وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

خانواده دکتر محمد ملکی: نشانه ها حکايت دارد که حال دکتر ملکی در زندان وخيم است


بعد از گذشت ۴۵ روز از بازداشت دکتر محمد ملکی و در حاليکه کماکان وی در سلول انفرادی نگهداری ميشود، اکنون نشانه ها حکايت از آن دارد که حال وی در زندان وخيم است و از اينرو خانواده را در بی‎اطلاعی مطلق گذاشته اند.




در ۱۴ روز گذشته دکتر ملکی هيچ تماسی با منزل نداشته است و امروز، دوشنبه، قرار بود که طبق نامه کتبی قاضی پرونده، خانواده با وی در زندان اوين ملاقات داشته باشد، اما در پی مراجعه خانواده اعلام شد بازجو اجازه ملاقات نميدهد و وی ممنوع الملاقات است. اين درحاليست که وکيل دکتر ملکی اطلاع يافته بود که ظاهرا بازجويی وی پايان يافته است. اين شواهد نشان دهنده اين است که همانطور که خانواده بارها در نامه به مسئولان هشدار داده بود، وضعيت سلامتی محمد ملکی وخيم است و احتمالا اتفاقی برای ايشان رخ داده که مقامات زندان از دادن هر نوع اطلاعی از وضعيت او خودداری ميکنند. دکتر ملکی در تنها ملاقاتی که حدود يکماه پيش در زندان با همسر و وکيلش داشته به شدت از مشکلات بيماری ابراز ناراحتی کرده و خواستار اقدام فوری جهت درمان بوده که عليرغم درخواستهای مکرر خانواده و وکلای وی، هيچ اقدامی توسط مقامات تاکنون صورت نگرفته است.


خانواده دکتر ملکی به شدت نگران وضعيت سلامتی ايشان بوده و بار ديگر هشدار داده و اعلام ميکند که مقامات عالی نظام ظاهرا با شيوه نرم و تدريجی و با علم به بيماريهای تهديدکننده سلامتی محمد ملکی، قصد حذف فيزيکی ايشان را دارند و از اينرو مسئول هرگونه اتفاق ناگواری برای سلامتی وی خواهند بود.



خانواده ملکی - دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸






خاطره دستيار ارشد رييس جمهوري از تجمع مخالفان در نيويورک

دستيار ارشد رييس جمهوري عصر شنبه در گردهمايي بزرگ ستاد هماهنگي حمايت هاي مردمي دکتر احمدي نژاد درکرمان در محل تربيت معلم شهيد رجايي خاطره اي را از ديدار با تعدادي از تجمع کنندگان جريان سبز در مقابل سازمان ملل در نيويورک بيان کرد.




به گزارش ايرنا، سيد "مجتبي ثمره هاشمي" گفت: يکي از توطئه هاي دشمن در زمان حضور رييس جمهوري در مجمع عمومي سازمان ملل در ژنو تجمع تعدادي از ضد انقلاب ها در مقابل سازمان ملل بود.

وي ادامه داد: حداقل 350 هزار خانواده ايراني داريم که در دفتر حفاظت منافع ايران که حدود 5/1 ميليون نفر مي شوند در واشنگتن ثبت شده است.

وي گفت: مخالفان نظام اسلامي قبل از حضور احمدي نژاد در اجلاس نيويورک با تبليغات بسيار و اقداماتي همچون در اختيار گذاشتن اتوبوس مجاني، بليت مجاني و تدارک غذا، ايرانيان مقيم آمريکا را براي حضور در نيويورک و تبليغ عليه احمدي نژاد تشويق مي کردند.

ثمره هاشمي افزود: زماني که ما آنجا رفتيم با همه اين تبليغات فکر نمي کنم بيش از دو هزار نفر آمده بودند و جالب اينکه بعضي از آنها حتي نمي دانستند چي به چيه.

