وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

هتل بین المللی در آتش سوخت



رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی قم در این ارتباط گفت: این حادثه در ساعت دو دقیقه بامداد پنجشنبه به وقوع پیوست و با اطلاع نیروهای آتشنشانی به دلیل حجم گسترده آتش، 9 واحد عملیاتی از این سازمان به محل حادثه اعزام شده و پس از لحظاتی آتش را مهار کردند.

علیرضا عسگری در ادامه گفت: هنگام مراجعه مأموران آتشنشانی به محل حادثه، سونای خشک هتل منفجر شد و بر اثر این انفجار خساراتی نیز به تجهیزات و ماشین آلات سازمان وارد شد.

وی با بیان اینکه علت حادثه هنوز به طور دقیق مشخص نیست و کارشناسان ما در حال بررسی موضوع هستند خسارات وارده را بسیار زیاد توصیف کرد و افزود: بر اثر آتش سوزی فوق خسارت زیادی به تأسیسات موجود در طبقات دوم و سوم هتل قم وارد آمده است.

دادگاه عدنان حسن پور برگزار شد


دادگاه عدنان حسن‌پور، روزنامه‌نگار زندانی کرد، صبح امروز در سنندج برگزار شد.

دادگاه عدنان حسن‌پور، روزنامه‌نگار زندانی کرد، صبح امروز در سنندج برگزار شد.
به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران، صبح امروز –پنجشنبه- بیست و یک آبان ماه دادگاه عدنان حسن پور، روزنامه‌نگار کرد زندانی در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب سنندج و به قضاوت قاضی بابایی برگزار شد. وکالت وی نیز برعهده‌ی آقای صالح نیکبخت است.
عدنان حسن پور ٢٥ ساله روزنامه‌نگار، عضو تحریریه‌ی هفته نامه‌ی "ئاسو" که به دو زبان کردی و فارسی منتشر می‌شد بود که اين هفته نامه در سال 1384 به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و تشويش اذهان عمومي توقيف شد. وی در تاريخ ٥ بهمن ماه 1385 دستگیر شد و در تاريخ ٢٢ خرداد در دادگاهي غير علني به اتهام "اقدام عليه امنيت ملي"، " جاسوسي" و "محاربه" محاکمه و به اعدام محکوم شده بود که چندی پیش، پس از سه سال، از حکم اعدام تبرئه شد..

بیانیه جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان کرد در اعتراض به اعدام احسان فتاحیان


خبرگزاری هرانا : اعدام ، اعمال سلطه ی  رژیم سلطه  بر "تن" است.اعدام عریان ترین اعلان خشونت عریان سلطه بر زیرسلطه گان است.اعدام نفی تن و نفی شان انسان است.اعلان وضعیتی است که در آن هر کسی حتی عاملان سلطه و سرکوب ، در زیر تیغ گیوتین اعدام اند.اعدام حد اعلای نفی مفهوم مشترک شان بشری است.
سلطه ، امروز در درنده خویانه ترین حالت دولت سرکوبگرکه با تقسیم بندی هستی شناسانه ی متافیزیکی ضد انسانی "خودی / غیر خودی" ،کرد بودن را به مثابه غیر خودی و دشمن معرفی می کند.که این خود در تداوم اعمال سیاستی است که با ظهور سلطه مدرن در قالب دولت مدرن حیات خود را در انگاره ی  فاشیستی "دیگر ستیزی" می یابد.
احسان فتاحیان تجلی فریاد انسانی است که مبارزه برای کردستان را با مبارزه در راه  ارزش های انسانی یکی می دید.سیاستی که حاکمیت مطلق باور،سال هاست در جهت آسیمیله کردن هویت ملی کرد در کرمانشاه وایلام اعمال میکند.وجود تفکروذهنیت خالق احسان واحسان ها، خط بطلانی است برسیاست قرون وسطایی انکاروامحاء بر ملتی که نسل های متمادی اش راه مقاومت وایستادگی را در پیش گرفته است .
اصرارحاکمیت کنونی بر سیاست سرکوب واعمال خشونت، ناشی از دستگاه ناقص فکری وفلسفی است که حیات خویش را در انکار مسئله کرد وحاملان آن می داند که حتی همکاران منطقه ای ودیرین حاکمیت های ایرانی به این مهم پی بردند که تنها راه حل مسئله کرد،قبول آن است نه اعدام ،انفال وسرکوب.
بی گمان اعدام احسان در "واپسین شعاع آفتاب شبانگاهی "نشان دهنده ی وجود اراده ای "دون کیشوت وار "است که در صدد تکراراجرای احکام ناعادلانه ی احسان های دیگری مانند :فرزاد،فرهاد،علی،شیرکو،حبیب الله،فرهاد تالش،زینب،رمضان و...می باشد.
سکوت ما دربرابر عاملان اعدام ،اراده ی آن هارا در تداوم این روند راسخ تر می کند.
لذا ما امضا کننده گان این بیانیه ضمن محکوم نمودن اعدام وپایمال کردن کرامت هر انسان، اعتراض خودرا اعلام نموده وازکلیه آزادی خواهان، نهادهای حقوق بشری داخلی وبین المللی، می خواهیم در برابر این روند، سکوت اختیار ننموده ووظیفه ی انسانی خود رابجا آورند

