وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۱۳, جمعه

تعطيلي مدارس با هدف استقرار نيروهاي سركوبگر براي مقابله با اعتراضات دانشجويي


به دستور مقامات امنيتي ,تمام مدارس و مراکز آموزشي وابسته به آموزش وپرورش در خيابان هاي اطراف دانشگاه تهران روز دوشنبه تعطيل خواهند بود.نهادهاي امنيتي آموزش وپرورش منطقه شش تهران را وادار کردند تا با صدور بخشنامه محرمانه اي کليه مدارس ومراکز آموزشي واقع درخيابان هاي انقلاب حد فاصل ميدان انقلاب وچهارراه ولي عصر,خيابان 16 آذر,پورسينا,ايتاليا,قدس,بلوار کشاورز ,طالقاني و وصال شيرازي را تعطيل اعلام کند.تعطيلي اين مدارس با هدف استقرار نيروهاي سرکوبگر وبرقراري پوشش امنيتي براي مقابله با اعتراضات دانشجويي ومردمي در روز دانشجو است.نيروهاي امنيتي,نيروهاي وابسته به سپاه وبسيجيان مسلح در جريان برپايي تظاهرات اعتراضي چند ماه گذشته به طور معمول در اين مدارس ومراکز آموزشي مستقر شده وبا بالاگرفتن اعتراض هاي مردمي در مرکز شهر به آنها حمله مي کردند.
همچنين اين مراکز آموزشي محل هاي اوليه بازداشتي ها در ضمن برپايي اعتراضات چند ماه گذشته بوده است.
در اين محدوده نزديک به 15 تا 20 مرکز آموزشي دولتي قرار گرفته است.آموزش وپرورش با تعطيل کردن اين مراکز آموزشي عملا پايگاه هاي گسترده اي براي استقرار نيروهاي سرکوبگر فراهم مي آورد .انتظار مي رود تعداد زيادي از نيروهاي بسيجي وسپاهي در اين مدارس مستقر شوند.با اختصاص يافتن دوباره مراکز ومدارس به سپاه وبسيج براي سرکوب مردم در روز 16 آذر انتظار مي رود رويارويي مردم با بسيجي ها وسپاهي ها اين باربا شدت بيشتري صورت بگيرد.



آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۹/۱۳

شركتهاي اينترنت پرسرعت توسط نظام سركوبگر تطميع شده و اعلام تعطيلي در 15 و16 آذر كرده اند



بنا بر خبر دريافتي شرکت های اینترنت پر سرعت از جمله شاتل و پارس آن لاین به مشترکین خود اعلام كرده اند كه در روزهای 15 و 16 آذر یعنی یکشنبه و دوشنبه اینترنت قطع می باشد و همچنین اعلام شده که برای جبران این دو روز قطعی مزایایی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد


آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۹/۱۳

سپاه در روز 16 آذر گل هديه مي‌دهد!


فرمانده سپاه استان تهران: در روز 16 آذر به دانشجويان گل هديه مي‌دهيم
به گزارش ايرنا،  فرمانده سپاه سيدالشهدا  استان تهران در خصوص  آنچه "تحرکات اغتشاشگران " در دانشگاه‌ها در روز دانشجو ناميد گفت: تدابير ما تدابيري فرهنگي است و قصد داريم در اين روز به دانشجويان در دانشگاه‌هاي سراسر کشور به‌خصوص استان تهران گل هديه دهيم.
سرتيپ علي فضلي ادامه داد: وظيفه سپاه مقابله با جنگ نرم است و برنامه داريم تا دانشجويان را به مناطق عملياتي با کاروان‌هاي راهيان نور فرستاده تا با رشادت‌هاي رزمندگان دفاع مقدس آشنايي پيدا کنند.
وي ادامه داد: البته زمزمه‌هايي در خصوص اغتشاشات و عواملي که در صدد آشوب در روز دانشجو در دانشگاه‌هاي کشور هستند، داريم اما پيش‌بيني اتفاق خاصي را در اين روز نمي‌کنيم.
فرمانده سپاه سيدالشهدا استان تهران گفت: برآورد خاصي از روز 16 آذر و بحث‌هايي که در جريان است نداريم اما تدابير لازم را براي اين روز در نظر گرفته‌ايم.

در تصاوير سمت چپ نيروهای بسيجی و لباس شخصی وابسته به سپاه در حال پخش گل ميباشند.

بيانيه شماره ۱ دانشجويان سبز دانشگاه‌های ايران به‌مناسبت ۱۶ آذر: مطالبات راستين ملت ايران را هم‌گام با ايشان فرياد خواهيم کرد، اميرکبير

جمعی از دانشجويان دانشگاه های سراسر کشور با صدور بيانيه ای ضمن مطرح کردن مطالبات جنبش دانشجويی و ملت ايران، مردم و دانشجويان را به حضور گسترده و منسجم در مراسم ۱۶ آذر فراخواندند. در اين بيانيه اشاره شده که برای دادن کمترين زمان به نيروهای سرکوبگر، اطلاعات تکميلی در مورد چگونگی برگزاری مراسم ۱۶ آذر در روزهای آينده اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير متن اين بيانيه بدين شرح است


در سالروز به خون غلتيدن سه آذر اهورايی، قندچی، شريعت رضوی و بزرگ نيا به عنوان نماد مظلوميت فرزندان ملت ايران امسال نيز ۱۶ آذر ماه همچون ايشان به وقوع کودتا در ايران اعتراض می کنيم و گام استوار ديگری در راستای بر انداختن دولت کودتا بر خواهيم داشت.

ما آگاهيم که به نام ملت ايران سخن می گوييم و مطالبات راستين ملت ايران را همگام با ايشان فرياد خواهيم کرد و در راه تحصيل حقوق خود کوتاه نخواهيم آمد.

ما خواهان ابطال انتخابات غير قانونی دهمين دوره رياست جمهوری دهم، رسيدگی، اعاده حقوق، و جلوگيری از پايمال شدن خون صدها شهيد جنبش سبز ملت ايران هستيم. به راستی که ندا، سهراب، ترانه موسوی ها را فراموش نخواهيم کرد. ما خواهان و محاکمه عاملين فجايع رخداده در بازداشتگاه کهريزک و نظاير آن هستيم.

ما خواهان به رسميت شناخته شدن حق خويش مبنی بر برگزاری تجمعات مسالمت آميز می باشيم.

ما به سکوت و عدم استقلال نمايندگان مجلس شورای اسلامی، بخصوص نمايندگان تهران معترضيم.

تعطيلی روزنامه های شرق، هم ميهن، اعتماد ملی، و سرمايه را فراموش نکرده ايم. ما خواهان آزادی قلم، بيان و انديشه در معنای مطلق می باشيم.

ما خواهان شفاف سازی در فعاليت های اقتصادی سپاه و وزارت اطلاعات می باشيم.

ما با تبديل شدن مجلس خبرگان به مجلسی تشريفاتی مخالفيم.

ما معترضيم به لجن پراکنی، دروغ پردازی و تخريب بی وقفه صدا و سيمايی که هرگز صدای ميليون ها مردم معترض را نشنيد.

ما مردم ايران به برخورد سنگين و غير عقلانی حاکميت اقتدار گرا با مردم و نهادهای مدنی به خصوص تشکل های دانشجويی و به صدور احکام سنگين بدون در نظر گرفتن قانون معترضيم.

ما به ناديده گرفتن و انکار وجود مردم و پا فشاری کودکانه بر بی اعتنايی نسبت به ايشان و فعال شدن ماشين سرکوب در جريان وقايع پس از انتخابات معترضيم.

ما ملت ايران يکپارچه در مراسم ۱۶ آذر ماه شرکت خواهيم کرد، متوجه استيصال و درماندگی حاکميت بوده و نيک می دانيم که اين درماندگی حاکميت را يا مجبور به پذيرفتن خواست های انسانی ما خواهد کرد و يا با انجام اعمال غير عقلانی (همچون گذشته) به سوی پرتگاه نزديک تر خواهد شد. پرتگاهی که دلسوزان جمهوری اسلامی در هيئت اصلاح طلبانی چون مهدی کروبی و مير حسين موسوی و محمد خاتمی سال ها پيش از آن سخن گفته اند. هشداری که ارباب قدرت آن را جدی نگرفت و آن پرتگاه امروز چقدر نزديک است.

ما نمی هراسيم ولی در رفتار تهاجمی و غير عقلانی حاکميت اقتدارگرا می توان ترس بزدلانه ای را ديد که تاکيدی است بر سخن افلاطون: "هرکس می تواند دارای صفت شجاع باشد جز فرد خودکامه و ديکتاتور"

ما آگاهيم که در صورت پايداری ما فردايی روشن و اميد بخش برای ايران و ايرانی در راه است. به جهت دادن کمترين زمان به نيروهای ضد مردمی و قدم به مزدان و اجير شدگان حاکميت برای کامل کردن پازل سرکوب، اطلاعات تکميلی در مورد چگونگی و کيفيت برگزاری مراسم ۱۶ آذر ماه متعاقبا به محضر ملت اعلام خواهد شد.

دانشجويان سبز دانشگاه‌های ايران

سيدحسن خمينی به ديدار ابطحی رفت، ايلنا

* پيش از اين نيز نوه امام راحل(ره) طی تماس تلفنی جويای حال ابطحی شده بود
* سيد ياسر خمينی، سيد محمد خاتمی‏، مهدی کروبی، سيد محمد موسوی خوئينی‌ها و جمع ديگری از فعالان سياسی نيز تا کنون با ابطحی ديدار کرده‌اند

ايلنا: يادگار بنيانگذار جمهوری اسلامی به ديدن محمدعلی ابطحی رفت.
به گزارش ايلنا، سيد حسن خمينی روز گذشته با حضور در منزل محمدعلی ابطحی مشاور سيد محمد خاتمی و مهدی کروبی که در حوادث پس از انتخابات دستگير شده بود، آزادی وی را تبريک گفت. سيد سراج‌الدين موسوی از ديگر اعضای بيت امام خمينی(ره) نيز در اين ديدار، سيد حسن خمينی را همراهی می‌کرد.
پيش از اين نيز نوه امام راحل(ره) طی تماس تلفنی جويای حال ابطحی شده بود.
سيد ياسر خمينی، سيد محمد خاتمی‏، مهدی کروبی، سيد محمد موسوی خوئينی‌ها و جمع ديگری از فعالان سياسی نيز تا کنون با ابطحی ديدار کرده‌اند.
گفتنی است، محمدعلی ابطحی هفته گذشته با قرار وثيقه ۷۰۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شده بود

نامه‌ى سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به آیت الله منتظری و حجت الاسلام کروبی: در برابر اجرای حکم اعدام احسان فتاحیان و خطر اجرای احکام اعدام دیگر زندانیان سیاسی سکوت نکنید


آیت الله حسینعلى منتظری و حجت الاسلام مهدى کروبی

با سلام و تحیت

این نامه 20 روز پس از اجراى حکم اعدام احسان فتاحیان، زندانی سیاسى کُرد براى ‌شما ارسال مى‌گردد. طی این مدت منتظر واکنشى از سوى شما در اعتراض به اجراى این حکم بودیم. اما متأسفانه اعدام غیرمنتظره احسان که با وجود تلاش‌هاى خانواده و فعالان حقوق بشر، در میان بهت و ناباورى عمومی صورت گرفت، هیچ واکنشى را از سوى شما به دنبال نداشت. از این رو تصمیم به نگارش این نامه گرفتیم تا از طریق آن ضمن درخواست براى اعلام موضع در قبال اجراى حکم اعدام این جوان کُرد، شما را نسبت به خطر اعدام قریب الوقوع 14 زندانى سیاسى کُرد دیگر که هم اینک در شرایط مشابه پیش از اعدام احسان به سر می‌برند آگاه کنیم.

احسان فتاحيان جوانی 28 ساله، اهل کرمانشاه بود که تیرماه سال گذشته دستگير شد. حكم دادگاه بدوی مبنی بر 10 سال حبس به اتهام "اقدام عليه امنيت ملی" از طريق عضويت در یکی از احزاب اپوزيسيون کردستان از سوی دادگاه انقلاب سنندج برای وی‌ صادر گرديد. اما در كمال ناباوری این حکم پس از بررسی دوباره در دادگاه تجديدنظر استان کردستان با افزودن اتهام محاربه، به اعدام تغيير يافت. اين در حالی است كه طبق قانون آيين دادرسی كيفری دادگاه تجديدنظر نمی‌تواند مجازات تعزيری مقرر در حكم بدوی را تشديد نمايد. البته در اين ماده مواردی نيز برای افزايش حكم پيش بينی شده كه به نظر نمی‌رسد در مورد احسان موجه بوده باشد.

عالی جنابان

آن‌گونه که از طریق رسانه‌ها مطلع گشته‌اید بامداد روز چهارشنبه بیستم آبان ماه 1388 حکم اعدام احسان فتاحیان در زندان سنندج به اجرا درآمد. تعیین زمان اجراى حکم سه روز قبل از آن به وکیل پرونده ابلاغ شده و به اطلاع خود وی نیز در زندان رسیده بود. خانواده فتاحیان، فعالان و مدافعان حقوق بشر در سطح داخلى و بین‌المللى از زمان انتشار این خبر تلاش گسترده‌اى را براى جلوگیرى از اجراى حکم و متوقف ساختن آن آغاز کردند. نامه نگارى به رییس قوه قضاییه، تماس با نمایندگان کُرد در مجلس شورای اسلامی، مراجعه به نماینده ولى فقیه در سنندج و... اما متأسفانه تمامى این تلاش‌ها با اعلام اجراى حکم در موعد مقرر نافرجام ماند.

عالی جنابان

به واقع طی چند سال اخیر صدور احکام اعدام و اقدام به اجرای آن برای فعالان سیاسی کم سابقه بوده و به ندرت اتفاق افتاده است. اعدام احسان در شرایط حاضر طلسم اعدام‌های سیاسی را شکست و ادامه‌ی سکوت ما می‌تواند راه را برای اجرای احکام مشابه دیگر هموار سازد.

در حال حاضر 14 زندانی سیاسی کُرد با احکام اعدام در زندان‌های کردستان و شهرهای دیگر به سر مى‌برند. برای 5 نفر از بازداشت شدگان وقایع اخیر پس از انتخابات در تهران نیز حکم اعدام صادر شده است. همچنین تعداد نامشخصی در بلوچستان با اتهاماتی مشابه در خطر اعدام قرار دارند.

در شرایط حساس و پرخطر کنونى که اشکال مختلف اعمال خشونت بیش از پیش در برخورد با شهروندان و فعالان چهره خود را نمایان ساخته، لزوم موضع گیری صریح و قاطع در اعتراض به اجرای حکم احسان فتاحیان و اعلام خطر نسبت به اجرای احکام اعدام دیگر زندانیان سیاسى کاملاً احساس مى‌گردد.

آیت الله حسینعلی منتظری

از این جهت جنابعالی را خطاب این نامه قرار داده‌ایم، زیرا بر سابقه‌ى شما در دفاع از حقوق زندانیان سیاسی و اعتراض به اعدام‌های دست جمعی در آن سال‌هایی که صدا از کسی بر نمى‌خواست و شما نیز می‌توانستید با سکوت خود مقام و منصبت‌تان را حفظ کنید آگاهیم و بر آن ارج بسیار مى‌‌نهیم.

