وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

نامه محرمانه معاون وزیر دولت کودتا برای سانسور اخبار روزنامه‌های کشور در مورد ۱۳ آبان

موج سبز آزادی منتشر می‌کند:

نامه محرمانه معاون وزیر دولت کودتا برای سانسور اخبار روزنامه‌های کشور در مورد ۱۳ آبان

دولت کودتا در آخرین پرده از اقدامات سرکوبگرانه خود در ایجاد خفقان رسانه ای و با ترس از حضور گسترده حامیان جنبش سبز در خیابانهای تهران در روز 13 آبان با صدور دستوری برای تمامی رسانه ها از روزنامه ها گرفته تا خبرگزاری‌ها و سایت های خبری آنان را به سانسور اخبار مربوط به 13 آبان دعوت کرده است.

به گزارش موج سبز آزادی در این نامه که مهرهای خیلی محرمانه و فوری بر آن نمایان است، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دولت کودتا با اشاره به نزدیک شدن به روز 13 آبان و آماده شدن حامیان جنبش سبز برای حضور در این راهپیمایی عمومی از حامیان جنبش سبز با عنوان "تحرک گروه های مخالف نظام در آستانه روز 13 آبان" یاد کرده و آن را با هدف "منحرف نمودن افکار عمومی از مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" دانسته و عنوان کرده است: "احتمالا برخی جریان های سیاسی داخلی نیز در ادامه مسائل پس از انتخابات ریاست جمهوری قصد بهره برداری سیاسی و برهم زدن آرامش جامعه را از این روز داشته باشند."
وی با اشاره به سایر دستورالعمل های دولت کودتا در سانسور کامل اخبار مربوط به نامزدهای معترض ادامه داده است: "پیرو مکاتبات قبلی و با تاکید بر اینکه موضوع انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری با توجه به تایید مراجع رسمی و قانونی، خاتمه یافته است خواهشمند است  از درج هرگونه خبر، عکس و مطلبی که موجب ایجاد تنش در جامعه و بر هم زننده نظم عمومی است جدا خودداری به عمل آید."
این نامه که به امضای علیرضا ملکیان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد رسیده البته اولین نامه اعمال دستور سانسور امضا شده توسط وی در ماههای اخیر نیست و وی پیش از این نیز در نامه ای از رسانه ها خواسته بود با توجه به پایان انتخابات ریاست جمهوری و تایید انتخابات از سوی مراجع حکومتی مانند شورای نگهبان از درج اخبار مربوط به میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات پرهیز کننده و بدین ترتیب سعی کرده بود کلا صورت مسئله اعتراض به روند برگزاری انتخابات  و اتفاقات پس از آن را کلا پاک نماید.



گزارش پنجمین تجمع پیاپی دانشجویان دانشگاه آزاد در اعتراض به کودتاچیان

بامدادخبر: از دقایقی قبل، نزدیک به دو هزار دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، در صحن دانشکده‌ی فنی این دانشگاه تجمع خود را آغاز کرده‌اند. به گزارش خبرنگار بامدادخبر، هم‌اکنون شعار مرگ بر دیکتاتور فضای این دانشگاه را دربر گرفته است و نیروهای امنیتی مشغول فیلمبرداری از دانشجویان معترض هستند. دانشجویان همچنین شعارهایی در اعتراض به احکام سنگین انظباطی که برای چهارده نفر از فعالین دانشجویی واحد تهران‌مرکز این دانشگاه صادر شده است، سر می‌دهند.
گفتنی‌است با افزایش فشارها بر دانشجویان واحد تهران مرکز، تجمع هفتگی این دانشجویان که هر هفته سه‌شنبه برگزار می‌شد، به دانشگاه ازاد واحد تهران‌جنوب در اتوبان آهنگ منتقل گردیده است.
اخبار تکمیلی و تصاویر این تجمع متعاقبا در همین لینک قرار خواهد گرفت.
گزارش کامل پنجمین تجمع پیاپی دانشجویان دانشگاه آزاد در اعتراض به کودتاچیان
دانشجویان دانشگاه آزاد پنجمین تجمع اعتراضی و مسالمت‌آمیز خود را در پنجمین سه‌شنبه متوالی سال تحصیلی جدید برگزار نمودند.
به گزارش بامدادخبر، بیش از 1500 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در پی فراخوانی که پیش از این داده شده بود در اعتراض به دولت کودتا و وقایع پس از انتخابات و همچنین حمایت از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز اقدام به برگزاری تجمع و راهپیمایی نمودند.
این تجمع در حدود ساعت 12 ظهر امروز و با تعطیل شدن کلاس‌های نوبت صبح در صحن اصلی دانشکده‌ی فنی و با فریادهای «الله اکبر» دانشجویان، آغاز و با خواندن سرود های «یار دبستانی» و «محمود قاتل»، گسترده‌تر گردید که در این میان حضور دانشجویان دانشکده‌های دیگر واحد تهران جنوب علی‌رغم مسافت زیاد این‌ دانشکده‌ها با دانشکده فنی، کاملا‌ چشم‌گیر بود.
در ادامه دانشجویان با سردادن شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «نصر من الله و فتح قریب، ننگ بر این دولت مردم فریب»، و «یاحسین،میرحسین» از صحن اصلی دانشکده فنی تا مقابل ساختمان ریاست راهپیمایی کردند.
همچنین دانشجویان با سر دادن شعار «روحانی واقعی؛ منتظری صانعی» حمایت خود را از مواضع این دو مرجع تقلید شیعیان اعلام داشتند و با سردادن شعارهای «دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد»، «دانشجو دانشجو، حمایت حمایت»، «دانشجو دستگیر بشه، دانشگاه تعطیل میشه» حمایت خود را از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز نشان دادند.
این تجمع که از ساعت 12 ظهر آغاز شده بود در حدود یک ساعت به طول انجامید و با خواندن سرود «یار دبستانی» پایان یافت.
از صبح امروز تعداد نیروهای حراستی به شدت در دانشکده‌ی فنی افزایش یافته بود و رفت و آمد نیروهای امنیتی نیز در صحن دانشکده محسوس بود. علی‌رغم این شرایط، استقبال پرشور دانشجویان، موجب غافلگیری حراست و نیروهای بسیج شد.
رییس حراست واحد تهران جنوب نیز خود شخصا هنگام تجمع در دانشکده فنی حضور داشته است.
گفتنی است برخی از نیروهای حراستی و امنیتی با فیلمبرداری از چهره دانشجویان قصد ایجاد تنش و ممانعت از شکل گیری تجمع را داشتند که با حضور گسترده و هوشیاری دانشجویان ناکام ماندند.
تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در حالی در حمایت از دانشجویان واحد تهران مرکز انجام می گیرد که سومین تجمع مسالمت آمیز دانشجویان واحد تهران مرکز با حمله نیروهای بسیجی که با اتوبوس از خارج دانشگاه آورده شده بودند و به باطوم، شوکر الکتریکی، زنجیر، گاز اشک‌آور واسپری فلفل مجهز بودند به خشونت کشیده شد و در نتیجه‌ی آن، ده تن از دانشجویان مجروح و مصدوم شدند و بیش از چهل ترم حکم ممنوعیت از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مر کز صادر شده است.
تجمع امروز، پنجمین تجمع اعتراضی و متوالی دانشجویان دانشگاه آزاد در پنجمین سه شنبه از اغاز سال تحصیلی بود.

