وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۲, پنجشنبه

گزارش تصویری اختصاصی جرس از نیویورک: تجمع ایرانیان در اعتراض به حضور احمدی نژاد در سازمان ملل




خلاصه:

از صبح چهارشنبه به وقت نیویورک بیش از 5 هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور در برابر سازمان ملل و خیابانهای اطراف آن تجمع کرده بودند. همچنین لازم به ذکر است که اکثر سران کشورها در هنگام سخنرانی احمدی نژاد که جزو آخرین سخنرانان بود سالن را ترک کرده و صندلیهای خالی شنونده همیشگی او بودند. حنا حکیمی:



















اجرای ترانه "سر اومد زمستون" توسط آرش صبحانی از گروه کیوسک



























دوچرخه سوارانی که از تورنتو تا نیویورک رکاب زده اند



































سازمان ملل تحت تدابیر امنیتی شدید


منصوبین رهبر و رییس جمهور، صحنه گردانان حمله به سیدحسن خمینی


خلاصه:


خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی در پی سخنان رهبر مبنی برعدم ایجاد فضای تهمت و توهین در کمتر از یک هفته بار دیگر بیت امام را مورد حمله قرار داد و با انتقاد از عملکرد و مواضع سیاسی سید حسن خمینی وی را به عبرت گرفتن از پسر عمویش دعوت کرد و بر عدم دخالت فرزندان امام در عرصه سیاسی تاکید نمود. بهار یکتا :



خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی در پی سخنان رهبر مبنی برعدم ایجاد فضای تهمت و توهین در کمتر از یک هفته بار دیگر بیت امام را مورد حمله قرار داد و با انتقاد از عملکرد و مواضع سیاسی سید حسن خمینی وی را به عبرت گرفتن از پسر عمویش دعوت کرد و بر عدم دخالت فرزندان امام در عرصه سیاسی تاکید نمود.



خبرگزاری دولتی ایرنا سید حسن را به درس گرفتن از سرنوشت پسر عمویش توصیه کرد و با نقل قولی از آیت الله خمینی گفت که امام به اطرافیان خود امر شرعی داده بودند که در کورانهای سیاسی وارد نشوند. این نقل قول در حالی مطرح می شود که این رسانه دولتی هشدارهای متعدد بنیانگذار جمهوری اسلامی نسبت به ورود نظامیان به عرصه سیاست را نادیده گرفته است.



رسانه های وابسته به حکومت که در سال 86 بدنبال توهین به بیت آیت الله خمینی توسط وبسایت نزدیک به احمدی نژاد به دلجویی از فرزندان امام بر آمدند، این بار در حالی به به حمله به خانواده بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخته اند که اقدام آنها تا این لحظه، با سکوت تاییدآمیز نهادهای وابسته به آیت الله خامنه ای همراه بوده است.



عبرت از تاریخ



خبرگزاری ايرنا به حمايت حسن خمينی از مير حسين موسوی و جناح اصلاح طلب و شرکت او در راهپيمايی روز قدس در کنار موسوی، خاتمی، کروبی و هاشمی رفسنجانی، و همچنين حضور شامگاه يکشنبه او در منزل محسن مير دامادی، دبير کل جبهه مشارکت و ابراز همدردی با خانواده های برخی از بازداشت شدگان اخير اشاره کرده است. در این گزارش آمده است:" گفتنی است سیدحسن خمینی در شرایطی برای دلجویی از وابستگان متهمان آشوبهای اخیر وقت صرف می نماید که حاضر نشد برای حضور در جلسه تنفیذ حکم ریاست جمهوری در محضر مقام معظم رهبری، تحلیف رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی و تجدید پیمان هیئت دولت با امام راحل در بهشت زهرا (س) حضور به هم رساند."



همچنین در مطلب دیگری در ایرنا با انتقاد از مواضع سید حسن آمده است :" مواضع اخير حجت الاسلام سيدحسن خميني که هم اکنون محور بيت امام و توليت آستان مقدس امام خميني و مسئوليت موسسه تنظيم و نشر آثار ايشان را بعهده دارد، اين نگراني را تشديد مي کند که بيت امام عليرغم توصيه ها و سفارشات اکيد بنيانگذار جمهوري اسلامي مبني بر پرهيز از ورود به جنجال هاي سياسي، اين توصيه را ناديده گرفته و موجبات سوءاستفاده هاي سياسي و تبليغاتي از اين بيت معظم را فراهم آورده است."



