وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

بازنشستگی بیش از ۸۰ استاد دانشگاه تهران

سید محمد مقیمی، معاون دانشگاه تهران ضمن تشریح روند بازنشستگی در دانشگاه تهران در سال 88 از بازنشستگی 81 عضو هیئت علمی این دانشگاه طی سال گذشته خبر داد و گفت: بازنشسته‌ها ظرفیت بالقوه‌ای هستند که نتوانسته‌ایم به خوبی از آن‌ها استفاده کنیم.
مقیمی با بیان این مطلب افزود: بازنشسته‌ها ظرفیت بالقوه ای هستند که کشور نتوانسته به خوبی از آن‌ها استفاده کند این در حالیست که در کشورهای دیگر برای استفاده از تجربیات مدیران، کارکنان و اعضای هیئت علمی بازنشسته به عنوان اتاق فکر در حوزه‌های مختلف فضاسازی می‌شود.

وی دو رویکرد تهدیدگرایانه و تعالی‌گرایانه در مواجهه با بازنشستگی را بیان کرد و گفت: رویکرد تهدیدگرایانه این است که بازنشستگی را معادل پایان کار بدانیم که در این صورت حاصلی جز انزوا، افسردگی و گوشه‌گیری نخواهد داشت. اما در رویکرد تعالی‌گرایانه نگاه این است که رشد و بالندگی بازنشستگان پیشکسوت به کمال رسیده و باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ضرورت تغییر کارگزاران دولتی به پدیده بازنشستگی

معاون دانشگاه تهران با تاکید بر این‌که نگاه به بازنشستگی در کشور باید فرصت‌گرایانه باشد خواستار تغییر و اصلاح نگاه بازنشستگان و کارگزاران دولتی به پدیده بازنشستگی شد و گفت: استفاده از تجارب بازنشستگان جا را برای کسی تنگ نمی‌کند.

مقیمی بازنشستگان دانشگاه تهران را تاریخ شفاهی دانشگاه تهران دانست و از بررسی برگزاری مسابقه مستندسازی تجربیات بین کارکنان و اعضای هیئت علمی بازنشسته دانشگاه تهران خبر داد و گفت: تجربه ارزشمند بازنشستگان دانشگاه تهران با رفتن آن‌ها از دست می‌رود در حالی‌که بازنشستگان ظرفیتی هستند که در جوامع دیگر حداکثر استفاده از آن‌ها صورت می‌گیرد اما عموما نگاه بازنشسته‌ها در ایران طوری است که معمولا با دلخوری از سیستم جدا می‌شوند.

وی افزود: بازنشستگان ظرفیت فراموش شده‌ای هستند که بهره‌گیری از آن‌ها به عزم ملی نیاز دارد و قوانین درباره بکارگیری آن‌ها نیز باید اصلاح شوند. درست است که بحث اشتغال جوانترها را باید فراهم کنیم اما تجربه بازنشستگان را نیز به راحتی نباید از دست دهیم.

مقاومت اعضای هیئت علمی جوان در برابر بکارگیری استادان بازنشسته!

معاون دانشگاه تهران با بیان این اعتقاد که بکارگیری بازنشسته‌ها نیازمند فضاسازی همکاری بین پیشکسوتان و جوانترها است، به ایجاد این امکان برای اعضای هیئت علمی بازنشسته دانشگاه تهران جهت تدریس اشاره کرد و گفت: آن دسته از اعضای هیئت علمی بازنشسته که توانایی تدریس دارند می‌توانند تا 10 واحد در دانشگاه تدریس داشته باشند اما در این‌باره یک‌سری مقاومت‌هایی از سوی اعضای هیئت علمی جوانتر وجود دارد چرا که به اصطلاح می‌خواهند ظهور و بروز خود را بیش‌تر نشان دهند.

مقیمی افزود: تاکید رییس دانشگاه تهران به اعضای هیئت علمی جوان‌تر دانشگاه استفاده از تجربه اساتید پیشکسوت است که این امر به پیشرفت جوان‌ترها کمک می‌کند. هم‌چنین رییس دانشگاه تاکید دارند که اعضای هیئت علمی جوان‌تر نسبت به اعضای هیئت علمی پیشکسوت و بازنشسته دانشگاه حس رقابت‌جویی نداشته باشند.

معاون دانشگاه تهران، دانشگاه را نیازمند فضاسازی برای بهره‌گیری از تجربیات اعضای هیئت علمی و کارکنان بازنشسته دانشگاه دانست و گفت: اتاق‌هایی در دانشکده‌ها برای استقرار اعضای هیئت علمی بازنشسته ایجاد شده است.

وی درباره تدریس اعضای هیئت علمی بازنشسته در دانشگاه تهران نیز گفت: هر عضو هیئت علمی بازنشسته‌ای که برای تدریس اعلام آمادگی کند این امکان برایش مهیا است اما برخی از آن‌ها دیگر توانایی تدریس و کلاس رفتن ندارند اما به نظر می‌رسد 70 یا 80 درصد آن‌ها چنین توانایی را هنوز دارند.

روند بازنشستگی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه تهران در سال 88

معاون دانشگاه تهران درباره تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران که طی سال 88 بازنشسته می‌شوند گفت: روند بازنشستگی در دانشگاه تهران وجود دارد البته ممکن است یک‌سال نسبت به سال قبل آن کم و زیاد یا فراز و فرود داشته باشد. 173 عضو هیئت علمی و کارمند در سال 86 و 183 عضو هیئت علمی و کارمند در سال 87 از دانشگاه تهران بازنشسته شدند و تقریبا چنین روندی در سال 88 نیز اتفاق می‌افتد.

