وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

به دلیل اعمال فشارهای کودتاچیان، آیت‌الله منتظری نماز عید فطر را اقامه نخواهند کرد


آیت الله منتظری به دلیل فشارهای وارده از سوی کودتاگران از اقامه نماز عید فطر باز ماند.










به گزارش پایگاه خبری آیت الله منتظری «پس از سالها برگزاری نماز عید فطر به امامت معظم له که به خاطر کثرت جمعیت و ضیق مکان نمازگزاران دچار مشکل می شدند، امسال به دلیل محدود بودن مکان، پلمب بودن حسینیه معظم له و شرایط سنی ایشان این نماز اقامه نخواهد شد. »



از هفته گذشته و پس از نامه شجاعانه و سرگشاده آیت‌الله منتظری خطاب به علما و مراجع، فشارها بر بیت ایشان افزایش یافته است. تا کنون سه نوه آیت‌الله منتظری و همسر یکی از نوه‌های ایشان بازداشت شده‌اند.








ابراهیم شریفی: فقط صدای نفس خودم و دیگران را می‌شنیدم



ابراهیم شریفی: فقط صدای نفس خودم و دیگران را می‌شنیدم




ابراهیم شریفی

۱۳۸۸/۰۶/۲۸

محمد ضرغامی

ابراهیم شریفی یا همان الف- شین که نامش در پرونده مربوط به قربانیان تجاوز در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران مطرح شده بود، به تازگی از ایران خارج شده است.



آقای شریفی در مراجعه به مهدی کروبی یکی از کاندیداهای معترض به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفته بود که در زندان مورد آزار و تجاوز جنسی قرار گرفته است.



آقای شریفی می‌گوید دانشجوی کامپیوتر و دانش‌آموز زبان ایتالیایی بوده و در ستاد مردمی مهدی کروبی به عنوان ناظر گردشی حضور داشته است. ابراهیم شریفی در گفت‌وگویی با رادیو فردا از دستگیری خود تا تجاوز در زندان می‌گوید:



ابراهیم شریفی: بعد از انتخابات هنگامی که از کنسولگری کشور ايتاليا به خانه باز می‌گشتم، در بلوار کنگان شهرک نفت کسی مرا صدا زد، جلو رفتم و يک نفر دستم را از پشت گرفت و به من چشم‌بند و دستبند زد و داخل ماشين کرد و سرم را زير صندلی ماشين برد و مرا به محلی بردند در حالی که چشمانم بسته بود.





رادیو فردا: پس چطور در گزارشی که توسط کميته سه نفره قوه قضاييه منتشر شد، آمده که هيچ ردپايی از آقای الف- شين که شما باشيد در درگيری‌های خيابانی وجود نداشته است؟



شما انتظار داريد اينها چه بگويند. من از همان روز اول که آقای مقدمی شروع به بازجويی از من کرد، نيم ساعت بعد از آن از دفتر آقای کروبی بيرون آمدم و گفتم اين داستان به اين سمت می‌رود که گويا من از شما يا پول گرفته‌ام و تطميع شده‌ام و يا گول بازی‌های سياسی را خورده‌ام.





وقتی دستگير شديد اولين جايی که شما را بردند کجا بود و آيا تفهيم اتهام شديد؟



من در تمام اين مدت اصلاً بازجويی هم نشدم و فقط اسم مرا پرسيدند آن هم زمانی که قرار بود آزاد شوم.





شما را کجا بردند؟



منطقه‌ای که ديگر صدای ماشين هم نمی‌آمد، مرا پياده کردند و به جايی هل دادند که فقط صدای نفس‌های خودم را می‌شنيدم و نفس‌های ديگران. مرا روی شکم خواباندند، نمی‌دانم خوابم برد يا نه، اما حدود صبح صدای ضجه خانمی بلند شد که جيغ می‌زد نکن نکن، نزن نزن.





اين اتفاقات در کجا رخ می داد؟



من نمی‌دانم در کدام بازداشتگاه بوديم، چون هم دستم بسته بود و هم چشمم.





در تمام طول مدت بازداشت دست‌ها و چشم‌هايت بسته بود؟



بله، فقط زمانی که که غذا می‌دادند دستم را از پشت باز می‌کردند و رو به جلو می‌دادند.





چه مدت در اين بازداشتگاهی که نمی‌دانستيد کجا بود به سر برديد؟



از دوم تا نهم تيرماه.





مسئله تجاوز دقيقاً چه زمانی اتفاق افتاد؟



روز چهارم که مرا برای اعدام ساختگی بردند، اعتراض کردم که اين چه وضعيتی است اگر می‌خواهيد اعدام کنيد خب بکنيد اين بازی‌ها چيست.



يک نفر با لگد به شکمم زد و من زمين خوردم و دائم به شکمم ضربه می‌زد و به کسی گفت اين فلان را ببر حامله کن. آنقدر به شکم من لگد زد که خون بالا می‌آوردم. کتفم را گرفت و مرا کشان کشان به اتاقی برد و دست‌های مرا به ديوار زد.





شما گفته‌ايد که برايتان مشخص نبوده اين تجاوز توسط همان شخص انجام گرفته و يا با يک شیء خارجی.



تصور من اين است که همان شخص اين کار را انجام داد، ولی بعداً که فکر کردم ديدم نمی‌توانم با يقين بگويم که اين تجاوز توسط شخص انجام شد يا با وسيله.



حتی آقای قاضی محمدی به من گفت تو هيچ چيزی نگفتی، آيا نگفتی نکن بی‌غيرت نکن بی‌ناموس؟ من جواب دادم آن موقع اصلاً مغزم کار نمی‌کرد که بخواهم حرفی بزنم.





شما آن لحظه چه احساسی داشتيد؟



احساس می‌کنم از هوش رفتم، هم به دليل اين که خون بالا می‌آوردم و هم به دليل اتفاقی که خودتان می‌دانيد. آن شخص به من می‌گفت تو که نمی‌توانی از فلانت دفاع کنی می‌خواهی انقلاب مخملی کنی.





وقتی چشمت را بعد از اين اتفاق باز کردی کجا بودی؟



جايی شبيه درمانگاه بودم، سرمی به دستم بود و دست ديگرم با زنجير به تخت بسته شده بود. تا اينکه فردی آمد و گفت دکتر مردنی است يا خودمان خلاصش کنيم؟ بعد به من چشم‌بند و دستبند زد و در فاصله‌ای ۱۰۰ قدمی کشاند. دو سه ساعت که گذشت مرا سوار ماشين کردند و کنار اتوبان سبلان بيرون انداختند و گفتند تا ۶۰ بشمار و بعد چشم‌بندت را بردار، اگر زودتر اين کار را بکنی برمی‌گرديم و لهت می‌کنيم.





به خانه که رسيدی اولين کاری که انجام دادی چه بود؟



هيچکس از افراد خانواده‌ام در مورد تجاوز خبر نداشت تا زمانی که اين مسئله به وسيله فيلم آقای علامه‌زاده علنی شد. در ضمن هيچ کس به جز آقای کروبی، بعضی از نمايندگان مجلس، نمايندگان قوه قضاييه و بعضی از آيات عظام از اين مسئله خبر نداشتند.





