وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه

شکنجه شدید دو زندانی به اتهام ارتباط با احزاب مخالف

شکنجه شدید دو زندانی به اتهام ارتباط با احزاب مخالف
دو زندانی سیاسی کرد به نامهای علی احمد سلیمان و منصور محمدی، در سلولهای انفرادی ادارهی اطلاعات شهر ارومیه، به سختی شکنجه شدهاند. این در حالیست که مسئولین زندان به هیچ عنوان اجازهی مداوای این دو زندانی را در خارج از زندان نمیدهند.
دو زندانی سیاسی کرد به نامهای علی احمد سلیمان و منصور محمدی که به اتهام همکاری با احزاب مخالف کردی، در زندان مرکزی ارومیه به سر میبرند، از سوی مسئولین ادارهی اطلاعات این شهر، به سختی تحت فشار و شکنجه قرار گرفتهاند.
این دو زندانی که در هفتههای گذشته به سلولهای انفرادی ادارهی اطلاعات منتقل گردیده بودند، به مدت ده روز مورد ضرب و شتم و آزار روحی قرار گرفتهاند.
بنا به اخبار رسیده، شدت شکنجهها به حدی بوده است که پردهی گوش منصور محمدی پاره شده و دو استخوان قفسهی سینه وی نیز شکسته شدهاند. این در حالیست که پس از بازگرداندن این دو زندانی به زندان مرکزی ارومیه، مسئولین این زندان به هیچ عنوان حاضر به معالجه و درمان آنان نگردیده و اجازهی مداوای آنان را در خارج از زندان نیز نمیدهند. مسئولین همچنین ادعا میکنند که این دو تن نیازی به معالجه و مداوا ندارند.

تعهد كتبي ازوالدين براي جلوگيري ازشركت دانش آموزان دربرنامه هاي 13 آبان

سازمان آموزش و پرورش استان کردستان مدیران مدارس را موظف به اخذ تعهد کتبی از والدین برای جلوگیری از شرکت دانش آموزان در برنامه های 13 آبان کرد.
در این برنامه مدیران مدارس به بهانه جلسه انجمن اولیا و مربیان والدین دانش آموزان را به مدارس کشانده و با تهدید بر اخراج فرزندشان , آنان را وادار به دادن تعهد کتبی می کنند تا فرزندشان از شرکت در برنامه های غیر دولتی ویژه 13 آبان ماه خوداری کنند.
مدیران مدارس با کمک معلمان پرورشی مدارس در روزهای اخیر اقدام به شناسایی دانش آموزان فعال مدنی و سیاسی که از آنان به عنوان دانش آموزان دردسر ساز نام می برند نموده تا والدین آنها را به صورت جداگانه و به بهانه گفتگو در مورد وضعیت تحصیلی فرزندشان به مدرسه احضار کنند..
در قالب این طرح حتی به والدین اجازه داده می شود در صورت احساس نیاز روز 13 آبان و یا روزهایی را که از سوی مدرسه اعلام می شود فرزندان خود را در منزل نگه داشته و به آنان اجازه خروج از منزل به بهانه شرکت در کلاس درس یا راهپیمایی دولتی 13 آبان را ندهند.
به والدین یادآوری شده که این غیبتها هیچ تاثیری در نمره انضباط فرزندشان نخواهد داشت.
از سوی دیگر مسولان مدارس از هم اکنون اقدام به تشکیل گروههای ویژه کنترل دانش آموزان در راهپیمایی دولتی 13 آبان برای جلوگیری از فرار دانش آموزان و یا هرگونه اقدام پیش بینی نشده از بین دانش آموزان بسیجی کرده اند تا کنترل بیشتری بر دانش آموزان شرکت کننده در راهپیمایی داشته باشند.

حسین کروبی افشاء کرد: نقش حراست وزارت ارشاد در اقدامات شنیع علیه مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات

حسین کروبی افشاء کرد: نقش حراست وزارت ارشاد در اقدامات شنیع علیه مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات

تغییر: مهدی کروبی روزگذشته به صورت سرزده به نمایشگاه مطبوعات رفت که در ابتدای حضور، مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.آنان با شعارهایی همچون «مرگ بر … » و« کروبی کروبی حمایتت می کنیم» او را همراهی کردند و برابر برخی غرفه ها به شعارهای انتقادی خود شدت بخشیدند تا اعتراض خود را نسبت به سیاست های ضدمردمی آنان نشان دهند. اما آنچه در این میان سوال برانگیز بود، آن بود که چگونه این استقبال پرشور تبدیل به برخورد زشت و خشن تعدادی افراد سازمان یافته در پایان بازدید مهدی کروبی از نمایشگاه شد؟

