وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۱, چهارشنبه

تولد در پشت دیوارهای اوین

پارلمان‌نیوز: مراسم تولد فیض‌الله عرب سرخی و محمد قوچانی با حضور خانواد‌ه‌ها، اهالی مطبوعات و چهره‌های سیاسی، شب گذشته در مقابل زندان اوین برگزار شد.




به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، همزمان با شب تولد فیض‌الله عرب‌سرخی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و محمد قوچانی سردبیر روزنامه اعتماد ملی که در جریان حوادث پس از انتخابات بازداشت شده‌اند، مراسم جشنی به یاد سالروز تولد آنها روبروی زندان اوین برپا شد.



در این مراسم که خانواده‌های عرب‌سرخی و قوچانی با کیک و شرینی، پذیرای مهمانان شدند، تولد 34 سالگی قوچانی و 51 سالگی فیض‌الله عرب سرخی در غیاب خودشان جشن گرفته شد.



اکثر روزنامه نگاران و خبرنگاران روزنامه‌های اعتمادملی، هم‌میهن، شرق و هفته‌نامه شهروند امروز که محمد قوچانی سردبیری آنها را برعهده داشت، برای گرامی‌داشت تولد همکار خود به مقابل زندان اوین آمده بودند، همسر و مادر محمد قوچانی نیز در این مراسم پذیرای دوستان و همکاران او بودند.



اما برخی از چهره‌های سیاسی و هنری همچون جواد امام رییس ستاد میرحسین موسوی در تهران و یار قدیمی عرب سرخی در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، فخرالسادات محتشمی‌پور همسر مصطفی تاج ‌زاده دیگر عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، عمادالدین باقی، زهرا مجردی همسر محسن میردامادی، همسر زید آبادی، برادر رمضانزاده، ژیلا بنی یعقوب، پرستو سرمدی همسر حسین نورانی‌نژاد، باران کوثری بازیگر سینما به همراه مادرش، رخشان بنی اعتماد کارگردان و برخی از فعالان حقوق زنان نیز در این مراسم تولد حضور داشتند.



این مراسم که شب گذشته از ساعت 8 شب آغاز شد تا ساعت ده و نیم شب ادامه یافت.



مهمانان شعر تولد مبارک برای محمد قوچانی و فیض‌الله عرب سرخی که در بند هستند خواندند و برایشان آرزوی آزادی هرچه سریعتر کردند.



خانواده‌های این بازداشت شده‌ها نیز شمع‌های تولد را به نیابت از عزیزانشان فوت کردند.



در پایان این جشن حاضران با فریاد الله اکبر به سمت زندان اوین حرکت کرده خواستار آزادی این دو چهره و سایر زندانیان سیاسی در بند شدند



























آن‌چه در شب کنسرت گروه «سون» در برج ميلاد گذشت












آن‌چه در شب کنسرت گروه «سون» در برج ميلاد گذشت

مورد عجيب شريفی‌نيا در کنسرت گروه «سِوِن»!





موسيقی ما- مينا آتشی: کنسرت گروه «سِوِن» در سالن همایش‌های برج میلاد به ظرفيت 2000 نفر جمعیت برگزار شد. کنسرت گروه سون 29 شهریور 1388 در سالن همایش‌های برج میلاد در دو سانس اجرا شد. در این کنسرت امیر و آرش قنادی به همراه کیارش پوزشی خوانندگان گروه هفت و همچنین محسن افشار (درامز)، امیرحسین اویسی (کیبورد)، مجید کاشانی (کیبورد)، سعید علیرضایی (گیتار باس)، امیر حسین قبادی (گیتار کلاسیک)، سامان امامی (گیتار الکتریک)، بابک یوسفی (کلارینت)، کورش پورشی (پرکاشن) و بردیا یادگاری (پرکاشن) به اجرای کنسرت پرداختند.