بازی های نازل و عدم همراهی احمدی نژاد



خبرگزاری ایرنا معتقد است که گروههای اصلاح طلب بیت امام را " سپر بلای خود" کرده اند و از مواضع سید حسن و ورود "تامل برانگیز"ش در " درگیری های جناحي و بازي هاي نازل سياسي، از جمله عدم حضور وي در مراسم تنفيذ و تحليف ، عدم همراهي رئيس جمهور و اعضاي کابينه نهم در مراسم تجديد ميثاق با آرمان هاي امام راحل و آخرسرهم اصرار غيرموجه بر سخنراني محمد خاتمي در مراسم احياء ليالي قدر" انتقاد می کند.



همچنین نگارنده این مطلب محدود کردن بیت امام به فرزندان ایشان را "جفاي بزرگ" می داند و می افزاید : مطمئنا سهم سيد حسن خميني يا زهرا اشراقي از امام خميني بيشتر از آن جانباز شيميايي که بيست سال در پس هرسرفه اي ياد خميني مي کند يا دانشجوي بسيجي جهادگري که به عشق امام و انقلاب در دورترين روستاهاي کشور به هموطنان محرومش خدمت مي کند، و يا آن روستايي و عشاير مناطق دورافتاده نيست.



همراهی با نیروهای برانداز



چندی پیش نیز به دنبال دیدار سید حسن خمینی و اعضای بیت امام خمینی با علیرضا بهشتی فرزند آیت الله بهشتی و مشاور ارشد میرحسین موسوی پس از آزادی او، همچنین شکایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی از روزنامه کیهان، سید حسن خمینی آماج حمله قرارگرفت.



شریعتمداری منتصب رهبری در موسسه کیهان سید حسن را تهدید کرد که در صورت پیگیری شکایت"با اسناد غيرقابل انكاري كه در اين دادگاه ارائه مي كند، ضمن پرده برداري از برخي" پلشتي هاي خيانت آميز" نسبت به ساحت مقدس حضرت امام، به وضوح نشان خواهد داد كه برخي از جاخوش كردگان در مركز ياد شده صلاحيت و لياقت لازم براي حضور در اين مؤسسه را ندارند.



همچنین در یک اقدام هماهنگ ایرنا سید حسن را متهم کرد که با نیروهای برانداز نظام همراهی می کند و افزود: " سيد حسن خميني بايد بداند كه هر چه اعتبار و حرمت دارد، از جانب توجهات و هدايتهاي خميني كبير و خامنه‌اي عزيز است، وگرنه از حيث شرايط عمومي نظيرسوابق مبارزاتي،علم،مديريت و امثال آن ويژگي ممتازي در ايشان سراغ نداريم تا جايگاه فعلي‌اش را ناشي از آنها بدانيم.فرصت طلبان نيز نه از دانش و توانايي مديريتي، بلكه صرفا از نوه امام بودن وي براي فريب افكار عمومي و مشروع جلوه دادن اقدامات خائنانه خود عليه اصول نظام و امنيت مردم بهره جسته‌اند. "

عدم ورود نظامیان به سیاست ، معیار خط امام



شاید بتوان ریشه این همه کینه به سید حسن را در اعتراض وی به سخنان جعفری فرمانده سپاه در حمایت از محافظه کاران در انتخابات مجلس سال 86 جست. زمانی که وی در گفت و گویی صراحتا عدم حضور نظامیا ن در سیاست را معیار بقای اندیشه امام خمینی دانست و گفت : " ترک نظامی‌گری کنند و سپس وارد عرصه سیاست شوند. عدم حضور نظامیان در میدان سیاست یک معیار برای بقای جریان و اندیشه سیاسی امام است؛ برای این‌که اولاً مشخص شود که چه مقدار به اندیشه امام وفاداریم و ثانیاً اگر عنصر نظامی می‌خواهد وارد عرصه سیاست شود، باید نظامی‌گری را فراموش کند. چرا که حضور تفنگ در عرصه سیاست یعنی پایان گفتمان سیاسی."



وی تصریح کرد:" یکی از بزرگترین معیارهایی که می‌توان گفت، جامعه از راه امام خارج شده‌است یا نه حضور نظامیان در عرصه سیاست است. کسانی که مدعی هستند که به امام وفادارند، باید نسبت به دستور صریح امام با تمام وجود حساسیت نشان‌دهند... و باید در برابر «ورود نظامیان به عرصه سیاست» حساسیت داشته‌باشند. اگر این‌گونه نباشد یا دروغ می‌گویند و یا دچار تناقض هستند."



