وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

مهدی کلهر: فيلم دخترم با پشتوانه جريان سياسی داخلی تهيه شده است، ايرنا


مشاور رسانه ای رييس جمهوری تاکيد کرد با توجه به شرايط داخلی که هم اکنون در کشور وجود دارد و نمادی که دخترم در مصاحبه خود استفاده کرده، قطعا يک جريان سياسی داخلی از اين قضيه و ساخت اين فيلم حمايت می کند.




دکتر "مهدی کلهر" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اين مطلب اظهار داشت: "به نظر من اين ماجرا نيز يکی از مصداق های جنگ رسانه ای و نرمی است که مخالفان دولت و نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته اند."

وی با تاکيد بر اين که از توليد و محتوای فيلم دخترش (نرگس کلهر) هيچ گونه اطلاعی نداشته است، افزود: "من سال هاست که از همسر قبلی ام جدا شده ام و دليل جدايی ما هم کاملا سياسی و از جانب ايشان بود."


کلهر با بيان اين که همسر سابقش از مخالفان سرسخت دکتر "محمود احمدی نژاد" رياست جمهوری بوده است، خاطر نشان کرد اختلاف نظرها از سال ۱۳۸۴ شروع شد و نهايتا بعد از سال ها زندگی مشترک از هم جدا شديم.

مشاور رسانه ای رييس جمهوری، با اشاره به اين که هم اکنون دخترش بزرگ شده و حدود ۲۶ تا ۲۷ سال دارد، يادآور شد وی مدت هاست که با مادرش زندگی می کند و براساس گفته های ديگران، در مصاحبه ای که با رسانه های غربی داشته، پدرش را به جدايی از آقای احمدی نژاد نصيحت کرده است.

کلهر تصريح کرد که دخترش در اين مصاحبه اظهار داشته که سال هاست با مادرش زندگی می کند. ضمن اين که يک سال هم هست در خارج از کشور به همراه مادرش به سر می برد.

به گفته کلهر، دختر وی به لحاظ قانونی برای خروج از کشور نيازی به اجازه پدر ندارد و وی نيز هيچ اطلاعی از خروج نرگس از کشور نداشته است.

مشاور رسانه ای رييس جمهوری گفت: "من فقط تا يک ماه پيش مخارج تحصيل و زندگی دخترم را از طريق يک حساب بانکی پرداخت می کردم."

"نرگس کلهر" به تازگی فيلمی با عنوان "خيش (Rake)" را بر اساس رمانی از "فرانس کافکا" ساخته که قرار است در جشنواره فيلم نورنبرگ به نمايش در آيد.

چند روز قبل يک سايت ضدانقلاب و نيز يکی از راديوهای بيگانه ادعا کرد با نرگس کلهر که اخيرا فيلمش در جشنواره نورنبرگ نمايش داده شده، گفت و گو کرده است که بخشی از مصاحبه اين سايت در ادامه آماده است.

در اين مصاحبه از قول نرگس کلهر آمده است: "من بيش از يک سال است که با پدرم رابطه ای ندارم. بعد از متارکه والدينم، با مادرم زندگی می کنم و هيچ کس از خروجم از کشور خبر ندارد. فيلم را فرستادم و بعد نامه ای برايم آمد مبنی بر اين که فيلم پذيرفته شده. در ايران هم که بودم کار تدوين می کردم و خرج زندگی ام را در می آوردم. چند فيلم کوتاه هم ساختم که به هيچ کدام اجازه يا مجوز پخش ندادند. اين يکی را بدون مجوز ساختم. چون می خواستم کار تجربی کنم. ضمن اين که به کسی نگفته ام دختر فلان کس هستم؛ نمی خواهم اسم کسی پشتم باشد."

اين سايت افزوده است: "نرگس کلهر، دختر مهدی کلهر مشاور محمود احمدی نژاد که با فيلمی در محکوميت شکنجه به فستيوال حقوق بشر نورنبرگ آلمان رفته بود، به غرب پناهنده شد تا ضمن نشان دادن آن که با پدرش ارتباطی ندارد، اين را نيز گفته باشد که «اگر قرارست از بين برويم، بگذاريد خودمان راه مان را انتخاب کنيم.»


