وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۳۰, پنجشنبه

دادستان کل رژیم: فتنه هنوز خاتمه نیافته است


خبرگزاری حکومتی مهر: دادستان کل کشور حوادث پس از انتخابات را یک فتنه و جریان سازمان یافته با برنامهریزی مدون خواند و گفت این جریان هنوز خاتمه نیافته و ممکن است راه، روش و تاکتیک آن عوض شده باشد. حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژهای در همایش مدیران حوزههای علمیه سراسر کشور که قبل از ظهر پنجشنبه در قم برگزار شد طی سخنانی به محوریت ولایت فقیه در جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان ما خودشان به این مسئله پیبردهاند تا زمانی که دو عامل اسلام ناب و ولی فقیه در ایران حاکم است کاری از دستشان ساخته نیست لذا در صدد تضعیف این دو محور مهم برآمدند. وی در ادامه تأکید کرد: دشمنان ما برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی در صدد استفاده از نیروهای ضعیف داخلی برآمده و در این راستا همه نوع کمک و حمایتی را از آنان انجام دادند. وزیر سابق اطلاعات حوادث پس از انتخابات را یک فتنه و جریان سازمان یافته با برنامهریزی مدون خواند و بیان داشت: این جریان هنوز هم خاتمه نیافته است و ممکن است راه، روش و تاکتیک آن عوض شده باشد. دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاشها و برنامهریزی دشمنان برای رسوخ و نفوذ در جریانات و مراکز مختلف کشور خاطرنشان ساخت: این افراد از مدتها قبل از انتخابات سراغ حوزه، دانشگاه، مراکز فرهنگی، مجلس، دولت، قوه قضائیه و ... رفتند تا بتوانند بخشی از این جرایانات را با خود همراه کنند اما خوشبختانه با هوشیاری این مراکز موفق نشدند به هدف خود برسند. دادستان کل کشور با اشاره به اینکه یک جریان سازمان یافته و مدیریت شده از داخل و خارج کشور پشت این فتنه بوده و هست، یادآور شد: متأسفانه برخی افراد بسیار سطحی نگاه میکنند و فکر میکنند حوادث پیشآمده یک جریان ساده و اتفاقی بوده است. حجت الاسلام محسنی اژهای همچنین در خصوص مسائل مطرح شده از سوی برخی افراد و گروهها مبنی بر ضرورت ایجاد وحدت و آشتی در کشور اظهار داشت: این حرف از یک جهت درست و از جهتی دیگر باطل است. اینکه در کشور آرامش باشد و کدورتی بین خانواده انقلاب وجود نداشته باشد حرف بسیار درستی است اما اگر هدف از طرح این مسئله این باشد که افرادی که اعتبار و حیثیت نظام را زیر سئوال برده و آرامش را از خانوادهها گرفتند شناسایی نشوند یک حرف بسیار غلط است. وی در پایان تأکید کرد افرادی که اعتبار نظام را زیر سئوال برده و باعث گرفتاری مردم و ایجاد نا امنی در کشور شدند نباید تطهیر شوند.

تا زمان معرفی قاتل از پا نمی نشینیم

پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۸
خانواده جانباختگان وقایع بعد از انتخابات درمصاحبه با روز:
با گذشت بیش از 4 ماه از کودتای انتخاباتی 22 خرداد، تاکنون نه تنها به شکایات خانواده های جانباختگان وقایع بعد از انتخابات رسیدگی نشده، بلکه اکثر این خانواده ها همچنان تحت فشار مقام های نظامی و امنیتی کشور از اعلام هویت عزیز از دست رفته خود واهمه دارند. تاکنون هویت 72 تن از جانباختگان اعلام شده و برخی از این خانواده ها با شکایت به دستگاه قضایی، خواهان روشن شدن نحوه شهادت و قاتل فرزندانشان شده اند. "روز" در گفتگو با این خانواده ها به بررسی آخرین وضعیت پرونده های شهدایی پرداخته که یا در زیر فجیع ترین شکنجه ها در بازداشتگاههای جمهوری اسلامی به شهادت رسیده اند و یا در راهپیمایی مسالمت آمیز مردمی در تهران، اماج گلوله های نظامیان قرار گرفته اند.

مادر ندا شکایت کرد
ندا آقا سلطان، یکی از دهها فردی بود که در تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در روز سی تیر ماه کشته شد. انتشار فیلم کوتاهی از لحظه جان سپردن او ، واکنش های جهانی را برانگیخت. بر اساس اعلام آرش حجازی، پزشکی که در هنگام شهادت ندا بالای سر او بود، مردم ضارب او را شناسایی و کارت شناسایی او را گرفتند، اما مقامات قضایی به خانواده آقا سلطان گفته اند که "با بررسی های صورت گرفته، به این نتیجه رسیده اند که این فرد قاتل ندا نبوده است".
هاجر رستمی مطلق، مادر ندا آقا سلطان در گفتگو با "روز" از خبر داد که هفته گذشته توسط وکلایش ، آقایان خرمشاهی و ادیبی ، شکایتی را تسلیم مقامات قضایی کرده است.
خانم رستمی در این زمینه به روز می گوید: "بعد از شهادت ندا ، رفتم پیش قاضی مرتضوی. به من گفتند که پرونده ندا، یک پرونده ملی است و ما پیگیر هستیم. سپس آقای شهریاری،بازپرس پرونده با ما تماس گرفتند و گفتند که بیایید و در دادسرای جنایی تشکیل پرونده بدهید که چون وضع روحی من خوب نبود گفتم بعد از چهلم ندا پی گیری خواهم کرد."

او با اشاره به دیدارش با قاضی مرتضوی پس از چهلم ندا گفت:" قاضی مرتضوی باز هم گفتند که به عنوان مدعی العموم در خصوص شهادت ندا شکایت کرده اند و پی گیری می کنند اما با تغییر دادستان، علیرغم تمام پی گیری ها و مراجعاتم موفق نشده ام وقت ملاقات از آقای جعفری بگیرم و هفته گذشته توسط وکلایم اقدام به شکایت کردم."
مادر ندا افزود:" به ما می گویند که شبانه روز پی گیر هستند تا قاتل را شناسایی کنند در حالیکه هویت قاتل ندا مشخص است؛ قاتل ندا همان است که سهراب و اشکان و سایر بچه ها را کشته است.کافیست اجازه دهند پرونده روند عادی خود را طی کند تا ثابت شود که قاتل ندا همان قاتل سایر شهدا است."
خانم رستمی با اشاره به برخی مباحث مطرح شده پیرامون دسیسه بودن شهادت ندا و ارتباط آن با منافقان گفت:" من به صراحت میگویم که شهادت ندا به هیچ عنوان دسیسه نبوده و دختر من آن روز نیز همچون روزهای قبل با میل خود به راهپیمایی رفت و همچون سایر کسانی که در آن روز شهید شدند، شهید شد."
خانم رستمی تصریح کرد که شکایت خود را پی گیری خواهد کرد و خواهان معرفی قاتل ومحاکمه او است. او گفت:" ما خواهان مجازات قاتل هستیم اما در رابطه با نوع مجازات ، بسته به شرایط تصمیم گیری خواهیم کرد."