وبسایت نوسازی از طرفداران احمدی‌نژاد در آن زمان اقدام به انتشار مطلبی با عنوان "«راز لپ‌های گل‌انداخته سید حسن خمینی" کرد که با انتقادات و حتی تهدیدهایی از سوی افراد برجسته طیف‌های مختلف سیاسی کشور روبرو شد و نهایتا منجر به تعطیل شدن سایت نوسازی و بازداشت محمدحسین نوبختیان مدیر سایت انجامید. اما داستان به اینجا ختم نشد. محمد رضا توسلی از نزدیکان بیت امام و عضو خبرگان در اجلاس این مجمع در حالی که در مورد این توهین‌ها صحبت می‌کرد، دچار سکته قلبی شد و پس از آن جان سپرد.



گفته می شود آیت الله توسلی در مورد اسائۀ ادب به بیت امام و سید حسن خمینی نامه ای از حضرت امام مربوط به سال 1361 قرائت کرد که در آن حضرت امام پیش بینی کرده بود بعد از ایشان گروهی مقدس نما و متحجر در قالب دفاع از امام، فرزندان و بیت ایشان را مورد توهین قرار خواهند داد". وی در حالی که بشدت گریه می کرد، وقتی به کلمۀ واپسگرا ها رسید، از روی صندلی پایین افتاد.





اما داستان به اینجا ختم نشد و حضرت آيت‌الله حسن صانعي در نامه‌اي خطاب به سيدحسن خميني، به توهين‌كنندگان هشداري سخت داد. اين مرجع تقليد در نامه‌اش نوشت: "بدخواهان بدانند كه سكوت فرزندان امام و انقلاب هم حدي دارد كه در موقع لزوم ناگفته‌ها و حركت‌هاي منافقانه‌ي دشمنان حيله‌گر و عوام‌فريب را بيان داشته تا عرق شرم بر پيشاني داعيه‌داران چندچهره بنشيند."



همچنین مهدي كروبي، دبيركل حزب اعتماد ملي در واكنشي بي‌سابقه گفت : " فرزندان انقلاب و امام خميني(ره)، جوابي به اهانت‌كنندگان خواهند داد كه هم خود آنها پشيمان شوند و هم كساني كه پشت پرده اينان را مي‌گردانند." وی تاکید کرد که "اهانت و هتاكي به بيت امام (ره) را اصلا تحمل نمي‌كنيم" .



هاشمی نیز نسبت به این هتاکی خاموش نماند و در خطبه های نماز جمعه "توهين به خانواده‌امام(ره) را "حرکتی جاهلانه و اشتباهی بزرگ" خواند و نسبت به پیدایش جریانی غیرطبیعی در کشور با هدف ضربه به نظام هشدار داد. وی گفت: "البته بنده هیچ‌کسی را متهم نمی‌کنم ولی باید قبول کرد که جریاناتی می‌خواهند به نظام ضربه بزنند و نیروهایی را که برای نظام بسیار مفیدند، خراب کنند."



خودداری بیت آیت الله خمینی از پی گیری توهین وبسایت نوسازی و عدم افشا گری در مورد صحنه گردانان این اقدام، پرونده اهانت به خانواده امام را در سال 86 بست. این در حالی است که اکنون مرحله جدید توهین به خانواده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نه از سوی وب سایت هایی در حد "نوسازی"، که از سوی رسانه هایی وابسته به بودجه عمومی در حال اجراست که مدیران آنها، منصوبین مستقیم رهبری و احمدی نژاد هستند.



یک تحلیلگر اصلاح طلب با اشاره به اوج گیری حملات رسانه های دولتی به خانواده رهبرانقلاب اسلامی ایران می گوید: ای کاش در همان زمان شیخ اصلاحات صبوری نمی کرد و " حركت‌هاي منافقانه‌ي دشمنان حيله‌گر و عوام‌فريب " را برای مردم بیان می کرد که " تا عرق شرم بر پيشاني داعيه‌داران چندچهره بنشيند" و اینگونه زمام امور را دست نگیرند.