وي ادامه داد: با چند تن از دوستان که پياده از سازمان ملل بر مي گشتيم ، در خيابان به چند نفر از اين تجمع کنندگان رسيديم. يک خانم و سه آقا که يکي از آنها شال رنگ سبز به گردن انداخته بود، گفتيم که تو چکار مي کني گفت که من آمدم تظاهرات کنيم.

ثمره هاشمي اضافه کرد: يکي از دوستان که همراه ما بود و آدم رکي هم هست به اين فرد گفت: يعني تو آقاي احمدي نژاد را ول کردي و به اينها چسبيدي؟

وي گفت: اين فرد با شنيدن اين مطلب جا خورد و گفت: براي اينکه من احمدي نژاد را قبول ندارم چون به وعده هايش عمل نکرده است.

دستيار ارشد رييس جمهوري ادامه داد که ما هم به او گفتيم شما يک رييس جمهور بگو که به اندازه احمدي نژاد به وعده هايش عمل کرده است؟ و او گفت: پس اين داستان شهرداري چي بود!

ثمره هاشمي گفت: بالاخره ما با او صحبت کرديم و آخرش هم عکس يادگاري گرفتيم و بعد وقتي مي خواستيم برويم به ما گفت به آقاي احمدي نژاد سلام ما را برسان.ک/2

7438/2624





انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 713106

نیمی از پرندگان تهران گریختند: آنتن های سرطان زای مخابراتی

سرمایه،حسین صرافی:دکل های BTS نصب شده در شهرهای بزرگ ایران از جمله تهران سبب ساز بروز مشکلات مختلف در بدن شهروندان از جمله اختلالات خونی و مغزی می شوند.مهندس حسن اصیلیان، معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور در گفت وگو با روزنامه «خراسان» هشدار می دهد: «براساس گزارش های به دست آمده و تحقیقات انجام شده، فراوانی امواج الکترومغناطیس که به طور عمده به دنبال نصب دکل های BTS در مناطق مسکونی منتشر می شود، باعث بروز مشکلات خونی و مغزی برای ساکنانی که در میدان مغناطیسی تاثیرگذار این امواج زندگی می کنند، شده است و با توجه به اثرات زیان بار این امواج، لازم است راهکارهای اساسی برای کاهش اثرات این امواج در کشور به کار گرفته شود.» گورانی، کارشناس و مسوول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت هم با صراحت اعلام می کند: «آنتن های BTS تلفن همراه تشعشعات الکترومغناطیسی از خود ساطع می کنند که قرار گرفتن در معرض این امواج در درازمدت مشکلات مختلفی از جمله سردرد، سرگیجه، مشکلات و تحریکات عصبی و... را برای فرد ایجاد خواهد کرد.»




اما مسوولان وزارت ارتباطات به ویژه مسوولان شرکت ارتباطات سیار هرگونه خطر احتمالی ناشی از نصب و راه اندازی این آنتن ها را مردود اعلام می کنند و معتقدند هنوز عارضه ثابت شده ای در این زمینه وجود ندارد.



کارشناسان با اعلام مهاجرت نیمی از پرندگان تهران به دلیل وجود امواج الکترومغناطیس دکل های BTS، افزایش پدیده جهش زایی ژنتیکی در شهروندان، جانوران و گیاهان شهر تهران را محتمل می دانند.



دکل های BTS؛ سلامت انسان ها از زمانی که برای اولین بار در خیابان های تهران مردم با گوشی های در دست مشغول صحبت با دیگری بودند بیش از 13 سال سپری شده است و در آن زمان به علت قیمت بالا و محدود بودن شبکه، تعداد اندکی از مردم امکان دسترسی به این وسیله ارتباطی را داشتند و در مجموع گفته می شود شبکه تلفن همراه در کشور توسط مخابرات در مردادماه سال 73 با نصب و راه اندازی 24 ایستگاه BTS برای تنها 9 هزار و 200 کاربر تهرانی راه اندازی شد و این در حالی است که این تکنولوژی با تاخیری 10 ساله وارد کشورمان شده بود.



