وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

هاشمی، كروبی و ناطق برخلاف سال گذشته به همایش روز مجلس دعوت نشدند


هاشمی، کروبی و ناطق به نشست شکرانه اتحاد که با حضور روسای سه قوه، اعضای شورای نگهبان، نمایندگان مجلس، اعضای هیات دولت و معاونان قوه قضاییه از سوی مجلس دهم آذرماه برگزار خواهد شد، دعوت نشدند.
در این نشست که برای نخستین بار به ابتكار علی لاریجانی در سال گذشته برگزار شده بود، روسای جمهور و مجالس گذشته نیز حضور داشتند.
به گزارش ایلنا، به همین دلیل برخی رسانه‌ها از احتمال حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، علی‌اكبر ناطق نوری و مهدی كروبی در این نشست خبر داده بودند.
اما محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس، خبر دعوت از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حضور در مراسم روز مجلس را رد كرد.
وی در پاسخ به این سوال كه آیا طبق سنوات گذشته ، از روسای مجالس دوره پنجم و ششم (مهدی كروبی ،علی اكبر ناطق نوری) برای شركت در این مراسم دعوت شده است، به ”خانه ملت“ گفت: تا جایی كه بنده مطلع هستم از ایشان نیز دعوتی به عمل نیامده و در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.
این در حالی است كه برگزاری این همایش در سال گذشته با حضور چهره‌هایی همچون سیدحسن خمینی، اكبر هاشمی‌رفسنجانی، محمد خامنه‌ای، محمد خاتمی، مهدی كروبی، علی اكبر ناطق نوری، محمدرضا مهدوی كنی، احمد جنتی، حبیب‌الله عسگراولادی و ... نخستین همایش ” شکرانه اتحاد“ واقعا نمود اتحاد میان چهره های سیاسی از گروه‌های مختلف بود. البته تنها غایب آن مراسم، محمود احمدی‌نژاد بود كه دعوت رئیس مجلس را نپذیرفته بود..

حنا مخملباف جایزه اش را به امیر انتظام تقدیم کرد!

فیلم "روزهای سبز" حنا مخملباف برنده جایزه ویژه فستیوال "زنان جهان" آلمان شد.

وی هنگام دریافت جایزه گفت: "من 21 سال دارم و چهار سال دیگر 25 ساله می شوم. چرا در مورد عدد 25 حرف می زنم؟ نمی دانم، عدد 25 برای شما آیا معنایی دارد؟ شاید بعضی از شماها را به یاد سن تان بیندازد. اما عدد 25 برای من این معنا را دارد که این 25مین جایزه بین المللی است که می گیرم. ولی برای بعضی ها عدد 25 معنای 25 سال زندان در حکومت جمهوری اسلامی را دارد.

می خواهم این جایزه را با عشق و احترام کامل به "امیر انتظام" تقدیم کنم که 25 سال بی گناه در زندان های جمهوری اسلامی مقاومت کرد، یعنی بیشتر از عمر من. و اگر امروز من و نسل من می توانیم آزادی را فریاد بزنیم به خاطر وجود کسانی چون امیر انتظام است، که 25 سال در زندان های جمهوری اسلامی مقاومت کردند."

بيست دانشجوی معترض به صفار هرندی احضار شدند، جوان فردا

خبرهای رسيده از دانشگاه گيلان حاکی است که حدود ۲۰ نفر از دانشجويان معترض به سخنرانی ۱۷ آبان صفارهرندی به کميته انضباطی دانشگاه احضار شده اند. اين در حالی است که همزمان، کميته انضباطی دانشگاه گيلان مشغول تشکيل پرونده برای دانشجويانی است که در راهپيمايی روز ۱۳ آبان بازداشت شده اند.

خبرهای رسيده از دانشگاه گيلان حاکی است که حدود ۲۰ نفر از دانشجويان معترض به سخنرانی ۱۷ آبان صفارهرندی به کميته انضباطی دانشگاه احضار شده اند. اين در حالی است که همزمان، کميته انضباطی دانشگاه گيلان مشغول تشکيل پرونده برای دانشجويانی است که در راهپيمايی روز ۱۳ آبان بازداشت شده اند.
حضور اخير محمدحسين صفارهرندی در دانشگاه گيلان و اعتراض دانشجويان به وی، از جمله اخباری بود در سطح رسانه های اينترنتی بازتاب وسيعی داشت. ميزان اعتراضات دانشجويان به صفار به حدی بود که او به جای سخنرانی مشغول پاسخ گويی به اعتراضات دانشجويان شد و بعد از آن هم سخنرانی وی نيمه تمام ماند