بازداشت ۵ دانشجوی دانشگاه مازندران

در ادامه برخورد با دانشگاه ها

بازداشت ۵ دانشجوی دانشگاه مازندران

پنج دانشجوی دانشگاه مازندران پس از برگزاری تجمع گسترده ای  که در این دانشگاه در تاریخ 12 آبان برگزار شد بازداشت شدند. مامورین امنیتی استانکه  در جلوگیری از برگزاری این مراسم ناکام مانده بودند، در نهایت اقدام به بازداشت تعدادی از دانشجویان این دانشگاه کردند.
پیش از برگزاری این تجمع، اشکان ذهابیان، دانشجوی انتقالی دانشگاه مازندران که هنوز چند ماه از آزادی او پس از بازداشت سی روزه در تیرماه جاری نمی گذشت، اولین دانشجویی بود که پس از احضار به دادستانی بابل بازداشت شد. بعد از وی سیاوش رضاییان، دانشجوی ریاضی دانشگاه مازندران که 11 آبان بازداشت و یک روز بعد آزاد شده بود، مجددا در تاریخ 15 آبان بازداشت شد. بهنام فرازمند و زاوش گرایلی دو دانشجوی دیگر این دانشگاه هم پس از تجمع 12 آبان این دانشگاه و پس از انتقال به حراست دانشگاه، تحویل مامورین امنیتی بابلسر شدند. مهدی داودیان دانشجوی علوم اجتماعی این دانشگاه نیز شامگاه 13 آبان با یورش مامورین امنیتی به منزلش بازداشت و به زندان بابل منتقل شده است.
از میان دانشجویان بازداشتی این دانشگاه، بهنام فراز مند و اشکان ذهابیان روز گذشته پس از انتقال به دادسرا و بازپرسی به قید وثیقه 30 میلیون تومانی آزاد شدند. از وضعیت دیگر دانشجویان بازداشتی دانشگاه مازندران خبری در دست نیست.