وی می افزاید: بی شک جریان تخریب چهره های مطرح نظام که از سالها قبل شروع شده و در مناظرات احمدی نژاد به اوج خود رسید و در بیدادگاهها و رسانه های وابسته به حکومت مراحل تکمیلی خود را طی می کند تا ریشه کن کردن تمامی "میراث امام" ادامه خواهد داشت. 22 خرداد روز مرگ بزرگترین "یادگار امام" یعنی "جمهوریت" بود و حال باید دید این "میوه چینان بعد از انقلاب" با تخریب فرزندان امام در پی فتح کدامین سنگر هستند


پشت پرده جریان شهادت ساختگی سعیده‌پورآقایی چه گذشت؟

برنامه دروغ‌پرداز بیست و سی رسانه میلی و غیرملی در ادامه افشای جنایات کودتاگران، پس از ناکامی در پروژه ناکام ترانه موسوی که سرانجام به رو شدن دست قاتلان این دختر جوان انجامید، این بار به سراغ یکی دیگر از قربانیان حوادث پس از انتخابات رفت که این بار به جای قربانی، حیثیت و شرف و آبروی خانوادگی‌ اش را نشانه رفته بود و از آنان به عنوان ابزاری برای جنگ روانی و تبلیغاتی و هجمه به احزاب و رسانه‌های اصلاح طلب استفاده کرده بود. سعیده پورآقایی، دختر نوجوانی که خبر شهادتش چندی پیش توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب و سایت نوروز منتشر شد، به کثیف‌ترین وجه ممکن به تله‌ای برای رسانه‌های اصلاح‌طلب بدل گردید و با طراحی سناریویی مشمئزکننده از سوی کودتاچیان، این دختر جوان و مادرش قربانی یک بازی سیاسی کثیف شدند که در آن هدف به دام انداختن و ضایع ساختن رسانه های اصلاح‌طلب و ساقط کردن آنان از اعتبار خبری بود. بعد از این سیاه‌بازی که روسیاه اصلی آن کسی جز خود سناریوپردازان کودتاچی نبودند، سایت نوروز، لازم می‌داند جزئیاتی را در رابطه با چگونگی انتشار خبر شهادت سعیده پورآقایی به اطلاع هم‌وطنان عزیز برساند تا معلوم شود، پرده‌نویسان این خیمه‌شب‌بازی ننگین چه کسانی بوده‌اند، اصلاح‌طلبان یا کودتاچیان؟




در اوایل شهریور ماه زنی در تماس با کمیته پیگیری آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات ، که از سوی دو کاندیدای اصلاح‌طلب تشکیل شده بود ، اعلام کرد که فرزندش در جریانات پس از انتخابات کشته شده است. او همچنین اضافه کرد که خودش همسر شهید است و دختر کشته شده‌اش هم تک فرزند بازمانده از آن شهید بوده است که عده‌ای او را به جرم گفتن الله‌اکبر در پشت بام خانه دستگیر کرده‌اند و بعد هم جسدی نیمه سوخته را به وی نشان داده‌‌اند. این زن گفت که از روی خال بدن دخترش وی را شناسایی کرده است.



پس از این تماس بود که نایب رئیس کمیته پیگیری به همراه جمعی از فعالان در این زمینه به منزل این شخص که آدرسی را در خیابان دولت داده بود مراجعه می کنند، در آن جلسه که از قضا در برنامه ساختگی و دروغ صدا و سیما، خانم علی‌نژاد، مادر سعیده پورآقایی نیز به آن اشاره کرد، مدعی می شود که شوهرش جانباز شیمیایی بوده و چند سال پیش فوت کرده است. وی همچنین مدعی می شود که دخترش شبی در حال سر دادن الله اکبر در پشت بام خانه بوده که چند زن چادری وی را به زور از خانه می‌برند.



بعد از مدتی، وقتی وی برای پیگیری به نهاد ریاست جمهوری متوسل می شود مشاور ارشد رئیس جمهور شخصا پیگیر ماجرا می شود و در نهایت به او می گویند برای شناسایی دخترت به سردخانه بیا و در آنجا جسدی که از نیمه به پایین سوخته بوده است را نشانش می دهند و او با شناختن یک علامت بر روی بدن دخترش جسد را شناسایی می کند. در آن دیدار مادر پورآقایی مدعی می شود که به وی شماره یک قبر را در قطعه 302 داده اند که در آنجا دخترش را دفن کرده‌اند.