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی درگفت وگوبا «تغییر» پرده از اقدام غیراخلاقی حراست نمایشگاه برداشت و ماجرا را افشا کرد. اوگفت: « در ابتدای حضور آقای کروبی در نمایشگاه، افراد معلوم الحال شوکه شده بودند و با توجه به سرزده بودن این بازدید و عدم اطلاع رسانی خبری نمی توانستند این استقبال پرشکوه را تحمل کنند. لذا در ابتدا برخی غرفه های وابسته به آنان شروع به پخش آهنگ ها وموسیقی های بسیار تند غربی کردند تا بتوانند بر اعصاب خود مسلط شوند. آنان فقط به این اقدام بسنده نکردند، بلکه با برنامه ای هماهنگ شده با حراست نمایشگاه هجمه بی ادبانه ای را طراحی کردند. »

او در ادامه در تشریح اقدام زشت وغیر اخلاقی حراست وزارت ارشاد گفت:« در پایان بازدید آقای کروبی، حراست پیشنهاد می کند که برای کنترل نظم نمایشگاه، آقای کروبی از طبقه دوم خارج شود. سپس با قبول این پیشنهاد از سوی محافظان ایشان، اجازه همراهی مردم را نمی دهند وتنها آقای کروبی ومحافظان وارد طبقه دوم می شوند. در این حین دیده می شود که ۱۰، ۲۰ نفر از افراد سازمان یافته گرد آنان را می گیرند. »

حسن کروبی اقدامات و اعمال انجام شده این افراد را اینگونه باز گومی کند: « آنان با وجود محافظان اقدام به پرتاب اشغال و کاغذهای مچاله شده به سوی آقای کروبی می کنند که پیشانی ایشان آسیب سطحی می بیند. همچنین خطاب به ایشان فحش هایی می دهند که بسیار زننده و مستوجب حد شرعی بود. آنان فقط به این اعمال بسنده نکرده، بلکه آب دهان هم می اندازند. سپس با حمله به خودرو حامل آقای کروبی شیشه آن را می شکنند و به نوعی سنگ تمام می گذارند که بسیار متاثر از رفتار رهبران این جریان است. »

کروبی ضمن تکذیب پرتاب کفش به سوی مهدی کروبی، گفت: « البته اقدامات آنان که همچون رفتار اراذل واوباش بود، کمتر از پرتاب کفش نبود. اما آنان با مونتاژ سعی کردن به جای فحش های شنیع این اقدام را بنشانند تا لنگه کفش را همچون اقدام آن خبرنگار عراقی به سمبل تبدیل کنند و از سوی دیگر دل یکی از مسولین سابق که در دانشگاه تهران از او اینچنین استقبال شده بود را خوش کنند که التیامی بر عصابانیت او شود.»

حسین کروبی این اقدامات و فحش های شنیع را بسیار شبیه به رفتار کفار در صدر اسلام دانست که از پرتاب سیرابی یا توهین های زشت استفاده می کردند و همچنین نسبت به رواج هنجارهای عصر جاهلیت هشدار داد.

او در پاسخ به سوال سایت «تغییر» که دلیل این برخورد شنیع با آقای کروبی چیست؟، گفت:« گویی نامه اخیر آقای کروبی در تشریح وظایف مجلس خبرگان و هراس آنان در پاسخگویی رسانه ای به آن، تنها راهکار پیش روی آنان را سبک و روش اراذل قرار داده است. آنان دیگر قادر به مواجهه کلامی نیستند و فقط می توانند فحش دهند و ضرب و شتم کنند که این مسئله نشان دهنده روزهای پایانی عمر این جریان سیاسی است. آنان به شدت از حضور آقای کروبی میان مردم می ترسند و با این اقدامات می خواهند جلوی حضور ایشان را در مجامع عمومی بگیرند.

حسین کروبی در پایان گفت: آقای کروبی همچنان به اعلام مواضع خود ادامه می دهند و این مسائل کوچکترین تاثیری نخواهد گذاشت، بلکه حضور ایشان میان مردم و در مجامع عمومی افزایش خواهد یافت که این اقدام در اطلاعیه های آتی به اطلاع مردم خواهد رسید.

فاطمه سمسارپور، زنی که با اصابت گلوله نظامیان به شهادت رسید

در پی تحقیقات «موج سبز آزادی» هویت یکی دیگر از شهدای جنبش سبز آشکار شد:

فاطمه سمسارپور، زنی که با اصابت گلوله نظامیان به شهادت رسید

هويت يكي ديگر از شهدای حوادث خرداد ماه خونين گذشته در ايران مشخص شد. پيش از اين يكی از سايت‌های وابسته به سركوبگران، با ادعای آمار 36 كشته در حوادث ايران، اسامي برخی از آنها را اعلام كرده بود كه در آن ميان برخی نام‌ها در ليست سايت‌های اصلاح‌طلب وجود نداشت. از جمله؛ شهيد فاطمه سمسارپور كه اطلاع چندانی از وي در دست نبود. اخيرا با گزارش‌های مردمی اطلاعات بيشتری از اين شهيد بدست آمده است.

