وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ شهریور ۲۶, پنجشنبه

گریه مجید مجیدی در حضور رهبر انقلاب

آقا ما دلتنگ ايم . آقا من حالم خوب نيست .. كجا داريم ميرويم ...چرا به چنين روزيي افتاديم ... چكار مي كنيم ..." و سپس در آرامش ادامه داد " همه چي را داريم قطعه قطعه مي كنيم ... آن رشادتها كجا رفتند ... غرور ما را گرفته ... ماچيزي از خودمون نداريم هر چه داريم متعلق به شهداست و مرداني كه پايمردي كردند تا ما در عرصه هاي مختلف قدم برداريم .

به گزارش پارسینه به نقل از وبلاگ محمد گبرلو نوشت:

عصردیروز جمع كثيري از نويسندگان و هنرمندان كه در عرصه دفاع مقدس فعاليت داشتند مهمان آقا(رهبرانقلاب اسلامی) بودند تا پس از گفتگويي رودرو نمازمغرب و عشا را اقامه كرده و افطار را با ايشان صرف كنند.

ساعت سه و نيم جلوي درب فلسطين حاضر شدم تا با دوستي كه كارت ملاقات در اختيارش بود وارد حسينيه شويم . جلوي درب ورودي كه منتظر بودم تا دوستم برسد متوجه شدم جمعيت كثيري برخلاف انچه كه گفته بودند و در ذهن داشتم دعوت شده اند از فيلمسازان گرفته تا نويسندگان ادبیات و تئاتري ها و گرافيست ها و عكاسان و مجمسه سازان و برنامه سازان تلويزيوني و سرداران سالهاي دفاع مقدس ، حتي ازهنرمندان شهرستاني هم آمده بودند.مشخص شد کارت دعوت در اختیار چند متولی فرهنگ و هنر از جمله ارشاد و انجمن سینمای دفاع مقدس و بنیاد حفظ آثار و...بوده و آنان بر اساس لیست خود افراد را دعوت کرده اند.

جلوي درب فلسطين نمايندگاني از نهادي دفاع مقدس و يا ارشاد حضور داشتند كه كارت را در اختيار مهمانان خودشان قرار ميدادند. ولي بهرحال جمع خوبي بود ، به نوعي ديدارها تازه شد و اکثریت كساني بودند كه سالهاست در عرصه دفاع مقدس فعال هستند اما درگيريهاي كاري مانع از ملاقات يگديكر مي شد و اين ديدار بستر مناسبي براي روبوسي و احوالپرسي و بيعتي دوباره و ديداري مجدد با آقا بود. هنگام ورود به حسينيه به عده اي كارت ويژه تر ميدادند تا بتوانند دررديف هاي جلو قرار بگيرند .

راس ساعت 5 هنوزجمعيت درحال جابجايي بود که آقا آرام و بدون همراه و يا محافظي كه معمولا اين ايام در عكس ها ديده ميشود وارد شدند و جمعيت جلو ناگهان صلوات فرستادند. اينجا بود كه مابقي جمعيت متوجه شدند و همگي شعار صل علي محمد .... سر دادند . برنامه با تلاوت قران و سپس شعر خواني مجري برنامه اكبر نبوي آغاز شد.

قرارشد به ترتيب نوبتي كه از قبل تعيين شده عده اي براي سخنراني كوتاه و ارايه نقطه نظرات دعوت شوند . اولين نفر حبيبب احمد زاده بود كه به صراحت بيان در خاطرات دفاع مقدس مشهور است اما برعكس فقط به ذكر خاطره اي از حضورش در جنگ اشاره داشت و تلويحا بيان كرد" نبايد حركت هاي نابجايي انجام شود كه باعث خشنودي دشمنان گردد" و بعد نوبت مرتضي سرهنگي نويسنده و محقق معروف شد . اوكه آرام و متين سخن مي گفت معتقد بود" ادبيات جنگ درسالهاي دفاع مقدس و بعد از آن ساخته نشده است بلكه متولد شد.

بنابراين براي حفظ و يا رشد اين ادبيات نياز به وكيل و وزير نيست بلكه نياز به پدري است كه دلسوز باشد ." انسيه شاه حسيني هم كه مدعي است آدم رك و سريع الهجه است نفربعد بود كه او هم به خاطره اي از شهيد علم الهدي پرداخت و گفت" نبايد كاري كنيم كه رفتار خود شرمنده باشيم.

" حميد شريفي گرافيست محبوب بعدي بود كه به حوزه تخصصي خود پرداخت و معتقد بود" مشكل عمده اين رشته اين است كه مديران انتصابي مختصص رشته مورد نظر نيستند" و بعد سعيد قاسمي مرد همچنان در سنگرپشت تربيون رفت و خيلي زيبا به حركت هاي فرهنگي بعد از سالهاي دفاع مقدس پرداخت و معتقد بود "حركت فرهنگي در كشور مركز فر ماندهي و يا خط مشخص مبارزه و دفاع ندارد". مسعود فراستي هميشه منتقد نيز اين بارهم مثل هميشه به انتقاد از سينماگران و مسئولان و جشنواره هاي خارجي پرداخت ومعتقد بود "در عرصه فرهنگ و سينما جريان پويايي كه ارزش ها و آرمانها را با خود داشته باشد نمي بيند .