مادر سعیده در پایان آن دیدار از مهمانان می خواهد تا برگزاری مراسم ختم این مسئله را خبری نکنند و از انتشار علنی آن جلو گیری کنند. تا اینجای امر توجه داشته باشید که منبع همه این اطلاعات، مادر سعیده پورآقایی بوده است و هیچ منبع خبررسان دیگری چنین مدعیاتی را تا قبل از شنیده شدن آن‌ها از زبان مادر این دختر بیان نکرده بود.



از جمله نکات جالب توجه در این دیدار این است که تعدادی مرد در جلسه حضور داشته اند که مادر سعیده مدعی می‌شود همه آنها از اقوامشان هستند. کمی بعدتر، همگی آن افرادی که اقوام سعیده پورآقایی معرفی شده بودند در هجوم به دفتر پیگیری ستاد مهندس موسوی در میدان هفت تیر دیده می شوند.



کمیته پیگیری همان روز به قطعه 302 و قبر معرفی شده توسط مادر سعیده مراجعه می‌کند و با شفگتی تمام مشاهده می‌کند که بر قبری که قبلا هیچ نام و نشانی درج نشده بود و فرد مدفون در آن جزو کشته شدگان بی نام و نشان بعد از انتخابات بود نام سعیده پورآقایی درج شده است.



بعد از برگزاری مراسم ختم در تاریخ 7 شهریور که با توجه به مدعیات مادر سعیده، بزرگان اصلاح طلب نیز در آن شرکت کرده بودند ، خبر این حضور در برخی‌ سایت‌ها منتشر می‌شود و نوروز نیز به نوبه خود به انتشار این خبر مبادرت می‌کند، اما پس از گذشت چند روز کمیته پیگیری ستاد مهندس موسوی با بدست آوردن اطلاعات جدیدی متوجه می‌شود که مدعیات مادر سعیده پورآقایی در خصوص اینکه وی همسر شهید بوده نه تنها صحت نداشته بلکه دروغ محض بوده است. حتی معلوم می‌شود که شوهر این زن و به بیانی دیگر پدر سعیده پورآقایی قبل ازاین مجرم شناخته شده بوده و به زندان نیز افتاده بوده است.



بر همین اساس هم نوروز در تاریخ پنجشنبه 12 شهریور اصلاحیه ای را در سایت قرار داد و در آن به صراحت اعلام کرد که:« پایگاه اطلاع رسانی نوروز به اطلاعات تازه ای در خصوص خانم سعیده پورآقایی که مراسم ختم وی چند روز قبل برگزار گردید به دست آورده است. از آنجا که نقاط مجهولی در خصوص نامبرده مشخص و مبرهن شده است که نوروز از اظهار نظر درباره آن هنوز معذور هست، در حال حاضر برای جلوگیری از هرگونه پیشداوری و قضاوت عجولانه از انتشار این اطلاعات جلوگیری می کند و به همین دلیل تمام اخبار درج شده در خصوص این شخص را از سایت خود حذف کرده تا تمامی جوانب و حاشیه های این مسئله برای دست اندرکاران این سایت روشن گردد.»



در پی مشخص شدن این مسئله مجددا دست اندرکاران نوروز به تحقیق در خصوص دامنه این مسئله ادامه دادند تا در نهایت به این نتیجه رسیدند که خبر از اساس دچار ابهامات و تناقضات فراوان است و حتی با مراجعه مجدد به منزل مادر سعیده متوجه می‌شوند که اساسا چنین منزلی متعلق به فرد مورد اشاره نبوده است و این افراد در آن منزل سکونت ندارند. در نهایت در زمانی که لیست 72 نفره شهداء پس از انتخابات توسط سایت نوروز منتشر شد، دست اندرکاران این سایت نامی از سعیده پورآقایی در آن لیست نیاوردند زیرا در این مورد دچار تردید اساسی شده بودند.



با همه این اوصاف همچنان دست اندرکاران نوروز گمان می کردند که ممکن است مادر سعیده پورآقایی تنها در برخی موارد اقدام به دروغ گفتن کرده باشد و به همین جهت از علنی کردن آن امتناع کرده و تنها به برداشتن کلیه خبرهای مربرط به فرد مذکور اکتفا نموده بودند.