اصلاح/خانواده زندانیان سیاسی فردا در برابر دادستانی تجمع می کنند




خانواده های زندانیان سیاسی با صدور بیانیه شماره شانزده خود اعلام کردند که در اعتراض به ادامه بازداشت فعالان سیاسی، مدنی و مطبوعاتی روز دوشنبه در برابر دادستانی کل کشور و دفنر محسنی اژه ای تجمع خواهند کرد.
به گزارش نوروز، تجمع سوم خانواده ها که در برابر قوه قضاییه برگزار شده بود، با شرط ملاقات خانواده ها با رییس قوه قضاییه به پایان رسید. شرطی که تاکنون عملی نشده و نمایندگان خانواده ها تنها موفق به دیدار با دادستان تهران شدند.
جمع زیادی از فعالان سیاسی و مطبوعاتی اصلاح طلب از زمان پس از انتخابات در بازداشت نیروهای کودتا به سر می برند و وضعیت پرونده بسیاری از آنها هنوز بلاتکلیف است.
متن کامل بیانیه شانزدهم خانواده های زندانیان سیاسی بدین شرح است:
بسم رب المظلومین
یا زینب یا زینب
در آغازین روزهای ماه ذی الحجه امسال، صد و شصتمین روز هجران عزیزانمان، آزادگان سرفراز محبوس دربند ظلم را نیز سپری کردیم. صدوشصت روزی که برای هر ساعت و دقیقه و ثانیه اش شکوه ها با خدایمان، خدای ابراهیم و هاجر و اسماعیل داریم و تا گرفتن داد خود و عزیزانمان از بیدادگران، حق اعتراض و فریاد و دادخواهی را برای خود محفوظ خواهیم داشت. همانگونه که تا امروز هم با سکوت خود بر اعمال خلاف و بی قانونی ها و زشتی هایی که به نام اسلام و با سوءاستفاده از قدرت و قانون توسط مقام های مسئول و غیرمسئول می شود، صحه نگذاشته ایم.
ما خانواده زندانیان سیاسی، آزادی فوری عزیزانمان را طلب می کنیم که صرفاً به دلیل افزون خواهی گروهی قدرت طلب که با استفاده از ابزار خشونت، سلطه دو روزه دنیا را با حسن عاقبت خویش تاخت زده اند، گوهر عمرشان را از دست می دهند.
ما خانواده های زندانیان سیاسی برای انحرافاتی که در مسیر انقلاب شکوهمند اسلامیمان پیش آمد افسوس می خوریم و برای همه بي تدبیري هايي كه در برخورد با دلسوزان انقلاب و نظام مي شود، تأسف می خوریم. و دغدغه امروز و فردای کشورمان و فرزندانمان، فرزندان این دیار پاک را داریم اما اینک همه دل مشغولی هایمان را در یک جمله خلاصه می کنیم و فریاد می زنیم "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" چرا که داشتن «زندان سیاسی» و زندانی سیاسی برازنده نظام جمهوری اسلامی نیست و به بند کشیدن آزادگان، تنها سندی دال بر به رسمیت نشناختن آزادی توسط مرتکبین این عمل شنیع است.
ما خانواده های زندانیان سیاسی معتقدیم هر یک روز که از محبوس بودن عزیزانمان می گذرد، هرچند بر علو روح آنان که مشق بندگی در مدرسه یوسف می کنند، خواهند افزود و افتخارات ما که توفیق همدمی و معاشرت و مصاحبت با آنان را داشته ایم، بیشتر خواهد کرد، اما به همان نسبت از اعتبار جهانی نظامی که همه ما برای استقرارش، نقش هایی هرچند کوچک ایفا کرده ایم و به آن دل داده ایم، خواهد کاست و این مسئله به نفع هیچ کس نیست مگر آنان که با تدارک این سناریوی مخملی اغواگر، در پس پرده دست در دست دشمنان این آب و خاک و فرزندان افتخارآفرین آن دارند.
ما خانواده های فعالان سیاسی و اجتماعی و روزنامه نگاران و زنان و مردان و جوانان اصلاح طلب دربند معتقدیم که با برگزاری دادگاه های صالح به طور علنی، برائت عزیزانمان را از اتهامات وارده که برای اهل صدق و راستی مبرهن است، حتی برای اغواشدگان توسط تریبون های دروغ و منادیان فریب و آنان که به هر دلیل دچار سوء تفاهم شده اند نیز آشکار خواهد کرد و حالا که به هر بهانه ای قرار نیست دستگاه قضایی به سمت شفاف سازی و رفع شبهات درمیان جامعه پیش رود، سوال می کنیم به واقع چه دلیلی برای عدم تبدیل زندان به قرارهای ممکن وجود دارد و چرا باید همسران، فرزندان، پدران، مادران و عزیزان ما در حبس و بعضاً سلول انفرادی که مصداق بارز شکنجه است، بمانند و خانواده ها همچنان تاوان بی تدبیری، سوء مدیریت ها و کلافگی و سردرگمی عاملان و مباشران و مشاوران این اعمال غیر حقوقی و غیر قانونی را بپردازند.
تجمع سوم خانواده ها که در مقابل قوق قضائیه برگزار شد، با این شرط پایان یافت که وقت ملاقاتی توسط ریاست این قوه برای خانواده ها در نظر گرفته شود که این درخواست به وعده ملاقات با دادستان کل کشور تقلیل یافت و متأسفانه در کمال تعجب شاهد آن بودیم که آقای دادستان براین حداقل خواسته خانواده های مظلوم زندانیان بی گناه نیز چشم بسته و نامه را به بایگانی سپرده اند، غافل از آن که آرشیو تاریخ سترگ کشورمان نگاهبان خوبی برای حفظ این اسناد برای آیندگان است که فارغ از بده و بستان های صاحبان قدرت و شرایط غیر شفاف موجود، به قضاوت اعمال امروز ما خواهند نشست.
اینک روی سخن ما با دادستان کل کشور است که دستگاه قضایی، ایشان را موظف به پاسخگویی دانسته اند و استنكاف ورزيده اند. روز دوشنبه همین هفته، دوم آذرماه مطابق با پنجم ذی الحجه، با شناخت راه حقمان، احرام بسته، دعوت الهی را لبیک می گوییم و برای اجابت فرمان عدم سکوت در برابر ظلم، این بار با حضور اعضای خانواده های فعالان سیاسی و مدیران و خدمتگزاران و روزنامه نگاران اصلاح طلب و اسرای کمیل سبز و سایر عزیزانی که بر اساس سناریوی بدفرجام بددلان بی اخلاق، هم اینک از کانون گرم خانواده جدا شده در زندان به سر می برند، تجمع اعتراض آمیز خود را مقابل دادستانی کل کشور، برگزار خواهیم کرد. و امیدواریم با توجه مسئولین و هشدارهای به موقع دلسوزان نظام و کشورمان، از اقدامات بعدی بی نیاز شویم.

