وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

جبهه مشارکت هتک حرمت به ساحت امام خمینی، معمار انقلاب اسلامی را محکوم کرد

جبهه مشارکت هتک حرمت به ساحت امام خمینی، معمار انقلاب اسلامی را محکوم کرد
حامیان جنبش سبز به مقاومت قانونی خود ادامه دهند



جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه ای هتک حرمت به ساحت امام خمینی، معمار انقلاب اسلامی را محکوم کرد.
به گزارش نوروز، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
امام خمینی (ره) نه تنها به عنوان یک مرجع عالیقدر دینی و عالم و عارفی ربانی ، بلکه در سلسله بیدار گران اقالیم قبله مورد احترام و تکریم قاطبه مسلمانان و آزادگان دنیا بوده و نامش در تاریخ جهان ماندگار و جاودانه است ، و در تاریخ ایران نیز نامی یگانه و بی همتاست . امام خمینی با مجاهدات پیگیر خود و رهبری مردمی آزادیخواه توانست ایران را از زیر سلطه 2500 سال شاهنشاهی و حاکمیت استبداد مطلقه دیرپا رهایی بخشد و مردم ایران را به دوران حاکمیت بر سرنوشت خویش وارد کند و عصری تازه را با تاسیس « جمهوری اسلامی ایران » بنیان نهاد ، و همو حماسه بزرگ مقاومت ملت ایران در برابر مستکبران عالم و متجاوزان به خاک میهن را مدیریت کرد ، و یقینا هرایرانی آزاده و شرافتمند قدردان جایگاه و نقش امام خمینی در تاریخ معاصر ماست و هرگونه هتک حرمت به ساحت آن سفر کرده به کوی دوست را برنمی تابد .
جبهه مشارکت ایران اسلامی باردیگر بر هویت خط امامی خود تاکید کرده و اعلام می دارد که افتخار ما وفاداری به اندیشه و آرمانهای والای امام و انقلاب اسلامی و مقابله با انحرافاتی است که طی سالهای اخیر دراین باره ایجاد شده است . امام بر میزان بودن رای ملت دراداره امور کشور و تحقق "جمهوری اسلامی " نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد تاکید فراوان داشت و ما نیز امروز خواسته ای جز این نداریم .
از اینرو جبهه مشارکت با محکومیت هرگونه هتک حرمت نسبت به ساحت معمار انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی و اعلام حمایت و پشتیبانی از درخواست مجمع روحانیون مبارز و آقایان موسوی و کروبی برای برپایی تجمع و راهپیمایی در پاسداشت از مقام آن بزرگوار براین باوراست که رخداد هتک حرمت به ساحت امام خمینی و عملکرد صدا و سیما در این باره در جغرافیا و فضای سیاسی و اجتماعی موجود جای تامل و تردید فراوان دارد و به ویژه اینکه شاهدیم جریانی در پی بهره برداری جناحی و سوء استفاده از این رخداد برای مقابله با جنبش سبز و رهبران آن است بگونه ای که اینگونه عملکرد تداعی گر اجرای پروژه راه اندازی کارناوال شادی در عصر روز عاشورا سال 76 علیه خاتمی وپروژه های دیگر در دوران اصلاحات از سوی اقتدارگرایان است و جای سئوال دارد که چرا هم اینان که اینگونه از این هتک حرمت مشکوک برآشفته اند نسبت به هتک حرمت شهروندان در حوادث پس از انتخابات از نوع شکنجه های زندان کهریزک و کشته و مجروع شدن آنها و ...، که امام آنها را ولی نعمت حکومتگران میدانست ، هیچگونه واکنش و اعتراضی نداشتند؟ براین پایه تمامی آنانی که سر در گرو جنبش سبز دارند باید نسبت به جغرافیای سیاسی و شرایط حادث هشیار بوده و همچنان به مقاومت مسالمت آمیز و قانونی خود برای پیگیری خواست اصلی جنبش ، که همان تحقق آرمان اصلی امام و انقلاب اسلامی است ، یعنی اجرای بدون تنازل قانون اساسی و میزان بودن رای و نظر مردم در اداره امور کشور ادامه دهند و قطعا احترام و تکریم واقعی به ساحت حضرت امام خمینی در گرو تحقق اندیشه ها و آرمانهای اوست

بیانیه انجمن مدرسین دانشگاه های اهواز: دفاع از آرمان امام خمینی در احترام به حقوق مردم است

بیانیه انجمن مدرسین دانشگاه های اهواز:
سه شنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۸۸ , 2009 Dec 15 |  نظر 0
انجمن مدرسین دانشگاه های اهواز در بیانیه ای اقدام صدا سیما در پخش تصاویر ساختگی اهانت به عکس امام خمینی را محکوم و خواستار پاسخگویی ریاست سازمان صدا و سیما و هیئت نظارت بر این سازمان شد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا
سیمای جمهوری اسلامی، چندین ساعت پس از پایان مراسم روز دانشجو (16 آذر) در تهران  ، عکس پاره شده ای از رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) را،  آن هم در مکانی نامعلوم و به دور از تجمع دانشجویان و بدون نشان دادن عوامل دست اندر کار ، در بخش های خبری خود  به تصویر کشاند و در پی آن ،  تریبون های رسمی و بخش های خبری سیما ، حمله به اصلاح طلبان و  رهبران جنبش سبز را که سراسر زندگی خود را در گسترش ودفاع از اندیشه های سیاسی امام راحل گذرانده اند؛  در دستور کار قرار داد. 

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها - حوزه اهواز، این توهین به ساحت مقدس حضرت امام (ره) را یک حرکت مشکوک دانسته و آن را محکوم می کند و بر این باور است که این حرکت، چه واقعی باشد چه ساختگی، زشتی پخش کردن آن از سیمای جمهوری اسلامی و دستاویز قرار دادن آن برای رسیدن به اغراض سیاسی؛ از زشتی انجام آن بیشتر است و بر این پایه ریاست سازمان  صدا و سیمای جمهوری اسلامی را در این توهین بی تقصیر نمی داند و خواستار پاسخگویی وی و هیئت نظارت بر این سازمان می باشد .

ارادت همه مردم و به ویژه جوانان این مرز و بوم به امام خمینی (ره) چنان روشن است که همگان انجام این توهین از سوی مجموعه دانشجویان را ، دور از ذهن و واقعیت می دانند و خوشبختانه دانشجویان نیز با هوشیاری کامل انزجار خود را از این عمل نشان دادند. 

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه اهواز ، دفاع  واقعی و خالصانه از آرمان های امام خمینی و سربلندی نظام جمهوری اسلامی را در احترام نهادن  به حقوق قانونی همه مردم و تضمین آزادی فعالیت های سیاسی ، فرهنگی و مطبوعاتی می داند و عمل به آرمان های آن مرد بزرگ را  ، از رهگذر  بازگشت به منشور برادری ایشان ، به همه گروه های سیاسی  توصیه می کند. 

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها - اهواز
آذر ماه - 1388

راهپیمایی سبزها در اعتراض به سناریوی توهین به امام

مهدی کروبی در باره درخواست مجور راهپیمایی در اعتراض به "سناریوی" اساعه ادب به ساحت امام گفت : "در صورت مخالفت [حکومت]، ما نمی‌توانیم عواقب حضور خودجوش مردم را بر عهده بگیریم و هرگونه اتفاقی که برای مردم انقلابی ایران بیفتاد مسئولیتش متوجه آقایان است."

مهدی کروبی از تصمیم مشترک خود و مهندس میرحسین موسوی برای درخواست مجوز به منظور راهپمایی در اعتراض به هتک حرمت صورت گرفته نسبت به امام راحل خبر داد.

سایت تغییر در گفتگویی که با دبیرکل حزب اعتمادملی درباره هتک حرمت صورت گرفته به امام راحل و انعکاس آن در صدا و سیما انجام داده به نقل از کروبی نوشته است:"نشر و اشاعه این عمل از سوی صدا وسیما، مصداق تشویش اذهان عمومی است.چرا که در موارد مشابه صدا و سیما عاقلانه رفتار کرد و مانع از انتشار تصاویر ساختار شکنانه بود اما در این مورد گویی که یک توطئه از پیش تعیین شده صورت گرفته باشد، زیرا ناگاه مردم ایران عکس امام عزیزشان را پاره شده بر صفحه تلویزیون دیدند که رفتار بسیار مشکوک و عجیب بود."

کروبی ادامه داد: "امروز بنده با مهندس میرحسین موسوی تلفنی صحبت کردم و قرار بر این شد که برای راهپیمایی و محکوم کردن رفتارهای این چنینی یک درخواست مجوز بدهیم."

وی خاطر نشان کرد: "گرچه برای راهپیمایی مسالمت‌آمیز، طبق اصل ۲۷ قانون اساسی نباید درخواست مجوز داد اما با توجه به شرایط امروز ما و عدم خواست ما برای آسیبی‌پذیری مردم، مجوز خود را به وزارت کشور ارایه می‌کنیم. امیدواریم که این حسن نیت ما پاسخ درخور مناسب بگیرد اما در صورت مخالفت، ما نمی‌توانیم عواقب حضور خودجوش مردم را بر عهده بگیریم و هرگونه اتفاقی که برای مردم انقلابی ایران بیفتاد مسئولیتش متوجه آقایان است. با این حال ما گزارش خود را در صورت موافقت یا مخالفت به مردم اعلام می‌کنیم

سعید خسروآبادی دانشجوی دانشجوی دانشگاه شیراز بازداشت شد


سعید خسروآبادی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز بازداشت شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر سعید خسروآبادی که پس از تجمع ۱۶ آذر دانشگاه شیراز به اداره اطلاعات احضار شده بود روز شنبه پس از مراجعه به این اداره بازداشت شده است.

همچنین راضیه جعفری، سعید آگنجی و سعید لطفی از دانشجویان شهر شیراز که پیش از ۱۶ آذر بازداشت شده بودند همچنان در وضعیتی نامشخص در بازداشت به سر می برند.

ندا اسکندری، خدیجه قهرمانی، سید محمد حسینی و یحیی طاووسی دانشجویان دانشگاه شیراز نیز عصر روز یکشنبه پس از گذشت بیش از ۱ ماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز آزاد شدند

تهدید خانواده‌های دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر توسط حراست دانشگاه

حراست دانشگاه خواجه نصیر روز گذشته با تماس تلفنی با خانواده‌های برخی از دانشجویان این دانشگاه آن‌ها را تهدید کرد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر بیشتر تهدیدها مربوط به خانواده‌های دانشجویان ورودی جدید دانشگاه خواجه نصیر بوده است.

این دانشجویان در تجمعات اعتراضی نسبت به بازداشت دانشجویان و صدور احکام سنگین انضباطی شرکت کرده بودند.

مامورین حراست دانشگاه به خانواده دانشجویان ورودی 88 که در خوابگاه سکونت دارند گفته اند در صورت شرکت مجدد فرزندانشان در تجمعات، آنها را از خوابگاه محروم خواهند کرد

احضار 50 دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی به کمیته انضباطی، محرومیت 15 دانشجو از خوابگاه

کمیته انضباطی دانشگاه شهید بهشتی بیش از 50 دانشجوی این دانشگاه را احضار و تاکنون برای 15 نفر از دانشجویان حکم محرومیت از خوابگاه صادر کرده است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر کمیته انضباطی دانشگاه شهید بهشتی این دانشجویان را طی دو روز گذشته احضار و برای تعدادی از آنان حکم انضباطی صادر کرده است.

لازم به ذکر است این احضارها و صدور احکام، همزمان با تجمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در اعتراض به توطئه جدید سرکوبگران انجام شده است.

همچنین از روز گذشته حراست دانشگاه با چسباندن اطلاعیه هایی برگزاری هرگونه تجمع را ممنوع کرده و دانشجویان را نسبت به برخوردهای شدیدتر تهدید کرده است. در پی التهابات و درگیری‌های روز یک‌شنبه در دانشگاه شهید بهشتی، حراست این دانشگاه در حالت آماده باش به سر می برد.

لازم به یادآوری است روز یک‌شنبه دانشجویان این دانشگاه با در دست داشتن پرچم های سبز و عکس هایی از آیت الله خمینی در مقابل بسیجیانی که از خارج از دانشگاه برای تجمع به دانشگاه منتقل شده بودند، تظاهرات کردند.

برای مشاهده گزارش تجمع روز یک‌شنبه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به این لینک و برای مشاهده گزارش تصویری (2) آن به این لینک می‌توانید مراجعه کنید.

لازم به یادآوری است دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی طی روزهای 16 و 17 آذر نیز تجمع های اعتراضی پرشکوهی برگزار کردند.

گزارش ۲ روز تحصن و اعتصاب گسترده دانشجویان دانشگاه امام خمینی قزوین

پس از ماجرای مشکوک پاره شدن عکس امام خمینی در 16 آذر و پخش آن توسط  صدا و سیما، این سناریو که برای سرکوب هر چه بیشتر جنبش سبز شکل گرفته است در دانشگاه بین المللی قزوین و این بار به صورت دیگر اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر صبح روز یکشنبه 22/9/88 دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین به هنگام رفتن به کلاسهای درس با شعار نویسی هایی در سطح دانشگاه روبرو شدند که نشان از وقوع اتفاقی در ادامه سناریوی از پیش طراحی شده چند روز اخیر کودتاچیان داشت.

بر دیوار های دانشگاه به صورت کاملا مشکوک شعارهایی دیده می شد که در آن از یک سو به بنیانگذار انقلاب توهین و از سوی دیگر شعارهایی در توهین به جنبش سبز و دانشجویان حامی آن وجود داشت. نکته جالب آنکه هر بیننده ای با یک نگاه متوجه یکی بودن دست خط هر دو نوع شعار می شد و جالب آنکه تمامی این شعارها به رنگ سبز نوشته شده بودند.

بنا بر اخبار رسیده شب یکشنبه 21/9/88 دانشجویان متعلق به تشکل های نظامی و بسیجی با ورود به دانشگاه و با هماهنگی کامل با مسئولین حراست از جمله حسین سرداغی (رئیس حراست) اقدام به درج این شعارها در سطح دانشگاه کرده اند.

این اتفاق در حالی صورت گرفته است که محوطه دانشگاه توسط دوربین های نصب شده توسط حراست دانشگاه تحت کنترل قرار دارد. همچنین ورود این افراد در ساعات پایانی شب به دانشگاه از طریق هماهنگی با حراست دانشگاه انجام پذیر شده است.

صبح روز یکشنبه و زمانی که این عمل وقیح از پیش طراحی شده برای دانشجویان مشخص شد، دانشجویان بسیجی که کاملا دستپاچه شده بودند با صدور بیانیه ای که غلط های فاحش نگارشی در آن وجود داشت ضمن محکومیت این عمل اعلام کردند: "این اقدام منافقانه را توهم زدگان استکبار پرست برای بدنام کردن بسیج دانشجویی" انجام داده اند.

یکی از دانشجویان دانشگاه قزوین در همین زمینه به خبرنامه امیرکبیر گفت: «یکی بودن دست خط ها، پاک کردن آنها پس از چند ساعت توسط بسیج دانشجویی و صدور بیانیه ای پر از اشتباه که در آن مشخصا اعلام می دارد که این عمل کار بسیج دانشجویی نیست گواه مبرهنی است بر سناریوی کثیف بسیجیان حامی دولت کودتا.»

تحصن دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین برای آزادی فرزام معینی

پس از بازداشت فرزام معینی درون دانشگاه در شب چهارشنبه هفته گذشته و بی خبری کامل از وضعیت وی تا امروز، ظهر یکشنبه جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین در تحصن اعتراضی خویش در جلوی دانشکده فنی خواستار آزادی وی شدند. در این تحصن که حدود 4 ساعت به طول انجامید دانشجویان ضمن سر دادن شعارهایی برای آزادی دوست دربندشان، ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را محکوم کرده و خواستار توضیح مسئولین دانشگاه شدند.

دانشجویان در این تجمع همچنین بارها اعلام داشتند که بازداشت دانشجویان از درون دانشگاه امنیت تمامی آنان را تهدید می کند و حتی در درون صحن دانشگاه نیز از تجاوزات نیروهای امنیتی مصون نیستند و با سر دادن شعارهایی چون "عامل افتضاحات، سپاه و اطلاعات" و "بسیجی، حراست، پیوندتان مبارک" نسبت به تداوم این روند هشدار دادند.

علاوه بر این دانشجویان حامی جنبش سبز که از عمل شنیع بسیج دانشجویی مبنی بر توهین به امام خمینی و نیز سناریوی غیراخلاقی صدا و سیما به شدت خشمگین بودند با همراه داشتن عکس هایی از آیت الله خمینی توطئه بسیج دانشجویی را فاش کرده و خواستار برخورد مسئولین با عاملان چنین عملی شدند.

آنها با سر دادن شعار هایی چون "اگر امام زنده بود، شک نکنید با ما بود" و "خمینی کجایی، موسوی تنها شده " اینگونه اعمال را محکوم کردند. یکی از دانشجویان در سخنرانی خویش در جمع متحصنین پایبند نبودن بسیج و دیگر حامیان کودتا را به امام و آرمانهای انقلاب اعلام داشت و پرسید: "به راستی چه کسی امنیت ملی را به خطر انداخته است؟ صدا و سیمای حامی کودتا یا جنبش مردمی سبز؟ ما دانشجویان معترض یا بسیج دانشجویی؟ ... ".

همزمان دانشجویان بسیجی که نقشه خود را نقش بر آب می دیدند، از سمت مسجد دانشگاه به جلوی دانشکده فنی آمده و اقدام به تحصن در محکومیت توهین به امام خمینی کردند. دانشجویان بسیجی که از نظر تعداد در اقلیت مطلق بودند، دانشجویان لبنانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین را نیز با خود همراه ساختند و به آنها پرچم هایی که آرم حزب الله بر آنها نقش بسته بود داده و همچنین در اقدامی هماهنگ تعدادی از پرسنل وابسته دانشگاه را نیز با خود همراه ساختند. علاوه بر آن در میان آنها بسیجیان 40 ، 50 ساله ای به عنوان دانشجو نیز حضور داشتند.

پس از دقایقی از تجمع بسیجیان عبدالکریم عابدینی (نماینده ولی فقیه) و عبدالعلی آل بویه سرپرست دانشگاه نیز در میان آنان حضور یافتند که بسیجیان درحضور آنان به آیات عظام منتظری و صانعی توهین کرده و خواستار مجازات سران اصلاحات شدند.

بدین ترتیب فضای دانشگاه بین المللی قزوین پس از 16 آذر بار دیگر نا آرام شد و در تداوم شرایط پادگانی در دانشگاه، نیروهای پرشمار امنیتی و لباس شخصی بار دیگر در دانشگاه حاضر شدند.

در پایان روز یک‌شنبه دانشجویان سبز دانشگاه قزوین اعلام کردند با توجه به تداوم بازداشت فرزام معینی، روز دوشنبه را در اعتصاب غذا به سر خواهند برد. 