صدور حكم برای 64 متهم حوادث پس از انتخابات

شنیده‌های خبرنگار «آینده»، حاكی از آن است كه دستگاه قضایی تا كنون برای 64 متهم حوادث پس از انتخابات حكم بدوی صادر كرده است. بنابر این گزارش، با تغییر مسئولان دستگاه قضایی و دادستانی تهران و اصلاح برخی اقدامات خلاف قانون نظیر پخش دادگاه در صداوسیما و بردن اسامی افراد، طبق دستور مقامات قضایی كیفرخواست‌های خاص متهمان تنظیم و مورد بررسی قرار گرفته است.
همچنین طی این مدت چندین مورد جلسات غیرعلنی دادگاه‌های رسیدگی به اتهامات مذكور برگزار شده و بر اساس آن‌ها تا كنون در خصوص 64 تن نیز حكم صادر شده است.
این در حالی است كه طی روزهای اخیر احكام صادره در خصوص برخی از متهمان نظیر مازیار بهاری و شهاب‌الدین طباطبایی از سوی وكلای مدافع آنان اعلام شد.
بر اساس اطلاعات رسیده، مسئولان دستگاه قضایی اعلام آمادگی كرده‌اند در صورت وجود نقایص در روند دادرسی اولیه شرایط متهمان، سطح ناكافی دسترسی به وكیل و شرایط خاص حاكم بر دادگاه، این قوه در مرحله تجدیدنظر فرصت و مكان كافی را برای دفاع قانون متهمان و وكلای آن‌ها و اصلاح احكام به آن‌ها خواهد داد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی : در خصوص تجمع عده‌ای فریب خورده در 13 آبان تدابیری اندیشیده شده است/ 60 درصد از دانش‌آموزان در دوره متوسطه و راهنمایی عضو بسيج هستند!