اعتراض 169 فارغ التحصیل دانشگاه شریف به بازداشت حجت شریفی

هموطنان عزیز،

در چند ماه گذشته، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شاهد اعتراضات مسالمت آمیز جمع کثیری از ایرانیان بودیم که خواستار پاسخ‌گویی مسوولان به سوالات خود از سلامت انتخابات بودند. متاسفانه حاکمیت، با استفاده از نیروهای گوناگونِ امنیتی، نظامی و لباس شخصیِ وابسته به جریان‌های تندرو، به جای پاسخ‌گویی به این سوالات، امکانات و نیروی خود را به کار بسته تا به هر نحو ممکن صدای این اعتراضات مردمی را خاموش سازد. در این راه گاه جمعیتِ عظیمِ پرسش‌گران را خس و خاشاک و اندک خوانده‌اند و گاه آنان را به وابستگی به دشمنی خیالی متهم ساخته‌اند. از سوی دیگر سعی کرده‌اند با جرم شمردنِ سوال، دستگیری تعداد زیادی از خوش‌نام‌ترین فعالان سیاسی، مطبوعاتی و فرهنگی کشور و عده بیشتری از مردم بی‌گناه، برگزاری دادگاه‌های نمایشی و ایجاد رعب و ناامنی جلوی طرح این سوالات را بگیرند. اسف‌بارتر از این‌ها خشونت عریانی است که نسبت به مردم بی‌گناه کوچه و خیابان و بازداشت‌شدگان بی‌پناه روا داشته شده است.
متاسفانه حاکمیت و نیروهای امنیتیِ وابسته به آن، به جای اصلاحِ رویه هنوز هم در پیِ دشمن خیالی، به دستگیری و آزار فعالان سیاسی و فرهنگی و به خصوص فعالان دانشجویی می‌پردازند. در تازه‌ترینِ این برخوردها، دوست عزیزمان حجت‌الله شریفی و همسرش نفیسه زارع‌کهن و جمع دیگری از فعالان دانشجویی توسط عوامل نامعلومِ امنیتی دستگیر شده و به مکانِ نامعلومی منتقل گشته‌اند. دردناک است که در شرایطی که باز هم شاهد برخوردهای خشونت‌آمیز با اجتماعات مردمی ۱۳ آبان بوده‌ایم، سخن گفتن از نقضِ حقوقِ دست‌رسی بازداشت‌شدگان به وکیل و تفهیمِ اتهام در کمتر از ۲۴ ساعت (مصرح در اصول ۳۲ و ۳۵ قانون اساسی)، بلامحل می‌نماید.
ما به عنوانِ جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که فصل مشترکمان دوستی و آشنایی با حجت‌الله شریفی می‌باشد، ضمن شهادت به وطن‌دوستی و خیرخواهیِ او و همسرش، اعتراض شدیدِ خود را به بازداشتِ‌ غیرِ قانونی این هم‌دانشگاهیِ عزیزمان و سایر فعالانِ دانشجویی اعلام کرده، خواهان آزادی سریع و بی‌قید و شرط ایشان و سایر زندانیان سیاسی می‌باشیم.
تذکر می‌دهیم که سرکوب، دستگیری و برخوردهایِ خشونت‌بار نه تنها صدایِ اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی را خاموش نخواهد کرد، بلکه بر دامنه این اعتراضات افزوده، برای حاکمیت آبرو و مشروعیتی بر جای نمی‌گذارد.
امضا کنندگان:
۱. آرش آبادپور، دکترا از دانشگاه منیتوبا، ورودی ۱۳۷۵ ۱۳۸۲ دانشگاه صنعتی شریف
۲. آرشام حاتم بیکی، فوق لیسانس ، مدیر فن آوریهای پیشرفته ، ورودی ۱۳۷۶ دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف
۳. آرش محمدی نصر، کارشناسی ارشد سازه ، شریف، مهندس ارشد سازه استرالیا، ورودی ۱۳۷۴ عمران دانشگاه صنعتی شریف
۴. آرش هاشمی، دانشجوی دانشگاه مک‌گیل، کانادا، ورودی ۷۹ ریاضی دانشگاه صنعتی شریف
۵. آزاده تاج پور، کارشناسی ارشد -CSULA، دانشجو - دانشگاه کلرمانت، ورودی ۷۶ فیزیک دانشگاه صنعتی شریف
۶. ابوالفضل طاهری، دانشجو، ورودی ۸۵ علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف
۷. ابوذر شیرزاد، کارشناسی ارشد، کارشناس مالی و سرمایه گذاری، ورودی ۱۳۷۷ فیزیک دانشگاه صنعتی شریف
۸. احسان ابراهیمی، دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه شیکاگو، طلای المپیاد ریاضی کشوری سال ۱۳۷۵، ورودی ۱۳۷۶ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۹. احمد طالبی، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه تهران، ورودی ۷۵ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۱۰. احمد محصل، کارشناسی، دانشگاه شریف، دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه شریف، ورودی ۸۷ اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف
۱۱. اختای ایلغمی، دکتری دانشگاه مریلند، ورودی ۱۳۷۵ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۱۲. اشرف آسيدباقر، فوق ليسانس - کينگز کالج لندن، -، ورودی ۱۳۵۸ فيزيک دانشگاه صنعتی شریف
۱۳. افرا علیشاهی، دکترا، علوم کامپیوتر، دانشگاه تورنتو، محقق، دانشگاه سارلند، آلمان، ورودی ۱۳۶۹ مهندسی‌ نرم افزار دانشگاه صنعتی شریف
۱۴. امیر امین زاده، دانشجوی دکترا - دانشگاه کالیفرنیا سانتاباربارا، دانشجوی دکترا، ورودی ۷۸ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۱۵. امیر حسام صلواتی ، فوق لیسانس مخابرات سیستم- دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف ، دانشجو، رتبه ۱ کنکور سراسری (رشته ریاضی فیزیک) سال ۸۱ ، ورودی ۸۱ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۱۶. امیر رضایی، کارشناسی مکانیک دانشگاه سمنان، شرکت تیغه های فولادی- نماینده مدیریت
۱۷. امین ذکایی آشتیانی، فوق لیسانس - سوربن ، ورودی ۷۹ ریاضی دانشگاه صنعتی شریف
۱۸. ایرج اکبری، فوق لیسانس - شریف، مدیر پروژه، ورودی ۷۴ صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۱۹. بابک فرزاد، دکترا علوم کامپیوتر - دانشگاه تورنتو، استادیار دانشگاه براک - کانادا،طلا المپیاد کشوری کامپیوتر ۱۳۷۳ و ۱۳۷۲، برنز المپیاد کامپیوتر جهانی ۱۳۷۴، ورودی ۷۴ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۲۰. بابک لطفعلی ، فوق لیسانس- کوینز، دانشجو- دانشگاه مکگیل، ورودی ۷۸ صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۲۱. بشیر سجاد، دانشگاه واترلو کانادا، دانشجوی دکتری، مدال طلای کشوری و برنز جهانی المپیاد کامپیوتر - قهرمانی جهان، روباتهای فوتبالیست با تیم شریف، ورودی ۱۳۷۶ کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۲۲. بورگان نظامی نرج آباد، دکتری اقتصاد دانشگاه تگزاس آستین، استادیار اقتصاد دانشگاه رایس، مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری ۱۳۷۵، ورودی ۱۳۷۶ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۲۳. بهداد اسفهبد، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر، دانشگاه تورنتو، مهندس نرم‌افزار، تورنتو، کانادا، مدال طلا و نقره، المپیاد جهانی کامپیوتر، ورودی ۱۳۷۹ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۲۴. بهشاد معماری، دکتری مخابرات، دانشگاه لنکستر، طراح ارشد شرکت ارتباطات اچ-دابلیو، ورودی ۷۴ برق دانشگاه صنعتی شریف
۲۵. بهمن دارالشفایی، مهندسی صنایع دانشگاه شریف، ورودی ۷۷ صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۲۶. بهمن غلامی، کارشناسی شریف، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه کبک، ورودی ۸۱ برق دانشگاه صنعتی شریف
۲۷. پروانه نامی، لیسانس، ورودی ۱۳۶۵ دانشگاه صنعتی شریف
۲۸. پریسا باباعلی، دکترا ریاضی - دانشگاه صنعتی استیونز ، استادیار مهمان - دانشگاه شهر نیویورک ، ورودی ۷۶ ریاضی دانشگاه صنعتی شریف
۲۹. پوژن ضیایی، فوق ليسانس - دانشگاه صنعتی مونيخ، دانشجوی دکترا، موسسه تحقيقاتی فورتيس، ورودی ۷۸ مهندس کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۳۰. پیمان رزّاقی، دکتر - دانشگاه تورنتو، دانشجوی فوق دکتری - دانشگاه تورنتو - کانادا، ورودی ۱۳۷۷ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۳۱. تارا جاویدی، دکترا دانشگاه میشیگان، استادیار دانشکده مهندسی‌ برق و کامپیوتر دانشگاه کالیفرنیا سندیگو، رتبه اول کنکور سراسری- ریاضی، ورودی ۱۳۷۱ مهندسی‌ برق دانشگاه صنعتی شریف
۳۲. جواد هادی، کارشناسی ارشد، مهندس، ورودی ۱۳۷۲ کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۳۳. حامد قدوسی، مدرسه عالی فاینانس وین، دانش‌جوی دکترا، رتبه یک منطقه دو، کنکور سال ۷۴، ورودی ۷۴ صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۳۴. حسن فغانی، دانشجو دکتری، دانشگاه واشینگتن، رشته اقتصاد، ورودی ۱۳۷۹ صنایع-اقتصاد(فوق) دانشگاه صنعتی شریف
۳۵. حسین مسرت مشهدی، دانشجو دکتری کامپیوتر، دانشگاه سیمون فرزر کانادا، مدال طلا کشوری المپیاد کامپیوتر ۱۳۷۳، ورودی ۷۴ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۳۶. حسین نمازی، دکتری ریاضی، استادیار دانشگاه تگزاس آستین، ورودی ۱۳۷۴ ریاضی دانشگاه صنعتی شریف
۳۷. حسین نوریان، دانشجو مدیریت، دانشگاه مک مستر کانادا، ورودی ۷۴ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۳۸. حمید اکبری، دانشجوی دکتری مدیریت.دانشگاه یورک ، دانشجو-استاد پاره وقت_دانشکده مدیریت شولیک، ورودی ۷۴ صنایع-مدیریت دانشگاه صنعتی شریف
۳۹. حمید رضا راهنمایی، کارشناسی، برق-قدرت، ورودی ۷۲ برق-قدرت دانشگاه صنعتی شریف
۴۰. حمید رضا کبدانی، فوق لیسانس (برونل ، انگلستان) ، دانشجوی دکترا، دانشگاه اشتوتگارت، آلمان، ورودی ۱۳۷۱ کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۴۱. حمیدرضا مهدیزاده، کارشناسی ارشد - دانشگاه تهران، دانشجوی دکترا - انستیتوی تکنولوژی ایلینوی، ورودی ۷۸ مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف
۴۲. حمید ساروخانی، کارشناسی ارشد - صنعتی شریف، کارشناس ابزر دقیق - امارات متحده عربی، ورودی ۷۰ برق دانشگاه صنعتی شریف
۴۳. حمید سپهر، مدیر فنی، لندن، انگلیس، ورودی ۱۳۷۱ مهندسی‌ برق دانشگاه صنعتی شریف
۴۴. خسرو صبازده، فوق لیسانس ریخته گری از پلیتکنیک باکو، اریکسون در استکهلم، ورودی ۱۳۵۱ مهندسی شیمی‌ دانشگاه صنعتی شریف
۴۵. داریوش دانش، کارشناسی ارشد دانشگاه لامار، مهندس مکانیک، ورودی ۴۶ مهندسی شریف دانشگاه صنعتی شریف
۴۶. راضیه زاهدی، کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه شریف، دانشجو دکتری ، ورودی ۸۳ علوم اقتصادی دانشگاه صنعتی شریف
۴۷. رامین رسولی، کارشناسی ارشد، دانشجو، کانادا، ورودی ۶۸ مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
۴۸. رامین فرجاد، لیسانس شریف، مهندس، ورودی ۶۴ برق دانشگاه صنعتی شریف
۴۹. روبیل احمدی، فوق لیسانس دانشگاه تورنتو ، مهندس ارشد طراحی سیناپسیس، ورودی ۷۴ دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف
۵۰. روح اله شهیدی پور، کارشناسی ارشد مدیریت MBA از دانشگاه صنعتی شریف، مدیرعامل شرکت دانش پژوهان نوآور، ورودی ۷۶,۸۰ مهندسی شیمی-مدیریت MBA دانشگاه صنعتی شریف
۵۱. رویا کریمیان، فوق لیسانس از دانشگاه کرنل، ورودی ۷۵ ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۵۲. سالم دریساوی، دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه ایلی نوی، مهندس نرم افزار آی بی‌ ام، رتبه سوم کنکور ریاضی ، ورودی ۱۳۷۴ مهندسی نرم افزار دانشگاه صنعتی شریف
۵۳. سعید افخمی ، دکترا، معاون شرکت پی‌آرتی، ورودی ۱۳۶۳ برق دانشگاه صنعتی شریف
۵۴. سعیده معصومی، کارشناسی برق-شریف، طراح سیستم-شرکت پویا، ورودی ۱۳۷۴ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۵۵. سهیلا روفی، دانشجو ونکوور کانادا، ورودی ۷۶ مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف
۵۶. سیاوش پا‌سالار، دکترا دانشگاه مینسوتا، محقق دانشگاه تگزاس هوستن، ورودی ۷۰,۷۷ مهندسی‌ صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۵۷. سید علیرضا رضوی مجومرد، دکترا از دانشگاه مینه سوتا، ورودی ۱۳۷۳ برق دانشگاه صنعتی شریف
۵۸. سید مرتضی عمادی، دکتری دانشگاه نورث وسترن شیکاگو، دانشجو، مدال نقره المپیاد ریاضی کشوری، ورودی ۷۶ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۵۹. شادان کیوان، فوق لیسانس، بازنشسته، ورودی ۱۳۴۷ مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
۶۰. شروین تقوی نژاد، دانشجوی دکترا، دانشگاه کالیفرنیا، ارواین، دانشجو، ورودی ۷۷ مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
۶۱. شهاب تشرفی، دانشجودکتری دانشگاه سایمون فریزر کانادا، ورودی ۸۴ کارشناسی ارشد نرم افزار - مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۶۲. شهرام خزایی، فوق لیسانس، ورودی ۷۷ م. برق دانشگاه صنعتی شریف
۶۳. شهروز تکیار، دکترای مهندسی برق - دانشگاه مینه سوتا، ورودی ۷۴ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۶۴. شهریار مختاری شرقی، دکترای ریاضی، دانشگاه کلمبیا، دانشیار دانشگاه لانگ ایلند، مدال برنز المبیاد ریاضی، آلمان ۱۹۸۹، ورودی ۱۳۶۸ ریاضی دانشگاه صنعتی شریف
۶۵. صابر باقری نژاد، مهندس نرم-افزار شرکت یوتوب، مدال طلای المپیاد ریاضی ۱۳۷۴، ورودی ۱۳۷۵ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۶۶. عارف قراخانی، مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف، دانشجو مدیریت، ورودی ۸۷ مدیریت دانشگاه صنعتی شریف
۶۷. عاطفه یوسفی امین، علوم نانویی مولکولی دانشگاه جیکوبز برمن، دانشجوی دکترا در آلمان، ورودی ۸۰ فیزیک دانشگاه صنعتی شریف
۶۸. عباس محصل افشار، دکتری دانشگاه مریلند، محقق در دانشگاه مریلند، ورودی ۷۷ مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف
۶۹. عبدالرضا حیدری، دکتری برق واترلو-کانادا، دانشمند ارشد و مدیر، ورودی ۷۲ برق دانشگاه صنعتی شریف
۷۰. علی اشتری ، دکترا دانشگاه مانیتوبا، پسا دکتری دانشگاه مانیتوبا، ورودی ۷۶ دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف
۷۱. علی اصغر رنجبر، لیسانس، مدیر پروژه، ورودی ۱۳۵۱ مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
۷۲. علی امینی ، دکتری مهندسی برق ، ورودی ۷۴ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۷۳. علی‌ تاجر ، دانشجو دکتری، دانشگاه کلمبیا ، ورودی ۱۳۷۶ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۷۴. علی رجایی، دکترا دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، مهندس، ورودی ۱۳۶۶ دانشگاه صنعتی شریف
۷۵. عليرضا ريحانی، كارشناسي ارشد، ورودی ۷۶ مكانيك دانشگاه صنعتی شریف
۷۶. علیرضا رییسی، دانشجوی دانشگاه ایلتی پنسیلوانیا، ورودی ۷۴ عمران دانشگاه صنعتی شریف
۷۷. علیرضا شعبانی، دکترای مهندسی برق، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، پسا دکترا، دانشگاه پرینستون، مدال نقره المپیاد کشوری فیزیک، ورودی ۷۷ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۷۸. علیرضا صادقی، کارشناسی ارشد ، دانشجوی دکتری - آلمان، ورودی ۷۱ فیزیک دانشگاه صنعتی شریف
۷۹. علیرضا صالحی گلسفیدی، دکترا ریاضی دانشگاه ییل، استادیار دانشگاه ‍پرینستون، مدال نقره المپیاد جهانی ریاضی، ورودی ۱۳۷۵ ریاضی محض دانشگاه صنعتی شریف
۸۰. علی‌ شوریده ، دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه مینه سوتا ، دانشجو، مدال نقره المپیاد جهانی ریاضی ۱۳۷۸، ۱۳۷۹ ، ورودی ۱۳۷۹ مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
۸۱. علی صدیقیان، دکترا تحقیق در عملیات - دانشگاه کلمبیا، استادیار دانشگاه شهر نیویورک، ورودی ۷۶ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۸۲. علی صدیقی، دکترا- دانشگاه تگزاس ای اند ام، دانشگاه تگزاس ای اند ام، ورودی ۷۴ مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
۸۳. علی مقتدری، دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد- دانشگاه ویسکانسین میلواکی، ورودی ۷۹ مهندسی مواد دانشگاه صنعتی شریف
۸۴. علی نقیبی، کارشناسی ارشد، دانشجوی دکتری، ورودی ۱۳۷۲ مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف
۸۵. علی وکیل، دانشجوی دکتری دانشگاه بریتیش کلمبیا، ورودی ۱۳۸۳ مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
۸۶. علی وکیلی ، دانشجوی دکتری، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا ، مدال برنز المپیاد جهانی فیزیک، ۲۰۰۱ ، ورودی ۱۳۸۰ دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف
۸۷. فائزه راعی، کاندیدای دکتری اقتصاد، کارشناس اقتصادی صندوق جهانی پول ، رتبه سوم کنکور سراسری دانشگاه سال ۷۷، ورودی ۷۷ ریاضی دانشگاه صنعتی شریف
۸۸. فرزانه سرافراز، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر داشنگاه صنعتی امیرکبیر، دانشجوی دکتری علوم کامپیوتر دانشگاه منچستر، ورودی ۷۸ ریاضی دانشگاه صنعتی شریف
۸۹. فرهاد مردانی، دانشجو دانشگاه مونت رویال کانادا، ورودی ۷۰ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۹۰. فریدون هرمزدیاری، دانشجو دکترا-دانشگاه سیمون فریزر، محقق، ورودی ۱۳۷۸ مهندسی‌ کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۹۱. فواد قادری، دانشگاه کاردیف انگلستان، دانشجو دکتری برق و کامپیوتر، ورودی ۷۳ دانشگاه صنعتی شریف
۹۲. فیروز عافیت‌طلب، کارشناسی ارشد از دانشگاه یوسی‌ال‌ای، مدیر صنعتی، ورودی ۱۳۴۶ شیمی دانشگاه صنعتی شریف
۹۳. کوثر یوسفی، دانشگاه تگزاس/آستین، دانشجو دکترا، ورودی ۱۳۸۰ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۹۴. کیا دلیلی، دکتری ریاضی دانشگاه راتگرز، محقق فوق دکتری‍ دانشگاه ایالتی میسوری، مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی ۱۳۷۳، ورودی ۱۳۷۴ ریاضی دانشگاه صنعتی شریف
۹۵. کیارش امیری، دانشگاه رایس، دانشجوی دکترا، ورودی ۸۰ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۹۶. گلناز تاج الدین ، دانشجوی دکترای مدیریت. دانشگاه یورک ، ورودی ۷۴ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۹۷. گلنوش بلورانی، کارشناس ارشد مهندسی محیط زیست - دانشگاه کنکوردیا، مهندس مشاور - کانادا، ورودی ۷۶ مهندسی مواد دانشگاه صنعتی شریف
۹۸. لیلا هرمزی، دکترای فیزیک دانشگاه ایالتی‌ فلوریدا، محقق پسادکتری دانشگاه مریلند، ورودی ۷۵ فیزیک دانشگاه صنعتی شریف
۹۹. لیلا یوسفی ، دکترا دانشگاه واترلو، پسا دکترا دانشگاه واترلو، ورودی ۱۳۷۵ دانشگاه صنعتی شریف
۱۰۰. مازیار صالحی، کارشناسی ارشد مهندسی سیستمهای اقتصادی-اجتماعی، موسسه عالی پژوهش در برناه ریزی و توسعه، کارشناس برق بخش خصوصی، ورودی ۶۵ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۱۰۱. متين باقرپور، دکترا تربيت مدرس، استاد دانشگاه علم و فرهنگ، ورودی ۷۴ برق دانشگاه صنعتی شریف
