وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۱۱, شنبه

خبرهایی از اوین- مهدی میردامادی لحظاتی پیش آزاد شد

مهدی میردامادی، فرزند محسن میردامادی دقایقی پیش از زندان اوین آزاد شد.








به گزارش موج سبز آزادی، یکی از جوانان اصلاح‌طلب، به نام مهدی میردامادی، لحظاتی پیش از زندان اوین آزاد شد. مهدی میردامادی قریب به یک ماه پیش بدون اتهامی مشخص بازداشت شده بود. خانواده میردامادی، حال عمومی وی را خوب توصیف کرده‌اند.


پیام ندا" بر روی تاکسی های نیویورک (تصویر


ويژه خبرنامه گويا: حضور چشمگیر نیروهای لباس شخصی در شهرآورد (همراه با عکس)


فرهاد رجبعلي - در شهرآورد امروز تهران بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال، نیروهای لباس شخصی در بین مردم حضور پر رنگی داشتند و تقریبا در تمام جایگاه های استادیوم مستقر بودند. بالاخص در ابتدای راهرو‌ها که به دسته های ده نفره تقسیم شده بودند و رئیس هر گروه به بی سیم و دیگر اعضا به تجهيزاتی نظیر گاز فلفل مجهز بودند.




پوشش آنان به صورتی بود که به راحتی گازهای اشک‌ آور را در زیر پیراهن‌شان نشان می داد. در جایگاه طرفداران تعصبی پرسپولیس (شمال غرب و شمال ورزشگاه) بعضا درگیری های لفظی بین نیروهای بسیجی و لیدرها اتفاق افتاد که نیروهای بسیجی مجبور به عقب نشینی شدند و اواسط بازی مجبور شدند جایگاه تماشاگران تعصبی را ترک کنند. آنان معتقد بودند که جایگاه شان مختص طرفداران پرسپولیس است و هر کس می‌خواهد بنشیند باید شعار بدهد

اشخاصی که دور سرشان با خط قرمز نشان داده شده است، نیروهای لباس شخصی هستند که چند نفرشان چهره های آشنایی داشتند و در تجمعات گوناگون دیده شده اند. اما متسفانه به دلایل امنیتی و از آنجا که به شدت جایگاه مراقبت می شد، امکان تصویربرداری از روبرو فراهم نشد.






ساعت ها پیش از شروع بازی روبروی درب های اصلی غربی و شرقی ورزشگاه آزادی، سه لایه مامور به فاصله بیست متر از یکدیگر و به صورت ردیف ایستاده بودند و مانع ورود هرگونه لباس سبز رنگ به استادیوم می‌شدند.




یکی از طرفداران پرسپولیس در جریان بازی که لباس سبز پوشیده بود، فورا توسط نیروهای یگان ویژه دستگیر شد. عکس‌های زیر این جوان را نشان می دهد که از بین تماشاگران به بیرون از استادیوم هدایت می‌شود. طرفداران تیم پرسپولیس به شدت نسبت به دستگیری این تماشاگر اعتراض کردند. در پايان بازی نیز در راهروهای استادیوم تماشاچیان دو تیم شعار "یا حسین، میرحسین" سر داده و به آرامی ورزشگاه را ترک کردند. سیستم حمل و نقل عمومی بعد از بازی بر خلاف بازی های گذشته بسیار سامان دهی شده و تعداد اتوبوس های شرکت واحد چند برابر شهرآوردهای گذشته بود. مسئولان شرکت واحد با کمک نیروی انتظامی ماموریت داشتند تا تمامی تماشاگران را سوار اتوبوس کرده و مانع خروج تماشاگران به صورت پیاده به سمت تهران شوند تا مبادا تظاهراتی بر اثر تجمعات خودجوش صورت گیرد. اتوبوس ها هیچ مسافری را به صورت سرپا سوار نمی کردند و هنگام خروج هر اتوبوس یک جعبه حاوی آب میوه به تماشاگران داده می شد. متاسفانه دوربین در بدترین شرایط ممکن برای فریم گیری بود و تدابیر شدید امنیتی اجازه عکاسی آزادانه را نداد.









قتل یک پسر جوان در اثر ضرب و شتم مامور نماها

پسر جوانی به نام "امیرمهدی حمزه لوئی" بر اثر ضرب و شتم نیروهای لباس شخصی کشته شد.




به گزارش نوروز، نیروهای مزبور که دارای یک اتومبیل ون و یک پژو 206 بودند، این پسر جوان را به همراه دو نفر دیگر از دوستانش در کنار پارک قیطریه بازداشت کرده و به داخل ون هدایت می کنند.