با طراحی های دولت کودتا: آرش حجازی، قاتل ندا آقا سلطان معرفی شد

عده ای از زنان بسیجی و حزب اللهی دیروز با تجمع دربرابر سفارت بریتانیا درتهران، ضمن معرفی آرش حجازی، به عنوان قاتل وی خواستار مجازات و استرداد او به ایران شدند.
بعدازظهرروزگذشته واز حوالی ساعت 14 عده معدودی از زنان وابسته به تشکل ها واحزاب حامی دولت کودتا با تجمع دربرابر سفارت انگلستان به "فراری" بودن قاتل نداآقاسلطان و اقامت او در انگلستان اعتراض کردند.دراین تجمع 80 نفره که حدود یک ساعت به طول انجامید، معترضین بادردست داشتن پلاکاردها وتابلوهای تبلیغاتی که بیشترآنها با حروف لاتین به نگارش درآمده بود، آرش حجازی را به عنوان قاتل آقاسلطان معرفی کردند وخواهان تحویل او به جمهوری اسلامی شدند. دراین پلاکارت هاآمده بود: ما خواهان استرداد قاتل ندا آقا سلطان به ايران هستيم.
Arash hejazi should return to iran " و "We want you to return neda agha sultan's murderer
تظاهر کنندگان حزب اللهی، همچنين تصاوير ندا آقاسلطان را به عنوان مقتول و آرش حجازي به عنوان قاتل در دست داشتند.این عده همچنین با سر دادن شعارهاي "خط نفاق و فتنه افشا بايد گردد، قاتل آقاسلطان رسوا بايد گردد"، "عاملان جنايت؛ آمريكا و انگليس"، "MI6 قاتل است، حجازي عامل است"، "آرش حجازي، قاتل آقاسلطان"، "انگليس مكار است، ملت ما بيدار است"‌، "آمريكا، انگليس، ننگ به نيرنگتان"، "مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس"، "قاتل فتنه‌انگيز تحويل بايد گردد" خواستار تحويل آرش حجازي به ايران شدند.
گفتنی است دراین تجمع زهراالهیان، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي و از حامیان دولت کودتا، ضمن سخنانی همه فعالیت های نهادهای حقوق بشری در ارتباط با قتل نداآقاسلطان را یک دسیسه سیاسی برعلیه دولت وملت ایرانی توصیف نمود وگفت: "پس از 24 ساعت متاسفانه جسد ندا آقاسلطان بدون روال قانوني و معاينات پزشكي قانوني به خاك سپرده شد و فرد مشكوكي به نام آرش حجازي كه چند روز قبل از اغتشاشات وارد ايران شده بود، بعد از اين اتفاق به انگلستان بازگشت و با تمامي رسانه‌هاي خارجي بر عليه جمهوري اسلامي ايران مصاحبه كرد".
وی سپس در ارتباط با  بازبینی فیلم قتل آقا سلطان وتحلیل وتفحص این جریان درمجلس شورای اسلامی، خطاب به حاضرین دربرابر سفارتخانه انگلیس گفت: "اين حادثه در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي رسيدگي شد و وزارت اطلاعات با در دست داشتن شواهدي عوامل پشت صحنه اين قتل را شناسايي كرده است و مشخص شد اين قتل از سوي بيگانگان طرح‌ريزي شده بود."
درپایان این مراسم معترضین با تهیه وامضای طوماربلندی خواهان بازگرداندن آرش حجازی به دولت ایران شدند.

آرش حجازی که پزشک و تنها نماینده تام الاختیار ترجمه آثار پائولو کوئیلو درایران است، در جریان قتل آقاسلطان توسط یک مامور بسیجی موتورسوار، در صحنه حاضر بود. حجازی پس ازاین ماجرابر اثر فشارنیروهای امنیتی دولت کودتا ازکشورخارج شد و به انگلستان رفت.

از ۵ آذر تا ۱۶ آذر هر روز ساعت ۵ - نه روسری نه توسری


از ۵ آذر تا ۱۶ آذر هر روز ساعت ۵- نه روسری نه توسری

۱۶آذررا همه می دانند که باید در خیابانها باشیم. زمان مناسب ساعت ۴ بعد از ظهر است زیرا ادارات تعطیل می شود ولی ۵ آذر را فراموش نکنیم.

پنج آذر سالروز تشکیل بسیج است به طور حتم نظام چماقدارانش را در خیابانها از صبح به نمایش خواهد گذاشت. ۵ بعد از ظهر نوبت مردم است. در تمام خیابانهای اصلی ماشینها بوق خواهند زد و در تمام خیابانهای فرعی و کوچه ها خانمهایی که مخالف حجاب اجباری هستند روسری های خود را برای دقایقی از سر بر خواهند داشت و شعار خواهند داد نه روسری نه توسری. اگر شعار دیگری داه نشود بهتر است زیرا فقط بازداشت شدگان احتمالی را بی حجاب می شناسند نه اقدام کننده بر علیه امنیت ملی. از ۵ آذر تا ۱۶ آذر هر روز این کار باید به مدت 15 دقیقه انحام شود. این متن را حتما در وبلاگ خود قرار دهید و برای سایر دوستانتان ای میل کنید و دوباره در بالاترین قرار دهید. باید به نظام بفهمانیم در دنیای امروز دیگر زرورگویی معنایی ندارد و ارتش بیست میلیونی تشکیل شده اما نه برای فرمانبرداری از ملایان بلکه برای رهایی ایران از شر ملایان و تفکرات خرافی آنان. تجمعات باید در تمام نقاط شهر و نزدیکترین مکان به منازل افراد باشد تا در صورت تهدید افراد بتوانند به خانه خود پناه ببرند. در ضمن نظام نیز قادر نخواهد بود همه شهر را پوشش دهد