اين اعتراضات در دانشگاه گيلان البته بی سابقه نبود و حدود يک ماه پيش از حضور صفارهرندی در همين دانشگاه گيلان، دانشجويان در اعتراض به سخنرانی نظام الدين موسوی، سردبيرروزنامه جوان (نزديک به اداره سياسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به وی يک جلد قانون اساسی هديه داده بودند. گزارش اين واقعه را می توانيد در اين جا ببينيد.
گرچه هنوز احکام صادره برای دانشجويان معترض به صفار هرندی به طور رسمی اعلام نشده است، اما يکی از مسوولان دانشگاه خطاب به يکی از معترضان گفته است:" بلايی به سرتان می آوريم که ديگر کسی هوس اعتراض نکند."
همزمان، جامعه اسلامی دانشجويان دانشگاه گيلان – يکی از تشکل های حامی محمود احمدی نژاد و بانی مراسم سخنرانی صفار هرندی در دانشگاه گيلان - با صدور بيانيه شديداللحنی، از مسوولان دانشگاه خواسته است تا با معترضان برخورد کند. در بخشی از بيانيه تشکل فوق خطاب به دانشجويان منتقد آمده است:" ما هم از عملکرد و افراط گری مسئولين دانشگاه معترضيم که از سر خير خواهی به شماها مهلت بيش از حد دادند تا اصلاح گرديد که نه تنها اصلاح نشديد بلکه ديگران را هم با خود به اين ورطه کشانده و غرق ساختيد، ديگر مهلت شما پايان يافته و زمان فرو پاشيتان فرا رسيده... ما اين قول را به دانشجويان که حقوقشان ضايع شده می دهيم که همه ی اين افراد خاطی و بر هم زننده ی نظم، شناسايی شده و به دست قانون سپرده خواهند شد تا ديگر شاهد چنين بی حرمتی به فضای مقدس دانشگاه و دانشجو نباشيم."
به عقيده فعالان دانشجويی، لحن تهديد آميز اين بيانيه حکايت از در پيش بودن برخوردهای بيشتر با دانشجويان معترض به سخنرانی صفار هرندی دارد. نگرانی اصلی دانشجويان از اين است که برخوردها، از خارج از دانشگاه مديريت شده و صدور احکام نيز از سوی برخی نهادهای امنيتی خارج از دانشگاه صورت گيرد. اين دانشجويان برای اثبات سخنان خود، به نحوه بازجويی از دانشجويان در ابتدای سال اشاره می کنند که توسط يکی از نهادهای امنيتی در کلاس های درس انجام گرفته بود.
همزمان با اين تحولات، گفته می شود مسوولان دانشگاه از انتشار يکی از نشريات دانشجويی دانشگاه گيلان به نام "زيته" جلوگيری کرده اند. نشريه "زيته"، نشريه ای فرهنگی است که عموما مطالبی درباره فرهنگ گيلان منتشر می کند، اما در آخرين شماره خود گزارشی از اعتراضات دانشجويان به سخنرانی صفارهرندی و همچنين اخباری درباره بازداشت "سيدکوهزاد اسماعيلی" مسوول شعبه گيلان سازمان ادوار – که در بامداد ۱۳ آبان بازداشت شد و سپس برای اجرای حکم ۴ ماه حبس به زندان مرکزی شهر رشت انتقال يافت – به چاپ رسانده بود.
گرچه کنترل مطالب نشريات پيش از چاپ ممنوع است، اما مسوولان دانشگاه گيلان در ترم جديد تحصيلی، مطالب معدود نشريات منتقد باقی مانده را قبل از انتشار و به بهانه شرايط ويژه بر کشور کنترل می کنند.
مسوولان دانشگاه گيلان همزمان، اجازه برگزاری هيچ گونه مراسمی را به انجمن اسلامی اين دانشگاه به بهانه "پيشگيری از بروز هرج و مرج" نمی دهند. ميزان اين کنترل به حدی است که حتی از حضور قطب الدين صادقی، از کارگردانان به نام تئاتر کشور، در دانشگاه گيلان، به بهانه مصاحبه با راديوفردا جلوگيری شده است

نامه مهدی هاشمی رفسنجانی به دادستان تهران: در هر دادگاه صالحی حکم برائت خواهم گرفت، ايلنا

آيا شروع به تحقيقات در مورد اينجانب به کسی ارجاع شده است؟ اگر چنين باشد، با استناد به ماده ۱۱۲ قانون آيين‌دادرسی کيفری احضار متهم بايد به وسيله احضارنامه کتبی به عمل آيد و نه از طريق رسانه‌های عمومی!!

ايلنا:مهدی هاشمی رفسنجانی با ارسال نامه سرگشاده‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب تهران نسبت به شانتاژ تبليغاتی برخی رسانه‌ها در سوءاستفاده از اظهارات وی انتقاد کرد.
به گزارش ايلنا، متن کامل اين نامه بدين شرح است:

جناب آقای دکتر جعفری دولت‌آبادی
دادستان محترم عمومی انقلاب تهران
با سلام و احترام
اخيرا در بعضی رسانه‌ها جمله‌ای از جنابعالی نقل شده که باعث تعجب بسيار است. شما در جواب سوال يک خبرنگار که درباره اينجانب سوالی پرسيده، گفته‌ايد: «در جلسات دادگاه برخی از متهمان، مطالبی را به آقای مهدی هاشمی نسبت داده‌اند. او بايد برگردد و از خود دفاع کند».
ترديدی نيست که چند نفر از متهمان در دادگاه مطالبی عليه اينجانب گفته‌اند و رسانه‌ها هم پخش کردند و سپس رهبر انقلاب آيت‌الله خامنه‌ای با صراحت فرمودند: «اعتراف در حق ديگران اعتباری ندارد» قانون و عقل و منطق و اخلاق هم همين را می‌گويد و بعيد است که شما بی‌اطلاع باشيد.
تا جايی که خبر دارم به استناد تبصره ماده ۶۵ قانون آيين دادرسمی کيفری، شروع به تحقيقات و رسيدگی منوط به ارجاع رئيس حوزه قضايی می‌باشد، آيا شروع به تحقيقات در مورد اينجانب به کسی ارجاع شده است؟ اگر چنين باشد، با استناد به ماده ۱۱۲ قانون آيين‌دادرسی کيفری احضار متهم بايد به وسيله احضارنامه کتبی به عمل آيد و نه از طريق رسانه‌های عمومی!!
گرچه به خودی خود در اين گفته نکته مهمی نيست، ولی با توجه به فضاسازی‌ها و تهمت های فراوانی که به بهانه اين اظهارات در اين روزها عليه اينجانب ابراز شده مساله مهم است و آثار سوئی در پی دارد .
لابد بی‌اطلاعی نيستيد که بعضی از رسانه‌ها معلول الحال، اين اظهار را دليل وجود پرونده ای در دادگاه ها عليه اينجانب گرفته‌اند وحتی به خاطر آن در خارج از کشور هستم اين همه در حالی است که تا اين لحظه از سوی مسوولان قضايی و امنيتی اخطار يا احضاريه‌ای به اينجانب داده نشد گرچه ادعاهايی در رسانه‌های خاص مطرح شده که تکذيب آنها هم ازسوی من منتشر شده و باز هم تکررا می شود.
اگر منظور شما در فرض صحت خبر نقل شده از شما اين است که من بايد تکذيب کنيم که کرده‌ام ولی اگر منظور اين است که بايد در دادگاه دفاع شود، اين را هم ضمن نامه‌ای به رياست قوه قضاييه به صراحت اعلام کرده‌ام که آمادگی دارم و خواسته‌ام که دادگاه صالحی برای بررسی همه اتهام و شايعات تشکيل دهند و در مقابل هم دادگاه صالحی ديگری شکايت فراوانی را که من از بعضی رسانه‌ها و افراد و مقامات دارم بررسی کنند و حتی برای اين منظور وکيل هم انتخاب شده ولی متاسفانه تاکنون اقدامی نشده و اگر شده به اينجانب ابلاغ نشده و انتظار اينجانب و تمامی خانواده آيت‌الله هاشمی رفسنجانی اين است که دستگاه قضايی اين وظيفه را به خوبی انجام دهد.
زندگی اينجانب کاملا روشن است؛ در دوران نوجوانی سرو کارم با زندانهای رژيم پهلوی به خاطر حبس‌های پدرم بوده که در مقابل درب‌های زندانهای اوين، قزل قلعه، شهربانی، عشرت‌آباد، پادگان باغشاه و دادگاههای نظامی سپری شده و در جوانی نيز پس از رسيدن به سن بلوغ در جبهه های دفاع مقدس و در خطوط مقدم و خطرناک شلمچه، دربنديخان، گردرش و... از اسلام ، انقلاب و ميهن دفاع کرده‌ام و اکنون مصدوميت شيميايی ريه ام را آزار می دهد.
در دوران سازندگی به مدد الهی توانسته‌ام چند نياز مهم کشور را بر طرف نمايم با تاسيس شرکت صنايع دريايی ، تکنولوژی ارزشمند سکوهای دريايی و لوله گذاری کف دريا را که در انحصار چند کشور پيشرفته است در ايران بومی نمايم و اکنون اين شرکت جزء سازمان های فعلا و پرکار کشور است که
در آب های ايران ، هندوستان ، ونزوئلا و جاهای ديگر پروژه اجرا می‌کند. اولين فاز بهره برداری در پارس جنوبی وتوسعه منطقه عسلويه را اينجانب آغاز و فعال کردم.
تاسيس سازمان مهم بهينه سازی مصرف گاز يکی ديگر از اقدامات اينجانب است که اگر به طور کامل اجرا شود تحول عظيمی در مصرف انرژی و حفظ محيط زيست است، اکنون هم مسووليت دفتر هيات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را به عهده دارم که در اين زمينه مسووليت فعال کردن شعبه‌های شش گانه دانشگاه آزاد اسلامی به من واگذار شد که توسعه دانشگاه لبنان برای جوانان مسلمان يکی از موارد مهم آن است که در جريان گرفتن مجوز وزمين در مرکز و جنوب لبنان تلاش می‌شود و نيز برنامه تقويت و توسعه دانشگاه آزاد آکسفورد انگلستان پيگيری می شود و فعال کردن دانشگاه آزاد در زنگبار که زمين و مجوز تهيه شده و مردم در انتظار شروع کارند.
می توانيد حدس بنزين که صدور چنان کلماتی از مقام دادستانی تهران با پيرايه‌هايی که افراد و رسانه‌های مريض به آن می بندند چه آثار منفی در راه کار ما می گذارند؟!
در پايان باز هم تاکيد می‌کنم در انتظار تحقق خواسته‌هايم که در نامه به رئيس محترم قوه قضاييه مطرح شده می باشم و با آشنايی به کارهای خويش اطمينان دارم که در هر دادگاه صالحی حکم برائت خواهم گرفت، اما با عنايت به اصل يکصد و پنجاه و ششم قانون اساسی که پشتيبانی از حقوق فردی و اجتماعی و مسووليت تحقق عدالت را وظيفه قوه قضاييه می باشد، انتظار دارد دستگاه قضايی مستقل تهمت‌ها و افتراهايی را که مستندات آن مکرر به دادسرا تقديم شده است مورد رسيدگی قرار گيرد

جبهه مشارکت: اين نظام بدون پشتوانه مردمی و محتوای عدالت وجود خارجی ندارد، نوروز

جبهه مشارکت ايران اسلامی نحوه برخورد با فعالان سياسی دربند را محکوم کرد
جبهه مشارکت ايران اسلامی با صدور بيانيه ای اعتراض خود را نسبت به نحوه برخورد با فعالان سياسی دربند از ابتدا تاکنون و رد احکام صادره برای آنها اعلام کرد. به گزارش نوروز، اين حزب اصلاح طلب پيشرو در بيانيه خود خواهان آزادی بی قيد و شرط زندانيان سياسی شد.
متن کامل بيانيه جبهه مشارکت ايران اسلامی به شرح زير است:


بسم الله الرحمن الرحيم
همانا ما پيامبران خود را با ادله و معجزات فرستاديم و برايشان کتاب و ميزان نازل کرديم تا مردم به راستی و عدالت قيام نمايند (سوره حديد،آيه ۲۵)
ملت شريف ايران
بيش از صد سال از قيام مردم ايران به رهبری علمای دينی برای برپايی « عدالت خانه» و حاکميت قانون می گذرد و به رغم تلاشها و تکاپوها و مجاهدتها و شهادتهای بسيار و پشت سرگذاشتن سه نهضت و انقلاب بزرگ تحقق اين خواسته همچنان هدف اصلی ملت ايران است . در انقلاب اسلامی که انقلابی بود بنام خدا و به رهبری عالمی دينی و مرجعی بزرگ، تحقق اين خواسته نزديک و واقعی می نمود و گامهای مثبت و بلندی در اين مسير برداشته شد، اما شرايط دشوار جنگ تحميلی و آنگاه رحلت امام خمينی ادامه مسير را با مشکل مواجه ساخت و با سر برآوردن انديشه های خفته ای که سر موافقت با تفکرات عدالتخواهانه و مردمسالارانه رهبر کبير انقلاب اسلامی نداشتند در درون نهادهای حاکم، روز به روز بر دامنه تنگ نظری ها و انحصارطلبی ها افزوده شد و حتی جنبش اصلاح طلبانه ای که با رای قاطع مردم به آقای خاتمی بر کرسی رياست جمهوری و قوه مجريه نشست و با رای قاطع تر در مجلس ششم و قوه مقننه ظاهر شد، بدليل مخالفت و مقاومت و کارشکنی و بحران آفرينی های هر ۹ روز يکبار همين جريان در ديگر نهادها و قوای حاکم نتوانست آب رفته را به جوی بازگرداند و سرانجام با يکدست شدن حاکميت در سال ۸۴ بدست اقتدارگرايان فصل تازه ای در سرنوشت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ايران رقم زد که پيامدهای ناگوار آن تا امروز گريبانگير کشور و تک تک ايرانيان شده است.
عملکرد حاکميت يکدست اقتدارگرايان به گونه ای بود که آقای موسوی نخست وزير دوران امام و جنگ را، که بيست سال سکوت کرده و ناظر اوضاع بود، به همراه خيل عظيمی از ياران انقلاب و امام به عرصه رقابت انتخابات کشاند تا بلکه بتوانند از طريق انتخابات و با رای مردم مسير اداره کشور را به مسيراصلی تحقق آرمانهای اصلی انقلاب اسلامی برگردانند. استقبال پرشور مردم از نامزدی مهندس موسوی با نماد سبز آنچنان فضای شهرها را در آستانه انتخابات و در دل شبها تغيير داد و بوی انقلاب و امام را به کشور برگرداند و نسلی را که می رفت از اينها دل برکند به دامان نظام برگرداند که برای ناظران بيرونی و جريان اقتدارگرا باورکردنی نبود و از درون چنين فرآيندی بود که شاهد بالاترين ميزان مشارکت مردم در انتخابات رياست جمهوری دهم بوديم، مشارکتی که می توانست بزرگترين فرصت و امکان برای احياء و بازسازی اهداف و ارزشهای اصلی انقلاب و نظام بوده و جرقه های اميد را بار ديگر برای تحقق خواسته بيش از يک قرن مردم ايران يعنی حاکميت قانون و عدالت و پيشترفت شعله ور سازد، اما متاسفانه اينگونه نشد و اين فرصت کم نظير تاريخی بدليل عملکرد غلط حاکميت به تهديد دگرگونه شد .
نظام جمهوری اسلامی ايران که برآمده از مردمی ترين انقلاب قرن بيستم است و بر پايه کلام رهبر کبير انقلاب اسلامی و بنيانگذار نظام در اداره آن «ميزان رای ملت است» و روح و محتوای قانون اساسی اش نيز بر اين بنيان استوارشده است در اعلام نتيجه انتخابات رياست جمهوری دهم از طرف مسئولان بگونه ای عمل کرد که سه نامزد از چهار نامزد حاضر در رقابت انتخاباتی و خيل عظيمی از مردم رای دهنده را نسبت به اين نتيجه مسئله دار کرد و آنها را با شعار «رای من کجاست» در اعتراض به نتيحه انتخابات به خيابانها کشاند و متاسفانه انقلاب و نظامی که همه هويت و موجوديت و مشروعيت و مقبوليتش وابسته به پشتوانه مردمی اش بود در سايه رويکرد اشتباه حاکميت به رويارويی با مردم کشيده شد و بجای شنيدن صدای اعتراض مردم و برخورد اقناعی با آن به شيوه حکومت های سرکوبگر عمل شد و هر روز که گذشت بر دامنه اشتباهات و بحران حادث افزوده و گرهی را که می شد با دست باز کرد بجايی رسانده اند که با دندان هم باز نمی شود!
از اشتباهات بارزی که انجام گرفت و بگونه ای انجام تقلب و کودتای انتخاباتی را در اذهان دامن زد و مسجل ساخت يورش ماموران امنيتی و نظامی به ستادهای انتخاباتی مهندس موسوی در عصر روز انتخابات و پيش از اتمام و اعلام نتيجه شمارش آراء و همچنين در روز بعد به دفتر جبهه مشارکت و انگاه بازداشت پی در پی فعالان سياسی در روزهای بعدی بود که هيچ دليل و توجيهی جز اعمال زور و ارعاب و سرکوب و اجبار به تمکين به نتيجه اعلام شده نداشت . رفتارهای بعدی انجام شده با اين دربند شدگان، از سلولهای انفرادی و بازجويی ها و برگزاری دادگاه های فله ای و نمايشی و اجرای سناريوی اعترافات و...، که نه تنها با هيچيک از موازين قانونی جاری انطباق نداشت بلکه برخلاف اصول و آموزه های مسلم دينی و اخلاقی و حتی حداقل های انصاف و مروت بود بگونه ای که يکی از مراجع عظام تقليد با ديدن اين صحنه ها پيام فرستاد که اين بساط را جمع کنيد که " اين دادگاهها، ننگ قضای اسلامی بود " ، نيز بر دامنه اين موضوع و شکاف ايجاد شده در جامعه افزود و متاسفانه روند حوادث واقعه اين دربند شدگان را به گروگان پذيرش نتيجه انتخابات از سوی معترضان تبديل کرده است و احکام صادره اخير از سوی دادگاههای نمايشی خود گواهی بارز براين مدعاست. اين احکام که مبتنی بر فرآيندی کاملا غيرقانونی است و فقط بر پايه يک عمليات کودتايی و اقدامی سياسی و امنيتی انجام شده است علاوه بر وجه مردمی نظام ، وجه ديگر و شاخص اصلی تمايز حکومت دينی از حکومت های غيردينی يعنی «عدالت» را به مسلخ برده و بی اعتبار کرده و در واقع نظام را از عادلانه بودن نيز تهی می کند. حاصل آنکه عملکرد حاکميت با گذشت بيش از ۵ ماه از تاريخ انتخابات ضربات اساسی و پی در پی را بر پيکره نظام به لحاظ پشتوانه مردمی و محتوای ارزشی به بار آورده است و قطعا احکام صادره اخير دادگاهها نه تنها کمکی به حل مسائل و مشکلات و وضعيت بحرانی موجود نخواهد کرد، بلکه گره کور ديگری بر انبوه گره های موجود خواهد افزود و حاکميت را بيش از پيش در سراشيبی فروپاشی و سقوط سوق خواهد داد .
جبهه مشارکت ايران اسلامی با محکوم کردن نحوه برخورد با فعالان سياسی دربند از ابتدا تاکنون و رد احکام صادره، از آنجا که خود را باورمند به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ايران می داند و خواستار بقا و دوام آن با محتوای ارزشی است، از حاکميت می خواهد از راه پراشتباه طی شده بازگردد و راه حاکميت قانون و تحقق عدالت و ميزان بودن رای ملت را در اداره امور در پيش گيرد که آزادی بی قيد و شرط زندانيان سياسی می تواند طليعه چنين بازگشتی باشد. ملت ايران بيش از صد سال است برای حاکميت بر سرنوشت خويش از راه حاکميت قانون و تحقق عدالت مبارزه کرده و راه سپرده است و در اين راه قربانيان و شهيدان بسيار داده است و قطعا تسليم شيوه های استبدادی و سرکوبگرانه در اداره حکومت نخواهد شد و هم اکنون هم خواسته ای جز اين ندارد. به نظر ما نظام جمهوری اسلامی ايران برپايه همين خواسته بوجود آمده و ظرفيت هضم آنرا دارد به شرطی که صدای ملت و رای آنها به درستی شنيده و با گذشت از اشتباهات راه اصلاح امور در اداره کشور گشوده شود، چرا که اين نظام بدون پشتوانه مردمی و محتوای عدالت ديگر وجود خارجی ندارد اگرچه در نام و عنوان می تواند همانند چند جمهوری اسلامی ديگرموجود در دنيا عرض اندام نمايد .

