وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

حمله شدید خامنه ای به موسوی و کروبی : برخی ها اصرار دارند که دفع شوند


حمله شدید خامنه ای به موسوی و کروبی : برخی ها اصرار دارند که دفع شوند

۲۲ آذر ۱۳۸۸

بعضی از آقایان که همه چیزشان را مدیون انقلاب اند، امروز مقابل نظام ایستاده اند

شبکه جنبش راه سبز (جرس): آیت الله خامنه ای صبح امروز در دیدار با جمعی از مبلغین مذهبی در آستانه ماه محرم گفت: اساس کار دشمنان فتنه سازی است و اساس کار ما باید ایجاد بصیرت باشد.

به گزارش خبرگزاری ها او در ادامه اظهار داشت: بعضی با قانون شکنی مردم را در برابر نظام تشویق کردند و نتیجه این شد که دشمن ناامید جان بگیرد و به عکس امام اهانت بشود.

وی در ادامه افزود: در قضایای اهانت به امام، مردم خشمگین شدند لکن آرامش خود را حفظ کنید، اینها کسانی نیستند که ریشه داشته باشند و بتوانند مقابله کنند.

خامنه ای همچنین تاکید کرد: من هیچ اعتقادی به دفع افراد ندارم ولی بعضی خودشان اصرار دارند که دفع شوند و یک اختلاف داخلی را تبدیل به مبارزه با نظام کنند.

خامنه ای افزود: وقتی همه آدم های فاسداز سلطنت طلب ها، توده ای ها و حتی رقاصان و مطربان فراری از کشور از بعضی افراد حمایت می کنند این ها باید چشمشان باز شود و بدانند که لابد کارشان یک ایرادی دارد. بعضی از انقلابیون در سالهای ابتدایی انقلاب مقابل امام ایستادند و زاویه پیدا کردند البته انقلاب نیز آنان را مطرود کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: بعضی از آقایان که در دوران اختناق طاغوت یک سیلی هم نخوردند و همه چیزشان را مدیون انقلاب اند امروز مقابل نظام ایستاده اند.

خامنه ای گفت: وقتی هواداران عده ای به جای جمهوری اسلامی شعار دیگری می دهند باید بفهمند که راهشان اشتباه بوده و باید از این شعارها اظهار برائت کنند.

تجمع اعتراضی دانشجویان شریف در اعتراض به بازداشت دانشجویان این دانشگاه

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف روز گذشته در اعتراض به بازداشت دانشجویان این دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر روز گذشته، شنبه، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در اعتراض به بازداشت مهدی اللهیاری، فرزان رئوفی، فرهاد فرنود، دیاکو قصلانی، مهدی کلاری، دانشجویان این دانشگاه و نیز برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

دانشجویان ضمن حمل تصاویری از دانشجویان بازداشت شده شعارهایی در حمایت از همکلاسی های در بندشان  سر دادند.

گفتنی است پیش از این بیانیه ای از جانب دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بر روی برخی وب سایت ها قرار گرفته بود که در آن از تداوم اعتراضات تا آزادی دانشجویان خبر داده بود. در قسمتی از این بیانیه آمده است:" ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ، تا آزادی تمام دانشجویان دریند ، و خارج شدن تمامی دانشگاهها از حالت نظامی وخروج نیروهای مزدور از دانشگاهها، کلاسها را تحریم می کنیم و تجمع اعتراضی خود را هر روز از ساعت 12:30 از جلوی سلف دانشگاه آغاز می کنیم."

پیش از این و در جریان تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در روزهای 16 و 17 آذر ماه تعدادی از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شده بودند.


آزادی ۳ دانشجوی دیگر دانشگاه تهران

همانطور که در روز جمعه گزارش شد، پنج نفر از دانشجویان دانشگاه تهران که طی حمله نیروهای سپاه و بسیج به دانشگاه تهران در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر بازداشت شده بودند، در روز جمعه آزاد شدند.

این پنج دانشجو یعنی نیلوفر اثباتی، بردیا نجاری، سجاد معافی، محسن مریزاد و جعفر طهماسبی در عصر روز جمعه آزاد شده بودند.

همچنین بنابر گزارش های رسیده رضا یاری، رضا رحیمی و علی تسنیمی ۳  تن دیگر از دانشجویان دانشگاه تهران طی روزهای گذشته آزاد شدند.

این ۳ دانشجو نیز طی حمله نیروهای نظامی به دانشگاه تهران به صورت غیرقانونی بازداشت شده بودند.

با وجود این از وضعیت برخی دیگر از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه تهران همچون مهدی بلخاری، مجتبی هاشمی، دکتر فرزاد کلبعلی، طاهر دهخوارقارنیان و نويد سلطان پور اطلاعی در دسترس نیست.

