وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۲۹, چهارشنبه

دیدار جلال طالبی سرپرست و سرمربی سابق تيم ملی ايران با خانواده صفايی‌فراهانی / گزارش تصویری

جلال طالبی سرپرست و سرمربی سابق تيم ملی ايران سه شنبه شب (28/7/88) با حضور در منزل صفايی‌فراهانی، معاون اجرايی جبهه مشاركت ايران اسلامی و ریيس سابق فدراسيون فوتبال با اعضای خانواده وی ديدار كرد.

به گزارش موج سبز آزادی، وی در این دیدار نگرانی خود را از دستگیری و ادامه بازداشت مدیران تاثیرگذار و موفقی چون صفایی‌فراهانی ابراز داشت.
جلال طالبی مربی تیم ملی كشورمان در مسابقات جام جهانی 98 فرانسه بود.



يورش ماموران مزدور حكومتي به منزل فعالين دانشجويي

يورش ماموران مزدور حكومتي به منزل فعالين دانشجويي

بنا به خبر دريافتي روز سه شنبه 28 مهر پس از تجمعات دانشگاه آزاد تهران مركز مامورین امنیتی به منزل تعدادی از فعالین قدیمی دانشگاه يورش بردند , ولی خوشبختانه هیچ یک از دانشجویان منزل نبودند. احتمال يورش دوباره ودستگيري فعالين دانشجويي وجود دارد .



آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۷/۲۹

بدون شرح

ن هم تحمل نمی‌شود و مجبور به ترک دانشگاه می‌گردند.





























درخواست هاشمی رفسنجانی از احمدی‌نژاد و ميرحسين موسوی، آريا

* احمدی‌نژاد و موسوی، موافقت شخصی خود با درخواست رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را اعلام کرده اند
آريا: شنيده شده هاشمی رفسنجانی طی تماسی با دکتراحمدی نژاد به وی گفته است : بين ما مشکل شخصی وجود ندارد ؛ مجمع تشخيص مصلحت هم متعلق به نظام است و عدم حضور شما به عملکرد مجمع صدمه ميزند .

احمدی نژاد در واکنش به در خواست هاشمی برای حضور در جلسات مجمع به وی گفته است : در آينده در جلسات مجمع حضور بيشتری خواهم داشت .
اين گزارش می افزايد هاشمی از ميرحسين موسوی هم همين در خواست را کرده است که موسوی در پاسخ گفته است : هرچند شخصا موافقم اما از آنجا که سيد محمد خاتمی مخالف اين مساله است نمی توانم در جلسات مجمع شرکت کنم .

شایعه دستگیری مسئول دفتر پخش خبر صداوسیما به دلیل اقدام به پناهندگی

شایعه دستگیری مسئول دفتر پخش خبر صداوسیما به دلیل اقدام به پناهندگی

سایت حکومتی تابناک مینویسد:مسئول دفتر پخش خبر صداوسیما اعلام کرد: «مرتضی حیدری به خارج از ایران سفر کرده و یک ماه دیگر نیز از این سفر باز میگردد.»

در پی شایعاتی که در مورد ناپدید شدن مرتضی حیدری مجری اخبار و برنامههای تحلیلی صداوسیما انتشار یافت، مسئول دفتر پخش خبر صداوسیما خبر از سفر یک ماهه او به خارج از کشور داد، این در حالی است که طبق همین شایعات برخی منابع از دستگیری او به دلیل اقدام به پناهندگی خبر میدادند.

روز گذشته خبری با عنوان «شایعه گم شدن مرتضی حیدری» در سایتها انتشار یافت و در مدت زمان کوتاهی به محافل مختلف راه یافت و بحثها و گمانه زنیها در مورد دلایل احتمالی این گم شدن آغاز شد.