پاسخ عباس کيارستمی به بهمن قبادی، راديو فردا

در حاشيه برگزاری نمايشگاه مشترک عباس کيارستمی و پرويز تناولی در دبی، عباس کيارستمی در باره نامه بهمن قبادی به سام هدی، گزارشگر راديو فردا در دبی چنين می‌گويد:
والله اگر آقای قبادی اين سوال را از خودم می پرسيد خيلی راحت تر بودم که به خودش پاسخ دهم. برای اينکه الزاما لزومی به نوشتن نامه ی سرگشاده نبود. من دو هفته پيش افتخار ديدار با ايشان را داشتم و ايشان می توانست اين سوال را از خودم بپرسد.

 
اما سوال من اين است که کجا اين قاعده و قانون هست که بايد حتما فيلم های اجتماعی بسازيم؟ اين سوال از کجا می آيد؟ کجا اين تعهد را به دوش هنرمند و يا فيلمساز می‌گذارند که تم کارش را مشخص کنند؟ شايد اگر اين سوال از سوی کسی غير از يک فيلمساز مطرح می شد ،‌ می توانستم علت طرح آن را پيدا کنم.اولا يک فيلمساز بايد احساس آزادی و امنيت کند بايد در مقابل آنچه که خودش به خودش حکم می کند مسئول باشد نه حکمی که از بيرون به او تحميل می شود. ثانيا کدام يک از فيلم های من اجتماعی نبوده اند؟
اگر منظور از فيلم های اجتماعی ، فيلم های سياسی است بايد بگويم من از آن پرهيز می کنم. برای اينکه فيلم های سياسی تاريخ مصرف مشخصی دارند. به اعتقاد من هنر بايد مقداری خودش را از مقوله سياست جدا نگه دارد. ولی هر فيلمی که شما بسازيد و فيلم خوبی باشد، به هر حال راجع به انسان امروز است. انسان هم يک موجود اجتماعی است. راستش من فيلم‌های شعارگونه را دوست نمی‌دارم. فکر می‌کنم در شان هنر نيست.
اگر ما با آزادی کار کنيم و فيلممان هم راجع به انسان امروز باشد. که مشخص است کجا زندگی می‌کند و تحت تاثير چه شرايطی است ،‌طبيعتا آن فيلم اجتماعی است. اما اينکه الزاما فيلم سياسی مناسب مد روز و به نرخ روز بسازم راستش من سعی می‌کنم از آن پرهيز کنم. برای اينکه جايگاه هنر را رفيع‌تر از آن می‌دانم که خودش را آلوده مسائل سياسی روز کند. به اعتقاد من فيلم‌های شاعرانه آثار ماندگارتری هستند. چون راجع به مسايل انسانی حرف می‌زنند.
شما حتما تجربه فيلم های گاوراس و حکومت سرهنگ ها را به ياد می‌آوريد؟ فيلم‌هايی که به مجرد اينکه سيستم سياسی يونان تغيير کرد، آنها هم اعتبار خودشان را از دست دادند؟ من به اين اعتقاد ندارم که چيزی از بيرون به من توصيه شود و من از شرايط روز فرصت طلبی کنم. به نظر من کار هنری يک کار طولانی و دراز مدت است. در اين مسير بايدی هم وجود ندارد. اگر کسی هم فيلم سياسی روز بسازد من هرگز به او نخواهم گفت که چرا فيلم شاعرانه و هنری نمی‌سازد؟ من فکر می‌کنم هر هنرمندی بايد ببيند در درون خودش چه اتفاقی افتاده است؟ چرا می‌بايد همه از هم الگو بگيرند؟
همين قدر که آقای قبادی فيلم سياسی – اجتماعی می سازند ما را بس. ايشان نوع نگاه خودشان را دارند. پس اجازه بدهند هر هنرمندی هم نوع کار خودش را عرضه کند. به هر حال سوال شما را با اين پاسخ به اتمام می‌رسانم که از يک فيلمساز، طرح چنين سوالی بعيد است و بيشتر از آن نوشتن نامه سرگشاده به نظرم بعيد می‌آيد. معمولا نامه سرگشاده را خطاب به سياستمدارانی می‌نويسند که دستشان به او‌ نمی‌رسد، اگر ايشان منظور ديگری داشته است کاش صريح‌تر طرح می‌کردند.

روزنامه همشهری رفع توقیف شد


با رايزني هاي انجام گرفته از سوي مسوولان نشريه، روزنامه همشهري كه با اعلام هيات نظارت بر مطبوعات از امروز به مدت يك هفته توقيف شد، بعد از چند ساعت رفع توقيف شد.

دستور توقيف اين روزنامه صبح امروز به دليل درج يك آگهي گردشگري صادر شده بود كه در تصوير مندرج آگهي ياد شده عكس يكي از مراكز مربوط به فرقه بهائيت به چاپ رسيده يود.

روزنامه همشهری با اعلام هیات نظارت بر مطبوعات از امروز به مدت یک هفته توقیف شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: اگر مردم را از نظام اسلامی بگیریم به آن خدشه وارد می‌شود


پارلمان‌نیوز: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاكید كرد:« مسئولین باید با سعه‌صدر بیشتر عرصه را برای بیان ضعف‌ها و نارسائی‌ها هموار و به نقدهای منصفانه توجه كنند.»

