وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۱۰, جمعه

ظرفيت استاديوم تکميل شد / حضور خبرنگاران خارجي و قطع تلفن همراه / احتمال عدم پخش مستقيم از طريق رسانه ملي / برخورد با سبز پوشان

در حالي که کمتر از 2 ساعت ديگر به آغاز شصت و هفتمين ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس باقي مانده است، ظرفيت ورزشگاه آزادي تکميل شده و بسياري از علاقمندان دو تيم نيز پشت درهاي ورزشگاه مانده اند.

ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس در هفته نهم رقابتهاي ليگ برتر ساعت 14:30 دقيقه در امروز به قضاوت محسن ترکي در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد.

تماشاگران علاقمند به دو تيم که از ساعت 6 صبح جمعه وارد ورزشگاه آزادي شده اند، اکثر سکوهاي طبقه اول و دوم را به اشغال خود درآورده اند که در اين بين تعداد تماشاگران پرسپوليس بيشتر از استقلال است.


حاشيه دربي 67 / بازار سياه و فروش 20 هزار توماني بليت طبقه اول

به دليل ايجاد بازار سياه بليت طبقه اول به مبلغ 20 هزار تومان فروخته شد. در حالي كه تصور مي شد با وجود سه برابر شدن ماموران براي كنترل هواداران و جلوگيري از بازار سياه اين اتفاق نمي افتد، بار ديگر بازار سياه به وجود آمد به طوري كه بليت طبقه اول به قيمت 20 هزار تومان و طبقه دوم 10 هزار تومان فروخته شد. هواداران استقلال از اين كه جايگاه روبرو را به آنها اختصاص ندادند به هواداران پرسپوليس معترض شده و با شعار " جايگاه روبرو مال ماست، مال ماست " اين اعتراض را نشان دادند. البته اين شعار آنها واكنش هواداران پرسپوليس را در برداشت. هواداران استقلال عكس بزرگي از وحيد طالب لو را نصب كرده اند و هواداران پرسپوليس هم عكس بزرگي از عادل كلاه كج را در اختيار دارند.

*هواداران دو تيم از شهرهاي مختلف در ورزشگاه آزادي حضور دارند كه مي توان به شهرهاي دزفول، كاشان، اصفهان، شيراز، اهواز، انزلي، رشت، قم، كاشمر، انديمشك، تفرش، اهر، ياسوج، طالقان، رامسر و چالوس اشاره كرد.

حاشيه دربي 67 / حضور خبرنگاران خارجي در ورزشگاه آزادي

تعدادي از شبكه‌هاي تلويزيوني از آلمان، فرانسه و چند كشور عربي در ورزشگاه آزادي حضور دارند تا حاشيه ديدار تيم هاي استقلال و پرسپوليس را پوشش دهند. دربي 67 ايران با مصاف تيم هاي استقلال و پرسپوليس از ساعت 14:30 در ورزشگاه آزادي آغاز خواهد شد. تعدادي از شبكه هاي تلويزيوني از چند كشور اروپايي و عربي به تهران آمده‌اند و با حضور در ورزشگاه آزادي حاشيه‌ها و مسابقه را تحت پوشش قرار داده‌اند. عزيز محمدي، رئيس سازمان ليگ و مسعود عنايت ساعت 11 به ورزشگاه آزادي آمدند و از نزديك مسايل را در ورزشگاه آزادي زير نظر گرفتند. نشستن هر يك از تماشاگران استقلال و پرسپوليس در روبروي جايگاه ورزشگاه آزادي تنش‌هاي زيادي را در پي داشته و تا چند از ساعت قبل از شروع مسابقه حاشيه‌هاي زيادي را به همراه داشت.

عزيز محمدي بيش از سايرين مورد انتقاد هواداران قرار گرفت. رئيس سازمان ليگ چند ساعت قبل از شروع مسابقه از سوي هواداران به ويژه از طرف تماشاگران استقلال هو شد.