همچنین روز جمعه خبری مبنی بر بازداشت ادریس صالحی دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر منتشر شد که این خبر تکذیب می شود.

هفته گذشته نیز علیرضا موسوی و سورنا هاشمی از دانشجویان لیبرال آزاد شدند.

علیرضا موسوی دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و سورنا هاشمی دانشجوی دانشگاه زنجان در تاریخ ۲۸ آبان به همراه مهرداد بزرگ، فرزان رئوفی، احسان دولتشاه، سینا شکوهی و البرز زاهدی بازداشت شدند

اعتراض دانشجویان دانشگاه کاشان نسبت به هتك حرمت امام(س )و سناريو سازي صداوسيما

22 آذر 88

دانشجويان سبز دانشگاه كاشان امروز با برگزاری تجمع سكوت در مقابل درب اصلي دانشگاه، اعتراض خود را نسبت به هتك حرمت امام(س )و سناريو سازي

صداوسيما برای نسبت دادن آن به دانشجویان اعلام کردند.
به گزارش نوروز، در این تجمع که حدود ساعت 11:30 برگزار شد، دانشجویان معترض با نمادهای
سبز و در دست داشتن تصویرهایی از امام خمینی(س)، اعتراض خود را اعتلام کردند.
در مقابل اين تجمع نيز بسيج دانشجویی با پخش اطلاعيه اي از بسيجيان
دانشگاه هاي آزاد، علوم پزشكي و پيام نور براي شركت در تجمع اعتراضی بسیجیان فراخوان داد.
قابل ذكر است كه حضور افراد لباس شخصي و نيروهاي امنيتي نيز بسيار محسوس بود

فراکسیون خط امام(ره)مجلس هتک حرمت به امام راحل و اقدام صدا و سیما را محکوم کرد


فراکسیون خط امام(ره) مجلس ضمن مشکوک خواندن حرکتی که نشان دهنده پاره کردن عکس امام (ره) بود، هتک حرمت به ساحت بنیانگذار انقلاب را محکوم کرد.
داریوش قنبری در گفتگو با پارلمان‌نیوز، در خصوص جلسه امروز فراکسیون خط امام(ره) مجلس اظهار داشت:در ابتدای جلسه موضوع هتک حرمت به امام مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)مجلس ادامه داد:اعضای فراکسیون ضمن مشکوک بودن به حرکتی که محتوایش پاره کردن عکس امام بود، اینگونه اقدامات را محکوم کردند.
وی تاکید کرد:اعضای فراکسیون همچنین اقدام رسانه ملی در پخش این حرکت را گامی در جهت اشاعه منکر دانسته و اقدام صدا و سیما را محکوم و تقبیح کردند.
قنبری گفت:به زودی بیانیه‌ای در محکومیت هتک حرمت به امام و اقدام صدا وسیما از سوی فراکسیون صادر می‌شود

سیدمحمد خاتمی هشدار داد: امام را وجه‌المصالحه برخورد با کسانی که نمی‌پسندید قرار ندهید

