وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

اعتصاب غذای هنگامه شهیدی/ "یا آزاد می‌شوم یا ..."

هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار زندانی که نهم تیرماه بازداشت شده بود، پس ازحدود 120 روز، از بند 209 زندان اوین به بند عمومی انتقال یافت. وی که پیش‌تر قرار بود با قرار وثیقه 100 میلیونی از زندان آزاد شود، در اعتراض به ادامه بلاتکلیفی خود، از شب گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، هنگامه شهیدی اعلام کرده است که یا در اعتصاب غذا می میرم، یا آزاد می‌شوم. هنگامه شهیدی، مدت 50 روز را در سلول انفرادی به سر برد و پس از آن به سلول‌های چند نفره بند 209 انتقال یافت. این روزنامه‌نگار زندانی، به شهادت افرادی که از زندان اوین آزاد شده‌اند، در جریان بازجویی‌های خود، تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی قرار گرفته است. همچنین، مسئولان زندان، امروز از ملاقات خانواده شهیدی با فرزندشان جلوگیری کرده‌اند.
ادامه بازداشت هنگامه شهیدی درحالی صورت می‌گیرد که حدود یک ماه پیش به خانواده او اعلام شد با تامین قرار وثیقه 100 میلیونی می‌توانند وی را آزاد کنند. با این حال،روز شنبه، محمد مصطفایی وکیل این روزنامه‌نگار، اعلام کرد برای موکلش قرار مجرمیت صادر شده و پرونده او به دادگاه ارسال گشته است.
با توجه به شرایط جسمانی هنگامه شهیدی، ادامه اعتصاب غذای وی، می‌تواند موجب خطرات جدی برای او شود. فعالان حقوق بشر ضمن ابرازنگرانی جدی نسبت به وضعیت سلامتی هنگامه شهیدی، ادامه بازداشت او را غیرقانونی دانسته و خواهان آزادی فوری وی هستند.

اعظم طالقانی: محال است که جریان کودتا بتواند جلو برود!

دبير‌كل جامعه زنان انقلاب اسلامي ديروز ميهمان غرفه ايلنا بود تا به سوالات افرادي كه به استقبال از وي آمده بودند پاسخ دهد، هرچند كه به دليل فضائي كه با حضور عليرضا بهشتي فرزند شهيد بهشتي در غرفه اين رسانه پيش آمد،گفت‌وگو هاي مردم با فرزند مرحوم طالقاني نيمه‌تمام ماند.


به گزارش نواندیش، اعظم طالقاني فرزند ارشد مرحوم طالقاني از فعالين سياسي و به طور خاص از فعالان حوزه زنان است كه كارنامه موفق وي در اين حوزه‌ها بر كسي پوشيده نيست .
وي در پاسخ به سوال يكي از حضار كه خواستار معرفي مرجع تقليد خانم طالقاني شده بود در وهله اول از پاسخ به اين سوال استنكاف كرد و گفت كه اين مسئله‌اي شخصي است ولي در برابر اصرار اين بازديد كننده اعلام كرد كه مرجع تقليد وي از روحانيون اطلاح طلب است.

دبير‌كل جامعه زنان انقلاب اسلامي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه تحليل وي از دستگيري برخي افراد در مراسم دعاي كميل منزل يكي از فعالان سياسي بعد از انتخابات چيست و چرا شما در اين ارتباط موضعي نمي‌گيريد،گفت: من سعي خودم را كرده‌ام كه همواره مواضعي را داشته باشم، ولي مثل اينكه بعد از اين بايد فقط تنها دعا بخوانيم و خواندن دعاي جمعي جرم محسوب مي‌شود.

طالقاني در پاسخ به اين سوال كه پيش بيني شما از آينده جريان اصلاحات چيست گفت : بايد بتوانيم آرام آرام خواسته‌هاي خود را مطرح كنيم و جلو برويم و مهم اين است كه تغييرات ايجاد شود ، محال است كه اين جريان از بين برود .
وي خطاب به حاضرين گفت : حقوق اساسي شما اين است كه بتوانيد حرفهاي خود را بزنيد و خواسته‌هاي خود را مطرح كنيد.