در جریان حمله نیروهای امنیتی به کمیته پیگیری ستاد مهندس موسوی در میدان هفت تیر بود که دست کودتاگران برای سایت نوروز هم رو شد و معلوم شد همان افرادی که در خانه دروغین مادر سعیده پوراقایی نشسته بودند، در آن حمله با حکم وزارت اطلاعات و دادستانی تهران وارد میدان شدند که نشان از برنامه ریزی قبلی این سناریو توسط آنان برای چهره و فیلم سازی های صداوسیما داشت.



درواقع کودتاچیان با طرح این سناریوی ساختگی چند هدف را در آن واحد دنبال کرده بودند، اول ماجرای تجاوز به زندانیان را با این سناریو لوث کنند، و دوم ماجرای دفن مخفیانه شهدا و کشته شدگان را نیز به این طریق زیر سئوال ببرند تا مستمسکی برای حمله و برخورد با سران اصلاح طلب بدین وسیله بیابند.با اینکه کارکرد امپراطوری دروغ در کشور ما با حضور میلیونی تظاهرات مردم سبز در روز قدس بی حاصلی خود را نشان داد و برخورد با سران اصلاحات راخنثی ساخت اما رسانه میلی و غیرملی هنوز اصرار بر دروغ پردازی و انکار واقعیات رخداده دارد چراکه گردانندگان امپراطوری دروغ براین باورند که شاید اندک مخاطبان باقی مانده خود را در غبارپوشی بر واقعیات نگه دارند و این در حالی است که جنایات انجام شده پس ازانتخابات آنچنان چهره واقعی جریان حاکم و کودتاگران را عریان ساخته است که با اینگونه سناریونویسی و دروغ پردازی هیچگونه پوششی بر آن جنایات نمی توان گذاشت و مردم هوشمند ایران به غایت دریافته اند که امروز با چه وضعیت فاجعه باری رو در رو هستند و تلاش اندک ما برای خبررسانی فقط بازتاب اندکی در این باره بوده است.


با رژیم ایران چه باید کرد؟


اجلاس سالیانه ی مجمع عمومی سازمان ملل در نیمه ی سوم سپتامبر تشکیل می گردد. مردم ایران بر این باورند که محمود احمدی نژاد با تقلب چند میلیونی به ریاست جمهوری ایران منصوب شده است. پاسخ دولت ایران به اعتراض ایرانیان در خیابان ها، شلیک گلوله و به قتل رساندن آنها بود. هزاران تن بازداشت و دهها تن به شهادت رسیدند. مخالفان را در زندان ها شکنجه کرده و تعدادی از دختران و پسران زندانی را مورد تجاوز جنسی قرار دادند. محمود احمدی نژاد به نیویورک می آید تا به نمایندگی از مردم ایران سخن بگوید، در حالی که مردم او را رئیس جمهور خود به شمار نمی آورند. رسانه های غربی به چند مسأله(پروژه ی هسته ای ایران،نابودی اسرائیل،انکار هولوکاست و...) اهمیت داده و توجهی به نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران ندارند. ایرانیان داغدار و به شدت عصبانی اند. اما رسانه های جهان به نظر مردم ایران عنایت ندارند. اگر به سخنان دموکراسی خواهان ایران و رهبران جنبش سبز رجوع کنید، خواهید دید که آنها در این نکته متفق القولند که وجود محمود احمدی نژاد به سود منافع و سیاست های اسرائیل و به زیان منافع ایران و ایرانیان است.