رئیس‌جمهور سابق پیشین کشورمان با بیان اینکه«امروز برای همه ما امام خمینی معیار است»، تاکید کرد که امکان ندارد مردم و دانشجوی ایرانی به امام خمینی اهانت کند.
به گزارش روابط عمومي دفتر سیدمحمد خاتمی، رییس جمهور پیشین کشورمان در جمع شوراي احزاب اصلاح طلبان فارس به مسائل چندماهه اخیر اشاره کرد و گفت: کسانی اعتراضات و مشکلاتی داشتند و متاسفانه به جای اینکه با آن‌ها برخورد منطقی شود، حرف‌ها گوش داده شود تا اگر درست است، قبول کنند و در مقابل آن تسلیم شوند و اگر نیست مردم را قانع کنند، متاسفانه در مقابل مردمی‌ترین اعتراضات نسبت به مسائل اخیر برخوردهای خشونت‌آمیز شد که آثار آن را می‌بینیم.
وی تصریح کرد: مردم ما مگر چه چیز می‌خواستند و چه می‌خواهند؟ اصلاحات مگر جز در این مسیر ‌خواست و مطالبات تاریخی مردم حركت می كرده و می كند؟ من این را قبول ندارم که مطالبات مردم فراتر از آن چیزی است که در انقلاب ما بود؛ اگر اعتراضی هست که چرا ما از آن معیارها عقب افتادیم یا انحراف پیدا کردیم.
رئیس بنیاد باران تاکید کرد: به صراحت بگویم، امروز هم اکثریت جامعه ما امام و انقلاب را قبول دارند و به خون شهیدانشان احترام می‌گذارند و مدار و معیار همان آرمان‌های انقلاب اسلامی است، امروز برای همه ما امام خمینی معیار است، معیاری که انقلاب را رهبری کرده هم جمهوری اسلامی را پیشنهاد کرده، هم به همت ایشان مردمی‌ترین و دموکراتیک ‌ترین انتخابات و رفراندوم‌ها برگزار و قانون اساسی تصویب شده است. البته همه قبول داریم كه قانون اساسی وحی الهی نیست و اگر كسی ایرادی هم به آن داشته باشد اشكالی نیست ولی مبنای حركت ما همین قانون اساسی است كه دست آورد انقلاب و مورد تصویب قاطع مردم بوده است.
وی با اشاره به فصل سوم قانون اساسی گفت: این فصل را بخوانید، ببینید قانون درباره حقوق ملت چه گفته است؟ ما می گوییم اینها نباید نادیده انگاشته شود و كسانی كه از آن دفاع می كنند؛ مورد فشار و جفا قرار می‌گیرند.
سیدمحمد خاتمی افزود: انتقادی که می‌کنیم بر اساس همین معیارهاست، مردم‌سالاری در متن انقلاب بوده، خواست مردم بوده، امام آنرا قبول کرده، در قانون اساسی آمده و مساله مردم‌سالاری دینی را بنده مطرح کردم حالا اینکه عده‌ای بیایند بگویند اصلا مردم‌سالاری با دین سازگار نیست!این ضد خط امام و قانون اساسی ماست.
رئیس‌جمهور سابق کشورمان یادآور شد: یک عده دیگر هم که بگویند مردم‌سالاری دینی اما به نام دین، ابتدایی‌ترین و بدیهی‌ترین مسائلی که در متن مردم‌سالاری است زیر پا گذاشته شود، این هم غلط است.
وی با بیان اینکه "کسی که از اصول و آرمان‌ها دفاع می‌کند طرفدار انقلاب است"، گفت: او طرفدار انقلابی است که همسو با خواست مردم است و مگر خواست مردم این انقلاب را بوجود نیاورد؟
خاتمی همچنین اظهار داشت: اتفاقا ما می‌گوییم راهی که وجود دارد ساختارشکنی نیست، اصلاح ساختار بر اساس معیارهایی است که در خط امام و راه ایشان و قانون اساسی وجود دارد است، ما حق داریم اعتراض کنیم اگر انحرافی در این زمینه ببینیم.
وی با تاکید بر اینکه"اعتراض کردن عین وظیفه دینی و انقلابی ماست"، صریح کرد: حاکمان باید به این اعتراض‌ها توجه کنند، اگر مردم‌سالاری را قبول دارند، برخورد خشن با اعتراضات راه‌حل مساله نیست چرا که این برخوردها سبب و زمینه‌ساز می‌شود که عده‌‌ای کارهایی انجام دهند که ما هم نمی‌پسندیم و این مسائل ناخوشایند ثمره کار افرادی است که این برخوردها، دستگیری‌ها و بازداشت‌های نادرست را انجام می دهند و نسبت‌ها و تهمت‌ها نابجا به چهره‌های خدوم و مردمی می زنند.
رئیس‌جمهور سابق کشورمان افزود: امام و انقلاب را وجه المصالحه نکنیم. نگوییم به نام انقلاب می‌زنیم، می‌کوبیم، نیاییم حرمت‌شکنی کنیم، امام را هم وجه المصالحه قرار دهیم برای اینکه بتوانیم کسانی را که نمی‌پسندیم با آنها بر خورد تندتر انجام دهیم.
خاتمی ادامه داد: مردم و دانشجویان ما امام و نظام را قبول دارند، در چارچوب قانون اساسی می خواهند عمل کنند و ما هم جز این حرفی نداریم، معتقدیم اگر انحرافی وجود دارد که دارد بر اساس همین معیارها باید اصلاح شود.
وی سپس گفت: ما همه به خصوص حكومت را فرا می‌خوانیم به بازگشت به همین موازین، به حرمت انسان، به رعایت حقوق انسان، به تلاش برای اعتلای این کشور.
خاتمی اظهار داشت:آیا اگر ما بگوییم روش مدیریتی که در کشور ماست با مصالح کشور با ثروتمند شدن کشور سازگار نیست، با عدالتی که همواره شعار آن را داده‌ایم سازگار نیست، با حیثیت و حرمتی که ما باید در منطقه داشته باشیم سازگار نیست، آیا بیان کردن این سخنان و دعوت به رعایت قانون اساسی و توجه به خواست‌های مردم معنایش براندازی و لطمه‌زدن به نظام است؟
رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد: آیا رفتارها و سیاست‌هایی كه چهره انقلاب و نظام ما را كدر می كند و با مردم برخورد دارد زمینه ساز یاس مردم بخصوص نخبگان و جدا شدن از نظام و حكومت نیست؟ آیا همین امور كمك به براندازی نمی‌كند؟
رئیس بنیاد باران افزود: البته بنده آنقدر سخاوتمندانه نمی‌خواهم نسبت براندازی به کسانی که ما نمی‌پسندیم و با ما مشکل دارند بدهم؛ هرچند وقتی آن طرف با اینهمه گشاده‌دستی هر کس را که نپسندید، به سادگی تهمت بزنند، فحش بدهند، بدگویی کنند و بدتر اینکه بازداشت کنند، تحت تعقیب قرار دهند، پرونده‌سازی کنند و فتنه‌گر و برانداز معرفی كنند. باید مردم روشن شوند كه كدام روش‌ها و رفتارها نتیجه‌اش تضعیف نظام و لطمه دیدن جمهوری اسلامی است و من یادآور می‌شوم که این برخوردها برای حکومت و قوه قضائیه خوب نیست، صرف‌نظر از اینکه ستم از سوی هر کس باشد نارواست.