از خانواده اعرابی انحصار وراثت خواسته اند
پیکر سهراب اعرابی جوان 19 ساله در حالی به خانواده او تحویل داده شد که مادر او در ۱۶ تیرماه با گذاشتن کفالت در دادگاه انقلاب در انتظار آزادی فرزندش بود. خانواده اعرابی از تاریخ 25 خرداد، از سهراب خبری نداشتند.
پروین فهیمی، مادر سهراب اعرابی، عضو کمیته مادران صلح است. او از قاتلان فرزندش شکایت کرده و خواهان رسیدگی به شکایت خود شده است. خانم فهیمی در این زمینه به "روز" گفت:" من روز هفت سهراب بود که شکایت کردم و هنوز هم پی گیر شکایتم هستم و میخواهم بدانم که بچه مرا چه کسی کشته است و چرا چند روزی که من بی اطلاع بودم و دنبال او می گشتم به من نگفتند."
مادر سهراب اعرابی افزود:" گزارش پزشکی قانونی می گوید که سهراب در 25 خرداد به ضرب گلوله کشته شده است؛ من میخواهم بدانم چرا پیکر سهراب را در تاریخ بیست و نهم تحویل پزشکی قانونی داده اند و 4 روز کجا بوده است."
وی با تاکید بر تقاضای خود مبنی بر معرفی قاتل گفت:" از ما انحصار وراثت خواسته اند و در این زمینه اقدام کرده ایم."
خانم فهیمی افزود:" به وکیلم که برای پی گیری شکایت رفته ، گفته اند که تیر از فاصله 3 الی 15 متری به سهراب خورده است و گفته اند که داریم تحقیق می کنیم اما تاکنون غیر از این نه چیز دیگری به ما نگفته اند و نه می گویند که تحقیقات به کجا انجامیده و نه خبری میدهند."
مادر سهراب اعرابی با انتقاد از رویه دستگاه قضایی در رسیدگی به شکایتش گفت:" من فقط میخواهم که عاملان و آمران قتل بچه ام معرفی و در دادگاه محاکمه شوند. کسانی که دستشان به خون آلوده است باید مجازات شوند. من از مجازات قاتل فرزندم نمی گذرم."
خانم فهیمی افزود:" من مخالف خون و خونریزی هستم و اعدام و قصاص را قبول ندارم. اگر آنها راحت آدم می کشند من نمی توانم بکشم اما اگر بخواهند اذیت کنند و به شکایت رسیدگی نکنند و مسکوت بگذارند شاید من هم تقاضای قصاص بکنم."

شکایت به سازمان ملل
اشکان سهرابی در جریان اعتراضات مردمی در روز 30 خرداد بر اثر اصابت 3 گلوله بر سینه اش جان باخت. خانم زهرا نیک پیما، مادر اشکان سهرابی نیز در گفتگو با "روز" از شکایت خانواده سهرابی و پیگیری آنها برای شناسایی و مجازات قاتلان فرزندش سخن گفته است.
خانم نیک پیما گفت:" بلافاصله بعد از گرفتن پیکر اشکان ، ما شکایت کردیم و تاکنون بارها برای پی گیری پرونده به دادسرا مراجعه کرده ایم اما به جایی نرسیده ایم."
وی افزود:" علیرغم مراجعات مکرر وکیل، همسر و برادرم تاکنون جواب درستی به ما نداده اند و هیچ جوابی نمی دهند. حتی به ما نگفته اند که آیا پرونده در مرحله تحقیقات است یا در چه مرحله ای است؟"
مادر اشکان سهرابی با تاکید بر اینکه خواهان شناسایی قاتل فرزندش است گفت:" من میخواهم و پی گیری می کنم تا عاملان و آمران و کسانی که دستور داده اند به مجازات برسند ."
وی افزود:" چگونه می شود تا انفجاری در سیستان اتفاق می افتد و تعدادی از افراد خودشان کشته می شوند زود شروع به پیگیری می کنند و حتی از دولت پاکستان هم کمک میخواهند اما به بچه های ما اهمیتی نمی دهند؟"
خانم نیک پیما با تاکید بر اینکه "حتی اگر سرم هم برود دست از پی گیری بر نمیدارم" افزود: "حتی یکبار نیامدند در تلویزیون به ما تسلیت بگویند یا عذرخواهی بکنند! اگر ببینم که به شکایتم رسیدگی نمی کنند و میخواهند مسکوت بگذارند قطعا از طریق سازمان ملل و سازمان های قانونی بین المللی پی گیری خواهم کرد ."
مادر اشکان سهرابی از طریق روز از مسولان جمهوری اسلامی می پرسد:" بچه من بی گناه کشته شده برای چی؟ به من بگید چرا کشته شده و چه کسی او را کشته؟ بچه های بی گناه را کشته اید و قضیه را مسکوت گذاشته اید که ماست مالی کنید اما من چنین اجازه ای نمی دهم . تنها کاری که می توانم برای اشکانم بکنم این است که صدای او را به جهان برسانم . مطمئن باشید اگر قاتل پسرم را معرفی نکنید من این صدا را جهانی خواهم کرد."
خانم نیک پیما گفت:" از چند نفر شنیده ام که هفته گذشته آمده اند محل زندگی ما و درباره اشکان تحقیقات محلی کرده اند. بچه ام را کشته اند حالا آمده اند تحقیق که چی؟ بچه من یک دانشجو بود و کاری به کار کسی نداشت و حتی به خاطر اعتراضات هم رفته بود حق نداشتند چنین رفتاری بکنند."
به گفته خانم نیک پیما« مسولان منتظر هستند تا خانواده ها از پیگیری شکایت ها دلسرد شوند.» او گفت: "من هرگز دلسرد نخواهم شد و اجازه نخواهم داد خون به نا حق ریخته بچه ام پایمال شود."
مادر اشکان سهرابی تصریح کرد:" تنها ضارب مهم نیست، باید آمران این قضیه مجازات شوند و من شکایتم را پی گیری خواهم کرد."
خانواده هاشم زاده ، پی گیر شکایت
مسعود هاشم زاده  جوان ۲۷ ساله ای است که در ناآرامی های ۳۰ خرداد ماه در محدود خیابان شادمان و نصرت در تهران به ضرب گلوله ای جان باخت. خانواده او نیز شکایت کرده و خواهان مجازات قاتل فرزندشان شده اند.
فاطمه محسنی، مادر مسعود هاشم زاده با بیان اینکه تاکنون به شکایت خانواده مسعود رسیدگی نشده است به "روز" گفت:" تاکنون هیچ کاری در جهت رسیدگی به شکایت ما انجام نداده  و حتی وکالت نامه وکیل ما را نیز قبول نکرده اند."
وی افزود:" ما شکایت کرده ایم و میخواهیم بدانیم چرا جوان ما را کشته اند و چه کسی قاتل عزیز ماست."
مادر مسعود هاشم زاده با بیان اینکه به هیچ عنوان از پی گیری شکایت خود منصرف نخواهد شد گفت:" تنها گناه بچه من این بود که به آقای موسوی رای داده بود."
وی افزود: "خیلی جاها ما را خواستند و گفتند که قضیه را پی گیری می کنند اما هیچ کاری نکردند. یک ماه پیش نیز مارا خواستند اداره آگاهی. رفتیم گفتند میخواهند پی گیری کنند اما سوالاتی که پرسیدند در این راستا نبود. مثلا مدام می پرسیدند که «چرا پیکر مسعود رابردید شهرستان؛ نباید اینکار را می کردید» در حالیکه ما ساکن شهرستان هستیم . بچه ام را کشته اند امابه جای اینکه آنها برای ما توضیح دهند از ما توضیح میخواهند. اجازه هیچ کاری هم که ندادند حتی نگذاشتند فامیل برای تسلیت بیایند و پسر دیگرم را نیز بازداشت کرده بودند که در مراسم ختم پسرم نباشد."
به گفته خانم محسنی اگر مسولان جمهوری اسلامی به شکایت خانواده هاشم زاده رسیدگی نکنند آنها به سازمان ملل مراجعه خواهند کرد.
او گفت:" تاکنون حتی به ما نگفته اند که پسرم با چه نوع اسلحه ای کشته شده. پسر دیگرم را بازداشت کرده و تحت بازجویی قرار داده بودند که از کجا بدانیم برادرت تیر خورده! نمی خواستند چیزی را قبول کنند."
مادر مسعود هاشم زاده با اشاره به جمع آوری اعلامیه ها و حجله پسرش توسط ماموران و ممانعت از برگزاری مراسم ختم گفت:" ما تا زمان معرفی قاتل و مجازات او از پا نخواهیم نشست."
پرونده جوادی فر در مرحله تحقیقات
امیر جوادی فر روز 18 تیر بازداشت شده بود و پیکر بی جان او را تحویل خانواده اش دادند. پدر امیر جوادی فر نیز به "روز" گفته است که از طریق وکیل، شکایت کرده و خواهان معرفی و مجازات قاتل فرزندش شده است.
به گفته آقای جوادی فر، بازپرس به وکیل او گفته است که پرونده در مرحله تحقیقات است اما تاکنون هیچ خبری از نحوه رسیدگی و تحقیقات به آنها داده نشده است.
آقای جوادی فر گفت که خواهان مجازات عاملین و آمرین قتل فرزندش است.

