وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۷, شنبه

سلطانيه: ايران به قطعنامه عمل نخواهد کرد، راديو بين‌المللی فرانسه

يک روز پس از صدور قطعنامۀ شورای حکام عليه ايران، علی اصغر سلطانيه اعلام کرد ايران به قطعنامه عمل نخواهد کرد.
نمايندۀ ايران در آژانس بين المللی انرژی اتمی گفت اين قطعنامه فضای همکاری فعلی ايران با آژانس را مختل می کند و با صدور اين قطعنامه، ايران همکاريهای دواطلبانۀ خود را ديگر ادامه نخواهد داد.
وی که فضای جلسۀ آژانس انرژی اتمی را تا پيش از ارائۀ طرح قطعنامه توسط آلمان عادی توصيف کرد، افزود:" تاکنون هيچ قطعنامه ای عليه ايران از سوی شورای امنيت و يا شورای حکام مانع از ادامۀ فعاليت های صلح آميز ايران نشده است و اين قطعنامۀ اخير نيز تاثيری در برنامۀ هسته ای ايران نخواهد داشت".
علی اصغر سلطانيه از اينکه در اين قطعنامه، همکاری ايران در بارۀ بازديد بازرسان آژانس انرژی اتمی از نيروگاه اتمی " فوردو" در نزديکی قم ناديده گرفته شد، اظهار تاسف کرد. وی همچنين با اشاره به اينکه نه کشور عضو شورای حکام از جمله اندونزی که رياست اين شورا را به عهده دارد، به اين قطعنامه رای ندادند، افزود:" به هنگام بررسی قطعنامه در شورای حکام، يک نوع دو دستگی بين کشورهای حاضر ايجاد شده بود و يک بلوک از ايران حمايت می کردند و بلوک ديگر قطعنامه را دنبال می کردند که اين دودستگی می تواند در دراز مدت برای آژانس خطرناک باشد".
وی صدور قطعنامه عليه ايران را عامل تفرقه در شورای حکام دانست و گفت صدور قطعنامه عليه ايران يک اشتباه تاريخی است و طراحان اين قطعنامه بزودی متوجۀ اشتباه خود خواهند بود.
نمايندۀ ايران در آژانس انرژی اتمی همچنين گفت:" با صدور اين قطعنامه ايران تنها در چارچوب پيمان ان.پی.تی با آژانس همکاری خواهد داشت و کاهش همکاری های دواطلبانه با آژانس را موجب خواهد شد".
علی اصغر سلطانيه به کشورهای غربی توصيه کرد از فشار سياسی بر ايران دست بردارند و گفت:" اگر کشورهای غربی يک مثال داشته باشند که ايران بر اثر فشار سياسی مبادرت به انجام کاری کرده است، اعلام کنند. ما هرگز به فشارها تسليم نمی شويم و دنيا بداند ايران در دنبال کردن فعاليت های صلح آميز هسته ای خو درنگ نمی کند".
همزمان با اين اظهارات، رابرت گيبس، سخنگوی کاخ سفيد صدور اين قطعنامه را نشاندهندۀ يکپارچگی و تصميم جامعۀ بين المللی در قبال برنامۀ هسته ای ايران دانست و گفت صبر جامعۀ جهانی در قبال ايران محدوداست. سخنگوی کاخ سفيد تهران را تنها مسئول عواقب اجرا نکردن تعهدات بين المللی خود دانست.