۱۰۲. مجتبی عبدی، کارشناسی -شریف، ورودی ۷۵ کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۱۰۳. مجید سعیدی، فوق لیسانس، دانشگاه کلگری، کانادا، دانشجوی دکتری مهندسی نفت، کانادا، ورودی ۷۷ مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف
۱۰۴. مجيد فراهاني، دانشجودكتري مديريت پروژه و ساخت، ورودی ۷۱ مهندسي صنايع دانشگاه صنعتی شریف
۱۰۵. محسن دادفرنیا، دکتری - دانشگاه ایلینوی، محقق دانشگاه ایلینوی، ورودی ۱۳۷۱ مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
۱۰۶. محسن عمادی، فوق لیسانس فرهنگ دیجیتال، دانشگاه یواسکلا فنلاند، شاعر، مترجم و محقق، شاعر مهمان خانه شاعران جهان، سخنران کنگره جهانی مولانا در ترکیه، شاعر مهمان کنگره بین المللی کاتالونیا و کنگره جهانی شعر اسپانیا، ورودی ۷۴ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۱۰۷. محسن قفقازی، دکتری دانشگاه بریتیش کلمبیا، ورودی ۱۳۸۱ مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف
۱۰۸. محسن نوروزي ، کارشناسی ارشد صنايع - مديريت سيستم و بهره وري دانشگاه علم و صنعت ، كارشناس وزارت راه و ترابري، ورودی ۶۹ مهندسي عمران دانشگاه صنعتی شریف
۱۰۹. محسن وثوقی فر، کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، مدیر آموزشی - پترو پژوهش، ورودی ۷۵ فرآیند های نفت دانشگاه صنعتی شریف
۱۱۰. محمد جواهری، دکترای ریاضی، دانشیار مهمان ترینیتی کالج، مدال نقره المپیاد جهانی‌ ریاضی سال ۱۹۹۵، ورودی ۷۴ ریاضی دانشگاه صنعتی شریف
۱۱۱. محمد حافظی، دکتری فیزیک هاروارد، محقق موسسه مشترک کوانتم، نقره المپیاد جهانی فیزیک ۱۳۷۷، ورودی ۷۷ فیزیک دانشگاه صنعتی شریف
۱۱۲. محمد حسین رحمتی، دانشجوی دکترا دانشگاه تگزاس، دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه تگزاس، برنز المپیاد فیزیک کشوری، ورودی ۱۳۸۰ مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
۱۱۳. محمد رفیعی فنود، فوق لیسانس، دانشجو، ورودی ۸۰ فیزیک دانشگاه صنعتی شریف
۱۱۴. محمد صدیقی، دکتری فیزیک دانشگاه راتگرز نیوجرسی، محقق در دانشگاه سینسیناتی، برنز المپیاد بین المللی فیزیک ۱۹۹۷، ورودی ۷۶ فیزیک دانشگاه صنعتی شریف
۱۱۵. محمد مهدیان، دکترا از دانشگاه ام.آی.تی، محقق ارشد، مرکز تحقیقاتی یاهو، مدال طلا و نقره ی المپیاد جهانی ریاضی و کامپیوتر، ورودی ۱۳۷۲ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۱۱۶. محمود طاهرزاده، دکتری برق دانشگاه واترلو، محقق پسادکتری، دانشگاه پرینستون، مدال طلا کشوری المپیاد ریاضی ۱۳۷۳، ورودی ۷۴ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۱۱۷. مرتضي احمدي، ورودی ۷۱ مهندسي كامپيوتر دانشگاه صنعتی شریف
۱۱۸. مرضیه بخشی، کارشناسی، دانشگاه صنعتی شریف ، دانشجو، دانشگاه سایمون فریزر ، مرحله اول المپیاد کامپیوتر و ریاضی، ورودی ۸۴ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۱۱۹. مریم خلیلی یادگاری، وردی ۷۴ رشته شیمی دانشگاه صنعتی شریف
۱۲۰. مریم سعیدی، دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه مینه سوتا ، دانشجو، طلای کشوری المپیاد ریاضی ۱۳۷۸، ورودی ۱۳۷۹ مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
۱۲۱. مریم قاسمی ، فوق لیسانس، دانشگاه شریف، دانشجو، دانشگاه بوستون، ورودی ۷۹ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۱۲۲. مزدک اسکویی، دانشجوی دکتری دانشگاه جورج واشینگتن، مدال برنز المپیاد شیمی، ورودی ۷۸ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۱۲۳. مسلم کاظمی، دانشجو دکتری، دانشگاه سایمون فریزر کانادا، رشته علوم مهندسی، عضو تیم روبوکاپ شریف و قهرمان روبوکاپ سال‌های ۱۳۷۸، ۱۳۷۹، ۱۳۸۰، ورودی ۷۵ مهندسی‌ رایانه دانشگاه صنعتی شریف
۱۲۴. مصطفی بشکار، دکترا اقتصاد، دانشگاه وندربیلت، دانشگاه ییل، ورودی ۱۳۸۰ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۱۲۵. منوچهر فره وشی، دکتری، ورودی ۵۰ مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
۱۲۶. مهدخت گنج دانش، دانشجو، ورودی ۷۷ ریاضی کاربردی دانشگاه صنعتی شریف
۱۲۷. مهدی اعتماد، کارشناسی ریاضی ،دانشگاه شریف، ورودی ۷۹ ریاضی دانشگاه صنعتی شریف
۱۲۸. مهدی روحانی، فوق لیسانس - شریف، دانشجوی دکترای مواد دانشگاه ان یو اس، رتبه ۴ کنکور ارشد، ورودی ۸۴ مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی شریف
۱۲۹. مهدي شوريده يزدي، ليسانس مهندسي كامپيوتر دانشگاه صنعتي شريف، سرپرست واحد تحليل و طراحي شركت محور ماشين، ورودی ۷۳ مهندسي كامپيوتر دانشگاه صنعتی شریف
۱۳۰. مهدی قاسمیان امیری، مدیریت، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه شمال، ورودی ۷۳ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۱۳۱. مهدی مجبوری، دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، ورودی ۷۶ مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
۱۳۲. مهدی مرادی، کارشناسی ارشد، ورودی ۷۳ دانشگاه صنعتی شریف
۱۳۳. مهدی همتی، کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف، دانشجو دکتری مهندسی صنایع ، ورودی ۷۷ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۱۳۴. مهران رفیعی، فوق لیسانس، دانشگاه صنعتی کویینزلند، کارشناس داده پردازی، استرالیا، ورودی ۱۳۵۰ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۱۳۵. مهناز فلاح، دانشجو كارشناسي ارشد دانشگاه علم و صنعت، دبير منطقه ۱۷، ورودی ۷۴ رياضي دانشگاه صنعتی شریف
۱۳۶. ناصر براتي، ورودی ۷۶ مهندسي صنايع دانشگاه صنعتی شریف
۱۳۷. ندا زارع، ورودی ۱۳۷۷ ریاضی دانشگاه صنعتی شریف
۱۳۸. نرگس سرداری، لیسانس، دانشگاه شریف، دانشجو، دانشگاه چالمرز، ورودی ۱۳۸۳ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۱۳۹. نوید غفارزادگان، دانشجوی دکتری مدیریت عمومی، دانشگاه ایالتی نیویورک، ورودی ۱۳۷۵ مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
۱۴۰. نیلوفر فضل اللهی، لیسانس دانشگاه شریف، دانشجوی دکتری، برنده مدال نقره المپیاد فیزیک دانش آموزی کشوری، ورودی ۱۳۷۹ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
۱۴۱. وحید هاشمیان، دکترا، دانشگاه واترلو کانادا، منخصص تکنولوژی اطلاعات، ورودی ۱۳۷۵ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف
۱۴۲. هژیر رحمانداد، دکترا،‌ام.آی.تی، استادیار دانشگاه ویرجینیا تک، مدال طلای المپیاد شیمی، ورودی ۱۳۷۵ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف
۱۴۳. یاسر کراچیان، دکترای فیزیک از دانشگاه تورنتو ، کارشناس انتقال تکنولوژی در دانشگاه ویلفرد لوریه کانادا، ورودی ۷۴ فیزیک دانشگاه صنعتی شریف
امضا کنندگان حامی:
۱۴۴. اعظم نیرومند راد، دکترا از دانشگاه ایالتی میشیگان، استاد بازنشسته، دانشگاه جرج تاون، برنده ی جایزه ی ماری کوری ۲۰۰۹
۱۴۵. بابک خرّم، لیسانس، کارمند
۱۴۶. پرستو دوكوهكي
۱۴۷. حسن رحمانی، لیسانس جامعه شناسی دانشگاه تهران
۱۴۸. رضا پولادیان، دکترا، دانشجوی دانشگاه یو بی سی
۱۴۹. رضا دونی، فوق لیسانس ، مهندس
۱۵۰. رضا گلستانی، دکتری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، دانشجوی دکترای پزشکی هسته ای دانشگاه گرونینگن
۱۵۱. روجا نجفی، فوق لیسانس تاریخ هنر و نقد - بروکلین کالج - مرکز تحصیلات عالی نیویورک، دانشجو - دکترا تاریخ هنر - دانشگاه تگزاس در آستین
۱۵۲. زهرا موسوي، دانشجو کارشناسی، دانشگاه علامه
۱۵۳. سارا میری، لیسانس فیزیک - دانشجوی دانشگاه آزاد تهران مرکز
۱۵۴. سعیدرضا گنجی زاده زواره، دکترای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی‌ اصفهان‌، اپیدمیولوژی, دانشگاه بریتیش کلمبیا، پژوهشگر،‌ رزیدنت داخلی‌، دانشگاه بریتیش کلمبیا
۱۵۵. سوسن مرواریدی، دکترا، محقق دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس
۱۵۶. شکوفه امین، كارشناس ارشد حقوق، وكيل
۱۵۷. علی اسکرچی، دکترا، استاد دانشگاه ایالتی کالیفرنیا
۱۵۸. علی توکلی، فوق لیسانس، دانشجو
۱۵۹. فرانک فرزاد، فوق لیسانس مدیریت سیستمها از دانشگاه تورنتوی کانادا، کارشناس نرم افزار شرکت مدیکالیس در واترلو
۱۶۰. فرهنگ گنج دانش، کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی
۱۶۱. کورش محمد خانی، کارشناسی ارشد، دانشجوی دکتری سوربن
۱۶۲. لیلا زاهدی، دکترا دانشگاه علوم پزشکی سمنان، پزشک
۱۶۳. مازیار صیرفی، کارشناسی علوم سیاسی و اقتصاد - دانشگاه بریتیش کلمبیا، دا نشجو
۱۶۴. مجيد اصغري، ليسانس، كارمند
۱۶۵. نادر برزو، کارشناسی ارشد، دانشگاه واشنگتن آمریکا، مهندس
۱۶۶. نرگس معمارصادقی، دکترای کامپیوتر، دانشگاه مریلند، آمریکا
۱۶۷. نعیمه مدیر، کارشناسی _پلی تکنیک تهران، مهندس برق _شرکت طراحی و تولید بسامد آزما
۱۶۸. نگین جهانگیری، دانشجو دکتری مهندسی مواد دانشگاه ایلینوی در شیکاگو
۱۶۹. هادی کحال زاده، کارشناس ارشد اقتصاد انرژی دانشگاه آزاد تهران، کارشناس اقتصاد