قاتل عذرخواهی کند

بهزاد مهاجر نیز در تظاهرات25 خرداد به ضرب گلوله جان باخت.
نیما نامداری، برادر زاده بهزاد مهاجر در خصوص شکایت خانواده مهاجر به "روز" گفت:" ما روز تحویل گرفتن جنازه دایی ام تقاضای دادخواست دادیم و هر موقع که برای پی گیری رفتیم گفتند بروید خودمان خبرتان می کنیم."
به گفته آقای نامداری، 8 مهرماه از دادگاه تماس گرفته و از خانواده مهاجر خواسته اند که برای تشخیص اولیای دم و شاکی به دادگاه مراجعه کنند.
آقای نامداری گفت:" قتل در شرایطی اتفاق افتاده که نیروی انتظامی حضور داشته است و در محل عملیات امنیتی انجام می شده؛ قطعا هر عملیاتی یک فرماندهی دارد و چون فرمانده عملیات مشخص است کاملا مشخص است که  ساعتی که ایشان تیر خورده آیا اجازه تیراندازی داده شده بود یا نه؟"
وی با اشاره به  اینکه «حکومت از جنبه سیاسی به این قضیه نگاه می کند» افزود:" این مسائل شهدا و بازداشتی ها و مسائل دیگر را با یک دید می نگرند و دارند دست دست می کنند تا تکلیف کل پروژه شان مشخص شود."
آقای نامداری توضیح داد:" وقتی حکومت نمیخواهد افراد به خیابان بیایند باید حکومت نظامی اعلام کند اما وقتی اعلام نمی کنند چرا تیراندازی می کنند؟ این مساله شخصی نیست بلکه به حقوق عمومی جامعه برمیگردد. وقتی افراد به خیابان می آیند و کشته می شوند تعدی به جامعه و نقض حقوق شهروندی مردم صورت گرفته است . باید مشخص شود که آیا مردم حق دارند  به خیابان بیایند یا نه؟"
وی با تاکید بر اینکه خانواده مهاجر به دنبال انتقام نیستند گفت: "ما دنبال انتقام از فرد نیستیم بلکه دنبال تعیین و تبیین حقوق آدم ها در جامعه هستیم و میخواهیم کاری کنیم آدم های کمتری کشته شوند."
آقای نامداری در عین حال تصریح کرد:" باید قاتل مشخص شود و بیاید و عذرخواهی کند و جامعه هم در این رابطه قضاوت کند."
وی با بیان یانکه خانواده مهاجر با اعدام و قصاص مخالف هستند افزود:" برای ما فرآیند دادرسی از مجازات مهم تر است؛ دادگاهی علنی ، عادلانه ، حقوقی و قضایی تشکیل دهند و جامعه ببیند و قضاوت کند."
شکایات مسکوت مانده است
براساس گزارش خبرنگار "روز" تاکنون به شکایت خانواده های جانباختگان اخیر رسیدگی نشده و این شکایات مسکوت مانده است. این درحالیست که از همان ابتدا خانواده های این افراد به شدت تحت فشار بودند تا از هر گونه اطلاع رسانی درباره عزیزان از دست رفته شان خودداری کنند. آنان حتی اجازه برگزاری مراسم سوگواری برای عزیزان شان را نیز نداشتند . از سوی دیگر درباره علت کشته شدن آنها نیزهرگز توضیحی به خانواده ها داده نشد و در اکثر موارد همچون امیر جوادی فر در گواهی فوت علت مرگ را نامعلوم نوشتند، در برخی موارد نیز نوشته بودند که سکته قلبی یا مغزی باعث فوت شده است . در عین حال پیکر تمام این شهدا قبل از تحویل به خانواده هایشان کالبد شکافی شده و گلوله ها از تن بی جان آنها خارج شده بود.
از خانواده های شهدای اخیر که موقع تحویل پیکر عزیزان بی جان خود ناچار شده بودند درباره چگونگی کفن و دفن عزیزشان تعهد بدهند،  در مورد "شکایت نداشتن از مسوولان" تعهداتی گرفته شده بود اما این خانواده ها پس از به خاک سپردن پیکر فرزندان خود اقدام به پی گیری قضایی کرده و خواهان مجازات قاتلان فرزندانشان شده اند.

محتشمی‌پور:شرکت‌کنندگان در مراسم دعای کمیل خانواده شهاب طباطبایی دستگیر شدند/ خانواده‌های زندانیان سیاسی پاسخ قاطعی به این برخوردها خواهند داد

در گفتگو با پارلمان‌نیوز

پارلمان‌نیوز: دقایقی پیش شرکت‌کنندگان در مراسم دعای کمیل که خانواده شهاب‌الدین طباطبایی برگزار کرده بودند همگی دستگیر شدند.
فخرالسادات محتشمی‌پور در تماس با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، با اعلام این خبر افزود:« کار به جایی رسیده که از نجابت خانواده‌های زندانیان سیاسی به این شکل سوء استفاده می‌شود و ما دیگر در خانه‌های خود نیز امنیت نداریم.»
همسر سیدمصطفی تاج‌زاده تصریح کرد:« تا این لحظه علی‌رغم آنکه معتقدیم برخوردهای صورت گرفته با فعالان سیاسی بعد از انتخابات بر خلاف قانون و شرع بوده و اتهامات وارد شده به آن‌ها بی‌پایه و اساس است اما ما به عنوان خانواده‌های زندانیان سیاسی مصالح نظام را بر مصالح خود و عزیزان دربندمان ترجیح‌ دادیم.»
وی ادامه داد:« با اینکه راه‌های مختلفی پیش روی ما بود تا نسبت به برخوردهای صورت گرفته با همسرانمان اعتراض کنیم اما تا این لحظه به خاطر نظام، هیچ‌کدام از این راه‌ها را نرفته‌ایم اما شاهد هستیم که اینگونه وحشیانه با خانواده‌های زندانیان سیاسی برخورد می‌شود و از هینجا به مسئولان هشدار می‌دهیم درصورتی که این رفتارها ادامه پیدا کند جواب قاطع و محکمی به این رفتارها خواهیم داد.»
گفتنی است، تا این لحظه تعداد دقیق بازداشت‌شدگان مشخص نشده است اما تعداد بازداشت‌شدگان ده‌ها نفر تخمین زده می‌شود.