اين مسئله را چه زمانی اطلاع داديد؟



فردای آن روز يکی از دوستان که وکيل بود پيشنهاد کرد که بروم شکايتی مطرح کنم. من به دادسرای الهيه رفتم و شکايتی تنظيم کردم. البته خيلی مرا اذيت کردند ولی موفق شدم نامه قاضی را بگيرم و قاضی گفت به پايگاه يکم آگاهی در خيابان نياوران بروم و گفت ممکن است اين کار منافقان باشد.





مسئله تجاوز را با قاضی مطرح کرديد؟



نه، من هيچ کجا مسئله تجاوز را مطرح نکردم.





پس چه زمانی تصميم گرفتيد مسئله تجاوز را مطرح کنيد؟



من اصلاً نمی‌خواستم مسئله تجاوز را عنوان کنم. زمانی که به آگاهی رفتم، آخر سر به من گفتند دنبال اين پرونده را نگير، اين کار وزارت اطلاعات بوده و برو خدا را شکر کن که آزادت کرده‌اند و زنده‌ای.



من توانستم نامه‌ای از پزشکی قانونی بگيرم، چون هنوز کمر و شکم من زخمی بود، بنابراين يکی از دوستانم پيشنهاد کرد که يا پيش يکی از علما و يا پيش آقای کروبی بروم.



من پيش آقای کروبی رفتم و نمی‌خواستم قضيه تجاوز را بگويم، ولی آقای کروبی با ديدن اشک‌ها و لحن صدايم به من گفت فکر می‌کنم يک چيزی را پنهان می‌کنی و بعد افرادی که در اتاق بودند را بيرون کرد و تنها با من صحبت کرد، مثال زد و آيه قرآن خواند و به صورت سربسته از من پرسيد چنين اتفاقی افتاده و من گفتم بله.



بعد زدم زير گريه و ايشان مرا بغل کرد، در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود و آرام و قرار نداشت.



بعد از گذشت يک ماه و نيم از اين اتفاق، آقای مقدمی از من بازجويی کرد و من به پزشکی قانونی رفتم و پزشک آنجا به من گفت بعد از اين مدت هيچ چيز قابل مشاهده نيست، در صورتی که مأمور قوه قضاييه به من گفت اگر چيزی بود حتی سايزش را هم می دادند، ما کارمان اين است.


احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با ان بی سی: آزادترين نوع بيان در ايران است، مشی من خيلی باز است مخالفين من بدون نگرانی حرف‌هايشان را می‌زنند، ايسنا

ايران برای ايجاد تغيير اساسی در سياست‌های آمريکا، به اوباما کمک می‌کند

رييس جمهور در آستانه سفر به مقر سازمان ملل متحد با شبکه "ان بی سی" آمريکا گفت‌وگو کرد و به پرسش‌های مجری شبکه "ان بی سی" در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای و بين‌المللی پاسخ گفت.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا به نقل از دفتر امور رسانه‌ای رياست جمهوری، متن اين گفت‌وگو به اين شرح است:

ملت ايران هميشه اهل گفت‌وگو و منطق است
ان.بی.سی: آقای رييس جمهور ما الان در لحظات خطيری هستيم در لحظات خطير تاريخی اين‌که ممکن است ايران و آمريکا يک گفت‌وگوهايی را شروع کنند، شما چه انتظاراتی از ايالات متحده در اين لحظات خطير تاريخی داريد؟
رييس جمهور - بسم الله الرحمن الرحيم. اللهم‌ عجل‌ لوليک‌ الفرج‌ والعافيه والنصر واجعلنا من‌ خير اعوانه‌ و انصاره‌ والمستشهدين‌ بين يديه
من ابتدا يک سلام گرم دارم به مردم آمريکا و برای آنها و همه ملت ها آرزوی سلامتی و سعادت دارم همان‌طور که اشاره کرديد جهان در آستانه تحولات بزرگ است يک دوران به پايان رسيده و دوران جديدی آغاز شده مناسباتی که بيش از ۶۰ سال بر دنيا حاکم بودند اينها به پايان راه رسيدند و بايد مناسبات جديدی بر مبانی جديدی بر پا شود تا جهان به سمت صلح و آرامش حرکت کند ما هميشه اهل گفت‌وگو و منطق بوديم امروز هم همان است به نظر من برای ما اتفاق خاصی نمی‌افتد اما اميدوارم هر اتفاقی که می‌افتد به نفع ملت‌ها به نفع صلح و برادری و دوستی در جهان باشد.

ايران به اوباما برای ايجاد تغييرات اساسی در سياست‌های آمريکا کمک می‌کند
ان.بی.سی: به نظر می‌رسد که شما معتقديد که پرزيدنت اوباما کسی هست که می‌توانيد باهاش کار کنيد و معامله کنيد شما احساستون و نظرتون درباره رييس جمهور آمريکا چيست؟
-رييس جمهور: البته من واژه معامله را در مراودات بين المللی نمی‌پسندم. ما فکر می کنيم بايد همکاری و همراهی را به جای معامله بگذاريم صلح و امنيت و دوستی چيزی نيست که بدون همکاری صادقانه به وجود بيايد همه بايد صادقانه همکاری کنند و همراهی کنند. آقای اوباما با شعار تغيير وارد عرصه مديريت شدند ما هم از اين شعار استقبال کرديم مردم آمريکا هم استقبال کردند ما فکر می کنيم هم دنيا و هم سياست های آمريکا نيازمند تغييرات جدی و اساسی هستند و اعلام هم کرديم اگر تغييرات اساسی اتفاق بيفتد استقبال می کنيم و کمک می کنيم که اين اتفاق بيفتد من فکر می کنم آقای اوباما کسی است که اگر اراده بکند که تغييراتی را ايجاد بکند گر چه با مشکلات سنگينی مواجه خواهد بود، اما می تواند بخشی از آن چيزی را که اعلام کرده محقق بکند. توی اين هشت نه ماهی که ايشان به عنوان رييس جمهور هستند ما شاهد تغييرات جزيی در ادبيات سياسی هستيم و بعضی کارهای معمولی که در جای خودش مهم است اما کاری نيست که در مناسبات جهانی تاثير تعيين کننده داشته باشد اميدواريم که ايشان به سمت تغييرات اساسی حرکت بکنند ما هم منتظريم.