دادستان تهران: يکی از متهمان حوادث بعد از انتخابات آزاد می‌شود، بايد به اظهارات کروبی در دادسرای ويژه روحانيت رسيدگی کرد، ايلنا


سياست دادستانی اين است که به سرعت پرونده‌ها تکميل و متهمان کمتر در زندان بمانند


- رونده برخی از متهمان به دفتر ما ارسال شده و ما به زودی در خصوص آنها اظهارنظر خواهيم کرد

- قصاص حق اوليای دم است





ايلنا: دادستان تهران از آزادی يکی از متهمان حوادث بعد از انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، عباس جعفری‌ دولت‌آبادی در حاشيه مراسم توديع معارفه سرپرست ناحيه يک دادسرای شميرانات در جمع خبرنگاران در خصوص ديدار اخير خود با متهمان بازداشت‌شده حوادث اخير و اينکه آيا اين متهمان از وضعيت خود در زندان راضی بودند، گفت: طی ديداری که با آنها داشته‌ام آنها از وضعيت و شرايط فراهم شده راضی بودند شخصا نيز از همه متهمان اين موضوع را سئوال کردم که آنها اعلام کردند در اين بخش مشکلی ندارند

دادستان تهران از نام بردن متهمان خودداری کرد و گفت: سياست بازديد از زندانيان همچنان ادامه خواهد داشت و وظيفه دادستانی اين است که از وضعيت متهمان آگاه بودند و بدانند که حقوق متهمان رعايت می‌شود.


وی تاکيد کرد:ما با تمام اشخاصی که در زندان هستند ديدار خواهيم کرد و از نزديک وضعيت آنها را مورد بررسی قرار خواهيم داد.

دولت‌آبادی در خصوص درخواست اخير کميته پيگيری مجلس برای ملاقات با متهمان بازداشت شده حوادث اخير گفت: ديدار با زندانی در حوزه قضايی و در کار قضايی است، قانون اساسی تفکيک قوا را پذيرفته است و ديدار با زندانيان در چارچوب امر قضا بوده و حتما بايد تفکيک قوا رعايت شود.

وی در پاسخ به اين پرسش که آيا دادستان با چنين درخواستی موافقت خواهد کرد، اظهار داشت: چنين درخواستی ارائه نشده و در صورت ارائه آن را بررسی خواهيم کرد.

خبرنگاری با بيان اينکه شنيده شده کيفرخواست احمد زيدآبادی صادر شده، دادگاه ششم متهمان حوادث اخير چه زمانی برگزار خواهد شد، که دادستان در پاسخ وی گفت: دادگاه به موجب قانون بايد تشکيل شود و علنی يا غيرعلنی برگزار کردن آن به تشخيص قاضی است.

دولت‌آبادی تصريح کرد: سياست دادستانی اين است که به سرعت پرونده‌ها تکميل و متهمان کمتر در زندان بمانند. چرا که اين حق متهم و خانواده‌های آنها است.

وی ادامه داد: اخيرا پرونده برخی از متهمان به دفتر ما ارسال شده و ما به زودی در خصوص آنها اظهارنظر خواهيم کرد و در صورت علنی بودن دادگاه آن را به اطلاع مردم خواهيم رساند.

دادستان تهران در پاسخ به اين پرسش که چه تعداد پرونده به دفتر شما ارسال شده است، گفت: از تعداد ۱۳۵ پرونده‌ای که در ديدار با کميته مجلس اعلام کرده‌بوديم، ۱۰ پرونده در حال حاضر برای ما جهت اظهارنظر ارسال شده و ما بعد از تصميم‌گيری آن پرونده‌ها را به دادگاه ارسال خواهيم کرد.

دولت‌آبادی در پاسخ به اين پرسش که چه تعداد دادگاه غيرعلنی برای متهمان حوادث اخير برگزار شده است؟، گفت: از تعداد آن خبر ندارم اما تشکيل دادگاه وظيفه ماست و ما بايد هر روز با تشکيل دادگاه پرونده‌ها را رسيدگی کنيم.