ایلنا: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان گفت: در خصوص تجمع عده‌ای فریب خورده در روز 13 آبان که قصد دارند از این فضاها و ایام‌الله سوءاستفاده کنند و جنگ روانی دشمن نیز در این رابطه مدتی است شروع شده تدابیری اندیشیده شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز نشستی مطبوعاتی با حضور سردار محمدصالح جوکار رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان به منظور تشریح برنامه‌های آن سازمان در هفته بسیج سال جاری برگزار شد.
سردار جوكار نسبت به تجمعات احتمالی برخی گروه‌ها در روز 13 آبان گفت: در خصوص تجمع عده‌ای فریب خورده که قصد دارند از این فضاها و ایام‌الله سوءاستفاده کنند و جنگ روانی دشمن نیز در این رابطه مدتی است شروع شده تدابیری اندیشیده شده است.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان كه از توضيح بيشتر در خصوص اين تدلبير خودداري كرد گفت:در این روز حتما مشت گره کرده ما به سمت استکبار خواهد بود اما دشمن سعی دارد در عرصه‌های ارزشی ما که نماد مقابله با استکبار است انحراف ایجاد کند که مردم با هوشیاری و بصیرت آنها را خنثی خواهند کرد.
وی افزود: دانش‌آموزان امروز می‌توانند مقابله کنند با هر جریانی که بخواهد علیه انقلاب آنها توطئه کند. در آن روز همگی مشت‌ها و شعارها در عرصه عملی به سمت آمریکایی جنایت کار خواهد بود بنابراین همین باعث می‌شود دشمن نتواند کاری از پیش ببرد.
سردار جوکار با اشاره به 8 آبان‌ماه که سالروز شهادت حسین فهمیده و روز تشکیل بسیج دانش‌آموزی گفت: ریشه تفکر بسیج دانش‌آموزی در ایثار و فداکاری‌های دانش‌آموزان ما در 8 سال دفاع مقدس است که نماد آن نیز شهید فهمیده است.
وی اضافه کرد: جلوه‌های ایثار 36 هزار دانش‌آموزان شهید ما الگویی برای کشورهای دیگر در عرصه مقاومت تبدیل شده و امروز شاهدیم که رهروان آن شهیدان خصوصا شهید فهمیده با تشکیل هسته‌های علمی و معرفتی در عرصه‌های علم و اخلاق پیشگام هستند.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان در تشریح ماموریت‌های آن سازمان اظهار داشت: تشکیل و اداره بخشی از بسیج ده‌ها میلیونی با جذب نیرو از میان فرهنگیان و معلمان به طوری که در شرایط فعلی 30 درصد از معلمان و 60 درصد از دانش‌آموزان در دوره متوسطه و راهنمایی به عضویت این سازمان درآمده‌اند.
وی مقابله با تهدید نرم با هدف توانمندسازی اعضا و تعمیق بینش و بصیرت سیاسی و نیز ظرفیت‌سازی و بهره‌گیری از توانمندی فرهنگیان بسیجی در این عرصه را ماموریت دوم و در تشریح ماموریت سوم اظهار داشت: ارتقای توان علمی دانش‌آموزان بسیجی در راستای حضور فراگیر در نهضت نرم‌افزاری و تولید علم صورت می‌گیرد.
سردار جوکار اضافه کرد: هدایت و حمایت نخبگان بسیجی، خلاق محورها، اخلاق محورها و فعال محورها برای پرورش منابع انسانی هم طراز انقلاب اسلامی ماموریت دیگر سازمان بسیجی دانش‌آموزی و فرهنگیان است.
وی حفظ روحیه کارآمدی در دانش‌آموزان، ترویج تفکر و فرهنگ بسیج در میان نوجوانان، تبیین دستاوردهای سازمان در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سازندگی، روش‌گری و آگاه‌سازی جامعه در مسائل سیاسی و اعتقادی، ارتقای روحیه استکبارستیزی و عدالت‌خواهی در دانش‌آموزان و معرفی الگوهای موفق در عرصه‌ةای علمی، آموزشی و قرآنی را از جمله اهداف سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان عنوان کرد.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان همچنین برنامه‌های آن سازمان را در هفته بسیج تشریح کرد.
وی گفت: مراسم میثاق با شهدا در حضور دانش‌آموزان، تجدید میثاق با آرمان‌های امام و بیعت مجدد با مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام خمینی، غبارروبی از قبور مطهر شهدا و بزرگداشت شهید فهمیده در بهشت‌زهرا از جمله برنامه‌های روز پنجشنبه روز آغازین هفته بسیج خواهد بود.
سردار جوکار ادامه داد: حضور در نماز جمعه و کوهپیمایی ویژه خواهران و برادران برنامه‌های دومین روز از هفته بسیج است.
وی اضافه کرد: روز شنبه با اجرای مرحله اول مسابقات قرآن و عترت در سطح مدارس ادامه می‌یابد.
مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان افزود: در چهارمین روز از هفته بسیج مسابقه‌ای تحت عنوان رهروان شهدا برگزار می‌شود که هر دانش‌آموز با نام یک شهید در آن شرکت می‌کند. این اقدام در راستای ماندگاری یاد و نام شهدا صورت می‌گیرد. همچنین واحدهای بسیج امیدان در سطح مدارس ابتدایی و در 6 هزار مدرسه افتتاح می‌شوند که با مسوولیت معلمان در راستای ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی به صورت زیرساختی فعالیت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: برگزاری 700 یادواره شهدای دانش‌آموز در روز پنجم و رونمایی از دومین بازی رایانه‌ای سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان در روز ششم صورت می‌گیرد.
سردار جوکار افزود: در آخرین روز هفته بسیج (13 آبان) حضور سازمان یافته 3 میلیون دانش‌آموز در یک راهپیمایی سراسری انجام می‌شود.
وی همچنین نسبت به تجمعات احتمالی برخی گروه‌ها در این روز گفت: در خصوص تجمع عده‌ای فریب خورده که قصد دارند از این فضاها و ایام‌الله سوءاستفاده کنند و جنگ روانی دشمن نیز در این رابطه مدتی است شروع شده تدابیری اندیشیده شده است.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تاکید کرد.
در این روز حتما مشت گره کرده ما به سمت استکبار خواهد بود اما دشمن سعی دارد در عرصه‌های ارزشی ما که نماد مقابله با استکبار است انحراف ایجاد کند که مردم با هوشیاری و بصیرت آنها را خنثی خواهند کرد.
وی افزود: دانش‌آموزان امروز می‌توانند مقابله کنند با هر جریانی که بخواهد علیه انقلاب آنها توطئه کند. در آن روز همگی مشت‌ها و شعارها در عرصه عملی به سمت آمریکایی جنایت کار خواهد بود بنابراین همین باعث می‌شود دشمن نتواند کاری از پیش ببرد.
[تاريخ مطلب: پنجم آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و هفتم اکتبر ۲۰۰۹]

