وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

حمله نیروهای سپاه و بسیج به دانشگاه های تهران و شهید بهشتی


حمله نيروهای سپاه و بسيج به دانشگاه تهران در ۱۷ آذر (چهار ويدئو)

http://news.gooya.com/didaniha/archives/2009/12/097283.php

روزنامه آلمانی: شمارش معکوس برای رژیم شروع شده

سانههای جمعی در آلمان وقایع روز دانشجو در ایران را به طور گسترده بازتاب دادهاند. روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" نوشته است: «رژیم ایران در ماههای گذشته به تدریج به یک دیکتاتوری نظامی بدل شده، اما وقایع روز دانشجو نشان داد که مردم مبارز از تهدیدات حکومت بیمی به دل راه نمیدهند و رژیم نمیتواند با فشار بیشتر جنبش سبز را خفه کند.»

روزنامه "تاگستسایتونگ" نیز در سایت خود نوشته است: «رژیم جمهوری اسلامی پایههای خود را هرچه بیشتر از دست داده و اکنون تنها به زور اسلحه است که حکومت میکند.... رژیمی که سی سال پیش با قیام مردمی بر سر کار آمد، نمیتواند بدون پایگاه مردمی به حیات خود ادامه دهد. شمارش معکوس برای این رژیم شروع شده است.»

یک سایت اصولگرا: در مراسم 16 آذر با بمب دستی به پلیس حمله شد



آذر و حمایت از میر حسین موسوی ،سید محمد خاتمی و مهدی کروبی بهانه جدید اغتشاشگران در ایجاد بلوا و آشوب بود.


به گزارش پایگاه خبری سفیر، در حالیکه تجمعات متعددی در برخی مراکز دانشگاهی به مناسبت بزرگداشت روز 16 آذر برگزار شده بود و دانشجویان با نظرات و دیدگاه های متفاوت بدر فضایی آزاد و منطقی ه بیان مطالب خود پرداختند ،تعدادی اغتشاشگر با زیر پا گذاشتن قواعد دمکراسی و تضییع آزادی های عمومی به تخریب اموال عمومی و ایجاد درگیری و تنش در برخی خیابان های پایتخت پرداختند .

گزارش ها حاکیست ؛ اغتشاشگران با بمب دستی به نیروهای انتظامی حمله برده و شعارهایی علیه انقلاب اسلامی سردادند و با توهین و پرخاش به مردم عادی و رهگذر از آنها می خواستند با قرار گرفتن مقابل آنها به عنوان سپر دفاعی در برابر اقدامات غیر قانونی آنها عمل نمایند .جای تاسف آنکه این دسته از اغتشاشگران تصاویر میرحسین موسوی بر دست و نمادهای سبز را به همراه داشتند.

اقدامات اغتشاشگران با انزجار دانشجویان و هواداران جریان اصلاحات حاضر در این اماکن مواجه بود.

حمله اوباش بسیجی به دانشجویان دانشگاه تهران 17 آذر

بنا به گزارشهای دریافتی، هم اكنون درگيريهاى شديدی میان دانشجویان و نیروهای سرکوبگر بسیج در داخل دانشگاه تهران جریان دارد. مزدوران بسيجى كه از مناطق اطراف تهران با اتوبوس به دانشگاه تهران اعزام شده اند، با انواع سلاحهاى سرد و شليک مداوم گاز اشک آور و فلفل دانشجويان را در داخل دانشكده فنى مورد حمله قرار داده اند. دانشجويان نیز متقابلا به مقابله با مزدوران وحشى رژیم پرداخته و با آنان درگير هستند. شمار زيادى از دانشجويان زخمى شده اند. شاهدان گفتند حمله به دانشكده فنى شبيه به حمله 24 خرداد به كوى دانشگاه است. مزدوران بسیجی شيشه ها و پنجرههاى دانشكده را شكسته اند و وسائل و امكانات دانشجويان را نابود مى كنند. خبرهای رسیده حاکیست که فضای دانشگاه تهران به شدت ملتهب است. هم اكنون داخل دانشگاه ميدان جنگ شده و دانشگاه در محاصره نيروهاى سركوبگر رژيم قرار دارد. دانشجویان دانشگاه تهران از مردم درخواست کمک کرده و در پیام خود نوشته اند: بچه ها را دارند می زنند و می کشند.
گزارش ایرنا: به دنبال تجمع اغتشاشگران و دانشجويان در محوطه اصلي دانشگاه تهران که از صبح امروز (سه شنبه) آغاز شده بود، لحظاتي قبل مسئولان انتظامات درهاي اصلي ورودي دانشگاه را بستند. تعدادي از اغتشاشگران در حالي که پارچه ها و دستبندهاي سبزرنگي را به همراه داشتند از صبح امروز روبروي دانشکده فني دانشگاه تهران تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به آنچه که "تعرض به تجمع کنندگان در روز دانشجو" مي خواندند اعلام کنند.
در مقابل، دانشجويان بسیجی دانشگاه، هنگام ظهر پس از اقامه نماز جماعت با در دست داشتن پرچم هاي جمهوري اسلامي و همچنين تصاويري از رهبر معظم انقلاب به سمت ورودي دانشکده فني رفتند. تقابل دوگروه تا دقايقي توام با رد و بدل کردن شعارها بود و چندين برخورد بين دو گروه نيز اتفاق افتاد. اما لحظاتي بعد، دانشجويان (مزدوران بسیجی) به سمت دانشکده فني رفته و به جاي پارچه هاي سبزنگي که از پنجره ها آويزان بود، پرچم جمهوری اسلامی را قرار دادند. درگيري در داخل دانشکده منجر به شکسته شدن پنجره ها شد و پرتاب گاز اشک آور نيز سبب شد تا اغتشاشگران هوادار مير حسين موسوي به سوي گروه مقابل خود سنگ پرتاب کنند.