بعد از تهران به دلیل استقبال از این وسیله ارتباطی مسوولان مخابراتی به فکر توسعه آن افتادند و یک سال بعد شهرهای دیگر کشور همچون تبریز، مشهد، اهواز، اصفهان و... نیز زیر پوشش شبکه تلفن سیار قرار گرفتند، اما با این حال همچنان به دلیل قیمت بالای سیم کارت و بازار سیاهی که برای فروش آن از سوی بخش دولتی به طور ناخواسته ایجاد شده بود آنچنان این وسیله ارتباطی بین عموم مردم رواج نیافته بود، اما رفته رفته با ورود اپراتورهای بخش خصوصی به میدان رقابت به نوعی قیمت سیم کارت ها به نحوه چشمگیری شکسته شد و خرید سیم کارت و اتصال به شبکه تلفن همراه به یکباره گسترش پیدا کرد و طبق آخرین آمارها گفته می شود تعداد مشترکان تلفن همراه تنها در بخش اپراتور شرکت ارتباطات سیار به 20 میلیون نفر رسیده است و این در حالی است که چند میلیون نفر کاربر دو اپراتور دیگر را نیز باید به این لیست 20 میلیون نفری اضافه کرد.



به هر حال رشد صعودی مشترکان تلفن همراه و همه گیر شدن این وسیله ارتباطی در اقصی نقاط کشور را باید از نظر پیشرفت کشورمان به نوعی به فال نیک گرفت. مسوولان مخابراتی اعلام می کنند تاکنون بیش از 14 هزار ایستگاه BTS در کشور راه اندازی شده است و به طور متوسط در کشور هر آنتن تلفن همراه می تواند دو هزار مشترک را زیر پوشش قرار دهد و این در حالی است که امروزه واگذاری خطوط تلفن همراه در کشور به دلیل تنوع اپراتورها، قیمت نسبتاً پایین و از همه مهم تر به روز عرضه شدن آن با اقبال بسیار خوبی از سوی مشترکان روبه رو شده است. به طوری که اکثریت به سمت خرید این وسیله ارتباطی به طور چشمگیری جذب شده اند و در مجموع می توان یادآور شد هرچه تعداد مشترکان افزایش پیدا کند به تبع آن، این روند در نصب ایستگاه های BTS نیز تاثیر مستقیمی دارد، همان آنتن هایی که در سطح شهر به رشد خود ادامه می دهند.



اما سوالی که بارها مطرح شده است این است که آیا دکل های BTS پراکنده در سطح شهر خطرناک هستند یا بی خطر. سوالی که تاکنون به طور شفاف و دقیق به آن پاسخ داده نشده است. این در حالی است که براساس گزارش های متعدد علمی، تاثیرات آنتن های BTS بر انسان به خصوص کودکان بسیار خطرناک بوده و عوارضی همچون سرطان را در پی خواهد داشت، ولی مسوولان اظهارنظرهای متفاوتی دارند.



رمضانعلی صادق زاده رئیس کمیسیون مخابرات مجلس به «سرمایه» می گوید: «آنتن های BTS به هیچ وجه ضرر و زیانی برای مردم ندارد چرا که این آنتن ها معمولاً در بالای ساختمان ها و به گونه ای نصب می شود که شدت امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از آنها در سطح زمین بسیار پایین تر از حد مجاز است و هیچ گونه خطری برای افراد به وجود نمی آورد.»



اما علی گورانی کارشناس و مسوول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت در این زمینه به «سرمایه» می گوید: «اکثر آنتن های تلفن همراه BTS که از سوی اپراتورهای تلفن همراه در کشور نصب شده اند، مجوز ایمنی وزارت بهداشت را ندارند.»



او اضافه می کند: «متاسفانه نصب کلیه آنتن های BTS تاکنون بدون اخذ مجوز از وزارت بهداشت انجام شده است حال آنکه وزارت بهداشت این موضوع را بارها به مسوولان امر متذکر شده است.»

