وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

خودداری همسراحمدی‌نژاد ازسخنرانی درجایگاه


" اعظم السادات فرهی " همسر  احمدی نژاد امروز (دوشنبه ) در اجلاس سازمان خواروبار و كشاورزی ملل متحد ( فائو) در رم ایتالیا شركت  خواهد كرد .
به گزارش عصر ایران ، خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی از این اجلاس  فرهی را " بانوی اول " ایران خطاب كرده و درباره حضور وی در این اجلاس می نویسد  :" بانوی اول ایران كه تا كنون كمتر در مجامع عمومی حاضر شده و سخنرانی داشته است ، قرار است در اجلاس فائو در رم كه درباره مبارزه با پدیده گرسنگی در جهان است حضور یابد  ".
بنا به گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا ( آنسا) ،  فرهی در اجلاس همسران سران جنبش عدم تعهد كه روز گذشته به ریاست " سوزان مبارك " همسر رییس جمهور مصر برگزار شد ، در جایگاه حضور نیافت و از صندلی خود درباره موضوع اجلاس سخنانی ایراد كرد.
همسر  احمدی نژاد در این نشست با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران الگویی برای مبارزه با گرسنگی  گفت : با توجه به آموزش های دینی و وجود ارزش های اسلامی در ایران ، امنیت غذایی تقریبا برای همه خانواده های ایرانی تصمین شده است .(!)
بنا به گزارش شبكه تلویزیونی " اسكای 24 " ایتالیا خانم فرهی در سخنان خود خواستار تعهد كشورهای جنبش عدم تعهد به رسیدگی به وضعیت گرسنگی كودكان فلسطینی در غزه شده است .

عیادت مهندس میرحسین موسوی از مرجع عالیقدر -

مهندس میرحسین موسوی صبح امروز با حضور در بخش مراقبتهای ویژۀ بیمارستان و مرکز قلب تهران از مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی(مدظله العالی) عیادت  و با معظم له برای دقایقی کوتاه صحبت کردند.
در این دیدار که پزشکان معالج نیز حضور داشتند، توضیحاتی درباره شرایط جسمانی بعد از عمل جراحی معظم له ارائه شد.

 


آیت الله بیات زنجانی+مهندس موسوی

دادگاه مهدیه گلرو فعال دانشجویی سه شنبه برگزار میشود

در حالی که به 16آذر نزدیک میشویم با موج جدید بازداشتها و احضارها به کمیته انضباطی ودادگاه انقلاب وبرگزاری دادگاههای معوقه مواجه هستیم.
مهدیه گلرو از اعضای شورای حق تحصیل و دانشجوی محروم از تحصیل که از اوایل شروع به کار دولت نهم به 6 ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد؛روز 3 شنبه به دادگاه انقلاب شعبه 12 احضار شده است.وی که به همراه دیگر محرومین از تحصیل علامه صادق شجاعی،سعید فیض الله زاده و مجید دری(از 18 تیر ماه امسال در بازداشت به سر میبرد)در سال گذشته پس از تحصن 4روزه برای بازگشت به دانشگاه ودر دانشگاه داشتند بازداشت و به اوین منتقل شدند.
همچنین در اردیبهشت ماه جاری به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق نشر مقالات در رسانه ها بازداشت و با قرار کفالت آزاد شد.
دادگاه وی روز سه شنبه در شعبه 12 دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.

وزیرسابق:مخابرات را یك سوم قیمت فروختند!ا

در حالیكه سازمان خصوصی سازی شركت مخابرات را با ارزش تقریبی 16هزارمیلیارد تومان به كنسرسیوم مرتبط با بنیاد تعاون سپاه واگذار كرد وزیر سابق ارتباطات ارزش واقعی این شركن را بیش از 50هزارمیلیارد تومان براورد كرده است

پول مردم نزد مخابرات، ودیعه است»، «كنترل مكالمات تلفنی ارتباطی با مالك شركت مخابرات ندارد»، «ودیعهها باید به سهام تبدیل شود»، «ارزش واقعی مخابرات 50هزارمیلیاردتومان است»، «داراییهای ثابت مخابرات چند برابر سرمایه فعلی شركت» و...

اینها بخشی از مطالبی است كه كارشناسان در میزگرد «خصوصیسازی صنعت مخابرات» كه در دانشگاه امیركبیر برگزار شد، مطرح كردند.

مردم سهامداران اصلی «اخابرند»
«حسن غفوری فرد» گفت: براساس نظر مراجع تنها خود مردم میتوانند سهامدار شركت مخابرات باشند، چرا كه طبق قرارداد مردم میتوانند هر زمان كه خواستند تلفن خود را به شركت مخابرات برگردانده و ودیعه خود را پس بگیرند. او همچنین گفت: متاسفانه در كشور فرهنگ بدی ایجاد شده كه پول دار شدن را یك ضدارزش میدانند. در چنین شرایطی امنیت سرمایهگذاری وجود نخواهد داشت و البته اصلاح آن به كار فرهنگی نیاز دارد. ضمن اینكه وقتی شركتی با موضوع كلی مانند عدم تایید اهلیت امنیتی از شركت در مزایده حذف میشود این شركت دیگر توان سرمایهگذاری دركشور را نخواهد داشت و همه به آن با چشم دیگری نگاه میكنند.