آغاز تجمع دوهزار نفری دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران


بامدادخبر: از دقایقی قبل، نزدیک به دو هزار دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، در صحن دانشکده‌ی فنی این دانشگاه تجمع خود را آغاز کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار بامدادخبر، هم‌اکنون شعار مرگ بر دیکتاتور فضای این دانشگاه را دربر گرفته است و نیروهای امنیتی مشغول فیلمبرداری از دانشجویان معترض هستند. دانشجویان همچنین شعارهایی در اعتراض به احکام سنگین انظباطی که برای چهارده نفر از فعالین دانشجویی واحد تهران‌مرکز این دانشگاه صادر شده است، سر می‌دهند.
گفتنی‌است با افزایش فشارها بر دانشجویان واحد تهران مرکز، تجمع هفتگی این دانشجویان که هر هفته سه‌شنبه برگزار می‌شد، به دانشگاه ازاد واحد تهران‌جنوب در اتوبان آهنگ منتقل گردیده است.
اخبار تکمیلی و تصاویر این تجمع متعاقبا خواهد آمد.
[تاريخ مطلب: پنجم آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و هفتم اکتبر ۲۰۰۹]

زنگ تعطيلي مدارس در خفا به صدا در آمد‌ه‌است



در يك هفته گذشته غايبان كلاس‌ها تقريبا دو برابر شده است به گفته شاهدان عيني در برخي از مناطق شهر تا 15 نفر از يك كلاس غيبت داشته‌اند مسئله مورد بحث اين است كه كلاسي با 15 نفر غايب عملا تعطيل شده است. اين در حالي است كه مسئولان اعلام كرده‌اند اگر تعداد غايبان از 15درصد كلاس بيشتر باشد، كلاس بايد تعطيل باشد و البته معلم عملا نمي‌تواند در اين كلاس‌ كاري انجام دهد .
مديران اين مدارس به عنوان مسئولان مي‌گويند براي تعطيلي كلاس درس و مدرسه احتياج به دستورالعمل وزارت بهداشت و آموزش و پرورش است اما مسئولان نيز مي‌گويند اگر تعداد غايبان يك كلاس زياد باشد مدير موظف است كلاس را تعطيل كند، البته بايد اشاره كرد كه در برخي از مدارس جنوب شهر چند كلاس درس تعطيل شده است كه باتوجه به شواهدي كه گفته شد، بايد كل دانش‌آموزان مبتلا شده باشند كه مديركلاس را تعطيل كرده باشد. با اين حال تعدادي از مديران مدرسه خود تصميم به تعطيلي مدارس گرفته‌اند.
دستورالعمل‌هايي فقط براي نصب در برد
به گفته نايب رييس انجمن پزشكان عمومي كشور موج دوم آنفلوآنزاي نوع Aدر كشور هم‌زمان با 15 روز پس از آغاز مدارس آغاز شده است و به دليل هم‌زماني با فصل سرما و ترس ناشي از آن در ميان مردم، مراجعه بيماران به مطب پزشكان 80 درصد افزايش يافته است.
نماينده سازمان جهاني بهداشت در حالي بر تعطيلي مدارس در ايران براي جلوگيري از شيوع آنفلوآنزاي نوع A تاكيد دارد كه مسئولان وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و برخي از نمايندگان مجلس كشور براي وارد نيامدن خسارت مالي و از بين نرفتن نظم اجتماعي با آن مخالفت مي كنند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، تاكنون در جهان چهار هزار و 500 نفر بر اثر آنفلوآنزاي نوع A جان خود را از دست داده‌اند كه كمترين ميزان شيوع آن در منطقه خاورميانه و آفريقا بوده به طوري كه در ايران تاكنون هزار و 194 نفر به آنفلوآنزاي نوع A مبتلا شده‌اند كه 16 نفر آنها فوت كرده‌اند.
وزارت بهداشت و درمان كشورمان نيز در اين ارتباط با وزارت آموزش و پرورش در زمينه آموزش دانش آموزان و معلمان، با سازمان زندانها براي كنترل و پيشگيري از شيوع آن در ميان زندانيان، با شهرداري تهران برا ي ضدعفوني كردن وسايل حمل و نقل عمومي اعم از مترو و اتوبوس و سازمان بهزيستي براي آمادگي مربيان مهدكودكها و گروههاي پرخطر نظير سالمندان و كودكان استثنايي دستورالعمل هايي را صادر كرده است.