ماجرا از اینجا شروع شده بود که حیدری از هفته گذشته در برنامههای تلویزیونی حاضر نمیشد و برخلاف آنکه هر شب یا به عنوان مجری اخبار ساعت 21 تصویر او در قاب تلویزیون نقش میبست و یا در برنامهای تحلیلی حاضر میشد، از ابتدای هفته جاری چهره او در تلویزیون دیده نشد تا به این شکل شایعات در مورد او جان بگیرد. بالاخره خبری با عنوان گم شدن او انتشار یافت.

شایعات در این مورد، به دستگیری حیدری اشاره میکند که او قصد داشته از کشور آمریکا پناهندگی بگیرد و پیش از آنکه موفق به این کار شود، دستگیر شده و تلاشهای او بینتیجه مانده است. اما خبر رسمی از سوی خانم نیکویی، مسئول دفتر پخش خبر صداوسیما که حاضر نشد نام کامل خود را بیان کند، به این ترتیب عنوان شد. او به خبر گفت: «مرتضی حیدری از هفته گذشته به خارج از ایران سفر کرده و یک ماه دیگر نیز از این سفر باز میگردد.» آخرین شنیدهها حاکی است حیدری احتمالا برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته و ممکن است بازگشت وی بسیار بیشتر از یک ماه طول بکشد.

مرتضی حیدری در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مجری با کاندیداها در شبکه دوم سیما گفتوگو میکرد. پس از برگزاری انتخابات نیز تا مدتی عنوان میشد او تمایلی به حضور در برنامههای خبری و اجرا ندارد تا اینکه تصویر او روی آنتن رفت و در ادامه به عنوان مجری با محمد عطریانفر، سعید شریعتی و سعید حجاریان درباره اعترافهای آنان گفتوگو کرد. آخرین گفتوگوی او نیز با رئیسجمهور در تلویزیون پخش شد.

تلاش مشاور احمدينژاد براي رياست همسر دومش در موزه سعدآباد

تلاش مشاور احمدينژاد براي رياست همسر دومش در موزه سعدآباد

كلهر مشاور هنري احمدينژاد تمام تلاش خود را براي رساندن همسر دومش به رياست موزه سعدآباد به كار بسته است.
همسر دوم او زني است كه او سه سال پيش در سعدآباد با وي آشنا شده است. دختر فراري و اعضاي خانواده او از جريان همسر دوم وي اطلاعي ندارند.
او با لابيهاي مختلف رييس پيشين موزه سعدآباد را بركنار كرد و در حال تلاش گسترده براي به رياست رساندن همسر دومش در اين سمت است.

ظاهرات در اهواز : "زندگی در ایران حق مسلم ماست"،"دولت کودتا استعفااستعفا"

ظاهرات در اهواز : "زندگی در ایران حق مسلم ماست"،"دولت کودتا استعفااستعفا"

sabz-e-aazadi.blogspot : امروز، حوالی یک ساعت پیش ، اهواز فضای اعتراضی بعد از انتخابات را بیش و بهتر از هر زمان تجربه کرد. در حالی که کارکنان شرکت لوله سازی در اعتراض به نپرداختن 10 ماه حقوق حود ، به سر دادن شعار "هی هات منه ذله " مردم عادی با پیوستن به آنها فضا را دگرگون کرده ، و شعارها تبدیل به شعارهای این روزهای دیگر نقاط ایران شد ، از جمله ی این شعارها: "زندگی در ایران حق مسلم ماست"،"دولت کودتا استعفااستعفا" ، "یا مرگ یا عدالت" ، "نصر من اله وفتح قریب مرگ بر این دولت مردم فریب" ،"الله اکبر" ، "یا حسین میرحسین".
این جمعیت دقیقن در نقطه مرکزی اهواز-چهارراه نادری- گرد آمده بود و با برخورد به دور از خشونت پلیس ، به صورت جمعی مرکز شهر را ترک کرده و همچنان به شعار های خود ادامه دادند. تنها ، در این میان بسیجیان دوربین های مردم را از آنها می گرفتند . به همین سبب امکان فیلم گرفتن برای زمان زیاد برای هیچ کس ممکن نبود.دوست من تنها موفق شد چند ویدیوی کوتاه بگیرد که میتوانید آنها را ببینید.