فرمانده انتظامی تهران : دستگیری 204 نفر در ناآرامی های 16 آذر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 165 مرد و 39 زن در تجمعات غیرقانونی و درگیری های پراکنده روز 16 آذر تهران خبر داد و گفت: 18 پلیس نیز در این زمینه مجروح شده اند.

سرتیپ عزیز الله رجب زاده در گفتگو با مهر افزود: پرونده افراد بازداشت شده در مراجع ذیصلاح قضایی در حال رسیدگی است .

این مقام مسئول در نیروی انتظامی تاکید کرد: پیش از این اعلام کرده بودیم که هر نوع تجمع در این روز غیر قانونی است اما باز هم در اطراف دانشگاه تهران شاهد تجمعاتی بودیم.

وی همچنین ادامه داد: در درگیری های روز گذشته 18 نفر از پرسنل نیروی انتظامی مجروح شدند.

رجب زاده بیان داشت: در درگیری های روز گذشته 19 مورد تخریب گزارش شده و تعدادی تابلو راهور نیز از بین رفته است.

وی گفت : 18 حداکثر حدود 2 هزار نفر در تجمع های غیر قانونی روز گذشته حضور داشته اند.

مهدی کروبی: در حال حاضر شرایط برای آشتی ملی فراهم نیست

مهدی کروبی از رهبران معترض در جمهوری اسلامی ايران در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی «لوموند» با اشاره به این که نظام از دو اصل بنیادی جمهوریت و اسلامیت منحرف شده است، هشدار داد که «نه امروز و نه فردا، سرکوب راه حل نيست.»

آقای کروبی در این مصاحبه که روز دوشنبه منتشر شد، با تأکید بر اهمیت جنبش دانشجویی در ایران گفت: لایه‌های مختلفی از جامعه از جمله زنان، بازاریان، دانشجویان، روحانیون، کارمندان و... در جنبش اعتراضی شرکت کردند، چرا که «نظام از دو اصل بنیادی خود یعنی جمهوریت و اسلام منحرف شده است.»

آقای کروبی اضافه کرد: ‌«آشتی ملی گزينه خوب و منطقی است و عقلای دو طرف مخالفتی با آن ندارند... اما برای رسيدن به آشتی ملی بايد زمينه را فراهم کرد. در حال حاضر شرايط برای چنين کاری فراهم نيست. برخی نمی‌خواهند هيج چيز را رها کنند و همه چيز را برای خودشان می‌خواهند. به هر حال سرکوب راه حل نيست. نه امروز و نه فردا.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین گفت: در میان کسانی که در مسند قدرت هستند دو رویکرد وجود دارد که یکی از این رویکردها را می‌توان منطقی خواند، اما رویکرد دیگر سرکوبگرانه است.


آقای کروبی در این مصاحبه، راه حل رسيدن به مصالحه را «تحمل و قبول انتقاد» دانست.

وی افزود که برخی از افراد میانه‌رو در طیف اصولگرا به این موضوع پی برده‌اند ولی متأسفانه آنها چندان قدرتی ندارند.

پیشتر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از طرح آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان رهبری، که طرح «آشتی ملی» نام گرفته بود، به شدت انتقاد کرده و گفته بود که هرگز با قانون‌ شکنان و مخالفان آرای ملت نمی‌توان طرح وحدت ريخت و خواصی که پس از انتخابات به اشتباه سکوت کردند اکنون نيز سکوت کنند و دم از وحدت نزنند.

مهدی کروبی در ادامه مصاحبه خود با روزنامه لوموند گفت: «من در مورد آینده کشور خوشبینم چرا که مردم ایران مردمی بزرگ، صبور و باهوشند.»

وی همچنین در مورد نامه‌های اعتراض خود به «شکنجه زندانیان» گفت که در این مورد به وظیفه قانونی، شهروندی، روحانی و میهن‌دوستانه خود عمل کرده است و افزود که نامه‌های اعتراضی وی «موجب شده است وضعیت زندان‌ها بهتر شود.»

پیشتر آقای کروبی اطلاعاتی در خصوص اقدامات عليه بازداشت‌شدگان، از جمله تجاوز، نامه هایی منتشر کرده بود و از مسئولان خواست که به اين موارد رسيدگی کنند.

دبيرکل حزب اعتماد ملی در این مورد با اشاره به حوادث پس از انتخابات و رويکرد مسئولان نظام جمهوری اسلامی در قبال تظاهرات «آرام» معترضان گفته بود: «جريان حاکم به جای ادای مسئوليت، معترضان را سرکوب کرد، مورد ضرب و شتم قرار داد و موجب جان باختن کسانی شد که تنها به نتيجه يک انتخابات اعتراض داشتند و متأسفانه با بازداشت شدگان رفتاری صورت گرفت که موجب شده تا به امروز همچنان گرفتار حوادث پس از انتخابات باشيم.»