حسن اصیلیان معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست معتقد است: «منبع انتشار امواج الکترومغناطیس به طور عمده دکل های BTS هستند. بنابراین با توجه به عوارض و تاثیرات سوءخونی و مغزی این امواج مطابق با استانداردهای جهانی این دکل ها باید دور از مناطق مسکونی بنا شود.»



او در ادامه می افزاید: «نتایج تحقیقات مختلف نشان داده است که این امواج نه تنها روی انسان بلکه روی سایر موجودات نیز تاثیرات سوئی ایجاد می کنند به طوری که برخورد این امواج با انسان و سایر موجودات باعث بروز اختلالات خونی اعم از موتاسیون (جهش های خونی) می شود که در نهایت از عوامل بروز سرطان است.»



معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست می افزاید: «طی تحقیقی که در دانشگاه تربیت مدرس انجام دادیم، به دنبال بررسی نتایج تست های خونی افرادی که در نزدیکی این دکل های برق سکونت دارند و در شعاع تاثیرگذار این امواج قرار می گیرند، مشخص شد که در این افراد نوعی جهش های خونی بروز کرده است. ضمن آنکه نتایج بررسی پرسشنامه هایی که در بین افراد ساکن در این مناطق توزیع شده بود نیز نشان داده که این امواج همچنین اثرات سوءعصبی و مغزی به دنبال دارند.»



دکتر محققی رئیس مرکز تحقیقات سرطان نیز در گفت وگو با سایت سلامتیران در مورد مضرات آنتن های تلفن همراه می گوید: «اصولاً آنتن های تلفن همراه و دکل های مخابراتی و نیز تشعشعات ناشی از دکل های برق فشارقوی هریک به نوبه خود اثرگذاری خفیف تا شدیدی روی افراد دارند. به عنوان نمونه در مورد دکل های برق فشارقوی طیف های مختلف امواج الکترومغناطیسی، میدان های مغناطیسی ایجاد می کنند و افرادی که در حوزه این میدان ها قرار می گیرند تحت تاثیر آثار سوء این امواج واقع می شوند. تاثیر این امواج روی کودکان می تواند باعث بروز برخی از انواع سرطان ها شود. در افراد بالغ نیز موضوع در مواردی باعث بروز مخاطرات و بیماری ها در سیستم های عصبی، قلب و عروق و دستگاه گوارش می شود و در مواردی نیز باعث ایجاد سرطان خون در این افراد شده است.»



دکل های BTS؛ کوچ پرندگان خطر انتشار امواج الکترومغناطیس توسط دکل های BTS محدود به شهروندان تهران و شهرهای بزرگ کشور نمی شود. این امواج با تاثیر روی سیستم جهت یابی پرندگان، حیات آنها را در معرض خطر قرار داده و سبب ساز کوچ دسته جمعی آنها می شوند.



حسین دماوندی نژاد سرپرست دفتر طیور و زنبورعسل وزارت جهادکشاورزی در گفت وگو با سایت الف می گوید: «حدود 50 درصد از پرندگان وحشی به شکل بی سابقه تهران را ترک کرده اند که علت این امر گسترش امواج تلفن همراه است.»



دکتر نواییان متخصص محیط زیست و مدیر موزه هفت چنار با اشاره به تاثیر امواج رادیویی در مهاجرت جانوران به «سرمایه» می گوید: «خودکشی و مرگ تعداد زیادی از دلفین ها در سواحل خلیج فارس به دلیل ارسال امواج الکترومغناطیسی و مختلف شدن سیستم جهت یابی آنها بود.»



این متخصص محیط زیست در ادامه می افزاید: «در کشور به دلیل اینکه سیستم های ارتباطی پیشرفته نیست و از آن استفاده صحیح نمی شود، تاثیر مخربی بر محیط زیست می گذارد.»



نواییان معتقد است: «پرندگان تهران با استفاده از امواج ماورای بنفش، مادون قرمز و الکترومغناطیس جهت یابی می کنند اما افزایش بی رویه و وحشتناک امواج الکترومغناطیس سبب ساز مختل شدن سیستم جهت یابی و کوچ آنها شده است.»