دولت‌آبادی در پاسخ به پرسش خبرنگار ايلنا مبنی بر اينکه آيا تصميمی برای تبديل قرار بازداشت موقت متهمان حوادث بعد از انتخابات و قرار وثيقه يا کفالت داريد؟، گفت: در مورد متهمانی که در زندان هستند سياست کلی ما اين است که اولا به رسيدگی پرونده‌های آنها سرعت بخشيده شود و در جايی که دادستان تشخيص داد که تبديل قرار ضرورت دارد به آن توجه کنيم.

وی با اشاره به ديدار اخير خود با زندانيان حوادث اخير ادامه داد: در اين بازديد به اين نتيجه رسيديم که تحقيقات از يکی از متهمان تکميل شده و از لحاظ قضايی می‌تواند آزاد شود.

جعفری دولت آبادی با تاکيد بر اينکه نگاه ما به پرونده‌ها نگاه قضايی است اظهار داشت: اساسا به آنها اعلام کردم که بر محتوای پرونده و وضعيت متهمان نگاه می‌کنيم و مايل نيستيم که افراد حتی يک روز بيشتر در زندان بمانند و اگر در جايی احراز کنيم اين کار را انجام می‌دهيم. اميدوارم اين تبديل قرار صورت گيرد اما از ذکر آن شخص معذورم.

دادستان تهران در پاسخ به اين پرسش که آيا امکان آزادی بازداشتی ديگر وجود دارد گفت: به عنوان يک اصل کلی که همه فردا آزاد شوند، خير. اما اگر تحقيقات پرونده‌ای تکميل شود و احساس کنيم که نياز به ادامه بازداشت نيست طبيعتا اقدام می‌شود.

دولت‌آبادی در پاسخ به پرسش ديگری ايلنا مبنی بر اينکه برخی از خانواده‌های متهمان اخير مدعی هستند که تحقيقات از بستگانشان در مرداد ماه به پايان رسيده اما در قرار آنها تاکنون تغييری ايجاد نشده است، آيا تا آخر ماه قرار آنها تبديل به قرار وثيقه يا کفالت خواهد شد؟، گفت: معيار ما قانون است نه اظهارات خانواده‌ متهمان. هر جا که احساس کنيم تحقيقات تکميل شده و ادامه بازداشت متهمان ضرورت ندارد. در اين خصوص تصميم‌گيری می‌کنيم.

وی ادامه داد: از اينکه خانواده‌ها می‌گويند و آنچه ما در پرونده‌ها می‌بينيم ممکن است تفاوت باشد. خانواده‌ها از نظر اينکه همسر و يا برادر يا فرزندانشان در زندان هستند ناراحت هستند و ما به آنها حق می‌دهيم چرا که هيچ‌کس دوست ندارد بستگانش در زندان باشد.

دادستان تهران با بيان اينکه نمی‌خواهم شعار مطبوعاتی بدهم، گفت: اگر در پرونده‌ای احساس کنم که تحقيقات تکميل شده و دلايل قانونی کافی است و پرونده بايد به دادگاه برود، طبق قانون تصميم لازم را اتخاذ می‌کنيم.

دولت‌آبادی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اينکه رسيدگی به ادعای کروبی به کجا رسيده است؟، گفت: در جلسه قبل نيز اعلام کردم که آقای کروبی روحانی است و بايد به اظهاراتش در دادسرای ويژه روحانيت مورد رسيدگی قرار گيرد. منتها گزارش کميته پيگيری به ما ارجاع شده و تحت رسيدگی است و افرادی نيز در خصوص اين پرونده احضار شده‌اند و به محض افزايش اطلاعات در اين خصوص آن را به اطلاع مردم خواهيم رساند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا مبنی بر اينکه برخی رسانه‌ها صدور حکم اعدام برای برخی از متهمان حوادث اخير را سرآغازی برای صدور حکم اعدام برای ساير متهمان دانسته‌اند، اظهار داشت: احکام دادگاه‌ها در بخش اعدام ۱۰۰ درصد قابل اعتراض است و تا زمانی هم که اعتراض کنند، اين حکم اجرا نخواهد شد.