همه دارندگان سلاح‌های اتمی و شيميايی و بيولوژيک بايد خلع سلاح شوند
ان.بی.سی: آقای اوباما می‌گويند که ما می خواهيم جهان را يک جهان امن‌تری ايجاد بکنيم و در اين زمينه بعضی از کشورها دارند کمک می کنند آيا شما ممکن است نظرتان را تغيير بدهيد و در مورد موضوعات هسته‌ای و برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ايران صحبت بکنيد؟ اگر نمی خواهيد در اين مورد صحبت کنيد که اعلام کرديد چه چيزی را می خواهيد در موردش صحبت بکنيد چه چيزی را می خواهيد در موردش مذاکره بکنيد که بتواند يک موضوع درجه اول برای جهان و برای امنيت جهان باشد؟
- رييس جمهور: ما فکر می کنيم اينکه يک کشوری يا دو کشور فکر کند که صاحب جهان هستند و آنها هستند که تصميمات مهم جهان را می گيرند و بقيه بايد با آنها همراهی بکنند اين دورانش به پايان رسيده امنيت جهانی جز با مشارکت واقعی همگانی امکان پذير نيست ما به شدت مخالف درگيری‌ها، اشغالگری ها و توسعه سلاح های گوناگونيم فکر می کنيم همه کسانی که سلاح‌های اتمی و شيميايی و بيولوژيک دارند اينها بايد خلع سلاح بشوند هر کس که هست و آنهايی که تعداد بيشتری بمب دارند آنها بايد زودتر خلع سلاح بشوند البته مسائل اقتصادی هست مسائل سياسی هست امروز دنيا با چالش های سنگين اقتصادی و فرهنگی مواجه است اينها فقط با همکاری و همراهی قابل حل است اما اگر يک دولتی خيال کند که او محور و او تصميم می‌گيرد و ديگران را با خود می‌سنجد اين اشتباه است و اين نتيجه نخواهد داد.

عدالت همه مسائل را حل خواهد کرد
ان.بی.سی: شما در مورد اين نياز صحبت کرديد که جهان بايد خلع سلاح بشود و در عين حال ايران در آستانه رسيدن و دستيابی به سانتريفيوژهايی است که در راستای همان برنامه اتمی‌اش هست شما هم‌چنين ضربت خانه‌های موشک‌های خود را افزايش داديد و يکی از نگرانی‌های آژانس بين المللی انرژی اتمی اين است که هنوز نتوانسته به برخی از برنامه های شما دست پيدا بکند و بفهمد که آيا ايران در صدد يافتن سلاح‌های هسته‌ای هست يا نيست و نتوانسته اين مطالعات را انجام دهد.
-رييس جمهور: ما فعاليت‌هايمان صلح‌آميز است آژانس هم بارها اين را تاييد کرده و در چارچوب آژانس کارمان را ادامه
می‌دهيم اما فکر می‌کنيم خطر، کلاهک های اتمی است که در آمريکا و در انگليس و در بعضی کشورها انبار شده و بعضی از دولت ها هم خيال می کنند که اينها منشاء اقتدار آنها است و با اتکا به سلاح اتمی می‌خواهند بر دنيا حکمرانی کنند ما فکر می‌کنيم اگر عدالت باشد همه مسائل حل خواهد شد.

برخی قدرت‌های زورگو مسابقه تسليحاتی را برای پرکردن جيب سرمايه‌داران راه می‌اندازند
ان.بی.سی: آژانس می‌گويد که پاسخ به اين سوال بسيار مهم است که آيا بتوانند تعيين بکنند ايران در واقع در راستای حرکت به سمت دستيابی به سمت سلاح هسته‌ای نيست اگر اين يک نگرانی واقعی بايد در رابطه با سلاح هسته ای ممکن است مصر و عربستان سعودی هم به دنبال اين باشند که به سلاح هسته ای دست پيدا بکنند آيا شما فکر نمی کنيد که يک مسابقه تسليحاتی در اين منطقه‌ای که دچار بی‌ثباتی است بتواند به زيان مردم ايران و به زيان جامعه جهانی باشد.
- رييس جمهور: چه کسانی از صدام عليه ايران حمايت کردند چه کسانی امروز مردم فلسطين را می کشند چه کسانی قراردادهای دهها ميليارد دلاری سلاح با بعضی از کشورهای منطقه می‌بندند ما فکر می کنيم مسابقه تسليحاتی را همان دو سه کشوری که اسم بردم راه می‌اندازند برای پرکردن جيب سرمايه داران و اين همان روش غلطی است که به نتيجه نخواهد رسيد، بالاخره معلوم است که بودجه نظامی آمريکا به تنهايی نزديک به ۲۰۰ برابر کل بودجه ايران است، در حالی که جمعيت آمريکا ۴ برابر جمعيت ايران است بودجه نظامی آمريکا ۳ برابر کل بودجه نظامی روسيه، چين، ژاپن و ايران است، يعنی همه اينها را با هم جمع بزنيم بودجه نظامی آمريکا سه برابر است خيلی روشن است که چه کسانی مسابقه تسليحاتی راه می‌اندازند. به نظرم بايد همين فکرها عوض شود اگر دولت آمريکا هم می‌خواهد نقش جديدی را ايفا کند و موثر باشد در دنيا بايد نگاهش را عوض کند اول ضربت‌خانه‌های اتمی آمريکا منهدم شود، انگليس منهدم شود آنوقت هيچ کس در دنيا نسبت به صداقت دولت آمريکا ترديد نخواهد کرد
آژانس انرژی اتمی طبق مقررات و بدون تاثيرپذيری از فشارهای سياسی عمل کند
ان.بی.سی: سازمان ملل می گويد که شما می گوييد ايران در حال دستيابی به سلاح هسته‌ای نيست حالا اگر شما اين کار را انجام نمی دهيد ولی ديگران فکر می کنند که داريد انجام می دهيد و اينکه شما داريد امنيت جهان و امنيت کشورتان را به خطر می اندازيد اين يکی از سوال های مهم آژانس است که بداند که واقعا اين کار دارد انجام می‌شود يا نه؟
- رييس‌جمهور: تا آنجايی که آژانس طبق مقررات و بدون تاثيرپذيری از فشارهای سياسی عمل بکند ما با آژانس همراهی
می‌کنيم اما هرگاه تمايلات سياسی بعضی از کشورها بخواهد جای مسايل حقوقی را بگيرد پاسخ ما خيلی روشن است. فکر
می‌کنم مسايل هسته‌ای ما روشن است و نياز به توضيح ندارد.

همه ملت‌ها، دولت آمريکا را مسوول جنايات رژيم صهيونيستی می‌دانند
ان.بی.سی: اگر اسرائيل به ايران حمله کند و ايالات متحده بگويد که با اين حمله موافق نبوده آيا شما باور می کنيد که اسرائيل سر خود و بنا به تصميم خودش عمل کرده است.
- رييس جمهور: امروز خيلی معلوم است که اين رژيم غيرقانونی و آدم کش و کودک کش و زن و بچه کش تحت امر کسانی است که در مراکز اقتصادی و سياسی اروپا و آمريکا نشسته‌اند از نگاه ما رژيم صهيونيستی فاقد موجوديت مستقل است اصل تاسيسش ادامه حياتش و تمام جنايت‌هايی که می کند متکی به همان صاحبان سرمايه و کارخانجات اسلحه‌سازی در آمريکا و اروپا است اما بعيد می دانم که آدم بی‌عقلی چه در رژيم صهيونيستی يا در بين سرمايه‌داران پيدا شود که بخواهد چنين کار خطايی را مرتکب شود پاسخ ايران از قبل معلوم است و البته حتما نه تنها ملت ايران بلکه همه ملت‌ها دولت آمريکا را مسوول جنايات رژيم صهيونيستی می دانند همين الانش هم می دانند الان وقتی در غزه رژيم صهيونيستی جنايت می کنند ملت های دنيا دولت انگليس و بعضی از سياستمداران و سرمايه داران آمريکايی را مسوول اين جنايت ها می دانند نه اين افرادی را که مثل عناصر خيمه شب بازی در برابر صحنه فقط بازيگری می کنند.