درگیری شدید در دانشگاه تهران همزمان با حضور غیرمنتظره احمدی نژاد!

درگیری شدید در دانشگاه تهران همزمان با حضور غیرمنتظره احمدی نژاد!

طبق اخبار پراکنده و تائید نشده : درگیری شدید در دانشگاه تهران همزمان با حضور غیرمنتظره احمدی نژاد! همزمان با حضور غیرمنتظره محمود احمدی نژاد در دانشگاه تهران اوضاع از شرایط عادی خارج شده است.به گزارش اخبار واصله از دانشجویان دانشگاه تهران،احمدی نژاد که… ظهر امروز بدون اطلاع قبلی به دانشگاه تهران رفته بود با مخالفت دانشجویان معترض و هوادار جنبش سبز رویرو شده است.اخبار رسیده همچنین حاکی از آن است که درگیری در دانشگاه تهران همچنان ادامه دارد.اخبار تکمیلی ارسال خواهد شد.

جمع اعتراضي دانشجويان دختردانشگاه هرمزگان

جمع اعتراضي دانشجويان دختردانشگاه هرمزگان
بیش از 50 تن از دانشجویان دختر دانشگاه هرمزگان که این روزها در بدترین شرایط اقامتی و بدون خوابگاه به سر می برند پس از یکماه تحمل سختی های فراوان با تجمع در محوطه جلوی معاونت دانشجویی دانشگاه و سردادن شعار به بی توجهی مسولین اعتراض کردند.
این درحالی است که نوحه گر ريیس دانشگاه هرمزگان چند روز پیش به خوابگاه دانشجویانی سرزده بود که وضعیت نسبتا مناسبی داشته اند.اکنون در خوابگاه دختران این دانشگاه واقع در منطقه امیرآباد بندرعباس نیز بیش از 70 نفر دانشجو مازاد بر ظرفیت اتاق ها زندگی می کنند که شرایط بسیار سختی را ایجاد کرده است.
همچنین تعداد 170 نفر از دانشجویان دختر نیز بدلیل نبود امکانات اقامتی و خوابگاه به طور موقت در مجتمع گفتگوی تمدن ها (یکی از ساختمان های اداری دانشگاه هرمزگان ) و در سالن اجتماعات آن بیش از یکماه است که زندگی می کنند و شرایط آنان بسیار تاسف آور است.
این درحالی است که شکایت های متعددی از این دانشجویان به گوش می رسد که بدلیل بالا بردن آمار قبولی ها دولت بسیار بیشتر از ظرفیت سرویس دهی خود دانشجو پذیرش کرده و حتی برای برگزاری کلاس درس هم در این دانشگاه کلاس خالی نیست.

دلیل عدم انتشار اسامی 100شاکی موسوی

دلیل عدم انتشار اسامی 100شاکی موسوی
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخبار برخی رسانهها مبنی برانیکه اسامی نمایندگانی که نامه شکایت از میرحسین موسوی را امضاء کردهاند، مشخص نیست، گفت: «این اسامی کاملا مشخص است و کسانی که سوال و ابهام دارند میتوانند این اسامی را از دادستانی کل کشور دریافت کنند».

حجت الاسلام حمید رسایی در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: «ما برای احترام به کسانی که این نامه را امضا نکردهاند و ممکن از طرف مردمشان درحوزه انتخابیه مورد سوال قرار گیرند اسامی امضا کنندگان را منتشر نکردیم».

رسایی افزود: «این اسامی در دادستانی کل کشور موجود است و هر کس سوالی دارد میتواند موضوع را پیگری کند».

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد که این نامه در برگههای رسمی مجلس که مخصوص نمایندگان است تنظیم شده و امضای 100 نماینده نیز در آن موجود است.

رسایی تصریح کرد: «که این نمایندگان با جدیت پیگیر شکایت خود هستند و ما پیش بینی میکنیم که تعداد امضا کنندگان آن طی روزهای آینده بیشتر شوند».