به گفته آقای کروبی، ‌«وظیفه قوه قضائیه این است که مردم را مطلع کند تا ماجرای شکنجه کهریزک مانند حمله به خوابگاه دانشگاه تهران پایان نگیرد و فقط یک نفر به خاطر دزدیدن ریش‌تراش محکوم شود.»

اشاره این نامزد معترض انتخابات به حمله به کوی دانشگاه در روز هجدهم تیرماه ۱۳۷۸ است که در جریان آن، لباس شخصی ها و نیروی انتظامی وارد کوی دانشگاه تهران در خیابان امیرآباد شمالی شدند؛ در این حمله دست کم یک نفر کشته و شمار بسیاری زخمی شدند.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی پس از این حوادث تنها یک سرباز نیروی انتظامی را برای دزدیدن یک ریش تراش دانشجویان مجرم شناخت.

رادیو فردا

آمريكا و بريتانيا خواستار توقف سركوبى معترضان در ايران شدند

ايالات متحده آمريكا روز دوشنبه با تقبيح سركوب معترضان در ايران، اقدام مقام هاى تهران را «بى اعتنايى» به حقوق اساسى تصريح شده در قانون اساسى جمهورى اسلامى دانست و ديويد ميلبند، وزير امور خارجه بريتانيا، نيز از مقام هاى ايران خواست كه از سركوبى مردم خود دست بردارند.


ايان كلى، سخنگوى وزارت امور خارجه آمريكا، به خبرنگاران در واشينگتن گفت: «ما معتقديم كه ادامه آزار و اذيت، بازداشت هاى خودسرانه و محكوميت افراد به دليل شركت در تظاهرات مسالمت آميز نشانه بى اعتنايى به آن حقوقى است كه در قانون اساسى ايران نسبت به آن تصريح شده است.»


وى خطاب به مردم ايران گفت: آنها بايد بدانند كه صدايشان شنيده مى شود.

اظهارات اين مقام آمريكايى در روزى بيان مى شود كه هزاران دانشجو و معترض در دانشگاه هاى تهران و برخى از شهرهاى بزرگ ايران و همچنين خيابان هاى اطراف دانشگاه ها با نيروهاى ضد شورش و بسيجى به زد و خورد پرداختند و در اعتراض به سركوب هاى شش ماه گذشته عليه مقام هاى جمهورى اسلامى شعار سر دادند.

گزارش هاى دريافتى حاكى است كه نيروهاى امنيتى و انتظامى براى متفرق كردن تظاهر كنندگان از گاز اشك آور و باتوم استفاده كرده و در برخى نقاط نيز اقدام به تيراندازى هوايى كردند.


در نا آرامى هاى روز دوشنبه ايران، دهها تن از تظاهر كنندگان از سوى پليس بازداشت شده و به نقاط نامعلوم منتقل شدند.

از سوى ديگر، ديويد ميليبند، وزير امور خارجه بريتانيا، با ابراز نگرانى درباره نحوه برخورد نيروهاى امنيتى و انتظامى ايران با تظاهركنندگان در روز دوشنبه، از مقام هاى جمهورى اسلامى خواست كه از سركوبى مردم خود دست بردارند.

وزير امور خارجه بريتانيا گفت كه سركوبى تظاهركنندگان ايرانى در روز دانشجو با استفاده از گاز اشك آور، او را نگران كرده است.


به گفته آقاى ميليبند، برخورد نيروهاى امنيتى ايران با معترضان در روز دانشجو، نقض حقوق بشر در مقياسى گسترده است كه از زمان برگزارى انتخابات رياست جمهورى در ايران صورت مى گيرد.


وزير خارجه بريتانيا افزود: «آزادى بيان و آزادى عقيده سياسى، ارزش هايى بنيادى هستند كه همه حكومت ها بايد آنها را رعايت كنند.»


حركت اعتراضى دانشجويان كه به رغم تهديدهاى اخير مقام هاى جمهورى اسلامى ايران مبنى بر سركوب آن به صورت گسترده برگزار شد در رسانه هاى جهان به طور وسيعى بازتاب يافت.

تظاهرات دوشنبه براى بزرگداشت روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ صورت گرفت كه در جريان آن سه دانشجو به ضرب گلوله نيروهاى امنيتى كشته شدند.

با این حال، معترضان با استفاده از این فرصت نسبت به نتیجه انتخابات دهم ریاست جمهوری که در خردادماه سال جاری برگزار شد اعتراض کرده و خواستار برآورده شدن درخواست های خود از سوی مقام های جمهوری اسلامی شدند.



رادیو فردا

روزنامه حیات نو توقیف شد

روزنامه حیات نو توقیف شد

روزنامه حیات نو در جلسه هیات نظارت بر مبوعات که دوشنبه شب تشکیل گردید توقیف شد.

هنوز از دلیل و مدت زمان توقیف این روزنامه خبری در دست نیست.

سید هادی خامنه ای صاحب امتیاز روزنامه حیات نو است.