در دانشگاه گیلان اتفاق افتاد: اهدای "قانون اساسی" به سردبیر روزنامه راست


دانشگاه گیلان، همچون دیگر دانشگاه های کشور، درمدت کوتاهی که از بازگشایی دانشگاه ها می گذرد، شاهد اعتراضات گسترده دانشجویی بوده است. اعتراضاتی که منجر به صدور 70 حکم تعلیق شده است.در چنین شرایطی دانشجویان در همایش"ترورحقیقت"به سردبیر روزنامه حامی دولت کودتا،یک جلد«قانون اساسی»اهدا کردند.

همایش دو روزه "ترور حقیقت"روز دوشنبه هفته جاری به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان برگزار شد. قرار بود این همایش به صورت علمی و بی طرفانه به بررسی وقایع پس از انتخابات بپردازد، اما روز اول مراسم که با پخش فیلمی به نام "ترور حقیقت" همراه بود، به درگیری بین حامیان دولت و دانشجویان طرفدار جنبش سبز منجر شد. در این مراسم هرگاه که در فیلم، صحنه هایی از اصلاح طلبان پخش می شد دانشجویان شروع به تشویق و کف زدن می کردند و در زمان پخش تصاویر افرادی چون احمد جنتی و محمود احمدی نژاد، صدای اعتراض و هو کردن دانشجویان بر می خاست.

اما اتفاقات اصلی در روزدوم همایش به وقوع پیوست. همایشی که میزبان نظام الدین موسوی،سردبیر روزنامه جوان بود.نظام‌الدین موسوی از نزدیکان علیرضا زاکانی نماینده حامی احمدی نژاد در مجلس است. آغاز همکاری موسوی با زاکانی مربوط به سال‌هایی است که زاکانی رئیس بسیج دانشجویی استان تهران بود. موسوی در آن ایام (بین سال های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰) مسولیت تهیه بیانیه‌های بسیج دانشجویی تهران راکه عمدتا علیه دولت محمد خاتمی بود، بر عهده داشت. نظام‌الدین موسوی به نام سید حبیب موسوی از کسانی است که روزگاری سردبیر وب سایت جهان نیوز بود و مدتی هم دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری فارس شد. همان خبرگزاری که سید نظام مدتی دبیر بخش اخبار محرمانه آن بود. وی همچنین مدتی نیز مسولیت آموزش برخی اعضای شورای نگهبان را بر عهده داشت. او هم اکنون در بیت رهبری مشغول فعالیت است و همکاری‌هایی نیز با صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارد. از دیگر سوابق وی می توان به همکاری او با روزنامه کیهان به عنوان خبرنگار در حوزه دانشگاه نیز اشاره کرد.

در این مراسم که یا قرائت آیاتی از سوره "منافقین" آغاز شد، نظام الدین موسوی سخنرانی خود را با تعریف و ارائه ی تاریخچه ای از انتخابات آغاز کرد. وی با بیان اینکه در جامعه دو طیف سیاسی و اجتماعی معمولا تعیین کننده انتخابات بوده اند، اظهار داشت که از ابتدای انقلاب و در انتخابات مختلف اعم از مجلس و ریاست جمهوری، در مقاطعی هرکدام از این دو طیف غالب بوده اند.

در بخش دیگری از سخنرانی، وی مدعی شد که طبق تمام نظرسنجی های قبل از انتخابات احمدی نژاد دارای رای بیشتری نسبت به بقیه کاندیداها بوده؛سخنی که با اعتراض تعداد زیادی از دانشجویان مواجه شد.

نظام الدین موسوی سپس با ادعای اینکه حامیان مهندس میر حسین موسوی بیشتر از قشر متوسط و بالا هستند؛ جمعیت این قشر را در مقایسه با طبقه ی مستضعف ومستمند، ناچیز خواند و دلیل کثرت ظاهری طیف طرفدار موسوی را در دو دلیل خلاصه کرد: اول اینکه دارای تریبون های زیادی هستند و دوم اینکه اهل جنجال هستند.( در این قسمت وی حضاری را نیز که در واکنش به سخنانش،اورا هو می کردند مورد خطاب قرار داد.)

دبیر اسبق سرویس ویژه خبرگزاری فارس در ادامه سخنان خود طرفداران احمدی نژاد را بی تریبون دانست؛ در این هنگام  بود که دانشجویان شعار «ننگ ما،ننگ ما،صدا و سیمای ما» را سر دادند. عضو سابق شورای سردبیری روزنامه ایران اظهار داشت: «دروغگو کسی است که می گوید پیرو خط امام است ولی بر خلاف آن عمل میکند». در واکنش به این مطلب دانشجویان فریاد «هاله ی نور را دیده، رای ما را ندیده» و «رای ما را دزدیدن، دارن باهاش پز می دن» سر دادند.

نکته قابل توجه در این مراسم حضور چند دوربین فیلمبرداری در سالن و حرکت مداوم دوربین مدار بسته تالار حکمت به سوی حضار بود که با اعتراض دانشجویان همراه شد.

در ادامه این مراسم یکی از دانشجویان سئوالاتی از قبیل زیر سوال رفتن 24 سال از انقلاب به خاطر دزد خطاب کردن سران وقت این دوره توسط محمود احمدی نژاد، عدم ارائه فرصت به معترضان در صدا و سیما برای بیان دیگاه و نظرات خود ودر عین حال معترض شدن به آن ها برای مصاحبه با خبرگزاری های خارجی، تعطیلی تعداد زیادی از روزنامه ها، عدم رعایت اصل 24 در مورد آزادی مطبوعات و اصل 22 قانون اساسی در مورد مصون بودن حیثیت، جان، مال، حقوق و شغل افراد، تخلف در پخش چهره متهمان در دادگاه، عدم رعایت اصل 27 قانون اساسی در مورد آزاد بودن راهپیمایی در صورت مخل نبودن به مبانی اسلام و.. رامطرح کرد.

در پایان این دانشجو نسخه ای از قانون اساسی را به عنوان هدیه به سخنران جلسه اهدا کرد و حضار درواکنش به این حرکت او را با تشویق و شعار «دانشجوی با غیرت» بدرقه کردند.

موسوی در پاسخ به این سوالات با بیان اینکه دعوای حقوقی بر سر انتخابات است، اظهار داشت: بر اساس اصل 99 قانون اساسی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است. در این هنگام عده ای از دانشجویان پاسخ را انحرافی دانستند و خواهان پاسخ مستقیم به سوالات شدند. او همچنین دزد خطاب کردن سران وقت نظام از سوی احمدی نژاد راتکذیب کرد.

در اینجا بود که تعداد زیادی از حضار در اعتراض به روند برگزاری جلسه و اظهارات سخنران، با خواندن سرود یار دبستانی از سالن همایش خارج شدند و مسیر دانشکده انسانی تا فنی را با هم خوانی این سرود طی کردند.