طالقاني با بيان اينكه هميشه مدافع آزادي بيان بوده است با اشاره به استقبال كم نظير مردم از علرضا بهشتي كه در نمايشگاه مطبوعات حضور يافته بود خاطر نشان كرد:اين استقبال و طرح شعارهاي منطقي "نظير صلي علي محمد،بوي بهشتي آمد" نشان از بلوغ فكري جنبش سبز است كه به دنبال درگيري و طرح شعارهاي بي محتوا نيست.

فرزند اولين امام جمعه تهران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اگر در مقطع فعلي آيت‌الله طالقاني حضور داشت چه ميكرد،گفت:مطمنا اگر ايشان حضور داشت در برابر اهانت به مردم ساكت نمي نشست و اجازه نمي داد عده اي حقوق اوليه مردم را ناديده بگيرند.
به گزارش خبرنگار ايلنا حضور اعظم طالقاني در غرفه اين خبرگزاري موجب واكنش مثبت باديدكنندگان از نمايشگاه مطبوعات شد و از تلاشهاي وي در زمينه احقاق حقوق زنان قدرداني كردند.
همچنين حضور عليرضا بهشتي در نمايشگاه مطبوعات كه با واكنشهاي موافقين و مخالفين وي رو به رو شد موجب شد ادامه گپ و گفت مردم با اعظم طالقاني در مواقعي منقطع شود.

به قتل رسیدن محسن منصوری افسر کشیک بند 1 زندان گوهردشت

بنابه گزارشات رسیده از بند 1 زندان گوهردشت کرج ،افسر کشیک بند 1 زندان گوهردشت کرج در یک درگیری مبهمی کشته شد.

محسن منصوری افسر کشیک بند 1 زندان گوهردشت کرج در یک در گیری به قتل رسید. قبل از این خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران او را به عنوان کارمند حل اختلاف شعبۀ 608 ولنجک اعلام کرده بود و در ادامه این گزارش گفته بود که او همراه با 5 نفر دیگر در یک درگیری خانوادگی به قتل رسید.

محسن منصوری مدت طولانی است که تحت عنوان افسر کشیک در زندان گوهردشت کرج مشغول بکار بود . این فرد در اذیت و آرار زندانیان و بخصوص زندانیان سیاسی نقش مسقیم داشت. شایعاتی حاکی از آن است که این درگیری خانوادگی نبوده و به منظور گرفتن رشوه می باشد.

رئیس زندان علی حاج کاظم و سایر نفرات او در زندان گوهردشت کرج در گرفتن رشوه و اخاذی از زندانیان و خانواده های آنها نقش عمده ای دارند. از جمله آن علی محمدی معاون اجرائی زندان گوهردشت کرج به دلیل اخاذی از زندانیان و افشا شدن آن و عدم تقسیم مبلغ گرفته شده بین سایر کارگردانان زندان سال گذشته پرونده ای علیه وی در دادگاه کرج تشکیل شد و این پرونده همچنان در جریان است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

اعتراض دانشجویی نسبت یه تفکیک جنسیتی سرویسهای ایاب وذهاب در دانشگاه یاسوج




بنابه گزارشات رسیده از دانشگاه یاسوج دانشجویان از صبح امروز در اعتراض به تفکیک جنسیتی در سطح دانشگاه اقدام به تحصن و راهپیمائی نمودند

روز دوشنبه 04 آبان ماه در اعتراض به تفکیک جنسیتی مقابل درب دانشگاه تجمع کردند و از آنجا به سوی دفتر رئیس دانشگاه راهپیمائی کردند .

دومین تحصن دانشجویی در شروع سال جاری تحصیلی جدید امروز انجام گرفت .از هفته گذشته که دانشجویان ناگهان با دیدن کاغذهایی با عنوان"سرویس خواهران"و" سرویس برادران" بر پیشانی اتوبوس های خط واحد دانشگاه ،با اجتماعی خودجوش مانع از تردد سرویسها با این شکل و عنوان شدند که بعد از یکی دو ساعت سرویسها مجددا به روال سابق اقدام به جابجایی "برادران"و"خواهران" نمودند.

