وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۱۹, یکشنبه

فتوای جدید مراجع تقلید درباره پاسور


به گزارش خبرنگار اجتماعی «فردا»، رهبر معظم انقلاب نظر خود را در خصوص بازی با پاسور اینگونه اعلام کرده است ؛ بازى با ورقى که عرفا از آلات قمار محسوب می‏شود، بطور مطلق حرام است و جایز نیست انسان با اختیار در مجلس قمار یا بازى با آلات قمار شرکت کند.




ایشان همچنین تصریح کرده اند ، وبطور کلى بازى با هر چیزى که مکلّف تشخیص دهد از آلات قمار است و یا در آن شرطبندى شود، به هیچ وجه، جائز نیست ولی بازى با هر وسیله‏اى که جزء آلات قمار به حساب نیاید، بدون شرطبندى، اشکال ندارد.



همچنین آیت الله العظمی سیستانی نیز در این خصوص با اشاره به شرایط عرف در جامعه خاطرنشان کرده اند: اگر بازی با آن بدون برد و باخت مالی باشد ، در این صورت بازی با آن بدون برد و باخت مالی اشکال ندارد.



در این بین نظر آیت الله مکارم شیرازی نیز اینگونه اعلام شده است ؛ بازی با پاسور چنانچه در عرف محل از حالت قمار خارج شده باشد اشکالی ندارد .



نظر آیت الله جوادی آملی نیز در خصوص شرایط جایز بودن بازی پاسور شبیه به نظرات دیگر مراجع است ، به صورتی که ایشان عنوان کرده اند اگر چیزى در زمان گذشته ابزار قمار بود، ولى فعلاً ابزار قمار نیست، بازى با آن بدون برد ‏و باخت، جایز است.‏







ضمن آنکه ایشان در ادامه فرموده اند ؛اگر چیزى در یک منطقه، اصلاً ابزار قمار نیست؛ هرچند در بعضى منطقه‌ها ابزار قمار ‏است، بازى با آن بدون برد و باخت، در منطقه اول جایز است.


سپاه و هدف ازایجاد شبکه((فارسی 1))

برای انتقال سرمایه ها از دوبی به آسیای جنوب شرقی


ازانجایی که ایرانهایی کمی در مورد شرایط شرق و جنوب شرق آسیا اطلاعات دارند و از حدود 1 سال قبل شرکتهای سپاه که در دوبی مشغول بکار بوده اند به خاطر شرایط اقتصادی و عدم مشارکت مردم در خرید آپارتمانهای بیشتر و فرار سرمایه از این منطقه و کلاهبرداریهای صورت گرفته توسط شرکتهای مشاور املاک (المرزوق - رابینسون - ... ) که بنامهای دیگر اما با حمایت سپاه میلیونها دلار خرج تبلیعات نمودند





( در شبکه های لس انجلس) و باعث نابودی بسیاری از سرمایه ها و زندگیها در دوبی شده اند و حال که با تصویب کنگره امریکا بانکهای دوبی موظف به بلوکه کردن حسابهای شرکتها و افراد سپاهی در دوبی شده اند,این امر باعث شد که شرکتهای وابسته به سپاه به سمت کشورهایی مثل سنگاپور . مالزی . تایلند و مالدیو ویا میانمار برای سرمایه گذاری بروند ولی با استقبال چندانی تا کنون روبرو نشده است.با ایجاد این شبکه سعی در تبلیغات برای بردن پول به این کشورها بعد از دوبی نموده اند

از امروز تبلیغ برای مالزی در این شبکه آغاز شده است


دیدار میرحسین موسوی با مهدی کروبی


میرحسین موسوی روز گذشته به منزل مهدی کروبی رفت و درباره اتفاقات روی داده پس از انتخابات با یکدیگر رایزنی و گفت و گو کردند.




بنا به گزارش تغییر، در این دیدار که با حضور خبرنگاران برگزار شد، موسوی و کروبی با اشاره به تبلیغات یک طرفه ای که صدا و سیما علیه آنها راه انداخته است ، خواستار فرصتی برای حضور در یک برنامه تلویزیونی شدند تا به تخریب هایی که رسانه ملی علیه آنها راه انداخته است پاسخ دهند.







در ابتدای این دیدار مهدی کروبی انتخابات اخیر ریاست جمهوری را یک فرصت بسیار خوب برای نظام و دولت دانست و بیان کرد نظام می توانست از این فرصت به نحو خوبی برای اقتدار خود در جهان استفاده کند.



او با بیان این که رفتار های پس از انتخابات دور از شان نظامی بود که امام راحل آن را پایه گذاری کرده بود ، به برخوردهای صورت گرفته با علیرضا بهشتی فرزند شهید بهشتی و نیز مرتضی الویری و ابراهیم امینی اشاره کرد و این افراد را همچون دیگر افرادی که پس از انتخابات بازداشت شدند، فرزندان انقلاب و نظام خواند که برای استقرار آن جانفشانی ها کرده اند.