مطابق روال همه‌ی کنسرت‌ها توی ايران، این برنامه هم مثل دیگر کنسرت‌ها با تاخیری به‌مدت 30 دقیقه شروع شد. ازدحام جمعیت به شکلی بود که تمامی صندلی‌ها پر شده بود و تهیه کننده سرپا ایستاده و نظاره‌گر برنامه بود.



حاشيه‌های سانس اول

مهمان ویژه‌ی سانس اول یکی از مسولان وزارت ارشاد بود که گروه «سون» او را معرفی کردند و بابت تمامی زحمت‌های او و همکاران‌اش برای گرفتن مجوز تشکر و قدردانی کردند.



یک ایده‌ی جالب هم توی اين کنسرت اجرا شد؛ اين‌که روی تمامی صندلی‌ها پوسترهایی چسبانده‌شده‌بود که در پشت آن ترانه و شعری به‌نام «پریا» بود تا در موقع اجرای اين ترانه مردم این گروه را همراهی کنند.



قطعه‌ی «واست می‌میرم» به‌خاطر محبوبیت بیش از حد و البته تقاضای زیاد جماعت، 2 دفعه و به ترتیب در اول و آخر برنامه اجرا شد.



حواشی سانس دوم

داوود نماينده، یکی از دوبلور‌های تلویزیون یکی دیگر از مهمانان ویژه‌ به‌شمار می‌رفت که گروه «سون» از او دعوت کردند تا به‌روی سن بیاید، او هم به‌روی سن آمد و حسابی با تعریف و تمجيدهای خود این گروه را خجالت‌زده کرد!



گروه «سون»، به‌نوبت بعد از پایان هر قطعه به معرفی یکی از اعضای آلبوم می‌پرداخت و ازشان تشکر می‌کرد.



محمد‌رضا شریفی‌نیا بازیگر سینما هم جزو مهمانان سانس دوم بود که به‌همراه 2 دختر بازیگر خود به این کنسرت آمد و بعد از معرفی‌شان توسط گروه «سون»، ناگهان عده‌ای از یک گوشه‌ی سالن کنسرت به هوکردن(!) او پرداختند و مسئولان کنسرت هم به‌ناچار او و خانواده‌اش را به‌سرعت از گوشه‌ای از سالن خارج کردند تا از هرج‌و‌مرج بيش‌تر جلوگیری شود.



آهنگ «پریا» یکی از قطعه‌های جدیدی بود که این گروه به اجرای آن پرداخت و البته به علت شاد و ریتمیک بودن این آهنگ، سالن به‌لرزه درآمد و...!

به‌طور کلی در هر سانس 8 قطعه اجرا شد که آهنگ «ستاره» و «واست می‌میرم» با استقبال دوچندان جمعيت روبه‌رو شد.

بالاخره این کنسرت در ساعت 24 بامداد با تشویق‌های مکرر و دست‌زدن‌های متوالی مردم به‌پایان رسید و همگی سالن را با خاطرات خوش ترک کردند. ناگفته نماند که اسپانسر اين کنسرت شرکت «تاج سير» بود.





منبع : موسيقی ما


بيستمين بازداشتی عضو جبهه مشارکت: مجيد خرمی، سردبير هفته نامه اترک در خراسان، بازداشت شد، نوروز


مجيد خرمی عضو جبهه مشارکت و رييس ستاد ۸۸ خراسان شمالی بازداشت شد.




وی چند روز پيش از روز قدس توسط اداره کل اطلاعات خراسان شمالی بازداشت شده بود.



وی در حال حاضر سردبير هفته نامه اترک نشريه اصلاح طلبان خراسان می باشد.




آغاز اعتراض‌ها به حضور احمدی‌نژاد در نیویورک


آغاز اعتراض‌ها به حضور احمدی‌نژاد در نیویورک




یکی از کامیون‌هایی که با بیل‌بورد مربوط به حوادث انتخابات در اطراف سازمان ملل در گردش است. بر بیل‌بورد نوشته شده است: «قتل، شکنجه و تجاوز. از احمدی‌نژاد به عنوان مسئول توضیح بخواهید.»