تا اینکه ازساعات عصر روز سه شنبه ی هفته قبل دوباره سرویسها با عناوین سابق آذین بسته شد که این اقدام اعتراض دانشجویان را مجددا در پی داشت.

به طوریکه ازساعت 12امروز بالغ بر 500 از دانشجویان با تجمع در دانشگاه و با سر دادن شعارهایی از قبیل "تبعیض جنسیتها توهین به شخصیتها"و یا "دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد" اعتراض خود را نسبت به این رفتار هیئت رییسه دانشگاه ابراز و خواستاربرگشتن اوضاع به روال سابق شدند.

گفتنی است دانشجویان معترض اعلام کرده اند تا رسیدن به حقوق خود به اعتراض ادامه خواهند داد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران


04 آبان 1388 برابر با 26 اکتبر 2009


شایعه روشی تاثیر گذار در عملیات روانی از سوی رژیم(درآمدی بر چراییِِِ ساخت و نشر شایعۀ وخامت حال خامنه ای و مرگ او، از سوی رژیم)

شایعه روشی تاثیر گذار در عملیات روانی از سوی رژیم
(درآمدی بر چراییِِِ ساخت و نشر شایعۀ وخامت حال خامنه ای و مرگ او، از سوی رژیم)
در مقالۀ پیش رو در ابتدا نگاهی اجمالی خواهیم داشت به اینکه اساسا شایعه چیست و چه نقشی میتواند در عملیات روانی داشته باشد و اینکه رژیم در شرایط موجود با انتشار شایعاتی که مصادیق آنرا از حضورتان خواهم گذراند در پی دست یابی به چه اهدافی است.
شایعه گزارهایست که منبع آن ناموثق است از همینروی یافتن منابع نشر آن اغلب دشوار، یا ناممکن است، با وجود این،گاهی اثر شایعه بسی فزونتر و فراگیرتر از تأثیرات حاصل از رسانههای رسمی است. چه، شایعه اغلب در فضای رکودی رواج مییابد که عاملان عملیات روانی با بهرهگیری از فنون و تاکتیکهایی همچون تاکتیک تبخیر آن را پدید آوردهاند. در چنین فضایی عطش شهروندان برای کسب آگاهی آنچنان افزایش مییابد که آنان شبه واقعیتها را واقعیت، و اقوال ناموثق و اغلب دروغها را، واقعیت تلقی میکنند. اما اینها تنها بخشی از واقعیت مربوط به شایعه را نمایان میسازد. چه، گاهی شایعه خود به رسانهای تبدیل میشود که به هماوردی با رسانههای رسمی میپردازد. چنین اهمیتی موجب شده است تا کارگزاران عملیات روانی از شایعه به منزله ابزار و روشی برای تخریب روحیه حریف، برآشفتن تودهها و تحقق سایر اهداف و مقاصد خویش بهره گیرند.از دیدگاه کارشناسان و محققین انگیزه های روان شناختی و عواملی همچون امید و هوس،ترس،تنفر،انتظار،فرافکن
ی،نیاز عاطفی و ... شکل گیری و نشر سریع شایعات را به دنبال دارند.
سازندگان شایعه به خوبی میدانند که شایعه چون خوره به جان مخاطبان و افکار عمومی می افتد و توان روحی انان را برای دسترسی به هدف تضعیف مینماید البته عامل دیگری چون وجود گروه های متجانس نیز در نشر سریع شایعات موثراست. شایعه در بین گروهی متجانس و همگن، شانس بیشتری برای انتشار دارد اعضای یک گروه متجانس (نظیر مردم یک شهر، یک یگان نظامی، یک سازمان و یا یک ان.جی.او احساسات و عواطف مشترکی دارند و در نتیجه در پذیرش و نشر شایعه، همحسی بیشتری با یکدیگر نشان میدهند.متاسفانه متخصصین رسانه و اقدامات روانی در ایران با علم بر این مهم سعی در ایجاد گروه های متجانس و همگن زدند که ما امروز به طور مثال در شهر تهران حدود 96 سازمان مردم نهاد یا ان جی او به صورت ثبت شده داریم جدا از احزاب،موسسات آموزشی،فرهنگی ،هنری، ورزشی و... ، که وجود ابهام (فقدان اطلاعات) دراین گروه ها یکی از عوامل نشر سریع شایعات در میان افکار عمومی است. یکی از تاکتیک های مهم در ساخت و نشر شایعات که امروز مصادیق ان را از سوی کارشناسان ایرانی میبینیم انتشار شایعات