کروبی رفتارهای صورت گرفته با نیروهای انقلاب و دانشجویان را ” عجیب و غریب ” توصیف کرد و با اشاره به واقعه ۱۶ آذر سال ۳۲ تاکید کرد که زمانی که نیروهای شاه به دانشگاه حمله بردند همه این رفتار را یک عمل قبیحه دانستند و پس از این همه سال هنوز کسی نیست که از این رفتار دفاع کند. او این موضوع را نشانه ای دانست برای آن که همه مسوولان مراقب رفتار و اعمال خود باشند تا آیندگان به نیکی از آنها یا کنند.



مهدی کروبی در ادامه سخنان خود به نامه اخیر استانداری تهران که شورای شهر را از دیدار با خانواده های بازداشت شدگان منع کرده اشاره کرد و این رفتار را بسیار غیر متمدنانه خواند.



او همچنین اظهارات اخیر آقای محسنی اژه ای دادستان محترم کل کشور را مورد اشاره قرار داد که گفته بود اکنون در وضعیت جنگی هستیم . او این سخنان را برای رعب آوری از دادگاه انقلاب دانست و گفت چرا باید این سخنان بیان شود و چرا باید این گونه وانمود شود که فضای کشور جنگی است و همه باید سکوت کنند و دم برنزنند؟



او با بیان این که برخی از نظامیان همچون فرمانده سپاه از اصلاح طلبان انتقاد می کنند که چرا برای تلویزیون ها و سایت های بیگانه خوراک فراهم می کنید گفت: من از ایشان می پرسم که چه کسی برای آنها خوراک فراهم می کند؟ ما یا شما؟ چه کسی سخنان تند می گوید ما یا شما؟ چه کسی برخوردهای تند را سرلوحه کارهای خود قرار داده است ما یا شما؟کروبی همچنین به مراسم روز قدس اشاره کرد و گفت: اولا من باید تاکید کنم که نگاه ما به رژیم صهیونیستی تغییر نکرده است. فلسطین همچنان مساله ماست و روز قدس نیز روز حمایت از مردم مظلوم فلسطینی و تبری از رژیم صهیونیستی است اما من می خواهم اشاره کنم به جمعیتی که به این مراسم آمدند و باید قدردان آنها بود. عموم کسانی که به دعوت ما به این مراسم آمدند شعاری هایی که دادند دررابطه با ایران و کشورشان بود و نگران سرنوشت خود بودند. نمی توان به مردم گفت که نگران کشور خود نباشید. اگرچه مساله اصلی ما در این روز فلسطین است اما من می پرسم که آقایان توضیح دهند که چه اتفاقی در کشور افتاده است که روز فلسطین ناگهان مردم دو دسته می شوند و عده ای نگرانی های خود را در شعارهایشان بازتاب می دهند؟



او درپایان سخنان خود تاکید کرد: برخی درباره انتخابات به گونه ای سخن می گویند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. نه خانی رفته نه خانی آمده است. می گویند تقلب نشده است. آخر چرا این حرفها را به مردم می زنید؟ یعنی مردم نمی دانند که چه برسرشان آمده است؟ پس این اعتراضات چیست؟ می گویند که فلانی ۳۰۰ هزارتا رای آورده است و من در ۱۰ هزار صندوق حتی یک رای هم نداشته و در محل هایی که صندوق ها مستقر بود حتی یک طرفدار هم نداشته ام؟ این درحالی است که برخی از دوستان که پای صندوق بودند می گویند در فلان صندوق شما ۱۰۰ تا رای داشتید اما برای شما یک رای منظور شد. آخر یک حرفی بزنید که کسی به شما نخندد. اگر راست می گویید در برابر دهها ساعت انکار تقلب در رسانه ملی و فشار بر زندانیان بیگناه برای اعتراف، به ما وقت بدهید تا در تلویزیون دلایل و مدارک خود را ارایه دهیم.



مهدی کروبی معتقد است که باور مردم و اعتماد آنها بزرگترین سرمایه نظام است و بر این اساس به سخنان امام اشاره می کند و یادآور می شود که بزرگترین سرمایه امام اعتماد مردم بود و این سخن را بارها بیان کردند. لذا نباید از نظام سلب اعتماد شود و نباید کسی در این راستا گام بردارد. برخی از آقایان خواسته یا ناخواسته در این راه قدم بر می دارند و فوج فوج برای بیگانگان خوراک تهیه می کنند. بیایید برای رهایی از وضعیت موجود حرکتی صحیحی انجام دهید. آمارهای واقعی را اعلام کنید. صدا وسیما که به یک رسانه جهت دار و تخریب گر تبدیل شده و روز به روز از خود مشروعیت زدایی می کند، راه درست را در پیش بگیرد و اعتماد مردمی را که از دست داده مجددا به دست آورد.