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در دیدار جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشكی، با اشاره به سیر و سلوك حضرت امام (ره) در برابر جریان مبارزات، اتكا و اعتماد به مردم را به مهم‌ترین روش و منش ایشان در تمام عرصه‌های پیش و پس از انقلاب خواند و گفت:«حضرت امام در تمام مراحل انقلاب آگاهی و انتخاب مردم را مهم‌ترین اصل و ملاك حركت نهضت اسلامی می‌دانستند و انقلاب و سپس نظام جمهوری اسلامی را بر شانه اعتماد و اتكا به مردم به پیش بردند.»

وی اتكا به مردم را اصلی‌ دینی، اسلامی و قرآنی خواند و تاكید كرد:«نظام اسلامی تا جائی كه بر شانه‌های مردم حركت كرده همواره موفق و پیروز بوده است و اگر مردم را از نظام اسلامی بگیریم به آن خدشه وارد خواهد شد.»

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی،‌نقد اجتماعی و سیاسی را مبنای حیات نظام اسلامی خواند و گفت:«بهترین و صالح‌ترین كسانی كه می‌توانند در عرصه نقد وارد شوند، دانشجویان و دانشگاهیان هستند و بدین لحاظ مسئولین باید با سعه‌صدر بیشتر عرصه را برای بیان ضعف‌ها و نارسائی‌ها هموار و به نقدهای منصفانه توجه كنند.»

در ابتدای این دیدار صدرائی از دانشكده اقتصاد، محمدی از دانشكده فنی فاضلیان از دانشكده هنرهای زیبا، باقرپور از دانشكده مكانیك و عباس‌نژاد از دانشكده پزشكی از اعضای این تشكل هر كدام به تشریح شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی كشور، پس از انتخابات ریاست جمهوری و مسائل پیش آمده به خصوص فضای موجود در دانشگاها و مسایل دانشجویان پرداختند و خواستار نظرات و رهنمودهای رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام برای برون‌رفت از وضع كنونی شدند.

بی خبری از وضعیت دانشجویان بازداشتی کرد بعد از تجمع اعتراضی به حکم اعدام احسان فتاحیان در دانشگاه تهران

 به دنبال تجمع اعتراضی دانشجویان کرد که در تاریخ 25 /8 /88 در مقابل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد هفت نفر از دانشجویان  در بیرون از دانشگاه توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند و هنوز از موارد اتهامی و محل نگهداری آنان خبری در دست نیست.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر اسامی دانشجویان بازداشت شده عبارت اند از: 1- احمد اسماعیلی دانشجوی حسابرسی دانشگاه امور اقتصادی 2- آمانج رحیمی دانشجوی مدیریت بیمه دانشگاه امور اقتصادی 3- عبدالله عارفی دانشجوی دانشگاه علامه 4- پخشان عزیزی دانشجوی مددکاری اجتماعی دانشگاه علمی کاربردی 5- لیلا محمدی دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه الزهرا 6- سروه ویسی دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه الزهرا 7- هژار یوسفی دانشجوی مهندسی کشاورزی دانشگاه علمی کاربردی.

لازم به ذکر است بعد از بازداشت این دانشجویان سیزده نفر از نمایندگان مجلس با ارسال نامه ی به رئیس مجلس ، وزیر علوم و معاونت امور مجلس ناجا خواستار مشخص نمودن محل بازداشت و آزادی هرچه سریعتر این دانشجویان شدند.


(عکس از سایت بی بی سی فارسی)

تحصن دانشجویان دانشکده‌ی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در اعتراض به بازداشت مهرداد بزرگ

 نزدیک به چهارصد نفر از دانشجویان دانشکده‌ی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران واقع در امیرآباد، در اعتراض به بازداشت هم‌کلاسی‌شان، مهرداد بزرگ دست به تجمع سکوت زده‌اند.

به گزارش بامدادخبر، دانشجویان که تصاویری از مهرداد بزرگ را در دست دارند، از شرکت در کلاس‌‌های درس خودداری کرده‌اند و خواهان آزادی او و دیگر دانشجویان بازداشت‌شده هستند.

بنا بر این گزارش، علیرغم اعلام تجمع سکوت، شعارهایی چون "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد" و "الله‌اکبر" از میان جمعیت به گوش می‌رسد و همچنان بر تعداد دانشجویان متحصن اضافه می‌گردد.

بنابر آخرین خبر دریافتی از دانشکده‌ی فنی دانشگاه تهران، دانشجویان معترض با راهپیمایی در محوطه‌ی پردیس امیرآباد و توقف در مقابل دانشکده‌های مکانیک و معدن با خواندن "یار دبستانی" و "دانشجو، دانشجو، حمایت حمایت"، خواهان همراهی سایر دانشجویان شدند و پس از آن به مقابل سلف سرویس دانشکده رفته و در آنجا شروع به سر دادن شعار کردند و پس از ان اعلام شد که تا آزادی دانشجویان زندانی، این حرکت اعتراضی در روزهای آینده با تحصن و اعتصاب غدا ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، مهرداد بزرگ به همراه شش عضو دیگر گروه دانشجویان و دانش‌آموهتگان لیبرال دانشگاه‌های ایران، روز پنج‌شنبه در هنگام خروج از یک جلسه‌ی کتابخوانی بازداشت گردید. این دانشجویان همان شب به همراه ماموران امنیتی به منازلشان برده شدند و پس از تفتیش منزل و وسایل شخصی، آنان را به مکانی نامعلوم انتقال داده‌اند.

بامدادخبر

اعتصاب دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب و احضار تعدادی از دانشجویان

به دنبال اعتصاب صنفی دانشجويان دانشکده علوم انسانی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد، چند دانشجوی این دانشکده به کمیته انضباطی و حراست این دانشگاه احضار شدند.

به گزارش موج سبز آزادی به نقل از فعالان دانشجویی، دانشجویان به دنبال اعتصاب هفته گذشته خود و در اعتراض به احضار دانشجويان روز یکشنبه این هفته نیز کلاس‌های بعد از ظهر خود را تعطیل کردند. یکشنبه صبح یکی از دانشجویان به مدت 45 دقیقه در کمیته انضباطی و از سوی ماموران حراست مورد بازجویی قرار گرفت.