وی افزود: «این 100 نماینده بیش از یک سوم نمایندگان مجلس را تشکیل میدهند که خواستار رسیدگی به اقدامات میر حسین موسوی که موجب اتهام زنی به نظام شده است هستند».

وی افزود: «ما احساس میکنیم دستگاه قضایی نیز پیگیر موضوع است».

حبيب لطيفي دانشجوي محكوم به اعدام در اثر شكنجه به بيماري هاي مختلف مبتلا شده است

حبيب لطيفي دانشجوي محكوم به اعدام در اثر شكنجه به بيماري هاي مختلف مبتلا شده است
حبيب لطيفي , دانشجوي كرد , محکوم به اعدام , بر اثر شکنجه مبتلا به چندين نوع بيماري خطرناک شده است اما از سوي مسئولين زندان سنندج از درمان وي ممانعت ميشود. نامبرده که پيش تر بر اثر شکنجه ي نيروهاي اطلاعاتي دچار خونريزي کليه و بيماري برونشيت مزمن (بيماري عفونت ريه ها) شده بود , نزديک به 3 ماه است که دندان هايش عفونت کرده و اختلال جدي در دستگاه گوارش و معده ي نامبرده ايجاد شده است. اين در حاليست که خانواده و وکيل نامبرده چندين بار به مسئولين زندان و دادگاه مراجعه کرده اما جوابي نگرفته و تا کنون نيز اقدامي در راستاي درمان حبيب صورت نگرفته است.
پس از انتشار اخباري مبني بر اجراي احکام اعدام زندانيان سنندج , خطر اجراي اعدام اين دانشجوي کرد و ساير همبندانش از جمله احسان فتاحيان , افزايش يافته است.


۱۳۸۸/۷/۲۹

هفته نامه آلمانی "در اشپیگل" فاش ساخت که حزب الله به دستورحکومت ایران، مسؤول قتل رفیق الحریری شد

هفته نامه آلمانی "در اشپیگل" فاش ساخت که حزب الله به دستورحکومت ایران، مسؤول قتل رفیق الحریری شد
دو هفته مانده به انتخابات پارلمانی لبنان، و درحالی که حزب الله و حامی اصلی آن، جمهوری اسلامی ایران برای درو کردن ثمر تلاشهای سالهای اخیر خود چشم انتظارنشسته و «به پیروزی» نیز ازهم اینک ابرازاطمینان می کنند، انگشت اتهام درقتل رفیق الحریری نخست وزیراسبق و محبوب لبنان به سوی سازمان حزب الله کشیده شد.
نشریه آلمانی «دراشپیگل» شنبه نوشت دادگاه ویژه سازمان ملل درلاهه هلند در پی بررسی اسناد و مدارک به این نتیجه رسیده است که انفجاری که علیه کاروان حامل اتومبیل رفیق الحریری و یارانش درقلب بیروت روی داد که به کشته شدن نخست وزیر اسبق لبنان و شماری از همراهان او انجامید، توسط سازمان حزب الله ترتیب یافته بود. رفیق الحریری با فتنه گری های حزب الله و همچنین ادامه تسلط سوریه بر لبنان به شدت مخالفت می ورزید.
«دراشپیگل» می نویسد که این دادگاه ویژه امور لبنان درلاهه، نتایج بدست آمده را به دلیل انتخابات مهمی که دو هفته دیگر درلبنان برگزارمی شود، تا کنون محرمانه نگاه داشته است.
رفیق الحریری که تازه ازنخست وزیری لبنان کناررفته بود ولی نامزد دوباره انتخابات جدید بود، چهاردهم فوریه 2005 کشته شد.
مدتها انگشت اتهام دراین قتل متوجه سوریه بود. همزمان با رفیق الحریری، شمار زیادی ازروزنامه نگاران و شخصیت های سیاسی لبنان، که همگی از مخالفان نفوذ سوریه و حزب الله بودند، در آن ماهها کشته شدند.
ماجراجوئی های حزب الله لبنان اوائل تابستان بعد، به نبردی 33 روزه با اسرائیل منجر شد که به لبنان خسارات زیربنائی سنگینی رساند و بیش از 1200 نفر را کشت اما حزب الله باز ادعای پیروزی کرد. حزب الله با به راه انداختن حملات مرگباری که به نبرد 33 روز منجر شد، می خواست اززیراتهام همکاری با سوریه درقتلهای سیاسی رهائی یابد.

«در اشپیگل»: آیا عامل سوءقصد کننده، به تهران پناهنده شده است؟

به نوشته «دراشپیگل» یکی ازاعضای تیم قتل رفیق الحریری، عبدالمجید رملوش عضو تشکیلاتی بود که ازسوی حزب الله به ایران می رفت و درایران آموزش نظامی دیده بود. او هنگام تامین تجهیزاتی که درقتل به کار رفت، دریک اشتباه ساده، به دوست دختر خود نیز تلفن کرده بود. او تامین کننده این تجهیزات ارتباطی برای تیم بود. رد پای رملوش دیگر هرگز بدست نیآمده است. ممکن است آمران توطئه قتل، خود او را نیز کشته باشند یا ممکن است درایران پناه گرفته باشد.
آن یک بی احتیاطی رملوش سرنخ ماجرا را به حاج سلیم رسانده، که بنظر می رسد که طراح اصلی قتل حریری بوده است. از سلیم بعنوان یکی ازجانشینان عماد مغنیه نام برده می شود. مغنیه افسرارشد عملیاتی حزب الله و متصدی طراحی و اجرای انفجارها و سوءقصدهای حزب الله، در فوریه 2008 درسوریه کشته شد.
تحقیقات دادگاه ویژه لبنان درلاهه هلند نشان داده است که نیروهای حزب الله اتومبیل میتسوبیشی را که مواد انفجاری درآن کارگزاری شد تا هنگام عبور کاروان اتومبیلهای حریری منفجرشود، خریداری کرده بود. درژانویه 2008 یکی ازفرماندهان حزب الله درانفجاری دربیروت کشته شد که این قتل نیز با حلقه عاملان سوءقصد به جان رفیق الحریری مرتبط تشخیص داده شد.
حسن نصرالله درپایان نبرد 33 روزه مدعی بود که نه تنها پیروز شده بلکه «سلاح مقاومت» را دراختیار دارد.

«کمک های مالی ایران به خاواده های لبنانی بسیار کلان بوده است»

جمهوری اسلامی ایران درسه سال اخیر تلاش گسترده ای را برای بازسازی توان نظامی ومالی و لوجستیک حزب الله به عمل آورد. مهندس حسام خوش نویس رئیس ستاد ایرانی بازسازی لبنان ازنخستین روزهای پس ازجنگ سی و سه روزه به لبنان فرستاده شد. روزنامه های ایران نوشتند خوش نویس حاضرنیست رقم واقعی بودجه ای را که دراین سه سال برای بازسازی لبنان ازبیت المال ایران پرداخته شد، بیان کند. اما فهرستی که او از پروژه های کلان ایران درلبنان ارائه می کند، بسیار بلند بالاست.
پرویز داوودی معاون محمود احمدی نژاد نیز تا کنون چند بار به لبنان سفرکرده واز کارهای ستاد ایرانی بازسازی لبنان دیدار داشته است.
ایران دریک سال اخیر عواملی را درصحنه سیاست لبنان که می توانستند به تحقق هدف مشترک حزب الله وایران کمک کنند، به ایران دعوت کرد، ازمسیحیان ناراحت گرفته تا عوامل دیگر را. میشل عون یکی ازمهمترین هم پیمانان حزب الله است که درتهران، اصفهان و دیگر نقاط ایران مورد پذیرائی مجلل قرارگرفت و فرشهای نفیسی هنگام دیدارش ازنمایشگاه فرشهای درجه اول ایرانی به او اعطا شد. محمد رضا شیبانی سفیرایران درلبنان دراین سه سال تقلای عظیمی کرده تا هرعامل لبنانی را ازهرراهی که شده به حزب الله وایران نزدیک کند.
ماه گذشته محمد دهقان معاون محمود احمدی نژاد و رئیس بنیاد شهید ایران به لبنان رفت تا از نزدیک برکار اعطای کمک مالی و بازسازی واحدهای مسکونی برای خانواده های حزب الله و دیگر لبنانی هائی که می توانند به صف حامیان حزب الله درآیند، رسیدگی کند.
ایران با پولهای کلانی که دراین سالها هزینه کرده، اکنون مترصد نتیجه بخش بودن این سرمایه گذاری کلان درانتخابات هفتم ژوئن لبنان است. جمهوری اسلامی ایران و حزب الله دورخیزکرده و اکنون با نزدیک شدن موعد انتخابات، ناخن به هم می سایند تا اکثریت پارلمانی را ازدست ملی گرایان لبنان بدر آورند، و حزب الله و یاران مجیزگویش تشکیل دهنده دولت بعدی باشند.
پیروزی حزب الله درانتخابات پارلمانی یا تقویت چشم گیر آن، ازهم اینک موجب نگرانی جهان غرب و بالاترازآن، کشورهای عربی و میانه روی اسلامی است.
اقدام مصر درعلنی کردن کشف یک باند 49 نفره ازتروریستهای حزب الله درخاک مصر، که علیه امنیت ملی مصر، به بهانه کمک رسانی تسلیحاتی به «برادران مقاومت درغزه» توطئه چینی کرده بودند، خشم شدید مصر و حکومتهای میانه روی عرب را متوجه حزب الله کرد.

حسن نصرالله دراولین واکنش خود گفت «کمک به برادران ما درغزه ازخاک مصر، گناهی نیست که حزب الله شرمنده آن باشد». نصرالله تاکید کرد که سامی شهاب، مامور ارشد حزب الله ازسال 2004 برای ایجاد تشکیلات حزب الله درمصر به آن کشور اعزام شده بود.
نشریات مصر و رسانه های کشورهای میانه روی عرب درهفته های اخیر مملو از انتقادهای بی سابقه علیه حسن نصرالله و حزب الله بوده است. اما نوک اصلی این حملات، متوجه جمهوری اسلامی ایران است که بعنوان حامی اول حزب الله درجهان مطرح است.
مصرماه گذشته حافظ منافع ایران درقاهره را نیز احضارکرد و ازاو دررابطه با «دخالت آشکار در امورمصر» و «حمایت از باند حزب الله برای حمله به گردشگران اسرائیلی درخاک مصر» توضیح خواست.
ایران درحال به کارانداختن نصرالله درحالی که نصرالله نیزبه نوبه خود فعالان ترور را به کارمی گیرد. تشکیلات اطلاعاتی مصری بعنوان کسانی که این بند ناف ترور را قیچی کرده اند، ترسیم شده اند (الاهرام مصر، 13 آوریل 200

احمد ابوالغیط وزیرخارجه مصرنیزماه گذشته گفت، ایران از طریق ایجاد تشکیلات حزب الله درمصرمی خواهد که جای پای خود را درآن کشور تقویت کند و به مصر لطمه بزند. حسنی مبارک نیز زبان به انتقاد شدید ازحاکمیت ایران گشود.
عربستان سعودی نیز که پیشتر تحرکات حزب الله درآغاز جنگ 33 روزه را «خود سری های فتنه انگیزانه» نامیده بود، نگران عواقب نتایج انتخابات پارلمانی لبنان است.
رئیس جمهوری مبارک درارتباط با این ماجرا، درسخنرانی خود در اسماعیلیه، درآئین بیست و هفتمین سالروز باز پس گرفتن صحرای سینای (که با 23 آوریل مصادف بود) به نقش ایران دراین ماجرا اشاره کرد. دراین نطق مبارک گفت: «ما به ارتباط میان امنیت ملی مصر با امنیت و ثبات خاورمیانه، خلیج (فارس)، دریای سرخ، منطقه دریای مدیترانه، سودان، کشورهای حوزه نیل و آفریقا واقف هستیم. ما با هویت عربی خود همبستگی داریم و به عوامل منطقه ای مخالف صلح (یعنی ایران) که منطقه را به سوی پرتگاه می کشانند، امکان دخالت نخواهیم داد».
مبارک افزود: «این عوامل ( ایران و سازمان های تحت فرمان آن) می خواهند نفوذ خود را تحکیم بخشند و دستور کارخود را درقبال جهان عربی اجرا کنند و موجب اختلاف دردنیای عرب و صحنه فلسطینی شده و عوامل خود (حزب الله) را به منطقه می فرستند تا امنیت ملی مصر را تهدید کرده، مرزهای مصر را به خطراندازند و ثبات آن کشور را متزلزل کنند».
پرزیدنت مبارک با ارسال پیامی تهدید آمیز برای ایران گفت «ما به شما می گوئیم: ما کاملا به توطئه های شما واقف هستیم. ما این توطئه های شما را افشا کرده و واکنش لازم را نشان می دهیم. ازدخالت مخرب در امور فلسطینیها دست بردارید، ازخشم مصر و ملت آن بترسید» (خبرگزاری خاورمیانه، 23 آوریل 2009).
اما علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران چهارشنبه دریک سخنرانی درتهران گفت: «حمایت ازحماس درغزه و پشتیبانی ازحزب الله درلبنان و اینکه ایران اولین حامی حماس و حزب الله درجهان باشد، مایه افتخار ماست». (خبرگزاری فارس، 20.5.2009).گسن نصرالله ابزاری دردست ایران (روزنامه الندوه، عربستان سعودی، 14 آوریل)

جوزف بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز که پریروز و دیروز (جمعه و شنبه) دربیروت با سران لبنان دیدارداشت، تاکید کرده که همکاری های ایالات متحده با دولت بعدی لبنان، به نتایج انتخابات این کشور بستگی دارد.
بایدن گفت: «ایالات متحده براساس ساختار دولت جدید بیروت و سیاستهائی که درپیش بگیرد، نحوه کمک خود به لبنان را ارزیابی می کند».
ایالات متحده دردو سال اخیر کمک های نظامی به ارتش لبنان را با هدف تقویت ملی گرایان لبنانی دربرابر حزب الله آغاز کرد. بایدن شنبه با الیاس مور، وزیردفاع لبنان نیز دیدارکرد.
حزب الله با صدور بیانیه ای ازسفربایدن به لبنان درموقعیت کنونی ابراز ناخرسندی عمیق کرد و آنرا «دخالت آشکار در انتخابات پیش رو و امورداخلی لبنان» نامید.
ماه گذشته نیزهیلاری کلینتون وزیرخارجه آمریکا ازلبنان دیدار داشت و تاکید کرد که «آمریکا درهیچ قرارداد احتمالی خود با سوریه به لبنان خیانت نخواهد کرد»، و افزود «ما به حمایت ازصداهای میانه روی درلبنان ادامه می دهیم».

تجمع اعتراضي دانشجويان دانشگاه گيلان

تجمع اعتراضي دانشجويان دانشگاه گيلان
روز دوشنبه در دانشگاه گيلان دانشجويان تجمع اعتراضي برگزار كردند. ودرانتها با خواندن ياردبستاني متفرق شدند.
گفته مي شود پنج شنبه هفته گذشته 16 مهر، منوچهر متکي درتالار حکمت دانشکده ي علوم انساني دانشگاه گيلان،به سوالات دانشجويان راجع به آخرين تحولات سياست خارجي ايران پاسخ گفت. جالب اين جاست که اين حضور بي سابقه، درروزي اتفاق مي افتد که در دانشکده ي فني وکشاورزي اصولا کلاسي برگزار نمي شود, (پنج شنبه ها اين دانشکده ها تعطيل هستند!)
نکته ي جالب تر اين است که در روزهاي قبل از برگزاري مراسم، هيچ گونه علائم خير مقدم مرسوم , از قبيل پرده و پوستر دردانشگاه ديده نشد و دانشجويان تنها شنبه هنگام ورود به دانشگاه با پرده ي خير مقدم مواجه شدند. در سايت دانشگاه نيز تنها در روز بعد از سخنراني، خبري در مورد حضور او درج كرده بودند. علت اين عدم اعلام حضوربه دليل ترس از اعتراضات دانشجويان بوده است ورژيم خوب ميدانسته اگر خبرورود متكي به دانشگاه را دربوق وكرنا كند وعلني بگويد , فقط برتعداد دانشجويان معترض اضافه خواهدشد ومتكي مفتضح تر خواهد شد .