" اكبر نبوي كه قرار بود نقش مجري را ايفا ميكرد" با انتقاد از سخنرانان جلسه كه چرا صريح و منتقدانه حرفهاي دل خود را بيان نميكنند خود نيز به ايراد سخن پرداخت و خيلي مستدل به ضعف بودجه نويسي كشور در خصوص فرهنگ و سينما پرداخت ." دكتر سنجري سخنران بعدي بود كه برخلاف برخي دوستان كه عرصه فرهنگ دفاع مقدس را خيلي منفي ديده بودند مستدل و مستند به توليد فراوان برخي آثار مكتوب وتصويري در خصوص دفاع مقدس پرداخت و معتقد بود "مواظب باشيم بعضي ضعفها ما را از قله هايي كه ايجاد كرده ايم دور نگه ندارد.

" در اين هنگام نبوي از مجيد مجيدي دعوت كرد كه پشت تربيون قرار بگيرد . او كه تقريبا بعد از شروع برنامه به جمع پيوسته بود ابتدا اعلام كرد تبركا اينجا آمده و در عرصه دفاع مقدس فعاليتي نداشته است وسپس درحالي كه لحن آرام اما غمگيني داشت مطالبي را بدين مضمون گفت :



" تبركا اينجا آمدم ... طعم روزهاي زيباي دفاع مقدس همه ما را دلتنگ ميكند... حال آن روزها من را دچار افسردگي مي كند.. هم اكنون بر ما چه مي گذرد...دوراني كه پر از شور و شعف بود. دوراني كه كسي زور نمي زد صف اول باشد ، نامش در تيتر اول باشد ، همه تلاش ميكردند مخفيانه كار بكنند، كسي نبيند كه چه كسي كفش شان را واكس ميزند ، مردمي كه نداشته شان را تقسيم ميكردند... براستي چه شد آن روزها ... آن روزهاي زيبايي كه اسم شان را بگذاريم روياهاي سرزمين من ، سرزمين ايران... انگار جنگ واقعي كه پر از كينه است الان دارد اتفاق مي افتد ... كسي آن موقع به كسي تهمت نميزد ، همديگر را متهم نميكرد .

حال چرا اينجوري است ... " مجيدي در اين لحظه ناگهان بغض كرد و با صدايي اشك آلود خطاب به آقا گفت :

آقا ما دلتنگ ايم . آقا من حالم خوب نيست .. كجا داريم ميرويم ...چرا به چنين روزيي افتاديم ... چكار مي كنيم ..." و سپس در آرامش ادامه داد " همه چي را داريم قطعه قطعه مي كنيم ... آن رشادتها كجا رفتند ... غرور ما را گرفته ... ماچيزي از خودمون نداريم هر چه داريم متعلق به شهداست و مرداني كه پايمردي كردند تا ما در عرصه هاي مختلف قدم برداريم .

قهرمان واقعي ما آنها هستند ... " و سپس دوباره با حالت بغض گفت "آقا من حالم خوب نيست ... حال خيلي از فيلمسازها خوب نيست ... خيلي از فيلمسازها امروز نيامدند و البته دليلش بي حرمتي نبود بلكه مايل بودند در موقعيتي مناسبترحضورتان بيايند و حرفهاشان را با آقا بزنند ... همه دارد از دست ميرود... داشته و نداشته هاي ما دارد از بين ميرود ...

چرا همديگر را متهم ميكنيم ... همه چي يكطرفه است... من همين جا اعلام ميكنم تلويزيون حق ندارد اصلا تصوير من را پخش كند. براي اينكه مجيدي را ميبرد در ليست سياه ... من هيچي ندارم . هرچي دارم از مردم و انقلاب است ...

اگر درايت و تدبيرخردمندانه شما نبود هر كاري ميخواستند ميكردند... من آن ليست را ديدم ... تلويزيون حق ندارد حتي در مديريت جديد هم حق ندارد تصوير من را پخش كند ... همه ضررها بخاطر اين است كه عصر خودمان را فراموش كرديم ...به يك وضع نامتعادلي رسيديم ، به يك وضع بي اخلاقي ، فضاي دروغ ، تهمت ... فيلمي كه من ساخته بودم سه بار اعلام كردم اين خانم هنرپيشه نيست اما سه بار در رسانه هاي رسمي اعلام كردند هنرپيشه است ... چرا به اينجا رسيديم .

بخاطر اينكه از ريشه ها جدا شديم ، تهي شديم ريشه هايي كه متعلق به ائمه معصومين است ... روز به روز از معنويت فاصله گرفتيم، به شعار زدگي محض رسيديم ، در آن دوران زيبا ما اينجوري نبوديم. اميدوارم به لطف پروردگار و خون شهدا و عزيزاني كه پشتوانه انقلاب بودند ما برگرديم به عصر خودمان ، به باورهاي عصر خودمان كه ايران سربلند و پر از اميد داشته باشيم" پس از سخنان مجيدي در حالي كه سكوت جلسه را فرا گرفته بود آقا با آرامش و مهربانی مطالبي را بدين مضمون فرمودند " آقاي مجيدي بخاطر هنرمند بودنشان روح لطيف دارند و خيلي حساس هستند.