فرمانده سپاه تهران بزرگ تغییر کرد


سرتیپ حسين همدانی با حكم سرلشكر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران به فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ منصوب شد.
به گزارش سپاه نیوز، همدانی که جایگزین عبدالله عراقی شده است، پیش از این مسئولیت های حساسی در سپاه چون فرماندهی لشکر 27 محمد رسول الله، معاون مرکز راهبردی، مشاور عالی فرمانده کل و جانشینی فرمانده نيروی مقاومت بسيج بر عهده داشته است.
به گزارش بی بی سی، حسین همدانی، از امضا کنندگان نامه ای است که چند تن از فرماندهان سپاه در روزهای پس از وقایع 18 تیر 1378 خطاب به محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران نوشتند و گفتند که "کاسه صبر"شان به پایان رسیده است و "تحمل بيش از آن را در صورت عدم رسيدگی"(کنترل نا آرامی ها) ، بر خود جايز نمی بینند و وارد عمل خواهند شد.
سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در پی تغییر ساختار در سپاه پاسداران و تشکیل سپاه های استانی در سال 1387 از ادغام لشکر محمد رسول الله و نیروی مقاومت بسیج تهران بزرگ تشکیل شد.
محمد علی جعفری در سال 1387 گفت که با تقویت تعامل بین نیروی زمینی و نیروی مقاومت بسیج، ۳۱ سپاه استانی در ایران فعال می شود.
در کنار سپاه استان تهران موسوم به سیدالشهدا به فرماندهی علی فضلی، سپاه ویژه پایتخت با نام محمد رسوال الله تهران بزرگ تشکیل شد که از ابتدای تشکیل، فرماندهی آن برعهده سرتیپ عبدالله عراقی بود.

این سپاه در جریان اعتراض های خیایانی پس از انتخابات نقش مهمی در مقابله با معترضان در تهران داشت.
بسیجی ها که در کنار ماموران نیروی انتظامی در مقابله با معترضان در تظاهرات تهران حضور داشتند، تحت فرماندهی سپاه محمد رسول الله بودند.
عراقی در همان روزهای نخستین پس از اعلام نتیجه انتخابات گفت که بنابر مصوبه شورای عالی امنیت ملی سپاه و بسیج در روز 30 خرداد وارد عمل شدند و "مجموعه سپاه تهران بزرگ به عنوان بازوی اجرایی سپاه پاسداران در تهران به کمک نیروی انتظامی آمد."
عراقی در تیر ماه اعلام کرد که سپاه محمد رسول الله که بازوی اجرایی بسیج در شهر تهران است، روز 30 خرداد با کمک نیروی انتظامی وارد عمل شده و از ساعت دو ونیم بعد از ظهر همان روز در تهران مستقر شد.
اما او ماه گذشته گفت که نیروی های بسیجی به درخواست نیروی انتظامی روز 23 خرداد ( یک روز پس از انتخابات) وارد عمل شدند "اما از 25 خرداد تمام مسئولیت بر عهده سپاه و نیروهای بسیجی گذاشته شد که تا 25 مرداد ماه ادامه داشت.