گزارشي از دادگاه دسته جمعي دانشجويان دانشگاه مازندران

گزارشي از دادگاه دسته جمعي دانشجويان دانشگاه مازندران
صبح دوشنبه گذشته دادگاه دسته جمعي 10 نفر از دانشجويان دانشگاه مازندران که پس از حوادث خرداد ماه اين دانشگاه بازدا شت شده بودند برگزار شد. محاکمه ي اين دانشجويان در حالي در شعبه ي 101 دادگاه عمومي و انقلاب بابلسر برگزار گرديد که براي نيمي از اين دانشجويان هيچ احضاريه اي براي حضور در دادگاه ارسال نشده بود.
ميلاد حسيني کشتان، علي نظري، سياوش صفوي، مازيار يزداني نيا، شوانه مريخي، علي عباسي، علي دنياري، رحمان يعقوبي، مجيد آقايي و سمکو بابکري، 10 دانشجويي بودند که پس از انکه مدتي را به دليل تجمعات 25 و 26 خرداد در بازداشت اداره اطلاعات بابل بودند، در روز دوشنبه مورد محاکمه قرار گرفتند.
براساس آنچه که در احضاريه ي اين دانشجويان ذکر شده، اتهام اين دانشجويان «اخلال در نظم عمومي» عنوان شده است. اما هنگام حضور دانشجويان در دادگاه، در کيفرخواستي که بدون حضور مدعي العموم توسط خود قاضي قرائت شد، اين اتهام به «برگزاري تجمع غيرقانوني» تغيير کرده بود.
در اين دادگاه برخلاف رويه ي قانوني دادستان يا نماينده ي مدعي العموم جاي خود را به نماينده اي از وزارت اطلاعات داده بود که نقش شاکي خصوصي پرونده را ايفا مي کرد. اين فرد که در دادگاه نقش شاکي دانشجويان را ايفا مي کرد با حمله به دانشجويان و تهديد آنها مانع از دفاع مناسب آنها از خود مي شد. اين فرد در حمله به يکي از دانشجويان که به قاضي اعلام کرده بود هم توسط نيروهاي بسيجي و سپاهي در حمله ي آنها به دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و هم توسط مامورين اطلاعات در طول بازداشت، گفت «آنها نيرو هاي مردمي بودند از محلات اطراف و سربازان امام زمان هم کسي را شکنجه نمي کنند و ادعاي شما دانشجويان دروغ است!!!
دو تن از دانشجويان نيز دراين دادگاه با بيان اتفاقاتي که در اداره آگاهي بابلسر برايشان روي داده است از قاضي پرونده خواستار رسيدگي به اين موضوع شدند. اين دو دانشجو بيان كردند سرواني در اداره ي اگاهي به نام «سيد جوادحسيني » با تهديد انها به تجاوز جنسي اقدام به برهنه کردن آنها کرده است
به گزارش فعالين دانشجويي اين دانشگاه اين سروان اداره آگاهي در روز هاي 25 و 26 خرداد که حدود 150 نفر از دانشجويان اين دانشگاه تحت بازداشت نيروي انتظامي قرار گرفتند، مسئول شکنجه و تهديد دانشجويان دختر و پسر بازداشتي بوده است.