گفتگوی میرحسین موسوی با نیروهای لباس شخصی

موتورسواران لباس شخصی در مقابل فرهنگستان هنر تجمع کردند
گفتگوی میرحسین موسوی با نیروهای لباس شخصی



گروهی از افراد لباس شخصی صبح امروز در مقابل فرهنگستان هنر، دفتر کار میرحسین موسوی تجمع کرده و مانع از خروج او از محل کارش شدند.
به گزارش کلمه، یک گروه ۳۰ - ۴۰ نفری از لباس شخصی های موتورسوار که از بعد از ظهر روز گذشته(دوشنبه ۱۶ آذر) در اطراف فرهنگستان حضور داشتند، صبح امروز (سه شنبه) هنگامی که میرحسین موسوی سوار بر ماشین قصد خروج از فرهنگستان را داشت، راه او را سد کرده و ضمن سردادن شعارهایی علیه وی مانع از خروج او از دفتر کارش شدند.
پیش از این در روز 13آبان لباس شخصی ها مانع از خروج موسوی از فرهنگستان و پیوستن او به مردم شده بودند.
بنا براین گزارش، مهندس موسوی از ماشین پیاده شد و به سمت موتورسواران رفت و خطاب به آنها گفت: "مأموریت خود را انجام دهید، مرا تهدید کنید، بزنید، بکشید".
خبرنگار کلمه درباره علت اقدام موتورسواران از قول یکی از آنها میگوید: "ما مأمور هستیم که جلوی تردد موسوی را بگیریم". با اینحال اظهارات موسوی موجب انفعال لباس شخصی‌ها و پراکندگی آنها شد.
سایت خبرآنلاین، کمی بعد نوشت که برخی از حاضران در محل، نقاب زده بودند و پلیس امنیت نیز در محل حضور یافت.

هادى قابل آزاد شد

هادى قابل آزاد شد



حجت‌الاسلام هادى قابل، عضو شوراى مرکزى جبهه مشارکت ایران اسلامى پس از تحمل 22 ماه حبس از زندان آزاد شد.
به گزارش نوروز، هادى قابل به جرم اقدام علیه امنیت ملى و تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبرى و مسئولین به ۴۰ ماه و ۱۰روز حبس تعزیرى و پرداخت ۵۰۰هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده بود.
این عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی پس از تحمل 656 روز حبس و با پایان دوران محکومیت اش از زندان آزاد شد.