واکنش ايران به متجاوزان پشيمان کننده است
ان.بی.سی : واکنش ايران به چنين حمله‌ای چه خواهد بود اگر اتفاق بيفتد؟
- رييس جمهور: واکنش ما پشيمان کننده است.

امروز افکار عمومی، انديشه، منطق و فرهنگ در جهان حاکم است
ان.بی.سی: آيا شرايطی است که ايران بخواهد براساس آن برنامه سلاح‌های خودش را دنبال بکند؟
- رييس جمهور: ما سلاح اتمی را متعلق به نسل قبل و عصر قبل می دانيم امروز آن چيزی که برای يک ملت قدرت می آورد قدرت فرهنگی و انسانی است نفوذ فرهنگی است منطق انسانی است اگر سلاح اتمی می توانست کمک بکند حتما دولت آقای بوش را در عراق و در افغانستان نجات می داد اگر سلاح اتمی می توانست از فروپاشی اتحاد شوروی جلوگيری می کرد و اگر سلاح اتمی می توانست از شکست رژيم صهيونيستی جلوگيری می کرد آن چيزی که امروز در دنيا حاکم است افکار عمومی است، انديشه است، منطق و فرهنگ است. ملت ما هيچ وقت نياز به سلاح اتمی ندارد در جنگ عراق عليه ايران که دولت وقت آمريکا و جمعی از دولت های اروپايی از صدام حمايت می کردند؛ در آن زمان هم ملت ما نياز به اين سلاح ها نداشت و از خودش دفاع کرد. ما نيازی به سلاح های اتمی نداريم. ما بدون آن هم قادريم از خودمان دفاع کنيم.

فعاليت‌های صلح‌آميز هسته‌ای ايران هيچ‌گاه تعطيل نمی‌شود
ان.بی.سی: ببخشيد آيا می توانم فرض بکنم که پاسخ به اين سوال يک سناريويی است که ممکن است شما ايران را به سوی هسته‌ای شدن حرکت بدهيد و پاسخ به اين سوال را می خواستم بدانم منفی هست يا نيست.
- رييس جمهور: اگر منظورتان برای مصارف صلح آميز است اين هيچ‌گاه در ايران تعطيل نخواهد شد اما اگر منظورتان سلاح است ما هيچ نيازی به سلاح نداريم و در برنامه های ما هم قرار ندارد.

شرايط جهان به نفع انديشه‌های متعالی و انسانی ملت ايران در حال حرکت است
ان.بی.سی: من در مورد غنی سازی اورانيوم صحبت می کنم آيا سناريويی هست که ايران بخواهد جريان را تغيير بدهد و در راستای ايجاد يک بمب هسته ای حرکت بکند و شما گفتيد که نيازی به سلاح هسته ای نداريد و مخالف چنين ايده ای هستيد سوال من اين است که آيا سناريويی هست که ايران بخواهد در آن راستا حرکت کند يعنی شرايطی پيش بيايد که ايران بخواهد در آن راستا حرکت کند و شما پاسخ‌تان به اين سوال منفی بود؟
- رييس جمهور: ما هيچ نيازی نمی بينيم شرايط جهان هم به نفع انديشه های متعالی و انسانی ما در حال حرکت است ما فکر می کنيم آن کسانی که سلاح های اتمی انبار کردند به زودی بايد هزينه های زيادی بپردازند تا از شر آنها خلاص شوند.
ان.بی.سی: ممکن است مردم اين نظر را داشته باشند که شما پاسخ منفی را نداديد و من می خواستم مطمئن بشوم که پاسخ شما به اين سوال منفی بوده؟
- حالا شما هر جوری که دوست داريد می توانيد برداشت کنيد.

توانايی موشکی ايران برای دفاع کامل کافی است
ان.بی.سی: الان ايران توانايی موشکی اش تا چه اندازه است و برد اين توانايی موشکی تا کجا هست.
- رييس جمهور: بالاخره در حدی که بتوانيم از خودمان به طور کامل دفاع کنيم. از هر نقطه‌ای که عليه ما شليک شود در اطراف ما قادريم از خودمان دفاع کنيم. انتظار نداريد که از مراکز موشکی ما بازديد بکنيد.
ان.بی.سی: البته من خيلی دوست دارم که اين اجازه را داشته باشم. خيلی مايلم اين فرصت را داشته باشم.
- رييس جمهور: علاقه خوبی است اميدوارم در آينده قسمت‌تان شود.

اروپا بايد در نهايت در کنار ايران و همراه ايران باشد
ان.بی.سی: آيا موشک های شما به اروپا هم می رسد يا نه؟ چون گزارش هايی بوده که آمريکا برنامه سپر موشکی خود را در لهستان و چک لغو می کند و می خواستم بدانم که آيا برنامه موشک های شما آن‌طور که تخمين زده می شد پيشرفت نداشته که بتواند به اروپا برسد واکنش شما نسبت به اين خبر چيست که آمريکا اين برنامه را لغو کرده است.
- رييس جمهور: ما استقبال می کنيم يعنی اين را يک نشانه ای از اراده برای تغيير می دانيم. اصولا ما از ناحيه اروپا هيچ خطری را احساس نمی کنيم ما فکر می کنيم اروپا بايد در نهايت در کنار ايران و همراه ايران باشد اين اتفاق خواهد افتاد بالاخره همه بايد در دوستی و صلح با هم زندگی کنند. ما آرزو داريم که همه موشک ها در جهان برچيده شود. همه سلاح ها برچيده شود و به جای آن مدرسه و درمانگاه و بيمارستان ساخته شود اين آرزوی ما است.

قانون، نهادهای قانونی و رای مردم در ايران حاکم است
ان.بی.سی: نظرتان درباره انتخابات ايران چيست؟
- رييس جمهور: در ايران اظهارنظر آزاد است و هر کس می تواند نظر خود را داشته باشد. سازوکارهای انتخاباتی در ايران مستحکم ترين سازوکار است و قانون حاکم است چارچوب های قانونی در ايران کاملا روشن است کسی هم اگر نظری داشته باشد در چارچوب قانون می تواند مطرح بکند ما مشکلی نمی بينيم. معلوم است که افراد مختلف نظرات مختلف دارند. مردم هم تصميم می گيرند من فکر می کنم جسارت پذيرفتن رای مردم مهم تر از جسارت شرکت در انتخابات است. سی سال حکومت ايران هميشه حکومت قانونی و مشروع بوده است. قانون و نهادهای قانونی و رای مردم حاکم بوده اند.