دانشجویان با تعطیل‌کردن کلاس‌های بعد‌از‌ظهر خواستار حضور دکتر اسفندیار، رییس واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد، در دانشکده‌شان شده‌اند. یکی از دانشجویان این دانشکده گفت: "اعترضات دانشجویی در اين دانشکده با تعطیل کردن کلاس‌های درس و اعتصاب دانشجویان ادامه خواهد داشت."

موج سبز

دادگاه ناصح فریدی، فعال دانشجویی برگزار شد

روز یکشنبه اول آذرماه، دادگاه ناصح فریدی، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران و سخنگوی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی برگزار شد و وی با اتهام محاربه از طریق ارتباط با سازمان مجاهدین خلق و همچنین بر هم زدن نظم عمومی و اقدام بر علیه امنیت ملی مواجه گشت. دادگاه این فعال دانشجویی در حالی برگزار شد که وکیل وی محمد اولیایی‌فرد در دادگاه حاضر نشده بود.

ناصح فریدی در روز 24 خرداد ماه دستگیر شده و پس از تحمل 78 روز بازداشت در بند 209 با قرار وثیقه از زندان آزاد شد. این فعال دانشجویی در جریان انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد شهروند آزاد (مطالبه محوران حامی برنامه‌های مهدی کروبی) بود.

در بخشی از کیفرخواست اولین دادگاه موسوم به رسیدگی به اتهامات عوامل دخیل در حوادث پس از انتخابات، در مورد ناصح فريدي آمده است: "ناصح فریدی فرزند محمد، از طريق تلفن و اينترنت با گروهك منافقين وصل مي‌شود و سپس با شركت فعال در تجمعات دانشجويي و صنفي، اقدام به تهيه و ارسال عكس و فيلم و اخبار به گروهك نفاق مي‌كند. متهم مزبور همچنين ماموريت داشته است اخبار و اطلاعات زندانيان گروهك نفاق را پيگيري و اين اطلاعات را به خانواده‌هاي آنان و گروهك منافقين ارسال نمايد. وي با حضور در اغتشاشات و تشويق دانشجويان به حضور در تجمعات غيرقانوني، اطلاعات اين تجمعات و آشوب‌ها را براي منافقين ارسال مي‌كرده است. متهم ضمن ارتباط‌گيري با خانواده زندانيان و مصاحبه با آنان، نوارهاي مصاحبه را براي سيماي آزادي، صداي آمريكا، راديو فردا و... ارسال كرده است. وي هم‌چنين خانواده شبنم مددزاده از اعضاي گروهك را به سرپل منافقين وصل نموده است. متهم مزبور در ستاد انتخاباتي آقاي كروبي حضور داشته است."

با توجه به اتهامات وارد شده به اين فعال دانشجويي و عدم حضور وكيل در جلسه دادگاه در جهت دفاع موثر از وي، و همچنين ايراد اتهامات سنگين در متن كيفرخواست صادره از سوي دادستان، نگراني در مورد صدور حكم نامتعارف براي ناصح فريدي وجود دارد.

در جريان بازداشت‌هاي گسترده فعالان سياسي و مدني، پس از انتخابات رياست جمهوري، نيروهاي امنيتي به بسياري از بازداشت‌شدگان، اتهام " ارتباط با سازمان مجاهدين خلق" را وارد كردند.

کمیته گزارشگران حقوق بشر

روزنامه همشهری توقيف و روزنامه خبر تعطیل شد

اين دستور توقيف به دليل درج يک آگهی گردشگری است که در تصوير مندرج آگهی ياد شده عکس يکی از مراکز مربوط به فرقه بهائيت به چاپ رسيده است.
روزنامه همشهری با اعلام هيات نظارت بر مطبوعات از امروز به مدت يک هفته توقيف شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، اين دستور توقيف به دليل درج يک آگهی گردشگری است که در تصوير مندرج آگهی ياد شده عکس يکی از مراکز مربوط به فرقه بهائيت به چاپ رسيده است.
مديرمسوول روزنامه همشهری در تلاش است تا حکم ياد شده را از امروز به آخر هفته انتقال دهد.

ایلنا


روزنامه خبر تعطیل شد

مسئولان روزنامه «خبر» از تعطیلی موقت این روزنامه خبر داده‌اند.

روزنامه خبر از رسانه‌های نزدیک به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به‌شمار می‌رفت.

مسئولان این روزنامه، اشاره‌ روشنی به علت تعطیلی موقت این نشریه نکرده‌اند و تنها به ذکر این نکته که قصد دارند فعالیت رسانه‌ای خود را در قالب وب‌سایت «خبرآنلاین» ادامه دهند، اکتفا کرده‌اند.

روزنامه خبر به گفته این مسئولان، «خلاصه رسانه‌ای بزرگ‌تر و فعال‌تری» به اسم وب‌سایت «خبرآنلاین» بود.

خبرگزاری ایلنا امروز دوشنبه به نقل از یک مقام آگاه در روزنامه خبر گزارش کرده که این روزنامه، به علت فشار‌های محافظه‌کاران نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد از انتشار بازمانده است.

روزنامه خبر، اگرچه روزنامه‌ای نزدیک به محافظه‌کاران بود، اما از معدود رسانه‌های منتقد دولت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رفت.

در ایران پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، فشار‌ها بر رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران افزایش یافته است.

اعتماد ملی، کلمه سبز، تحلیل روز، صدای عدالت و آرمان از جمله روزنامه‌های توقیف شده در این مدت هستند.

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز اعلام کرده که در ایران ده‌ها روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس در این مدت بازداشت شده و بیش از ۷۰ روزنامه‌نگار نیز مجبور به ترک ایران شده‌اند.

براساس گزارش همین سازمان، ایران در زمینه آزادی بیان و مطبوعات در بین ۱۷۵ کشور جهان در رده ۱۷۲ قرار دارد.

سازمان گزارشگران بدون مرز با انتقاد از وضعیت موجود، خواستار پایان دادن به اعمال محدودیت‌ها علیه رسانه‌ها در ایران شده است.