سیدمحمد خاتمی با بیان اینکه اعتراض به ستم، وظیفه دینی و انقلابی و ملی ماست، اظهار داشت: معیارهای ما روشن است، حرف‌های ما اساسی است، اگر منظور این است که ملت ما از این معیارها و اصول دست بردارند به نظرم دست بر نخواهند داشت و بهتر این است کسانی که از این معیارها و اصول انحراف پیدا کرده‌اند به راه درست بازگردند و به آزادی گروه‌ها، آزادی بیان و هزینه نداشتن انتقاد در جامعه تن دهند.
رئیس دولت اصلاحات خاطر نشان کرد:«اگر در جامعه‌ای به دلیل انتقاد کردن از حکومت و دولت به دلیل اعتراض به مسائلی که ملت احساس می‌کند انحراف است بخواهند انگ بزنند و هر عنوانی که این انتقادکننده بدهند نه عادلانه است و نه مردم‌سالارانه،ما روی محورهای انقلاب، امام و قانون اساسی باید حرکت کنیم و باید بدانیم انحراف از اینها ما را به جایی خواهد رساند که همه زیان خواهند کرد.»
خاتمی در ادامه گفت: فکر می‌کنم کل ملت ایران به جز عده‌ای معدود و عده‌ای آدم ناراحت، ناراضی و بیمار و منحرفی که انقلاب ما همه امتیازات آنها را گرفت، به انقلاب اسلامی افتخار می كنند و امام را به عنوان محور و مدار انقلاب و مظهر ایمان و آزادگی خود بزرگ می دارند و امروز هم ما می گوییم ملاك و معیار برای اصلاح امور و دستیابی به آرمان هائی كه ملت ما داشته است خود انقلاب، راه و رهنمودهای امام و موازین قانون اساسی و مطالبات درست مردمی است كه در جریان انقلاب به رهبری حضرت امام داشتند.
رئیس‌جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه «انقلاب ما حادثه بزرگ و مقطع بسیار مهمی در تاریخ طولانی زندگی این مرز و بوم بود»، افزود:ملت رشید و بزرگ ما که دارای تجربه‌های تاریخی ارزشمند است، در عین‌حالی که دین‌دار و پایبند به موازین دینی است در دوران اخیر پیشتاز یک حرکت اجتماعی در دنیای اسلام و تاریخ شرق بوده و آن مساله حاکمیت انسان بر سرنوشت خود و حرکت به سوی مردم سالاری و جامعه مدنی که از دستاوردهای دنیای مدرن است بوده است.
خاتمی یادآور شد: هنر ملت ما این بوده که با معیارهای دینی و اعتقاداتی که داشته از این نقطه حرکت کرده و خواستار یک جامعه مدنی البته سازگار با معیارهای اخلاقی و دینی خود بوده وهست.
به عقیده رئیس دولت اصلاحات، ملت ایران این حرکت آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و عدالت‌جویی که برای حفظ حرمت انسان در جامعه، حاکمیت انسان بر سرنوشت خود که رمز و راز و محور مردم سالاری است را همواره به خاطر علاقه‌ای که به دین داشته و همچنین به خاطر شرایط تاریخی همسو با معیارهای دینی خواسته است.
وی همچنین به برخی مخالفان سازگاری دین و سیاست اشاره کرد و گفت: شاید طرفداران این عقیده که برخی از آن‌ها نیز انسان‌هایی دیندار بودند،انسان‌های بدی نبوده‌اند اما به هر حال زمان را درک نمی‌کردند.
رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدنها تصریح کرد: آن‌ها در ظواهر غرق شده بودند و نمی‌توانستند آن روح و محتوای دین اسلام را دریابند که با حرمت و کرامت انسان وحاکمیت انسان بر سرنوشت خودش سازگار است، آن‌ها نمی‌دیدند که این دین نمی‌تواند سازگار با استبداد باشد، نمی‌تواند سازگار با محروم کردن انسانها باشد. نمی‌تواند فقط حاکمان را صاحب اختیارات و قدرت‌های بیکران و بی‌مسئولیت بداند؛ فقط از مردم اطاعت بخواهند.
وی یادآور شد: خواست مشترک مردم در طول همه جریانات و جنبش‌های اجتماعی از مشروطیت تا امروز این بود که واقعا آزادی می‌خواسته و از استبداد و دیکتاتوری زده شده بوده و نیز خواستار رهائی از سلطه اجانب و برخورداری از استقلال بوده است.
خاتمی ادامه داد: ما را متهم می‌کنند که آزادی ما ولنگاری است، نخیر آن آزادی ما منضبط شدن اخلاقی جامعه است، آزادی ما اخلاقی است، آزادی دقیقا در برابر استبداد است و آزادی كه پایه هر عمل اخلاقی است زیرا عمل تحمیلی ولو خوب باشد با آزادی و اراده آزاد انسان انتخاب نشده است اخلاقی نیست.
رئیس‌جمهور سابق کشورمان با تاکید بر عظمت و بزرگی ملت ایران و استقلال طلبی و پیشرفت خواهی او اظهار داشت: ملت ما از اینکه عقب مانده باشد یا خوانده ‌شود و از اینکه در اقتصاد،صنعت،سیاست و... دچار عقب ماندگی باشد، رنج می‌برده و خواهان پیشرفت بوده است.
وی تاکید کرد: برای ما سنگین است که بگویند ایران کشور در حال توسعه است، ما عظمت و پیشرفت را در طول تاریخ تجربه کرده‌ایم و استقلال و پیشرفت برایمان مهم بوده است.
وی در این دیدار اشاره به بیستم آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب، با اشاره به شخصیت علمی،اخلاقی و انقلابی ايشان گفت: این انسانها در طول تاریخ زیاد نیستند و واقعا حضرت آیت‌الله دستغیب یکی از این انسانها بود. هم در عصر انقلاب و هم بعد از آن نقش ممتازی داشت، به درستی به عنوان یكی از ارکان و پایه‌های انقلاب اسلامی است و کسی که مردم به ایشان اعتماد داشتند و از طریق ایشان اتصال بین انقلاب و مردم ایجاد می‌شد.»
رئیس بنیاد باران با بیان اینکه «مرگ آیت‌الله دستغیب هم تجسم زندگی ایشان بود که بریدگی از دنیا و بی اعتنایی به تن و جسمانیت و توجه به روح بود»، یادآور شد:«از صفات بارز ایشان ایمان به امام و وفاداری و ارادت به امام بزرگوار به عنوان کانون و محور انقلاب اسلامی و رمز و راز عظمت ملت ما تاریخ این مرحله ما بود.»
وی افزود:«الحمدالله همه دستغیب ها بزرگوار و مردمی هستند بخصوص باید قدر بزرگواری چون آیت الله علی محمد دستغیب عالم پرهیزكار و انقلابی را داشت كه واقعا شخصیتی انقلابی و در خط امام و شجاع و فداكار هستند