انگليس و برخی دولتمردان آمريکا بايد اشتباهات خود در زمان انتخابات ايران را جبران کنند
ان.بی.سی: حوادث پس از انتخابات را چگونه ارزيابی می کنيد؟
- رييس جمهور: من فکر می کنم رفتاری که دولت انگليس و بخشی از دولت آمريکا در مورد انتخابات ما انجام دادند خيلی کار زشتی بود خيلی کار بدی کردند آنها فکر کردند با تبليغات، با تحريک و با تشويق به اغتشاش می توانند به جمهوری اسلامی آسيب بزنند و آرزوهای خودشان را برآورده کنند خيلی اشتباه کردند قانون در کشور ما تکليف را روشن کرده و مسووليت ها معلوم است. البته ما تصورمان اين است که دولت های انگليس و برخی دولتمردان آمريکا که اشتباه کردند دخالت کردند و تحريک کردند؛ امروز می خواهند جبران کنند. می خواهند جبران کنند و اميدواريم جبران کنند. انتخابات در ايران پايان يافته است هميشه همين طور بوده است ملت ما يکپارچه است هم ۴۰ ميليون رای دهنده و هم ۷۰ ميليون مردم. باتبليغاتی هم که می شود در صفوف ملت ما شکافی اتفاق نمی افتد.

دوران تسلط بر افکار عمومی جهان با استفاده از بازی های رسانه ای به پايان رسيده است
يک نکته مهم تر را به شما بگويم واقعا آن دوره ای که يک دولت هايی مثل انگليس و يا بعضی از سياستمداران آمريکايی خيال کنند با بازی های رسانه ای می توانند افکار عمومی جهان را شکل بدهند و يا خودشان را جای مردم دنيا بگذارند؛ آن دوران گذشته و به پايان رسيده است. رفتار بعضی از رسانه های آمريکايی و انگليسی خيلی بد بود ملت ما خودش بلد است خود را اداره کند نياز به قيم هم ندارد نياز به اين که کسی برايش دل بسوزاند ندارد.

دعا برای ظهور امام زمان(عج) آرزوی برپايی صلح و برادری در تمام جهان است
ان.بی.سی: در صحبت های خود دعا کرديد که خداوند ظهور حضرت امام زمان(عج) را تعجيل بکند. ارتباط شما همان طور که قبلا گفتيد با امام زمان (عج) چيست؟ چه ارتباطی داريد؟
- رييس‌جمهور: بله من برای ظهور امام زمان (عج) دعا کردم برای اينکه امام زمان (عج) سمبل برپايی عدالت و محبت است. او که بيايد تمام مشکلات حل خواهد شد. دعا برای امام زمان (عج) در واقع آرزوی برپايی صلح و برادری در تمام جهان است و يک تعهد و تلاش برای تحقق صلح و برادری. همه می توانند با امام زمان(عج) ارتباط داشته باشند همان طور که مسيحيان با حضرت مسيح(ع) ارتباط دارند با حضرت مسيح صحبت می کنند و مطمئن هستند که او می شنود و پاسخ می دهد بنابراين اين منحصر به من نيست وهر کسی می تواند گفت‌وگو کند.

امام مهدی (عج) و حضرت مسيح (ع) با هم دنيا را پر از صلح خواهند کرد
ان.بی.سی: شما در صحبت هايتان گفتيد که ممکن است وقتی ايشان ظهور بکند نبرد نهايی بين خير و شر انجام شود.
- رييس جمهور: من چنين حرفی نزدم. او برای صلح می آيد. اين حرف هايی که می زنند نبرد اتفاق می افتد نبردهای گسترده؛ اين حرف های صهيونيست ها است. امام مهدی (عج) با علم و انديشه و فرهنگ می آيد او می آيد که جنگ و کينه نباشد . درگيری نباشد. همه را دعوت به برادری می کند البته با حضرت مسيح، با هم خواهند آمد و به اتفاق هم دنيا را پر از صلح خواهند کرد. اين داستانهايی که ساخته اند و در دنيا منتشر کرده اند که جنگ های گسترده اتفاق می افتد دروغ است.

آزادترين نوع بيان در ايران است
ان.بی.سی: عده ای می‌خواهند بدانند آيا شما اجازه می دهيد که عليه شما اپوزيسيونی وجود داشته باشد و رهبری اپوزيسيون بتواند صحبت کند.
- رييس جمهور: اينجا که مخالفت بسيار علنی و گسترده است. آزادترين نوع بيان در ايران است. البته همه بايد قانون را رعايت کنند بسياری از افراد در اينجا مرزهای قانونی هم را پشت سر می گذارند حداقل عليه من هر چيزی که می خواهند می گويند احساس نگرانی هم ندارند اما واقعا دولت آمريکا اجازه می دهد يک اپوزيسيونی باشد که بخواهد اساس حکومت آمريکا را براندازی کند؟ همه بايد تابع قانون باشند. مشی من خيلی باز است مخالفين من به راحتی و بدون نگرانی حرف‌هايشان را می‌زنند می توانيد نگاهی به مطبوعات بيندازيد ما از اين بابت نگرانی نداريم.

تلاش می‌کنيم هم ايرانی‌هايی که در آمريکا هستند و هم آمريکايی‌هايی که در ايران هستند؛ آزاد شوند
ان.بی.سی: پدر و مادر سه نفر از کوهنوردان آمريکايی که تحت بازداشت و توقيف هستند از دولت ايران تقاضا می کنند که با رحم بيشتری نسبت به اين موضوع برخورد بکند آيا شما می خواهيد و اين قصد را داريد که اين افراد را به عنوان يک ژست انسان دوستانه در هواپيمای خودتان به آمريکا بياوريد.
- رييس جمهور: ما از اين‌که اينها دستگير شدند خوشحال نيستيم اما اينها به حريم مرزی ما تجاوز کردند. قانون را زير پا گذاشتند و طبق قوانين بايد مجازات شوند اما از شما سوال می کنم ۵ نفر از ديپلمات های ما ۲ سال در اسارت نيروهای آمريکايی بودند هيچ تخلفی از قانون نداشتند در اربيل عراق مشغول کار ديپلماتيک خودشان بودند نيروهای آمريکايی که در عراق بودند بدون هيچ سندی اينها را دستگير کردند و ۲ سال در زندان نگه داشتند همين الان ايرانی‌هايی در آمريکا هستند که بدون هيچ سندی دستگير شدند فقط به خاطر مواضع سياسی بعضی از دولتمردان و سياستمدارن آمريکايی. اينها هم خانواده دارند اينها هم مادر و همسر دارند. اينها هم انسان هستند. ما فکر می کنيم که عادلانه اين است که همه اينها را با هم ببينيم. ما خوشحال نيستيم که افرادی در اسارت هستند ولی بالاخره قانون است آيا دولت آمريکا از اين کار غلطی که در عراق کرد؛ با ژست انسان دوستانه عذرخواهی کرد. من چيزی نشنيدم يا ايرانی هايی که بدون جهت در آمريکا در زندان هستند؛ دولت آمريکا آنها را با يک ژست انسان دوستانه آزاد می کند. البته ما با يک شرايط برابر حاضريم کارهايی را انجام دهيم.
من با خانواده آمريکايی‌هايی که اينجا در زندان هستند ابراز همدردی می کنم آنها هم بايد بدانند که اينها قانون را زير پا گذاشتند به طور غيرقانونی وارد مرز شدند و در قوانين ما مجازات اين افراد کاملا شفاف است با اين حال من تلاش خودم را خواهم کرد که هم ايرانی‌هايی که در آمريکا هستند آزاد شوند و هم آمريکايی‌هايی که در ايران هستند. اميدوارم هر چه زودتر اتفاق بيفتد.

