وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۲۴, جمعه

هشدار امام جمعه تهران درباره راه‌پیمایی ۱۳ آبان


احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و امام جمعه تهران


۱۳۸۸/۰۷/۲۴

امام جمعه موقت تهران روز جمعه در خطبه‌های خود به عنوان اولین مقام رسمی جمهوری اسلامی به فراخوان برای حضور حامیان جنبش سبز در راه‌پیمایی ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز، واکنش نشان داد.



در حالی که هنوز سه هفته به روز ۱۳ آبان که در ایران «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نیز نامیده می‌شود مانده است، حامیان جنبش سبز در وب‌سایت‌ها و همچنین از طریق اسکناس‌نویسی و شعارنویسی بر دیوارها و طراحی پوستر همگان را به شرکت در راه‌پیمایی این روز و حمایت از این جنبش دعوت می‌کنند.



آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و از حامیان سرسخت محمود احمدی‌نژاد، پشت تریبون نماز جمعه تهران خواست اولین مقام رسمی جمهوری اسلامی باشد که به فراخوان جنبش سبز واکنش نشان می‌دهد و معترضان به نتیجه انتخابات اخیر را به آمریکا و اسرائیل منتسب دانست.





بیشتر بخوانید:

جنتی از دستگير نشدن «سران اغتشاشات» انتقاد کرد حضور پرشمار معترضان در راه‌پیمایی روز قدس آقای جنتی ضمن پیش‌بینی این که «نقشه‌های آنها در روز ۱۳ آبان نیز خنثی می‌شود» گفت: «عده‌ای که مهره دست دیگران هستند می‌خواهند در این روز ماهیت آمریکایی و اسرائیلی خود را نشان دهند.»



از زمان آغاز اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خردادماه که محمود احمدی‌نژاد پیروز آن اعلام شد، معترضان در تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران با استفاده از مناسبت‌های مختلف دست به تجمع و راه‌پیمایی زده‌اند.



در آخرین جمعه ماه رمضان، اواخر شهریورماه، نیز طرفداران جنبش سبز و معترضان به نتیجه انتخابات با ناديده گرفتن هشدارهاى رهبر جمهورى اسلامى و سپاه پاسداران در مورد برگزارى هر گونه تجمع اعتراضى همزمان با برگزارى راه‌پيمايى روز قدس، با حضور پرشمار خود در خيابان‌ها دست به تظاهرات زدند، تظاهراتی که اخبار آن بلافاصله بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و فیلم‌ها و عکس‌های آن در فضای مجازی منتشر شد.



«برخورد سست با اغتشاش‌گران خیانت است»



احمد جنتی همچنین با مخاطب قرار دادن دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی هشدار داد که «اگر با اغتشاش‌گران و براندازان به‌سستی برخورد کنند» خائن به اسلام و انقلاب‌اند.



آقای جنتی پیشتر نیز در نماز جمعه‌ای دیگر از عدم دستگيری افرادی که وی آنها را «سران اغتشاشات و ريشه فتنه» می‌خواند انتقاد کرده بود.





احمد جنتی خطاب به دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی هشدار داد که «اگر با اغتشاش‌گران و براندازان به‌سستی برخورد کنند» خائن به اسلام و انقلاب‌اند.امام جمعه موقت تهران در حالی قوه قضاییه و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی را به شدت عمل در برابر معترضان انتخابات فرامی‌خواند که برخورد با اعتراضات ساکت و مسالمت‌آمیز مردم ایران تاکنون قربانی و هزینه فراوان داشته است.



در چهار ماهی که از اعلام نتیجه انتخابات و آغاز اعتراضات می‌گذرد، آمارهای رسمی و غیررسمی حاکی از کشته و زخمی شدن صدها نفر است.



علاوه بر این‌ها، از چهار هزار نفری که طبق آمار رسمی بازداشت شده‌اند، هنوز عده زیادی در بازداشت به سر می‌برند و اخباری هم مبنی بر شکنجه و تجاوز در زندان‌ها از سوی مقامات جمهوری اسلامی منتشر شده است.



دبیر شورای نگهبان بارها میرحسین موسوی و مهدی کروبی را «سران اغتشاش» خوانده است، اما به این که این دو توسط نهاد زیر نظر خود او یعنی شورای نگهبان برای نامزدی ریاست جمهوری تایید شده‌اند اشاره نکرده است.



احمد جنتی پيش از انتخابات رياست جمهوری به طور علنی حمايت خود از محمود احمدی‌نژاد را اعلام کرده و به گفته منتقدين يکی از عوامل اصلی در نقض بی‌طرفی نهاد ناظر بر انتخابات رياست جمهوری بوده است.

ترور یک مزدور بسیجی

يک بسيجي 32 ساله را در روستاي دلزي شهرستان سلماس ترور شد.