خوش بینانه است در این تاکتیک شایعات خوش بینانه جایگزین شایعات بدبینانه شده است و در این میان مردم پس از اثبات دروغ بودن شایعه دیگر نمیدانند چه چیزی را باور کنند و سرانجام این موضوع به رواج بی اعتمادی و ابهام بیشتر منجر شده است هدف اساسی دیگر در این تاکتیک صرف نظر از 2 هدف کتمان حقیقت و تغییر و انحراف دیدگاه ملت های آماج در شرایطی که مردم داخل ایران از سانسور شدید خبری رنج میبرند بی اعتماد کردن انها به خبرگزاری ها و رسانه های خارجی نیز در دستور کار قرار دارد. البته در این نوشتار قصد ندارم تا به صورت علمی علل انتشار و رواج شایعات را بررسی کنم به طور مثال تبیین شایعه، به عنوان عامل ناشی از ابهام عموم، در خصوص موضوعات مهم، ابزار عملیات روانی، هذیان جمعی و عوامل روانشناختی، تنها تبیینهای موجود در مورد این پدیده نیستند. بلکه در چند دهه اخیر، تبیینهای دیگری نیز عرضه شدهاند که به شدت تبیینهای پیشین را به چالش میکشند مانند تفاوت اهداف نشر شایعه از زبان گروه،توده و یا از زبان رسانه ها همچنین دسته بندی شایعات از حیث ساخت مشتمل بر (شایعات رویایی،شایعات تنفر آمیز،شایعات هراس آور،شایعات خصمانه، شایعات سبقت جویانه،شایعات پرخاشگرانه،شایعات جنسی) و دسته بندی ها از حیث تاثیر گذاری بر مبنای زمان مشتمل بر(شایعات خزنده، شایعات آتشین،شایعات غواص) که هر کدام با وجود اهمیت بسیار زیادی که دارند و مردم عزیزمان میبایست نسبت به انها شناخت کافی داشته باشند در این نوشتار مجال حضور ندارند سعی میکنم در نوشتارهای بعد انها را بررسی نماییم.
در این بین بحث فقدان اطلاعات ناشی از سانسور شدید خبری و موضوع انتظار از عوامل سریع نشر شایعه در میان هموطنانمان میباشد.در حالی که مردم ما در بی خبری و ابهام به سر میبرند و همچنین در فضای انتظار برای دگرگونی و تغییر حاکمیت قرار دارند اخباری خوش بینانه مانند مرگ خامنه ای آنها را امیدوار و نیاز های روانی آنان را اقناع مینماید حال از آنجایی که این شایعه از زبانی منتسب به رسانه های خارجی مطرح گردید این گمانه را قویتر مینماید که در کنار هدف بزرگ تشدید ابهام و نگاه داشتن در بیخبری و انحراف افکار عمومی، تنها نقطه روشنی و کسب اخبار که رسانه های خارجی بودند در ذهن مردم شکسته و اخبار منتسب به آنها زین پس خلاف واقع تلقی گردد.
در زیر به صورت خلاصه ابزار شایعه را بررسی مینماییم:
1. هرچند برخی صاحبنظران و محققان بر این باورند که شایعه و سخنان درگوشی از یک جنساند، اما بین این دو از حیث ماهیت و هدف تفاوتهای انکارناپذیری وجود دارد. چه، سخنان در گوشی اغلب محصول کنجکاویهای روانی و برخی شیطنتهای فردیاند، در حالی که در پشت صحنه نشر شایعات شیطنتهای میانی، اقتصادی،سیاسی،نظامی-امنیتی و فرهنگی عمیقی وجود دارند.2. از بین رویکردهای مطرح شده در خصوص شایعه، امروزه رویکردی که شایعه را به منزله ابزار و روش عملیات روانی مینگرد، از مقبولیت بیشتری برخوردار است. به زعم این رویکرد، شایعات بر اثر تدابیر از پیش اندیشیده شده، و براساس مطالعات نظاممند در زمینه جامعه هدف، تهیه و انتشار مییابند.3. مروجان شایعه، پیش از نشر آن بستر مناسبی را تدارک میبینند تا نشر شایعه در مدت زمان کوتاهی بتواند اهداف آنان را محقق سازد. ایجاد فضای مهآلود و با بهرهگیری از تکنیک تبخیر)، اگر اندیسمان موضوع شایعه (با بهرهگیری از تکنیک برجستهسازی) و ایجاد نیاز به دانستن (با بهرهگیری از فن ابهام) از جمله روشهاییاند که زمینه را برای نشر سریع شایعه فراهم میسازند.4. ویژگیهای روانشناختی