صهيونيست‌ها اجازه نمی‌دهند تغييرات در آمريکا ايجاد شود
ان.بی.سی: چه پيامی می توانيد برای پرزيدنت اوباما داشته باشيد.
- رييس جمهور: ما حرف هايمان را زده ايم ما فکر می کنيم بايد دنيا را با روش های جديد اداره کرد ما اميدواريم که تغييرات واقعی اتفاق بيفتد آماده ايم کمک هم بکنيم بالاخره سياستی که باعث می شود يک ارتشی از ۱۲ هزار کيلومتر دورتر بيايد در منطقه ما غرب و شرق ما را اشغال بکند آدم ها کشته شود اميدواريم اين سياست ها به طور اصولی تغيير کند من امروز گزارشی را می خواندم که در دوران اشغال عراق بيش از ۶۵۰ هزار نفر کشته و زخمی و نزديک ۴ و نيم ميليون نفر آواره شدند اين نشان می دهد سياست نظامی‌گری دولت های آمريکا شکست خورده است. البته ما می دانيم صهيونيست‌هايی که در آمريکا هستند نمی خواهند شرايط عوض شود سود آنها در جنگ است سود آنها در درگيری است آنها البته سنگ اندازی
می‌کنند و فشار می آورند که تغييراتی اتفاق نيفتد اما اگر آقای اوباما تصميم قطعی داشته باشند که تغييرات اساسی بدهند ما کمک‌شان خواهيم کرد و اميد داريم که موفق شوند.

پيام ملت ايران انسانی و دعوت به منطق و عدالت است
ان.بی.سی: هفته ديگر شما در مجمع عمومی سازمان ملل با جهان صحبت خواهيد کرد و تظاهرات گسترده‌ای هم عليه شما سازماندهی شده است. پيام شما به اين تظاهرکنندگان چه خواهد شد و پيام شما به جهان چه خواهد بود وقتی که داريد هفته ديگر با آنها صحبت می کنيد.
- رييس جمهور: حالا هفته آينده منتظر باشيد و مطالب را خواهيد شنيد پيام ما پيام انسانی است ما آنها را به منطق و عدالت دعوت می کنيم. البته هم آنها می دانند و هم ملت ما می دانند و همه ملت ها می دانند اقدامات سياسی محدودی که تحت هدايت سرويس های سياسی انگليس و آمريکا اتفاق می افتد اينها تاثيری در مناسبات جهان ندارد البته ما هر کس اظهار نظر کند به اظهار نظرها احترام می گذاريم و به منطق و عدالت و به دوستی و احترام به مردم دعوت می کنيم. ما بايد به انديشه مردم احترام بگذاريم کسی نبايد تلاش کند نظرش را تحميل کند همه نظراتشان را مطرح می کنند که بايد منطقی باشد ملت ها هم انتخاب می کنند بايد اين حق را به ملت ها بدهيم که خودشان انتخاب کنند. ان شاءالله موفق باشيد
ان.بی.سی : تشکر می کنم آقای رييس جمهور از اينکه با ما صحبت کرديد.

شليک صدها گاز اشک آور در اطراف دانشگاه تهران

خبرگزاری هرانا : ساعت حوالی يک ظهر در تهران: جمعيت سبز تمام خيابان شانزده آذر را اشغال کرده بود و به حدی زياد بود که نمی شد نفس کشيد و حتی لباس شخصی ها نتوانستند جلوی جمعيت را بگيرند و در نهايت در تقاطع شانزده آذر و انقلاب از گاز اشک آور استفاده کردند که مردم به خيابون های مجاور رفتند و هم اکنون همه جا شلوغ شده است. خيابان کارگر غلغله ای است و به شدت دارند مردم را می زنند.
به گزارش گویا نیوز ، خيابان حجاب و بلوارکشاورز مملو از جمعيت سبز بود. به هنگام سخنرانی احمدی نژاد مردم در اين خيابان ها با خشم شديد و کوبنده يک صدا فرياد می زدند: "دروغگو! برو گم شو". صدای مردم خشمگينی که فرياد "دروغگو! خفه شو" را سر می دادند هم بارها شنيده شد. ده ها بلندگو با قدرت زياد سخنرانی محمود احمدی نژاد را پخش می کردند اما صدای شعارهای مردم عليه احمدی نژاد به خوبی شنيده می شد. ورودی های خيابان حجاب و بلوارکشاورز توسط نيروهای لباس شخصی به روی مردم بسته شده بود و به روی مردم اسپری فلفل می زدند. مردم در اين منطقه به شدت به سرفه افتاده بودند و برخی دچار تنگی نفس شده بودند . نيروهای دولنی برای ممانعت از ورود مردم به محوطه اطراف دانشگاه تهران صدها گاز اشک آور شليک کرده اند.
نيروهای دولتی به صورت سازماندهی شده در دانشگاه تهران و خيابان های اطراف حضور دارند و با خشونت زياد با سبزپوش ها برخورد می شود

دفتر آیت الله العظمی منتظری:‌عید سعید فطر احتمالاً روز دوشنبه است

میزان:فرزند آیت الله العظمی منتظری گفت: احتمالا دوشنبه روز عید فطر خواهد بود.
احمد منتظری فرزند آیت الله منتظری با اعلام اینکه تا ساعات پایانی امشب نمی توان در مورد حلول ماه شوال و پایان ماه مبارک رمضان نظر قطعی داد افزود هرچند بنابر اکثر شواهد و قراین پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر روز دوشنبه خواهد بود.
همچنین فقیه عالیقدر در پایان درس اخلاق خود که در ماه مبارک رمضان تدریس می نمایند، اعلام داشتند به علت کهولت سن امسال نماز عید را اقامه نخواهند کرد. 

برادران براي مقابله با اسراييل با تمام تجهيزات آمدند ماشاالله


برادران براي مقابله با اسراييل با تمام تجهيزات آمدند ماشاالله

شعله سعدی: جنبش سبز وارد فاز تازه‌ای شده است


صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه با تهدید مخالفان و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که دستگاه قضایی در مقابل اقدام های غیر قانونی و ادعاهای کذب خواهد ایستاد. رئیس قوه قضائیه همچنین اعلام کرد، تمام کسانی که به گفته او در اغتشاشات اخیر به سمت قانون شکنی و زیر سؤال بردن اصل نظام رفتند، در هر جایگاهی که هستند، بدانند دستگاه قضایی ساکت نمی‌ماند و بر حسب مقررات نسبت به آنان تصمیم‌گیری خواهند کرد. در همین زمینه، قاسم شعله‌سعدی، حقوقدان و عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس به پرسش‌های رادیو فردا پاسخ گفته است.
  • رادیو فردا:  آقای شعله سعدی، با توجه به اینکه سران اصلاحات خواستار شرکت معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در راهپیمایی روز قدس شده اند، آیا اغتشاش گر خواندن سران اصلاحات از سوی آقای لاریجانی، با هدف بی اعتبار جلوه دادن فراخوان سران اصلاحات انجام گرفته است؟