خاتمی: سوابق انقلابی بسیاری از بازداشت شدگان از بازجویانشان بیشتر است




سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین کشورمان از اینکه امکان حضور در مراسم 16 آذر در دانشگاه ها را نیافت، ابراز تاسف کرد.
به گزارش سایت باران، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی در دیدار با خانواده های زندانیان سیاسی ضمن تبریک عید سعید غدیر به حاضران گفت:«معمولا در روزهایی چون عید غدیر و سایر اعیاد، با بسیاری از عزیزترین عزیزانمان که با آنها سابقه همکاری و دوستی داشتیم و آنها را خدمتگزاران خوب نظام و جامعه و اهل فکر و تدبیر و ایمان می‌دانستیم هم دیدار داشتیم و چهره خوب و مصمم آنها را می‌دیدیم و افتخار می‌کردیم که نظام جمهوری اسلامی از این نیروهای مومن و مقاوم و مخلص برخوردار است اما امسال از دیدارشان محرومیم.»
وی با اشاره به مصادف شدن این دیدار همزمان با عیدغدیر و ۱۶آذرافزود:
رئیس بنیاد باران تصریح کرد:« آن ۳ قطره خون پیش‌ پای نماینده قدرتی که در ایران کودتا کرده بود و بعدها اسنادش هم در آمد ریخته شد و نشان داد دانشگاه ما به نمایندگی از ملت ایران در مقابل استبداد و در مقابل حکومت کودتا و هم در مقابل سلطه بیگانه ایستاده است.»
رئیس‌جمهور سابق کشورمان با ابراز تاسف از اینکه ۱۶آذر امسال بر خلاف دوران ریاست‌جمهوری و سال‌های اخیر امکان حضور و گپ و گفت با دانشجویان و شنیدن درد‌دل‌های متقابل فراهم نشد، گفت:« امیدوارم بار دیگر در فضایی قرار بگیریم که ۱۶ آذرها در فضایی آزاد و در حدی که قانون و نظام و مصلحت اجازه می‌دهد و اجازه داده و تامین کرده بتوانیم با آزادی این دیدارها و نشست‌ها و تجمع‌ها را داشته باشیم و در این تجمع‌ها و نشست‌ها دل‌هایمان را به هم نزدیک تر کنیم.»
وی با اشاره به یکی از مصاحبه‌هایی که با حضرت امام خمینی(ره) در آستانه انقلاب انجام شد، اظهار داشت:«در آن مصاحبه از امام راحل سئوال شد که این جمهوری اسلامی که شما می‌گوئید چیست؟ امام فرمودند پاسخ روشن است، جمهوری به همان معنایی است که هعه عالم قبول دارند.»
رئیس بنیاد باران افزود:«این دیدگاه امام راحل از آن جهت حائز اهمیت است که که انقلاب ما برای تحمیل رژیمی که از بالا فقط از مردم اطاعت بخواهد نیست، بلکه متناسب با دستاوردی است که بشر در طول تاریخ داشته و همچنین و آن ظرفیتی که اسلام دارد؛ این نظامی که عرضه می‌شود با این معیارها سازگار است که همان معیار مردم سالاری باشد که تجلی آن در جمهوری است و امام هم تاکید می‌کنند به همان معنایی که در دنیا هست.»
خاتمی تاکید کرد:«جمهوری یعنی مردم انتخاب می‌کنند، حاکمانشان را تحت نظر قرار می‌دهند، می توانند به آنها انتقاد بکنند، می‌توانند آنها را بدون توسل به زور جا به جا کنند، حکومت‌ها در مقابل مردم مسئولند، ملاک و میزان رای مردم هست ،مردم حرمت دارند، ارباب واقعی یک جامعه خود مردم هستند و حاکمان نه اربابان مردم که خدمتگزاران بر آمده از اراده مرم هستند ؛ امام خمینی افزودند مراد از اسلامی اینکه ارزش ها و معیار های الهی و اسلامی بر جامعه حاکم باشد.»
رئیس‌جمهور سابق کشورمان تصریح کرد:«امام خمینی نمونه آن حکومت را هم حکومت حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب نام بردند یعنی چشم انداز عظیمی که بنده هم این افتخار را دارم که از همین امور دفاع کرده و می کنم.»
سیدمحمد خاتمی با بیان اینکه «ما در ایران با توجه به تجربه تاریخی که داشتیم نه تنها نمی‌خواهیم و نمی توانیم سکولاریسم را بپذیریم بلکه می خواهیم تمام مزایایی را که بشر در طول تاریخ داشته و برای آن قربانی‌هایی داده است را داشته باشیم»، اظهار داشت:« ما آزادی‌ها، حرمت انسان حقوق انسان، پیشرفت جامعه، توسعه همه جانبه کشور، رهایی از سلطه بیگانگان و استبداد را می‌خواستیم و می خواهیم ؛در عین حال می خواهیم یک سلسله معیارهای معنوی که اتفاقا غیبت آن در دنیای مدرن و دنیای امروز باعث مشکلاتی برای بشر امروز شده است، را داشته باشیم.»
رئیس‌دولت اصلاحات یادآور شد:« ما راهمان این راه بود که اگر تداوم پیدا می‌کرد و انشالله باید تداوم پیدا کند، می‌توانست و می‌تواند هم استبداد را به عنوان پدیده تلخ و زشت تاریخی از صحنه خارج کند و هم مانع سکولاریسم که انسان را از بسیاری معیارهای معنوی محروم می‌کند؛ بشود.»
رئیس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها همچنین اظهار داشت:«علی(ع) که با خواست مردم به قدرت رسید هنگامی که به ایشان پیشنهاد کردند با توجه به انحرافاتی که در برخی والیان و حاکمان قبلی وجود داشت در آغاز کار دست به ترکیب حکومت ها نزنید تا مستقر شوید و بعد ببینیم چه می‌شود، فرمودند “از من می‌خواهید قدرت را با ستمگری کردن و یا تن دادن به ستم و امضاء کردن ستم بدست بیاورم؛ علی و کسب قدرت با تن دادن به ستم هرگز!من آمده ام بگویم سیاست یعنی حاکمیت اخلاق؛ حاکمیت معیارهای الهی وحاکمیت حرمت انسان.»