دادستان تهران اين گفته که حکم اعدام سرآغازی برای اعدام‌های ديگر است را حرف رسانه‌های غربی دانست و گفت: دادگاه ما بر اساس پرونده‌ها اقدام می‌کند و معتقديم که قضات نيز در چارچوب قانون اظهارنظر می‌کنند. اينکه صدور حکم برای برخی از متهمان حوادث اخير سرآغاز اعدام اشخاص ديگر است را قبول ندارم. همانطور که برخی از اشخاص تبرئه و برخی تعليق شده‌اند عده‌ای نيز ممکن است به مجازات شديد‌تری محکوم شوند.

دولت‌آبادی تاکيد کرد: در مورد احکام اعدام قانون‌گذار سخت‌گيری‌های بسياری کرده و مطمئنا حکم وقتی اجرا می‌شود که از فيلتر تجديدنظرخواهی عبور کرده باشد و به آن حکم خدشه‌ای نباشد.

دولت‌آبادی در پاسخ به اين پرسش که چرا اين بار رئيس قوه قضائيه دستور عدم اجرای حکم قصاص بهنود شجاعی را نداده‌ است؟، گفت: دستگاه قضايی برای جلب رضايت اوليای دم تلاش بسياری کرد و شخصا نيز چندين جلسه با خانواده اوليای دم داشتم اما قصاص حق اوليای دم است و تنها در صورت عدول از قصاص اين حکم اجرا نمی‌شود.

دادستان تهران با اشاره به اينکه اين حکم سه بار در گذشته متوقف شده بود اظهار داشت: زمانی که اوليای دم گزارش نمی‌کنند دستگاه قضايی بايد در چارچوب قانون و شرع عمل کند. قصاص حق اوليای دم است و وقتی که ولی دم حاضر نمی‌شود نمی‌توان به زور از او رضايت گرفت و چون رضايت اوليای دم اخذ نشد، ما ميان اجرای قانون و عدم اجرای قانون، اجرای قانون را انتخاب کرديم. گرچه ممکن است برای عده‌ای تلخ باشد

محکومیت برهان بقایی و مهران کوشا از "دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب" به ۱۰ سال زنداناشتراک‌گذاری

محکومیت برهان بقایی و مهران کوشا از "دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب" به ۱۰ سال زنداناشتراک‌گذاری


امروز ساعت 10:14 بعد از ظهر‏

خبرنامه آزادی برابری: برهان بقایی و مهران کوشا عضو "دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب" به اتهام اقدام علیه نظام و... هر کدام به تحمل ۵ سال حبس تعزیری که به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده، در شعبه ۳ دادگاه انقلاب مشهد، که به ریاست قاضی طاووسی و بدون حضور وکیل و نماینده دادستان در تاریخ ۱۰ شهریور پس از چندین جلسه تعویق دادگاه برگزار شده بود، محکوم گردیدند.



نکته قابل توجه، برگزاری دادگاه در شعبه ۵ توسط قاضی طاووسی می باشد، چرا که پرونده این دو دانشجو در شعبه ۳ می باشد و تمام احضاریه ها و اخطاریه ها از این شعبه صادر گردیده است.



به گزارش خبرنامه آزادی و برابری، این دو دانشجوی آزادی خواه و برابری طلب بعد از اجرای مراسم ۱۳ آذر ۸۶ در دانشگاه تهران، چندین بار توسط وزارت اطلاعات تهدید و احضار شده بودند، و در تاریخ ۹ بهمن ۸۶ مهران کوشا به صورت تلفنی از طرف وزارت اطلاعات به دادگاه انقلاب مشهد احضار گردید!

لازم به یاد آوری است برهان بقایی و مهران کوشا در تابستان ۸۷ در مشهد توسط وزارت اطلاعات دستگیر و پس از ۱ ماه بازداشت غیرقانونی با قرار وثیقه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات آزاد گردیدند.