من اين حرفها را قبلا هم از ايشان شنيده بودم و اشك ايشان را كه از خلوص بود ديده بودم... آن روزي كه روزهاي دفاع مقدس بود همان روزها هم همين جور دعواها بود ، خيال نكنيد نبود ، به حافظه مراجعه كنيد اين دعواها بود. خودم جبهه بودم وگاهي از تهران ميامدند نكاتي را مي گفتند بعد ديدم در سالهاي 63 64 65 هم بچه ها در كتاب خاطرات خود نيز به آنها اشاره ميكردند...آن موقع كنار آن بهشت، جهنمي بود الان هم كنار اين جهنمي كه شما حس ميكنيد بهشت هايي وجود دارد .

" دراين بين طلبه جواني اجازه خواست سخن بگويد و بدون توجه به فضاي جلسه به نحوه اداره جلسه و سطح ضعيف سخنراني ها اشاره كرد كه اقا فرمودند من هم مثل يكي از شما حاضرين هستم و اگر به نحوه اداره جلسه اعتراض داريد بايد به آن آقا بگوئيد (اشاره به نبوي) كه آن طلبه پذيرفت و به سمت نبوي رفت در اين بين يكي از فرماند هان سپاه بلند شد و اصرار كرد خاطره اي بگويد و هرچه اقا خواست كه تابع نظم جلسه باشد نپذيرفت و خاطره خود را با صداي بلند از ته سالن نقل كرد . او به نحوه شهادت يكي از پاسداران توسط ضد انقلاب دريك مجلس عروسي با خاموش كردن دهها سيگا ربر روي بدنش اشاره كرد و گفت" هنر امروز با سالهاي دفاع مقدس فاصله دارد .

" سپس آقا فرمودند ايشان مرتضي قرباني فرمانده لشكر 25 كربلا هستند كه در آن زمان روزي پيش من آمدند و با لهجه اصفهاني گفتند (آقا نيز با لهجه اصفهاني جمله قرباني را اينگونه نقل كردن ) آقا چند تا اسير زن گرفتيم ... آقا كنيزست!!" و همه حضار خنديدند و سپس آقا ادامه دادند" خاصيت هنرمند اين است كه آنچه را چشم معمولي نمي بيند ببيند ... خاصيت دل لطيف هنرمند اين است كه شامه حساس اش بوهاي بد را كه خيلي ها حس نميكنند حس كند و هشدار بدهد... اين رويه را كاملا تائيد ميكنم اين هشدار ها براي من دلنشين است

اما مراقب باشيد اين نگاه بد بينانه و تا حدودي واقعيانه شما را مايوس نكند ... توقع و انتظار از شما هنرمندان زياد است و بدانيد كه مي توانيد ..." در ادامه مراسم نبوي اعلام كرد چون وقت كم است ممكن است برخي براي صحبت حذف شوند و از آقا كسب تكليف نمود كه چه كنيم؟ آيا به صحبت هاي حاضرين ادامه دهيم يا اينكه از محضر شما فيض ببريم كه آقا فرمودند هر جور برنامه را تنظيم كرده ايد ادامه دهيد. در اين بين برخي حاضرين به نحوه انتخاب سخنرانها اعتراض كردند: ازجمله يكي از هنرمندان شهرستاني بلند شد وگفت

"ما هنرمندان شهرستاني هميشه در اين مراسم ها نقش سياه لشگر را بازي ميكنيم." برخي مايل بودند سخن بگويند و برخي مايل بودند سخنان آقا را بشنوند كه نبوي طالب زاده را پشت تريبون دعوت كرد.

طالب زاده با اشاره به اينكه در جامعه نياز به انتقاد سازنده داريم اشاره كرد "ما نبايد حرفهاي مردم را فقط در تاكسي و اتوبوس بشنويم بلكه بايد در رسانه ها نيز بشنويم اما در چارچوب قانون .

" و سپس خواستار راه اندازي شبكه مستقل براي پخش فيلم هاي مستند در خصوص مسائل روز شد. در ادامه مراسم طلبه جواني كه معترض به اداره جلسه بود پشت تربيون قرار گرفت و از برخي سخنرانان كه ساده و كم عمق سخن گفتند گله كرد و سپس به حركت جديد چند طلبه اشاره كرد كه در مجالس روضه خواني به توصيف شخصيت شهداي جنگ نيز ميپردازند ومعتقد بود" حركت نويي در جهت خدمت به شهداست .

" سپس نبوي سيد مهدي شجاعي را پشت نربيون دعوت كرد . شجاعي كه با تاخير پشت تربيون قرار گرفت گفت "قرار نبوده سخنران باشد بنابراين مطالبي را آماده نكرده و فقط به جهت احترام و عرض ادب پشت تربيون قرار گرفته است" و سپس خداحافظي كرد و نشست .مسافر آستانه نفر بعدي بود كه خيلي تند و سريع گزارشي از وضعيت دانشجويان تئاتر را از روي كاغذ خواند

در پايان مسعود ده نمكي کار ...گردان تازه به دوران رسیده ای که معلوم نیست مدرک هنرمندی خود را از کجا گرفته و با فیلم اخراجی ها بیشترین لطمه روحی و معنوی را به رزمندگان وارد کرد نكاتي را به عنوان اعتراض بيان ميكرد خود را به نزديك تربيون رساند و به دعوت نبوي پشت تربيون قرار گرفت . او كه با عجله و تند و مانند همیشه با پرگویی سخن ميگفت در اولین پاراگراف با کنایه به حرفهای مجیدی ، خطاب به آقا گفت

" اگر دل بعضي ها گرفته دل ما هم گرفته

. چرا از روي ما رد مي شوند و يا ما را هزينه ميكنند ".

