وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۲۲, جمعه

ارسال پارازیت های تلویزیونی کار سپاه پاسداران است



ممانعت حراست تهران جنوب از برگزاری مناظره سیاسی

در ادامه کارشکنی های دانشگاه تهران جنوب در برگزاری برنامه های مختلف، اینبار نوبت به لغو یک مناظره سیاسی رسید تا مسئولین این دانشگاه از برگزاری آن جلوگیری کنند. این مناظره بین دکتر زارعی نماینده جناح راست و محمد جواد حق شناس از اعضای بلندپایه حزب اعتماد ملی راجع به نقش رسانه های در سیاست ترتیب داده شده بود که در آخرین لحظات و به رغم حضور محمد جواد حق شناس در محل برگزاری مناظره لغو شد. بنابراخبار دریافتی از دانشگاه تهران جنوب، به رغم دریافت مجوزهای اولیه برای برگزاری این مراسم و همچنین ثبت نام بیش از 200 نفر از دانشجویان برای شرکت در این برنامه، این مناظره بدون اطلاع قبلی مسئولین دانشگاه لغو شد و رئیس حراست دانشگاه تهران جنوب، آقای مجاور از برگزاری این مناظره مهم ممانعت بعمل آورده است. پس از اعلام این خبر توسط مسئولین برگزاری مناظره، دانشجویان به سردادن شعارهای ضد حکومتی پرداختند که این امر دانشجویان بسیجی را به واکنش و سردادان شعار مرگ بر منافق تحریک کرد. از نکات قابل توجه در این مسئله، فیلمبرداری یکی از اعضای بسیج از دانشجویان حاضر در سالن برگزاری بود که عده ای از دانشجویان معتقدند بسیج دانشگاه با برگزاری این مناظره و لغو آن سعی در شناسایی دانشجویان مخالف دولت داشته است. گفتنی است مسئولین دانشگاه تهران جنوب چندی پیش نیز از نمایش فیلم دایره، ساخته جعفر پناهی در دانشگاه تهران جنوب نیز ممانعت به عمل آورده بودند.

آژانس ايران خبر

ممانعت حراست تهران جنوب از برگزاری مناظره سیاسی

شرايط وخيم عبدالله مومنی در بازداشتگاه، جرس

عبدالله مومنی به رغم درد کليه و بيماری قلبی از ۱۴۴ روز پيش دربند کودتاگران است
شبکه جنبش راه سبز(جرس):درد کليه و ناراحتی قلبی عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکيم وحدت) در زندان افزايش يافته و او را در شرايط بسيار بد و وخيم جسمی و روحی قرار داده است.


فاطمه آدينه وند، همسر عبدالله مومنی با نگرانی وضعيت جسمی همسرش وخيم اعلام کرد و به کانون زنان ايران گفت که"عبدالله مومنی سابقه سنگ کليه داشته است و در حال حاضر به خاطر در دسترس نبودن دستشويی و استفاده نامنظم از دستشويی موجب افزايش درد کليه اش شده و ناراحتی قلبی اش نيز او را بسيار در شرايط بد جسمی و روحی قرار داده است."
به گفته آدينه وند، عبدالله مومنی اجازه تماس تلفنی با خانواده اش را ندارد.همسر سخنگوی دربند سازمان دانش اموختگان گفت"بيش از يک ماه است که فرزندانش در انتظار صحبت تلفنی با پدرشان هستند و اين شرايط برای من و فرزندان بساير سخت است و روحيه مان را از دست داده ايم."
عبدالله مومنی نيمه شب ۱ تير ۱۳۸۸ در ساختمان ستاد شهروند آزاد در ميدان ونک تهران از سوی نيروهای امنيتی حامی کودتای انتخاباتی بازداشت شد. او و سازمان ادوار تحکيم در اين انتخابات از حاميان کانديداتوری مهدی کروبی بودند.عبدالله مومنی در حال حاضر در سلول های چند نفره همچنان در بازداشت است و بنا به گفته همسرش خبری از پرونده عبدالله مومنی نيست.

نماینده ولی فقیه در سپاه: ولی فقیه لازم نیست به قانون مقید باشد


شاید بهترین نقطه برای شناسایی دیدگاه‌های افراطی نظامیان حامی رهبر، نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران باشد. مجتبی ذوالنور، نماینده ولی فقیه در سپاه، هر از چند گاهی با اخباری جدید خبرساز می شود که نشان میدهد این طیف چقدر با دیدگاه های اولیه انقلاب فاصله دارند و تسلط آنها چه آینده خطرناکی برای کشور می تواند رقم بزنند. اخیرا، وبلاگ یکی از حامیان رهبری ادعا کرده بود از طرف نمایندگی ولی فقیه در سپاه، برای شرکت بسیجیان در تظاهرات 13 آبان و دستگیری هر معترض جایزه نقدی تعیین شده است. اکنون نیز مجتبی ذوالنور در قم در جلسه "نمايندگان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها" ادعا کرده است که مردم یا خبرگان "نمی توانند" رهبری را عزل کنند، و او از طرف خدا به این سمت منصوب شده است.

به گزارش جرس، مجتبي ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادعا کرد که"در نظام اسلامي، ولايت ومشروعيت ولي فقيه ازسوي خداوند ، پيامبر و معصومين  است و اينگونه نيست كه مردم به ولي فقيه مشروعيت بدهند تا هر زمان كه بخواهند او را عزل كنند."

وی که پنجشنبه شب برای مبلغان"نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها" در قم سخنرانی می کرد همچنین گفت"مشروعيت ولي فقيه از بالاست ومقبوليت آن از سوي مردم مي‌باشد".