دکل های BTS و از بین رفتن منظر شهری چندی است شهرداری تهران به عنوان متولی حفظ زیبایی شهری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با نصب آنتن های BTS تلفن همراه کشمکش هایی پیدا کرده است.



محمدباقر قالیباف شهردار تهران با وجود اینکه تصریح می کند:«این ارگان هیچ مخالفتی با نصب آنتن های BTS تلفن همراه ندارد»، معتقد است: «مخابرات برای نصب این آنتن ها باید ضوابط شهر و شهرسازی را رعایت کند.»



او با بیان اینکه «نصب آنتن یک مساله مهم است»، می افزاید: «شرکت ارتباطات سیار مجاز نیست این آنتن ها را در اماکن مسکونی و شخصی حیاط منازل نصب کند.»



قالیباف اظهار می دارد: «شهرداری هیچ مشکلی برای نصب BTS ندارد و اگر ضعف فنی در این زمینه وجود دارد، نباید شهرداری را در این زمینه مقصر دانست.»



این درحالی است که شرکت ارتباطات سیار دلیل اصلی اختلالات شبکه تلفن همراه را ممانعت شهرداری در نصب آنتن های BTS عنوان کرده و معتقد است شهرداری به دلیل حفظ زیباسازی شهری اجازه نمی دهد اپراتور اول در نقاط فاقد پوشش دهی آنتن نصب کند.بنا بر گفته روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات، 300 نقطه کور در تهران وجود دارد و ظاهراً شهرداری برای نصب BTS مخالفتی نمی کند اما در عمل هیچ اقدامی صورت نمی دهد. البته به نظر می رسد پس از مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر بلامانع بودن نصب آنتن های BTS در اماکن دولتی، چالش های اخیر بین شرکت ارتباطات سیار و شهرداری برطرف شود. براساس این مصوبه تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها و ارگان های دولتی موظف هستند فضای موردنیاز شرکت ارتباطات سیار برای نصب آنتن های فرستنده و گیرنده رادیویی BTS را در اختیار این شرکت قرار دهند.



در پایان باید گفت تفاوتی بین دو اپراتور و یک پیمانکار وجود ندارد چراکه برای اکثر مشترکان اتفاق افتاده روزهایی به هیچ عنوان نتوانسته اند با تلفن همراه خود صحبت کنند و اگر تماسی نیز برقرار بوده در کمتر از چند ثانیه با اختلال بسیار شدید به طور کامل قطع شده است، در صورتی که همگان می دانند دستگاه های تلفن همراه روشن است. از نظر علمی دلیل به وجود آمدن چنین مشکلاتی بازمی گردد به ضعف شبکه و زیرساخت ها و همان کور بودن نقاط. به عنوان نمونه گفته می شود در حال حاضر بیش از 10 نقطه کور در تهران وجود دارد که با اتصال آنتن های BTS برطرف می شود؛ همان آنتن هایی که مضر بودن آنها به نوعی اثبات شده است. حال انتخاب با مشترکان است؛ یا با آغوش باز بام و زمین های خود را در اختیار اپراتور قرار می دهند تا بلکه با به جان خریدن مضرات این آنتن ها تماسی راحت داشته باشند یا تماسی ناقص را به عوارض جسم و محیط زیست ترجیح می دهند.


پاسخ دکتر محمد تقی کروبی به اتهام رسانه‏های سرکوبگرعلیه شیخ اصلاحات

به دنبال اتهام وارده از سوی رسانه‏های سرکوبگر در خصوص خروج ارز از کشور توسط مهدی کروبی، دکتر محمدتقی کروبی طی بیانیه‏ای پاسخی صریح به شرح ذیل داده است:






آنرا که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است

چند روز پیش خبری در یکی از سایت های حامی جریان سرکوبگر با عنوان انتقال اموال آقای کروبی به خارج از کشور از طریق صرافی ها و نظام بانکی منتشر و بلافاصله مورد استفاده سایت های وابسته به جریان سرکوبگر و سایت رسمی دولت ایرنا قرار گرفت. آز انجا که این روزها روزنامه های زرد و وابسته به حاکمیت دریدگی کرده و هر نوع بی حرمتی و اتهام علیه این یار امام را مجاز می دانستند، و پاسخگوئی به خضعبلات مربوطه که هدف در انحراف افکار عمومی از حوادث اخیر داشته را به مصلحت نمی دانستم. لیکن ارسال فله ای اس ام اس این اتهام و اصرار برخی از همکاران دانشگاهی ام مبنی بر پاسخ به اتهام های مالی (بیماری لاعلاج بخشی از اشخاص در سیستم فعلی) موجب نگارش این متن گردید. اگرچه لازم است که بگویم:

جواب است ای برادر نه جنگ است

کلوخ انداز را پاداش سنگ است

اما اصل اتهام منتشره چنین بود: " بررسی عملکرد مالی ۵ شعبه صرافی مستقر در جزیره کیش نشان داد که مهدی کروبی از ۶ تیر لغایت ۱۸ شهریور ۸۸ طی ۳۸ مرحله، مبلغ ۲۴ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۴۸۰ یورو را به خارج از کشور انتقال داده است. با توجه به این حجم بالای نقل و انتقال ارزی، احتمالاً کروبی قصد خروج از ایران را دارد که بر همین اساس لازم است وی در اولین فرصت ممنوع الخروج شود."

برای تنویر افکار عمومی فرصت را غنیمت شمرده و به اطلاع ملت بزرگ و فهیم ایران می رسانم که خبر فوق الذکر کذب محض است و آقای کروبی نه تنها در هیچ کشور خارجی حساب بانکی ندارد بلکه یک یورو و یا یک دلار نیز به خارج از کشور انتقال نداده است. ورود این اتهام مطابق قوانین کشور مستوجب مجازات است، البته اگر مدعی العموم به جز صدور کیفر خواست های سیاسی علیه مظلومان دربند و حصر مخفی یاران نزدیک امام(ره) فرصتی برای رسیدگی به افعال خلاف شرع، قانون و اخلاق این دین فروشان روئین تن داشته باشد.

خوشبختانه این سایت و رسانه های اقماری دولت در انتشار این دروغ بزرگ ادعا کرده است که انتقال این وجوه از طریق صرافی هائی معتبر در کیش صورت گرفته است. این بدین معنا است که اولا بر خلاف آنان که نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار با کامیون به ترکیه حمل کردند و ثروت بادآورده ای برای آن کشور به ارمغان آوردند، مجموعه آقای کروبی را مجموعه ای عاقل دانستند که بر فرض انتقال وجوه مالی، این امر را از طریق سیستم بانکی انجام دهند. ثانیا وظیفه مدعی العموم و سایر مراجع ذی صلاح در رسیدگی به این امر را آسان ساخته است.

متاسفانه فرهنگ دروغ و اتهام از سوی کسانیکه که خود آلودگی شدید مالی دارند، حکایت دزدی است که در هنگام فرار بانگ ذرد را بگیر فریاد می زد. مثل حکیمانه ای است که می گوید کافر همه را به کیش خود پندارد . بیاد داریم که در مناظره تاریخی انتخابات دهم، رئیس دولت به دروغ مدعی شد ستاد آقای کروبی به شرکت مخابرات برای ارسال اس ام اس به میزان ۲۰ میلیارد تومان رجوع کرده است. ادعائی که دو روز بعدتوسط شرکت مخابرات وابسته به همین دولت تکذیب شد. این در حالی بود که هزینه ارسال اس ام اس این ستاد تا آن زمان هفت میلیون یکصد پنجاه هزار تومان بود. جای تاسف است که در پرتو این مدیریت، دروغ و اتهام بعنوان بخشی از فرهنگ حاکمیت در آمده است، فرهنگی که کلیت نظام جمهوری اسلامی را هدف گرفته است. همانطور که شیخ اجل سعدی می فرمایند:

اگر جفت گردد زبان با دروغ

نگیرد ز بخت سپهری فروغ

مردم بزرگ ما بدانند که بر خلاف آنان که دست در اموال بیت المال کردند، به قاچاق نفت و ... مشغول بودند ( البته بخوانید برای امور خیریه)، و یا هنر غیب کردن سیصد میلیارد تومان از دارائی شهرداری تهران ظرف دو سال را داشتند یا اینکه اختلاف حسابی ناقابل قریب ۲۵ میلیارد دلار از پول نفت میان وزرات نفت و بانک مرکزی را در مدت کوتاهی ایجاد کنند، کروبی و فرزندانش زندگی شفاف و روشن داشته و دارند. مطمئن باشید که اگر چنین نبودکروبی و یارانش اینگونه به حمایت از حقوق مردم مظلوم نمی پرداختند. آقای کروبی غیر از سه دانگ از منزل مسکونی اش که در حال حاضر در حال ساخت است، مال غیر منقول شخصی دیگری نداشته و ندارند. او نه ویلا دارد نه کارخانه ونه در صادرات قیر فعال است و نه دستی بر واردات شکر ومرکبات دارد.

بر خلاف بسیاری از این دوستان که به برکت انقلاب از شهرستان به تهران آمدند و سپس شمیران نشین شدند، کروبی از سال ۱۳۴۹ در شمیران بوده و بعنوان یک فرهنگی هنگامیکه در زندان نبودند در دبیرستان های معروف تهران و شمیران تدریس می کردند. ساختمان دفتر ایشان، حزب اعتماد ملی و روزنامه اعتماد ملی که در حال حاضر پلمپ شده، همگی استیجاری است. از ۱۳۵۴ که به همراه عده ای خیر، صندوق قرض الحسنه بعثت در تجریش را افتتاح کردند، حساب جاری و قرض الحسنه ایشان در این موسسه و موسسات مالی مشابه کاملا شفاف بوده است.

ایشان بنابر سنت دیرینه روحانیت و با اذن مراجع بزرگ شیعه از دیر باز وجوه مالی اعم از وجوهات شرعی و یا وجوهی که برای انجام امور خیریه توسط اشخاص حقیقی که انتظار و توقعی در قبال آن نداشتند از یک دست دریافت و از دست دیگر به صاحبان واقعی بدون گزینش مذهبی، سیاسی و قومی پرداخت می کردند. کما اینکه این روزها عده ای از خیرین و مومنین جهت کمک به قربانیان جنایات اخیر، کروبی این امین مالی امام راهمراهی کرده تا بتواند در این شرائط سخت، باری ولو ناچیز از خانواده های دردمند بردارد. بزودی جزئیات بیشتری از زندگی ایشان خودم و برادرانم در اختیار افکار عمومی قرار خواهم داد تا سیه روز شود آنکه در او غش باشد.

ضرب المثلی است که می گوید آنرا که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است. لذا از وزرات اطلاعات، نهادهای موازی فعال و رسانه میلی (همان ملی سابق) به جد می خواهم تا با بهره گیری از تمام توان و امکانات پیدا و پنهان خود به اتهام وارده رسیدگی کنند و اگر یکصدم آن نیز واقعیت داشت، مراتب را از طریق برنامه های متعدد سیما به اطلاع عموم برسانند. در عین حال پیشنهاد آقای کروبی در مناظره ها ی انتخاباتی را مبنی بر تشکیل یک کمیته مستقل حقیقت یاب مورد اعتماد ملت جهت رسیدگی به اموال مسئولین خاصه مدیران اجرائی پس از انقلاب و اعلان نتایج بررسی و تحقیق به مردم که به تعبیر امام ولی نعمت ما هستند را تکرار می کنم.