میرحسین موسوی: نمی توان کسی را حذف کرد



همچنین در این دیدار مهندس میرحسین موسوی با اشاره به وقایع روی داده پس از انتخابات به اتفاقی که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ رخ داد اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که آن حماسه را آفریدند ، امروز در گوشه های زندان هستند و این طنز تلخی است که این روزها متاسفانه رخ داده است و من نمی دانم که چرا این مسایل و این اتفاقات در حال روی دادن است و چرا باید با نیروهای مومن انقلاب چنین کنند.



میرحسین موسوی معتقد است این رفتارها باعث ایجاد زخم هایی بر روح و روان مردم می شود که به آسانی قابل درمان نیست.



او به دادگاه هایی که با سر و صدای بسیار برای اصلاح طلبان برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: چه نتیجه ای از این نمایش عاید شما شد؟ آیا به دنبال برگزاری دادگاه تفتیش عقاید هستید؟ آیا متوجه اثرات منفی آن در جامعه هستید؟



میرحسین موسوی به خیل نیروهای انقلاب که به حاشیه رانده شده اند اشاره کرد و گفت : در این چهار ساله اخیر رفتارهای نادرستی صورت گرفته است که همه نیروهای انقلاب یا به حاشیه رفته اند یا رغبتی برای کار ندارند. شما نگاه کنید و ببینید که چه تعداد وزیر و وکیل و نیروی انقلابی حذف شده اند. حاشیه انقلاب ما الان بزرگتر و مهمتر از متن آن شده است. چند رییس جمهور داریم. چندین وزیر داریم. نمایندگان،مدیران و نخبگان طراز اولی داریم که همه در حاشیه قرار گرفته اند. چرا باید این استعدادها همه حذف شوند؟



وی با اشاره به هشدارهای یک سال اخیر خود در خصوص سواستفاده برخی نهادهای قرت از دارایی های مالی کشور از ابهام در واگذاری سهام مخابرات و منابع تامین ۸۰۰۰ میلیارد تومان هزینه خرید آن از سوی سپاه پاسداران ابراز تاسف کرد



او در ادامه به بحث انقلاب مخملی که از سوی برخی بیان می شود پرداخت و آن را یک بحث نظری و دانشگاهی دانست و وقوع آن را در ایران غیرممکن خواند و گفت: متاسفانه این روزها از هر تریبونی حرفی در تخریب نیروهای انقلاب زده می شود. خصوصا آن که تریبون مقدس نماز جمعه اختصاص پیدا کرده است به تریبون یک جناح و تندروها برای حذف نخبگان و کسانی که نظر و رای دیگری دارند از هر وسیله استفاده می کنند.



میرحسین موسوی با اشاره به تاریخ روسیه و دوران کمونیست ها و رفتارهای آنها تاکید کرد : در مقطعی افرادی بر سرکار آمدند و تلاش کردند و نیروهایی را که انقلاب کرده بودند حذف کنند. در کتاب ها و عکس های انقلاب خود، نقش آفرینان انقلاب را حذف کردند و تلاش کردند با جعل تاریخ ، تاریخ دیگری را برای مردم خود و دنیا بیافرینند. حکومت آنها برچیده شد تاریخ نگاران آمدند و تاریخ واقعی را نگاشنتد.



میرحسین موسوی تاکید کرد: عده ای نباید تصور کنند که حوداث اول انقلاب و سال های پس از آن از ذهن و ضمیر مردم گریخته است. اخیرا یکی از آقایان که در دولت بنده نیز دارای سمتی بود و بعد به علت اختلافات از دولت استعفا داد و رفت مطالبی را بیان کرده است که انسان حیرت می کند. سه ، چهارماه است که علیه بنده و آقای کروبی و افراد دیگری که از ما حمایت می کردند ، به صورت یک طرفه در صدا و سیما و رسانه های خود دورغ می پراکنند و ما را تخریب می کنند. آیا ما حق نداریم در صدا و سیما از خود دفاع کنیم؟



او با یادآوری جلسه ای که با هاشمی شاهرودی رییس سابق قوه قضاییه داشت گفت: آقای شاهرودی با بنده تماس گرفت و گفت آیا می توانید به دفتر من بیایید؟ رفتم. آقای هاشمی رفسنجانی نیز آنجا بود که من اصلا از حضور ایشان خبر نداشتم. درباره اتفاقات پس از انتخابات سخن گفتیم و آقای شاهرودی از بنده پرسید می خواهید چکار کنید؟ گفتم حرف ما که مشخص است. در این فضای تخریب به ما تریبون بدهید تا ما نیز از رسانه ملی با مردم به صورت زنده سخن بگوییم. قبل از آن نیز آقای لاریجانی از من پرسیده بود که حاضری به تلویزیون بروی . من نیز گفته بودم بله. در دیدار با آقای شاهرودی، ایشان پیشنهاد برگزاری یک تجمع قانونی را دادند. پذیرفتم. همان لحظه ایشان با شورای عالی امنیت ملی تماس گرفت. صحبتی کردند. آنها نیز پذیرفتند. بعد به من گفتند که درخواستی بنویسید. ما درخواستی را به امضای بنده تهیه و ارسال کردیم. چند روز بعد مطلبی از شورای عالی امنیت ملی برای ما ارسال کردند که طبق فلان ماده با برگزاری تجمع مخالفت کرده بودند. یک مدیرکلی نیز آن را امضا کرده بود.