با خالی شدن سالن از دانشجویان معترض، نظام الدین موسوی در میان جمعی که اکثریت آنها را دانشجویان بسیجی تشکیل می دادند  تظاهرات بعد از انتخابات را غیر مسالمت آمیز دانست و گفت تظاهر کنندگان با آتش زدن اتوبوس و اموال مردم در پی اغتشاش بودند و بنابراین برای اغتشاش نمی توان مجوز صادر کرد.

سخنران همایش «ترور حقیقت» در مقابل، تعرض نیروهای نظامی و امنیتی به مردم را دفاع از خود دانست و مجروح شدن 400 نفر از مامورین نیروی انتظامی را گواهی بر این ادعا برشمرد.وی همچنین کشته شدن تعدادی را در درگیری ها امری عادی دانست که در گذشته نیز در مورد مسائل جزئی اجتماعی و قومی اتفاق افتاده است و بزرگ کردن این مساله را جنجال رسانه ای خواند. او البته مساله بازداشتگاه کهریزک را اشتباهی دانست که خود سیستم نیز آن را پذیرفته است.

در اینجا یکی دیگر از دانشجویان به طرح نظرات و سوالات خود پرداخت. این دانشجو با بیان گوشه ای از مشاهدات خود در ارتباط  با ضرب و شتم شدید مردم توسط عوامل امنیتی، عدالت مورد ادعای سران کشور را زیر سوال برد. او همچنین خنده های تمسخر آمیز حضار باقی مانده در سالن را در هنگام بیان اظهاراتش زشت خواند. سید نظام الدین موسوی در پاسخ به چرایی برخوردها با اشاره به اینکه خود او چنین صحنه هایی را ندیده، مدعی شد که اگر هم اتفاق افتاده، اشتباه بوده است. او خطاهای نیروهای امنیتی را حداکثر 20 درصد دانست و برخورد نیروهای مختلف اعم از بسیج و نیروی انتظامی را خوددارانه و ملایم بر شمرد.

سه دانشجوی علامه ممنوع الورود شدند


کميته انضباطي دانشگاه علامه طباطبايي، سه دانشجوي دانشکده علوم اجتماعي و ارتباطات را از معلق از تحصيل به دانشگاه ممنوع الورود کرد.

کميته انضباطي دانشگاه علامه طباطبايي، سه دانشجوي دانشکده علوم اجتماعي و ارتباطات را از معلق از تحصيل به دانشگاه ممنوع الورود کرد.

به گزارش هرانا به نقل از خبرنامه امیرکبیر، اين دانشگاه طي حکمي به سليمان محمدي، امير يعقوبعلي و پوريا پشتاره اعلام کرد به مدت يک ترم از تحصيل محروم هستند و حق ورود به دانشگاه را ندارند.

دانشگاه علامه به اتهام اخلال در نظم دانشگاه و برهم زدن امتحانات ترم گذشته اين دانشگاه، پس از انتخابات رياست جمهوري، اين دانشجويان را از تحصيل محروم کرده است.
منبع خبر : 

هيچ حكم اعدامي تاكنون براي اغتشاشگران صادر نشده است


تا به حال هيچ گونه حكم اشد مجازات براي اغتشاشگران در دوره انتخابات صادر نشده است و با توجه به جرائم اين افراد پرونده ها در دست پيگيري است.

معاون اول رئيس قوه قضائيه گفت: تا به حال هيچ حكمي مبني بر اشد مجازات براي اغتشاشگران صادر نشده است .
به گزارش هرانا به نقل از جهان نیوز، سيد ابراهيم رئيسي افزود: تا به حال هيچ گونه حكم اشد مجازات براي اغتشاشگران در دوره انتخابات صادر نشده است و با توجه به جرائم اين افراد پرونده ها در دست پيگيري است.
وي در ادامه افزود: نوع فعاليت همراه با جرائم صورت گرفته در زمان انتخابات در يك كميته سه نفره در دست پيگيري است و به زودي نتايج اعلام خواهد شد.در حال حاضر اين پرونده ها در دادگاه مربوطه جاري است و در آينده نزديك نيز به نتيجه خواهد رسيد.
رئيسي همچنين تصريح كرد: اين كميته سه نفره براي رسيدگي به پرونده ها ي زمان خاص انتخابات و نوع جرائمي كه منجر به آشوب در سطح شهر شد تشكيل شده است و اصلي ترين وظيفه آن رسيدگي عادلانه به پرونده ها ي مربوط به ايجاد آشوب اختلال گروهي در جامعه و توليد شايعات براي منحرف كردن ذهن مردم است.
وي در پايان گفت: در آينده اي نزديك احكام صادره به اطلاع عموم خواهد رسيد.
منبع خبر : 

جواد ماهزاده رمان نویس و روزنامه نگار بازداشت شد


جواد ماهزاده رمان نویس و روزنامه نگار با حکم دادستانی دادگاه انقلاب، صبج امروز هنگامی که قصد رفتن به محل کار خود را داشت، بازداشت شد.

 جواد ماهزاده رمان نویس و روزنامه نگار با حکم دادستانی دادگاه انقلاب، صبج امروز هنگامی که قصد رفتن به محل کار خود را داشت، بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از نوروز، وی بعد از ظهر امروز همراه چند مامور به خانه بازگردانده شد. ماموران پس از بازرسی خانه، کامپیوتر او را نیز بردند.

ماهزاده با رمان " لبخندت را از من بگیر" به شهرت رسید. این رمان رمانی است درباره دهه 60 از نگاه یک نوجوان و این روزها توسط داوران جایزه های ادبی در حال داوری است و در نظر سنجی ها یکی از چند رمان مورد توجه خوانندگان است.

گفتنی است ماهزاده به جز نوشتن رمان و داستان و هم چنین نقد و یاداشت ادبی به عنوان روزنامه نگار با روزنامه های مختلف همکاری می کرد

بازداشت اکثریت شرکت کنندگان مراسم دعای کمیل برای آزادی شهاب الدین طباطبایی



براساس اخبار دریافتی اکثریت شرکت کنندگان در مراسم دعای کمیل که قرار بود برای آزادی سیدشهاب الدین طباطبایی عضو زندانی شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی برگزار شود بازداشت شدند.

یک شاهد عینی در گفتگو با نوروز گفت: 3ماشین ون حاضران در مراسم دعای کمیل که رد منزل طباطبایی گرد هم آمده بودند را شناسایی و تعداد زیادی از آنها را دسبتند زده و سوار ون ها نموده و سپس به محل نامعلومی انتقال دادند.

نوروز به محض دریافت جزئیات بیشتری از این واقعه آن را منتشر می کند.

بازداشت هجدهمین عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی

30 مهر 88


نوروز: دکتر داوود روشنی عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت و نایب رئیس استان تهران این شاخه که پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات و مراجعه به آنجا بازداشت شده است.

روشنی رئیس ستاد منطقه 12 تهران و رئیس ستاد شاهد 88 (فرزندان شهید 88) در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود. او همچنین فرزند شهید نیز هست.
دکتر روشنی هجدهمین عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی است که روانه زندان می شود و خبرها حاکی از بازداشت عضو نوزدهم جبهه مشارکت دارد که به محض تایید این خبر جزئیات آن نیز منتشر خواهد گردید.