* اسكوربورد ورزشگاه آزادي چند ساعت قبل از شروع مسابقه‌هاي قبلي تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس را به نمايش گذاشت؛ اگر چه گل‌هاي زده شده در دربي هاي گذشته نشان داده نشد.

* شايعات مختلفي نيز وجود دارد که نيروي انتظامي با افرادي که لباس سبز بر تن داشته اند برخورد نموده و مانع ورود آنها به استاديوم شده است

* خطوط تلفن همراه يكبار ديگر قطع شده است. گزارش‌هاي موجود نشان مي‌دهد كه هم اكنون در منطقه غرب تهران؛ مخصوصا استاديوم ورزشي آزادي و مناطق اطراف آن خطوط تلفن همراه با اختلال مواجه است.

* در حال حاضر و پيش از آغاز اين بازي شنيده مي‌شود كه به احتمال عدم پخش مستقيم اين شهر‌آورد از طريق رسانه ملي وجود دارد.

در ماه‌هاي گذشته اين براي چندمين بار است كه خطوط تلفن همراه قطع مي‌شود.

عبدالله نوری در دیدار با جانباز اصلاحات: دستگيری حجاريان، زیان جبران‌ناپذیری برای حکومت داشته است

عبدالله نوری به همراه جمعی از دوستان سعید حجاریان صبح پنج شنبه با حضور در منزل وی با او دیدار کرده و به گفت‌و‌گو نشست.








به گزارش موج سبز آزادی، در ابتداي اين ديدار سعيد حجاريان به بیان خلاصه‏ای از وضعیت خود در طول دوره بازداشت پرداخت. در ادامه عبدالله نوری ضمن ابراز خوشحالی از آزادی سعید حجاریان و تجلیل از وضع روحی مناسب وی، رفتار پس از انتخابات حکومت را اشتباهی فاحش دانست و گفت: "حکومت از این دستگیری ها چه نتیجه ای به دست آورد؟ به نظر من همه دستگیری‌های مربوط به انتخابات به ویژه دستگیری آقای حجاریان با جسمی معلول و ناتوان زیان جبران ‌ناپذیری برای حکومت دربر داشته است."



وي با بيان اينكه پس از اعلام نتایج انتخابات مردم در دو گروه تقسیم شدند؛ اظهار داشت: "گروهی معتقد به صحت انتخابات و البته آراء 25 ملیونی! برای رییس جمهورشان بودند و گروه دیگری چنین اعتقادی نداشتند، حال سئوال این است که آیا با مجموعه رفتاری که در طول این صد و چند روز از سوی حکومت انجام پذیرفت از دستگیری‌های گسترده تا دادگاه‌های کذایی، از برخوردها و خشونت‌های خیابانی تا اتفاقات ناهنجار بازداشتگاه‌ها و از اعترافات متهمان تا مصاحبه‌های به اصطلاح در محیط آزاد آیا حتی یک نفر از افرادی که جزو گروه دوم و البته بیرون از زندان بوده‌اند به گروه اول پیوسته است؟"



عبدالله نوری خاطر نشان كرد: "چنانچه چنین نتیجه‌ای گرفته نشده باشد قطعا حکومت حتی در راستای اهداف خودش هم شکست خورده است، اگر هم هدفش ارعاب ملت بوده باز هم سئوال این است که آیا با رصد راهپیمایی روز قدس به نتیجه مطلوب خود رسیده است؟ تنها در یک حالت، حکومت ممکن است به نتیجه دلخواه خود رسیده باشد و آن هم توجیه گروه اول و جلوگیری از ریزش هر چه بیشتر حامیان خود."



نوری در پایان ضمن دعا برای سلامتی دکتر سعید حجاریان استخلاص همه زندانیان بی گناه را از خداوند منان خواستار شد.



گفتني است سعید حجاريان پيش از ظهر چهارشنبه بعد از تحمل بيش از صد روز زندان، با قيد وثيقه و به صورت موقت آزاد شده است.





