وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

اولین گزارش از مفتضح شدن دوباره صفار / این بار در دانشگاه گیلان

صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یک‌شنبه به رشت سفر کرد و در دانشگاه گیلان به سخنرانی پرداخت.
این سخنرانی قرار بود از ساعت 15 آغاز شود اما بسیج و ایادی کودتا با بستن درهای سالن محل سخنرانی از ورود دانشجویان به سالن جلوگیری کرده و عوامل خود را در سالن مستقر کردند. در نهایت با حدود یک ساعت تأخیر درهای سالن به روی دانشجویان باز شد و دانشجویان در حالی که شعارهای ضدحکومتی سر می‌دادند وارد سالن شدند.]


ورود صفار هرندی به سالن با شعار «ننگ ما ننگ ما وزیر فرهنگ ما» از سوی دانشجویان مواجه شد. در تمام مدت سخنرانی، دانشجویان با طرح شعارهایی نظیر «مرگ بر دیکتاتور»، «یا حسین، میرحسین»، «دانشجو بیدار است از دروغگو بیزار است» و «دولت کودتا استعفا استعفا» اعتراض خود را به وضعیت کشور اعلام کردند. در این بین اشیایی نیز از قبیل بطری آب به سوی صفار پرتاب شد که به او اصابت نکرد.
گفتنی است با وجود اینکه بسیج سعی داشت قبل از ورود دانشجویان، سالن را با عوامل خود که بسیاری از آنان دانشجو نبودند پر کند اما در این کار نیز ناکام ماند.
در نهایت با بالا گرفتن جو تشنج، صفار هرندی در میان شعارهای «قاتل برو گمشو» از سالن خارج شد.
دانشجویان پس از اتمام سخنرانی صفار هرندی در مقابل دانشکده علوم انسانی تجمع کرده و به خواندن سرود یار دبستانی پرداختند.

صفارجونم!!!!!

17 /8/88 دانشگاه گيلان كه ميزبان صفار هرندي!!!! بود بسيار متشنج بود و نيروهاي بسيج كه به دانشجوياان اجازه حضور در تالار را نميدادن با شعار هايي بدرقه شدن و حتي كار به شعار خامنهاي قاتله ولايتش باطله هم كشيد.!!! فيلم هايي هم تهيه شد . خبر هاي تكميلي رو مطمئنا بچها ميدن.
البته استقبال گرمب از اقا صفارم شد!!!

16آبان: تجمع كارگران كنف‌كار رشت مقابل استاندارى گيلان

16آبان: تجمع كارگران كنف‌كار رشت مقابل استاندارى گيلان

خبرگزاری فارس
تعداد زيادى از كارگران كارخانه كنف‌كار رشت پيش از ظهر امروز با در دست داشتن پلاكاردهايى نسبت به عدم پرداخت حقوق و دستمزد خود معترض بودند.

كارگران حاضر در اين تجمع از مسئولان استاندارى مي‌خواستند تا كارخانه كنف‌كار را بازگشايى كرده و به مشكلات فراوان اقتصادى و خانوادگى ده‌ها كارگر بلا تكليف پايان دهند.

يكى از كارگران اظهار داشت: پنج سال است حقوق نگرفته‌ايم و وضعيت بازنشستگان كارخانه كنف‌كار نامشخص است.

وى كه خواست نامش فاش نشود افزود: با توجه به شرايط اقتصادي، بيشتر كارگران در خانه‌هاى استيجارى زندگى مي‌كنند و براى كسب معيشت خانواده بسيار در تنگنا هستند.

اين كارگر گفت: سال‌ها است كه صداى فرياد ما براى رسيدگى به وضعيت كارخانه كنف‌كار رشت بلند است اما تا كنون مسئولان استان فقط وعده داده‌اند و هيچ اقدامى در اين باره صورت نگرفته است.

وى هزينه زندگى و تحصيل فرزندان دانشجوى كارگران را از مشكلات اساسى عنوان كرد و افزود: در اين اوضاع بحراني، از دولت و رئيس جمهور محترم كه حامى كارگران است مي‌خواهيم كارگران را از فلاكت و بدبختى كه بر اثر تعطيلى اين كارخانه نصيب ما كرده‌اند، نجات دهد.

در حال حاضر تجمع همچنان ادامه دارد و نيروى انتظامى با حضور در محل، اوضاع را كنترل مي‌كند.

انتقاد کروبی از سیاست‌های دوگانه جمهوری اسلامی در قبال آمریکا

آقای کروبی که به فاصله چهار روز پس از حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان با مردم سخن می‌گفت در این پیام ویدئویی همچنین به چگونگی حضور خود در جمع راهپیمایان روز ۱۳ آبان و برخورد شدید نیروهای پلیس با مردم که منجر به مجروح شدن دو محافظ خود شده بود اشاره کرده و گفته است که پس از این واقعه ناچار به بازگشت از مسیر راهپیمایی شده است.

آن طور که پیشتر محمدتقی کروبی فرزند مهدی کروبی به رادیو فردا گفته بود پس از آنکه مهدی کروبی در میدان هفت تیر به راهپیمایان ۱۳ آبان پیوست، نیروهای امنیتی با شلیک مستقیم گاز اشک‌آور به سمت وی و همراهانش سعی در توقف آنها کردند که این موضوع به زخمی شدن شماری از مردم و از جمله دو محافظ آقای کروبی انجامید.

اکنون مهدی کروبی می‌گوید: «[در روز ۱۳ آبان] برخورد پلیس با مردم خیلی خشن بود، [حتی] محافظینی که با من بودند را کتک زند و دو نفر از آنها را مضروب کرد».

آقای کروبی همچنین برخورد شدید نیروهای امنیتی با مردم و به ویژه اعمال خشونت نسبت زنان در جریان اعتراض‌های روز ۱۳ آبان را تقبیح کرده‌است.

حمله نیروهای امنیتی به مهدی کروبی و همراهانش در مراسم ۱۳ آبان، واکنش صریح شخصیت‌های اصلاح‌طلب را به دنبال داشت و از جمله آیت‌الله منتظری از مراجع تقلید شیعیان، محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین  و عبدالله نوری وزیر کشور سابق ایران حمله نیروهای امنیتی به مهدی کروبی در راهپیمایی ۱۳ آبان را محکوم کردند.


انتقاد از سیاست‌های دوگانه جمهوری اسلامی

آقای کروبی در این پیام ویدئویی تغییر مداوم سیاست‌های جمهوری اسلامی در قبال آمریکا را به باد انتقاد گرفته و سؤال برانگیز خوانده است.

این نامزد معترض ارسال پیام تبریک برای رئیس جمهور جدید آمریکا، مکاتبه‌های بدون پاسخ و ادامه مذاکرات، و در عین حال هیاهو و تبلیغات گسترده علیه آمریکا در داخل کشور را از مصداق‌های این رفتار دوگانه شمرده و گفته است که این قبیل رفتارها «اعتماد مردم را از بین می‌برد».

آقای کروبی همچنین به نقل از یکی از نمایندگان مجلس که در سفر اخیر محمود احمدی‌نژاد وی را همراهی کرده بود، به برگزاری جلسه‌ای در نیویورک با حضور نزدیک به ۵۰ نفر از سیاستمدارارن و دانشگاهی‌ها، روزنامه‌نگاران و نظریه‌پردازان آمریکایی اشاره می‌کند.

وی سپس اضافه کرده است که « به عنوان یک عنصر سیاسی می‌گویم اگر یک دهم چنین جلسه‌ای در زمان کل دولت‌های گذشته در این ۲۰ سال انجام می‌شد قطعاً کفن‌پوشان در قم و تهران و تبریز معرکه راه می‌انداختند».

آقای کروبی این سؤال را طرح کرده است که «چگونه است که این گونه مذاکرات صورت می‌گیرد و اشکالی ندارد و روزنامه‌های زنجیره مثل کیهان هیچ بحثی نمی کنند، اما یک مرتبه این هیاهو و تبلیغات گسترده و شعارها را علیه آمریکا سر می‌دهند».

آقای کروبی یادآور می‌شود که جدا از موافقت یا مخالفت با چنین اقداماتی، «منافع ملت ایران دستخوش حکومت نیست که یک روز در یک جلسه‌ای با ۵۰ شخصیت مهم آمریکایی راجع به روابط دو طرف بحث کنند و یک روز دیگر همه چیز را بر هم بزنند».

این نامزد معترض هشدار داده است که «با این سیاست‌ها وضع مردم دچار مشکل می‌شود» و این رفتارها را نشانه آن دانسته که «حکومت سردرگم است و نمی‌داند چه می‌کند».

پیش از این هم میرحسین موسوی دیگر نامزد معترض به نتایج انتخابات در انتقادی شدیداللحن از نتیجه مذاکرات تهران با قدرت‌های جهانی مقامات دولت جمهوری اسلامی را به «کرنش آشکار و مکرر» در برابر آمریکا متهم کرده بود.

آقای موسوی گفته بود که «جالب آنجاست که به فرزندان انقلابی کشور تهمت ارتباط با غرب و شرق می‌زنند و خود آشکار و مکرر در مقابل آمریکا کرنش می‌کنند».

وی در بیانیه دیگری نیز با انتقاد از رفتار هسته‌ای دولت تصریح کرده بود که «دولتمردان با گشاده‌دستی از حقوق تردیدناپذیر ملت خود عقب نشسته‌اند».

دوستان صفار هرندي داره مياد دانشگاه گيلان

فردا یکشنبه دانشجویان دانشگاه گیلان میزبان صفار هرندی خواهند بود!!! زمان: یکشنبه 88.8.17 ساعت 15 الی 17مکان: تالار حکمت از هر طریق ممکن اطلاع رسانی کنید