دادگاه محسن صفایی فراهانی شنبه برگزار می شود



دادگاه مهندس محسن صفایی فراهانی، عضو شورای مرکزی حزب مشارکت ایران اسلامی روز شنبه ۲۳ آبان ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار می شود
هوشنگ پوربابایی، وکیل مدافع صفایی فراهانی در گفتگو با ایسنا، با بیان این مطلب، اظهار داشت: طی مراجعه‌ای که صبح امروز به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب داشتم، پرونده موکل را مجددا مطالعه کردم.
وی با بیان این‌که قرار است امروز بعد ازظهر با موکلم در زندان اوین ملاقات داشته باشم، گفت: در این ملاقات برای دفاع در جلسه دادگاه تبادل نظر صورت می‌گیرد.
همچنین ملاقاتی نیز روز دوشنبه این هفته با آقای محسنی صفایی فراهانی داشتم
محسن صفایی فراهانی، عضو ارشد حزب مشارکت ایران اسلامی یکروز یعد از انتخابات دهم بازداشت و تاکنون در بند کودتاگران گرفتار است. او نیز همچون سایر سران اصلاحات پس از تحمل 4 ماه حبس در سلول انفرادی به سلول های دونفره منتقل شد.

درخواست اصلاح طلبان تبریز از رییس قوه قضاییه برای آزادی رمضان زاده



جمعی از اصلاح طلبان تبریز در نامه ای خطاب به لاریجانی، رییس قوه قضاییه آزادی عبدالله رمضازاده، سخنگوی دولت اصلاحات و قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت را خواستار شدند. رمضان زاده نزدیک به 5 ماه است که همراه با دیگر سران احزاب اصلاح طلب در زندان کودتا اسیر است.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
به ریاست محترم قوه قضاییه
ریاست محترم قوه قضاییه، حضرت آیت ا.. لاریجانی
با سلام و احترام
اکنون که بعد از گذشت 5 ماه بر مبنای اخبار منتشره در آستانه برگزاری دادگاه تنی چند از دیگر یاران دربند از جمله اندیشمند فرهیخته، سیاستمدار هوشمند، استاد برجسته دانشگاه و انسانی پاک و متقی و وارسته چون جناب آقای دکتر عبدالله رمضان زاده قرارگرفته ایم، دفاع از مظلومیت، بی گناهی ایشان و رعایت حق و انصاف را وظیفه دینی، ملی، انسانی و انقلابی مشترک شما و خود می دانیم.
حضرت آیت ا... لاریجانی
امروز فراتر از شگفتی، تعجب و ناباوری، جای بسی تامل، درنگ و غور است که جمهوری اسلامی منادی انسانیت، آزادگی، عدالت و کرامت انسانی درگذر از کدام فراز تاریخی و بر اساس کدام مصلحت و انتظار چه دستاورد بزرگ اجتماعی و سیاسی، فرزندان پاک، خدوم و مخلص خود چون دکتر رمضان زاده را در بند و دادگاه به نظاره نشسته است ؟! کسانی که سالیان سال پویایی و نشاط حیات سیاسی و آگاهی های عمومی جامعه ما، مرهون حضور فعال، پرتلاش و اثرگذار آنان بوده و نقادی های دلسوزانه و قانونی از دولت، توام با دفاع اصولی از جمهوریت و اسلامیت نظام توسط آنان، همواره دوام و استحکام امنیت سیاسی کشور را، به تبع افزایش مشارکت مردمی در پی داشته است.
حضرت آیت ا...