اعتصاب غذا دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در روز دوشنبه

ظهر روز دوشنبه 23/9/88 جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین با اعتصاب غذای خویش مجددا اعتراض خود را به تداوم بازداشت فرزام معینی و شرایط حاکم بر دانشگاه ها اعلام داشتند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر فرزام معینی دانشجوی این دانشگاه از روز چهارشنبه هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی در داخل دانشگاه بازداشت شده است و تا به این لحظه و علیرغم همه پیگیری ها هیچ خبر مشخصی از وضعیت وی در دسترس نیست.

همچنین دانشجویان متحصن اقدام اخیر بسیج این دانشگاه که شبانه و با هماهنگی مسئول حراست اقدام به شعارنویسی کرده اند را محکوم کرده و خواستار برخورد با آنان شدند.

اعتصاب غذای دانشجویان معترض که با استقبال گسترده دانشجویان همراه شد حدود 3 ساعت به طول انجامید و  با قرائت بیانیه ای که توسط یکی از دانشجویان خوانده شد، پایان یافت. جمع متحصن در این بیانیه خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی دانشجویان از جمله فرزام معینی شده و اقدامات اخیر نیروهای امنیتی مبنی بر سرکوب دانشجویان را محکوم کرده و بار دیگر حمایت قاطع خویش را از جنبش سبز و مشخصاً میرحسین موسوی و مهدی کروبی را اعلام داشتند.

در این اعتصاب غذا دانشجویان نمادهای سبزرنگ به همراه داشتند و با سر دادن شعارهایی چون «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، «مرگ بر دیکتاتور»، «کروبی بت شکن بت بزرگ رو بشکن»، «یاحسین میرحسین»، «اون که تقلب کرده عکسارو پاره کرده»، «اگه اما زنده بود شک نکنید با ما بود» و ... اعتراض خویش را از شرایط حاکم بر دانشگاه ها و جامعه اعلام داشتند.

بنابر اخبار رسیده برخورد نیروهای امنیتی با دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین وارد فاز جدیدی شده است. پس از بازداشت سه تن از دانشجویان این دانشگاه در هفته های گذشته، فرزام معینی هم اینک در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد و در آخرین اقدام نیروهای امنیتی، دو تن دیگر از فعالین دانشجویی این دانشگاه نیز به ستاد خبری وزارت اطلاعات استان قزوین احضار شده اند که می بایست در پایان هفته خود را معرفی نمایند.

لازم به ذکر است در پایان تحصن روز گذشته، دانشجویان غذاهای جمع شده را برای نیازمندان و ایتام استان قزوین فرستادند و با بستن پارچه ی سبز به دور ظرف غذا به صورتی نمادین پیام سبز خویش را به صورتی خیرخواهانه برای نیازمندان ارسال داشتند.

فیلمی از تحصن و اعتراض دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین
http://www.youtube.com/watch?v=1sWef03HK9A


تجمع دانشجویان معترض در دانشگاه پلی تکنیک: تلاش نیروهای بسیجی برای ایجاد درگیری ناکام ماند


یک هفته پس از برگزاری با شکوه مراسم 16 آذر در دانشگاه پلی تکنیک، امروز بار دیگر این دانشگاه صحنه اعتراض دانشجویان به دولت کودتا و حامیان آن بود.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر از صبح امروز دانشجویان چند دانشکده پلی تکنیک کلاس های درس صبح را در اعتراض به بازداشت مجید توکلی، ممنوع الورود شدن بیش از 100 دانشجو به دانشگاه، احضار بیش از 40 دانشجو به کمیته انضباطی، ورود نیروهای امنیتی و لباس شخصی به دانشگاه در روز 16 آذر و ضرب و شتم دانشجویان و تخریب اموال دانشگاه تعطیل کردند.