اما در عين حال اين بيماري با بازگشايي مدارس جنيه هاي ديگري به خود گرفت به طوريكه ضرورت تعطيلي كلاس در ايران هرچند با ابتلاي 15 درصدي دانش آموزان مطرح شد.
تعطيل نكردن مدارس تنها به دليل خسارت مالي
عضو كميته كشوري آنفلوآنزا خسارت 3 ميلياردي به پايتخت را در پي تعطيلي مدارس هشدار جدي تلقي مي‌كند وبه ايلنا مي‌گويد: ‌تعطيلي مدارس فرم اجتماعي را بر هم مي‌زند،‌چنانچه تعطيلي مدارس در كشور مطرح شود لطمه زيادي به جامعه وارد مي‌شود به طوري كه اگر يك روز تعطيل شود باعث ترك 16 درصدي والدين و شاغلان از كار مي‌شود.
محمد سروش در پاسخ به اين موضوع كه سلامتي دانش‌آموزان مهم‌تر از بيكاري چند روزه مردم است،‌ادامه مي‌دهد: ‌به دليل هزينه‌هايي كه تعطيلي مدارس در كشورهاي ديگر به بار آورده نمي‌توان به راحتي نسبت به آن اقدام كرد بلكه بايد با جايگزيني افراد در مشاغل، چرخه كار را متوقف نكرداما با اين وجود ستاد مقابله با آنفلوانزاي A در شهرستان‌ها نسبت به بسته‌ شدن كلاس‌ها يا مدرسه تصميم‌گيري مي‌كند و اين طور نيست كه مدير مدرسه به دلخواه خود اقدام به تعطيلي كند.
عضو كميته كشوري آنفلوانزاي نوع A گفته بود: اگر معلمي به اين ويروس مبتلا شود بايد معلم ديگري جايگزين آن شود و تعطيلي كلاس معني ندارد. در حالي كه نماينده سازمان جهاني بهداشت در جلسه اي با مسئولان ايراني متذكر شده برخي از كشورهاي جهان اعلام كرده‌اند كه تا ماه آينده 30درصد جمعيت آنها به آنفلوآنزاي نوع A مبتلا مي‌شوند بنابراين براي جلوگيري از شيوع اين بيماري اگر لازم شود بايد اقداماتي مانند تعطيلي مدارس نيز انجام مي‌شود.
طرح معلق شدن كلاس‌هاي درس در وزارت بهداشت
فارغ از انتقادات وارده به رسانه ها مبني بر ايجاد ترس مصنوعي در مردم، به نظر مي رسد كه چندي پيش معلق شدن كلاس‌هاي درس در وزارت بهداشت مطرح شده بود به طوريكه رئيس مركز مديريت بيماريهاي واگير وزارت بهداشت به اولياء دانش‌آموزان و مدارس اكيداً توصيه كرد كه دانش‌آموزاني كه داراي تب و علائم بيماري آنفلوانزا هستند به هيچ عنوان به مدرسه نروند.وبا اشاره به اين كه طي هفته هاي اخيرافزايش موارد ابتلا به بيماري آنفلوانزا در ميان دانش‌آموزان ديده شده است، دانش‌آموزان در صورت ابتلا به بيماري آنفلوانزا تا زمان بهبودي كامل و اجازه از پزشك به هيچ عنوان نبايد به مدرسه بروند. به نظر مي‌رسد وزارت بهداشت علي‌رغم توصيه‌هاي اكيدي كه به نرفتن دانش آموزان مبتلا به هرگونه علائم آنفلوانزا داشته و اعلام مي‌كند كه چنانچه در هر كلاس 15 درصد دانش آموزان ميتلا شدند به مدرسه نيايند، اما زنگ نعطيلي مدارس در خفا زده شده است چراكه هم اكنون بسياري از كلاس هاي درس به طور چشمگيري با كاهش دانش آموزان مواجه شده اند. هرچند مسولان بازهم در مورد آن سكوت مي‌كنند.

دانشگاه آزاد تهران مرکز کلاس های دختران و پسران را جدا کرد



روزنامه تهران امروز نوشت: دانشكده علوم سياسي واحد تهران مركزي اقدام به جدا كردن كلاس‌هاي دانشجويان دختر و پسر كرده است.
اين اقدام در پي طرح دكتر اشرفي، مدير گروه علوم سياسي صورت گرفته است و نه تنها موجب ناراحتي و نارضايتي استادان و دانشجويان شده بلكه برنامه‌هاي كلاس‌ها را نيز با مشكل مواجه ساخته است.
گفتني است دانشجويان معترض به تفكيك كلاس‌هاي دختران و پسران در صدد ارسال نامه‌اي به رئيس دانشگاه آزاد اسلامي هستند و ضمن اعتراض به اين تصميم اين سوال را مطرح كرده‌اند كه چگونه نظرات طرفداران احمدي‌نژاد در دانشگاه آزاد اسلامي اعمال مي‌شود.

مانور اقتدار و امنیت ناجا در اصفهان علیه سبزها!