در ادامه سیدمحمد خاتمی با اشاره به حوادث و اتفاقاتی که در جریان و بعد از انتخابات در کشور رخ داد، گفت:«بنده از این حوادث برای جمهوری اسلامی و نظام ناراحتم، به خاطر ستمی که می‌شود، از جمله دوستانی که الان در بند گرفتار هستند تا آنجا که آنها را می‌شناسم؛ جفاست که متهم به ضدیت با انقلاب، اسلام و مصالح کشور شوند؛ در حالیکه آنها حاضر بوده و هستند جانشان را فدای ارزش‌هایی بکنند که در انقلاب ما تجلی پیدا کرد.»
رئیس‌جمهور سابق کشورمان تاکید کرد:«ممکن است آنها دیدگاههایی داشته باشند که با برخی از دیدگاه‌های دیگر هماهنگ نباشد، اما در مقام عمل و ارزش‌های اصولی، بنده مطمئنم و هیچ تردیدی ندارم اکثر این افراد اگر نگویم از همه اینها، اغلب و اکثر آنها سرمایه‌هایی هستند که هزینه‌های که برای انقلاب پرداخته‌اند از بسیاری از بازجویان و کارشناسان پرونده‌هایشان بیشتر است و امروز به جرم ضدیت با امام، انقلاب و چیزهای عجیب و غریبی متهم می‌شوند.»
وی ادامه داد:«انسان متاسف می‌شود از روش‌هایی که در بازداشت‌ها، بازجویی‌ها، تشکیل دادگاه‌ها، صدور احکامی که متناسب با جرم نسبت داده شده نیست و دادگاهی که به گفته حقوقدانان خلاف موازین و ضوابط است به کار برده شد.»
رئیس بنیاد باران افزود:«برای ۱۰روز مرخصی به انسان عزیزی که در آستانه ۷۰ سالگی است، با آن بیماری‌های متعددی که دارد، ۸۰۰ میلیون تومان وثیقه می‌گیرند و بعد هم می‌گویند بلافاصله به زندان برگرد، آیا این کارها لطمه به نظام جمهوری اسلامی نیست؟»
خاتمی تاکید کرد:«بنده بیش از اینکه دلم برای این عزیزان بسوزد که آمادگی پرداخت این هزینه را داشته‌اند و الحمدالله خانواده‌هایشان مقاومت‌هایی دارند که ما به آن افتخار می‌کنیم برای ستمی که به جمهوری اسلامی می‌شود غصه می‌‌خورم و رنج می‌برم.»
وی با اشاره به دیداری که در اوایل دستگیری‌ها با جمعی از خانواده‌های بازداشت‌شدگان داشت، گفت:« در آن دیدار خطاب به آیت‌الله شاهرودی گفتم شما رئیس قوه قضاییه هستید، این مسائل دست شماست و می‌توانید آنها را پیگیری کنید تا به این صورت نباشد و باز هم انتظار داشتیم با تحولی که در قوه قضائیه صورت گرفت، در آغاز کار و در طلیعه تحولی که می‌خواهد در نظام قضایی ما و روش‌های آن ایجاد شود، این روش‌ها و شیوه‌ها منتفی شود و به نفع نظام بود که در آستانه این اعیاد این دوستان عزیز آزاد می‌شدند.»
رئیس‌جمهور سابق کشورمان تصریح کرد:« اگر هم واقعا باید دادگاهی باشد باید طبق موازین قانونی کارها انجام گیرد، دادگاه صالحه با حضور هیات منصفه و وکیل انتخابی افراد انجام و بر اساس مستندات قوی کارها انجام شود، کسی با این روش‌های قانونی مخالف نیست ولی از شیوه‌هایی که هست و ستمی که بیش از اینکه به افراد شود به چهره نظام جمهوری اسلامی می‌شود ناراحت هستیم.هنوز هم دیر نیست بیایم همه روش‌هایی را انتخاب کنیم که خیر آن به همه برسد.»
خاتمی در ادامه این سئوال را مطرح کرد که«آیا ما که می‌خواهیم چهره نظام‌مان انسانی،قانونی و مردمی باشد ضد نظامیم یا کسانیکه کاری می کنند که از نظام ما چهره بد و زشتی در دنیا تجلی پیدا کند؟»
وی همچنین گفت:«همه باید دلمان برای اسلام و انقلاب بسوزد و در کنار همدیگر باشیم ولی باید کسانیکه دلسوز نیستند، از صحنه بیرون بروند، منظورم حذف آنها نیست بلکه می‌گویم محور کار نباید آنها باشند.»
رئیس‌جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه «وضعیت کنونی جنگ میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیست»، اظهار داشت:«در حال حاضر بسیاری از اصولگرایان هم از این وضع ناراحتند، امروز حتی اصولگرایان عاقل را نیز حذف می‌کنند که این دیدگاه خطرناکی است و بنده هشدار می‌دهم که این امر به زیان جمهوری اسلامی است.»
رئیس بنیاد باران توصیه کرد:«بر اساس چارچوب قوانینی که هست بیاییم دلها را به هم نزدیک کنیم و وحدتی پیدا کنیم و از این تندوری‌ها و افراط‌ها جلوگیری شود، نمی‌گویم جبران ستم بلکه لااقل رفع ستم ستمدیدگان بشود و شاهد این باشیم در فضای مناسب‌تری که همه به ایران و سربلندی آن بیاندیشیم از این تنگناها و فشارها رها شویم و شاهد این باشیم با کمک این عزیزان که به ناحق مجرم شناخته می شوند، این مسائل رفع شود و به سوی آینده‌ای برویم که خیرش شامل همه افراد وطن شود و دینمان را به انقلاب خون شهیدان امام ادا کنیم.»
سیدمحمد خاتمی خاطر نشان کرد:«همان طور که پیامبر فرمود “سوره هود مرا پیر کرد” و اشاره کردند به این آیه که ” فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَکَ ” همان طوری که خداوند از تو خواسته و امر کرده استقامت کن ونیز کسانیکه توبه کرده‌اند و همراه تو بوده‌اند آنها هم استقامت کنند وشما عزیزان و همه ما باید در مسیر حق با استقامت باشیم باز هم به تعبیر قرآن که در سختی‌ها به صبر و نماز توصیه شده استقامتتان را تقویت کنید و این شعر بلند را از یاد مبرید که اندر بلای سخت پدید آرند فضل و بزرگ مردی و سالاری.»
در ابتدای این دیدار خانواده های زندانیان سیاسی، گزارشی از آخرین اخبار مربوط به پرونده و وضعیت سلامتی زندانیان خود ارائه کردند که سایت نوروز مشروح گزارش خانواده ها را در خبر دیگری به اطلاع خوانندگان خود می رساند.