پرتاب گاز اشک‌آور به تجمع مسالمت‌آميز دانشجويان دانشگاه آزاد، بازداشت يکی از دانشجويان در دفتر نهاد رهبری، بامدادخبر و جوان فردا


بامدادخبر: نيروهای بسيج با پرتاب گاز اشک آور به صحن دانشکده‌ی فنی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، به مقابله با تجمع مسالمت‌آميز بيش از دوهزار نفر از دانشجويان اين دانشگاه پرداخته‌اند.




به گزارش بامدادخبر، درحالی که از ظهر امروز بيش از دوهزار نفر از دانشجويان واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد، همچون هفته‌های گذشته، در اعتراض به دولت کودتا و نيز برخوردهای صورت گرفته‌ی اخير با فعالان دانشجويی اين دانشگاه و ساير دانشگاههای کشور، دست به تجمع اعتراضی زده‌اند، حدود صدنفر از نيروهای مجهز بسيجی که از صبح امروز به وسيله دو دستگاه اتوبوس به اين دانشگاه آورده شده بودند، با پرتاب گاز اشک‌آور و حمله به دانشجويان، اين تجمع مسالمت‌آميز را به درگيری کشاندند
بنا بر همين گزارش، هم‌اکنون يکی از دانشجويان، توسط نيروهای بسيجی دستگير و در دفتر نهاد نمايندگی رهبری در اين دانشگاه، زندانی شده است. دانشجويان همچنان در صحن دانشگاه و طبقات آن حضور دارند شعارهايی چون "مرگ بر ديکتاتور"، "دولت کودتا، استعفا استعفا"، "ياحسين ميرحسين"، "نصر من الله و فتح قريب" و... فضای دانشگاه را پر کرده است.




***



جوان فردا:

درگيری در دانشکده فنی تهران مرکز و حضور گارد ويژه



به گزارش خبرنگار "جوان فردا" ، دانشکده فنی تهران مرکز دانشکاه آزاد اسلامی امروز سه شنبه صحنه درگيری طرفداران جنبش سبز و بسيج دانشجويی بود.



يکی از دانشجويان طرفدار جنبش سبز، به خبرنگار " جوان فردا" گفت: "دانشجويان طرفدار مهندس موسوی و مهدی کروبی در اين دانشکده قرار گذاشته اند تا هر سه شنبه در دانشگاه تظاهرات کنند و تظاهرات امروز با جلوگيری اعضای بسيج دانشجويی دانشکده روبرو شد".



بر اساس اين گزارش، اعضای بسيج با استفاده از گاز اشک آور، قصد متفرق کردن دانشجويان معترض را داشته اند که موفق نشدند و سر انجام نيروهای گارد ويژه با تعطيلی دانشکده در بيرون از دانشکده مستقر شده اند.



بر اساس همين گزارش و طبق اعلام يکی از مسولين امنيتی، دانشگاه شريف هم ناآرام گزارش شده است



آقای خامنه ای حتی بر "بهنود صغير" را هم "ولايت" نداشت! بابک داد


ما ساکنان نفرين زده سرزمينی هستيم که "ولايت خداگونه" آقای خامنه ای، قرار بود حافظ جان و مال و ناموس شهروندان و رعايا باشد. اما اين ولايت چنان مستهلک و بدردنخور و فاسد است که حتی نوجوان صغيری مثل بهنود شجاعی را هم نمی تواند از مرگ و اعدام برهاند
توضيح: در اين نوشته "صغير" بار حقوقی (به معنای مجرم زير سن قانونی) دارد که بايد تحت ولايت يک قيم يا ولی قانونی قرار داشته باشد و اينجا، سرزمينی است که تحت ولايت يک فقيه (!) اداره می شود اما...




ظاهرا" قرار اين بود که قدرت مطلقه در شخص مجتهد اعلم جامع الشرايطی "مجتمع" شود، تا او بتواند با تکيه بر انفاس قدسی و کراماتش، بر مردم يا رعيت ولايت و "سرپرستی" کند! حق را مرعی سازد و مولای اشاعه حق و قانون و شرع باشد. اين "نسخه اوليه" تشکيل نهادی بنام "ولايت فقيه" بود که به تدريج سرپرستی اش بر مردم، "سلطنت" شد و امروزه به چنان فسادی مبتلاست که حتی مبتکر اوليه آن، حضرت آيت الله منتظری با شجاعتی ستودنی و بدرستی، از نظريه ولايت فقيه دوری می جويند.