ذوالنور ضمن سخنانش این ادعا را نیز طرح کرد که ولی فقیه به نظام مشروعیت می دهد و گفت"سيستم حكومتي اسلام برخلاف سيستم حكومتي غرب برگرفته از شرع مقدس و دين مبين اسلام است و به همين خاطر است كه ولي فقيه نيز به اين نوع نظام‌ها ، مشروعيت مي‌دهد."

جانشین نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه پاسدارن عزل ولی فقیه از جانب مردم یا مجلس خبرگان رهبری را غیر ممکن دانست و گفت"مردم زمينه اجرايي شدن ولايت فقيه را فراهم مي‌كنند و آنها با انتخاب فقهاي مجلس خبرگان رهبري، اين اقدام را انجام مي‌دهند واعضاي مجلس خبرگان نيز ولي فقيه را نصب نمي‌كنند بلكه ايشان را كشف مي‌كنند و اينگونه نيست كه آنها هر زمان كه بخواهند مي‌توانند ولي فقيه را عزل نمايند."

ذوالنور گفت"نه تنها اصل ولايت فقيه قابل انكار نيست بلكه مطلقه بودن آن را نيز به حكم عقل تجويز شده است ولي معناي مطلقه بودن اين نيست كه ولي فقيه در همه امور مردم دخالت كند بلكه به اين معنا مي‌باشد كه ولي فقيه در همه امور داراي اختياراتي باشد كه نيازهاي جامعه اسلامي را پاسخگو باشد."
وي افزود"احكام اوليه ثابت است ولي باب احكام ثانويه در دست ولي فقيه است و حتي ولي فقيه نيز مي‌تواند در احكام اوليه نيز تصرف كند وولايت فقيه درچارچوب قانون اساسي نيز نمي‌گنجد."

جانشین نماینده آیت الله خامنه ای  در سپاه همچنین ادعا کرد که آیت الله خمینی"در جايگاه ولي فقيه ،فقط درچارچوب قانون عمل نمي‌كرد بلكه فراتر از قانون عمل مي‌كرد به عنوان نمونه ايشان چند سال حج را تعطيل كرد واين تصرف در احكام اوليه بود."

ذوالنور گفت" ولي فقيه بايد مبسوط اليد باشد تا نيازهاي جامعه را برطرف كند، اين حرف اشتباهي است كه مي‌گويند ولي فقيه بايد در چارچوب قانون مقيد عمل كند."
وي با اشاره به تفاوت سيستم حكومتي اسلامی مورد نظرش با غرب گفت"مولفه فرهنگ غربي برپايه سكولاريسم ،آزادي بي‌قيد و شرط و مشروعيت توسط مردم است ، آنها معتقدند كه دين نبايد در امور زندگي مردم دخالت كند و مردم نيز به حكومت مشروعيت مي‌دهند ولي در سيستم حكومتي ما متفاوت است."
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران همچنين وجود شوراي نگهبان را براي نظام ضروري دانست وگفت"شوراي نگهبان فيلتري است كه شرايط و قانون را با شرع تطبيق مي‌دهد و اين امري ضروري است."
وي افزود" برخي مي‌گويند چه نيازي به شوراي نگهبان در كشور وجود دارد ولي بايد بگويم اگر همه نمايندگان مجلس ما هم مجتهد و مرجع تقليد باشند نياز به شوراي نگهبان نيز ضروري به نظر مي‌رسد."
وي اظهارداشت: اگر تفاوت فتوا باشد درمسائل حكومتي فتواي ولي فقيه نافذ است واين با مسائل عبادي تفاوت دارد و تاکید کرد که"اختيارات ولايت فقيه به اندازه‌اي است كه امام راحل  فرمود اگر مردم رييس جمهور را انتخاب كردند و ولي فقيه حكم او را تنفيذ نكرد حق تصرف در امور را ندارد و اگر تصرف كرد طاغوت است."
وي همچنین ادعا کرد که"دموكراسي واقعي درانتخابات خبرگان رهبري دركشورحكمفرما است" و در تشریح دموکراسی واقعی نیز گفت"نمايندگان خبرگان بدون اينكه هيچ شعاري براي وضعيت اقتصادي ويا مادي ورفاهي مردم سردهند مردم به آنها راي مي دهند اين در حالي است كه در ساير انتخاب‌ها نمايندگان و كانديداها با شعارهاي مختلف راي مردم را جذب مي‌كنند."

چیزی به نام جنبش سبز وجود ندارد اما باید با سبزها گفتگو کرد!

گزارشی درباره دوگانگی‌ خبرهای ایرنا:

سایت خبری وابسته به دولت کودتا، ایرنا، در حالی‌که یکی از وظائف اصلی خود را انکار جنبش مقتدر سبز قرار داده است و با اخبار پی‌در‌پی در صدد انکار این جریان مردمیست در خبری به نقل از حجت‌الاسلام غرویان نوشت: باید با سبزها گفتگو کرد.


به گزارش جوان فردا، ایرنا در گزارش خود به نقل از عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و در انکار موجودیت جنبش سبز نوشت: «من در عجب هستم که چرا برای افرادی که هویت و شاخص‌های یک جریان سیاسی را ندارند نام جریان سبز به کار برده می شود در حالیکه اصلا چنین جریانی وجود ندارد. تعدادی از دشمنان نظام و انقلاب در یک روز خاص به طور مقطعی و به مدت ٢ ساعت در بعضی از خیابان های تهران تجمع می کنند و بعد همه به دنبال کارشان می روند آیا این نوع حرکات نامش جریان سیاسی است؟»

هنوز چند ساعت از انتشار این خبر نگذشته بود که خبر دیگری در تایید موجودیت جنبش سبز روی خروجی این سایت قرار گرفت که از قول حجت الاسلام و المسلمین غرویان از فضلای برجسته قم که دیدگاهی انتقادی به افراطیون دارد در آن گفته شده بود:«با جریان سبز باید در فضای مناسب گفتگو کرد».