قاسم شعله سعدی: این اقدام می‌تواند انگیزه‌های مختلفی داشته باشد. یکی از این انگیزه‌ها می‌تواند این باشد که بخواهند مردم را بترسانند که حضور نداشته باشند.
چون ظاهراً جنبش سبز ملی، مصمم است که در تظاهرات روز قدس حضور فعال داشته باشد. خصوصاً که در این مورد شعارهایی طراحی شده اند که من روی سایت‌ها آن را دیده‌ام. مثل «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، که اگر این شعارها در مراسم روز قدس طرح شوند، طبیعتاً به اهداف حکومت لطمه خواهد زد.
آقای خامنه‌ای هم در هفته گذشته هشدار داد که روز قدس فقط باید اختصاص به موضوع قدس داشته باشد. در واقع ایشان نگران همین شعارهاست. چون اگر بحث ایران در روز قدس مطرح شود، ممکن است جان تازه‌ای در کالبد جنبش سبز ایران دمیده شود.
به خصوص با توجه به اینکه در طول چند روز آینده شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و آغاز سال تحصیلی خواهیم بود که حضور دانشجویان و دانش آموزان در صحنه التهابات جدید، می‌تواند جان تازه‌ای به این جنبش ببخشد.
لذا مقامات به طور آشکاری نگرانند. برخی مقامات همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هشدار داده‌اند و دلشان می‌خواهد که مراسم روز قدس بی سر و صدا برگزار شود. اما از آن سو،‌ جنبش سبز ایران ممکن است برای فرصت‌ها و وضعیت‌هایی مثل روز قدس و روز عید فطر برنامه‌هایی را تدارک دیده باشند تا یک بار دیگر مردم،‌ اعتراض مسالمت‌آمیز خودشان را نسبت به آنچه در انتخابات و آنچه پس از انتخابات گذشت،‌ نشان دهند.
به هر حال، پس از انتخابات یک کارنامه بسیار بسیار منفی از حکومت به جای ماند. حکومت دلش می‌خواهد که این مسائل مختومه شود و به هر وسیله ممکن این قضیه را تمام شده القا کند.
  • آقای شعله سعدی، با توجه به اینکه اشاره کردید این گونه هشدارها برای ترساندن معترضات برای حضور در روز قدس است، فکر می‌کنید چقدر این هشدارها بر حضور مردم در روز راهپیمایی قدس تأثیر بگذارد؟

مردم دیگر نمی‌ترسند. همان طور که آقای دکتر سروش گفتند:«این دیگر شورش غیرت در برابر غارت است» مردم دیگر نمی ترسند. من به نظرم می‌رسد که جنبش سبز، وارد فاز جدیدی می‌شود. که دیگر مردم از بگیر و ببند و این قبیل کارها نمی‌ترسند. این قانون طبیعت است که در یک فرآیند تکاملی، جنبش به این مرحله برسد.
  • آقای لاریجانی اخیراً در مراسم معارفه‌شان، بر حاکمیت قانون تأکید کردند. به نظر شما اقداماتی که از زمان حضور آقای صادق لاریجانی به عنوان رئیس قوه قضاییه صورت گرفته است تا چه حد قانون‌گرا بوده است؟

اصلاً اقدام خود ایشان غیر قانونی است. ایشان حق ندارد که مردم را تهدید کند. ایشان در سمتی نیست که بتواند تهدید کند. اگر دادگاه‌های ما، آن طور که می‌گویند، مستقل است و کسی که مرتکب جرم شد، مراجع قانونی طبق قانون با او برخورد می‌کنند، دلیلی ندارد که ایشان جلو جلو تهدید کند. لذا موضع ایشان اصلاً خلاف قانون است.ش

محکومیت اظهارات احمدی‌نژاد در نفی دوباره هولوکاست

کشورهای غربی بار دیگر سخنان محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران درباره هولوکاست را محکوم کردند.

محمود احمدی‌نژاد، روز جمعه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران و در حالی که هزاران نفر از مخالفانش در خیابان‌ها حضور داشتند بار دیگر کشتار یهودیان را «افسانه» و «دروغ» خواند.

در واکنش به این اظهارات، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، و آلمان با صدور بیانیه‌هایی سخنان محمود احمدی‌نژاد را محکوم کردند.

رابرت گیتس، سخنگوی کاخ سفید، با صدور بیانیه‌ای گفت: «علی‌رغم آنکه ما از این نوع صحبت‌ها پیش از این نیز شنیده‌ایم، بدیهی است آنچه را که وی گفته محکوم می‌کنیم و همانطور که رئیس‌جمهور (اوباما) در قاهره گفت انکار هولوکاست، بی‌پایه، جاهلانه، و نفرت‌انگیز است.»

دیوید میلیبند، وزیر خارجه بریتانیا، نیز با محکوم کردن اظهارات محمود احمدی‌نژاد، آن را «مشمئز کننده و جاهلانه» خواند و این سخنان را در شان «رهبر ایران» ندانست.

برنار والرو، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، نیز اظهارات محمود احمدی‌نژاد را «ناپذیرفتنی و تکان‌دهنده» خواند و گفت: «ما قاطعانه این سخنان را محکوم می‌کنیم.»

در برلین فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان، گفت که سخنان محمود احمدی‌نژاد «مایه شرم کشورش» است و اظهارات «یهودستیزانه» وی باید به طور جمعی محکوم شود.

محمود احمدی‌نژاد روز جمعه بار دیگر مواضع خود درباره کشتار یهودیان را تکرار کرد و آن را بهانه‌ای برای تأسیس اسرائیل دانست.

وی همچنین کشورهای غربی را به نادیده گرفتن ارزش انتخابات ایران متهم کرد و گفت: «وقتی در کشور ما انتخابات صد در صد آزاد و ۴۰ میلیونی برگزار می‌شود، می‌روند و یک نفر را پیدا می‌کنند که بگوید انتخابات مخدوش است اما خودشان در فلسطین حاضر به اجرای دموکراسی و پذیرش نظر مردم نیستند.»

محمود احمدی‌نژاد در حالی این اظهارات را بیان می‌کرد که هزاران نفر از معترضان به نتایج انتخاباتی که وی پیروز آن اعلام شد، با نشان‌های سبز علیه دولت وی شعار می‌دادند.

میرحسین موسوی، رقیب اصلی محمود احمدی‌نژاد در دهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری، انتخابات را «باطل» و دولت وی را «نامشروع» دانسته است.

«جنبش سبز» که به نتایج انتخابات معترض است با وجود هشدارهای گسترده نیروهای نظامی و مقام‌های جمهوری اسلامی روز جمعه بار دیگر در چندین شهر ایران به طور گسترده دست به اعتراض زد.

استقبال از راهپيمايان روز قدس با گاز اشک آور

استقبال از راهپيمايان روز قدس با گاز اشک آور
.












امروز را بر همه تبريك ميگوييم

درود بر تمام آزادي خواهان ايران زمين كه هرچه خاك و مام وطن است با همت و هميت آزادي خواهانه شان پاك كردند
امروز روز اول انقلابي دورباره است
تولد دموكراسي مبارك
سكته ي ديكتاتوري در تيران رقم خورد
درود بر آنان كه مبارزه كردند در راه حق
امروز استبداد با طوفان سبز در هم شكست
مرا جانيست با جانان

حضور كروبي در روز به ياد ماندني قدس


گلشیفته فراهانی: در ایران، 7 ماه از من به خاطر حجاب بازجویی کردند

روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: اصغر فرهادی با تردید به سؤالاتی در مورد تظاهرات ایران که پس از انتخابات در کشورش روی داده پاسخ می دهد.