خداحافظی میرحسین موسوی با تحریریه روزنامه کلمه سبز


میر حسین موسوی، نامزد معترض انتخابات، عصر گذشته با حضور در تحریریه روزنامه«کلمه سبز» از این که شرایط فعلی اجازه انتشار این روزنامه را نمی دهد ابراز تاسف کرد اما در عین حال گفت تعطيلي این روزنامه را بايد اتفاقي موقت فرض كرد چرا كه ضرورت هاي داخلی و خارجی ايجاب مي كند سرانجام همه صداها اجازه شنيده شدن پيدا كنند.

روزنامه «کلمه سبز» به صاحب امتیازی میرحسین موسوی در اسفند ماه سال گذشته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار گرفت اما در روز ۷ تیر سال ۸۸ با فشار نهادهای امنیتی از انتشار بازماند.مسوولان این روزنامه طی هفته های اخیر قصد داشتند دوره جدیدی از انتشار را آغاز کنند ولی به گفته آنان شرایط امنیتی باز هم مانع انجام این کار شده است.
تصمیم مسولان روزنامه مبنی بر عدم انتشار آن، در روزهای گذشته به اعضای تحریریه ابلاغ شد و عصر چهارشنبه نیز میرحسین موسوی با حضور در جمع کارکنان«کلمه سبز»دلایل عدم انتشار این روزنامه را برای آنان تشریح کرد.
او گفت که به دلیل شرایط امنیتی موجود، هزینه‌های انتشار این روزنامه از فواید آن بیشتر است و تصمیم جمعی وی و همفکرانش این بوده که از انتشار آن صرف نظر کنند.
گزارشگران بدون مرز می‌گویند پس از سرکوب روزنامه‌نگاران در ماههای پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایرن علاوه بر توقیف شماری از مطبوعات، دهها روزنامه نگار ایرانی هم اکنون در بازداشت یا فراری هستند.
موسوی در همین سخنان از روش های ابتکاری برای اطلاع رسانی که طی ماه های گذشته از سوی شبکه اجتماعی هوادارانش پیگیری شده به عنوان بدیل های رسانه ای قابل اطمینان یاد کرد و گفت: شیوه های ابتکاری و خلاقانه به کار گرفته شده در ماه های اخیر نشان می دهد اگر کسانی بخواهند یک دست را ببندند در عوض آن صدها دست باز خواهد شد.
او همچنین از کسانی که به گفته وی درصددهستند دور جامعه دیوار بکشند انتقاد کرد و گفت این کار سبب خواهد شد تا شرایط برای ایجاد وضعیت انفجاری مهیا شود.
کاندیدای دوره دهم ریاست جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی ویژگی های جنبش سبز پرداخت و ضد خشونت و ضد آنارشی بودن هواداران این جنبش را گواهی بر روح مسالمت جوی حاکم بر آن دانست.

موسوی گفت که هواداران «جنبش سبز» ترکیبی از همه ارزش های خوب را در کنار یکدیگر قرار داده و جامعه ایرانی به لحاظ تاریخی شبیه «ژانوس» خداي يونانيان عمل کرده و همواره مایل به ترکیب ارزش های متفاوت بوده، گفت: «این جامعه ای است که مي خواهد همه چيز را با هم داشته باشد.جامعه ای که در آن مردم هم مي توانند از شهادت ندا آقا سلطان ناراحت باشند و هم از شهادت مردم در غزه و ديگر نقاط جهان ابراز تاسف كنند.
میرحسین موسوی از سرداده شدن برخی شعارهای رادیکال «توسط هواداران جنبش سبز» ابراز نارضایتی کرد و گفت که به نفع همه ماست شعارهايي متناسب با «ظرفيت كشور» طرح كنيم و از طرح «شعارهاي انحرافی و غيرمنطبق با وضعيت كشور» بپرهيزيم .

انقلاب مخملی برای دیکتاتورهاست نه مردم

مصاحبه روزنامه سوئیسی لوتان با علی لاریجانی

انقلاب مخملی برای دیکتاتورهاست نه مردم

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران و رییس سابق هیات مذاکره گر هسته ای ایران،  همزمان با مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی، برای شرکت در صد و بیست و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس به ژنو رفته. مصاحبه روزنامه سوئیسی لوتان را با او می خوانید.

اولین روز مذاکرات وین درباره مسئله غنی سازی اورانیوم ایران در خارج از کشورتان بد برگزارشد. چرا ایران تا این حد با فرانسه دشمن است؟
ـــ اتفاقی که در وین روی می دهد چیزی است که خواسته ایران است یعنی کارشناسان، برای آنکه ایران بتواند از اورانیوم غنی شده خود در یک رآکتور تحقیقاتی استفاده کند، با هم مذاکره کنند. مطابق پیمان منع تکثیر سلاح های اتمی، برای تأمین سوخت مورد نظر ایران، مثلاً از طرف روسیه، باید آژانس بین المللی انرژی اتمی پرونده را به دست گیرد. ما با رویکرد مثبت به این مذاکرات وارد شده ایم و هیچ خصومتی با فرانسوی ها نداریم.
 واقعاً؟
ـــ راستش اینست که چندی قبل فرانسه 60 تن هگزافلوئورور اورانیوم ما را ضبط کرد و هنوز آن را به ما پس نداده است. امّا ما دلیلی نمی بینیم که فرانسه را دشمن خود بدانیم.  
افشای وجود دومین تأسیسات غنی سازی اورانیوم در حوالی قم  به اعتماد غربی ها لطمه زده است. آمریکائی ها و فرانسه پیش از اینکه ایران وجود چنین تأسیساتی را به آژانس اطلاع دهد در جریان قرار داشتند...
ـــ اگر از وجود این تأسیسات خبر داشتند چرا مدارکش را به ما نشان ندادند؟ ما درست عمل کردیم و خیلی پیش از اینکه مهلت صد و هشتاد روزه پیش بینی شده در پیمان منع سلاح های اتمی به پایان برسد و قبل از ورود مواد سوختی به این مرکز آژانس را در جریان قرار دادیم.
پس یعنی نگران نباشیم که ایران قصد دارد بمب بسازد؟
ـــ دوسال پیش در گزارش سازمان اطلاعاتی آمریکا علناً گفته شد بود که جمهوری اسلامی ایران قصد دستیابی به سلاح اتمی را ندارد. جهان امروز خیلی پیچیده است. وقتی می خواهند مارا متهم به ساخت بمب کنند بهتر است پشت اتهامات شان را بگیرند.
ارزیابی شما در مورد سیاست باراک اوباما چیست؟
ـــ سیاست اوباما هنوز خیلی گنگ است. نمی داند چه می خواهد و خیلی از مواضعی که می گیرد جدل ساز است. از یک طرف دست به سوی ایران دراز می کند و از طرف دیگر گروه تروریستی جندالله مسئولان ایرانی را می کشد. ما در این زمینه اطلاعاتی داریم که نشان می دهد این گروه تحت حمایت آمریکا قرار دارد. اوباما در قاهره سخنان خوبی ادا کرد و قول داد که حقوق مسلمانان را احیا خواهد کرد و به فلسطینی ها احترام خواهد گذاشت. امّا تا حالا چه کار کرده است؟ رژیم صهیونیستی به گسترش شهرک ها ادامه می دهد و جمعیت یک میلیون و نیمی غزه همچنان تحت محاصره شدید رنج می کشد. آیا اوباما فقر مردم غزه را می بیند؟ ما ایرانی ها علاقه ای به طرز چیده شدن غذا روی میز رستوران نداریم بلکه مایلیم بدانیم این غذا در آشپزخانه چه جور تهیه شده.
 نظرتان درباره" انقلاب سبز" به پرچمداری میرحسین موسوی چیست؟
ـــ نمی فهمم چرا می گوئید انقلاب سبز. درایران تمام نهادها به اراده مردم شکل گرفته اند. رهبر معظم انقلاب منتخب مجلس خبرگان است که خود این مجلس را مردم انتخاب کرده اند. مردم رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را انتخاب می کنند. ایران نیاز به چنین انقلابی ندارد. انقلاب مخملی برای دیکتاتورهاست.
 در مورد پاسداران انقلاب که روز یکشنبه هدف سؤقصد قرار گرفتند گفته می شود که با به دست گرفتن کنترل کشور آن را به سمت نظامی شدن می برند.
ـــ چنین ادعائی قابل قبول نیست. قانون اساسی جای نیروهای نظامی رامشخص کرده است. و جناح های مختلف سیاسی هرگز اجازه نظامی شدن سیستم را نخواهند داد. امّا این حرف به آن معنا نیست که بعضی از نظامی ها نمی توانند وارد نهادهای ما بشوند. مثلاً ما در حال حاضر در مجلس هفت هشت نماینده داریم که سابقاً نظامی بوده اند.  