ده نمكي سپس به وجود جريان مافيا در سينما اشاره كرد و گفت" برخي در سالهاي طولاني گذشته پول هاي فراواني گرفته اند اما اثر درخشاني ارايه ندادند.

"وی همچنین با تحلیل وضعیت فعلی سینما خروجی نیروهای آموزش دیده از این دروازه را غیر ارزشی و سکولار زده خواند و در پايان اظهار اميدواري كرد "همانگونه كه در باره جنگ احد و تلخي هاي شكست آن صحبت مي شود روزي بتواند درباره تلخ ترين شكست هاي سالهاي دفاع مقدس نيز براحتي صحبت كند."لحظات پاياني فرا رسيد و در حاليكه نحوه اداره نبوي همچنان مورد اعتراض بود آقا در لحظات كوتاه باقيمانده نكاتي را فرمودند

قدس يادت نره بازم

نامه سه عضو دولت موقت در مورد سرنوشت نامعلوم ۱۸.۵ میلیارد دلار سرمایه ایرانی

خلاصه:
احمد صدر حاج سیدجوادی، عزت الله سحابی و ابراهیم یزدی، وزرای اسبق دادگستری، برنامه و بودجه و امور خارجه، با ارسال نامه ای سرگشاده به مدیر کل صندوق بین المللی پول، خواستار بازگشت 18.5 میلیارد دلار پول نقد و طلای متعلق به ایرانیان شدند که به گزارش رسانه های ترک، پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، از ایران خارج و به ترکیه انتقال یافته است.
سینا حسینی:

احمد صدر حاج سیدجوادی، عزت الله سحابی و ابراهیم یزدی، وزرای اسبق دادگستری، برنامه و بودجه و امور خارجه، با ارسال نامه ای سرگشاده به مدیر کل صندوق بین المللی پول، خواستار بازگشت 18.5 میلیارد دلار پول نقد و طلای متعلق به ایرانیان شدند که به گزارش رسانه های ترک، پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، از ایران خارج و به ترکیه انتقال یافته است.



در نامه این سه شخصیت سیاسی، که به پیوست آن اسنادی در مورد انتقال مشکوک این 18.5 میلیارد دلار و نیز هویت فرد انتقال دهنده آن به ترکیه ضمیمه شده، آمده است: "ما توجه شما را به اسناد پیوست، که در تاریخ خرداد 1388برای جنات آفای رجب طیب اردوگان در باره توقیف 5/18میلیارد دلار فرستده ایم جلب می نمائیم. به موجب این اسناد طلا و پول های نقد مصادره شده به مردم ایران تغلق دارد و باید به ایران بر گردانده شود. این اسناد حاکی ار آن است که این پول در بانک مرکزی ترکیه نگه داری می شود. بطور قطع و یقین متبع این پول می بایستی در گزارش سالانه تراز دریافت و پرداخت حساب دولت ترکیه در صندوق بین المللی پول منعکس شود. "



نوسندگان نامه تاکید کرده اند: "اگرچه اطلاعات فردی که مدعی مالکیت این پول است در اسناد پیوست منعکس است اما مالک اصلی این پول ملت ایران است. ما امید واریم در نهایت این پول به ایران بر گشت داده شود. در این میان ما انتظار داریم که منبع واقعی این پول ها در گزارشات و اسناد مربوط به اقتصاد ترکیه، که توسط صندوق بین المللی پول ارائه می شود، منعکس بشود."



حاج سیدجوادی، سحابی و یزدی، پیشتر نیز در نامه ای به مناسبت خبر خروج این 18.5 ميليارد دلار از کشور به نخست وزير ترکيه، رجب طيب اردوغان، نوشته بودند: "چنين حجم عظيمی از طلا و دلار نقد، بی ترديد نمی تواند به بخش خصوصی و اشخاص حقيقی تعلق داشته باشد و علی القاعده بايد به بانک مرکزی ايران و خزانه دولت ايران تعلق داشته باشد که برای مقاصد...[نقطه چين در متن اصلی است] و به طور غير قانونی از ايران خارج شده است." امضاکنندگان نامه سپس از نخست وزير ترکيه خواسته بودند که اين "سرمايه ملی ايرانيان به خزانه دولت ايران مسترد گردد."



سابقه موضوع



ماجرای انتقال سرمایه هنگفت 18.5 میلیارد دلاری بعد از آن رسانه ای شد که یک شبکه تلویزیونی ترک با تهیه گزارشی اعلام کرد وکیل یک تاجر ایرانی با هویت "حسن صفاریان نسب" خواستار رفع توقیف سرمایه موکل ایرانی خود از سوی دولت و گمرک ترکیه شده است.