روش خصوصیسازی تغییر كند
در ادامه این میزگرد «ابراهیم جمیلی»، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی با بیان اینكه برای واگذاری شركت مخابرات ایران بلوك هشتهزارمیلیاردتومانی تعریف شده بود گفت: كدام بخش خصوصی در كشور وجود دارد كه چنین پولی داشته باشد و بتواند 20درصد آن را یكجا پرداخت كند. وی با انتقاد از اینكه در حال حاضر وقتی چیزی در كشور گران میشود میگویند مسوولیت آن به بخش خصوصی واگذار شده است، ادامه داد: از آنجا كه ودیعههای مردم در شركت مخابرات امانت بوده، باید برای خصوصیسازی آن ودیعهها به سهام تبدیل شود. این میتواند شركت را به شركت خصوصی واقعی تبدیل كند. وی ادامه داد: به نظر من ابلاغ مقام معظم رهبری نیز با هدف تقویت بخش خصوصی بوده است در حالی كه روش كنونی به بیراهه رفتن است و ما نیز در جایی از مسوولان كشور خواستیم جلوی خصوصیسازی به شكل كنونی را بگیرند.

«واگذاری» ایرادی ندارد
در ادامه این نشست «احمدرضا معتمدی»، وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینكه تنها بخشی از ودیعههای مردم نزد شركت مخابرات به صورت سهام قابل واگذاری است و بخش دیگر جزو سرمایه و هزینه شركت مخابرات محسوب میشود گفت: به نظر من به واگذاری شركت مخابرات ایرادی وارد نیست. او با بیان اینكه سیاستهای اصل44 قانون اساسی به خصوصیسازی اشاره دارد نه غیر دولتی شدن و بنابراین نهادهای عمومی نمیتوانند خصوصی تلقی شوند گفت: براساس برآوردهای مختلف ارقام كلانی برای شركت مخابرات پیشبینی شد به طوری كه شخص بنده با محاسبات دست پایین حداقل رقم 50هزارمیلیاردتومان را برای قیمت شركت مخابرات برآورد كردهام، هر چند كه این رقم تا 250هزارمیلیاردتومان هم گفته شده است. وی گفت: برای راهاندازی هر تلفن ثابت به طور متوسط 400هزارتومان و برای هر تلفن همراه 400دلار هزینه شده است، فقط 10هزارمیلیاردتومان تجهیزات فنی برای تلفن همراه در كشور خریداری شده و همین رقم نیز برای تلفن ثابت تجهیزات در كشور وجود دارد.

اطلاعات تکمیلی در مورد مرگ پزشک وظیفه کهریزک:پزشکی که محسن روحالامینی را 2 روز قبل از شهادت ویزیت کرده بود

بعد از انتشار گزارش قتل یا خودکشی، رامین پوراندرجانی، پزشک 26 ساله بازداشتگاه کهریزک که روز گذشته منتشر شد، اطلاعات جدیدی در مورد این قربانی جدید تیم تهدید و ترور قوه قضائیه و نیروی انتظامی به دست آمده است.



براساس گزارش های موثق دریافتی، رامین پوراندرجانی روز سهشنبه در استراحتگاه خود در ساختمان بهداری نیروی انتظامی تهران بزرگ فوت میکند و علت فوت وی توسط مقامات مسئول، سکته قلبی در خواب عنوان میشود. این دکتر وظیفه تعدادی از قربانیان شکنجه در بازداشتگاه کهریزک را ویزیت کرده بود، از جمله این قربانیان شهید محسن روحالامینی است که دو روز قبل از شهادت توسط این پزشک وظیفه ویزیت شده و وی از ابعاد بلایایی که بر سر این شهید جنبش سبز آمده بود، مطلع گشته بود.

او همچنین پس از شهادت روحالامینی، یک هفته بازداشت میشود تا اعلام کند که روحالامینی به علت ابتلا به مننژیت فوت کرده است؛ درحالیکه گزارش مستند پزشکی قانونی علت فوت را اصابت ضربه به سر این شهید جنبش سبز عنوان کرده بود. پوراندرجانی، بعد از انتشار گزارش پزشکی قانونی به قید ضمانت آزاد میشود، اما چندین بار توسط بازرسی کل ناجا، دادسرای نظامی و شورای انتظامی پزشکی قانونی کشور مورد بازجویی قرار میگیرد و به علت آگاهی کامل از جزئیات آنچه که در کهریزک اتفاق افتاده بود از طرف افراد ناشناس بارها برای عدم انتشار حقایق این بازداشتگاه تهدید میشود تا مبادا دخالت مستقیم سران نظامی و قضائی کشور را در این بازداشتگاه فاش کند.

دکتر پوراندرجانی، اتفاقات کهریزک را قبل از مرگ، برای عده معدودی از دوستانش بیان کرده و میگوید که نسبت به امنیت جانی خود نیز اظهار ترس میکند تا اینکه ناگهان خبر مرگ او منتشر میشود. با اینکه علت مرگ پوراندرزجانی، سکته قلبی عنوان شده به خانواده او اجازه کالبدشکافی داده نمیشود و مراسم تشیع جنازه وی نیز تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد؛ به طوری که بسیاری از دوستان نزدیک این دکتر وظیفه جرات حضور در مراسم تشیع جنازه او را پیدا نکردند.

اقدامات امنیتی صورت گرفته، این سئوال را ایجاد میکند که اگر واقعاً علت مرگ وی سکته قلبی بوده، چرا مراسم تشیع جنازه وی روز پنجشنبه در فضایی به شدت امنیتی در تبریز برگزار شد و چرا اجازه کالبدشکافی به خانواده وی داده نمیشود؟ در ماجرای شهادت ندا آقاسلطان نیز مقامهای مسئول درحالی این اتفاق را محصول کار خبری رسانههای خارجی و فعالیت منافقین در ایران اعلام کرده بودند که حتی حاضر نشدند اجازه برگزاری مراسمی برای وی در یکی از مساجد تهران را بدهند.

گفته میشود یکی از نمایندگاه تبریز در مجلس شورای اسلامی مجدانه پیگیر بررسی علت فوت این پزشک بازداشتگاه کهریزک است