در این میان سایت ایرنا توضیح نداد با سبزهایی که وجود ندارد چگونه امکان گفتگو وجود دارد؟

اوباما تحریم های ایران را تمدید کرد

اوباما تحريم هاي ايران را براي يکسال ديگر تمديد کرد

13 نوامبر 2009 - کاخ سفيد روز پنجشنبه دوازدهم نوامبر اعلام کرد: باراک اوباما، رييس جمهوري آمريکا، تحريمهاي اقتصادي سي ساله عليه ايران را براي يکسال ديگر تمديد کرد.
اعمال تحريم هاي اقتصادي عليه ايران در پي گروگانگيري در سفارت آمريکا در تهران از نوامبر 1979، آبان 1358 در دوره رياست جمهوري جيمي کارتر آغاز شد. روساي جمهوري آمريکا از آن تاريخ تا کنون هر ساله اين تحريم هاعليه ايران را تمديد کرده اند.
بر پايه اين تحريم کليه داراييهاي ايران در آمريکا مسدود شد و سپس شرکتهاي آمريکايي از هر گونه معامله با ايران منع شدند.
کاخ سفيد روز پنجشنبه اعلام کرد: باراک اوباما در نامه اي خطاب به کنگره آمريکا نوشته است: مناسبات ما با ايران هنوز به حال عادي بازنگشته است و تحريم ها براي يکسال ديگر تمديد مي شود.
اين تحريم يک ساله است و مقررات ناظر بر آن ايجاب مي کند که هر سال با فرارسيدن زمان اوليه تحريم، يعني ماه نوامبر، اگر تغييري در مناسبات ايران و آمريکا پديد نيامده باشد، رييس جمهوري آمريکا فرمان تمديد آن را صادر کند.
باراک اوباما از زمان حضور در کاخ سفيد در ماه ژانويه کوشيده است تا رويکرد ديپلماتيک را براي حل مناقشات موجود بين ايران و جامعه جهاني بر سر برنامه هسته اي اين کشور، در پيش بگيرد.
به گزارش رويترز، اين تحريم ها به لحاظ زماني با هدف ارسال پيامي به ايران تمديد نشده اند بلکه باراک اوباما مي بايست در ماه نوامبر درباره اين تحريم ها تصميم گيري مي کرد.
درخواست توقيف آسمانخراش و چهار مسجد
همزمان با تمديد تحريم هاي ايران، دادستان هاي دولت فدرال آمريکا نيز روز پنجشنبه طي شکايتي خواستار مصادره آسمانخراش بنياد علوي و شرکت آسا در نيويورک و چهار مسجد متعلق به آنها شده اند.
دادستاني فدرال مي گويد اين دو شرکت به حساب بانک ملي ايران پول ارسال مي کرده اند و دولت ايران مالک اين بانک است.
وزارت خزانهداري آمريکا پيشتر در 17 دسامبر سال گذشته شرکت آسا، مستقر در نيويورک، را متهم کرد که به نمايندگي از سوي بانک ملي ايران به اقدامات غير مجاز در آمريکا دست زده است
مقامات قضايي آمريکا ميگويند که بنياد علوي مالک 60 درصد سهام يک ساختمان 36 طبقه در خيابان پنجم در شهر نيويورک است.
اين مقامات همچنين اعلام کردهاند که 40 درصد سهام اين ساختمان به طور غير مستقيم از داراييهاي بانک ملي ايران است..
”بنياد علوي“، که پيش از انقلاب سال 1357 ”بنياد پهلوي“ ناميده ميشد يکي از زير مجموعههاي بنياد مستضعفان بوده است

قنبری: احمدی‌نژاد بزرگترین ظلم را به مردم تهران کرد


پارلمان‌نیوز: سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)مجلس با تقدیر از عملکرد محمد باقر قالیباف در مدیریت شهر تهران گفت: تهران با قالیباف به سمت مدرن شدن حرکت می کند.
داریوش قنبری در گفتگو با فردا، اظهار داشت: شهروندان تهرانی از اینکه با مدیریت قالیباف در شهرداری، تهران حرکت روبه جلو را تند تر طی می کند خوشحال هستند و تحت تاثیر جوسازی ها وشانتاژهای خبری احمدی نژاد و رسانه های حامیش قرار نمی گیرند.
نماینده مردم ایلام افزود: عملکرد افرادی مثل قالیباف که همواره بر شایسته سالاری تاکید دارند هیچگاه برای طیف تندروی حامیان دولت مطلوب نیست.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از تعلل دولت در پرداخت مطالبات قانونی شهرداری تهران گفت: از همان روز اول مدیریت دولت نهم برای ناکارمد نشان دادن ایشان هر کاری توانست انجام داد ولی با وجود همه فشارها شهرداری تهران کارنامه افتخار آفرین داشت.
سخنگوی فراکسیون خط امام(ره)مجلس با مقایسه کردن عملکرد قالیباف واحمدی نژاد در شهرداری تهران اظهار داشت: در دوران احمدی نژاد پول شهرداری تهران که از عوارض و مالیات مردم تامین می شود به فعاليتهايي از قبيل توزیع بن در میان فرهنگیان، کمک به مساجد، و وام ازدواج اختصاص داده شد در حاليكه در دوران مدیریت قالیباف مردم مشاهده می کنند که پول شهرداری فقط برای شهر هزینه می شود.
قنبری خاطرنشان کرد : علت عصبانیت احمدی نژاد از شهرداری تهران رضایت بالای شهروندان تهران از عملکرد موفق قالیباف است که به نسبت دوره ای که ایشان مدیریت شهر را به عهده داشتند به نحوه چشمگیری افزایش یافته است.
وی افزود: هزینه کردن پول شهرداری تهران برای مصارف سیاسی بزرگترین ظلم به شهروندان در دوران مدیریت ایشان در شهرداری تهران بود.

