حجاب» نام دارد که به پیشنهاد آرش عاشوری از عکاسان هنری در فیس بوک شکل گرفت و شور بسیاری در شبکه های اجتماعی، سایت ها و وبلاگ ها به وجود آورده است.

در صفحه نخست این کمپین که در سایت فیس بوک تشکیل شده هدف آغاز آن به این صورت شرح داده شده:
« بازداشت این دانشجوی شجاع و انتشار چنین عکسهایی فقط و فقط برای فشار بر جنبش دانشجویی و حرکت سبز ملت ایران انجام شده و در همین زمان تلاشی است برای تحقیر کردن کلیه زنان این سرزمین. برای اینکه ثابت کنیم با مجید توکلی هستیم. برای اینکه بگوییم لباس زنانه (منظور حجاب) بد نیست و این حجاب اجباریست که بد است. چه بر تن زنان این سرزمین و چه بر چهره مجید توکلی.» و از مردان خواسته شده عکس های با حجاب را به آدرس زیر بفرستند:
rousari@gmail.com
در نهایت نیز پوستری از این عکس ها تهیه خواهد شد.

تاکنون بسیاری از کاربران اینترنتی عکس های خود را فرستاده و کلیپی نیز با عنوان «ما همه مجید هستیم» از این عکس ها ساخته شده که در آدرس زیر قابل دیدن است:
http://www.youtube.com/watch?v=xNgN1rbXjLc

خبرگزاری های حکومت که با هدف تحقیر مجید توکلی که «شرف جنبش دانشجویی» لقب گرفته است، این عکس ها را برای تحت تأثیر قرار دادن حرکت های دانشجویی در 16 آذر منتشر ساختند. اما این حرکت دانشجویان و کاربران اینترنت آنها را در رسیدن به اهدافشان ناکام ساخته است. به طوری که نحوه پوشاندن چادر و مقنعه بر تن مجید توکلی نشان از حجاب اجباری زنان طی سال های گذشته دارد و به محلی برای اعتراض به «حجاب اجباری» نیز تبدیل شده است.

در عین حال کاربران بسیاری از این تیتر در پست هایشان استفاده کردند که «مجید توکلی تکثیر شد نه تحقیر». مسیح علی نژاد نخستین بار این تیتر را پیشنهاد داد که با استقبال گسترده مواجه شد.

مجید توکلی که پس از سخنرانی منتقدانه خویش در مراسم 16 آذر دانشگاه امیرکبیر خارج از دانشگاه با ضرب و شتم و کتک بسیار بازداشت شد، به عنوان یکی از «نماد های جنبش دانشجویی» شناخته می شود و در میان فعالان اجتماعی و سیاسی بسیار شناخته شده است.

وی تا کنون سه بار بازداشت شده است که نخستین بار آن در اردیبهشت ماه 1386 در پروژه جعل نشریات توسط نیروهای امنیتی برای ضربه زدن به فعالین دانشجویی دانشگاه امیرکبیر بود. نیروهای امنیتی با جعل نشریه سرخط که مجید توکلی مدیرمسئول آن بود پروژه ای را در بهار سال 86 برای سرکوب دانشجویان پلی تکنیک طراحی کردند. در آن سال و در جریان این اقدام 8 تن از دانشجویان پلی تکنیک بازداشت شده و از آن بین مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری بیش از یک سال ونیم بی گناه در حبس ماندند تا در نهایت دادگاه عمومی تهران حکم به جعلی بودن نشریات داد.

توکلی بار دیگر در بهمن 87 در مراسم سالگرد مهندس بازرگان مقابل حسینیه ارشاد بازداشت شد و قریب 4 ماه را در زندان سپری کرد.

وی پس از آزادی با مشکلات بسیاری جهت ادامه تحصیل از سوی وزارت علوم مواجه شد و در نهایت جهت تحصیل به بندرعباس «تبعید» شد.

مجید توکلی جهت شرکت در مراسم 16 آذر به تهران آمده بود که پس از سخنرانی در این مراسم خارج از دانشگاه با حمله نیروهای امنیتی دستگیر شد.