به گزارش ايرنا، اين بسيجي که "خسرو پرورده" نام دارد راس ساعت 22 چهارشنبه شب با شليک 10 گلوله درمقابل درب منزل مسکوني خود در روستاي مزبور ترور شد



وی که مسوول هسته مقاومت مرکزي روستاي دلزي و رييس شوراي روستا بوده و چندين بار نيز تهديد به مرگ شده بود.



به دنبال ترور اين بسيجي، مردم روستاي دلزي و روستاهاي بخش کوهسار سلماس خواستار برخورد با عوامل گروه پژاک و اشرار در منطقه شدند.


Against Executions in Iran - Petition - Sign this petition here - Signature page - GoPetition

Against Executions in Iran - Petition - Sign this petition here - Signature page - GoPetition

Shared via AddThis

«معتمد آریا»: برای دیدار با هیچ فردی درخواست نداده‌ ام

سینما روز _ فاطمه معتمد آریا خبرهای منتشر شده درباره تلاش برای رفع مشکل ممنوعیت خروج خود از کشور را از طریق دیدار با برخی افراد نادرست خواند و تکذیب کرد.




در یادداشت کوتاه این بازیگر سینما و تئاتر آمده است: روز 16 مهرماه پس از ضبط پاسپورت من و آقای مجتبی میرطهماسب و منع خروج از کشور به همراه گروه سینماگران دعوت شده از طرف آکادمی اسکار، تا امروز نه هیچ پیگیری و پاسخی از طرف مسئولین شده نه من درخواست ملاقات با هیچ فردی را داشته‌ام و همچنان وضعیت ما بلاتکلیف است.



سینماگران ایرانی شامل محمدمهدی عسگرپور، ابراهیم حاتمی‌کیا، علیرضا رئیسیان، فرهاد توحیدی، امین تارخ، سیدرضا میرکریمی و مجتبی راعی به دعوت آکادمی اسکار 16 مهرماه راهی لس آنجلس شدند که معتمد آریا و میرتهماسب همراه آنها نرفتند. پیشتر برخی رسانه‌ها از تلاش معتمد آریا برای دیدار با برخی افراد و رفع مشکل ممنوع الخروجی خود خبر داده بودند.















منبع: خبرگزاری مهر


رئيس ستاد مشترک ارتش اسرائيل: ايراني‌ها را با انجام عمليات کاماندويي شگفت‌زده خواهيم کرد

خبرگزاري آريا- گابي اشکنازي رئيس ستاد مشترک ارتش اسرائيل در گفت‌وگو با همتاي فرانوسي خود تصريح کرد: «ايران را پيش از پايان سال ميلادي با عمليات کاماندويي شگفت‌زده خواهيم کرد و به مراکز اتمي اين کشور حمله خواهيم کرد».


به گزارش سرويس اخبار ويژه آريا به نقل از پرس.تي.وي – بيروت، مجله فرانسوي "لاه کنارد انشيين" اعلام داشت که اسرائيل در حال برنامه‌ريزي و نقشه براي اجراي عملياتي ويژه‌اي است که در آن نيروهاي کاماندو براي هدف قرار دادن مراکز اتمي ايران اقدام خواهند کرد.

اين مجله افزود:‌«اين مساله را گابي اشکنازي رئيس ستاد مشترک ارتش اسرائيل به همتاي فرانسوي خود در طي ديدار و جلسات هفته گذشته در پاريس ابلاغ کرده است».

اين مجله فرانسوي ادامه داد: «اشکنازي در ديدار با همتاي فرانسوي خود تاکيد کرد که اسرائيل قصد دارد تا پايان سال جاري ميلادي و حداکثر در اوايل سال 2010 به ايران حمله کند».

در چهارچوب آمادگي‌هاي اسرائيلي براي حمله به ايران اين روزنامه تاييد کرد: «اسرائيل از يک توليد کننده مواد غذايي در فرانسه خواسته است تا وعده‌هاي غذايي مخصوصي را براي واحدهاي کاماندو که قرار است به ايران حمله کنند تامين و فراهم کند».

از طرف ديگر گابي اشکنازي در پايان مانورهاي واحدهايي از ارتش اسرائيل بار ديگر تاکيد کرد که ارتش اسرائيل تضمين کننده وجود اسرائيل است و وي نمي‌تواند استمرار آرامش موجود در مرزهاي جنوبي و شمالي سرزمين‌هاي اشغالي را تضمين کند.

همچنين ژنرال يعقوب عميدرود رئيس سابق شعبه برنامه‌ريزي در ارتش اسرائيل گفت: «اسرائيل در حال آماده‌سازي براي جنگ بعدي با حزب‌الله است ، پس از آنکه ارتش خود و اجراي حزب‌الله در جنگ اخير را مورد مطالعه قرار داد».