یک برگ از بازجوئی تکاندهنده سعید امامی را که محرمانه ترین پرونده امنیتی است


«من از آغاز انقلاب تا به امروز سرباز گوش به فرمان نظام مقدس اسلامی و مقام ولایت بوده و هستم، هیچگاه بدون کسب اجازه و یا بدون دستورات مقامات عالی نظام کاری انجام ندادهام. هرچه را که به صلاح نظام و اسلام دانستهام به عنوان پیشنهاد به مسئولانم ارائه کردهام. من خود را گناهکار نمیدانم. کسانی که حذف شدهاند، مرتد، ناصبی و محارب بودهاند. حکم مجازات آنها مثل همیشه به ما تکلیف شده است و ما آنچه کردهایم اجرای تکالیف شرعی بوده است نه قتل و جنایت … حکم اعدام داریوش فروهر و پروانه اسکندری را به روال معمول همیشگی حجتالاسلام علی فلاحیان به من داد. احکام اعدام سایر محاربین قبلا” در زمان وزارت فلاحیان صادر شده بود. از مدتها پیش قرار بر این بود که عوامل مؤثر فرهنگی وابسته که توطئه تهاجم فرهنگی را در ایران پیاده میکردند و جمعا” صد نفر بودند اعدام شوند. حکم حذف 29 نفر از نویسندگان از مدتها پیش مشخص و احکام قبلا” صادر شده بود که در مورد 7 تن از آن عناصر احکام در دوره وزارت علی فلاحیان اجرا شده بود. وقتی حکم اعدام فروهر به ما ابلاغ شد پرسیدیم که تکلیف احکام معطل مانده اعضای کانون نویسندگان چه میشود که حاج آقا دری نیز گفتند هرچه سریعتر اقدام شود بهتر است و این بار نیز مثل ماقبل انجام شد با فرق اینکه بجای ابلاغ از سوی فلاحیان امور از طریق حاج آقا دری نجفآبادی هماهنگ میشد.» در جلد 16 پرونده صفحه 384 پرونده بازجویی سعید امامی نیز ، هنگامی که بازجو از امامی سؤال می کند که آیا اعدامها رویه امنیتی داشت و با حکم “حفظ نظام از واجبات است” انجام میشد یا حکمهای موضوعی نیز داشت ، سعید امامی پاسخی می دهد که شابد بتوان آنرا مهم ترین فراز بازجوئیهای وی تلقی نمود. وی در جواب میگوید: « فلاحیان با وجود آنکه خود حاکم شرع بود، اما معمولا” و در موارد حساس احکام حذف محاربان را شخصا” صادر نمیکرد. او این احکام را از آیتالله خوشوقت، آیتالله مصباح، آیتالله خزعلی، آیتالله جنتی و گاها” نیز از حجتالاسلام محسنی اژهای دریافت میکرد و بدست ما میداد. ما فقط به آقایان اخبار و اطلاعات میرساندیم و بعد هم منتظر دستور میماندیم. مثلا” وقتی باخبر شدیم که حاج احمد آقا در جلسات خصوصی به مسئولان نظام و حتی به ولایت امر اهانت میکند. آنرا ارجاع دادیم و بلافاصله دستور آمد که همه رفت و آمدهای ایشان را زیر نظر بگیرید و از مکالمات و ملاقاتهای ایشان نوار تهیه کنید. ما هم بمدت یکسال همین کار را کردیم. متأسفانه حاج احمد آقا به راه یک طرفه بدی وارد شده بود که برگشت نداشت. وقتی دستور حذف حاج احمد آقا را آقای فلاحیان به من ابلاغ کرد مضطرب شدم و حتی به تردید فرو رفتم. دو روز بعد همراه با آقای فلاحیان به دیدار آیتالله مصباح رفتیم، آقایان محسنی اژهای و بادامچیان هم آنجا بودند البته بعدا” حاج آقا خوشوقت هم از بیت آمدند آنجا و نظر جمع بر این بود که نباید به کسانی که با ولی امر مسلمین خصومت میکنند، رحم کرد









یک برگ از بازجوئی تکاندهنده سعید امامی را که محرمانه ترین پرونده امنیتی است