مصطفی تاجزاده در دادگاه از خود دفاع نکرد




وكيل مدافع مصطفي تاج زاده، عضو ارشد جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از برگزاري جلسه دادگاه موكلش به صورت غيرعلني خبر داد.
امير حسين آبادي با بيان اين مطلب اظهار كرد: صبح امروز جلسه رسيدگي به اتهامات مصطفي تاج زاده در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي برگزار شد، اما آقای تاجزاده بنا به دلايلي به دفاع از خود نپرداخت و رييس دادگاه نيز وقت رسيدگي به پرونده را تجديد كرد.
به گزارش نوروز، وکیل مدافع سیدمصطفی تاجزاده دلیل اقدام این فعال سیاسی را بیان نکرد. تاجزاده پیش از این نسبت به برگزاری دادگاه خود به صورت غیرعلنی اعتراض داشت و خواستار دفاع از خود و اتهاماتی که در کیفرخواست دادگاه های دسته جمعی نسبت به او و اصلاح طلبان وارد شده بود، در یک دادگاه علنی بود.
تمامی فعالان سیاسی اصلاح طلب که در بند هستند نیز خواستار برگزاری دادگاه خود به صورت علنی بودند، اما تاکنون با درخواست هیچ یک از آنان موافقت نشده است.