سنول اوزل، وکیل ترک این تاجر ایرانی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "D" ترکیه اعلام کرد: "صفاریان نسب این مقدار پول و طلا را از طرق قانونی به ترکیه منتقل کرده و هفتم اکتبر ۲۰۰۸ تحویل گمرک آنکارا داده است"



این وکیل ترک با اشاره به اینکه این سرمایه هنگفت بصورت ترانزیت و زمینی به این کشور منتقل شده، گفت: "کانتینر مربوطه حاوی 7.5 میلیارد دلار پول و 11 میلیارد دلار شمش طلا بوده است." وکیل ترک در گفت و گوی خود همچنین تاکید کرد: "صفاریان نسب در آینده نزدیک برای گفت وگو با مقام های ترک به آنکارا سفر خواهد کرد."
پس از انتشار این خبر در شبکه های دیگر تلویزیون ترکیه و حتی مطبوعات این کشور دورموش ییلماز، رییس بانک مرکزی ترکیه در گفت و گویی با روزنامه وطن ترکیه بدون ارایه توضیحی تنها این خبر را تکذیب کرد.



با این حال اما اصرار وکیل ترک بر ادعایش در باره توقیف این محموله وجه نقد و طلا توسط اداره گمرک ترکیه و اینکه هم اکنون این محموله در خزانه اداره گمرک آنکارا نگهداری می شود، موجب شد تا همچنان این موضوع برای رسانه های دو کشور لاینحل و محتمل باقی بماند.



تکذیب مقامات ترک درحالی صورت گرفت که در ماه های پایانی سال میلادی گذشته رجب طیب اردوغان در مراسم روز شکرگزاری درمیان مردم و هوادارانش دقیقا به مبلغ محموله کشف شده اشاره و اعلام کرده بود که "خدای ترکیه بزرگ است و در این شرایط بحران اقتصاد جهانی، خداوند 18.5 میلیارد دلار را به اقتصاد این کشور تزریق کرده است."



"پی گیری" هایی که هرگز انجام نشد



در پی انتشار خبر انتقال مشکوک این حجم سرمایه به خارج از کشور، در ایران نیز مقام های دولت احمدی نژاد تلاش زیادی را برای انکار موضوع به خرج دادند. در همین ارتباط، وزارت اطلاعات که پس از برکناری غلامحسین محسنی اژه ای تحت سرپرستی محمود احمدی نژاد اداره می شد، در 13 مرداد با صدور اطلاعیه ای خبر انتقال مبلغ 18.5 میلیارد دلار پول و طلا به کشور ترکیه را تکذیب کرد. وزارت اطلاعات تهدید کرد: "متعاقب انتشار اخباری مبنی بر خروج 18.5 میلیارد دلار وجه نقد و طلا از کشور به ترکیه، تمامی مسببین انتشار این اخبار کذب و غیر واقعی شناسایی و توضیحات لازم از آنان اخذ شده و به زودی به مرجع قضایی معرفی خواهند شد."



با این وجود اما انتشار خبرهای مختلف در رسانه های داخلی و خارجی و همچنین اصرار وکیل مدافع ترک تاجر ایرانی که گفته می شد صاحب این سرمایه هنگفت است، موجب شد تا تردیدها در این باره ادامه یافته و حتی مجلس را نیز وارد این ماجرا کند. در همین ارتباط کاظم دلخوش، نایب رییس کمسیون اقتصادی مجلس و محمدرضا خباز از دیگر اعضای این کمسیون ضمن عدم تکذیب یا تایید این خبر اعلام کردند که "با توجه به مراسم تحلیف رییس‌جمهوری، پیگیری‌های مجلس در این باره به بعد از چهارشنبه موکول می‌شود".



اما بعد از روز تحلیف، هیچ خبر دیگری از پی گیری های مجلس در این زمینه منتشر نشد.



در خبری مشابه، روزنامه سرمایه نیز به نقل از اردشير محمدي رئيس کل گمرک نوشت: "گمرک و من از اين موضوع بي‌اطلاعيم و پس از انتشار اين اخبار نسبت به تشکيل کميته‌اي جهت بررسي چگونگي خروج کانتينر مربوطه اقدام کرده‌ايم که در صورت رسيدن به نتيجه از طريق روابط عمومي گمرک به اطلاع عموم خواهيم رساند."



این در حالی بود که در خصوص نتایج بررسی این کمیته نیز، بعدها هیچ خبری منتشر نشد.

برخی ادعاهای طرح شده در پنجمين جلسه دادگاه‌های اخير کذب است

برخی ادعاهای طرح شده در پنجمين جلسه دادگاه‌های اخير کذب است

بهزاديان نژاداعلام نمود: در ستاد انتخاباتي مهندس موسوي اساسا کميته‌اي به نام آي تي وجود نداشت. البته اگر چنين کميته‌اي وجود هم مي‌داشت عمل خلاف قانوني صورت نگرفته بود. منتهي اين گونه افسانه‌پردازي‌هاي بي‌مورد نشان مي‌دهد که در برخورد با افرادي که محاکمه مي‌شوند هيچ‌گونه اصراري بر اتکا به واقعيت‌ها وجود ندارد .
دکتر قربان بهزاديان نژاد، رئيس ستاد مهندس ميرحسين موسوي در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در مصاحبه با خبرنگار کلمه نسبت به طرح مطالب خلاف واقع در جلسات دادگاه‌هاي اخير اعتراض کرد و در مورد آنها توضيحاتي را ارائه نمود.