نتیجه نهایی بررسی علل مرگ پزشک کهریزک هفته آینده اعلام می‌شود



یک عضو کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات از اعلام نتایج نهایی بررسی علل مرگ پزشک کهریزک در هفته آینده خبر داد.
غلامرضا اسداللهی در گفتگو با مهر اظهار داشت: هنوزعلت نهایی مرگ پزشک کهریزک که خود کشی بوده یا علل دیگری داشته، مشخص نشده و ما هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم.
وی افزود: موضوع مرگ پزشک کهریزک هم اکنون از سوی پزشکی قانونی در حال بررسی است و پس از مشخص شدن نتایج، کمیته هفته آینده این موضوع را بررسی می کند و نظر نهایی را درباره علت مرگ این پزشک پس از برگزاری جلسه کمیته در هفته آینده می توان اعلام کرد.
اسداللهی با اشاره به آخرین جلسات کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات، گفت: آخرین جلسه کمیته با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به منظور رسیدگی به اتهامات متهمانی بوده که در کهریزک اقدامات فراقانونی نسبت به بازداشتی های آن بازداشتگاه صورت داده اند، بود.
وی تاکید کرد که کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات در جلسه با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن بررسی روند رسیدگی به پرونده و اقدامات بازپرس در خصوص پرونده این افراد، خواستار رسیدگی هرچه سریع تر و برخورد بدون اغماض با متهمان کهریزک شد.
نماینده تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات همچنین خواستار رسیدگی هرچه سریع تر به اتهامات متهمان دستگیر شده حوادث پس از انتخابات و آزادی افرادی که حضور آنها در بازداشتگاه ها ضرورتی ندارد، می باشد.

وثیقه 700 میلیونی برای ابطحی


با صدور وثیقه 7 میلیارد ریالی برای محمدعلی ابطحی، نامه آزادی وی صادر شد.
رییس دادگاه انقلاب انقلاب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: جلسه‌ دادگاه محمدعلی ابطحی در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و با توجه به اخذ آخرین دفاع از وی، وثیقه‌ 7 میلیارد ریالی برای وی صادر شد كه پس از تودیع این وثیقه، نامه آزادی وی صادر شد.
وی با بیان این‌كه ابطحی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی به شش سال حبس تعزیری محكوم شده است، گفت: این رای قابل تجدیدنظرخواهی است و در صورت اعتراض، پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال می‌شود.
رییس محاكم انقلاب همچنین اعلام كرد كه بخش مربوط به در اختیار داشتن اسناد محرمانه در دادگاه انقلاب مفتوح است.


یک سوال ساده: سعید مرتضوی کجاست؟

یک سوال ساده: سعید مرتضوی کجاست؟
هشدار نسبت به تکرار مجدد ماجرای سعید امامی
یک شاهد عینی از حضور سعید مرتضوی با لباس زندان در بند 209 خبر داده است



نوروز: یک نام بر پیشانی فجایعی که طی یک دهه گذشته در ایران رخ داده است، به چشم میخورد. این نام البته از آن دو نفر است: معاون وزیر اطلاعات در دوره فلاحیان و دیگری دادستان تهران؛ سعید امامی و سعید مرتضوی!
شباهت این دو، تنها در نام آنها نیست، در جنایاتی که در حق ملت و کشور ایران مرتکب شده اند نیز هست.
برای شمارش فجایع این دو باید تاریخ دو دهه اخیر را به دقت خواند و مو به مو از جنایاتشان نام برد که در این فضا نمی گنجد و از حوصله این بحث خارج است، اما شاید تنها چند نمونه از فجایعی که این دو سعید آفریدند که ذهن ها به خوبی آنها را به خاطر دارد برای مثال کافی باشد، یکی بمبگذاری در حرم امام رضا (ع) در روز عاشورای حسینی در 30 خرداد 1373، سازماندهی ترورهای خارج از کشور در دوره وزارت فلاحیان در اطلاعات یا فاجعه قتل های زنجیره ای که این روزها مصادف است با سالگرد سلاخی وحشیانه مرحوم فروهرها و همینطور قتل زهرا کاظمی و فاجعه کهریزک نام این دو سعید را برای همیشه در ذهن ملت ایران حک کرده است.
گرچه اولین سعید نامی آشنا برای مردم نبود و تنها زمانی شهره خاص و عام شد که سر از زندان درآورد و کمی بعد خبر "سرکشیدن داروی نظافت" و مرگ او در بحبوحه پرونده قتل های زنجیره ای رازهای بسیاری را در خاک مدفون کرد تا بخش مهمی از تاریخ امنیتی - اطلاعاتی کشور و نام عاملان و عامران قتل های وحشیانه زنجیره ای همچنان در پرده بماند...؛ اما با سعید دوم برخلاف همنام او، همه از همان ابتدای مسئولیتش بخوبی آشنا شدند.
هرچه سعید امامی به واسطه شغلی که داشت، نامش در جنایاتی که خلق میکرد، مخفی می ماند، اما ولع قدرت و شهرت سبب شده بود تا با سعید مرتضوی - از همان سالها که همنام او در خفا به نام "حفظ امنیت ایران" علیه شهروندان و ایرانیان جنایت می کرد- همه آشنا شوند و نام او را به خاطر بسپارند.
این دو سعید اما شباهت دیگری نیز احتمالا خواهند داشت که بسیاری را نگران کرده است: عاقبت کار آنها!
***
با برگزاری انتخابات ایران و فجایعی که پس از آن به بار آمد، به خصوص افشای آنچه در بازداشتگاه مخوف کهریزک رخ داد، نام سعید مرتضوی دوباره برسر زبان ها افتاد.
گرچه در ده سال گذشته نام او در کنار عناوینی همچون "جلاد مطبوعات" و "قاتل زهرا کاظمی" در میان مردم همواره مطرح بود، اما اینبار عنوان "متهم اصلی پرونده کهریزک" را دوستان و همفکران سعید مرتضوی به او اعطا کردند و بازی آخر دادستان تهران از همینجا آغاز شد.
سعید مرتضوی که در تمام این سالها – حتی در سال 83 و پس از انتشار گزارش هیات منتخب رییس جمهور وقت مبنی بر دست داشتن او در قتل زهرا کاظمی- هرگز خود را ملزم به پاسخ و توضیح ندیده بود، با شدت گرفتن زمزمه نام خود تحت عنوان "متهم کهریزک" تلاش گسترده ای را آغاز کرد تا طبق روال این سالها از قانون فرار کند؛ اما اینبار نتوانست.
دادستان تهران که با 42 سال سن، هفت سال بر این مسند تکیه زده بود، در تاریخ هشتم شهریورماه 1388 رسما اختیارات خود را از دست داد و از مقام خود عزل شد. گرچه در ظاهر "معاونت دادستان کل کشور" صندلی جدید مرتضوی شد، اما این فقط ظاهر قضیه بود؛ بسیاری آن را خلع ید و راندن او از عرصه مدیریت قضایای پس از انتخابات تحلیل کردند. حقوقدانان نیز تصریج داشتند که براساس قانون، معاونت دادستان کل، در عمل از اختیارات و نقش دادستان تهران برخوردار نیست.
آخرین بار چه کسی سعید مرتضوی را دید؟!
پایان سعید مرتضوی اما بدینجا ختم نشده است. آخرین حضور رسمی دادستان معزول تهران در محافل رسمی به مراسم تودیع او بازمیگردد. یعنی در روز چهاردهم شهریورماه که شرح مبسوطی از خدمات خود در طول دوران خدمت ارائه داد و اعلام کرد که حاضر است تجربیاتش را در اختیار دادستان جدید قرار دهد.
پس از آن سعید مرتضوی تنها دو حضور"مجازی" داشته است! اولی، مصاحبه با یکی از سایت های نزدیک به دولت در تاریخ دوازدهم مهرماه است - علیرغم اینکه قرار بود مشروح این گفتگو بعدا منتشر شود اما تاکنون این اتفاق نیافتاده- و دومی به یکروز بعد از انتشار این مصاحبه برمیگردد که جوابیه بلندبالایی در واکنش به اظهارات اصولگرایانی که او را متهم به سرپیچی از دستو رهبری در تعطیلی کهریزک میکردند، در سایت بولتن منتشر ساخت.
از آن تاریخ تاکنون، یعنی از سیزدهم مهرماه تا امروز هیچ خبری از دادستان معزول تهران نیست! او در هیچ محفل رسمی حضور پیدا نکرده و هیچ خبر و اظهارنظر رسمی و غیررسمی از او منتشر نشده است.
اگر ده سال قبل اصرار سیدمحمدخاتمی، رییس جمهور وقت منجر به پیگیری ماجرای قتل های زنجیره ای و برملا شدن نام و نقش سعید امامی شد، امروز فشار رسانه ها و افکار عمومی از یکسو و کشته شدن فرزند یکی از اصولگرایان صاحب نام در زندان کهریزک از سوی دیگر، کودتاگران را ناگزیر از سوزاندن یکی (یا بیشتر) از مهره های خدوم! خود کرده است.
ده سال پیش، نام سعید امامی به عنوان متهم قتل های زنجیره ای، با انتشار خبر "سرکشیدن داروی نظافت" و خودکشی او رسانه ها را فراگرفت. تا پیش از آن افکار عمومی حتی از بازداشت فردی به نام سعید امامی هم مطلع نبود.
در روزهای اخیر غیبت مرتضوی و بیخبری از او نگرانی ها از همسانی سرنوشت او با همنام خود سعید امامی را در ذهن متبادر می کند.
این ترس در مورد سعید مرتضوی نیز قوت گرفته که مبادا در یکی از این روزها، در حالی که افکار عمومی پس از افشای خبر مرگ پزشک وظیفه کهریزک بار دیگر نسبت به این موضوع ملتهب شده و در انتظار معرفی و محاکمه متهمان جنایات کهریزک است، پس از مدتها بیخبری از معاون دادستان کل کشور، ناگهان خبر خودکشی او در رسانه ها منتشر شود!
پیش از این خبرهایی مبنی بر احضار مرتضوی و بازجویی از او منتشر شده بود، اما پرده نشینی این روزهای مرتضوی، باعث شده که گمانه زنی ها در مورد شباهت سرنوشت این مهره سوخته با سعید امامی شدت یابد.
به گزارش نوروز، این نگرانی ها با اظهارات یک شاهد عینی مبنی بر حضور مرتضوی با لباس زندان در اوین، قوت یافته است.
این شاهد عینی اطمینان دارد که مرتضوی را در بند 209 زندان اوین دیده است. برخی دیگر از آزادشدگان نیز میگویند که در بازجویی ها از بازجوی خود شنیده اند که مرتضوی نیز در بند209 است.
اگر اظهارات بازجویان که اصولا نباید به آنها استناد کرد را کنار بگذاریم، در صورت درست بودن اظهارات این شاهد عینی که به تازگی از زندان اوین آزاد شده است، جای این سئوال باقی است که چرا مسئولان امر قضا در صورتی که سعید مرتضوی را بازداشت و به زندان انداخته اند، این موضوع را از مردم پنهان نگاه داشته اند؟! اگر مرتضوی مجرم است و در بند، چرا نباید به مردم معرفی شود؟
اگر هم اظهارات این فرد براساس خطای دید او از زیر چشمبند بیان می شود، چرا پس از گذشت چند ماه هنوز مراجع رسمی حتی یکنفر را به عنوان متهم محرز این پرونده معرفی نمی کنند؟ و چرا بعد از چندماه و تعویق پنج باره، گزارش کمیته ویژه مجلس درخصوص جنایات کهریزک در صحن علنی قرائت نمیشود و به اطلاع مردم نمیرسد؟
آنچه این شاهد عینی بر آن اصرار دارد، چه درست باشد، چه نباشد، رافع وظیفه مسئولان قضایی در معرفی و محاکمه متهمان پرونده کهریزک نیست و با این روند افکار عمومی حق دارد نگران این موضوع باشد که پرونده جنایات کهریزک نیز به سرنوشت قتل های زنجیره ای دچار شود.