خبرگزاری مهر تصاویری از مانور "امنیت و اقتدار ناجا" در اصفهان منتشر کرده است. نکته تامل برانگیزی که در تصاویر منتشر شده از مانور نیروی انتظامی اصفهان به چشم می خورد، حمله نیروهای لباس شخصی ( و نه نیروی انتظامی! ) به سمت پسر جوانی است که لباس سبز به تن دارد و شیشه آب معدنی نیز در کنار او به چشم می خورد!
به گزارش نوروز، بینندگان این گزارش تصویری نظرات جالبی برای این مطلب منتشر کرده اند. یکی از آنها نیروی انتطامی را به اجرای مانور اقتدار در مرزهای شرقی دعوت کرده! و دیگران نیز از حضور لباس شخصی ها در این مانور ابراز تعجب کرده اند.
تصاویر کامل این مانور و نظرات بینندگان را در اینجا ببینید

تظلم خواهی خانواده های زندانیان سیاسی نزد علما و مراجع عظام

5 آبان 88


سكوت و نظاره گري را بيش از اين جايز نمی دانیم



خانواده های فعالان سیاسی اصلاح طلب که از پس از کودتای انتخاباتی 22 خرداد در حبس به سر می برند، طی نامه ای خطاب به مراجع عظام آنها را در جریان طلم هایی که تاکنون بر این خانواده ها و عزیزان دربندشان روا شده است، قرار دادند. به گزارش نوروز، خانواده های زندانیان سیاسی پیش از این نیز دیدارهایی با مراجع داشته اند. آنها همچنین در آخرین اقدمات خود جهت رهایی عزیزان دربندشان، طی بیانیه ای اعلام کردند که روز چهارشنبه ششم ابان ماه تجمع مسالمت آمیز برگزار خواهند کرد. متن کامل نامه تظلم خواهی خانواده های زندانیان سیاسی به مراجع عظام را بخوانید:
بسم الله الرحمن الرحيم
«لايحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم »
محضر مبارك علماء‌اعلام و مراجع عظام دامت ظلهم العالي
با سلام و تحيت
روز 23 خردادماه امسال كه مي توانست مانند بسياري از مقاطع تاريخ انقلاب سي ساله اسلاميمان براي ملت ايران باشكوه و خاطره انگيز باشد، با ظلم بيّن و آشكاري كه توسط صاحبان قدرت بر معترضان مسالمت جوي به اعلام نتيجه انتخابات رفت، بر مردم تلخ شد و متأسفانه با بي توجهي به نصايح دلسوزان، بي تدبيري مسئولان و اقدامات ناصواب بعدي و تخلفات قانوني و حقوقي در مسير رسيدگي به پرونده ها كه متأثر از فتنه انگيزي ها و آشوب طلبي هاي جريان تندرو موجود در جناح اصولگراست، اين تلخ كامي را مداومت بخشيد.
آقايان مراجع عالي مقام و علماي بزرگوار و مستقل و وارسته جهان اسلام
ما خانواده هاي زندانيان سياسي، بيش از چهارماه است كه عزيزترين عزيزانمان به بهانه هاي واهي دربند، جگرگوشگانمان در تمناي پدر و يا حتي مادر و خواهر و برادر، پدران و مادرانمان رنجور و بي تاب هجران فرزند، ساير بستگان و وابستگانمان نالان از جفايي كه بر بهترين ياران امام و انقلاب رفته و همه دوستان و آشنايانمان انگشت تحير بر دهان مانده اند كه آيا پاداش سي سال خدمت صادقانه خدمتگزاران انقلاب و ايران عزيز تنها به جرم گرم كردن تنور انتخاباتي كه قرار بود عادلانه و آزاد باشد و به جرم نقد منصفانه، بند و حصر است و محروم شدن از حقوقي شرعي و انساني شان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بيش از چهارماه است كه زنان و دختران مؤمنه و متدين مسير خانه تا زندان، زندان تا دادسرا و دادسرا تا دادگاه را در تمناي رسيدن به حق طي مي كنند و اميدشان به عدالت علوي است كه بايد در محكمه هاي كشور اسلامي مان زبانزد جهانيان باشد اما مع الاسف شامگاه نااميد و رنجور و افسرده به خانه تهي از عزيزانشان بازمي گردند و در برابر شماتت بيگانگان باز هم تحمل و بردباري پيشه مي كنند.