وي دراين گفتگو با تاکيد بر اين که مطالب خلاف واقع عنوان شده در دادگاه‌هاي اخير بسيار زياد است به برخي از اين موارد که در پنجمين جلسه اين دادگاه‌ها عنوان شده‌اند اشاره کرد و توضيح داد: «از جمله در اين جلسه ادعا شده بود که کسي مسئول کميته آي تي ستاد بوده است در حالي که در ستاد انتخاباتي مهندس موسوي اساسا کميته‌اي به نام آي تي وجود نداشت. البته اگر چنين کميته‌اي وجود هم مي‌داشت و کسي مسئوليت آن را به عهده مي‌گرفت عمل خلاف قانوني صورت نگرفته بود. منتهي اين گونه افسانه‌پردازي‌هاي بي‌مورد نشان مي‌دهد که در برخورد با افرادي که محاکمه مي‌شوند هيچ‌گونه اصراري بر اتکا به واقعيت‌ها وجود ندارد و در مورد افرادي که محاکمه مي‌شوند حتي تحقيقات ساده و صحيح ابتدايي صورت نگرفته است و گردانندگان اين ماجرا به صرف گمان و سناريوپردازي‌هاي خود براي ايراد اتهام و محاکمه فرزندان انقلاب اکتفا مي‌کنند.»

دکتر بهزاديان در ادامه سخنان خود به نمونه ديگري از اطلاعات غلط ارائه شده در دادگاه‌ها اشاره کرد و گفت: «اساسا در ستاد آقاي موسوي جز به عوامل خدمات و حفاظت ساختمان به هيچ‌ شخص ديگري هيچ‌گونه دستمزدي از سوي ستاد پرداخت نمي‌شد و افراد شاغل در اين ستادها صرفا بر اساس علاقه شخصي و به صورت داوطلبانه همکاري مي‌کردند.»

دکتر بهزاديان در ادامه اين مصاحبه در پاسخ به سوالي در مورد اعتبار سايت‌ها و صفحات خبري که به نام مهندس موسوي در اينترنت وجود دارد توضيح داد: «تعدادي از علاقمندان به آقاي موسوي به صورت خودجوش اقدام به ايجاد صفحات خبري و شبکه‌هاي مجازي کرده‌اند که تا اندازه‌اي که مطالب اين صفحات با مواضع اعلام شده از سوي ايشان در بيانيه‌هايشان و نيز سايت کلمه مطابقت دارد مورد سپاسگزاري ايشان است، منتهي به جز سايت کلمه و در صورت راه‌اندازي سايت قلم، ساير پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني جنبه رسمي ندارند.»

کمبود بار در پایانه ی بندرعباس و مشکلاتی که دامنگیر کامیون داران شده است

قریب به یک ماه است که پایانه کامیون های بندرعباس که وظیفه ی ترانزیت و جابه جایی انواع و اقسام کالاها به تمامی نقاط کشور را بر عهده دارد به نوعی به حالت تعطیل درآمده است. در حال حاضر کمبود بار به حدی است که هر کامیون شاید پس از یک هفته توقف در بندرعباس بتواند بارگیری نماید.

از آن جا که بنده خودم چندی در این پایانه کار کرده ام به جرات می توانم بگویم که هیچ گاه در ده سال اخیر چنین رکودی را شاهد نبوده ام. در بدترین شرایط شاید توقف یک کامیون در بندرعباس به سه روز می رسید اما هیچ گاه میزان توقف به این حد نمی رسید.

گفتنی است همین میزان باری هم که نصیب رانندگان می شود بارهای داخلی کشور هستند. اما علت این رکود وحشتناک بر می گردد به اثرات تحریم ها که مقامات کشور همواره بر بی تاثیر بودن آن ها تاکید می ورزند.

در گفتگویی که با تنی چند از کارشناسان گمرکی داشتم، آن ها تاکید کردند که دست تاجران برای واردات کالا به شدت بسته شده و دیگر مانند قبل آن ها نمی توانند به سادگی اقدام به ورود کالا بنمایند.

اما این رکود و کمبود بار زندگی بسیاری از مردم را به مخاطره انداخته است. بسیاری از مردم با اخذ وام های سنگین مبادرت به خرید کامیون های قسطی که تماما نیز ساخت کشور برادر، چین هستند؛ نموده اند. اقساط این وام ها گاه تا سه میلیون در ماه میرسد. بدیهی است که رانندگان با در نظر گرفتن شرایط بارگیری اقدام به چنین ریسکی کرده اند. حال که اوضاع بارگیری رو به وخامت گذاشته است اکثریت این رانندگان با مشکلی جدی که همانا اقساط کامیون هایشان است روبرو شده اند.

دفتر مهندس موسوی

دفتر مهندس موسوی:
میر حسین موسوی در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد

دفتر مهندس موسوی اعلام نمود: روز قدس یادگار گرانقدر امام خمینی و روز مستضعفان و اسلام است اعلام کرد که وی همراه با سایر مردم در تظاهرات روز قدس شرکت خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار کلمه دفتر مهندس موسوی اعلام کرد که وی به مانند سال های گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت می کند.