سید محمد خاتمی:در دیدار با اساتید دانشگاه علم و صنعت

در دیدار با اساتید دانشگاه علم و صنعت
سید محمد خاتمی:امروز دیکتاتورهای زمان هم ادعای مردمی‌بودن می‌کنند/بزرگترین عامل تضعیف نظام، کاهش رضایت مردم و اعمال خشونت است/رسانه‌های رسمی هرچه توانستند ناسزا و دروغ گفتند
پارلمان‌نیوز: رئیس‌جمهور سابق کشورمان با انتقاد شدید از ادامه امنیتی بودن فضای کشور گفت:«ما ایران سربلند را می‌خواهیم، ما می‌خواهیم مردم حکومت را از خود بدانند و حکومت مردم را از خود بداند و همچنین انتقاد از خود را نعمت بداند، همانگونه‌ای که امام راحل فرمود انتقاد، بلکه تخطئه یک هدیه الهی است و مراد امام از انتقاد و تخطئه، انتقاد از خودشان و مسئولان بلند پایه بود.»
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز» به نقل  از روابط عمومی دفتر حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی، وی در دیدار و گفت‌و‌گو با جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ علم و صنعت ایران با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی استادان در ابتدای این نشست؛ گفت:«همه مطالبی که در این جلسه بیان شد مطالبی خوب، پخته و مبتنی بر تحلیل درست بود، همچنانکه از محیط دانشگاهی انتظار می‌رود همه بحث‌ها به نحوی ناظر بر این بود که چگونه می‌شود از این وضعیت بیرون رفت و وضعیت بهتری داشت.»
رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه «خوشبختانه جامعه دانشگاهی ما هم درد را می‌شناسد و هم تلاش می‌کند راه حلی را برای رفع درد ارائه دهد»، اظهار داشت:«یکی از مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد، عدم درک جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان در مجموعه نظام و عدم بهره‌گیری از آنهاست.»
رئیس بنیاد باران در بیان علل و موانع کنونی پیش آمدن این وضع افزود:« در حال حاضر نیز وضعیتی وجود دارد که همچنان فضا به سوی محدود تر شدن آن  پیش می‌رود و متاسفانه زیانی که از این ناحیه، مملکت دچار آن می شود زیان غیرقابل جبرانی است.»
خاتمی درباره توانایی‌های دانشگاه در بهبود وضع کشور و پیشبرد همه جانبه گفت: « بعد از انقلاب هم از این ظرفیت دانشگاه کمتر استفاده شده است؛ البته در یکی دو مورد عکس این اتفاق افتاد، یکی در تدوین برنامه چهارم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور که مرحوم دکتر عظیمی محور کار قرار گرفت.»
وی افزود:«در جریان تدوین این برنامه هزاران ساعت نفر از نیروهای مختلف دانشگاهی از دانشگاه‌های مختلف بحث و صحبت کردند، بطوریکه تقریبا کمتر نظر علمی و دانشگاهی بود که در حد امکان شنیده نشده باشد و بر اساس آن برنامه چهارم تدوین شد که به نظر من علمی ترین و واقع بین ترین برنامه ای بود که تنظیم شد ولی در عمل متاسفانه بر خلاف آنچه می‌بایست انجام شود، انجام گرفت.»
رئیس دولت اصلاحات مورد دیگر در توجه و تکیه بر ظرفیت دانشگاه را در جریان تدوین برنامه چشم انداز بیست ساله عنوان کرد و گفت:«در این برنامه که در دولت اول اصلاحات مورد بحث قرار گرفت از نیروهای مختلف کارشناسی از دانشگاه‌های مختلف استفاده شد و سرانجام نیز با بحث در مجمع تشخیص مصلحت با نظر رهبری تدوین ؛نهایی و ابلاغ شد.»
سید محمد خاتمی با تاکید بر ضرورت استقلال دانشگاه یادآور شد:« در دولت اصلاحات هم و غم دولت بر این بود که دانشگاه روی پای خود بایستد و مورد احترام باشد و تلاش کنیم نیروهای خارج از دانشگاه اجازه و توان دخالت و اعمال نظر به هر صورت را نداشته باشند.»

رئیس جمهور سابق کشورمان در این‌باره گفت:«اختیارات هیات‌های امنا در اداره دانشگاه‌ها و انتخابی شدن مدیریت های دانشگاهی از جمله ضرورت های مشارکت دانشگاهیان در تصمیم سازی های کشور است که دولت در دوران اصلاحات توانست تنها گام های اولیه در آن مسیر بردارد.»
سید محمد خاتمی استقلال دانشگاه و رعایت حقوق و حرمت دانشگاهیان و دانشجویان را در هر شرایطی ضروری و لطمه مداخله های سیاسی و امنیتی را مخل ایفای نقش‌های واقعی دانشگاه دانست.
وی انتظارات جامعه را از دانشگاه و دانشگاهیان در تامین سه هدف خلاصه کرد و گفت:« اولین هدف علم‌اندوزی و پژوهش است که بدون دستیابی به آن هیچ گامی را نمی‌توان برداشت و حتی حیات اجتماعی، تاریخی، سیاسی و مدنی با مشکلات مختلف مواجه و بلکه نابود خواهد شد.»
خاتمی در ادامه گفت:«دومین هدف کار‌آمدی بدین معناکه افراد چگونه می‌توانند علم را به کار گیرند و کشور و جامعه را با این علم اداره کنند؛کارآمدی فقط تربیت نیروی علمی و انسانی کارآمد نیست، بلکه این است که دانشگاه عالم به مدیران ما کمک کند که کارآمد شوند، یعنی راه مدیریت علمی و منطقی را به آنها بیاموزند و اگرتصمیم‌سازان ما عالمان ما باشند آن‌وقت مدیریت کار آمدی در کشور داریم و تصمیم گیران نیز درست عمل می کنند.»