به گزارش خبرنگار موج سبز آزادی در روز سی‌ام خرداد ماه 1388، خانم فاطمه سمسارپور به همراه فرزندش كاوه میراسدالهی با گلوله‌های تك‌تیراندازهای وابسته به سپاه پاسداران و بسیج به شدت زخمی شد. فاطمه كه با پسر خردسالش و در نزدیكی خانه‌ی خود ایستاده بود به گفته‌ی همسایه‌ها برای كسب اطلاع از وضعیت خیابان‌های اطراف و كمك به مردمی كه در آن حوالی بودند به كوچه آمده و به هنگام تیراندازی خود را سپر فرزند كوچكش كرده بود.
منزل او در كوچه‌ی سینا واقع در خیابان خوش شمالی قرار داشت كه چند متر با خیابان آزادی فاصله دارد. در ورودی این كوچه نیز ساختمانی متعلق به نیروی انتظامی قرار دارد. (تصویر1و2) گفته می‌شود كه در روز خونین سیام خرداد از این ساختمان وابسته به نیروی انتظامی برای سازماندهی تك‌تیراندازها و سركوب‌گران بسیج استفاده شده و مركزی برای تجمع و هدایت آنها بوده است. آیا شهید سمسارپور از همین ساختمان مورد هدف قرار گرفته است؟
فاطمه كه به همراه پسرش به شدت زخمی شده بود، توسط مردم به بیمارستان انتقال یافت اما پزشكان تنها موفق شدند فرزند او كاوه را نجات دهند و فاطمه به شهادت رسید. پیكر فاطمه (فرزند محمد اسماعیل) با پیگیریهای بسیار به خانواده او تحویل شد اما اجازه‌ی برگزاری مراسم در تهران داده نشد و خانواده به ناچار در یكی از شهرستانهای شمالی مراسمی كوچك برگزار كرده و او را به خاك سپردند.
گفته میشود چندی بعد از طرف نهادهای امنیتی گروهی به خانه‌ی این شهید مراجعه كرده و توصیه می‌كنند كه علیه كاندیداهای معترض انتخابات شكایت كنند، اما خانواده‌ی او حاضر به این كار نشده‌اند. این رویه در مورد اكثر خانواده شهدا صورت گرفته است و در حالی كه اجازه هیچ گونه خبررسانی و اعتراض و برگزاری مراسم از داغ‌دیدگان سلب شده؛ آنها را تحت فشار قرار داده‌اند كه از موسوی و كروبی شكایت كنند.
متاسفانه بدلیل فضای امنیتی حاكم امكان ارتباط با خانواده این شهید ممكن نبود و هیچ‌گونه تصویری از او و فرزندش نیز بدست نیامد. موج سبز آزادی بار دیگر از هم‌وطنان درخواست میكند هرگونه خبری از آسیب‌دیدگان و شهدای این حوادث دارند برای ما ارسال كنند تا حداقل نام شهدا و آسیب‌دیدگان ثبت شود.

مسئول روزنامه حکومتی ایران عامل حمله به کروبی +عکس

مسئول روزنامه حکومتی ایران عامل حمله به کروبی +عکس


مسئول روزنامه حکومتی ایران عامل حمله به کروبی


ادوارنیوز: بنا به گزارش شاهدان عینی در نمایشگاه مطبوعات روز گذشته و در جریان حمله به مهدی کروبی که منجر به زخمی شدن سر وی شد، برخی عناصر بدسابقه شاغل در رسانههای کوتاچیان نیز حاضر بودهاند. بر اساس عکسی که در ذیل این خبر مشاهده میکنید، "حسن روزی طلب" دبیر سرویس سیاسی روزنامه دولتی ایران از جمله عاملان اصلی حمله به مهدی کروبی بوده است. حسن روزی طلب فعالیت رسانهای خود را از پایگاه خبری "شریف نیوز" آغاز کرده و سپس مدتی در "رجانیوز" فعالیت داشته است و اکنون دبیر سرویس سیاسی روزنامه دولتی ایران است.