باری! ظرف بيست سال تمام قدرت در شخص آقای خامنه ای جمع شد ولی ايشان حتی به "ولايت مطلقه فقيه" هم قناعت نکرد و عزم خدايی کرد. خطيب منصوب او احمد خاتمی در منبر نماز جمعه تهران، مخالفت با سخنان خامنه ای را مخالفت با "خدا" دانست و "ولی امر مسلمين" به تشويق اين چاپلوسی تهوع آور، نوبت خطبه خوانی هاشمی رفسنجانی را هم به او بخشيد. اين خدای حقير اما از سرپرستی و ولايت يک نوجوان بی مادر، که پژواک صدای کمک خواهيش در تمام دنيا پيچيد، ناتوان بود و "بهنود شجاعی" در سرزمين اين والی مستکبر، بی حمايت "ولی" و بی پشتيبانی يک قيم شرعی به دار آويخته شد.



ما ساکنان نفرين زده سرزمينی هستيم که "ولايت خداگونه" آقای خامنه ای، قرار بود حافظ جان و مال و ناموس شهروندان و رعايا باشد. اما اين ولايت چنان مستهلک و بدردنخور و فاسد است که حتی نوجوان صغيری مثل بهنود شجاعی را هم نمی تواند از مرگ و اعدام برهاند. ولايت مطلقه فقيه، نسبتی با زندگی و جوانی و نيکی ندارد و تشنه اعدام و خونريزی است. ولايت مطلقه، ابزاری است مطلقا" در اختيار زراندوزی و زورگويی و تزوير حاکمان تا مردم از زور بيکسی و بی پناهی، غريبانه مقابل زندان اوين جمع شوند و از مادر و پدر احسان(مقتول) خواهش کنند "بهنود" نوجوان را ببخشند و از اعدامش منصرف شوند. آيا اين والی و سرپريت و سلطان صالح(!)، حتی يکی از نمايندگان خود را در ميان آن مردم فرستاد تا خانواده مقتول را از صرافت اعدام "بهنود" بياندازند؟



و تو ببين! سرزمينی که روزگاری سرزمين نيکوکاران و بخشندگان بود و "خاک مهربانان بود اين ديار"، امروز چه سرزمين مصيب زده ای است که در سايه "ولايت خون ريز" آيت الله خامنه ای، رحم و نيکی و بخشايش در آن مرده است و "احسان" ديگر معنای نيکی و بخشش و گذشت نمی دهد و "مادر احسان"(مقتول) تشنه انتقام است نه عفو!



شهر ياران بود و خاک مهربانان اين ديار

مهربانی کی سر آمد؛ شهرياران را چه شد؟



ببين ولايت کينه توز آقای خامنه ای، چه نفرتی در اين جامعه گسترده است که "مادر احسان" با احسان غريبه شده و اهل بخشندگی و گذشت نيست و با بغض و کينه، چارپايه را از زير پای "بهنود" پسری همسن فرزند مقتولش می کشد، تا پرپر زدنش را روی چوبه دار ببيند و جلوه ديگری از روزهای سياه اين سرزمين نفرين زده را در تاريخ ماندگار سازد.



حقيقت اين است و بد حقيقتی است که ولايت مطلقه آقای خامنه ای، تنها توان ساختن شکنجه گاهها و اداره کهريزکها را دارد. ولايت آقای خامنه ای، حتی شايستگی و توان نداشت سرپرستی و ولايت "بهنود صغير" را بر عهده بگيرد و جان او را از مرگ نجات دهد.



اين ولايت مطلقه، ولايت بر شکنجه و مرگ آدميت است و نسبتی با سبزی و طراوت زندگی ندارد! امما بشارت باد که عمر اين ولايت جور، بخدا که سر رسيده است.



فرصت نوشتن / روزنوشته های بابک داد

www.babakdad.blogspot.com

تماس: