وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۲۰, چهارشنبه

آخرین جلسه دادگاه بهزاد نبوی برگزار شد



وکیل بهزاد نبوی از برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات موکل خود خبردادو گفت: صبح امروز (سه شنبه) در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب پرونده موکلم رسیدگی و ختم رسیدگی اعلام شد.
صالح نیک بخت در گفت‌وگو با ایلنا با اعلام این مطلب، اظهارداشت: سومین جلسه رسیدگی به اتهامات بهزاد نبوی از ساعت ۹ صبح در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی آغاز و تا ساعت ۱۲:۳۰ طول کشید.
وی با بیان اینکه در ابتدای جلسه نبوی به دفاع از خود پرداخت، ادامه داد: بعد از نبوی در جایگاه قرار گرفته و دفاعیات خود از موکلم را ارائه کردم. در انتها نیز قاضی پرونده با اخذ آخرین دفاع از موکلم ختم رسیدگی را اعلام کرد.
وکیل نبوی گفت: قرار شد بخشی از مطالب و دفاعیات را که موکلم ننوشته بود را تا روز شنبه به دادگاه ارائه دهد.
نیک‌بخت به دلیل غیرعلنی بودن جلسه دادگاه از ارائه هرگونه جزئیات بیشتر خودداری کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ختم رسیدگی، آیا قاضی پرونده تصمیمی برای تبدیل قرار بهزاد نبوی ندارد، گفت‌: در جلسه امروز صحبتی در این باره نشد، اما امیدوارم با توجه به وضعیت جسمانی موکلم، قاضی پرونده هرچه سریع‌تر با تبدیل قرار نبوی به وثیقه یا کفالت موافقت کند.
نیکبخت همچنین گفت: بهزاد نبوی امروز از بیمارستان به دادگاه رفته و پس از اتمام جلسه مجددا به بیمارستان بازگشت.

دكتر هاشم آقاجري در ديدار با دانشجويان دانشگاه تهران: قطعا جنبش سبز پيروز خواهد شد




دكتر هاشم آقاجري همزمان با روز آزادي بيان در جمع دانشجويان دانشگاه تهران به سخنراني پرداخت. به گزارش نوروز، وي در اين ديدار كه در تالار انجمن اسلامي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران برگزار شد، به نقد وضعيت فعلي كشور پرداخت.
عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، در ابتدا ضمن ابراز تاسف از جلوگيري از سخنراني دكتر آرمين و شكوري راد در دانشگاه تهران، آن را منتسب به دستور عوامل خارج دانشگاه دانست.
آقاجري در آغاز سخنان خود، با اشاره به آزادي، استقلال و عدالت به عنوان سه آرمان تاريخي ملت ايران، تصريح كرد: اين سه مفهوم بعد مكمل همديگر در تاريخ آزادي خواهي ملت ايران بوده اند.
وي ضمن اشاره به آرمان آزادي، گفت: مردم از زمان مشروطه تاكنون به دليل فقدان آزادی و وجود استبداد، به دنبال استقرار آزادي بوده اند، و به خصوص دانشگاه از زمان شكل گيري به عنوان مشعلدار بزرگ و اصلي اين سه آرمان شناخته شده است.
آقاجري ضمن اشاره به مرتبط بودن اين سه آرمان با يكديگر تصريح كرد: مي بينيم كه دولت اقدامات خود را تحت ايدئولوژي عدالت قرار داده و سعي دارد اينگونه آن هارا موجه و مشروع سازد، اما بايد دانست وقتي تمشيت امور تحت كنترل يك نفر باشد، عدالتي وجود نخواهد داشت. اگر ملت بر مقدرات خود حاكم نباشد و سرنوشتش در سفارتخانه كشورها همچون روسيه، انگليس ويا هر كشوري تعيين شود، عدالت بي معنا خواهد بود، چنانچه در طول تاريخ معاصر بارها اين امر را مشاهده كرده ايم.
وي افزود: متاسفانه امروز هم مي بينيم كه با نام امنيت و يا استقلال از حقوق ملت چشم پوشي ميشود و هرگاه كه آنها خواسته هاي خود را مطرح كردند، جوابشان خشونت بوده و حريم شان شكسته شده است. شرممان مي آيد كه دختران و پسران جوانمان در كهريزك و شاپور و...با آن برخورد ها روبرو مي شوند.
وي تصريح كرد: عدالت اگر عدالت باشد بايد پاسدار آزادي باشد و البته آنچه كه در تقابل با عدالت قرار دارد، قدرت است و نه آزادي و آنچه كه آزادي را محدود مي كند سلطه است.
آقاجري در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در كشور ما در طول تاريخ استبداد و استعمار دوقلوي همزاد هم بوده اند و اين دو هميشه از پس يكدگر برآمده اند و امروز بايد دانست كه هيچ حكومت استبدادي از استعمار به دور نيست و استقلال يك دروغ بزرگ براي حكومتهاي استبدادي است.
وي آزادي بيان را يكي از شقوق مهوم آزادي دانست واشاره كرد: متاسفانه امروز دانشگاه با محدوديت شديد روبرو است و دانشجو نمي تواند فارغ از هياهو و محدوديت حرف خود را بزند. چطور مي توان حرف از حقوق ملت ايران در جهان زد و حقوق آنها را در داخل تضييع نمود و به نام ملت حقوق قدرتمندان را پيگيري كرد؟
اين استاددانشگاه ضمن اشاره به جنبش سبز حامي موسوي، تصريح كرد: اين جنبش مرحله تكاملي انقلاب اسلامي است و به دنبال استيفاي حقوق ملت واجراي قانون اساسي بدون تبعيض و چشم پوشي از بعضي اصول آن است. اين جنبش مي خواهد ريشه استبداد را در اين مملكت بخشكاند و نشان دهد كه استبداد صرفا با جابجايي در قدرت و حاكمان از بين نمي رود .
وي افزود: مگر اين جنبش چه مي خواهد كه در مقابل حركت هاي مدني و آرام آن اين برخورد ها صورت مي گيرد. خوشبختانه امروز مردم دريافته اند كه براي رسيدن به خواسته هايشان نبايد به هيچ قدرت خارجي تكيه كنند يا منتظر ناجي باشند بلكه تنها بايد بر آگاهي و اميد خود تکیه كنند، چرا كه هر كشوري تنها به دنبال تامين منافع خود مي باشد و دلسوز ديگران نيست.
آقاجري گفت: رهبران جنبش سبز چيزي نمي خواهند جز بازگشت به قانون اساسي و استقرار اصول آن همچون مجلس مستقل.جنبش سبز مجلسي مي خواهد كه زبان گوياي ملت باشد و نه دربار.مجلسي كه به فرموده و اشاره عمل نكند، بلكه اراده ملت باشد.
وي افزود: جنبش سبز قوه قضائيه اي مي خواهد كه استقلال خود را حفظ كند. چرا كه درغير اين صورت بايد فاتحه عدالت را خواند. اگر قاضي آلت دست نظاميان و نيروهاي امنيتي قرار بگيرد جز يك چهره پست نخواهد بود. اتفاقا يكي از محك هاي سنجش استقلال قوه قضائيه يك كشور نيز عملكرد آن در زمينه پرونده هاي سياسي است.
آقاجري قوه قضائيه مستقل و واقعي را هماني دانست كه در زمان حكومت حضرت علي(ع) بدون مدح و ثنا، حاكم زمان را در جايگاه حقوقي برابر با متهم قرار داد و او را با ملاك هاي قانوني محاكمه نمود.
عضو سازمان مجاهدين انقلاب ضمن اشاره به زمزمه هاي مذاكره و سازش پنهاني با آمريكا، گفت: اين يك طنز تاريخيست كه مدعيان مبارزه با استكبار جهاني كه مخالفين خود را متهم به وابستگي به مستكبرين مي كنند و آن ها را با سابقه روشن مبارزاتي(همچون ميردامادي) به زندان مي اندازند، خود پنهاني به مذاكره با آمريكا مي پردازند.
آفاجري ضمن گراميداشت ياد اساتيد زنداني دانشگاه تهران، دكتر ميردامادي و رمضان زاده، گفت: متاسفانه امروز اساتيد گرانقدر و سرداران بزرگ مبارزه با استبداد و استعمار در زندان به سر مي برند و اين درحاليست كه سابقه مبارزاتي آنها و اعتقادات راسخشان بر هيچ كس پوشيده نيست، به راستي كدام يك از كساني كه چنين برخوردهايي مي كنند، كارنامه مذهبي و انقلاب شان از مهندس بهزاد نبوي پررنگ تر است؟
وي گفت: اگر تا چندي پيش جنبش آزادي خواهي محدود بود و صرفا در برخي مجامع وجود داشت اما خوشبختانه امروز گسترش يافته و در تمامي خانه ها پيگيري مي شود و حتي در خانه سهامداران قدرت نيز راه يافته است.
وي نشانه فراگيري جنبش را تركيب زندانيان آن دانست كه از هر قشر و طبقه اي در آن حضور دارند: معلمين، دانشجويان، اساتيد، زنان، صاحبنظران، روحانيون و...
آقاجري ضمن اشاره به آينده جنبش سبز خاطرنشان كرد: اين جنبش قطعا پيروز خواهد شد و وقتي ملت اراده كند شب ناچار است كه بگريزد، البته اين مهم صبر مي خواهد و تحمل.
وي گفت: امروز دو نوع تحليل پيرامون اين جنبش وجود دارد، يك تحليل از زاويه توهم توطئه صورت مي گيرد و ديگري به صورت واقع بينانه. تحليل توهم توطئه از جانب كسانيست كه تازه پا به عرصه سياست گذاشته اند و آگاهي و تجربه كافي ندارند و اين جنبش مردمي را توطئه دشمن مي خوانند و بر همين اساس معتقدند بايد آن را رفع كرد. لذا به برخورد قهرآميز و خشن با آن روي مي آورند و فضا را محدود و امنيتي مي كنند و بعضا همچون بيماران پارانوئيد توهم حمله به خود را دارند. در زمان شاه نيز وي جنبش انقلابي مردم را توطئه مي دانست و زماني پي به مردمي بودن آن برد كه همه چيز بر سر وي ويران شده بود.
ديدگاه دوم كه واقع بينانه است از سوي مخالفين واقع گرا و ميانه رو ارائه مي شود و معتقد به حل آن هستند، چرا كه به آن به عنوان يك بحران مي نگرند كه ريشه داخلي دارد و بايد آسيب شناسي شود.
آقاجري گفت: مخالفان بايد بدانند كه جنبش مردمي با سركوب حل شدني نيست و راه حل آن نيز از سوي رهبران جنبش سبز-موسوي، كروبي و خاتمي- اعلام شده؛ تسليم شدن به خواست و اراده ملت.
وي در پايان در پاسخ به سوالي پيرامون ادعاي ريزش در جنبش سبز گفت: اگر منظور از ريزش اين است كه مردم از خواسته هاي خود دست برداشته اند يا به اين نتيجه رسيده اند كه اشتباه كرده اند، قطعا اينطور نيست. زمان انقلاب هم اين طور نبود كه مردم هميشه با يك جمعيت انبوه در خيابان ها حضور يابند و اعتراض كنند، بلكه در زمان هاي مختلف با جمعيت مختلف به خيابان ها مي آمدند و بعضا در مناسبت هاي مختلف به صورت انبوه و زياد در خيابان ها حاضر مي شدند.
وي در پايان گفت: خوشبختانه اين انتخابات بسياري از مسايل را براي مردم روشن كرد و ما ديديم كه حتي در خانواده هاي سنتي و مذهبي خاص، پس از انتخابات تغيير ديدگاه اساسي ايجاد شد و جنبش آزادي خواهي به درون خانه هاي مردم راه يافت ،جنبشي كه از ديدگاه بنده قطعا به پيروزي خواهد رسيد.

سبزها برای سبز کردن عید غدیر آماده شوند


کودتاگران ناکام که چند روزی بود طرح مضحک و عقیم جنبش سبز علوی را برای مصادره رنگ سبز به راه انداخته بودند، بعد از اینکه دریافتند با این قبیل طرحهای مبتکرانه(!) راه به جایی نمیبرند تصمیم گرفتهاند روز عید غدیر، رنگ سبز را مصادره کنند.


به گزارش موج سبز آزادی، یک روحانی حامی دولت کودتا در مصاحبه با فارس اعتراف کرد که طرح جنبش سبز در واقع اموی ناکام و عقیم مانده است و برای مصادره رنگ سبز باید روز عید غدیر تمام تلاش خود را به کار گیریم. حجتالاسلام فانی در مصاحبه با بنگاه خبرپراکنی شبه نظامی فارس نیوز، تلویحا گفته است که آنچه به عنوان جنبش سبز علوی به راه افتاد در برابر موج خروشان سبزهای واقعی راه به جایی نبرد و باید تدبیری دیگر اندیشید. وی این تدبیر را از طریق به کارگیری رنگ سبز در روز عید غدیر این حربه را خنثی نمود.

حامیان دولت نامشروع کودتا گویا از یاد بردهاند که رنگ سبز از ارکان اصلی هویت این جنبش و به جز جدایی ناپذیر آن تبدیل شده است و با این طرحهای خام معنای حقیقی رنگ سبز از بین نخواهد رفت.

گفتنی است، کودتاگران پیش از این به سرکردگی روزنامه کیهان، در تقلیدی خام از گفتمان پیشروان جنبش سبز در بازشناسی اسلام اموی و علوی، اصطلاحات عقیم و نامانوسی چون جنبش سبز اموی و علوی را برای مصادره رنگ سبز باب نمودند که به دلیل وفور خلاقیت و ابتکار این دوستان(!) عمرش به بیش از یک هفته کفاف نداد و اکنون باید به دنبال اصطلاحات جایگزین برای این عبارات بگردند.

لازم به توضیح است که عباراتی نظیر اسلام اموی و علوی و مقایسه میان رفتار امویان و علویان را برای اولین بار دکتر محسن کدیور از پیشگامان جنبش سبز مطرح نمود و پس از آن بود که کودتاگران برای عقب نماندن از قافله عباراتی تقلیدی از آن دست که ذکر شد را ساختند.

ضرب وشتم زنان کارگران شرکت صنايع اراک توسط نيروهاي ضد شورش

بيش از 100 نفر از کارگران شرکت صنايع اراک در اعترا ض به عدم پرداخت حقوق و معوقات خود روز دوشنبه 18 آبان در مقابل استانداري و سپس در حياط استانداري مرکزي تجمع کردند.
گفته مي شود كه حدود 200 نفر از كارگران اين شركت پنج ماه است كه حقوق خود را دريافت نكرده اند . لازم به ذكر است كه در اين تجمع 30 نفر از زنان کارگران نيز شركت داشتند كه براي داخل شدن به استانداري به سمت حياط رفتند.
آنها شعار ميدادند: ”دروغ ميگيد دروغ ميگيد” ” مرگ برشهرجردي ”
به دنبال اين اقدام , نيروهاي ضد شورش مستقر در استانداري به آنها هجوم برده و 4 نفر از زنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
اين زنان اکنون در حال طرح موضوع خود در پزشک قانوني هستند .
لازم به ذكر است كه مدير شرکت صنايع اراک در 19 مهر ماه گذشته با درج اطلاعيه اي در روزنامه اطلاعات انحلال اين شرکت را اعلام کرد .

ولی حق شناس ، عضور ستاد کروبی در استادن گیلان بازداشت شد

ولی حق شناس فعال سیاسی و عضو ستاد کروبی در استان گیلان توسط ماموران امنیتی بازداشت شد .
به گزارش تغییر ، مارال حق شناس دختر وی در گفتگو با خبرنگار تغییر اعلام کرد که روز چهارشنبه صبح ۱۳ آبان ۳ نفر از طرف ماموران امنیتی به خانه مان مراجعه و ضمن تفتیش منزل ، کلیه وسایل شخصی ایشان از جمله آلبوم عکس و کامپیوتر او را با خود بردند .
خانم حق شناس همچنین اضافه کرد ، اکنون پس از گذشت چند روز از بازداشت وی ، هنوز تماسی نگرفته اند و هیچگونه خبری از ایشان و محل بازداشتشان نداریم و هیچ نهاد قضایی پاسخ مناسبی به ما نمی دهند .

دهها نیروی انتظامی مامور حفاظت از دفتر مصباح یزدی شدند

دوشنبه شب، در شهر قم دفتر اصلی مصباح یزدی واقع در بلوار جمهوری اسلامی این شهر توسط شماری نیروی ویژه انتظامی محاصره شد. این نیروها بین 40 تا 50 نفر بودند.
دفتر مصباح یزدی در اواسط این بلوار قرار دارد و چنین صحنه ای را مردم قم برای اولین بار شاهد بودند.
هیچکس دلیل واقعی این محاصره را نمی داند اما مغاره داران محل مدعی شدند که مصباح یزدی ادعا کرده بود که می خواهند به دفترش حمله کرده و آن را تخریب کنند و بدنبال این ادعا نیروی انتظامی در بلوار جمهوری اسلامی و در اطراف دفتر وی مستقر شدند. این استقرار نیرو چند ساعت ادامه یافت و هر کس که دراین مدت از بلوار جمهوری اسلامی می گذشت تحت بازرسی بدنی قرار می گرفت و وسائلی که همراه داشت تفتیش می شد. حتی پس از پایان این حضور چشم گیر انتظامی، چند سرباز در مقابل دفتر مصباح مستقر ماندند و بقیه نیروهای به پایگاه خود بازگشتند.

صبح روز چهارشنبه مورخ 20 آبان 1388، حکم اعدام احسان فتاحیان در زندان سنندج اجرا شد.

س از آن نیروهای امنیتي به خانواده ی وی دستور ترک محل را داده و در ساعت 8 صبح جنازه ی او را با آمبولانس به گورستان بردند. ماموارن گفته اند که طی یکی دو روز آینده، جسد را به خانواده تحویل خواهند داد.

احسان فتاحیان، به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد در دادگاه اولیه به تحمل 10 سال حبس تعزیری محکوم شده بود، پس از اعتراض به حکم و ارجاع آن به دادگاه تجدیدنظر، با حکم اعدام مواجه شد.

این اعدام در حالی صورت گرفت که طی روزهای اخیر، سازمان های حقوق بشری، فعالان حقوق بشر، سیاسی، اجتماعی و خانواده ی نامبرده بارها و بارها با نوشتن نامه، صدور بیانیه و درخواست های متعدد، خواستار توقف حکم اعدام احسان فتاحیان شده بودند.


برگزاری دادگاه 48 نفر از بازداشت شدگان تظاهرات 13 آبان در شیراز

ادگاه 48 نفر از بازداشت شدگان تظاهرات اعتراضی 13 آبان شهر شیراز امروز چهارشنبه برگزار می شود.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر از این 48 نفر، 12 نفر دانشجو و بقیه مردم عادی هستند. در بین این بازداشت شدگان، 8 نفر سنی کمتر از 18 سال دارند. لازم به توضیح است همه این افراد پیش از برگزاری دادگاه به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده اند.

بنا بر اخبار موجود در روز 13 آبان در شیراز حدود  300 نفر توسط لباس شخصی ها و نیروهای امنیتی بازداشت شده اند. روز 5شنبه هفته گذشته بعد از تظاهرات 13 آبان، 75 نفر با قرار وثیقه و کفالت تنها از یک شعبه دادگاه انقلاب شیراز (شعبه 14) آزاد شده اند.

لازم به ذکر است دانشجوی دختری با نام خانم باقری که دانشجوی دانشگاه شیراز می باشد از روز 13 آبان تا کنون مفقود شده است و هیچ خبری از وی در دست نیست. همچنین  دانشجویی با نام علی صالح پور در روز شنبه پس از مراجعه به حراست دانشگاه شیراز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است وهنوز اطلاعی در مورد وضعیت و محل نگهداری وی در دست نیست.

گفتنی است دانشگاه شیراز کانون اصلی تظاهرات 13 آبان در شهر شیراز بود. در روز 13 آبان جدود 3000 نفر از  دانشجویان در داخل دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند که این تجمع اعتراضی با هجوم وحشیانه نیروهای لباس شخصی و انصار رو به رو شد. در جریان این هجوم به حریم دانشگاه شیراز، بسیاری از دانشجویان مورد ضرب و شتم وحشیانه نیروهای لباس شخصی قرار گرفتند و حداقل 20 دانشجو نیز توسط این نیروها ربوده شدند.