در پی تماس ها و سوال های انجام گرفته در مورد تظاهرات روز قدس امسال دفتر مهندس موسوی با اعلام این که روز قدس یادگار گرانقدر امام خمینی و روز مستضعفان و اسلام است اعلام کرد که وی همراه با سایر مردم در تظاهرات روز قدس شرکت خواهد داشت.

حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی در راهپیمایی روز قدس

تارنمای رویداد به نقل از یك منبع آگاه از حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی در راهپیمایی روز جهانی قدس خبر داد.

در خبر رویداد آمده است:
یک منبع آگاه به خبرنگار رویداد گفت : «بیت حضرت امام (ره) نیز همگام با دیگر اقشار جامعه روز جمعه در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد تا انزجار خود را از هر گونه خودکامگی و تجاوز به حقوق انسانها نشان دهند.»


وی افزود: «گرچه این روزها برای یاران امام و انقلاب روزهای سختی است اما حضور بیت امام در کنار مردم و یاران صدیق انقلاب همچون هاشمی ، خاتمی ، موسوی و کروبی پیام روشنی به کسانی است که می خواهند خط امام و تفکر ایشان را از جامعه حذف نمایند.»

يك سيلي بيجا كسي بخورد همه ما مسئول هستيم

آيت الله محمود امجد:





يك سيلي بيجا كسي بخورد همه ما مسئول هستيم









يك سيلي بيجا كسي بخورد همه ما مسئول هستيم .مخصوصاً طبقات علماي بزرگ كه من خاك پايشان هستم . من اگر ظلم مي كنم به من بگو .ستايشگري بيجا نكن .مديحه سرايي نه ،انتقاد / مشكل ما غم نان وبيم جان است مي ترسم اگر حرف بزنم من را بگيرند مي ترسم عمامه ام را بردارند / به خاطر دنيا انسان پا روي حقايق بگذارد؟تير به امام حسين (ع) بزند ؟سر امام حسين (ع) را از بدن جداكند؟ علي (ع) را بُكُشد ؟براي چه ؟براي دنيا !/ مكتب علي (ع) اين است ،دوستان علي (ع) به دنيا دلبستگي ندارند .كه اگر ميز را ازدستش گرفتي منكرخدابشود ، دين ومذهب را رها كند .اگر كه ميز پيدا كرد خدا را بنده نباشد .كجائيم ؟ / نقد، نه ايراد گيري .نقد مثل آيينه است .اين ستايگشري ومديحه سرايي هاي بيجا ،اين غرور وخودبزرگ بيني ،انسان را ازخدا دور مي كند / ماهمه برادريم ،بايد به هم كمك كنيم .ما دعا مي كنيم وانتظار داريم دعايمان مستجاب شود .آن امربه معروف ونهي از منكر نمي كنيم .فكر مي كنيم نهي از منكر فقط موي يك خانمي بيرون بود ،فقط اين منكراست / كجا داريم مي رويم ؟چه مي كنيم ؟مي گويند انتقاد كنيم نظام تضعيف مي شود ؟اتفاقاً با امر به معروف نظام تقويت مي شود .اختلال نظام عقلاً وشرعاً حرام است .حفظ نظام اوجب واجبات است .اگر امر به معروف نكنيم .اگر تذكر ندهيم اختلال پيش مي آيد .اين سيد ابوترابي با من خيلي رفيق بود .10 سال زير شكنجه وشلاق بعثي ها آخ نگفت .رفقاي ما هركدام 10 سال 8 سال توي زندان بودند .اين مردم داغ ديده هستند .الآن اين جانبازان شيميايي توي خانه چه مي كنند .اين همه شهيد ، اين همه جانباز .نظام را بايد حفظ كرد .ولي نه اينكه تذكر حرام است .تملق حرام است .نقد نهادينه بايد در جامعه باشد .هم بايد همديگر را نقد كنيم .چرا افكار ما جمع نمي شود .چرا نمي توانيم مشكلات جامعه را حل كنيم .اين همه اختلافات / بي غيرتي خيلي بد است .قديم اگر يك مردي به مردي مي گفت : بي غيرت مي مُرد .بدترين فحش بود.اگرزني به زني مي گفت :بي حيا آن زن مي مُرد / مگر نخوانده ايم خلخال از پاي زن يهودي باز كردند علي(ع) مي گويد :بايد مرد مسلمان بميرد از غصه .كجائيم ؟داريم كجا مي رويم ؟چه مي خواهيم بكنيم ؟چه مي خواهيم بشويم ؟خديا فرج امام زمان را برسان المستغاث بك يا صاحب الزمان / كسي كه قائل عظمت براي خودش باشد ملعون است

رييس جديد قوه قضاييه با تهديد مخالفان و معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهورى اعلام كرد

رييس جديد قوه قضاييه با تهديد مخالفان و معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهورى اعلام كرد كه دستگاه قضايى در مقابل اقدام هاى غير قانونى و ادعاهاى كذب خواهد ايستاد.

آيت الله صادق لاريجانى مى گويد تمام كسانى كه به گفته وى در «اغتشاشات اخير» به سمت قانون شكنى و زير سوال بردن اصل نظام رفتند «در هر جايگاهى كه هستند بدانند دستگاه قضايى ساكت نمى ماند و حسب مقررات نسبت به آنان تصميم گيرى خواهند كرد.»