پیشنهاد راهپیمایی ‌سبزها علیه توهین‌ به‌ بنیان‌گذار انقلاب


در پاسخ به جوسازی‌های کودتاچیان، توسط گروه‌هایی از مردم سبزاندیش مطرح شد:

پیشنهاد راهپیمایی ‌سبزها علیه توهین‌ به‌ بنیان‌گذار انقلاب

با نگاهی به موج سواری های اخیر کودتاچیان به بهانه توهین به امام در 16 آذر، شباهت این تحرکات با موارد گذشته مانند توهین به امام زمان (ع) در نشریات دانشجویی، دستگیریهای گسترده پس از کنفرانس برلین و مواردی از این دست در ذهن می آید. تلاش کودتاچیان برای تبدیل این دروغ‌خودساخته به یک فرصت برای سرکوب گسترده‌تر به تدریج عیان می شود. در همین راستا، برخی سایت‌ها از بزرگان جنبش سبز درخواست کردند یک دعوت عمومی برای برگزاری تجمع برائت از توهین به امام(ره) برگزار کنند. امری که در صورت تحقق تبدیل به یک شمشیر دولبه برای کودتاچیان خواهد شد، و چه در صورت تایید و چه در صورت رد دروغ‌گویی آنها در برابر چشمان همه افشا خواهد شد.