و فرهنگی مردم جامعه نقش پراهمیتی در پذیرش و نشر شایعات دارد. در جوامعی که فرهنگ شفاهی بر فرهنگ مکتوب غلبه دارد، شایعات سریعتر انتشار مییابند.5. بین کارکرد رسانهها و امکان نشر شایعات رابطه معناداری وجود دارد. چنانچه رسانهها با سرعت، اطلاعات موردنیاز جامعه را منتشر سازند، شایعات کمتر فرصت ظهور و انتشار پیدا میکنند.6. هرچند، شایعات در هر زمانی امکان انتشار دارند، اما در زمان وقوع حوادث تروماتیک (آسیبزا) و نیز به هنگام وقوع بحران، شانس تولید و انتشار شایعات مضاعف میشود. در اینگونه شرایط شایعات میتوانند به منزله آتش تهیه بحران عمل کنند و آن را بیش از پیش شعلهور سازند.7. مقابله با شایعات هم ممکن، و هم ضروری است. چنین اقدامی مستلزم سناریوی از پیش تدوین شده و اقدامات برنامهریزی شده است. امید است در نوشتاری مستقل فرایند مهار و مداخله مؤثر در شایعات بحث و بررسی شود.
در قسمت سوم دیدیم که مروجان شایعه پیش از هرگونه اقدامی در ساخت و انتشار آن موضوع بستر سازی و فراهم آوردن شرایط مناسب نشر را در دستور کار خود دارند مانند همین شایعه اخیر که ابتدا وصیت نامه ای منتسب به شخص محور منتشر گردید و فضای جامعه اماده شد و در جایی دیگر رسانه های دولتی از بیماری وی در لفافه سخن میراندند و در آخر این خبر بر زمزمه های دسته جمعی غلبه کرد و به شکل شایعه فریاد شد.
یا در موضوعی دیگر برای چندین هدف از جمله کتمان حقیقت و انحراف افکار و دامن زدن به فضای بی اعتمادی میبیینیم خود اخباری را در ارتباط با تجاوز منتشر مینمایند و سپس افرادی را با پشتیبانی خود به دامان گروه های مختلف میفرستند تا اخبار مربوط به انها منتشر گردد و سپس می ایند و آن خبر را با مطرح نمودن خود فرد محور از زبان خودش تکذیب میکنند که این گونه اقدامات در کانال همان بی اعتماد سازی و و نگاه داشتن در فضای ابهام قرار میگیرد مانند جریان فاطمه پورآقایی که خود اصلاح طلبان به رودست خوردن اقرار نمودند و دیگر ماجرای عاطفه امام و بسیاری دیگر که این موضوعات نشان میدهد گوش ما باید نسبت به این گزاره ها هوشیار باشد و اهداف را مطابق آنچه گذشت قبل از آنکه اجازه دهیم هر خبری بر ما تاثیر بگذارد و یا خود رسانه ای برای انتشارش باشیم مورد تحقیق و بررسی قرار دهیم
پیشنهاد:
با نگاهی به دیدگاه های دو محقق آمریکایی به نام های آلپورت و پستمن که در جنگ جهانی دوم در زمان حمله ژاپن به بندر پرل هابر در اداره اطلاعات جنگ امریکا فعالیت میکردند و نظرات کارشناسیشان پیرامون نحوۀ مقابله با شایعات مخرب که منجر به تضعیف روحییه سربازانشان شده بود به خوبی در می یابیم اگرچه این موضوع سخت ولی امکان پذیر و شدنی است. ایجاد کلینیکهای شایعه، یکی از روشهای ابداعی آن دو محقق بود. آنان برای این منظور، از مطبوعات پرتیراژ و رادیو میخواستند تا به بررسی و تحلیل شایعات بپردازند. آن رسانهها نیز از خوانندگان خود درخواست میکردند تا شایعات شنیده شده را برای آنها ارسال کنند. فرض اساسی آلپورت و پستمن، در مورد کلینیکهای شایعه آن بود که تحلیل، بررسی و افشای محتوای دروغین شایعات، مردم را در برابر آنها مصون میدارد. به باور آنان، کلینیکهای شایعات توانستند نوعی ایمنی عمومی در برابر شایعات ایجاد کنند اینکه ما نیز میتوانیم در مجموعه شایعات را بررسی نماییم و در میان مردم نسبت به آگاه سازی اقدام نماییم و همچنین اخبار متعددی را در ارتباط با آثار مخرب شایعات با مصادیق آن منتشر نماییم که این موضوع به شناخت و دقت مردم به چگونه شنیدن اخبار کمک خواهد کرد
احسان سلطانی