در این شرائط تیره و تار و بعنوان یک معلم حقوق امیدی به رسیدگی قضائی به حریم این روئین تنان را ندارم ، اگرچه مطمئنم عقلای قوم بدرستی می دانند بدنام کردن امین امام بیش از آنکه به او آسیبی برساند ماهیت جمهوری اسلامی را لکه دار می کند، زیرا بخت از اینان برگشته و مردم دیگر به آنان اعتماد ندارند. و لا تلبسو الحق بالباطل و تکتمو الحق و انتم تعلمون؛ حق را به باطل نپوشانید تا حقیقت را پنهان سازید، حال آنکه به حقانیت آن واقفید.

بدخواه کسان هیچ به مقصد نرسد

یک نکند تا بخودش صد نرسد

من نیک تو خواهم و تو خواهی بد من

تونیک نبینی و بمن بد نرسد

و اما در ارتباط با اهداف این اتهام آنهم از سوی کسانی که مدعی انقلاب امام و دین و دینداری هستند. این رفتار مذبوحانه که عموما با ارتزاق از اموال بیت المال صورت می پذیرد، انسان را به یاد این آیه قران کریم می اندازد:

اولئک الذین اشترو الحیواه الدنیا بالاخره فلا یخفف عنهم الغذاب ولا هم ینصرون؛ کسانیکه متاع دو روز دنیا را خریدند و ملک ابدی را فروختندو پس در آخرت در عذاب اند و تخفیفی نیابند و کسی آنان را یاری نکند. آیا براستی اینان فکر می کنند حریم اهریمنی آنان ابدی است و یا آنکه به مانند این دنیا در محکمه الهی نیز روئین تن هستند. واتقو ا یوما لا تجزی نفس عن نفس شیئا ولا یقبل منها شفاعه و لا یوخذ منها عدل و لا هم ینصرون؛ حذر کنید از روزی که در آن روز کسی به جای کسی دیگر مجازات نشود و شفاعت از کسی پذیرفته نگردد.

آیا براستی گناه ناکرده کروبی غیر از پیگیری حوادث و جنایات سه ماهه گذشته از سوی متجاوزان به حریم حقوق ملت بوده است؟ آیا تلاش در جهت احقاق حق مظلومان در این نظام آنهم از سوی کسی که ۵ دهه سابقه مبارزاتی دارد و امام او را مجاهد صف اول اسلام نامید باید با چنین واکنش های ابلهانه ای مواجه شود؟ با تاسی از مولایم امام حسین (ع) به این قبیله دنیا پرست توصیه می کنم که اگر دین ندارید و به آخرت اعتقاد ندارید لاقل آزاد مرد باشید.

اینقدر مرد باشید که با صراحت بار جنایت های اخیر و افعال شنیع متجاوزان علیه هموطنان خودتان را بر عهده بگیرد و کروبی را بخاطر مواضع اش در قبال حوادث اخیر مورد تهاجم قرار دهید. آزموده را آزمودن خطاست. بدنبال هتاکی های شعبان بی مخ های مسلح در نماز جمعه تهران به ایشان در مقاله ای نوشتم کروبی بیدی نیست که با این باد ها بلرزد. ضرب المثلی در فرهنگ انگلیسی است که میتواند شعبان های موجود در روزنامه های زرد و حکومتی و سایت های زنجیره ای کمک کند. این ضرب المثل می گوید:

Even an ass will not fall twice in the same quick sand

حتی یک الاغ هم دوبار در یک چاله نمی افتد

پس بدانید کروبی بر اساس وظیفه شرعی و ملی خود در قبال متخلفان و متجاوزان به حریم ملت ایستاده و خواهد ایستاد و دراین راه از پرداخت هر هزینه ای استقبال می کند و به کوری چشم دشمنان اش، این فرزند غیرتمند زاگرس، همچون زاگرس در این راه استوار خواهد ایستاد وتا پایان عمر و در جهت خدمت به این مردم مظلوم در این دیار باقی خواهد ماند. مروری کوتاه بر حوادث چند دهه گذشته گواه این واقعیت است که فرار از خشم ملت ها عاقبت ظالمان بوده است نه آنان که تنها رضایت باری تعالی و خادم بودن ملت را افتخار خود می دانند.

محمد تقی کروبی

۱۰ مهر ۱۳۸۸