خاتمی تصریح کرد:«هدف سوم روشنفکری است و روشنفکر یعنی کسی که از خود بیرون آمده و به سرنوشت جامعه می‌اندیشد و اهل نقد و نظر است وعظمت، پیشرفت، آزادی و اعتلای جامعه خود را می‌خواهد.»
رئیس دولت اصلاحات افزود:«روشنفکر کارآمد باید دو خصوصیت داشته باشد که دانشگاه‌های ما باید و می‌توانند در این زمینه کار کنند، یکی اینکه چون وجود انسان تاریخی است کسی روشنفکر خواهد شد و می‌تواند در جامعه اثر مثبت بگذارد که با سنت آشنا و مانوس باشد.»
وی ادامه داد:«در کشور ما اسلام بطور خاص در شکل‌دهی این سنت و ساختن هویت تاریخی و فرهنگی جامعه ما موثر است و وقتی می‌گوییم اسلام، اسلامی را می‌گوییم که غیر مسلمان هم در آن امکان رشد پیدا بکند.»
خاتمی خصوصیت دیگر روشنفکر را آشنا بودن به اقتضائات زمان عنوان کرد و گفت:«کسی که زمان خودش را نمی‌شناسد، تاثیر وتاثرعوامل، خواست‌ها و توقعات تاریخی جامعه را نمی‌شناسد و در زمان خودش نیست، نمی‌تواند زبان مناسب برای جامعه‌ خود پیدا کند و جامعه هم حرف او را نمی‌شنود و راه حل هایی که ارائه می دهد به جای اندیشه بر توهم استوار است.»
رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدنها تصریح کرد:«روشنفکر کسی است که با سنت و اقتضائات زمان خود آشنا باشد و بداند او در این زمان دارد زندگی می‌کند و چگونه می‌تواند از سنت که پایه اجتماعی‌ اوست بهره‌برداری و حتی نوآوری کند تا بتواند گذشته‌اش برای آینده‌اش معنا داشته باشد و پیش برود.»
وی تاکید کرد:«روشنفکر کسی است که از امکانات عظیم موجود، بتواند استفاده کند و برای ملت  سربلندی،استقلال و عظمت بیافریند تا همه احساس حرمت بکنند.»

رئیس‌جمهور سابق کشورمان در تبیین این مسئولیت یادآور شد:«روشنفکر کسی است که توقع زمانش را بشناسد و من بارها گفته‌ام زمانه ما زمانی است که در آن دیگر هیچ انسانی در وجدان خودش هیچ نوع حکومت استبدادی و دیکتاتوری را بر نمی‌تابد و رد می‌کند. از جمله دلایل آن هم همین است که امروز دیکتاتورهای زمان نیز ادعای مردمی‌بودن می‌کنند ؛ این‌ها مساله زمان ماست و متعلق به شرق و غرب نیست و انتقاد و بیان آزاد عقاید و اندیشه‌ها امروز دیگر به عنوان یک حق شناخته شده است.»
سید محمد خاتمی با تاکید بر نقش دانشگاهیان در این زمینه گفت:«متاسفانه ما گرفتار  بحران تفکر هستیم که باید با استمداد از سنت و روح زمانه بتوانیم این بحران را حل کنیم و به یک جمع‌بندی درستی برسیم  و دانشگاه‌ها و محافل علمی می‌توانند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشند.»
وی لازمه تحقق این نقش را وجود امنیت اجتماعی و احساس رضایت همه افراد جامعه و نخبگان به خصوص جامعه دانشگاهی دانست و گفت:«رضایت مبنای رشد اجتماعی و نقد به تعبیر امیرالمومنین علی (ع) وظیفه جامعه و حق والیان است پس ایجاد محدودیت در مسیر نقد قدرت موجب کاهش رضایت عمومی و محروم کردن جامعه و حکومت از یک حق اساسی است.»
رئیس بنیاد باران در این باره اظهار داشت:«نظام اسلامی چنانکه در منابع دینی و تاریخی ما آمده است و در انقلاب و اندیشه حضرت امام نیز ریشه دارد ؛نظامی است انسانی و اخلاقی که باید همه شهروندان را در بر بگیرد و محدود به سلیقه‌ها؛افراد و گروه‌های خاص نشود و جلب رضایت نخبگان و آحاد جامعه را مد نظر داشته باشد.»
سید محمد خاتمی با اشاره به این مساله به بررسی وقایع اخیر کشور پرداخت و گفت:« بزرگترین عامل تضعیف نظام؛کاهش رضایت مردم و اعمال خشونت به هر شکلی است.خشونت از هر سو به خصوص از ناحیه حکومت مضر به حال جامعه؛دین و نظام است.اعمال خشونت از جانب حکومت تندروی و نارضایتی در جامعه به دنبال می آورد واگر در جامعه نارضایتی و بی‌اعتمادی بود و روز‌به‌ روز گسترش پیدا کرد، اولین ضربه به اسلام و نظامی که نام اسلام را دارد می‌خورد، اگر خدای نکرده رفتارها و برنامه ها طوری باشد که در ذهن جامعه القاء شود که در این نظام خشونت و ارعاب و تهدید رسمیت دارد و دشمنان هم از این زمینه استفاده کنند بیش از همه خود نظام زیان می بیند.»
سیدمحمد خاتمی در ادامه این بحث اظهار داشت:« امروزسئوال این است که بخصوص در جریان حوادث اخیر، رضایت جامعه و بخصوص نخبگان آن افزایش پیدا کرده است؟اگر نکرده است باید فهمید که مشکل وجود دارد و عاملان این وضع تضعیف‌کنندگان نظام در اینجا کسانی هستند که سبب نارضایتی بیشتر در جامعه شده‌اند.»
وی تصریح کرد:« این جامعه متعلق به ماست. اما چرا اینقدر فضا تنگ شده است؟چرا اینقدر نیروهای ارزنده‌ای که انتقاد یا حرف دارند،  نه تنها حذف می‌شوند بلکه مورد هرگونه اهانت و فشاری قرار می‌گیرند؟»
رئیس دولت اصلاحات افزود:«وقتی به دانشجو، استاد،عالم، هنرمند،  نیروهای اهل فکر و سابقه‌دار و جبهه رفته و نیروهایی که می‌گویند قانون اساسی را قبول داریم البته انتقاد هم داریم هرگونه ناسزا و نسبتی به آنها می‌دهند متاسفانه شعارهایی در جامعه مطرح می‌شود که هیچ کدام از ما نمی‌پسندیم؛نظام تضعیف می شود و ایران چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی آسیب می بیند.»
وی در توضیح دلایل شرایط به وجود آمده گفت:«اینها به این دلیل است که به مردم احترام نمی‌شود، اعتراض و انتقاد براندازی به حساب می‌آید، رسانه‌های رسمی ما هر چه توانستند ناسزا و دروغ به افرادی می گویند که مورد توجه مردم هستند و همه اینها به نظام لطمه می‌زند.»
سید محمد خاتمی برای حل این مسائل گفت:« همه باید به قانون اساسی بازگردیم و در چارچوب قانون اساسی و معیارهای اسلامی حرکت کنیم؛باید پذیرفت که نمی‌توان بصورت پادگانی جامعه و دانشگاه را اداره کرد و این نحوه مدیریت به زیان مادی و معنوی و حیثیتی جمهوری اسلامی است.»