امروز کیست که نگاهی ولو گذرا به حوزه های عملکرد سیاسی، اجرایی و علمی کشور انداخته باشد و در آن اثرات مفید اندیشه و خدمات ارزنده و درخشان ایشان را مشاهده ننموده باشد. هنوز با گذشت سالیان مدید، استان و خطه دلاور کردستان اثرات خدمات و اقدامات پردامنه رمضان زاده را به هنگام تصدی مسئولیت استانداری کردستان چه در عرصه امنیتی و سیاسی و چه در عرصه عمرانی بر جغرافیای منطقه خود پرنقش می بیند و حلاوت شیرینی آنرا می چشد. امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور را چه اقدامی بالاتر و اثرگذارتر از افزایش اعتماد مردم کردستان به حاکمیت، تضمین می کند؟ چه اقدامی بیشتر از گسترش امنیت منطقه، سرمایه گذاری و ایجاد زمینه های رشد و توسعه، شبکه های درمانی وبهداشتی، اصلاح سیستم مواصلاتی و راههای استان مزبور به افزایش امنیت اجتماعی منجر میشود؟ و اینها حداقل خدمات مورد تقدیر مردم دوست داشتنی آن سرزمین رنج کشیده و رنج دیده تاریخ کشوراست که می توان در این مجال برشمرد.
کیست که رمضان زاده را بشناسد و نداند که او از دوران جوانی به عشق ایرانی آباد و سربلند و از سر دینداری پای در رکاب انقلاب گذاشته و از حضور در تیم محافظان امام ( ره) به هنگام ورود ایشان به کشور تا حضور مداوم در جبهه، کسب توانایی های علمی، اخذ درجه دکتری و استادی دانشگاه، پذیرش مسئولیت های مهم در وزارت کشور از جمله ریاست اداره طرح وبرنامه و مدیریت اداره کل سیاسی، استانداری کردستان، سخنگویی و دبیری هیئت دولت، همواره با اخلاص و وطن دوستی به خدمت این ملت کمر همت گمارده است .
حضرت آیت ا...
کیست که ارزش فعالیت ها، سخنرانی ها و مواضع عبدالله را در دفاع از حقوق اقوام در کنار پایبندی به تمامیت و وحدت سیاسی و ارضی کشور، تحکیم وحدت ملی درعین کثرت فرهنگی بداند و به دیده تحسین در وی ننگرد. آذربایجانی ها همیشه کسانی را که در راه احقاق حقوق ملت و نیز اقوام مختلف (در چارچوب ایرانی آباد و آزاد و سربلند) پایمردی می کنند، قدر می دانند و دکتر عبدالله رمضان زاده از جرگه این رادمردان است.
حضرت آیت ا...
امروز به جوانان این کشور باید حق داد اگر از ما پرسیدند به امید چه روزی و به ارمغان چه پاداشی باید مسئولیت سنگین علمی و اجرایی کشور را به دوش بکشیم، آنجا که سرمایه های بزرگ انسانی ما این چنین در گوشه زندان ومحکمه، عمر سپری می کنند و پاسخگوی گناهان ناکرده خود هستند. ما، جمعی از دوستان اصلاح طلب دکتر رمضان زاده در تبریزهمان گونه که در ابتدا اشاره رفت، به حکم وجدان عمومی جامعه و وظیفه انسانی، خواهان آزادی وتبرئه ایشان و سایر عزیزان دربند بوده و بیشتر از این را به صلاح کشور نمی دانیم و اکنون بر شماست که بر مسند بالاترین مقام قضایی کشور نشسته و داعیه عدالت گستری دارید، به عدالت رفتار نمایید که روز قیامت نزدیک است.
جمعی از دوستان اصلاح طلب دکتر رمضان زاده در تبریز