كنترل دانشگاه آزاد شاهرود توسط حراست و پليس


با گذشت چند هفته از ماجرای تیراندازی در دانشگاه آزاد شاهرود, حراست دانشگاه به شدت ورود وخروج افراد از دانشگاه را كنترل مي كند و با موتور سیکلت در اطراف دانشگاه گشت میزند همچنين پلیس نیز مراقبت خود را افزايش داده وگشت خود را زياد كرده است که این موضوع باعث خشم وانزجار دانشجويان گرديده است .

آمریکا خواستار آزادی کیان تاجبخش شد


ایان کلی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده گفت کشورش از حکم صادر شده برای آقای تاجبخش که دارای تابعیت هر دو کشور ایران و آمریکاست، نگران است.


به گزارش بی‌بی‌سی‌ فارسی، آقای تاجبخش از افرادی است که در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت و در جلسه چهارم محاکمه دسته جمعی متهمان ناآرامی های این کشور محاکمه شد.

گزارش ها بیانگر محکومیت کیفری آقای تاجبخش به دوازده سال زندان است.

ایان کلی گفت: "آقای تاجبخش هیچ تهدیدی را متوجه حکومت ایران و امنیت ملی آن نمی کند. با توجه به اتهام های بی پایه ای که به او وارد شده، از ایران می خواهیم او را بلافاصله آزاد کند."

به گفته آقای کلی، یحیی کیان تاجبخش یک دانشگاهی مستقل و مورد احترام در عرصه بین المللی است و همواره برای بهبود درک متقابل ایران و آمریکا تلاش کرده است.

آقای کلی همچنین خواستار آزادی سایر اتباع آمریکایی بازداشت شده در ایران شد.

سه گردشگر آمریکایی تابستان امسال پس از "ورود اشتباهی" از حلبچه عراق به ایران بازداشت شدند. رابرت لوینسون دیگر شهروند آمریکاست که گفته می شود پس از سفر به جزیره کیش مفقود شد.

کیان تاجبخش دو سال پیش هم به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی و تلاش برای بر اندازی نرم دستگیر شده بود" و پس از چهار ماه حبس با سپردن وثیقه یکصد میلیون تومانی آزاد شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: اطلاع رسانی آزاد و بدون سانسور از وقایع کشور لازم و ضروری است


رئیس مجلس خبرگان رهبری ترس و تملق را آفت حیات جامعه اسلامی خواند و با اشاره به حریت و آزادیخواهی در اسلام و حوزه ها و روحانیون در طول تاریخ، بر لزوم اطلاع رسانی آزاد و بدون سانسور از وقایع و مسائل کشور تاکید کرد .
به گزارش مهر، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از فضلا و مدرسان حوزه علمیه قم، روحانیت را استوانه اسلامی و ملی جامعه و حوزه های علمیه را سرمایه های اسلام، انقلاب و نظام اسلامی خواند و با اشاره به تکاپوی طلاب و علما گفت: توجه حوزه های علمیه به مسائل و مشکلات کشور با توجه به مبانی اسلام و انقلاب و بدور از ترس و تملق پدیده مبارکی است که می تواند زمینه اصلاح اساسی بسیاری از معضلات کنونی کشور را فراهم کند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری مبانی تدوین شده و ساختار نظام و انقلاب زیر سایه ارشادات حضرت امام(ره) را خوب و صحیح عنوان کرد و گفت: متاسفانه علیرغم مبانی و ظرفیت های خوب  و صحیحی که در نظام وجود دارد برخی عملکردهای نادرست، دغدغه ها و شائبه هایی را در اذهان عمومی و بین المللی ایجاد کرده است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی ترس و تملق را آفت حیات جامعه اسلامی خواند و با اشاره به حریت و آزادیخواهی در اسلام و حوزه ها و روحانیون در طول تاریخ، وظیفه و مسئولیت فضلا، طلاب و حوزه های علمیه را در مقطع کنونی سنگین توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی و مبارزات پیش از انقلاب با حرکت حوزه ها و انتقادات سازنده آنان به وضع موجود شروع شد که به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اساس و پایه های انقلاب اسلامی را قابل دفاع خواند و تصریح کرد: همه باید توجه کنیم که هیچ گاه عملکردهای نادرست به پای اسلام و نظام دینی نوشته نشود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری تفکیک و تفرقه میان حوزه و دانشگاهیان را یکی از خطرات مقطع کنونی خواند و با تاکید بر لزوم فعالیت و تحرک بیشتر حوزه های علمیه گفت: در حال حاضر تمسک به اسلام و تاکید بر قانون اساسی می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات پیش آمده را به خوبی برطرف نماید و اگر در جایی اشکال قانونی احساس می شود، می توان با راهکارهای پیش بینی شده نسبت به اصلاح قانون عمل کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی آزاد و بدون سانسور از وقایع و مسائل کشور، تصریح کرد: رسانه های ما نباید با اطلاع رسانی خلاف واقع مخاطبان خود را به سوی رسانه های خارج از کشور که اخبار راست و دروغ و تحریف شده به خورد مردم می دهند، سوق دهند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فضای بالنده ایجاد شده در حوزه های علمیه را به نفع اسلام، نظام، ایران و تشیع خواند و تصریح کرد: حرکت های اصلاحی معمولا در کوتاه مدت ثمر نمی دهد و دلسوزان باید با صبر و متانت، مباحث را به پیش ببرند.
وی در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: روحانیت در طول تاریخ ملجا و پناه مردم بوده و هر وقت قدرت به مردم ستم روا می داشته روحانیت در کنار مردم قرار داشتند.
در ابتدای این دیدار حجج الاسلام قادری حسینی، مرتضوی، راسخی، صفوی و چند تن دیگر به نمایندگی از حاضران با طرح مباحث مطرح در حوزه های علمیه در مقطع کنونی به تشریح شرایط حال حاضر کشور پرداختند و خواستار مساعدت آیت الله هاشی رفسنجانی برای برون رفت از وضع کنونی شدند.