رئیس جمهور سابق کشورمان در این زمینه افزود:« انتظار این بود که کم کم فضا غیر امنیتی شود ، نه اینکه انتقاد و نقد کردن این همه هزینه برای جامعه داشته باشد، باید به خاطر داشت کسی که  نقد می‌کند برانداز نیست بلکه دلسوز انقلاب و جامعه است.»
سیدمحمد خاتمی خاطر نشان کرد:« اما آیا امروز انتقاد منطقی هزینه ندارد؟آیا منتقد متهم به انواع اتهاماتی که شایسته بدترین دشمنان کشور و ملت است ، نمی‌شود؟ اگر جواب این سئوالات مثبت است ؛ اینها نشان‌دهنده انحرافی است که باید اصلاح شود و به راه درست بازگردد.»
خاتمی در پایان این دیدار تصریح کرد:«مبنای حرکت قانون اساسی است؛ ما ایران سربلند را می‌خواهیم، ما می‌خواهیم مردم حکومت را از خود بدانند و حکومت مردم را از خود بداند و همچنین انتقاد از خود را نعمت بداند، همانگونه‌ای که امام راحل فرمود انتقاد، بلکه تخطئه یک هدیه الهی است و مراد امام از انتقاد و تخطئه ؛انتقاد از خودشان و مسئولان بلند پایه بود.»
پنج تن از استادان دانشگاه علم و صنعت پیش از ایشان به تشریح مسائل موجود کشور و دانشگاهها و راه های برون رفت از وضعیت نا مطلوب کنونی پرداخته و به عنوان کسانی که سالها در محیط دانشگاهی و صحنه جامعه و مسئولیت ها و مدیریت ها حضور داشته اند و مسائل را از نزدیک لمس می کنند نگرانی شدید خود را از وضعیت مدیریت غیر کارشناسانه، غیر علمی، غیر واقع بینانه و سلیقه ای در ابعاد مختلف فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی،صنعتی،کشاورزی و سیاسی امنیتی،دیپلماسی و روابط خارجی،رسانه‌ای و اطلاع رسانی، قضایی و حقوقی ابراز و خطر رکودها و تخریب‌ها وحیف و میل‌های ثروت‌های ملی، از بین رفتن و سوختن فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی که می‌توانست بسیار ارزنده و پیش‌برنده در روند توسعه همه جانبه کشور باشد روش برخی جریان ها برای یک صدایی کردن و امنیتی کردن جامعه خصوصا فضای دانشگاه ها و تضعیف نقش مستقل عملکرد قوه قضاییه و قوه مقننه و مجلس خبرگان، دخالت دستگاه‌های امنیتی نظامی و انتظامی در اموری که طبق قانون اساسی از ورود به آنها نهی و منع شده‌اند عدم شفافیت در اطلاع رسانی و انعکاس واقعیت‌ها و دیدگاهها و انتقادهای جریان های سیاسی و مردمی قانونی بد بین کردن و تفرقه افکنی بین طیف های مختلف اجتماعی و جریان های فکری و سیاسی و نهادهای مردمی و قطبی کردن جامعه بیان کردند و بر اساس آنها برخی راه‌کارها را با تکیه بر قانون اساسی برای برون رفت از این شرایط ارائه دادند و بر التزام عملی همه نهادها و دستگاههای کشور به همه موارد قانون اساسی و اطمینان دادن عملی به مردم در جهت تامین خواسته های اکثریت ملت و حقوق اقلیت ها تاکید کردند.
در این دیدار همچنین بسترهای مساعد در توسعه صنعتی و نگرانی ها از وضع اقتصاد و مدیریت کشور مورد اشاره قرار گرفت و ظرفیت‌ها و مخاطره‌های پیش روی جنبش اصلاحات و اینکه از تجربه‌های مشروطیت و انقلاب اسلامی و اصلاحات چگونه در این دوران باید بهره گرفت ؛ بر فرصت ها و تهدید هایی که در برابر جامعه دانشگاهی و زنان وجود دارد تاکید شد.