به گزارش رخداد، وی در پاسخ به فیگاور می گوید: "این انفجار ریشه های عمیقی دارد و تلاطم ها از خیلی وقت پیش به وجود آمده بود... اگر هر دولتی به شخصیت انسان احترام می گذاشت، بسیاری از مشکلات خود به خود حل می شد.

اصغر فرهای می افزاید: آقای احمدی نژاد به کسانی که مانند او فکر نمی کنند احترام نمی گذارد. ولی من امیدم را از دست نمی دهم و به هموطنان اعتقاد دارم. نمی گویم که فیلمسازی در ایران مشکلات خود را ندارد، ولی روحیه من به شکلی نیست که در این مورد اعتراض کنم یا در مورد سانسور اظهارنظر نمایم. من همیشه به موضوعات حساس روی آورده ام و در نهایت در فیلم هایم به همان موضوع می پردازم: قضاوت نسبت به دیگران."

گلشیفته فراهانی در نقش سپیده که درحال حاضر در پاریس و در تبعید بسر می برد می گوید: "سپیده آرزوی خوشبختی دیگران را دارد، ولی برخلاف میلش باعث بدبختی می شود." فراهانی در سال ۱۹۸۳ در تهران متولد شد و از ۴ سالگی قطعات شوپن و باخ را می نواخت. در ۱۴ سالگی برنده جایزه بهترین بازیگر زن به خاطر نقشش در فیلم "درخت گلابی" شد. او طی ۱۰ سال در ۱۷ فیلم نقش آفرینی کرده. پس از بازی در فیلم "مجموعه دروغ ها" ساخته ریدلی اسکات روابط او با کشورش کمی تیره شد. بازیگر مرد مقابل او در این فیلم لئوناردو دی کاپریو بود.

گلشیفته فراهانی می گوید: "زمانی که داشتم به لندن می رفتم تا برای فیلم شاهزاده پارس تمرین کنم، گذرنامه مرا در فرودگاه توقیف کردند و اجازه ندادند از ایران خارج شوم. به مدت ۷ ماه از من به خاطر بازی در فیلم ریدلی اسکات و همچنین شاهزاده پارس بازجویی می کردند. آنها بخصوص مرا مؤاخذه می کردند که چرا در فیلم مجموعه دروغ ها، در نیویورک، حجاب بر سر نداشتم. این واقعاً افتضاح بزرگی است."

او در سال ۲۰۰۸ موفق شد از ایران بگریزد. وی می افزاید: "درواقع همه می توانند به ایران وارد شوند، ولی مشکل خارج شدن از ایران است. . آرزوی من دستیابی به دموکراسی است. ولی بهای پرداخت آن چقدر است؟ "

عدم پخش تلويزيوني فوتبال به خاطر حضور سبزها

بازی حساس تیم فوتبال استقلال واستیل آذین از هفته ی هفتم لیگ برتر کشور به دليل حضور سبزها در استاديوم آزادي و شعارهايي كه مي‌دادند، پخش نشد.

جام جم براي مشخص نشدن رنگ سبز حاضران، بخش‌هايي از بازي را به صورت سياه و سفيد نشان داد! و شبكه 3 حتي همين تصاوير را هم نشان نداد.
این در حالی است که مجری تلویزیون کیفیت بد تصاویر و نقص فنی را دلیل تاخیر در پخش مسابقه فوتبال اعلام می کرد.

تصاويري از حضور خاتمی و کروبی در راهپيمايي روز قدس

 مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی در میان مردم تهران حضور یافته و راهپیمایی کردند.
در میانه مسیر، رئیس‏جمهور سابق کشورمان مورد حمله برنامه‏ریزی شده عده‏ای از اراذل و اوباش قرار گرفت.





ميرحسين موسوي در راهپيمايي روز قدس

تصاويري از حضور ميرحسين موسوي در راهپيمايي روز قدس




حضور گسترده مردم در روز قدسی متفاوت


[شبکه خبری ملت - گروه داخلی]
مردم تهران و شهرستان ها از صبح امروز برای شرکت در راهپيمايی روز قدس به خيابان ها آمدند و ضمن محكوم نمودن جنايات رژيم اسرائيل به برخوردهاي غيرقانوني صورت گرفته بعد از انتخابات رياست جمهوري هم اعتراض كردند.
به گزارش منابع خبري، مسيرهفت‌تير- وليعصر و بلوار كشاور در تهران از حدود ساعت يازده صبح مملو از جمعيتي بود كه با نشانه‌هاي سبز، در حال ابزار ديدگاه‌ها و عواطف و احساسات خود در قالب شعارهاي مختلف بودند.
از جمله شعارهايي كه جمعيت حاضر در اين مسير مي‌دادند، شامل اين موارد بود: " الله اكبر"، "ياحسين‌، ميرحسين"، "يا حجت‌ابن‌الحسن، ريشه ظلم را بكن"، "اعتراف، شکنجه، ديگر اثر ندارد"، "بسيجی واقعی /همت بود و باکری"، "دروغگو !اين شصت و سه درصد که می گند کو؟"، "حجاريان زنده باد /موسوی پاينده باد" زنداني سياسي آزاد بايد گردد"، نصرمن الله و فتح القريب مرگ بر اين دولت مردم فريب"، "مرگ بر روسيه" ، نه غزه نه لبنان فقط مردم ايران"؛ ايراني مي‌ميرد، ذلت نمي‌پذيرد" رای ما گم شده ایران فلسطین شده ، کروبی دستگیر بشه ایران فلسطین می شه ، دروغگو دروغگو 62 درصدت کو ، کروبی زنده باد موسوی پاینده باد ، درود بر منتظری ، درود بر صانعی ، ننگ ما ننگ ما صدا وسیمای ما ، نترسید نترسید ما همه با هم هستیم ، منتظری زنده باد صانعی پاینده باد ، استعفا، استعفا ، دولت کودتا ، ما اهل کوفه نیستیم پول بگیریم بایستیم
اين شعار نيز بر روي يكي از پلاكاردهاي جعمعيت معترض نوشته شده بود:
«تفنگت را زمين بگذار
که من بيزارم از ديدار اين خونبار
چه در غزه - چه در لبنان
چه در قدس و چه در ايران»
مهدي كروبي نيز در ميان ابزار احساسات مردم، مسير هفت تير تا ولي‌عصر را به همراه مردم طي كرد.
در خيابان ۱۶ آذر و کارگر نيز جمعيت بسياری از سبزها جمع شدند و نيروهای امنيتی در تلاش براي پراكندن آن‌ها و كنترل محيط، از گاز اشك‌آور استفاده كردند.
* جمعيت سبز تلاش کردند به مکان نماز جمعه در ميدان انقلاب و دانشگاه تهران برسند اما اتوبوسهای شرکت واحد دورتادور خيابان انقلاب از پارک دانشجو و بلوار کشاورز سد ايجاد کرده اند و مانع از حضور سبزها در نماز جمعه شدند.