مرزبانان پاکستان 11 پاسدارايرانی را بازداشت کردند


مرزبانان پاکستان يازده تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بازداشت کرده اند. خبرگزاری رويترز بنقل از يکی از مسئولان مرزی پاکستان می گويد اين افراد امروز در منطقه مشخل Mashkhel پس از عبور بداخل پاکستان بازداشت شدند. اين مسئول مرزی پاکستان افزوده اين موضوعی جدی است و آنها در حال تحقيق هستند تا ببينند اين پاسداران به چه علت وارد خاک اين کشور شده اند. يکی ديگر از مسئولان مرزی پاکستان گفته است افراد بازداشت شده گفته اند آنها در تعقيب اعضای جندالله در نزديکی مرز بوده اند و تصادفا وارد خاک پاکستان شده اند. گروه جندالله مسئوليت سوء قصد انتحاری اخير در سيستان و بلوچستان ايران را برعهده گرفت. در آن انفجار ۴۱ نفراز جمله چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران کشته شدند. ايران می گويد گروه جندالله درداخل پاکستان مستقر است اما پاکستان اين ادعا را رد می کند.

خبرهایی از اوین- ابطحی با خانواده خود ملاقات کرد

خبرهایی از اوین- افزایش مجدد فشارها بر کیوان صمیمی

در پی انتشار و بازتاب گسترده پیام مقاومت مهندس کیوان صمیمی، ایشان به شدت توسط بازجوها تحت فشار قرار گرفته اند.
به گزارش موج سبز آزادی، اکنون بیش از 2 هفته است که بازجویان تمام کتابهای سلول وی را جمع کرده و حتی کیهان، تنها ررزنامهای که به او داده میشد را هم دیگر نمیدهند، بدین ترتیب وی از داشتن هرگونه مطلبی برای مطالعه محروم است.
به تازگی بازجوی جدیدی با رفتارهای تند و ادبیات "لات"گونه به سراغ وی آمده که سعی داشته به او اتهام ارتباط با مجاهدین خلق بزند. اما صمیمی با لحنی محکم اجازه ادامه صحبت به وی نمیدهد و با همان ادبیات خود بازجو، او را متهم به شاگردی حسین شریعتمداری میکند. بازجو نیز از ادامه جدل کلامی با صمیمی انصراف میدهد.
مقاومت مهندس صمیمی و انتشار پیام او چنان بازجویان را عصبانی کرده که وی را به شدت تهدید کردهاند، اما صمیمی در پاسخ آنها گفته است:
ما گر ز سر بریده میترسیدیم در محفل عاشقان نمیرقصیدیم
یادآور میشود چندی پیش پیام کوتاهی از کیوان صمیمی بدین شرح منتشر شده بود:
کوتاه از 209 اوین:
محکم و پر اراده بر سر آرمانهای پاکم جهاد میکنم، بیرونی و درونی؛ و البته رسول(ص) جهاد درونی را بزرگتر و مهمتر نامید. پس، بدرود بر "من" سلام بر "ما" ...
کیوان صمیمی