دادگاه محسن صفایی فراهانی شنبه برگزار می شود




دادگاه مهندس محسن صفایی فراهانی، عضو شورای مرکزی حزب مشارکت ایران اسلامی روز شنبه ۲۳ آبان ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار می شود
هوشنگ پوربابایی، وکیل مدافع صفایی فراهانی در گفتگو با ایسنا، با بیان این مطلب، اظهار داشت: طی مراجعه‌ای که صبح امروز به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب داشتم، پرونده موکل را مجددا مطالعه کردم.
وی با بیان این‌که قرار است امروز بعد ازظهر با موکلم در زندان اوین ملاقات داشته باشم، گفت: در این ملاقات برای دفاع در جلسه دادگاه تبادل نظر صورت می‌گیرد.
همچنین ملاقاتی نیز روز دوشنبه این هفته با آقای محسنی صفایی فراهانی داشتم
محسن صفایی فراهانی، عضو ارشد حزب مشارکت ایران اسلامی یکروز یعد از انتخابات دهم بازداشت و تاکنون در بند کودتاگران گرفتار است. او نیز همچون سایر سران اصلاحات پس از تحمل 4 ماه حبس در سلول انفرادی به سلول های دونفره منتقل شد.

پیکر احسان فتاحيان در كرمانشاه به خاک سپرده شد


صبح امروز پیکر احسان فتاحيان در قبرستان شهر كرمانشاه به خاک سپرده شد. این در حالیست که پس از اجرای حكم اعدام احسان فتاحيان فعال سياسی كُرد در بامداد روز گذشته و انتقال جسد وی به سردخانه قبرستان سنندج به خانواده فتاحيان گفته شده بود كه با دستور دادگاه تا دور روز ديگر جنازه وی تحويل خانواده داده خواهد شد.

صبح امروز پیکر احسان فتاحيان در قبرستان شهر كرمانشاه به خاک سپرده شد. این در حالیست که پس از اجرای حكم اعدام احسان فتاحيان فعال سياسی كُرد در بامداد روز گذشته و انتقال جسد وی به سردخانه قبرستان سنندج به خانواده فتاحيان گفته شده بود كه با دستور دادگاه تا دور روز ديگر جنازه وی تحويل خانواده داده خواهد شد.
به گزارش هرانا به نقل از سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ، اما صبح امروز در تماس با پدر احسان فتاحيان با اين تعهد كه هيچ اطلاع رسانی در مورد برگزاری مراسم تشيع جنازه از سوی خانواده صورت نخواهد گرفت و مراسم خاكسپاری در حد حضور افراد نزديك خانواده برگزار خواهد شد جسد احسان فتاحيان را برای دفن در اختيار خانواده وی قرار دادند.
از آن‌جا كه احسان فتاحيان اهل شهر كرمانشاه بوده است جسد وی با درخواست خانواده برای دفن به قبرستان اين شهر منتقل و در باغ فردوس به خاك سپرده شد. مزار احسان فتاحيان بدون اين‌كه نام و مشخصات وی روی آن نوشته شده باشد در دوردست‌ترين قطعه اين قبرستان به شماره 61، رديف 4، قبر 28 واقع شده است.
بعد از ظهر فردا نيز مراسم ختم احسان فتاحيان از طرف خانواده در مسجد شهرك كارمندان كرمانشاه واقع بين ايستگاه 6 و 7 اين شهرك از ساعت 2:30 تا 4:30 برگزار خواهد شد. نهادهای اطلاعاتی و امنيتی نسبت به حضور افرادی غير از بستگان آشنايان و بروزهر گونه ناآرامی در مراسم به خانواده فتاحيان هشدار داده‌اند.
اصلاح خبر: دفن جسد احسان فتاحيان بدون اطلاع خانواده صورت گرفته است

خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان: احسان فتاحيان بدون اطلاع خانواده دفن شده است.
به دنبال انتشار خبر دفن احسان فتاحيان توسط خانواده وی در قبرستان شهر كرمانشاه از سوی خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر كردستان اين خبر با اطلاعات بيشتری كه از طريق خانواده فتاحيان به دست آمد بدين شكل تصحيح می‌گردد.

عصر روز گذشته جسد احسان فتاحيان بدون اطلاع خانواده و به شكل مخفيانه از سنندج به كرمانشاه منتقل شده و در نقطه‌ا‌ی دورافتاده در قبرستان شهر كرمانشاه دفن گرديده است.
صبح امروز در تماس با پدر احسان فتاحيان به وی گفته می‌شود برای يافتن قبر پسرش می‌تواند به باغ فردوس كرمانشاه مراجعه كند.  
مزار احسان فتاحيان بدون اين‌كه نام و مشخصات وی روی آن نوشته شده باشد در دوردست‌ترين قطعه قبرستان كرمانشاه به شماره 61، رديف 4، قبر 28 واقع شده است.