اگر چه رژیم توانسته است از طریق تشدید سرکوب و جنایت تا حدودی بر اوضاع مسلط شود، اما همین تحولات جامعه ایران را به پیش راند و اینک چهره های مشهور در مقابل علی خامنه ای ایستاده اند. نامه هایی در ایران انتشار یافته که در انها به طور علنی از وی انتقاد شده است. تغییر سیاست خارجی آمریکا به وسیله ی اوباما، این امکان را برای دموکراسی خواهان فراهم آورد که در غیاب تهدید حمله ی نظامی و تحریم اقتصادی، بر فعالیت هایشان بیفزایند، و رژیم را با چالشی مهم روبرو سازند. علی خامنه ای برای بیرون آمدن از بحرانی که خود به وجود آورنده ی آن بوده است، راهی جز آن ندارد که بر تنش روابط ایران و جهان غرب(خصوصاً آمریکا) بیفزاید. تشدید اختلافات ، جنگ لفظی، و بزرگ کردن مسائل فرعی به عنوان مسائل اصلی، راهکارهایی است که می تواند توجه مردم ایران و جهان را از نقض سیستماتیک حقوق اساسی مردم ایران دور سازد. پروژه ی هسته ای از نظر داخلی نمی تواند نقطه ضعف رژیم به شمار آید. خامنه ای و پیروانش می توانند با تحریک احساسات ملی گرایانه ی مردم، توافقی گسترده حول این موضوع شکل دهند. نقض سیستماتیک و گسترده ی حقوق بشر در ایران، مهمترین نقطه ضعف این رژیم است. برملا کردن حقایق ایران در این خصوص، هر چه بیشتر و بیشتر مردم ایران را از این رژیم دور می سازد. علی خامنه ای نمی تواند حول محور نقض حقوق بشر، اجماعی به سود رژیم تشکیل دهد. اقدامات سرکوبگرانه ی سازمان یافته ی رژیم ایران همان چیزی است که دیوان بین المللی کیفری آنها را "جنایت علیه بشریت" می خواند. اگر چه ایران، همچون آمریکا و اسرائیل، عضو دیوان بین المللی کیفری نیست، اما می توان از طریق شورای امنیت سازمان ملل این پرونده را به دیوان ارجاع داد، همان کاری که با عمرالبشیر رهبر سودان صورت گرفت. ما قادریم با اسناد مورد تائید وکلای بین المللی نشان دهیم که رهبران ایران 5 مورد از 11 مورد جنایات علیه بشریت را انجام داده اند. مردم ایران به حمایت اخلاقی- معنوی جامعه ی جهانی نیاز دارند. مهمترین گام در شرایط فعلی، کمک به ایرانیان است تا بتوانند پرونده ی "جنایات علیه بشریت" این رژیم را در رسانه های جهانی مطرح سازند و بدین ترتیب آن را به مهمترین مسأله ی جهان با ایران مبدل سازند. ما به دنبال آنیم که با تبدیل این مسأله به مساله ای جهانی،کاری کنیم که رهبران ایران جرئت خروج از کشور را نداشته باشند، و رهبران کشور های دموکراتیک، از نظر اخلاقی قادر نباشند تا دست در دستان محمود احمدی نژاد بگذارند.



[این مقاله اول بار در سی ان ان منتشر شده است]


بیانیه محسن مخملباف در رابطه با سفر احمدی نژاد


محسن مخملباف همزمان با سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک بیانیه ای را منتشر نموده است. در این بیانیه آمده است: «من به عنوان کسی که از نزدیک با دست اندرکاران جنبش سبز در تماسم و از دیدگاه های آنان به طور دقیق اطلاع دارم مسئول شده ام به دنیا و به ویژه آمریکا اعلام کنم که جنبش سبز ایران بمب اتمی نمی خواهد.»






متن کامل ایین بیانیه که در سایت شخصی این فیلمسار مطرح ایرانی منتشر شده ، به شرح زیر است:





شهروندان جهان!

من به عنوان کسی که از نزدیک با دست اندرکاران جنبش سبز در تماسم و از دیدگاه های آنان به طور دقیق اطلاع دارم مسئول شده ام به دنیا و به ویژه آمریکا اعلام کنم که جنبش سبز ایران بمب اتمی نمی خواهد، بلکه برای جهان صلح و برای ایران دمکراسی می خواهد. جنبش سبز ایران نگرانی های جامعه جهانی را درک می کند و خود نیز نگرانی های مشابهی دارد.





همین طور موظف شده ام که اطلاع دهم هر نوع توافق یا قراردادی که توسط دولت غیر مشروع کودتایی ایران امضا شود از طرف جنبش سبز که مورد حمایت اکثریت مردم ایران است فاقد اعتبار بوده و در آینده مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

محسن مخملباف

22 سپتامبر 2009


شیوا نظر آهاری آزاد شد


کمیته گزارشگران حقوق بشر - شیوا نظر آهاری، فعال حقوق بشر لحظاتی پیش به قید وثیقه 200 میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.




این در حالی است که از حدود ساعت 5 بعد‌ از‌ظهر عده‌ای از فعالان سیاسی و مدنی در نزدیکی زندان اوین به انتظار وی ایستاده بودند و سرانجام پس از 4 ساعت انتظار شیوا نظرآهاری آزاد شد.