عدم بازگشت ۲ دانشجوی خواجه نصیر پس از مراجعه به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات

۲ تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی روز گذشته پس از مراجعه به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات تاکنون بازنگشته اند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر جاوید حاج همتی و عباس قادری دو تن از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر پس از احضار تلفنی از سوی دفتر پیگیری وزارت اطلاعات از صبح روز 16 آذر به آنجا مراجعه کردند ولی تا این لحظه خبری از آنها در دست نیست.
جاوید حاج همتی پیش تر نیز به دفتر پیگیری احضار شده بود.
لازم به ذکر است طی هفته جاری سه تن دیگر از دانشجویان این دانشگاه نیز بوسیله تلفن احضار شدند.
هفدهم آذر ۱۳۸۸

گاردیها داخل ساختمان دانشکده فنی گاز اشک اور و فلفل شلیک کردند .. شیشه های دانشکده فنی همه شکسته شده

نیروهای امنیتی اطراف میدان انقلاب همچنان در حال آماده باش هستند/17آذر

ادامه تدابیر امنیتی اطراف میدان انقلاب

خبرآنلاین:در حالی که مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه های تهران در آرامش کامل برگزار شد امروز نیز تدابیر امنیتی اطراف میدان انقلاب و دانشگاه تهران ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار «خبرآنلاین» نیروی انتظامی و امنیتی مستقر در حاشیه خیابان انقلاب اطراف دانشگاه تهران و خیابان های منتهی به انقلاب همچنان در حال آماده باش هستند.

شش دانشجو در شهر شیراز بازداشت شدند

روز گذشته همزمان با روز دانشجو ۳ دانشجو در شیراز بازداشت شدند.



به گزارش خبرنامه امیرکبیر سیدمحمدمحسن موسوی، سبحانه حیدری و نجمه رنجبران ۳ دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه باهنر شیراز هستند که روز گذشته بازداشت شدند.


طی روزهای گذشته نیز ۳ دانشجوی دانشگاه شیراز به نام های سعید لطفی، مسعود مهدوی فر و سیدمحمد حسینی بازداشت شدند.


فشار بر دانشجویان دانشگاه شیراز طی ۱ ماه گذشته به شدت افزایش یافته است و تعداد بسیاری زیادی از دانشجویان شهر شیراز بازداشت شده اند.


پس از تجمع روز ۱۳ آبان مردم شهر شیراز نیز حداقل ۲۰ دانشجو در شهر شیراز بازداشت شدند.


بنایی، جلالی، سعید رضایی، زاهدی، ظهوریان، عارف، پورفتحی، طاهری، صفرپور و پورسلطان از جمله دانشجویانی بودند که پس از بازداشت در تجمع روز ۱۳ آبان به زندان عادل آباد در شیراز منتقل شدند.


علی صالح پور، کاظم رضایی، یحیی طاووسی، ندا اسکندری، خدیجه قهرمانی، نظری، شیروانی و باقری از دیگر دانشجویان دانشگاه شیراز نیز در تظاهرات های روز ۱۳ آبان بازداشت و به زندان اطلاعات شیراز (پلاک 100) منتقل شده بودند.


از وضعیت آزادی یا ادامه بازداشت این دانشجویان و آمار دقیق تعداد دانشجویان بازداشتی شهر شیراز اطلاع دقیقی در دست نیست.
امیر کبیر

ضرب و شتم دانشجویان در دانشکده فنی دانشگاه تهران.. به یاری دانشجویان بشتابید

میرحسین موسوی خطاب به لباس شخصی‌ها:اگر ماموریتی دارید،انجام دهید

ارلمان‌نیوز: لباس شخصی‌های موتور سوار با تجمع در مقابل فرهنگستان هنر قصد داشتند مانع از خروج مهندس موسوی از دفتر کارش شوند.

به گزارش کلمه، صبح امروز زمانیکه میر حسین موسوی سوار بر ماشین قصد خروج از فرهنگستان هنر(دفتر محل کارش) را داشت با تجمع تعدادی لباس شخصی موتور سوار مواجه شد که راه را مسدود کرده بودند.

این جمع موتور سوار که حدود ۳۰ -۴۰ نفر هستند از بعد از ظهر گذشته در اطراف فرهنگستان هنر حضور دارند که هنگامی که ماشین مهندس در حال ورود یا خروج به فرهنگستان است با تجمع راه را بر روی نخست‌وزیر مورد تائید و حمایت امام راحل می‌بندند.

امروز زمانیکه برای دومین بار لباس شخصی‌های موتور سوار با تجمع مانع از خروج ماشین مهندس موسوی از پارکینگ فرهنگستان شدند، نخست وزیر محبوب امام از ماشین پیاده شد و به سمت موتور سواران حرکت کرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که موتور سواران علیه نخست وزیر محبوب امام شعار سر داده بودند.

میر حسین موسوی که از تکرار این اتفاق ناراحت شده بود با حرکت به سمت لباس‌شخصی‌ها در میان آنها حاضر شد و خطاب به آنها گفت:«شما مامور هستید، ماموریت خود را انجام دهید.من را بکشید، بزنید، تهدید کنید.»

این اظهارات نخست وزیر محبوب امام موجب انفعال لباس شخصی‌ها و پراکندگی آنها شد.

خبرنگار سایت کلمه بدون آنکه خود را معرفی کند به صورت یک فرد عادی به یکی از این موتور سواران نزدیک شد و علت این کارشان را جویا شد که این فرد گفت:«ما مامور هستیم که جلوی تردد موسوی را بگیریم.»

در حالیکه موتورسواران همچنان در اطراف فرهنگستان حضور داشته و به صورت پراکنده مانور می‌دادند، محافظان نخست‌وزیر محبوب امام با اصرار، او را به داخل فرهنگستان بر گردانده و اجازه هیچ گونه برخوردی را با مهندس موسوی را ندادند.