بيش از چهارماه است كه كرامت انساني ما بندگان خدا كه نه ادعاي خلوص مطلق داريم نه تقرب مقربين و نه قرار داشتن در مقام هاي عالي معنوي بلكه فقط خود را تنها بنده خداپرستي معرفي مي كنيم كه شيوه عبادتمان همانند چوپان زمان موسي(ع) از سر صدق و صفاست و خدايمان را همان گونه كه خود درك كرده ايم ستايش مي كنيم و در مقام عبوديت كسي را با او شريك نمي گيريم و با دوري از شرك و نفاق و سالوس و ريا و تظاهر به مسلماني، نور ايمان را در دل مي پروريم و از اين ابايي نداريم كه مدعيان دروغين مسلماني ايمانمان را به سخره بگيرند و نمازمان را و جماعتمان را و دعايمان را و ندبه و استغاثه مان را به رأي خويش تفسير كنند و بر مراسم دعايمان هجوم آوردند و به جرم من لي غيرك گفتن دستبند بر دست هايمان بزنند و هرگونه بي حرمتي در حق ما را كه خوشبختانه از دايره تنگ مسلماني تعبيرشده توسط آنان خارجيم، عين صواب و مستلزم پاداش بدانند.
خداي را شاكريم كه نورش را در دل ما تابانده تا صف خود را از صف آنان جدا كنيم. خداي را شاكريم. هم او كه خود بهترين نگاهبان دينش است و از نگاهبانان متحجر خشك مغز جاهل و ظالم بي نياز است. هم او كه درياي رحمت و كرمش همه بني بشر را از رنگ ها و نژادها و فرق و شعبه هاي مختلف در برمي گيرد و ملاك برتري بندگان نزد او فقط و فقط تقواست.هم او كه ستارالعيوب است و غفارالذنوب و مكرش بهترين مكرها و دستش بالاي همه دست ها.
آقايان علماي آگاه و مراجع مستقل و والا شأن
اينك ما خانواده هاي زندانيان سياسي در ادامه مكاتبات و ارسال نامه هاي سرگشاده و ملاقات ها و تماس هاي غيرحضوري ديگرمان با شما، به استحضار مي رسانيم كه تلاش هاي مجدانه و تظلم مان تا هم اينك هيچ ثمري نداده و آزادگان بي گناهمان با پرونده هايي پاك و مبرّا از كليه تهمت هاي وارده كه عمدتا زاييده اذهان بيمار دسيسه چينان كه مصداق بارز وسواسان خنّاس هستند، بوده است، هم چنان از بديهي ترين حقشان كه همانا آزادي است، محرومند و اين محروميت نه تنها خودشان بلكه زندگي و هستي ما و همه اعضاي خانواده هايمان را دستخوش بليه و مصيبت كرده است.
لذا ما بيش از اين سكوت و نظاره گري را كه خلاف آموزه هاي ديني ماست كه گناه انظلام بيش از ظلم است، جايز ندانسته با استعانت به درگاه حضرت دوست كه بيش از همه از درد دل ما و اضطرار ما آگاه است، به طور دسته جمعي پاي در ميدان عمل خواهيم گذاشت. تجمع آرام براي رساندن پيام حقمان اتمام حجت ديگري است با مسئوليني كه از حق عدول كرده از بيت المال مسلمين ارتزاق كردند وحقوق آنان را نپرداختند. گام بعدي ما تحصن است در مكاني ايمن كه جانمان از حمله و هجوم آنان كه حقوق مي گيرند تا امنيت را به خانه هاي ما بياورند، مصون بماند و پس از آن براساس تصميم جمعي دست به اعتصاب غذا خواهيم زد. هرچند كه تا هم اينك نيز آب خوش از گلويمان پايين نرفته و خواب راحت برما حرام شده است.
بي شك مسئوليت هرگونه مشكلي كه براي سلامت جسم و روح و روان ما، فرزندانمان و كليه بستگانمان كه در اين راه همراهي مان مي كنند، پيش آيد، بر عهده مسئولين نظام است و حالا كه مسئولين ما در جمهوري اسلامي (كه به تعبير حضرت امام نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد مي توانست ضامن حقوقمان باشد و متاسفانه با شيطنت ها و شعبده هاي مخالفان و معارضان تاريخي ايشان يعني همان نااهلان و نامحرمان به تعبير بزرگان و دلسوزان انقلاب، به انحراف افتاد ) به درجه اي رسيده اند كه به تعبير آيه شريفه قرآن گويي مهر بر دل ها و گوش و چشمشان زده شده و هيچگونه نصيحتي بر آنان اثر نمي كند، از شما بزرگواران در آستانه ولادت رضاي آل محمد(ص) طلب دعاي خير و مداومت در راه حق و صراط مستقيم داريم و دردمندانه اعلام مي كنيم تا زماني كه عزيزانمان به كانون گرم خانواده بازنگردند، عيد نداريم و به تعبير امام راحل عيد ما روزي است كه از ظلم آثاري نباشد.
والسلام من اتبع الهدي
خانواده هاي زندانيان سياسي