۱۳۸۸/۰۷/۰۱

روزبه میرابراهیمی (نیویورک)

درست در ساعاتی که محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که از روز چهارشنبه رسما آغاز می‌شود وارد نیویورک شد، اولین گردهمایی ایرانیان مقیم این شهر علیه وی نیز برگزار شد.



در ساعات آغازین سه‌شنبه شب به وقت محلی، جمعی از ایرانیان به دعوت گروه «صداها برای ایران» در پارکی نزدیک سازمان ملل گردهم آمده بودند تا «کلیپی» از صداهای مردم ایران را برای عموم به نمایش بگذارند.





بیشتر بخوانید:

اعتراض به «شکنجه و تجاوز» همزمان با سفر احمدی‌نژاد به نیویورک

درخواست از سازمان ملل برای بررسی نقض حقوق بشر در ايران

اما ابتکار جالب این «اکران» صفحه انسانی پروژکتور پخش فیلم بود. جمعی از ایرانیان داوطلب با لباس‌های سفید در کنار هم دیوار انسانی را ساخته بودند تا نقش صفحه سفید پروژکتورهای پخش فیلم را بازی کنند.



فیلم کوتاه نمایش داده شده مروری بر اتفاقات پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران بود که با صدای شهروندان داخل ایران که اعلام می‌کردند «احمدی‌نژاد رئیس جمهور من نیست» همراه بود.



در فیلم جدا از مروری بر اعتراض‌های پس از انتخابات، گزیده‌ای از بازتاب‌های بین‌المللی حوادث انتخابات در رسانه‌های خارجی نیز دیده می‌شد.



پیش از تاریک شدن هوا و آغاز نمایش فیلم، تیم رکاب‌زنان ایرانی که از تورنتوی کانادا تا نیویورک را با شعار «حقوق بشر» رکاب زده بودند به تجمع‌کنندگان پیوستند و مورد استقبال حاضران قرار گرفتند.



در کنار مکانی که قرار بود این مراسم برگزار شود، تجمع بزرگی نیز از سوی برخی گروه‌های یهودی ضد اسرائیل برگزار می‌شد که پلاکاردهایی علیه اسرائیل به همراه داشتند.



در جمع ایرانیان حاضر گروه‌های زیادی بودند که تازه از ایالت‌های دیگر به نیویورک رسیده بودند. برخی گروه‌ها نیز از اروپا به نیویورک رسیده بودند.





«ایران: آزادی اجتماعات و آزادی بیان برای همه»



دو کامیون که بیل‌بوردهایی در زمینه نقض حقوق بشر در ایران بر دو طرف آنها نصب است در روزهای اخیر به طور مرتب در خیابان‌های اطراف سازمان ملل در چرخش هستند. کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران مبدع این ابتکار است تا توجه مردم شهر را به موضوع حقوق بشر در ایران جلب کند.



در طول برگزاری این مراسم نیز عبور این کامیون‌ها توجه همه را به خود جلب می‌کرد.



افراد مختلفی در این مراسم شرکت داشتند که رکسانا صابری، خبرنگار ایرانی آمریکایی که چند وقت پیش در ایران زندانی بود، نیز از حاضران در مراسم بود.



پیش‌بینی می‌شود که امروز چهارشنبه همزمان با آغاز نشست مجمع عمومی سازمان ملل تجمع ایرانیان معترض به حکومت شدت بیشتری به خود بگیرد.



همچنین ظهر چهارشنبه از مقابل دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل راه‌پیمایی ایرانیان آغاز خواهد شد.


فايننشال تايمز: ایران از چین بنزین وارد می‌کند


یک نشریه بریتانیایی روز چهارشنبه گفت که شرکت‌های نفتی دولتی چين از طريق شرکت‌های واسطه نزديک به يک سوم بنزين ايران را تأمين می‌کنند.




روزنامه فايننشال تايمز در گزارشی در این زمینه آورده است که شرکت‌های چينی با استفاده از شرکت‌های ميانجی در کار صدور بنزين به ايران هستند و در حدود ۳۳ درصد از ۱۲۰ هزار بشکه بنزين وارداتی ايران را تأمين می‌کنند.