میرحسین موسوی در با انتقاد از رواج دروغ در میان برخی مسوولان افزود: مدام اطلاعات غلط به مردم می دهند و فکر می کنند که مردم باور می کنن. همین تعداد کشته های پس از انتخابات چندبار عوض شد؟ بعد می گویند تقلب در انتخابات دروغ است. برخی بسیج شدند تا وانمود کنند که تقلبی صورت نگرفته است. خصوصا در سیما این امر بسیار تبلیغ شد. خوب اگر شما از عمل خود مطمئن هستید چرا نگران حضور ما در سیما هستید یا چرا از حضور کارشناسان ما در سیما خود داری می کنید؟ اگر صادقانه سخن می گویید میزگردی را با حضور کارشناسانی از ما و خودتان برگزار کنید تا دو طرف سخن خود را بگوید.



موسوی با اشاره به فضای بسته ای که بوجود آورده اند گفت: الان وضع به گونه ای شده است که هیچ کس نمی تواند از دولت انتقاد کند. هرکس حرفی بزند ولو از خودشان باشد با دشمن مرتبطش می کنند و ضد امام می خوانندش و برایش پرونده سازی می نمایند.



من می پرسم شما که در انتخابات مجلس ششم ۷۰۰ صندوق را ابطال کردید تا یک نفر را وارد مجلس کنید چرا چند صد صندوق را باز نمی کنید تا در یک برنامه زنده تلویزیونی مردم ببینند که چند تعرفه بدون سریال وجود دارد؟



موسوی در پایان ابراز امیدواری کرد که دلسوزان نظام تدبیر کنند و مشکلات بوجود آمده را حل کنند. چرا که به اعتقاد او نمی توان آگاهی مردم را نادیده گرفت و به دانشجویان گفت دم برنزنید. دانشجویان فرزندان این مردم هستند و نیاز به پاسخ دارند.




اعتصاب غذا و تجمع اعتراضی دانشجویان پردیس ابوریحان دانشگاه تهران + عکس


دانشجویان پردیس ابوریحان دانشگاه تهران عصر دیروز، شنبه، در اعتراض به وضعیت بد خوابگاه وکاهش زمان استفاده از سایت خوابگاه و نیز کیفیت پایین غذا، دست به اعتصاب غذا و تحصن زدند.


به گزارش خبرنامه امیرکبیر، این اعتراض به دلیل عدم حضور رضائیان رئیس بی کفایت پردیس ابوریحان دانشگاه تهران، در جمع دانشجویان تا پاسی از شب ادامه داشت. در این تحصن اعتراضی دانشجویان با کنار هم گذاشتن ظرف های غذا به طول دویست متر از سلف تا وسط پردیس اعتراض خود را نشان دادند. هم چنین در ادامه دانشجویان با خواندن سرود یار دبستانی و سر دادن شعارهای مرگ بر دیکتاتور و الله اکبر و همچنین دانشجوی زندانی آزاد باید گردد خواهان آزادی دو دانشجوی دانشگاه تهران احمد احمدیان و عزت تربتی، که از دانشجویان پردیس ابوریحان هستند، شدند.

گفتنی است در حین تجمع اعتراضی دانشجویان، نیروی های امنیتی در پشت درب اصلی محل تجمع دانشجویان حضور داشته و از حضور مردم در پشت درب ممانعت می کردند. در پایان اعلام شد که دانشجویان تا اخذ تمام مطالبات خود به این اعتراضات ادامه خواهند داد.

لازم به ذکر است که عزت تربتی و احمد احمدیان دو دانشجوی عضو تشکل دموکراسی خواه دانشگاه تهران و نیز اعضای دفتر تحکیم وحدت، در پی یورش نیروهای امنیتی به جلسه دفتر تحکیم وحدت در پارک جمشیدیه، بهمراه ا6 دانشجوی دیگر بازداشت شدند اما علیرغم آزادی دانشجویان دیگر، این دو به بند 209 اوین منتقل شدند و تا کنون از وضعیت آنها اطلاعی در دست نمی باشد. هم چنین عزت تربتی دانشجوی پردیس ابوریحان پیش تر نیز در جریان یورش وحشیانه نیروهای لباس شخصی و انصار حزب الله به کوی دانشگاه تهران در شامگاه 25 خرداد بازداشت شده بود و پس از نزدیک به دو ماه ازاد شد.



تعطیلی مدرسه به علت شعارهای دانش آموزان عليه دولت كودتا


بنا بر خبر دريافتي در یکی از دبیرستان های اطراف میدان حر و میدان قزوین، در ساعت زنگ تفریح، دانش آموزان همگی شروع به دست زدن ودادن شعار عليه حكومت كردند .