بنا بر این توقعی نیز که اینک از شما در واکنش به اعدام احسان فتاحیان و خطر اعدام دیگر زندانیان سیاسى مى‌رود همان است که در آن زمان و طى تمامى ‌سال‌هاى ‌پس از آن تا کنون با تحمل همه‌ى محدودیت‌ها، محرومیت‌ها، آزارها و توهین‌ها در ابراز مخالفت و اعتراض خود به ارتکاب چنین اعمالى انجام داده‌اید.

حجت الاسلام مهدی کروبی

از آن‌جا که طی سال‌های اخیر، به ویژه در جریان انتخابات ریاست جمهورى دهم و وقایع پس از آن جنابعالى با صراحت و شجاعتى‌ خاص به طرح مطالبات شهروندان و دفاع از حقوق مردم پرداخته‌اید و در پیگیرى وضعیت بازداشت شدگان و افشاى رفتارهاى نامناسب با آنان پیشگام بوده‌اید شما را مورد خطاب این نامه قرار داده‌ایم.

این انتظار از شما مى‌رود تا آن‌‌گونه که در شرایط حاضر با پذیرش تمامی خطرات و فشارهاى موجود در کنار مردم ایستاده و به زبان گویاى معترضان تبدیل شده‌اید در مقابل اجراى حکم اعدام این شهروند کُرد و خطرى که جان دیگر زندانیان سیاسى محکوم به اعدام را تهدید مى‌کند سکوت نکنید.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

بیانیه دانشجویان دانشگاه آزاد مرودشت به مناسبت ۱۶ آذر: با ندای امید خواهیم رفت


دانشجویان دانشگاه آزاد واحد مرودشت با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان دانشگاه شیراز پس از حوادث 13 آبان این دانشگاه، اعلام کردند در روز 16 آذر روز دانشجو، در مقابل دانشگاه شیراز، "پايگاه آزادي خواهي دانشجويان فارس" حضور خواهند یافت.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر متن این بیانیه بدین شرح است:

اول وظيفه ما اطلاع رساني است.

روزهاي اميد همان روزهاي رنج...!

روزهاي رنج همان روزهاي شكست درس گرفتن از شكست...!

روزهاي شكست همان روزهاي بازسازي پايه هاي اميد است.

در پي حوادث دلخراش 13 آبان شاهد آن بوديم ، عده اي سازمان يافته و در پوشش گروه هاي بسيجي و با حمايت گروه هاي سلطه طلب و به اصطلاح حافظان امنيت نظام ؛ حملات سلطه گرايانه اي را نسبت به دانشجويان عزيز و سراپا اميد دانشگاه  شيراز كرده اند. در پي اين حوادث هيچ يك از مسولان دانشگاه شيراز حاضر به قبول مسوليت اين برخوردهاي وحشيانه، كه در پوشش شعار مردم خود جوش صورت گرفت، نيستند. كساني كه خود را حافظان نظام اسلامي مي نامند كمتر توجه داشته به پايه هاي اين نظام كه همان آزادي اسلاميست.دفاع از نظام بدون توجه به اصل قوانين و احكام اسلامي ساختن دين خود خواسته اي بر پايه گفتار اسلامي و عمل سلطه طلبي است كه راه به جايي نمي برد مگر به دور شدن بيشتر مردم از اسلام و دشمن شدن با اين نظام مقدس.

دوم وظيفه ما چيست ؟

16آذر- روز تقويت پايه هاي اميد، روز گرامي داشت آزادي و استقلال به ارمغان آمده از رهبري آگاهان ديروز.

16آذر - روز تجلي حضور آگاه امروز و سرمايه هاي جاودان اميد سازان فرداها است.

16آذر- روز حضور و حمايت از تمامي ارزش هاي بدست آمده از استقلال طلبي سرمايه هاي جاودان امروزِ ما اميد سازان است.

16آذر- نه با فرياد بلكه با نداي اميد خواهيم رفت ، نه براي حمايت از اصلاح طلب يا اصولگرا بلكه براي برائت جستن از جيره خواراني كه زماني عشق به حق طلبي باعث حضور آنان بود و امروز سرمايه بيت المال امضاء كننده حضور آنان است. كساني كه نه باعث حفظ اسلام بلكه باعث بدنامي دين عزيزي هستند كه براي سربلند بودنش از آغاز شروع گرم شدن هستي با نفس هاي حق طلبانه رحمت عالم بزرگاني را از دست داده كه هر لحظه زندگانيشان نشان دهنده حكمت يزدان بوده وهست.

وعده ما 16 آذر روبروي دانشگاه شيراز- پايگاه آزادي خواهي دانشجويان فارس

توزیع اعلامیه دعوت به مراسم گرامیداشت 16 آذر در دانشگاه شهید بهشتی


با نزدیک شدن به 16 آذر، روز دانشجو، دانشجویان دانشگاه های مختلف خود را برای برگزاری مراسم در این روز آماده می کنند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر در دانشگاه شهید بهشتی نیز دانشجویان با پخش گسترده اعلامیه های مراسم 16 آذر در سلف دانشگاه و دانشکده های مختلف، به استقبال 16 آذر رفته اند

تهديد نيروى انتظامى ایران به برخورد با معترضان در روز ۱۶ آذر


نيروى انتظامى جمهورى اسلامى ايران روز پنجشنبه با صدور اطلاعيه اى تهديد كرد كه پليس با هر گونه تجمع يا مراسم معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهورى در روز ۱۶ آذر برخورد مى كند.

تهديد نيروى پليس ايران پس از آن صورت مى گيرد كه گروه هاى دانشجويى و سايت هاى نزديك به معترضان انتخابات رياست جمهورى خواستار ادامه تجمع و اعتراض ها به سركوب فعالان سياسى و همچنين مخالفت با نتايج انتخابات رياست جمهورى در روز ۱۶ آذر شده اند.

فرماندهى نيروى انتظامى تهران بزرگ در اطلاعيه خود گفته است كه «پليس بر اساس وظايف قانونى خود به هيچ عنوان اجازه برپايى تجمعات غير قانونى و غير مجاز در روز ‪۱۶آذر ماه را نمى‌ دهد.»

اين فرماندهى افزوده است كه مراسم اين روز تنها در مراكز دانشگاهى و آموزش عالى و با مجوز وزارت علوم ، تحقيقات و فناورى برگزار مى‌ شود.

تهديد نيروى انتظامى به برخورد با معترضان در حالى صورت مى گيرد كه روز دوشنبه هفته جارى، مرتضى تمدن، استاندار تهران گفته بود: « شوراى تامين استان هيچگونه تمهيدات امنيتى براى اين روز پيش‌ بينى نكرده است.»

يك روز قبل از اين، صفرعلى براتلو، معاون سياسى اجتماعى استاندار تهران، نيز در گفت و گو با خبرگزارى دانشجويان ايران، ايسنا، گفته بود: «تا كنون چند مجوز براى بسيج دانشجويى صادر شده، اما بقيه تشكل‌ها از جمله انجمن اسلامى تا اين لحظه درخواست مجوز از ما نداشته‌ اند.»

وى افزوده بود: «پيش ‌بينى ما از نوع برگزارى مراسم ۱۶ آذر اين نيست كه در اين روز شلوغى رخ دهد.»

تهديد به برخورد با معترضان پس از انتخابات رياست جمهورى در آستانه مراسم هاى دولتى و غير دولتى به يك رويه از سوى نهادهاى امنيتى و انتظامى جمهورى اسلامى ايران تبديل شده است.

پيشتر سپاه پاسداران، نيروى انتظامى و دادستانى تهران در آستانه «روز قدس» و همچنين «۱۳ آبان» خواستار عدم برگزارى تجمع هاى اعتراضى بر ضد حكومت جمهورى اسلامى شده و هشدار داده بودند كه با معترضان به شدت برخورد خواهد شد.

رادیو فردا

نامه فعالین دانشجویی پلی تکنیک خطاب به انتظامات دانشگاه


جمعی از فعالین دانشجویی پلی تکنیک با انتشار نامه ای خطاب به ماموران انتظامات این دانشگاه، ضمن تشریح شرایط حاکم بر کشور و یادآوری اعمال غیرقانونی و غیر اخلاقی مدیریت دانشگاه در گذشته، از ماموران انتظامات دعوت کردند در روز 16 آذر به خیل عظیم دانشجویان و مردم بپیوندند.

دانشجویان در ادامه به ماموران انتظامات تذکر داده اند که در صورتی که به حرکت دانشجویان و مردم بپیوندند دست آنان را به گرمی خواهند فشرد اما اگر در مقابل دانشجویان بایستند و قصد ایجاد رعب و وحشت و درگیری را داشته باشند، عکس و نام آنان را در رسانه های جمعی منتشر خواهند کرد تا ملت ایران خود فرزندان ناخلفش را به راه راست هدایت کند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر متن این نامه بدین شرح است:

اعضای محترم انتظامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر

سالیانی است که در کنار یکدیگر برای رشد و پیشرفت این مرز و بوم تلاش می کنیم. ما در سعی و کوشش برای بدست آوردن علم و آگاهی و شما با حراست و حفاظت از منابع علمی و دانشگاهی. تلخ و شیرینی روزگار را با هم دیدیم و ما بهترین سالهای عمر خویش را در کنار شما بزرگواران سپری کردیم.

بی تردید شما هم از آرمانهای بلند ما که همان آرمان نیم قرنی جنبش دانشجویی ایران است، مطلعید. می دانید که ما درکنار علم و درس خویش به دنبال اهداف بزرگ تاریخی ملت ایران- استقلال و آزادی و پیشرفت – هستیم. شما در کنار ما به ظلم و ستم هایی که از سوی بدخواهان دین و مهین بر ما روا داشته شده است و می شود واقفید. شما به چشم می بینید که مدیریت جامعه و به خصوص مدیریت دانشگاه ما چگونه با روش های غیرقانونی و ناجوانمردانه با فرزندان مام میهن برخورد می کنند. ما بارها شاهد بودیم که انتظامات دانشگاه در مقابل زیاده خواهی های مدیریت ایستاد، و دانشجویان را یاری کرد.

مانند سایر اقشار جامعه، در میان سیر کثیر خوبان، معدود افرادی در حوزه انتظامات دانشگاه امیرکبیر پیدا شده اند، که  با جفا در حق دانشجویان، موجبات رعب و وحشت و بعضا درگیری فیزیکی با دانشجویان فراهم آورده اند.

زحمت کشان پلی تکنیک و خادمان علم و آگاهی

در سالی در کنار یکدیگر به تحصیل علم و آگاهی مشغولیم که تابستان سختی را پشت سر گذاشتیم. شاهد بودیم که چگونه در یک کودتای از پیش طراحی شده، انتخابات در کشورمان بی معنا شد، به خوابگاه های دانشجویان حمله شد، ملت بزرگ و شریف ایران را به خاک و خون کشیدند، و صدها نفر از دانشجویان و اساتید و سایر اقشار ملت طمع تلخ زندان انفرادی را تجربه کردند. در این شرایط ما دانشجویان توان آن که در برابر این جفا سکوت کنیم را نداریم. ما معتقدیم که صدبار مردن بهتر از این زندگی با خفت و ذلت است. به هر ترتیب پلی تکنیک تهران امسال 16 آذر را با شکوه تر و با صلابت بیشتر گرامی می دارد. در این راه دست یاری به سوی شما دراز می کنیم و از شما می خواهیم تا در این روز به خیل عظیم دانشجویان کشور بپیوندید، برای اعتلای خود و کشورتان تلاش کنید. از شما می خواهیم با تدبر و تعقل در اعمال روسای خود، آنان را در سرکوب فرزندان ملت ایران ناکام بگذارید. و ما به شما اطمینان می دهیم که وعده های پوچ و توخالی آنان، چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ معنوی به تجربه تاریخ، عملی نمی گردد. این آقایان همچون اربابان بیگانه خود (روسیه و چین) بعد از استفاده ابزاری از نیروهای خود، آنان همچون دستمال دور می ریزند.

در راهی که برای اعتراض به تداوم شرایط ناگوار کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم، بازداشت صدها دانشجو و استاد دانشگاه، شهید شدن ده ها نفر از هموطنانمان، هر کس در کنار ما، با حفظ عقاید و افکار خود، بود حضورش را ارج می نهیم. و دستان آنها را به گرمی می فشاریم. اما خدای ناکرده هر کس که در مقابل حرکت ما بایستد و بخواهد با اعمال خود موجبات ترس و وحشت و درگیری فیزیکی فراهم کند، با او برخورد می کنیم. اما برخورد ما از جنس دیگری است، پاسخ ما در برابر ضرب و شتم، سکوت است، پاسخ ما در برابر گلوله و باتوم آنها گل است و محبت.

انتظامات پلی تکنیک

دوشنبه 16 اذر، ما منتظریم تا شما را در کنارمان و نه در مقابلمان ببینیم، اما به هر ترتیبی شاهد حرکات و اعمال عده معدودی از همکاران شما باشیم، با انتشار نام و تصویر آنها از طریق رسانه های فراگیر و مستقل جنبش سبز ایران، به تمامی ملت ایران، وجود چنین فرزندان ناخلفی را اعلام می کنیم. چراکه می دانیم، همکاری با عوامل کودتا نه تنها افتخار نیست، بلکه خفت و خواری و گناهی نابخشودنی است. و قطعا در نزد ملت ایران و حتی خانواده آنها  حقارت و کوچکی است. تا ملت باشند که فرزند ناخلف خود را به راه راست هدایت کند. ما می خواهیم که 16 آذر را بدون درگیری و در صلح و دوستی سپری کنیم، اما هر کس را بخواهد حق ما را به هر نحوی ضایع کند با مستند سازی اعمال آن از طریق محاکم قضایی، پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد

برنامه دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به مناسبت روز دانشجو: دوشنبه ساعت ۱۱:۳۰

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با پخش شبنامه هایی برنامه اعتراضی در این دانشگاه در روز 16 آذر را اعلام کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان دانشگاه علم و صنعت اعلام کرده اند که در ساعت 11:30 روز دوشنبه در این دانشگاه تجمع خواهند کرد.

در این نوشته آمده است: "دانشجویان در اعتراض به فضای امنیتی و ارعاب دانشگاه و برای ریشه کردن آن نیز برای تجدید میثاق با تمام آرمان های سبزمان و پاسداشت خون شهدای راه آزدی روز دوشنبه 16 آذر ساعت 11:30 ضمن عدم شرکت در کلاس های بعد از ظهر در راهپیمایی عظیمی از خوابگاه پسران به سمت سر در دانشگاه حضوری سبز به هم خواهیم رساند

فرمانده سپاه تهران: فرهاد رهبر خواستار ورود نیروی انتظامی به کوی دانشگاه شد


فضلی فرمانده سپاه استان تهران در سخنانی پیرامون حوادث پس از انتخابات با اشاره به حمله نیروهای لباس شخصی به دانشجویان کوی دانشگاه تهران مدعی شد که فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران خواستار ورود نیروی انتظامی به کوی شده است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر فضلی در سخنان خود همچنین مدعی شده است که افرادی که به کوی دانشگاه تهران حمله کردند نه بسیجی بوده‌اند و نه سپاهی.

فضلی گفته است:  "وقتی که وارد مرکز کنترل ترافیک شدیم مانیتور بزرگ مرکز محل ورود کوی دانشگاه را نشان می‌داد. من دیدم که افرادی با موتور نیروی انتظامی در حال ورود به کوی هستند. بعضی‌ها نیز از درون کوی به سمت آنها سنگ پرتاب می‌کنند. بعضی‌ها نیز با لباس شخصی در حال بالا رفتن از میله‌های کوی دانشگاه و ورود به آنجا هستند که البته بر روی زبان‌هایشان نیز کلمه «یا زهرا» فریاد زده می‌شد. در همین حال سنگفرش خیابان کوی دانشگاه پر از تکه‌های آجر و کلوخ، همچنین شیشه فراوان بود.