ضرغامی در ابتدای دوره دوم ریاست اعلام کرد: شرایط حضور موسوی و کروبی در صدا و سیما

مردمک
عزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما در نشست خبری که به مناسبت آغاز دوره دوم ریاستش بر سازمان صدا و سیما برگزار شد اعلام کرد که هنرمند ممنوع‌التصویر در صدا و سیما وجود ندارد.
میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خردادماه که به نحوه برگزاری و نتایج اعلام‌شده این انتخابات اعتراض دارند، پیش از این با انتقاد از تبلیغات یک طرفه رسانه ملی علیه خود بارها خواستار فرصتی برای حضور خود و کارشناسان در تلویزیون و پاسخگویی به تخریب‌ها شده‌اند.
کروبی در نامه‌های قبلی‌اش از صدا و سیما خواسته بود تا مانند دیگران به اوهم فرصتی داده شود تا نظراتش را بیان کند اما به درخواست او پاسخی داده نشده است.
ضرغامی که از روز گذشته با حکم آیت‌الله خامنه‌ای، برای پنج‌سال دیگر ریاست سازمان صدا و سیما را به عهده دارد، در این باره گفت: حتی در بعضی از موارد که گروهی از افراد توصیه کرده‌اند تا از بعضی هنرمندان به خاطر دیدگاه‌های سیاسی‌شان در بعضی برنامه‌ها استفاده نشود من این مطلب را نپذیرفتم.
ضرغامی با اشاره به این که صدا و سیما قبل از انتخابات «فرصت‌های گسترده‌ای» را در اختیار کاندیداها گذاشته بود، تاکید کرد که بعد از انتخابات  به میرحسین موسوی و مهدی کروبی اجازه حضور در صدا و سیما داده نشد چون «رسانه ملی به دنبال ایجاد ثبات اجتماعی و از بین بردن فضای ناپایدار بود».
رییس سازمان صدا و سیما گفت: دو سه روز بعد از برگزاری انتخابات در دیدار با موسوی به او گفتم که به یمن  تبلیغات صدا و سیما، شما جایگاه خوبی در بین مردم پیدا کرده‌اید و این 13 میلیون رای که آورده‌اید نشانه این جایگاه است و این مساله را قدر بدانید.
به گفته ضرغامی، «موسوی و کروبی قصد داشتند تا به صورت مستقیم با مردم صحبت کنند و پیام بدهند که در خانه نمانند» و انتخابات را دروغ به حساب بیاورند و این امر مغایر با «اهداف سازمان» است.
وی افزود: ما به آقایان موسوی و کروبی اعلام کردیم که حاضریم در برنامه‌های گفت‌و‌گو محور درباره مسایل پیش آمده گفت‌و‌گو کنیم اما ایشان نپذیرفتند.
به عقیده ضرغامی، موسوی و کروبی با انتشار پیام‌ها و بیانیه‌های خود نتوانستند اغتشاشات را کنترل کنند و اگر صدا و سیما به بحث کشته شدن افرادی که پس از انتخابات کشته شدند می‌پرداخت دچار بی‌ثباتی می‌شد.
ضرغامی وعده داد که اگر فضاهای موجود از بین برود، جامعه آرام شود و در چارچوب دموکراسی قواعد بازی رعایت شود منعی برای حضور موسوی و کروبی در صدا و سیما وجود ندارد.
تنها رسانه منتقد دولت در جهان
رییس سازمان صدا و سیما در حالی از این سازمان به عنوان تنها سازمان رادیو و تلویزیونی انتقاد کننده از دولت مستقر خود در جهان یاد می‌کند که بسیاری از کارشناسان و برخی از روحانیون به عملکرد آن پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم انتقاد وارد کرده‌اند.
به باور این منتقدان که در میان‌شان چهره‌های برجسته اصول‌گرا مانند علی مطهری و عماد افروغ نیز دیده می‌شوند، صدا و سیما در جریان انتخابات و حوادث بعد از آن سهم زیادی در تشدید فضایی با عنوان «بحران اجتماعی» یا «فنته» داشته است.
آن‌ها بر این نظرند که صدا و سیما نتوانسته نماینده طیف فراگیری از تفکرات موجود در جامعه ایران و فضای سیاسی کشور باشد.
حقوق شهروندان در بخش خبری 20:30

ضرغامی که معتقد است مردم به صدا و سیما اطمینان دارند و به اخبار آن استناد می‌کنند برنامه خبر 20:30 را برنامه‌ای می‌داند که در آن سعی شده است تا حقوق شهروندان در بخش‌های مختلف نشان داده شود.
وی می‌گوید: در برنامه‌ای که به آسیب‌دیدگان حوادث اخیر اختصاص داشت آسیب‌دیدگان مختلف را از قشرهای مختلف مانند بسیجی، دانشجو و یا حتی فرزند روح‌الامینی را نشان دادیم.
بخش خبری 20:30 در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به دلیل تخریب چهره نامزدها مورد انتقاد برخی از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مراجع تقلید قرار گرفت.
منتقدان عملکرد صداوسیما می‌گویند در جریان حوادث پس از انتخابات بخش خبری 20:30 نقش یکی از پایگاه‌های اصلی حکومت در شایعه‌پردازی، جعل اخبار و تخریب چهره‌های اصلاح‌طلب داشت.
عدم اطمینان به اخبار رسانه ملی و دنبال کردن اخبار از طریق رسانه‌های خارج از کشور به جایی رسید که گفته شد رییس سازمان صدا و سیما از کاهش بینندگان این رسانه در ماه‌های اخیر خبر داده است. با این حال این شنیده‌ها از سوی سازمان صداوسیما تکذیب شده است.
بر اساس اصول 110 و 175 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، منصوب کردن رییس سازمان صدا و سیما از اختیارات رهبری است و طبق اسانامه این سازمان، انحصار پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیونی در ایران، با این سازمان است.