پیش از این در روز ۱۳ آبان نیز زمانیکه مهندس موسوی قصد خروج از فرهنگستان و حضور در راهپیمایی آن روز را داشت عده‌ای با تجمع در مقابل پارکینگ فرهنگستان راه را بر او بسته و اجازه خروج ندادند.

لازم به ذکر است روز گذشته نیز عده ای که خود را خواهران بسیجی معرفی کرده بودن به تعقیب دکتر زهرا رهنورد در دانشگاه تهران پرداختند که در نهایت زمانیکه حراست دانشگاه در حال بیرون بردن خانم رهنورد از دانشگاه بود با تعقیب خودرو حراست دانشگاه در میانه خیابان وصال گاز فلفل را از فاصله ۲۰ تا ۲۵ سانتی بر صورت رهنورد پاشیدند که منجر به تنگی نفس و نابینایی موقتش شد. در آن لحظه اهالی و مغازه‌دارهای اطراف هرکدام به نحوی نسبت به نجات او اقدام کردند.

درگیری نیروهای انتظامی و لباس شخصی با یکدیگر در چهار راه ولی عصر

دانشگاه تهران در قرق نیروهای لباس شخصی

شبکه جنبش راه سبز (جرس): عصر امروز در رخدادی عجیب نیروهای لباس شخصی و گارد ضد شورش برای دقایقی با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش خبرنگار جرس که خود در محل حادثه حضور داشت عصر امروز گروهی پنجاه نفره از لباس شخصی ها در حالی که فریاد "ماشاء الله حزب الله " و "حیدر حیدر" سر می دادند به سمت سرنشینان یکی از اتوبوس های تندرو در ایستگاه چهار راه ولی عصر حمله ور شدند. در این هنگام نیروهای پلیس ضد شورش با لباس شخصی ها درگیر شدند که این درگیری ها که نسبتا شدید نیز بود برای دقایقی ادامه یافت.

لباس شخصی ها مجهز به زنجیر، چماق و شیلنگ بودند و بنا به مشاهدات خبرنگار جرس در مواجه با معترضین نسبت به نیروهای نشان دار از شدت خشونت بیشتری استفاده می کردند.

از سوی دیگر لباس شخصی ها در هجومی گسترده و با پشتیبانی نیروهای نظامی اقدام به متفرق کردن دانشجوهای معترض دانشگاه تهران کردند و سپس محوطه دانشگاه را قرق کردند و در اقدامی نمایشی در محوطه مرکزی دانشگاه نشستند و به قرائت قرآن پرداختند.

همچنین در خیابانهای اطراف دانشگاه نیز همچنان درگیری های پراکنده گزارش می شود رانندگان خودروها نیز با به صدا درآوردن بوق ماشین های خود همبستگی خود را با دانشجویان و مردم معترض به نمایش گذاشتند.

امروز در رشت

امروز در رشت دانشگاه ها بچه ها تجمعات خود را انجام دادند و طبق قرار قبلي بعدازظهر مردم هم پيوستند اما با فشار زياد مزدوران رژيم و حمله ي وحشيانه به دلاوران گيلان دوستان را متفرق كردند
و براي حفظ جان دوستان و كاهش تلافات احتمالي تصميم بر اين گرفته شد كا تجمع بعدازظهر را پايان بديم
به تمام دوستان خسته نباشيد ميگم
ما تا آخر ايستاديم

درگیری نیروهای انتظامی و لباس شخصی با یکدیگر در چهار راه ولی عصر

اختصاصی جرس / درگیری نیروهای انتظامی و لباس شخصی  با یکدیگر در چهار راه ولی عصر
دانشگاه تهران در قرق نیروهای لباس شخصی
شبکه جنبش راه سبز (جرس): عصر امروز در رخدادی عجیب نیروهای لباس شخصی و گارد ضد شورش برای دقایقی با یکدیگر درگیر شدند.
به گزارش خبرنگار جرس که خود در محل حادثه حضور داشت عصر امروز گروهی پنجاه نفره از لباس شخصی ها در حالی که فریاد "ماشاء الله حزب الله " و "حیدر حیدر"  سر می دادند به سمت سرنشینان یکی از اتوبوس های تندرو در ایستگاه چهار راه ولی عصر حمله ور شدند. در این هنگام نیروهای پلیس ضد شورش با لباس شخصی ها درگیر شدند که این درگیری ها که نسبتا شدید نیز بود برای دقایقی ادامه یافت.
لباس شخصی ها مجهز به زنجیر، چماق و شیلنگ بودند و بنا به مشاهدات خبرنگار جرس در مواجه با معترضین نسبت به نیروهای نشان دار از شدت خشونت بیشتری استفاده می کردند.
از سوی دیگر لباس شخصی ها در هجومی گسترده و با پشتیبانی نیروهای نظامی اقدام به متفرق کردن دانشجوهای معترض دانشگاه تهران کردند و سپس محوطه دانشگاه را قرق کردند و در اقدامی نمایشی در محوطه مرکزی دانشگاه نشستند و به قرائت قرآن پرداختند.
همچنین در خیابانهای اطراف دانشگاه نیز همچنان درگیری های پراکنده گزارش می شود رانندگان خودروها نیز با به صدا درآوردن بوق ماشین های خود همبستگی خود را با دانشجویان و مردم معترض به نمایش گذاشتند