برخی صاحبنظران با توجه به احترامی که همه مردم بویژه جریان های معترض به انتخابات، برای شخصیت حضرت امام قائلند،یکی از بهترین راه حلها را دادن مجوز به جریان سبز برای شرکت در یک راهپیمایی برای محکوم نمودن چنین حادثه ای می دانند، راهپیمایی که می تواند تنها با حمل عکسهایی از حضرت امام و بدون شعارهایی انحرافی برنامه ریزی شود. به این ترتیب شیطنت و نقشه پدید آوردندگان این حادثه به نتیجه عکس خواست آنها خواهد انجامید.
دوشنبه شب پخش مکرر صحنه ای که صدا و سیما مدعی بود از تظاهرات همان روز (16 آذر ) تهیه نموده، و در آن تمثال حضرت امام در دست عده ای مورد اهانت قرار گرفت موج جدیدی را در کشور پدید آورد. صدا و سیما این اقدام را به معترضین انتخابات و اصطلاحا جنبش سبز منتسب نمود.
به گزارش خبرنگار "آرمان ایران" با پخش این گزارش اولین واکنش را مهدی کروبی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و نامزد معترض دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با ارسال نامه ای به ضرغامی رئیس صدا و سیما نشان داد.
کروبی در نامه خود که آن را 17 آذر نوشت متذکر شد: "برخى عامدانه به دنبال بد نام كردن اعتراضات واقعى و حقيقى مردم كه پس از انتخابات رياست جمهورى آغاز شده است، مى باشند و درصدد هستند راه را براى جريانات افراطى كه جز به قانون شكنى و سركوب مردم نمى انديشند، باز كنند."
کروبی در نامه خود هشدار داد: "متاسفانه مجموعه ای در این سازمان شكل گرفته است كه بر این اعتقاد است با هزینه كردن نام و اعتبار امام، سركوب مردم را توجيه نمايد."
اما مديركل روابط عمومي سازمان صداوسيما "محمود عاطفی" فردای آن روز یعنی 18 آذر ماه ضمن رد ادعاي مهدي كروبي گفت: " تصاوير مربوط به اغتشاشگران موسوم به جنبش سبز كه از بخش خبري 20:30 پخش شد، كاملا واقعي و حقيقي است و هيچ كدام از آن تصاوير مونتاژي نيست و اصل آنها در صداوسيما موجود است."
موضوع در همین جا خاتمه نیافت، و روز پنجشنبه 19 آذر حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام (س) در نامه سرگشاده ای به ضرغامی اساسا منکر وقوع چنین حادثه ای گردید و نوشت: " موضوع بدان گونه که در برنامه تلویزیون نشر یافته نبوده و علیرغم آنکه در این روز بعضا شعارهای ساختار شکنانه دیگری، با کمال تاسف مطرح شده، اما هتک حرمتی نسبت به ساحت امام خمینی (س)گزارش نشده است."
انصاری همچنین با "دروغ بیّن و مسلّم" نامیدن آنچه صدا وسیما مرتکب شده نوشت: "حرمت شکنی بی‌سابقه صدا و سیما در تنظیم تصاویر پخش شده جداً باعث تاسف، تعجب و اعتراض جدی دوستداران امام راحل است." و توضیح داد: " نکته حائز اهمیت آن است که هیچ‌ یک از شبکه‌های خارجی و رسانه‌های دیداری و نوشتاری- علی ما نقل- چنین مطلبی را انعکاس نداده‌اند و این اشتباه تنها مخصوص صدا و سیمای جمهوری اسلامی است."
قائم مقام موسسه نشر آثار امام همچنین تاکید نمود: "بغض های متقابل را اگر بتوان در کانون واحدی به محبت تبدیل کرد می‌توان نسبت به آینده امیدوار بود و این همان نکته ارزشمندیست که همواره مورد تایید و تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی بوده و توسط ایشان در مواقع مختلف از مسئولین نظام جمهوری اسلامی مطالبه شده است و به همین سبب هر گونه تلاش از ناحیه هر کس برای آنکه این اختلافات را به بیرون از این خانواده بزرگ هدایت کند را باید نابخردانه و احتمالا خائنانه تحلیل نمود و از آن خون دل خورد و ابراز تاسف کرد. و این تاسف آنگاه صد چندان می‌شود که اشتباه از ناحیه صدا و سیمای جمهوری اسلامی باشد."
 در حالیکه میر حسین موسوی نیز در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی این اقدام را کاملا مشکوک و یک اقدام ضدانقلابی دانست، سخنان آیت الله صانعی که روز جمعه 20 آذر منتشر شد نکات تازه ای را مطرح نمود، ایشان پرده از نقشه ای برداشت که در پس این قضیه وجود داشته و می خواهد با هزینه نمودن از امام اهداف خود را پیگیری نماید.
این مرجع تقلید و شاگرد امام گفت:  "برخی‌ها وقتی به بن بست می رسند حتی از امام هم نمی‌گذرند و از امام سرمایه گذاری می‌کنند، انسان‌های ظالم عکس امام را آتش می‌زنند، بعد می‌گویند کار دانشجویان بوده است، در حالیکه دانشجویان فدایی امام هستند و همه چیزشان را از امام دارند و اگر اعتراض مي كنند به خاطر سخن ايشان مبني بر اينكه ميزان راي ملت است،مي‌باشد."
اما روز جمعه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز اطلاعیه ای با امضای آیت الله پزدی منتشر نمود.
در این اطلاعیه با واقعی قلمداد نمودن این حادثه آن را به معترضین دانشجو نما منتسب نموده  و آورده: " در آخرين توطئه‌ها در روز 16 آذر يعني روزي كه نماد استكبارستيزي دانشجويان و دانشگاهيان است عده‌اي بسيار اندك در لباس به ظاهر دانشجو با هتك حرمت بزرگ پرچمدار مبارزه با استكبار جهاني يعني مرجع و رهبر عاليقدر جهان تشيع حضرت آيت‌الله‌العظمي امام خميني‌(ره) دل مردم عزيز ايران و علاقه‌مندان به امام خميني‌(ره) را در سراسر جهان به درد آوردند."
آنگاه ایشان با تاکید بر برخورد قاطعانه می نویسد: " جامعه مدرسين حوزه علميه قم با محكوم كردن اين اقدام ننگين موكدا از مسئولين ذي‌ربط درخواست مي‌نمايد با عاملان و مسببان اين جرم عظيم قاطعانه برخورد نمايند"
آیت الله یزدی در پایان بیانیه خود  به نکته مهمی اشاره می کند و از افشاگری رسمی در مورد برخی افراد با عناوین حقیقی و حقوقی نام می برد، گرچه  ایشان مشخص ننمود که چه کسانی در جایگاه های حقوقی از چنین اقدامی حمایت نموده اند ولی افراد عنوان دار در کشور معمولا به افراد رده بالای نظام اطلاق می گردد و بسیاری حدس می زنند نظر ایشان کسی است که اخیرا  رهبر انقلاب همه را از تخریب ایشان بشدت نهی نموده بودند.
آیت الله یزدی می نویسد: " يادآور مي‌شود كساني که با داشتن عناوين و جايگاه‌هاي حقيقي و حقوقي از اين گونه اقدامات حمايت مي‌كنند دانسته و يا ندانسته با دشمن اسلام و انقلاب همكاري دارند در صورت ادامه بطور رسمي به مردم معرفي خواهيم نمود."
در همین راستا و به گزارش "فارس" تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم  بنا شده امروز با تعطیل نمودن کلاس ها به تجمع و محکومیت این اقدام بپردازند. فارس خبرگزاری طرفدار دولت در خبرهای مسلسل وار خود از موج اعتراضات و عزاداری هایی که بناست از امروز در دانشگاه ها و مراکز دیگر بوقوع بپیوندد خبر داد، این خبرگزاری همچنین در خبری انتقاد نمازگزاران نماز جمعه قم از بیت امام راحل (ره) را در این خصوص منتشر ساخته! و نوشت: نمازگزاران جمعه قم در پايان راهپيمايي خود با صدور بيانيه‌اي از سكوت موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) به ويژه بيت امام راحل(ره) در قبال اين اهانت، انتقاد كردند.
خبرگزاری فارس همچنین از قول نمازگزاران نوشت: اهانت به ساحت مقدس امام راحل(ره) موضوعي نيست كه بتوان در قبال آن اغماض كرد و سكوت هر شخصيت موثر نشان از بي‌بصيرتي، قدر نشناسي، محافظه كاري يا تحليل‌هاي غلط و وارونه است، از اين رو از تمام شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي در اين كشور مي‌خواهيم كه به وظيفه ديني، وجداني و ملي خويش عمل كنند. بر ملت هوشيار ايران است كه از حرف‌ها و سخنان ابوموسي‌هاي اشعري زمان غافل نمانند.(!) والبته توضیحی در خصوص این شخصیت جدید مطرح شده در کشور نداد.
آنچه که در جمعبندی حوادث می توان ذکر نمود آنکه علی رغم انکارهای موجود در صف معترضین به دولت در وقوع چنین حادثه ای و همچنین همراه  شدن موسسه تنظیم و نشر آثار امام درانتقاد به اقدام صدا و سیما، همچنان طرفداران احمدی نژاد اصرار دارند وجود چنین حادثه ای را اثبات نموده و با استفاده از موج آن احتمالا دست به افشاگری‌هایی بر علیه برخی شخصیت ها بزنند.
البته در این بین هنوز عزت الله ضرغامی شخصا عکس العملی به انکارهای موجود نشان نداده و بیان نمی کند چگونه افرادی حاضر شده اند جلو دوربین فیلمبرداری رسمی صدا و سیما دست به چنین اقدام احمقانه ای بزنند، بی آنکه نگران تشخیص هویت خود بوده و از عواقب آن بترسند، و همچنین بیان نمی کند چگونه تنها فیلمبردار صدا و سیما موفق شده از این صحنه فیمبرداری نموده و آن هم در این بین تنها از انگشت دستهای آشوبگران فیلم بردارد،  بدون آنکه بخواهد کمی لنز دوربین خود را بر محیط یزرگتر و جمعیت اطراف آن بازتر نماید!
در مجموع وقوع حادثه بشدت مورد شبهه اهل نظر بوده و روز به روز بر احتمال وجود نقشه و انگیزه های برنامه ریزی شده ای در تهیه و پخش این فبلم افزوده می شود.
برخی صاحبنظران با توجه به احترامی که همه مردم بویژه جریان های معترض به انتخابات، برای شخصیت حضرت امام قائلند،یکی از بهترین راه حلها را دادن مجوز به جریان سبز برای شرکت در یک راهپیمایی برای محکوم نمودن چنین حادثه ای می دانند، راهپیمایی که می تواند تنها با حمل عکسهایی از حضرت امام و بدون شعارهایی انحرافی برنامه ریزی شود.
مسلما با چنین برنامه ای شیطنت و نقشه پدید آوردندگان این حادثه ( چه واقع شده باشد و چه صحنه سازی) به نتیجه عکس خواست آنها خواهد انجامید.
منبع: آرمان ایران