پس از آن در ساعت 12 ظهر دانشجویان در حالی که عکس های آیت الله خمینی و  مهندس موسوی و پلاکاردهایی با مضمون اعتراض به بازداشت مجید توکلی در دست داشتند در سکوت در صحن دانشگاه تجمع کردند. اما در سوی مقابل جمعیتی متشکل از نیروهای بسیجی درون دانشگاه، نیروهای لباس شخصی، نیروهای امنیتی و کارمندان دانشگاه به محض آغاز تجمع دانشجویان، شروع به سر دادن شعارهای تحریک آمیز و ایجاد درگیری فیزیکی با دانشجویان کردند. این افراد عمدا وارد جمعیت دانشجویان معترض شده و اقدام به ایجاد تحریک دانشجویان می کردند.

پس از مدتی دانشجویان معترض برای پرهیز از بروز تنش از صحن دانشگاه به سمت دانشکده شیمی حرکت کردند. اما حامیان دولت کودتا که ظاهرا تمایل زیادی به ایجاد درگیری و تشنج داشتند اقدام به تعقیب جمعیت دانشجویان معترض نمودند. این اتفاق هنگامی که دانشجویان اقدام به حرکت به سمت دانشکده پلیمر و پس از آن درب حافظ دانشگاه کردند باز هم تکرار شد. در چند مورد نیروهای لباس شخصی غیر دانشجو که مشخص نبود با کدام مجوز و به چه بهانه ای وارد دانشگاه شده اند، اقدام به ضرب و شتم شدید دانشجویان کردند.

تجمع دانشجویان در حدود ساعت 13:30 پایان یافت.

گفتنی است به محض آغاز تجمع دانشجویان، خودرو های ون نیروهای امنیتی و انتظامی در مقابل درهای دانشگاه مستقر شدند. به نظر می رسد نیروهای بسیجی قصد داشتند با ایجاد درگیری شدید در داخل دانشگاه، بهانه لازم برای بازداشت گسترده دانشجویان توسط نیروهای امنیتی و انتظامی در مقابل درهای دانشگاه را فراهم کنند. اما هشیاری دانشجویان پلی تکنیک در خودداری از ایجاد تنش، این نقشه را با شکست مواجه ساخت.

فیلم ها و عکس های تجمع امروز پلی تکنیک متعاقبا ارسال خواهد شد.

 تصاویر 2 تن از بسیجیانی که از خارج از دانشگاه برای ایجاد اغتشاش به دانشگاه امیرکبیر انتقال داده شده بودند.
 

گزارش تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سمنان در اعتراض به حیله گری کودتاچیان

ظهر روز گذشته یکشنبه 22 آذرماه، با آغاز تجمع سازمان یافته بسیج در دانشگاه سمنان كه با حمایت همه جانبه حراست و مسئولین دانشگاه برگزار می شد، دانشجویان دانشگاه سمنان با اقدامی غیرمنتظره و بدون اعلام قبلی در حمایت از جنبش سبز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر تجمع روز گذشته دانشجویان سمنان از ساعت 12 در مقابل سلف دانشكده فنی این دانشگاه آغاز شده و طی این تجمع دانشجویان سمنان نسبت به توطئه و مکر جدید کودتاچیان برای مقابله با مردم اعتراض کرده و انزجار خود را نسبت به اقدام صدا و سیما نشان دادند.

دانشجويان در این تجمع با حمل پارچه های سبز شعار "الله اكبر" سر دادند.

همزمان بسيجيان با اطلاع رسانی قبلی و اخذ مجوز و با آوردن افراد با مينی بوس از خارج از دانشگاه به پاره شدن عکس امام اعتراض كردند. بسیج دانشگاه سمنان از هفته گذشته با اخذ مجوز برای تجمع، تلاش کرد تا به بهانه تجمع به دلیل اهانت به امام، بر علیه جنبش سبز تهمت پراکنی کند.

گفتنی است شبكه استانی سمنان به هنگام گزارش خبر مربوط به تجمع دانشجویان دانشگاه سمنان به اشتباه تصاویری از دانشجویان جنبش سبز را نیز پخش کرده است.

در لینک زیر می توانید فیلمی از تجمع دانشجویان دانشگاه سمنان را مشاهده کنید.
 http://www.youtube.com/watch?v=pCq6tTOzZTo