دیدم یک کامیون حمل زباله نیز آتش زده شده است. از سردار زارعی پرسیدم موتورسواران نیروی انتظامی چرا وارد کوی دانشگاه می‌شوند؟ مگر در حادثه ۱۸ تیر ندیدید چه فتنه‌ای به‌پا شد که سردار زارعی به من گفت: آقای (فرهاد) رهبر(رییس دانشگاه تهران) از من تقاضا کرده که به کمک آنها برویم. در همان زمان نیز خبر رسید به ساختمان سبحان حمله شده و لباس‌شخصی‌ها نیز آن حادثه عظیم را در کوی دانشگاه ایجاد کردند که خون به دل رهبر انقلاب کرد و مقام معظم رهبری فرمان پیگیری داد."

فضلی در سخنان خود مشخص نکرده است که به چه دلیل نیروی سپاه و انتظامی توانایی برخورد با افراد لباس شخصی حمله کننده به دانشجویان را ندارند.

فرمانده سپاه استان تهران در حالی مدعی شده است که افراد لباس شخصی حمله کننده به دانشجویان افرادی ناشناخته هستند که بنابر اظهارات دانشجویان دانشگاه کوی تهران، افراد لباس شخصی با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی وارد دانشگاه تهران شده اند.

فضلی همچنین در مورد بازداشت دانشجویان کوی دانشگاه در شب 25 خرداد و انتقال آنان به ساختمان وزارت کشور و ضرب وشتم آنان در آنجا توضیحی نداده است.

سر دادن بانگ الله‌اکبر در شب‌های عید غدیر و 16 آذر

فراخوان گسترده‌ مردمی:

اکنون پس از گذشت بیش از 5 ماه از کودتای انتخاباتی بر علیه ملت، چند صباحی است که اقدامات حامیان دولت کودتا وارد دور جدیدی شده است و شاهد صدور احکام ستم‌گرانه‌ای برای بسیاری از بهترین فرزندان ایران‌زمین هستیم. از طرف دیگر بازداشت‌های غیر‌قانونی و تهدید فعالان سیاسی و اجتماعی نیز نه تنها کاهش نیافته که در آستانه‌ی یکی دیگر از روزهای بیاد ماندنی در جنبش سبز ملت ایران، 16 آذر - روز دانشجو - موج جدیدی از تهدید، ارعاب و بازداشت فعالان دانشجویی در سراسر کشور شروع شده و حامیان کودتا بار دیگر توهم فرونشاندن جنبش ملت ایران را با چنین روش‌های نخ‌نما شده‌ای در سر می‌پرورانند. اما در آستانه عید غدیر خم و در حالی که مردم سبزاندیش ایران برای پاسداشت ده‌ها سال تلاش دانشجوی آزادی‌خواه ایرانی آماده می‌شوند، فراخوان گسترده‌ مردمی برای سردادن بانگ الله‌اکبر در شب‌های عید غدیر خم و 16 آذر در ساعت 10 شب در میان اقشار مختلف سراسر کشور منتشر شده است.