امروز در دادگاه، به روزبه و رامین تهرانی، دو برادر دانشجو که خرداد ماه بازداشت شدند، اتهام محاربه و تبلیغ علیه نظام نسبت داده شد


امروز در دادگاه، به روزبه و رامین تهرانی، دو برادر دانشجو که خرداد ماه بازداشت شدند، اتهام محاربه و تبلیغ علیه نظام نسبت داده شد.


به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوقبشر در ایران، روزبه و رامین تهرانی دو برادر دانشجو که به دلیل فعالیتهای دانشجویی خویش در سال تحصیلی 87 – 88 در تاریخ 19 خرداد امسال بازداشت شده و پس از چندین ماه نگهداری در بند 209 وزارت اطلاعات که از سه هفته پیش به بند 8 زندان اوین منتقل شدند، امروز به دادگاه برده شدند.


بر اساس این گزارش، این دو برادر، جهت محاکمه به شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباسی منتقل شدند. کیفر خواست نمایندهی دادستان با موضوعیت اتهامات محاربه و تبلیغ علیه نظام در مورد این دو فعال دانشجویی قراعت شد و نهایتا با توجه به در خواست وکلای این دو برادر آقایان عبدالفتاح سلطانی ، وحید مشکانی و خانم منیژه محمدی مبنی بر استمحال یا تجدید جلسه جهت امکان مطالعهی پرونده، قاضی پیر عباسی با این تقاضا موافقت کرد و محاکمه به زمان دیگری موکول شد.
RASA
پنجشنبه، ۳۰ مهر، ۱۳۸۸

تعطیلی غرفه شکایت از موسوی در نمایشگاه



در پی انتشار خبر "غرفه شکایت از میرحسین موسوی در نمایشگاه مطبوعات!"، مسوولان شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ، با حضور در محل این غرفه ، متصدیان این سایت را ملزم به جمع آوری پوسترها و بنرهای مربوط به تبلیغ شکایت از موسوی کردند.

به گزارش خبرنگار تابناک، این اقدام مسئوان غرفه شکایت از موسوی خودسرانه بوده و متصدیان سایت مذکور ، بدون هماهنگی و کاملاً غیرقانونی مبادرت به این کار کرده اند و در پی تذکر به جا و مناسب که مسئولان وزارت ارشاد و نمایشگاه مطبوعات به مسئولان غرفه دادند، اقلام غیر قانونی شکایت از موسوی جمع آوری شد.

بنابر این گزارش، در صورت استمرار این روند در نمایشگاه ، بروز التهاباتی که در فضای آن متصور بود با این اقدام ، جلوی هرگونه تنش بعدی گرفته شد.

درگيريهاى پراكنده به دليل گران شدن قیمت نان



گزارشهاى دريافتى حاكى از آن است که در پى تصميم دولت براى گران كردن نان درگيريهاى متعددى در مناطق مختلف تهران در مقابل نانوائيها رخ داده است. روز چهارشنبه در تهران پارس در مقابل يک نانوايى درگيرى رخ مى دهد كه ماموران سركوبگر نيروى انتظامى سراسيمه خود را به محل مى رسانند تا مردم معترض را سركوب كنند.


پنجشنبه، 30 مهر ماه

درگيريهاى پراكنده به دليل گران شدن قیمت نان



گزارشهاى دريافتى حاكى از آن است که در پى تصميم دولت براى گران كردن نان درگيريهاى متعددى در مناطق مختلف تهران در مقابل نانوائيها رخ داده است. روز چهارشنبه در تهران پارس در مقابل يک نانوايى درگيرى رخ مى دهد كه ماموران سركوبگر نيروى انتظامى سراسيمه خود را به محل مى رسانند تا مردم معترض را سركوب كنند.


پنجشنبه، 30 مهر ماه

نامه جمعی از هواداران میرحسین موسوی در ارومیه، به نمایندگان این شهر در مجلس



موج سبز آزادی: اگرچه شایعات منتشر شده در مورد تنظیم یک شکایت‌نامه توسط عده‌ای از نمایندگان مجلس بر علیه میرحسین موسوی توسط نمایندگان مستقل مجلس تکذیب شده است، اما جمعی از هواداران میرحسین موسوی در ارومیه نامه‌ای به شرح زیر برای نمایندگان خود در مجلس نوشته‌اند:

آقایان دکتر جواد جهانگیر زاده، نادر قاضی پور و حجه الاسلام ذاکر
با سلام و احترام خدمت شما بزرگواران که افتخار دارید از طرف مردم ارومیه در خانه ملت حضور داشته باشید.
در خبرها آمده است که عده‌ای (100 نفر) از نمایندگان محترم شکایتی بر علیه مهندس میرحسین موسوی به دلیل صدور بیانیه و... تنظیم و امضا نموده‌اند. ضمن محترم دانستن رفتار بر اساس چارچوب‌های قانونی که رعایت آن از طرف نمایندگان بیش از همگان مورد انتظار است‌، لازم می‌دانیم نکاتی را یادآور شویم:
بر طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت کشور مهندس موسوی در استان آذربایجان غربی بالاترین رای را آورده‌اند. در شهر ارومیه نیز همینطور بوده است. جای تعجب است که چرا نمایندگان مردم این شهر در لیست مدافعان مهندس موسوی نیستند:
آیا انتخابات مجلس به گونه‌ای نبوده است که نمایندگان مردم نشان دهنده تمایلات واقعی مردم باشند؟ یا انتخابات ریاست جمهوری اشکال داشته که بالاترین رای مردم نشانه‌ای در نظرات نمایندگان آن‌ها نمایان نمی‌سازد؟ یا در فاصله دو انتخابات، گرایش مردم تغییری چنین فاحش نموده است؟ پاسخ این سه سوال کدام است؟
خوشبینانه‌ترین نظر این است و امید ما نیز تا قبل از اعلام نتایج همین بود که هر دو انتخابات درست باشند! و نظر مردم تغییر کرده باشد. در این‌ صورت رفتار صحیح نمایندگان چه باید باشد؟ آیا نباید خود را به موکلانشان و خواسته‌های آن‌ها نزدیک کنند؟ آیا خود را نماینده اقلیت مردم حوزه خود می‌دانند؟
تامل بیشتر را به خود بزرگواران وا می‌گذاریم. اما خواسته صریح و مشخص ما این است که بر ذیل هیچ شکایتی از رهبران اصلاحات یعنی آقایان موسوی، کروبی و خاتمی امضای نمایندگان مردم ارومیه نقش نبندد و در مقابل با درک وجود ذی قیمت این بزرگواران برای حفظ نظام و آرامش جامعه در جهت برقرای ارتباط رسانه‌ای آن‌ها با مردم تلاش نمایند.
قطعا هر گونه امضایی بر علیه ایشان که نام نمایندگان ارومیه بر ذیل آن ثبت شود، نشان‌دهنده قطع ارتباط نمایندگان با موکلانشان خواهد بود و نشان خواهد داد که ایشان نه تنها نماینده واقعی مردم ارومیه نیستند بلکه منتصبان سفارش شده‌ای بیش نبوده‌اند و تغییر نگرش مردم بواسطه چنین امضاهایی مسیر مشخص‌تری خواهد یافت.
در پایان برای شما و همه نمایندگان مجلس، شجاعت و درست‌اندیشی و همراهی با مردم آرزومندیم.
عده ای از هواداران مهندس میرحسین موسوی در ارومیه