پس از آن با واکنش شدید مدیر و معاونین مدرسه روبرو شدند. و مدرسه به تعطیلی کشیده شد. طبق گفته یکی از دانش آموزان ، معاون و مدیر مدرسه با دیدن این صحنه و یکپارچه شدن دانش آموزان در دادن شعار، رنگ به رخسارشان نمانده بود و به زور عده ای را ساکت کردند و سرانجام بالاجبار مدرسه را در ساعت 10:50 دقیقه تعطیل کردند تا بچه ها از مدرسه بیرون بروند و پراكنده شوند.



۱۳۸۸/۷/۱۸


اعدام بهنود از زبان وكيلش


دیشب حافظ گفت:




حجاب چهره جان می‌شود غبار تنم خوشا دمی که از آن چهره پرده برفکنم

چنین قفس نه سزای چو من خوش الحانیست روم به گلشن رضوان که مرغ آن چمنم

عیان نشد که چرا آمدم کجا رفتم دریغ و درد که غافل ز کار خویشتنم





منتظر بودم تا زمان بگذرد و به درب زندان اوین روم حدود ساعت ۲:۳۰ دقیقه با کوهیار قرار گذاشتم و به سمت زندان اوین رفتیم. حدود ۲۰۰ نفر از فعالان حقوق اجتماعی و تعدادی مادر داغدیده هم حضور داشتند. منتظر بودیم که اولیاءدم به زندان بیایند. بعد از گذشت یک ساعت مادر و پدر احسان (مقتول) را به همراه برادر و خواهرش دیدیم. جمعیت به سمت وی رفتند تا آنان را از اعدام بهنود منع کنند. مدتی گذشت و مادر و پدرش گفت که ما گذشت می کنیم. جو بسیار سنگینی حاکم شده بود. درب زندان باز شد . اولیاءدم من و آقای اولیایی فر به داخل رفتیم. مدتی در سالن انتظار ایستادیم. فکر می کردیم که اولیائدم گذشت خواند نمود و بهنود اعدام نخواهد شد. مدتی گذشت صدای دعاهای فعالان از بیرون زندان به گوش می رسید. بعد از چند دقیقه وارد سالن دیگری شدیم. بهنود یا تعدادی از مسئولین زندان هم حضور داشتند. وقتی اولیاءدم به داخل رفت. بهنود به دست و پای آنها افتاد و خواهش و التماس کرد که او را نکشند. سرپرست اجرای احکام صورتجلسه اجرا را تنظیم کرد. چند نفر از مسئولین زندان، من و آقای اولیایی فر به سمت اولیاء دم رفتیم از آنها خواستیم و التماس کردیم که بهنود را اعدام نکنند. مادر مقتول گفت من الان نمی توانم فکر کنم باید طناب دار را به گردن بهنود بیاندازم. بعد از چند دقیقه صدای اذان به گوش رسید. بهنود به اتاقی رفت تا آخرین نماز زندگی اش را بخواند. او رفت تا از خداوند خود طلب مغفرت کند. پس از اتمام نماز همگی به محوطه زندان رفتیم. تمام بدنم می لرزید و نمی دانستم که عاقبت این پسر بی مادر چه خواهد شد. بهنود وقتی به دست و پای مادر و پدر مقتول افتاد به مادر مقتول می گفت که من مادر دارم تو رو به خدا شما مادری کنید و من را اعدام نکنید. همگی به سالن دیگر رفتیم. در سالن چهار پایه مستطیل شکل آهنی وجود داشت که بالای آن طناب دار پلاستیکی آب رنگی نصب کرده بودند. اولیاءدم داخل رفتند و پس از مدتی بهنود را به آن سالن کذایی بردند. سالنی که اعدامها در آنجا صورت می گرفت. من تا به حال ندیده و نشنیده بودم که اجرای احکام یک نفر را به صورت خاص در زندان اوین اعدام کند. ولی برایم تعجب انگیز بود که چرا بهنود به تنهایی اعدام می شد. شاید این هم از بد اقبالی او بود که تنها به آسمان رود. کسانی که آنجا بودند باز هم از مادر و پدر بهنود خواهش کردند و گفتند اگر با خدا معامله کنید زیان نخواهید دید. مادر مقتول گفت باید طناب دار را به گردن بهنود بیاندارید. بهنود به بالای چوبه دار رفت و طناب را به گردنش انداختند. چند ثانیه ای نگذشت که مادر و پدر مقتول به سمت چارپایه رفتند و آن را از زیر پای بهنود کشیدند. بهنود به ملکوت اعلی پیوست.



طاقت دیدن این صحنه را نداشتم. تا چارپایه از زیر پای بهنود کشیده شد تمام اطراف سیاه شده بود.




امروز دیگر بهنود در زندان و بین دوستان خود نیست. جای خالی بهنود را احساس می کنند.



من تمام تلاش خودم را کردم ولی هیچ فایده ای نداشت. باز هم عقیده دارم او مستحق مرگ نبود.



او نمی بایست اعدام شود.



ولی اعدام شد.