وى از فرد يا گروه خاصى نام نبرد ولى به آنچه كه طرح «ادعاهاى كذب» از سوى افراد خواند اشاره كرد و گفت: «دستگاه قضايى به تمام كسانى كه در مسير اشاعه كذب و حتى اظهار كذب با هدف تشويش افكار عمومى و بالاتر از آن هتك حرمت نظام حركت مى ‌كنند اعلام مى ‌كند كه در مقابل اين اقدامات غير قانونى و ادعاهاى كذب خواهد ايستاد.»

به نظر مى رسد اشاره رييس قوه قضاييه به اظهارات و بيانيه هاى دو ماه اخير مهدى كروبى، نامزد معترض انتخابات رياست جمهورى، باشد كه گفته است اسنادى در اختيار دارد كه نشان مى دهد به برخى از دختران و پسران بازداشت شده پس از اعتراض ها به نتيجه انتخابات تجاوز شده است.

آقاى كروبى اظهارات تعدادى از اين افراد را منتشر كرده است و مى گويد كه در جلسه هاى مختلف با كميته پيگيرى حوادث پس از انتخابات مجلس شوراى اسلامى و هسئت سه نفره قوه قضاييه اسناد اين تجاوزها را به آنها ارائه كرده است.

«همان افراد كه با كشاندن مردم به خيابان‌ها و اغتشاش و انجام امور غير قانونى قصد رسيدن به اهداف خود را داشتند اكنون طلبكار شده ‌اند و نظام جمهورى اسلامى را كه در ازاى اقدامات غير قانونى اين عده دچار هزينه شده است بدهكار جلوه مى ‌دهند.»

رییس جدید قوه قضاییههیئت سه نفره منصوب رییس قوه قضاييه اين اسناد را «بى اعتبار» دانسته و از رييس اين دستگاه خواسته است تا با عوامل انتشار اين اخبار برخورد قضايى صورت گيرد.

در روزهاى اخير اصولگرايان تندرو خواستار برخورد با مهدى كروبى شده و اخبار زيادى در سايت هاى نزديك به اصلاح طلبان منتشر شده است كه مى گويند آقاى كروبى و مير حسين موسوى در خطر دستگيرى هستند.

«از نظام طلبكار شده اند»

آيت الله لاريجانى در بخش ديگرى از سخنان خود رهبران معترضان به نتيجه انتخابات را به طلبكارى از نظام جمهورى اسلامى متهم كرده و گفته است: «همان افراد كه با كشاندن مردم به خيابان‌ها و اغتشاش و انجام امور غير قانونى قصد رسيدن به اهداف خود را داشتند اكنون طلبكار شده ‌اند و نظام جمهورى اسلامى را كه در ازاى اقدامات غير قانونى اين عده دچار هزينه شده است بدهكار جلوه مى ‌دهند.»

وى با بيان اينكه «بناى نظام برخورد با تخلف است» مدعى شد كه اگر مامورى خلاف كرده است قطعا با او نيز مقابله خواهد شد.

میر حسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای معترض انتخابات، در بیانیه های مختلف اعلام کرده اند که در انتخابات تقلب های گسترده ای صورت گرفته و دولت بر آمده از این انتخابات را به رسمیت نمی شناسد.

در جريان اعتراض ها به نتيجه انتخابات بيش از چهار هزار نفر از معترضان بازداشت شده و مرگ حداقل ۳۶ نفر به صورت رسمى تاييد شده است. با اين حال مخالفان با انتشار ليستى مى گويند كه در تيراندازى نيروهاى انتظامى و امنيتى به سوى تظاهر كنندگان حداقل ۷۲ نفر كشته شده اند.

برخى از اين افراد در بازداشتگاه كهريزك كشته شده اند كه مقام هاى قضايى ايران مى گويد پرونده تعدادى از ماموران اين بازداشتگاه نيروى انتظامى در دست رسيدگى است. با اين حال هيچ خبرى از چگونگى روند برخورد قضايى با اين افراد منتشر نشده است.

قوه قضاييه جمهورى اسلامى ايران در سه ماه گذشته پنج دور محاكمه فعالان سياسى، مدنى و معترضان را برگزار كرده است و از راديو و تلويزيون دولتى ايران نيز آنچه كه «اعترافات متهمان انقلاب مخملى» خوانده شده است نيز پخش شد.

آيت لاريجانى در باره علت عدم افشاى نام متهمان در جلسه پنجم دادگاه كه مورد انتقاد برخى اصولگرايان تندرو قرار گرفته، گفته است: «اين مساله نص صريح قانون است و قوه قضاييه موظف است مطابق قانون عمل كند و كسانى كه مى‌ خواهند در خصوص تصميمات و اقدامات قوه قضاييه اظهار نظر كنند نيز موظفند مطابق قانون و كاملا مستند صحبت كنند.»

عدم انتشار اسامى متهمان اين جلسه دادگاه در حالى صورت گرفت كه در چهار جلسه قبلى قوه قضاييه هيچ منعى براى خبرنگاران و صدا و سيما براى پوشش اظهارات و اسامى آنها ايجاد نكرده بود.