شورای دانش آموزی به میر حسین رای داد

مدرسه راهنمایی امام رضا در مشهد وابسته به آستانقدس رضوی که زیر نظر مستقیم عباس واعظ طبسی نماینده رهبری اداره میشود امروز شاهد رویدادی بینظیر بود.
به گفته یکی از دوستان که معلم راهنما ( مشاور) در این مدرسه است  امروز این مدرسه 630 نفری برای انتخاب شورای دانش آموزی حال و هوایی دیگر داشت که با یک نتیجه غیر قابل باور اولیای مدرسه که از ایادی دولت و راست ها هستند را غافل گیر کرد.
در جریان این رای گیری دانش آموزان این مدرسه راهنمایی در میان بهت مربیان به جای اینکه به همشاگردیان خود رای دهند ؛452 برگه از مجموع 598 رای ماخوذه را به نام میرحسین موسوی پر کرده و تحویل دادند .
مدیر و معاونین مدرسه و در راس آنان مسئول بسیج مدرسه که هم دست و پای خود را گم کرده بودند و هم بشدت عصبانی بودند با برخی از بچه ها برخورد فیزیکی کرده و والدین این کودکان را به مدرسه احضار نمودند.
در پایان مدرسه هم  در ساعت آخر پای 2 نفر از حراست اداره کل به مدرسه باز شد که برگه های رای را با گزارش مبسوطی با خود بردند.
انقلاب سبز یعنی انقلابی که از مدارس آغاز خواهد شد و بساط ریش و پشم و تظاهر و محدودیت را از میان برخواهد چید. انقلابی که رهبر لازم ندارد و رهبرانش افکار هستند بدون نام ها

باهم ميميانيم تا آخرش

درون سينه هايمان دردهايي خفته است اين روزها كه خون هم گريه كنيم تسكينمان نخواهد داد
برادر دردي كه من كشيدم تو هم بر دوش ميكشي؟
سنگي كه من بر سينه ام زدم تو هم آنرا حس كرده اي؟
درد سهراب.ترانه.ندا.امير.اشكان....!!!
واي كه اين دردهايمان چه كرده است بر ما؟؟
خواهرم تو چه؟
توكه خوب ميداني حس گريه چيست و خوب احساساتت را خرج عدالت مي كني؟
توام مانند ما گريستي؟
ميدانم توام نتوانستي جلوي اشكهاي پاكت را بگيري
توام تكان خورد قلب نازنينت از اين درد؟
درد سهراب.ترانه.ندا.امير.اشكان....!!!
هان ميدانم سخت ترين دردها بر تنمان مانده است اين روزگاران.
خوب يادم مي آيد آن روزهاي اول كه سبز ميبستيم و با علامت پيروزي نويد فرداي آزاد را بر زير باتوم و گلوله و تجاوز و شكنجه به هم ميداديم
هنوز هم خسته نشده ايم و نخواهيم شد هيچگاه.
چون اين درد.درد اين روزها كه نيست
درد 30 سال خون دل من و تو و پدران و مادرانمان است
درد سهراب.ترانه.ندا.امير.اشكان.بچه هاي كومه له.مجاهدين.18تير.قتلهاي زنجيره اي.معتادين.فقرا.بي پناهان.مظلومين.سني.دراويش و....!!!!!!!!
واي چه دارد ها داريم ولي هنوز هم ايستاده ايم و كمر خم نكرده ايم
مگر اصلا ميشود اين دردها را داشت و كمر را جرعتي به خميدگي داد؟
ميدانم ميمانيم.ميدانم پايدار و استوار تا روز آزادي ميمانيم
ميدانم دليل بر سبز بودن وسفيد و شير خورشيد و قرمز نيست بلكه دلالت بر آزادي داريم
ميدانم سحر نزديك است