اعدام




تجمع بیش از 100 نفر مقابل زندان اوین و تلاش برای نجات جان بهنود شجاعی

جمعی از فعالین حقوقبشر و دانشجویان و فعالین زن در مقابل زندان اوین جمع شدهاند تا بتوانند با گرفتن رضایت از اولیای دم، از اعدام بهنود شجاعی ممانعت به عمل آورند.




به گزارش خبرنگار هرانا در حدود ساعت 2:30 دقیقهی بامداد روز یکشنبه جمعی بیش از 100 نفر از فعالین حقوقبشر و فعالین زن و دانشجویان با حضور در کنار وکلا خانوادهی بهنود شجاعی در مقابل اوین تلاش میکنند با متقاعد کردن اولیای دم از اجرای حکم اعدام ممانعت به عمل آوردند.



خبرنگار هرانا گزارش داده است که محمد مصطفایی و خانوادهي شجاعی هماکنون در مقابل زندان اوین هستند. تا زمان تهیه این گزارش هنوز خانوادهی شاکی پرونده در زندان اوین حضور نیافته اند.



گفته میشود نمایندهی یونیسف نیز در محل حضور دارد. با توجه به جو حاکم در مقابل زندان اوین، حاضران این امید را دارند که اجرای حکم اعدام متوفق شود.



****



تجمع صدها نفر در مقابل زندان برای متوقف کردن حکم اعدام بهنود شجاعی



فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران



بنابه گزارشات رسید، صدها نفر از مردم تهران در اعتراض به احتمال اجرای حکم اعدام بهنود شجاعی در مقابل زندان اوین تجمع کردند.

بامداد روز یکشنبه 19 مهرماه از ساعت 01:00 به بعد مردم به سوی درب جنوبی زندان اوین که پشت دیوارهای آن قصد اجرای حکم اعدام بهنود شجاعی را دارند گرد هم آمدند.و هر لحظه بر تعداد تجمع کنندگان افزوده می شود. در میان تجمع کنندگان مادران شهدای اعتراضات اخیر مردم ایران دیده می شوند.

خانم پروین فهیمی مادر شهید راه آزادی همراه با سایر مادران قصد دارند که با خانواده مقتول صحبت کنند و از آنها بخواهند که با رضایت خود جان بهنود شجاعی را نجات دهند.

همچنین آقای عبدالهی یکی از کارکنان دفتر یونیسف در تهران به جمع مردم در مقابل زندان اوین پیوستند.جمعیتی که در مقابل درب جنوبی اوین تجمع کرده بودند بیش از 500 نفر تخمین زده می شد.لحظه به لحظه بر تعداد تجمع کنندگان افزوده می شود.

هر 2 وکیل بهنود شجاعی آقای محمد مصطفایی و محمد اولیائی فر در مقابل درب زندان اوین حضور دارند .

از لحظاتی پیش 2 ماشین نیروی انتظامی در حال گشت زدن هستند.



19 مهر 1388 برابر با 11 اکتبر 2009

اوباما جایزه نوبل را با ندا تقسیم کرد


اوباما جایزه نوبل را با ندا تقسیم کرد


باراک اوباما جایزه صلح نوبل را نه به عنوان نتیجه خدماتش بلکه بعنوان تشویقی برای عملکرد آینده ارزیابی می کند. او گفت: احساس نمی کنم شایستگی دریافت چنین جایزه ای و قرار گرفتن در میان افرادی را داشته باشم که جهان را تغییر داده اند. من این جایزه را به عنوان فراخوانی به عمل ارزیابی می کنم. فراخوانی برای همه ملت ها برای رویارویی با چالش ها ی قرن بیست و یکم.



او افزود: به همین خاطر است که باید این جایزه را با هرکس که مشتاقانه در پی عدالت و شرافت انسانی است، تقسیم کرد. با زن جوانی که در خیابان ها در سکوت برای حق و عدالت تظاهرات می کرد تا از این طریق صدای اعتراضش شنیده شود، حتا اگر در مواجهه با گلوله ها و برخوردها قرار بگیرد. با رهبری که چون تعهدش به دموکراسی را زیر پا نمی گذارد پس در حبس خانگی قرار می گیرد، برای سربازی که جانش را در راه وظیفه برای فرد دیگری در آنسوی دنیا و در عملیاتی از پس از عملیات دیگر دیگر فدا می کند و برای همه مردان و زنانی که در هر سوی دنیا امنیت، آزادی و گاهی جانشان را برای صلح فدا می کنند.




بازجویی کتبی از دانشجویان دانشگاه گیلان توسط نیروهای خارج از دانشگاه


بازجویی کتبی از دانشجویان دانشگاه گیلان توسط نیروهای خارج از دانشگاه


شنبه، ۱۸ مهر، ۱۳۸۸

در راستای سرکوب و فشارهای شدید بر دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور، موج سنگین برخوردهای انضباطی به دانشگاه گیلان رسید.







به گزارش خبرنامه امیرکبیر، دانشگاه گیلان که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری از جمله صحنه های اعتراضی دانشجوئی بوده اینک با آغاز سال تحصیلی جدید شاهد برخوردهای انضباطی گسترده با دانشجویان است.