زندانی سیاسی جوان در میان زندانیان خطرناک

گزارشهای رسیده به سایت تغییر، حاکی از وضعیت نابهنجار و فوقالعاده نگرانکننده، برای یکی از فعالین ستاد انتخاباتی آقای کروبی است که پس از انتخابات و پیش از آغاز اعتراضات مردمی، دستگیر شدهاست.

«صالح دلدم»، جوان ۲۲ساله، لاغر اندام و نحیفیست که از بیماری قلبی هم رنج میبرد.

او که در دوران تبلیغات انتخاباتی، در ستاد آقای کروبی فعالیت میکرد، دو روز پس از انتخابات و پیشاز آغاز اعتراضات مدنی مردم به تقلب گسترده در انتخابات، دستگیر شد.

اسکندر دلدم، پدر صالح دلدم، در گفتگو با خبرنگار تغییر اعلام کرد که پسرش در روز ۲۴خرداد، توسط عدهای از افرادی که حامل سلاح گرم بوده و هیچ حکم قانونی نداشتهاند، دستگیر شد.

وی سپس مدعی شد که این افراد پسرش را به سلول انفرادی متعلق به سپاه، در زندان اوین منتقل کردند.

آقای اسکندر دلدم، در پاسخ بهاین سوال که چرا پیشاز این خبری از وضعیت این زندانی گزارش نشدهبود، گفت: «دادستان تهران، من را از هرگونه مصاحبه منع کردهبود. اما حالا که با گذشت چندماه، هیچ تغییری در این وضعیت مشاهده نکردم و حتی ایشان از دادن ۵دقیقه وقت ملاقات برای توضیح وضعیت پسرم به وی، امتناع میکند، مجبور به اعلام این وضعیت برای افکار عمومی شدم.»

سه ماه پیش، بازپرس شعبه ۲، باقرار وثیقه ۵۰ میلیونی، دستور آزادی موقت صالح دلدم را صادر کرد. اما دادستانی در یک حرکت غیرقانونی، از آزادی این جوان که از بیماری قلبی رنج میبرد، امتناع میورزد.

آقای اسکندر دلدم، ضمن اظهار نگرانی از ۴ ماه ممنوعالملاقات بودن پسرش و سرانجام انتقال غیرقانونی وی به جمع زندانیان خطرناک زندان قزلحصار، میگوید: «این رفتار در حالی صورت میگیرد که تنها جرم پسرم، شرکت در انتخابات و تشویق مردم به رای دادن به یکی از نامزدهای تایید صلاحیت شده نظام صورت گرفتهاست.»

آقای دلدم، یکی از جرایم پسرش را که بازجو به او نسبت داده، همکاری نکردن با ستاد احمدینژاد و رفتن به ستاد انتخاباتی رقیب وی اعلام کرد!

هنوز معلوم نیست که چندنفر دیگر مانند صالح دلدم بهطور گمنام و بهجرم شرکت در فعالیتهای قانونی و مدنی در دوران انتخابات، در زندانها بهسر میبرند.

صدور حکم زندان و شلاق برای دانشجویان دانشگاه مازندران


خبرنامه امیرکبیر: شعبه ی 101 دادگاه عمومی بابلسر 8 نفر از دانشجویان دانشگاه مازندران را به اتهام اخلال در نظم دانشگاه، در مجموع به 48 ماه حبس تعزیری و هرکدام از آنها را به 15 ضربه شلاق محکوم کرد.

میلاد حسینی کشتان، علی نظری، سیاوش صفوی، علی دنیاری، مازیار یزدانی نیا، شوانه مریخی، علی عباسی، و رحمان یعقوبی دانشجویان دانشگاه مازندران که به اتهام اخلال در نظم دانشگاه به دلیل تجمع در دانشگاه در تاریخ 26 خرداد، در خرداد و تیر ماه گذشته در بازداشت بودند، هر کدام به شش ماه حبس تعزیری و 15 ضربه شلاق محکوم شدند.

در دادنامه ی صادره برای این دانشجویان مصادیق اتهامات این دانشجویان را «اغتشاش در دانشگاه»، «پاره کردن بنر مصور به تصویر آقای احمدی نژاد»، «جلوگیری از برگزاری امتحانات»، و «ایجاد بی نظمی» در دانشگاه ذکر شده و «با انطباق با ماده ی 618 قانون مجازات اسلامی هر یک از متهمین به شش ماه حبس تعزیری و 15 ضربه شلاق» محکوم شدند.

این رای در حالی صادر می شود که دانشجویان با رد این اتهام و اعتراض به ضرب و شتمشان توسط اداره ی اطلاعات بابل، «اخلال در نظم» را جرم اراذل و اوباش نیروهای بسیجی و لباس شخصی دانستند.

تاکنون از این پرونده ی علیرضا کیانی تبرئه شده است که پرونده ی دیگری در دادگاه بابل به اتهام «اقدام علیه نظام»، «ارتباط با بیگانگان» و «انتشار مقالات در سایت های ضد انقلاب» دارد.