از ایران به عنوان بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان نام برده می‌شود.

رادیو زمانه

احمد زید آبادی به 6 سال زندان، 5 سال تبعید و محرومیت مادام العمر از فعالیت های اجتماعی و سیاسی محکوم شد

احمد زیدآبادی روزنامه نگار و دبیرکل ادوار تحکیم وحدت، به 5 سال زندان در تبعید محکوم شد.

یکی از وکلای آقای زید آبادی در تماسی تلفنی، با تایید این خبر اظهار داشت: "درحالی که 12مهرماه گذشته برای آقای زید آبادی قرار وثیقه ی250 میلیون تومانی صادر شده بود ، اما در حالی که خانواده اش وثیقه را تامین و به دادگاه تودیع کرده بودند، به دستور دادستان از آزادی ایشان ممانعت به عمل آمد و در واقع در تمام این مدت بازداشت زیدآبادی غیر قانونی بوده است."

صبح امروز ابا انتقال زید آبادی به دادگاه، در حالی که حکم 5 سال حبس با تبعید در گناباد را به وی اعلام کرده اند. مبلغ قرار وثیقه را نیز تشدید کرده و از 250 میلیون تومان به 350 میلیون تغییر داده اند. با این اقدام دادگاه خانواده ی زیدآبادی ناگزیرند به تلاش برای تامین وثیقه ی جدید تعیین شده بپردازند. وکلای آقای زید آبادی ضمن اعتراض به این حکم امیدوارند که با تامین وثیقه ی جدید، حد اقل به طور موقت آقای زید آبادی از زندان آزاد شود.

آزادی یاشار دارالشفاء و علی مشمولی دانشجویان دانشگاه های تهران و اصفهان

یاشار دارالشفاء، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و دبیر سابق تشکل اصلاح طلب دانشگاه قزوین روز گذشته آزاد شد.


به گزارش خبرنامه امیرکبیر یاشار دارالشفاء در روز 13 آبان بازداشت شده و اکنون پس از 20 روز بازداشت آزاد شده است.

وی در این مدت در بند 240 زندان اوین در حبس بوده است.

همچینن علی مشمولی از فعالین دانشجویی دانشگاه اصفهان آزاد شد.

علی مشمولی نیز در روز 13 آبان و در جریان تظاهرات اعتراضی مردم بازداشت شده بود.

وی با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شده است.

پشت پرده تعطيلی روزنامه "خبر"، ايلنا

* روزنامه خبر که در محافل رسانه‌ای به روزنامه منتسب به طيف لاريجانی مشهور بود از امروز انتشار مکتوب خود را متوقف کرد
* اين روزنامه اگرچه روزنامه‌ای اصولگرا محسوب می‌شد، اما مشی انتقادی نسبت به عملکرد دولت داشت


ايلنا: روزنامه خبر که در محافل رسانه‌ای به روزنامه منتسب به طيف لاريجانی مشهور بود از امروز انتشار مکتوب خود را متوقف کرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، در سرمقاله و ستون طنز آخرين شماره اين روزنامه به علت تعطيلی آن اشاراتی شده است. اگرچه در اين مطالب اشاره مستقيمی به اين موضوع نشده است، اما يک مقام آگاه در اين روزنامه از اعمال فشارهای برخی محافل سياسی بويژه افراطيون حامی دولت بر آن، خبر داد و افزود: در حال حاضر در نظر داريم که در قالب سايت اينترنتی ”خبرآنلاين“ همچنان به فعاليت خود ادامه دهيم.

مطالبی که اخير از سوی برخی سايت‌ها و روزنامه‌های حامی دولت، عليه اين روزنامه و دستندکاران آن منتشر می‌شد، شاهد اين مدعی است. آنچنان که گويی مشی اين روزنامه تحمل نشده و منجر به تعطيلی خود خواسته آن از سوی دست اندرکاران روزنامه خبر شده است.
روزنامه خبر، اگرچه روزنامه‌ای اصولگرا محسوب می‌شد، اما مشيی انتقادی نسبت به عملکرد دولت داشت و سياست‌های اقتصادی‏، سياسی، فرهنگی و اجتماعی دولتمردان را به چالش می‌کشيد. کما اينکه عنوان گزارش اقتصادی آخرين شماره مکتوب روزنامه خبر، ”مسکن مهر در انتظار مهرورزی“ است و گزارش اجتماعی آن نيز تيتر ”سازمان ملی جوانان حق سهميه‌بندی کنکور را ندارد“ به خود گرفته است. در صفحه فرهنگی نيز گزارشی با عنوان ”اختلاف وزارت ارشاد با خانه سينما بالا گرفت“ را می‌خوانيم. در صفحه سياسی هم گزارشی درباره اختلاف دولت با مجلس درباره لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها با عنوان ”اختلافات از مرز قوی مجريه و مقننه گذشت“ چاپ شده است.
گفتنی است عليرضا معزی مدير مسئول روزنامه ”خبر“ در سرمقاله امروز اين روزنامه با عنوان ”تا وقت ديگر“ نوشته است: ”اين شماره را وداعی موقتی بدانيد تا زمانی نزديک که دوباره ميهمان شما خواهيم بود. ترجيح می‌دهيم بر «خبرآنلاين» متمرکز شويم که امکانی دلچسب و دلخواه است و فعلا «خبر» را که جبری کاغذی است و جدای از همه گرفتاری و مشقت‌های خاص روزنامه‌ای امروز برخی تنگناها و سوء برداشت‌ها عرصه را بر آن تنگ کرده، بر زمين بگذاريم. “
شهرام شکيبا طنز نويس اين روزنامه نيز در مطلبی با عنوان ”چرا خودمان درش را گرفته‌ايم“ نوشته است: ”از اين پس به آدرس مجازی‌مانwww.khabaronline.ir/ سر بزنيد تا اثاث کشی نکرده‌ايم يا اسباب کشی‌مان نکرده‌اند، آنجا در خدمتيم.“
تيتر آخرين شماره از روزنامه خبر به مصاحبه اختصاصی آن با مهدی کلهر مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد اختصاص داشت که طی آن خواستار تخصيص شبکه دوم تلوزيون به دولت شده است.