68 دانشجوی این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار و برای عده ی قابل توجهی از این دانشجویان احکام سنگین تعلیق از یک یا دو ترم صادر شده است. نکته ی دیگر قابل توجه در صدور احکام انضباطی، تعیین جریمه های دو یا سه میلیون تومانی برای دانشجویان این دانشگاه است.





هم چنین به گفته دانشجویان احضار شده به کمیته انضباطی، دانشجویان به شکلی نامتعارف و غیرقانونی در یكی از كلاسهای دانشگاه و توسط نیروهای امنیتی ناشناس، که از خارج از دانشگاه به این منظور به دانشگاه آمده بودند، مورد بازجویی (مكتوب) و تهدید واقع شدند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر بازجوئی از دانشجویان توسط نیروهای امنیتی خارج از دانشگاه در حالی است که به موجب آئین نامه های انضباطی، کمیته انضباطی تنها مسئول رسیدگی به این امر می باشد.





لازم به ذکر است که دانشجویان دانشگاه گیلان با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دست به اعتراضات گسترده ای زده و در یک اقدام اعتراضی در جلسات امتحانات خود حضور نیافتند.





موج برخورد با دانشجویان که پس از انتخابات به شکلی غیرمتعارف شدت گرفته است، هم چنان ادامه دارد. تاکنون بیش از هزار دانشجوی دانشگاه های کشور از ادامه تحصیل و یا داشتن امکانات رفاهی مانند خوابگاه ها محروم شده اند.




یاهو به جاسوسی برای ایران متهم شد


یاهو به جاسوسی برای ایران متهم شد


روزنامه "كوریره دلاسرا" ایتالیا در مطلبی با عنوان "یاهو، جاسوس ایران" مدعی شد : شركت اینترنتی "یاهو" اطلاعات مربوط به كاربران ایرانی خود را كه در جریان اعتراض های پس ازانتخابات نقش داشتند در اختیار مقامات ایرانی قرار داده است.



به گزارش ایرنا، كوریره دلاسرا روز شنبه به نقل از سایت آمریكایی "Zdnet" نوشت: شمار اطلاعات ارائه شده توسط "یاهو" به مقامات ایران به حدود 200 هزار كاربر ایرانی می رسد.

به نوشته این روزنامه ایتالیایی، خبر سایت اینترنتی"Zdnet" ابتدا توسط یك وبلاگ دانشجویی فارسی زبان منتشر شده بود كه پس ازگذشت چند ساعت شركت یاهو ضمن تكذیب آن، هرگونه ارتباط اطلاعاتی با ایران را رد و برخط مشی خود پیرامون اعتقاد به حریم خصوصی افراد تاكید نمود.



كوریره دلاسرا اضافه كرد: به عقیده منابع ایرانی، یاهو این اطلاعات را دراختیار مقامات تهران قرار داد تا مانع فیلتر شدن سایت خود در ایران شود.

این روزنامه همچنین مدعی شد: به عقیده منابع ایرانی، با توجه به اینكه مخالفین دولت ایران بگونه گسترده ای از شبكه اینترنتی برای فعالیت های مربوط به سازماندهی خود استفاده می كرد، مقامات مرتبط با این بخش در ایران سعی كردند با هدف جلوگیری از برگزاری و هماهنگی تظاهرات از سایت های گوگل و یاهو استفاده نمایند.



كوریره دلاسرا ادعا كرد: یاهو 200 هزار آدرس پست الكترونیكی خود را به شرط اینكه این سایت در ایران فیلتر نشود به تهران هدیه كرد.

به نوشته این روزنامه، این خبر بار دیگر سایه ای بر یاهو و گوگل انداخت كه سابقه اطاعت پذیری از رژیم های غیردمكراتیك را دارند.

كوریره دلاسرا افزود: فارغ از درستی یا نادرستی این خبر، باید یادآور شد كه یاهو و گوگل درگذشته نیز چنین اقدامی انجام داده و هر دو سایت با كشور چین درموردی مشابه به توافق رسیده بودند.



این روزنامه نوشت: سایت یاهو چند سال پیش درجریان زندانی شدن "ونگ ایكسیامنگ" و " شی تائو" دو تن ازمخالفان دولت چین نقش داشته و كار خود را با ذكر این جمله كه "ما طبق محدودیت های قانون محلی اقدام می كنیم" توجیه كرد.



در همین حال پس از ادعای روزنامه كوریره دلاسرا ،پایگاه اطلاع رسانی نشریه فرانسوی "نوول اوبزرواتور" نوشت: شركت یاهو؛ اظهارات جنبش مخالفان دولت ایران را در مورد دادن اسامی 200 هزار وبلاگ نویس به دولت آن كشور ، تكذیب كرد.

نوول اوبزرواتور روز شنبه نوشت: یاهو، روز جمعه اتهامات مطرح شده در یكی از وبلاگ های متعلق به مخالفان را كه این شركت را متهم كرده است، پس از انتخابات نام و اطلاعات 200 هزار تن از كاربران خود را در اختیار دولت گذاشته است، تكذیب كرد.