در این فاصله یکی از این جوانها اجازه می یابد تا با تلفن همراه، پدرش را از موضوع بازداشت مطلع کند.



این سه جوان خواستار ارائه کارت شناسایی از بازداشت کنندگان که خود را پلیس معرفی کرده بودند می شوند، اما این درخواست آنها واکنش شدید بازداشت کنندگان را درپی داشت.



بازداشت کنندگان با بیان اینکه "این بچه ها چقدر پررو شده اند که از ما کارت شناسایی می خواهند" آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده تا جایی که ناگهان امیرمهدی بر اثر ضربات آنها که مجهز به بیسیم و تجهیزات پلیس بودند، بیهوش می شود.



ماموران با دست پاچگی این 3 نفر را از اتومبیل بیرون انداخته و صحنه را ترک می کنند. دستپاچگی آنها به حدی بود که در هنگام ترک محل، با ماشین از روی پای امیرمهدی که بیهوش بر زمین افتاده بود، عبور می کنند.



امیرمهدی حمزه لوئی در راه انتقال به بیمارستان شهدا از دنیا می رود.



از علت بازداشت اولیه این سه جوان اطلاع دقیقی در دست نیست، اما عدم انتشار خبر این حادثه در رسانه ها، تخلف پلیس در این ماجرا را محرز می کند.


حجاریان: درزندان به من گفتند به خاطر تئوری تو مردم به جان هم افتاده اند



سعید حجاریان در اولین دیدار بعد از آزادی با جمعی از دوستانش گفت: من در این مدت از همه جا بی خبر بودم شما باید تعریف کنید که در این چند ماه چه اتفاقاتی افتاده است. و به شوخی اضافه کرد: از موقعی که ترور شدم قرص های اعصابی می خورم که همگی خواب آورند، برای فیزیوتراپی هم که باید مدت زیادی از شبانه روز را در آب بگذارنم، به همین دلیل حالا موجودی «آبزی» و «خوابزی» هستم!



او در مورد حدود سه ماه بازداشت خود گفت که جمعا مدت 1 ماه را در زندان اوین در انفرادی به سر برده و دو ماه دیگر را در محلی بوده که با هیچکس جز بازجو ها در ارتباط نبوده است. به طوری که حتی روزنامه کیهان هم به او نمی داده اند که البته از این لحاظ شکایتی ندارد.



حجاریان افزود: بازجو ها به من می گفتند که بیرون از زندان مردم به جان هم افتاده اند و تعداد زیادی کشته شده اند. همچنین شکاف بسیار زیادی در سطوح بالای حکومت سرباز کرده و همه این اتفاقات به دلیل تئوری حاکمیت دوگانه تو است. در حالی که من در زمان مطرح ساختن این تئوری در موقعیت اخباری و هشدار دهنده بودم و نه در موقعیت ایجابی.



او گفت هنگامی که در زندان بوده صدای الله اکبر را از بیرون می شنیده و گمان می کرده که مردم جلوی زندان اوین جمع شده و الله اکبر می گویند.


آفتاب: نماينده دادستان تهران در استاديوم آزادی از بازداشت ۲۵ نفر در جريان دربی پايتخت خبر داد


آفتاب: نماينده دادستان تهران در استاديوم آزادی از بازداشت ۲۵ نفر در جريان دربی پايتخت خبر داد.




حبيب هاشمی در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: «در جريان دربی پايتخت ۲۵ نفر بازداشت شدند که ۱۰ نفر به اتهام مظنون به سرقت بودن، ۴ نفر حمل مواد مخدر و مابقی به اتهام بليت فروشی در بازار سياه و اخلال در نظم عمومی توسط يگان ويژه دستگير شدند».



وی با بيان اينکه بازداشت‌شدگان به مقر ويژه برای رسيدگی‌ اوليه منتقل شدند، افزود: «بعد از بررسی‌های لازم و صدور دستورات قضايی ۱۰ نفر بازداشت شدند و مابقی بعد از انجام تحقيقات دستور آزادی‌شان صادر شد».



بازپرس ويژه رسيدگی به جرايم ورزشی با تاکيد بر اينکه در ميان بازداشت‌شدگان افراد زير ۱۸ سال وجود نداشت، گفت: «در جريان اين بازی به اموال عمومی آسيبی وارد نشد و گزارشی مبنی بر تخريب اموال عمومی به ما نرسيده است».



وی از تماشاگران تشکر کرد و گفت: «با تدابير خوب يگان ويژه و آگاهی و فرهنگ بالای تماشاگران بازی خوبی برگزار شد».

کد مطلب : 92679