با این وجود، هجوم بر علیه خواست سبز مردم در روش‌های یاد شده نیز خلاصه نشده و حامیان کودتا انواع دسیسه‌ها و تلاش‌های کودکانه دیگری را هم طراحی کرده و در حال برنامه‌ریزی برای اجرای آن هستند. انتشار شایعه پخش اعترافات نمایشی جدید در صدا‌وسیمای غیر ملی، برگزاری تجمعات فرمایشی در خیابان‌ها برای فراکنی در مورد قاتلان شهدای جنبش سبز، تلاش‌های رسانه‌ای «جنبش‌های جعلی و دست‌ساز» دولت کودتا، هتاکی و دروغ‌پردازی‌های هر روزه رسانه‌های این جریان و سخنرانی‌‌های ناکام و بی‌سرانجام حامیان کودتا در دانشگاه‌های مختلف از جمله برخی از این کارها است.
در واقع پس از واکنش شدید افکار عمومی ایران و جهان نسبت به خشونت‌ها و فجایعی که بر مردم سبزاندیش ایران در روزهای ابتدایی پس از انتخابات دهم روا داشته شد، حامیان کودتا به جای سر نهادن به خواسته‌های بر حق ملت ایران، اجرای انواع خدعه و نیرنگ را تیز در کنار تهدید و ارعاب در نظر گرفته‌اند. حال آنکه اعترافات نمایشی تلویزیونی در چشم مردم نقشی جز شاهدی دیگر بر ستم‌های رواداشته شده ندارد و تجمعات فرمایشی و فرافکنی و عدم پیگیری عاملان و آمران کشتار مردم، بیش از پیش بر این عقیده صحه می‌گذارد که هنوز اراده‌ای برای تغییر ایجاد نشده و هیچ طرحی برای اصلاح‌روندهای فاجعه‌آمیز وجود ندارد.
از طرف دیگر رسانه‌های جریان دروغ و ستم برای معرفی و به عرصه‌آوردن جنبش‌های جعلی و دست‌ساز دولت کودتا تبلیغات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند و برای اینکه مردم را از گام برداشتن در راه سبز امید بازدارند تلاش می‌کنند، اما آن‌ها از این واقعیت غافل هستند که ملتی که بیدار شده و می‌خواهد عنان سرنوشت خویش را خود به دست بگیرد، رنگ را از نیرنگ می‌شناسد و آن روز که پیمانی سبز با تاریخ و فرهنگ خود بست، عهد کرد که تا رسیدن به هدف پاک خود از پا ننشیند و پیوسته و قدم به قدم به افق‌های آزادی و سرافرازی نزدیک شود.
اینک در آستانه عید سعید غدیر خم جنبش سبز ایران برای پاسداشت ده‌ها سال تلاش دانشجوی آزادی‌خواه ایرانی آماده می‌شود. در حالی که فراخوان گسترده‌ای برای سر دادن بانگ الله‌اکبر در شب 16 آذر(ساعت 10 شب) در میان اقشار مختلف مردم منتشر شده است، امروز بیانیه دیگری نیز در بسیاری از شهرهای کشورمان پخش شده و برای سر دادن بانگ الله‌اکبر در شب عید غدیر از همه مردم دعوت به عمل آورده است. در متن بیانیه منتشر شده آمده است:
"مردم ایران!
اینک عید غدیر این سبز ترین عید مسلمین از راه می رسد. دروغ‌‌گویان و متقلبان مدت‌هاست در صدد آنند که به مردم چنین القا کنند که راه سبز ما از ارزش‌های دینی تهی است و آنچنان در این تقلب و دروغ‌ گویی خود مصرند که از چسباندن وصله‌ی بی دینی به ما اکثریت مردم ایران نیز هیچ ابایی ندارند. در این میان نهضت سبز ملت ایران که سبز خود را با تاسی از راه سبز علی و فرزندانش اختیار کرده است اینک در آستانه‌ ی عید غدیر با امتحانی دیگر روبروست.
صدا و سیمای دروغ‌ پرداز و ضدملی در این ایام تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا این اندیشه وهم‌ آلود را به مردم القا کنند که پیروان راستین عدالت علوی همین دروغ‌ پیشگانی هستند که با کودتا علیه رای ملت و تعرض به آبروی آنان قدرت را به دست گرفته‌ اند و دین را با اندیشه‌های متحجرانه و مرتجعانه خود قبضه کرده‌اند.
اما ملت سبزنهاد ایران نخواهد گذاشت عید غدیر خم که تجلی ولایت مداری اصیل و راستین است به دست کسانی که از ولایت‌ مداری جز هتاکی و زورگویی و حق کشی چیزی نیاموخته‌اند مصادره شود و به خوراک تبلیغاتی رسانه ضد ملی بدل گردد.
کودتاگران سرخ‌ به ما صلح‌ جویان سبز، دشنام می‌دهند و ما پاسخ آنها را با فریادهای الله اکبرمان در شب عید غدیر خم خواهیم داد. آنها ما را اموی خطاب می‌کنند حال آنکه ما مردم ایران پاسخ آن‌ها را با فریادهای یا علی و یا حسین خواهیم داد. این همان مسیر سبزی‌ است که از چهارراه اخلاق و سعه صدر می‌گذرد. ما را با هتاکی و تندروی سری نیست و به همین دلیل است که شعار الله اکبر را برای خود برگزیده‌‌ایم.
الله‌اکبر خواهیم گفت تا بدانند که ما مردم مسلمان‌ ایران همچنان زنده‌ایم و از ریا و شرک و سجده بر غیر خدا بیزاریم. الله‌اکبر خواهیم گفت تا بدانند که این نهضت سبز ماست که علوی است، نه رنگ‌های دروغین و تقلبی متقلبان.
الله اکبر خواهیم گفت تا بدانند که ما برای رسیدن به آزادی این هدیه الهی تنها از خدا یاری می جوییم. الله اکبر خواهیم گفت تا بدانند که یدالله مع الجماعه و بدانند که خدا با مردم سبز اندیش است.
الله اکبر خواهیم گفت تا بدانند که سرکوب هیچ هراسی را به دل ما ملت نینداخته است چرا که شجاعت را از مولایمان علی آموخته‌ایم.
الله اکبر خواهیم گفت تا بدانند اجازه نخواهیم داد رنگ سبز ما ملت ایران را که اصالتش را از رنگ سبز غدیر گرفته است را از ما بربایند.
ما سبزهای سراسر ایران همزمان با شب عید غدیر شنبه 14 آذر ماه از ساعت 22 شب بر فراز بام‌‌ها فریاد الله‌اکبر سر خواهیم داد. رسانه این جنبش تک تک شهروندان ایرانی هستند که دل در گرو این جنبش عدالت‌ طلبانه و مردمی دارند."
در کنار این دو فراخوان که از مردم برای سر دادن بانگ الله‌اکبر در ساعت 10 شب‌های 14 و 15 آذر دعوت کرده‌است، گروه‌های دیگری از مردم سبزاندیش نیز قصد دارند تا در شب عید غدیر پس از سر دادن بانگ الله‌اکبر به شهرپیمایی سبز در شب عید غدیر بپردازند و سپس روز یک‌شنبه با حضور در منازل اسرای در بند و آزاد شده‌ و شهدای جنبش سبز با خانواده‌های این عزیزان دیدار کنند