هشدار نسبت به دستگیری میرحسین موسوی


هشدار نسبت به دستگیری میرحسین موسوی

براساس اخبار رسیده از منابع موثق به پایگاه اطلاع رسانی نوروز خبر احتمال بازداشت مهندس میرحسین موسوی از سوی عوامل کودتاچی به شدت تایید شد.


پیش از این سایت کلمه سایت رسمی مهندس میرحسین موسوی در هشداری اعلام کرده بود که اتفاقی در راه است

نوروز به محض دریافت اخبار تکمیلی آن را منتشر خواهد کرد
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
یاد
آوری: در صورت دستگیری هر کدام از سران اصلاحات، وعده ما: انقلاب تا
آزادی. از هم اکنون: بسیج شبکه ی رسانه ای برای اطلاع رسانی وسیع، تا ظهور
ارتش سبز (اس ام اس، ایمیل،اسکناس،دیوارنویسی، اعلامیه، اینترنت)

مردم هوشیار باشند اتفاقی در پیش است


مردم هوشیار باشند اتفاقی در پیش است

در پی اجرای سناریوی از پیش طراحیشده حرمتشکنی از امام و نسبت دادن آن به دانشجویان از دیروز رسانههای رسمی تبلیغات حجیم و هدفداری را آغاز کردهاند که با توجه به اطلاعات به دست آمده به نظر میرسد زمینهچینی برای برخی رفتارهای غیرمتعارف جدید باشد.

به کلیه حامیان جنبس سبز توصیه میشود در این زمینه کاملا هوشیار باشند و مرتبا خود را از آخرین تحولات مطلع نگهدارند.

با توجه به محدودیت های شدید اطلاع رسانی ، کلمه به دیگر پایگاههای اطلاعاتی پیشنهاد میکند کاربرانشان را نسبت به ضرورت این هوشیاری آگاه کنند.

کلمه