درخواست مجمع روحانیون مبارز از ملت ایران در آستانه 13 آبان



مجمع روحانیون مبارز ضمن تاکید بر آزادی‌های مصرح در قانون اساسی همچون آزادی بیان و آزادی اجتماعات از همه مردم شریف ایران که همواره از خود رفتار مدنی نشان داده اند خواست که در این موقعیت حساس حتی اگر مورد خشونت خشونت گران قرار گیرند خویشتن داری را از دست ندهند.
مجمع روحانیون مبارز در جلسه اخیر خود که به ریاست سيد محمد خاتمی تشکیل شد، "با تأسی به حضرت امام(س) و نیز بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام همواره مؤید رفتارهای مدنی و قانونی بوده است و همانطور که بر آزادی‌های مصرح در قانون اساسی یعنی آزادی بیان، آزادی اجتماعات و آزادی احزاب و تشکل‌ها تأکید دارد" هر گونه رفتار خشونت آمیزی را محکوم کرد.
به گزارش نوروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع روحانیون مبارز، اين تشكل اصلاح طلب همچنين در آستانه روز سیزدهم آبان، ضمن بزرگداشت یاد شهیدان دانش آموز بر شعارهای اصلی این روز که مورد تأیید امام بوده تأکید كرد و يادآور شد: تصرف سفارت آمریکا در واقع اعتراضی بود به دخالت مستمر آمریکا در امور داخلی ایران و حمایت از رژیم سرکوب گر و استبدادی شاه که با انقلاب بزرگ اسلامی که مدنی ترین جنبش معاصر بود سرنگون شد، از آن پس نیز ملت و نظام ایران همواره مورد تعرض و فشار از سوی قدرت های بزرگ بوده است.
در اين جلسه همچنين ضمن گراميداشت سیزده آبان سربلندي ملت رشید ایران را از خداوند می خواستار شد و تاكيد كرد: از حقوق ملت دفاع می‌کنیم و هر گونه خشونت را محکوم می‌نماییم.
این تشکل اصلاح طلب همچنين ضمن تجلیل از شخصیت مهدي کروبی و سابقه درخشان وي پیش از انقلاب و خدمات ارزشمند او به جمهوری اسلامی و مردم و دفاع همیشگی ایشان از مظلومان و حقوق انسان‌ها، نسبت به اهانتی که به نظر می‌رسد با برنامه قبلی به ایشان و نیز شخصیت ارزشمند علمی و سیاسی کشور -علیرضا بهشتی- فرزند برومند شهید مظلوم دکتر بهشتی در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات شد، اظهار تأسف کرد و تصريح كرد: چنین رفتارهایی را از سوی هر کس و نسبت به هر جریان و فردی محکوم می‌کند.
مجمع روحانیون مبارز در آخرین نشست خود همچنین ضمن تحلیل اوضاع روز از تعرض تازه صهیونیست‌ها به مردم فلسطین و به خصوص اهانت به مسجد الاقصی اظهار نگرانی کرد و حمایت قدرت های بزرگ از رژیم اسرائیل و همچنین فاجعه قتل عام مردم مظلوم عراق به دست تروریست‌های مزدور و متعصب را محکوم و واکنش جدی مسلمانان و آزادگان جهان در برابر این فجایع را خواستار شد.

ظاهرشدن شعارهای ضد حکومتی یر روی کامپیوترهای سایت های اطلاع رسانی و کتابخانه های دانشگاه تهران

بر روی صفحه اصلی کامپیوترهای موجود در سایت های اطلاع رسانی و کتابخانه های دانشگاه تهران شعارهای ضد استبدادی نمایش داده می شود.
از صبح امروز دوشنبه 4 مهرماه بر روی صفحه اصلی کامپیوترهای موجود در دانشگاه تهران که در کتابخانه ها و یا سایت های اطلاع رسانی به دانشجویان خدمات ارائه می کنند شعارهای ضد حکومتی و ضد استبدادی ظاهر می شود.
معلوم نیست این برنامه توسط چه شخص یا گروهی نوشته شده است اما آنچه که معلوم است رضایت دانشجویان از انتشار اینگونه برنامه ها برای اطلاع رسانی بیشتر و بهتر به قشر دانشجوست.ظاهر شدن اینگونه شعار ها بر صفحات کامپیوتر های دانشگاه به شدت مسئولین کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی را وحشت زده کرده و به دنبال چاره ای برای حل این مشکل انداخته است .

استفاده از رادیو جرس در وبسایتها و وبلاگهای حامی جنبش سبز

http://img2.pict.com/10/47/2a/1845550/0/25d825ac25d9258625d825a825d825b4.jpgا استفاده از کد زیر در وبلاگها و وبسایتهاتون می تونید از رادیو جرس استفاده کنید تا بازدید کننده های وبلاگتون بتونن اخبار روز رو از این رادیو دنبال کنند :

<iframe width="150" height="112" scrolling="no" frameborder="no" src="http://www.1000mikes.com/widget?channelId=15309&type=medium"/></iframe>

این رادیو متعلق به سایت جنبش راه سبز (جرس) هست (www.rahesabz.net) .
برنامه های رادیو رو هم می تونید طبق ساعات زیر دنبال کنید :

۹ - ۱۰ صبح همه روزه برنامه صبح گاهی-صبح امید
۹:۰۰ اخبار
۹:۱۵ میان برنامه (کیپ و موسیقی)
۹:۲۳ مجله صبح گاهی
۹:۵۳ پایان برنامه (کلیپ و موسیقی)

۲۰ - ۲۲ همه روزه برنامه شبانگاهی- افق سبز
۲۰:۰۰ اخبار
۲۰:۱۵ میان برنامه (کیپ و موسیقی)
۲۰:۲۳ سخنرانی
۲۱:۲۳ میان برنامه (کلیپ و موسیقی)
۲۱:۳۰ مجله شام گاهی
شبکه جنبش راه سبز (جرس)
جنبش راه سبز شبکه ای خبری تحلیلی است که با هدف ترویج، تقویت و ارتقای جنبش سبز مردم ایران منتشر می شود. این شبکه به دلیل تنگناهای موجود در ایران، تا اطلاع ثانوی خارج از کشور اداره می شود، اما رویکرد آن کاملا منطبق بر آرمانها و اهداف جنبش سبز در جهت حاکمیت ملت ایران بر سرنوشت خویش است. این شبکه رسانه‌ای با توجه به مقدورات ، فرصتها و محدودیتهای موجود در کشور برنامه تولید و منتشر می کند.
جنبش راه سبز (جرس) شبکه‌ای ایرانی، مستقل، عدالت خواه، اخلاقی، آزادی خواه، مدافع حقوق بشر، دموکراتیک، اسلامی، ضد خشونت، و پیرو واقع بینی و اعتدال است.