نامه زندانی محکوم به اعدام به رئیس قوه قضائیه رژیم


خبرگزاری هرانا - زندانی سیاسی حامد روحی نژاد در پی ارسال نامه ای از زندان به رئیس قوه قضائیه و دادستان تهران ضمن اعتراض به حکم صادره توسط دادگاه انقلاب خواهان تجدید نظر در رابطه با این حکم غیر عادلانه شد ، نامبرده همچنین در شش بند مشکلات جسمی و بیماری هایی که از آن رنج می برد را نیز به صورت خلاصه اشاره نموده است ، لازم به ذکر است که وی صبح امروز به بند 350 زندان اوین منتقل شد.

متن نامه حامد روحی نژاد به ریاست قوه قضائیه و دادستانی تهران بدین شرح است:

تقاضای رسیدگی حکم صادره و صدور دستورات مقتضی جهت رسیدگی وضعیت بیماری ام اس

احتراما به استحضار آن مقام عالی می رساند که اینجانب حامد روحی نژاد فرزند محمد رضا به شماره پرونده 88/85/515 که در شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شدهام اتهام وارده به خود را رد نموده و آن را کذب محض دانسته و هرگونه ارتباط و عضویت با گروهی به نام انجمن پادشاهی را اتهام غیرواقعی و منتسب میدانم و اساسا تا قبل از این حتا نام این انجمن را نشنیده بودم چه رسد به عضویت در آن. ضمن اعتراض به حکم صادره با توجه به بیماری و وضعیت جسمانی تقاضای تجدید نظر در حکم صادره و رسیدگی به وضعیت بیماریام را دارم.
لازم به توضیح است که وضعیت بیماریام از زمان بازداشت به شدت پیشرفت نموده و عوارض ذیل را به وجود آورده است.

1- تار شدن چشمان بدون اینکه چشم راستم به هیچ عنوان قابلیت تشخیص اشیائ و افراد پیرامونم را داشته باشد که بدون مساعدت در چشم چپم که آن نیز به شدت تار شده است توانایی دیدن را ندارم هر چند تصاویری را که می بینم نیز با چندین بار تمرکز و توجه میتوانم ببینم، با پرش تصاویری که در حال مشاهده آن هستم توانایی دیدن را از من سلب کرده است.

2- دست و پای راستم کم حس شده و این موضوع رو به پیشرفت است.

3- سیستم ایمنی و اعصاب بدنم دچار اختلال شده و با کوچکترین سرما، لرزش شدیدی می گیرم و در دمای معمولی، دمای بدنم معمولا بسیار بالا است.

4- هنگام راه رفتن تعادل ندارم و نیز سرگیجه ، سر درد و چشم درد شدیدی دارم.

5- با توجه به شرایط زندان کوچکترین استرس، تشویش روان و خستگی که حاصل شود به طور موقت تقریبا تمام قدرت بینائیام را از دست میدهم.

6- همچنین به دلیل ابتلا به کم خونی دائما کرخت، سست و بی حال هستم و به خصوص صبحها هنگام برخواستن از خواب، تکان دادن بدنم به سختی صورت میگیرد.

لذا در خواست رسیدگی به وضعیت خواص بنده را در اسرع وقت تقاضا دارم. لازم به ذکر است قریب به 7 سال است که به بیماری ام اس مبتلا هستم.

رونوشت به :

1- آقای لاریجانی ، رئیس قوه قضائیه

2- جعفری دولت آبادی ، دادستان تهران

از آنجایی که اکثرا نامههای زندانیان به دست مسئولین مربوطه نمیرسد تصمیم بر انتشار آن به صورت سرگشاده را گرفتم

حامد روحی نژاد

29 آبان ماه 1388

زندان اوین

تحصن دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به بازداشت مهرداد بزرگ



دانشجویان دانشکده‌ برق و کامپیوتر دانشگاه تهران صبح امروز در حالی که تصاویری از مهرداد بزرگ را در دست داشتند، از شرکت در کلاس‌‌های درس خودداری کرده‌ و با راهپیمایی و تجمع اعتراض آمیز در دانشکده فنی خواهان آزادی او و دیگر دانشجویان بازداشت‌شده شدند.
گفتنی است، مهرداد بزرگ به همراه شش دانشجوی دیگر روز پنج‌شنبه در هنگام خروج از یک جلسه‌ کتابخوانی بازداشت شد. این دانشجویان همان شب به همراه ماموران امنیتی به منازلشان برده شدند و پس از تفتیش منزل و وسایل شخصی، آنان را به مکانی نامعلوم انتقال داده‌اند
به گزارش بامدادخبر، علیرغم اعلام تجمع سکوت، شعارهایی چون "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد" و "الله‌اکبر" از میان جمعیت به گوش می رسید و همچنان بر تعداد دانشجویان متحصن اضافه میشد.
دانشجویان معترض با راهپیمایی در محوطه‌ پردیس امیرآباد و توقف در مقابل دانشکده‌های مکانیک و معدن با خواندن "یار دبستانی" و "دانشجو، دانشجو، حمایت حمایت"، خواهان همراهی سایر دانشجویان شدند و پس از آن به مقابل سلف سرویس دانشکده رفته و در آنجا تجمع کردند.
دانشجویان اعلام کردند که تا آزادی دانشجویان زندانی، این حرکت اعتراضی با تحصن و اعتصاب غدا ادامه خواهد یافت.
.

امروز يك گفت‌وگوي زنده‌ي سيما در 5 دقيقه‌ي اول متوقف شد!

امروز يك گفت‌وگوي زنده‌ي سيما در 5 دقيقه‌ي اول متوقف شد!
پوران درخشنده: با نخستين جوابم برنامه متوقف شد
خواسته‌اند كه گفت‌وگو را مجدد به صورت توليدي ضبط كنند
سرويس: تلويزيون و راديو
1388/08/30
11-21-2009
13:07:53
8808-02649: كد خبر

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو


صبح امروز(30 آبان ماه) برنامه‌ي صبحگاهي شبكه‌ي اول سيما در حالي كه قرار بود به مدت 30 دقيقه ميزبان پوران درخشنده از كارگردانان سينما و تلويزيون باشد، دقايقي پس از پخش متوقف شد تا بينندگان به جاي يك گفت‌وگوي 30 دقيقه‌يي شاهد يك گفت‌وگوي 5 دقيقه‌يي باشند.
به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) بخش فرهنگي برنامه‌ي «صبح عالي بخير» با عنوان«چهارسو» كه هر روز حدود ساعت 8 صبح به صورت زنده از شبكه‌ي اول سيما پخش مي‌شود و به مدت 30 دقيقه به گفت وگو با هنرمندان سينما و تلويزيون درباره‌ي موضوعات روز اين حوزه مي‌پردازد، صبح امروز ميزبان پوران درخشنده از كارگردانان سينما و تلويزيون بود و قرار بود درباره‌ي حضور زن در سينماي ايران با اين كارگردان به گفت‌وگو بنشيند. اما هنوز دقايقي از آغاز پخش اين برنامه نگذشته بود كه پايان اين گفت‌وگوي منتقدانه از سوي مجري برنامه اعلام شد.
پوران درخشنده در اين زمينه به خبرنگار ايسنا گفت: قرار بود كه درباره‌ي جايگاه زن در سينماي ايران يك گفت‌وگوي چالشي داشته باشيم اما با اولين جواب من به پرسش مجري در خصوص اعتراضاتي كه من به وضعيت زن در سينماي ايران داشتم، برنامه به يكباره متوقف شد.
وي ادامه داد: بعد از عذرخواهي‌هاي فراوان دليل قطع برنامه را مشكلات فني اعلام كردند و از من خواسته‌اند كه مجدد گفت‌وگو را به صورت توليدي ضبط كنيم.
درخشنده اظهار كرد: اين اتفاق از جهاتي سوال برانگيز است؛ وقتي از اولين كارگردان زن سينماي ايران در برنامه‌يي دعوت مي‌كنند و با يك پرسش چالشي از او مي‌خواهند كه درباره‌ي جايگاه زن در سينماي ايران حرف بزند ولي به يكباره برنامه را متوقف مي كنند يعني نمي‌خواهند كه چنين بحثي در رسانه مطرح شود.
وي گفت: حرف من اين بود كه زن‌هايي كه در فيلم‌هاي ما نشان داده مي‌شوند هيچ كدام شبيه زن‌هاي جامعه‌ي ما نيستند، زن امروز ما با مشكلات ديگري به جز مشكلات عشقي و ازدواج مواجه است كه متاسفانه كمتر به آن ها پرداخته مي‌شود.
اين كارگردان سينما و تلويزيون تصريح كرد: بايد سياستگذاري‌ها و خط قرمزها در اين باره به طور شفاف اعلام شود تا ما بتوانيم با دست بازتري كار كنيم.
به دنبال پيگيري هاي خبرنگار ايسنا، دست‌اندركاران اين برنامه دليل اين اتفاق را مشكلات فني معمول در برنامه‌هاي زنده عنوان كرده و اعلام كردند كه اين گفت گو به صورت ضبط شده فردا(1 آذر ماه) به طور كامل از اين برنامه پخش مي‌شود.
انتهاي پيام