نوول ابزرواتور در پایان افزود:مقامات شركت یاهو ضمن تكذیب هرگونه ارتباط اطلاعاتی با ایران برخط مشی خود پیرامون اعتقاد به حریم خصوصی افراد تاكید نموده و گفته اند كه ما جاسوس ایران نیستیم.


کردستان: مرگ در زیر شکنجه

یک شهروند کرد در زیر شکنجه در زندانی در کرمانشاه جان سپرده است و سه زندانی سیاسی کرد در خطر اعدام قریب الوقوع قرار دارند ...










اخبار روز: www.akhbar-rooz.com

شنبه ۱٨ مهر ۱٣٨٨ - ۱۰ اکتبر ۲۰۰۹







سایت حزب دموکرات کردستان ایران از مرگ احمد محمدی، شهروند کرد در زیر شکنجه خبر داده است. بنابر این گزارش احمد محمدی که مدتی قبل به همراه ٣ تن دیگر در منطقه ثلاث باباجانی بازداشت شده بود، بر اثر شکنجه‎های شدید در بازداشتگاه جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری کردستان، نامبرده که در مردادماه گذشته توسط نیروهای اطلاعاتی رژیم در منطقه ثلاث باباجانی بازداشت شده بود، هفته گذشته بر اثر شکنجه‎های شدید توسط مأموران اداره اطلاعات کرمانشاه، جان سپرد.

سه تن به نام‎های مجید علی ویسی، جلیل محمودی و صباح باباخانی نیز که به همراه وی بازداشت شده بودند، هر کدام به ۱۲ سال حبس و تبعید به زندان اردبیل محکوم شده‎اند.

در این گزارش به دلایل بازداشت این عده اشاره ای نشده است.



٣ زندانی سیاسی کرد در خطر اعدام

در همین حال عفو بین الملل با انتشار اطلاعیه ای از خطر اعدام قریب الوقوع سه زندانی کرد به اتهام «محاربه با خدا» خبر داده است. در فراخوان «اقدام فوری» عفو بین الملل که تحت عنوان «اعدام زندانیان کرد را متوقف کنید!» منتشر شده، آمده است:



سه مرد از اقلیت کرد ایران در خطر اعدام قریب الوقوع به سر می برند. این اقدام می تواند به تلافی موجی از ترورهای مسئولان در استان کردستان در شمال غرب ایران در طی سپتامبر ۲۰۰۹ باشد.

حبیب الله لطیفی، احسان (اسماعیل) فتاحیان و شرکو معارفی همگی به خاطر «محاربه با خدا» در پرونده های بی ارتباط با یک دیگر در طی دو سال گذشته به اعدام محکوم شده اند. گویا آنها در زندانی در سنندج، مرکز استان کردستان، در بند زندانیان محکوم به اعدام به سر می برند.

عفو بین الملل به نقل از تارنمای سنندج نیوز (http://senanews.blogfa.com) نوشته است: یک قاضی در سنندج از قوه قضاییه در تهران پایتخت ایران دستور اجرای اعدام این زندانیان کرد را دریافت کرده است. گویا رئیس دادگستری سنندج نامه ای به مقام رهبری نوشته و درخواست اجازه برای اجرای اعدام ها را کرده است. منابع کرد گزارش کرده اند که برخی از زندانیان سیاسی کرد اخیرا از زندان سنندج به زندان های دیگری در ایران منتقل شده اند. به باور آنها این اقدام ممکن است به قصد کنترل ناآرامی ها در زندان در صورت اجرای اعدام ها صورت گرفته و نشانه دیگری از نزدیک بودن زمان اجرای اعدام ها است.

مقامات ایران در اعدام زندانیان سیاسی در مواردی که گمان می کنند افراد دیگری از همان گروه مرتکب جرم شده اند دارای سابقه هستند. گمان می رود که حبیب الله لطیفی، احسان (اسماعیل) فتاحیان و شرکو معارفی به خاطر عضویت در حزب حیات آزاد کردستان که گروهی ممنوعه است و فعالیت برای آن محکوم شده اند. گزارش هایی از دیگر منابع در ایران حاکی است که آنها احتمالا به سلول انفرادی منتقل شده اند که این کار اغلب پیش از اعدام صورت می گیرد.

عفو بین الملل از هواداران خود خواسته است

• از مقامات بخواهند حبیب الله لطیفی، احسان (اسماعیل) فتاحیان و شرکو معارفی را اعدام نکنند و در حکم اعدام آنها تخفیف قائل شوند؛

• از این موضوع که ممکن است اعدام آنها به قصد تلافی جرائم ارتکابی به وسیله اشخاص دیگر باشد، ابراز نگرانی کنند؛

• از مقامات بخواهند فورا و به عنوان گام نخست در راه پایان دادن به مجازات اعدام، تمام اعدام ها را بطور کامل متوقف کنند.