شنبه، 2 آبان ماه

خشم خبرگزاری روسی از شعار مرگ بر روسیه در نمایشگاه مطبوعات

خشم خبرگزاری روسی از شعار مرگ بر روسیه در نمایشگاه مطبوعات
سایت ریا نووستی با ادبیات خبرگزاری فارس در سایت خود نشان داد که این سایت از همان آخوری تغذیه می کند که خبرگزاری فارس، ایرنا، برنا، درنا، سرنا، و شرکاء تغذیه می کنند.این سایت بایک گزارش دروغ ادعا کرد که کروبی طرفدارنش را وارد نمایشگاه کرده است تا نمایشگاه را به هم بریزند. این خبرگزاری با نامیدن کروبی بعنوان کاندیدای مغلوب سعی کرد که این حرکت خودچوش مردم را به یک حرکت برنامه ریزی شده ربط دهد


طرفداران اپوزیسیون جو نمایشگاه مطبوعات تهران را متشنج کردند
19:53 | 1388 / 08 / 01




تهران، 1 آبان، خبرگزاری «ریا نووستی»/ به گزارش خبرنگار «ریا نووستی» از تهران، طرفداران "مهدی کروبی" نامزد مغلوب انتخابات ریاست جمهوری ایران امروز به ساختمان نمایشگاه بین المللی رسانه های گروهی در تهران وارد شده و اقدام به تخریب برخی از غرفه ها و ایجاد تشنج در جو نمایشگاه نمودند.

طی روزهای 20-28 اکتبر در تهران 16-مین نمایشگاه رسانه های گروهی برگزار می شود که در آن هم رسانه های ایرانی و هم مطبوعاتی و خبرگزاری های خارجی شرکت می کند. مردم متهیج به همراه کروبی یکی از رهبران اپوزیسیون ایران با تخریب بسیاری از غرفه ها فریادهای ضد رژیم و ضد روسی سر دادند. اپوزیسیون خواستار آنست که بار دیگر به حکومت ایران نشان دهد که با نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری که در نتیجه آن "محمود احمدی نژاد" بار دیگر به سمت ریاست جمهوری ایران برگزیده شد و همچنین سیاست روسیه که به اعتقاد آنها در جهت حمایت از رییس جمهور ایران و نحوه زمامداری وی است، موافق نیست.

به اعتقاد هواداران اپوزیسیون، بیانیه وزارت امور خارجه روسیه مبنی بر آنکه "روسیه انتخاب ملت ایران در راستای انتخاب محمود احمدی نژاد به سمت ریاست جمهوری احترام می گذارد و آماده ادامه توسعه روابط با ایران، همکاری های مفید و روابط بر اساس حسن همجواری است" و همچنین موضع خوددارانه مسکو در خصوص اغتشاشات اخیر در ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری، همه و همه نشان دهنده آنست که مقامات روسیه خواستار آنند که احمدی نژاد بر مسند قدرت باشد.

غرفه خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه در نمایشگاه آسیبی ندیده و تا پایان نمایشگاه به کار خود ادامه خواهد داد.

برگزارکنندگان نمایشگاه در راستای تامین امنیت شرکت کنندگان مجبور به خارج کردن آنها به خیابان شدند. مامورین نیروی انتظامی با واکنش به موقع طرفداران اپوزیسیون را به خارج از نمایشگاه هدایت کردند. هیچکس از شرکت کنندگان نمایشگاه دراین میان آسیب ندید.

پیش از این شبکه تلویزیونی "بی بی سی" بریتانیا گزارش داد که علیه "مهدی کروبی" پرونده سازی شده است. دلیل آن هم سخنان کروبی در خصوص بازداشت شدگان حوادث اخیر بعد از انتخابات در ایران بود که طی دوره بازداشت تحت شکنجه و تجاوز قرار گرفته اند.

در نتیجه انتخابات 12 ژوئن سال جاری محمود احمدی نژاد با کسب بیش از 60% از آرا به پیروزی رسید. بعد از اعلام ، هواداران اپوزیسیون حکومت را به تقلب در نتایج نهایی رای گیری متهم نموده و خواستار لغو آن شدند. در نتیجه ناآرامی های بعد از انتخابات در تهران بیش از 30 نفر کشته و در حدود یک هزار نفر بازداشت شدند.

2 آبان 1388

انگشت نگاري از دانش آموزان به خاطر نوشتن شعارهاي ضد حكومتي

نگشت نگاري از دانش آموزان به خاطر نوشتن شعارهاي ضد حكومتي

در خرم آباد در يكي از دبيرستانهاي پيش دانشگاهي , دانشگاه آزاد دخترانه بر در و ديوارهاي دبيرستان ,اقدام به نوشتن شعارهاي ضدحكومتي كرده اند كه در اين رابطه تعدادي از دانش آموزان را انگشت نگاري كرده اند.

بدون شرح2