نبوي: آقايان خود را مدافع نظام مي دانند و ما را ضد نظام!!!+عكس

سلام:چريك پير با اشاره به 800ميليون وثيقه براي مرخصي ده روزه‌اش گفت:«اگر هتل 7ستاره هم مي رفتم اينفدر پول خرح نمي‌شد، آقايان شب قبل آزادي از من خواستند تا امضاء دهم كه فعاليت‌هاي سياسي و مصاحبه‌هاي خود را تا دادگاه تجديدنظر كنار بگذارم.
 خيابان سرو شرقي روز عيد قربان شاهد رفت وآمدهاي ياران انقلاب براي ديدار با بهزاد نبوي يكي از قرباني‌هاي انتخابات 22خرداد بود
به گزارش پايگاه خبري-راهبردي سلام، منزل كوچك بهزاد نبوي آنقدر شلوغ شده بود كه جا براي نشستن نبود از زنگنه و حجتي تا عبدالله نوري و حبيب‌الله پيمان‏ همه بودند و يكي از حضار به طنز گفت كه اي كاش آقاي نبوي با پول‌هاي پتروپارس يك خانه بزرگتر مي خريدند!!!
 بهزاد و نوري
بهزاد نبوي با اينكه لاغر و نحيف شده بود اما لبخند هميشگي اش را همراه داشت و وقتي روبوسي و خوش‌آمدگويي‌هاي‌اش با ميهمان‌ها تمام شد اولين جمله اي كه به عنوان درد دل گفت و سوزي از درون داشت اين بود كه؛«من بگويم در زندان كجا بودم؟ در زندان رژيم ستمشاهي بودم؟چه بگويم؟آن آقايان شده‌اند مدافع نظام، انقلاب و امام و من و امثال من شده‌ايم ضد نظام؟» اينجا بود كه حبيب الله پيمان گفت:«آقاي نبوي مهم اين است كه ملت ايران شما را مجرم نمي‌داند.» و مهندس زنگنه هم به طنز گفت كه؛ نگران جرم بند آوردن ترافيك شما بودم چون فكر كنم 15سالي حبس داشت و بهزاد در پاسخ بيان كرد كه گويي از اين يك جرم تبرئه شده است.

نبوي
چريك پير با اشاره به 800ميليون وثيقه براي مرخصي ده روزه‌اش گفت:«اگر هتل 7ستاره هم مي رفتم اينفدر پول خرح نمي‌شد، آقايان شب قبل آزادي از من خواستند تا امضاء دهم كه فعاليت‌هاي سياسي و مصاحبه‌هاي خود را تا دادگاه تجديدنظر كنار بگذارم و با احزاب و گروه‌ها تماس نگيرم من هم نپذيرفتم وقتي معامله جوش نخورد 10روز مرخصي دادند،»
وي درخصوص اسناد محرمانه‌اي كه مي‌گويند از منزل‌اش كشف شده گفت:«مثلا گزارشي را كه يكي از مديران تاسيسات دريايي در دوران مسوليتم درباره پيشرفت كار به من داده بود را اسناد محرمانه مي دانند، خب من بايد آن را چه كار مي كردم؟بايد گزارشي كه آن شخص داده بود به شخص من، به چه سازمان يا نهادي تحويل مي‌دادم؟، يا برگه خبري كه خودم كنار آن نوشته بودم محرمانه را و به تعدادي از دوستان براي مطالعه داده بودم را مي گويند اسناد محرمانه؛ گفتم اين محرمانه نيست من خودم كنارش نوشته‌ام محرمانه!!! براي اينكه به هركسي ندهند.»

بهزاد
در اين ديدار كه اعضاي شوراي سياستگذاري سايت سلام نيز حضور داشتند بهزاد نبوي  از صادر شدن احكام دستگيري آنها در 19خرداد خبر داد و گفت:« 19خرداد يعني چند روز قبل از انتخابات 22خرداد و به دستور يك نهاد امنيتي احكام دستگيري را صادر كرده بودند و مثلا حضور بيست دقيقه‌اي من در راهپيمايي 25خرداد جرم من بود.»
نبوي در حالي در تمام طول اين ديد وبازديدها لبخند بر لب داشت كه طي روزهاي آينده بايد قلب خود را كه براي جمهوري اسلامي و اصلاحات مي تپد بار ديگر به دست جراحان بسپارد.
عبدالله نوري، حجتي، خسرو تهراني، حبيب الله پيمان، مرضيه مرتاضي لنگرودي، مادر سهراب اعرابي، حجه الاسلام مقدم، مرتضي مبلغ و تعدادي ديگر از فعالين سياسي و اصحاب رسانه حضور داشتند.