ایران با آن که به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان در میان کشورهای عضو سازمان اوپک مقام دوم را دارد و حدوداً پنج درصد عرضه جهانی نفت را در اختیار دارد، برای ۴۰ درصد مصرف داخلی بنزین خود وابسته به واردات است. بخش اعظم این واردات از طریق پنج کمپانی اروپایی و یک کمپانی هندی تأمین می‌شود.





بیشتر بخوانید:

رأی سنای آمریکا به تحریم کمپانی‌های فروشنده بنزین به ایران

وزیر نفت ایران: از تحریم بنزین استقبال می‌کنیم

فایننشال تایمز در گزارش خود به نقل از لارنس ايگلز، رئيس مرکز تحقيقات کالا در شرکت خدمات مالی جی پی مورگان، آورده است که روزانه بين ۳۰ تا ۴۰ هزار بشکه بنزين چينی از طريق شرکت‌های ثالث ميانجی به ايران صادر می‌شود.



صادرات بنزین از چین به ایران در حالی صورت می‌گیرد که مجلس سنای ایالات متحده اوایل مردادماه لایحه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن کمپانی‌هایی که به جمهوری اسلامی بنزین می‌فروشند توسط وزارت انرژی این کشور تحریم خواهند شد.



اما در ادامه گزارش روزنامه معتبر فایننشال تایمز می‌خوانیم که فروش‌ بنزین از جانب اين شرکت‌ها به ايران قانونی است، چرا که تحريم‌های فعلی عليه ايران فرآورده‌های نفتی را شامل نمی‌‌شود، با این همه صادرات بنزین به ایران می‌تواند به معنای ناديده گرفتن تلاش‌هايی باشد که به رهبری آمريکا برای ايجاد مانع در برنامه هسته‌ای تهران صورت می‌گيرد.



با این حال روزنامه فايننشال تايمز می‌افزايد اقدام چين ضربه‌ای به تلاش‌های واشينگتن برای اعمال تحريم عليه ايران به دليل ادامه برنامه‌ مناقشه‌برانگيز هسته‌ای‌اش محسوب می‌شود، برنامه‌ای که آمريکا و متحدانش آن را با هدف بهره‌مندی ايران از سلاح‌های هسته‌ای می‌دانند، و تهران در مقابل بر اين نکته پافشاری کرده که هدف اين کشور تنها استفاده صلح‌آميز از فناوری هسته‌ای است.



خبرگزاری فرانسه در همين زمينه در گزارشی به نقل از برخی تحليل‌گران چين را «منبعی منطقی برای تأمين بنزين ايران می‌داند. به باور اين تحليل‌گران ايران با چين روابط تجاری نزديکی دارد و چين در زمينه توليد بنزين، حجم قابل‌توجهی توليد مازاد دارد».



ويکتور شام، کارشناس ارشد در شرکت مشاوره انرژی «پوروين و گرتس» در سنگاپور، در اين زمينه به خبرگزاری فرانسه می‌گويد که چين ظرفيت پالايش فرآنورده‌های نفتی خود را افزايش داده و در مردادماه روزانه ۱۴۰ هزار بشکه بنزين صادر کرده است.



اين بالاترين نرخ رشد توليد محصولات پالايشی در اين کشور در يک سال گذشته است، هر چند مشخص نيست که مقصد صادرات چين کدام منطقه و کدام کشورها بوده است.



ايران روابط نزديکی با چين در زمينه‌های نفتی دارد. در ابتدای سال ميلادی جاری دو کشور قراردادی به مبلغ يک ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار برای توسعه ميدان شمالی نفت آزادگان در غرب ايران به امضا رساندند.



در حال حاضر بر اساس قانون مصوب سال ۱۹۹۶ هر کمپانی که بیش از ۲۰ میلیون دلار در نفت و گاز ایران سرمایه‌گذاری کند با تحریم و مجازات آمریکا روبه‌رو خواهد شد.