شيوا نظرآهاري، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر ظهر روز يک شنبه، ٢٤ خرداد ماه، توسط نيروهاي اطلاعاتي در محل کار خود بازداشت شد. شب پيش از آن نيز، حدود ساعت ١ بامداد، ماموران وزارت اطلاعات بدون اعلام قبلي با ورود به منزل وی، اقدام به تفتيش خانه نموده و وسايل شخصي او را با خود بردند. وی مدت زمان بازداشت خود را در سلول انفرادی و سپس بند عمومی 209 زندان اوین سپری نمود و تحت این مدت برای عدم پیگیری فعالیتهای انسان دوستانه خود تحت فشار و بازجویی بود. شیوا نظر آهاری همچنین عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان، شورای دفاع از حق تحصیل و کمپین یک میلیون امضا است.



لازم به ذکر است قرار وثیقه صادر شده برای وی در ابتدا 500 میلیون تومان بود که با تلاشهای خانواده به 200 میلیون تومان کاهش یافت.



کمیته گزارشگران حقوق بشر آزادی شیوای عزیز را به خانواده وی و تمام فعالان جامعه مدنی تبریک گفته و خواهان آزادی دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی است.


باراک اوباما: صبر آمريكا در قبال ايران هميشگى نيست


رييس جمهور آمريكا، در نخستين سخنرانى خود در مجمع عمومى سازمان ملل گفت: اگر ايران و كره شمالى برنامه ساخت سلاح اتمى را دنبال كنند، «بايد در قبال اقدامات خود پاسخگو باشند.»




شصت و چهارمين اجلاس مجمع عمومى سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در مقر اين سازمان در نيويورك با سخنرانى روساى جمهور برزيل و آمريكا آغاز به كار كرد.



باراك اوباما كه در جمع رهبران ۱۲۰ كشور جهان سخنرانى مى كرد اظهار داشت كه او همچنان به حل دیپلماتیک مسائل هسته ای ایران و كره شمالى متعهد است ولى اگر آنها گزينه سلاح اتمى را انتخاب كنند بايد در قبال آن پاسخگو باشند.



وى اظهار داشت: «من به ديپلماسى متعهد هستم كه مسيرى براى موفقيت بزرگتر را ايجاد مى كند و صلح را براى هر دو ملت به دنبال خواهد داشت منوط به اينكه به تعهدات خود عمل كنند.»



رییس جمهور آمریکا گفت: هیج کشوری نمی تواند کشور دیگری را از برخورداری از انرژی هسته ای مسالمت آمیز محروم کند.



باراک اوباما اعلام كرد كه براى مذاكره در باره مسئله هسته اى، درها به سوى ايران باز است اما صبر آمريكا هميشگى نيست.



رييس جمهور آمريكا افزود: «اما اگر حكومت هاى ايران و كره شمالى به خطرات ايجاد رقابت تسليحات اتمى در شرق آسيا و خاورميانه بى توجهى نشان دهند، آن زمان بايد پاسخگو باشند.»



وی از جامعه جهانى خواست تا كنار هم بايستند «تا تلقى نشود كه قوانين بين المللى ضمانتى ندارند و اينكه معاهده ها باید اجرا شوند.»



آقای اوباما گفت که او مانند هر رهبر دیگری موظف است از منافع ملی کشورش دفاع کند.



وی افزود: دولت او کوشیده در گفتار و کردار الگویی برای سایرین باشد اما آمریکا نمی تواند به تنهایی حلال همه مشکلات جهان باشد و زمان آن رسیده که همه کشورها با عمل به مسئولیت هایشان در حل این مسائل مشارکت کنند.



پیش از سخنان باراک اوباما، لولا داسیلوا، رییس جمهور برزیل رفتار بی محابای بازارهای مالی را دلیل بحران مالی جهانی دانست و گفت که رهبران جهان به رغم ظهور نشانه های بهبود وضع اقتصادی باید همچنان قاطعانه به یافتن راه حل این مشکل ادامه دهند.



رهبر ليبى، روساى جمهورى تركمنستان و فرانسه، نخست وزير بريتانيا، روساى جمهورى چين، روسيه، جمهورى اسلامى ايران و اوكراين از سخنرانان ديگر نشست امروز هستند.



آلمان هشدار داده است اگر محمود احمدى نژاد بار ديگر هالوكاست را نفى كند، نمايندگانش جلسه را ترك خواهند كرد.



قرار است كه روساى جمهورى آمريكا و روسيه در حاشيه اجلاس امروز درباره روابط دو كشور و برنامه هسته اى ايران گفت و گو كنند.