تظاهرات وسیع در شهر های کردستان علیه اعدام فتاحیان


تظاهرات وسیع در شهر های کردستان علیه اعدام احسان فتاحیان زندانی سیاسی کرد

عصر امروز در شهر سنندج در تظاهرات که به علت اعدام احسان فتاحیان برگزاربا دخالت  نیرو های امنیتی و لباس شخصی با باتون و مشت و لگد به جمعیت به خشونت گرایید

بنا به گزارش هرانا نقل از رادیو فرانسه  عصر امروز در شهر سنندج در تظاهرات که به علت اعدام احسان فتاحیان برگزاربا دخالت  نیرو های امنیتی و لباس شخصی با باتون و مشت و لگد به جمعیت به خشونت گرایید
اعلام خبر حیرت انگیز اعدام احسان فتاحیان موجی از تاسف و انزجار در سراسر کشور و نیز محافل حقوق بشر در جهان برانگیخت.  به همین مناسبت امروز بعد از ظهر در سنندج - و آنگونه که گفته می شود در بسیاری از شهر های کردستان - در اعتراض به اعدام این جوان کرد مردم دست به تظاهرات زدند که متاسفانه با ضرب و شتم ماموران امنیتی مواجه شد.

4سال حبس تعزیری برای یک دانشجو



حسام سلامت، دانشجوي رشته جامعه شناسي در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه تهران به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش موج سبز آزادی، حسام سلامت در پي حوادث بعد از انتخابات دوره دهم در تهران توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شد.
او که پس از گذراندن دو ماه حبس در بند 209 اوين با قرار وثيقه 200 ميليون توماني آزاد شده بود، هفته گذشته در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به تحمل چهار سال حبس تعزيري محكوم شد.

تداوم فضای امنیتی در دانشگاه شیراز


در پی یورش نیروهای لباس شخصی به داخل دانشگاه شیراز در روز 13 آبان و ضرب و شتم دانشجویان و بازداشت بیش از 20 دانشجو، جو دانشگاه شیراز به شدت امنیتی شده است.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، فریاد "الله اکبر" دانشجویان کوی خوابگاه های دانشگاه شیراز پس از حمله این نیروها بلندتر از شب های گذشته به گوش می رسد و دانشجویان پس از دستگیری تعدادی از همکلاسی هایشان در روز 13 آبان، شعارهایی را در حمایت از آنها سر می دهند.
لازم به ذکر است که از میان دانشجویان بازداشتی دانشگاه شیراز در 13 آبان، 7 دانشجو تاکنون آزاد نشده و به زندان مخوف عادل آباد منتقل شده اند.
دانشجویان معترض در اعتراض به این حمله وحشیانه با اعتصاب و چیدن سینی های غذا در محوطه دانشگاه اعتراض خود را نسبت به بی کفایتی مسئولین دانشگاه در حفاظت از جان دانشجویان اعلام داشتند.
در ادامه این اعتراض یکشنبه شب بیانیه ای مبنی بر تجمع در صبح روز دوشنبه از سوی دانشجویان معترض در سطح خوابگاه ها پخش شد.
به دنبال پخش این بیانیه نیروهای حراست و انتظامات دانشگاه از ساعت 10 صبح با حضور در پردیس دانشگاه شیراز (محل اعلام شده برای تجمع) از تجمع دانشجویان جلوگیری کردند.
نیروهای حراست حتی از توقف دانشجویان در محوطه پردیس جلوگیری می کردند. از سوی دیگر چند تن از نیرو های حراست، مامور مراقبت از فعالین دانشجویی شناخته شده دانشگاه شیراز شده و آنها را به شدت تحت نظر داشته اند.
در نهایت امنیتی شدن بیش از حد فضای دانشگاه باعث تجمع دانشجویان در محوطه پردیس دانشگاه شده و دانشجویان به این اقدام حراست اعتراض کردند.
در ادامه دانشجویان بسیجی نیز با حضور در محل قصد ایجاد درگیری با دانشجویان معترض را داشتند که این اقدام آنان بی نتیجه ماند.

دیدار عبدالله نوری با علی تاجرنیا و ابراهیم امینی

21 آبان 88


عبدالله نوری، وزير كشور دولت اصلاحات به ديدار دکترعلي تاجرنيا و ابراهيم اميني که به تازگی از زندان کودتاگران رهایی یافته اند، رفت.
به گزارش ايلنا، عصر روز گذشته عبدالله نوري به منزل سيد ابراهيم اميني و علي تاجرنيا رفت و از آنان دلجویی کرد.
وي در اين ديدار تاكيد كرد: دستگيري‌هاي صورت گرفته پس از انتخابات نه تنها زمينه را براي بهبود اوضاع فعلي بهبود نمي بخشد، بلكه موجب پيچيده تر شدن اوضاع مي‌شود.
تاجرنیا و امینی نیز شرحی از دوران بازداشت خود بيان كردند.علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی در تاریخ 28 خرداد توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد. او ابتدای هفته گذشته پس از تحمل نزدیک به 5ماه حبس از زندان آزاد شد.
ابراهیم امینی نیز از نزدیکان مهدی کروبی است که اواخر شهریور ماه پس از افشاگری کروبی درخصوص تجاوز به زندانیان دختر و پسر در بازداشتگاه ها و پلمب دفتر حزب اعتمادملی و دفتر مهدی کروبی، بازداشت شد.

در تجمع خانواده های زندانیان سیاسی مقابل قوه قضائیه اعلام شد:
خواسته های خانواده های زندانیان سیاسی



خانواده های زندانیان سیاسی در سومین تجمع خود که این هفته در مقابل قوه قضائیه، برگزار شد، با خطاب قرار دادن سیستم قضائیه رهایی آزادگان دربند و اجرای قانون و عدالت برای همه را خواستار شدند. این تجمع که با حضور خانواده های بازداشت شدگان غیرقانونی پس از انتخابات، شامل تعدادی از سران اصلاح طلب و فعالان سیاسی و حزبی، روزنامه نگاران و اسرای کمیل سبز انجام شد، بیش از دو ساعت به طول انجامید و پس از گفتگو با نمایندگان قوه قضائیه و درخواست ملاقات آقای صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور با ارائه نامه ای که متضمن خواسته های قانونی خانواده ها به پایان رسید.
نیروی انتظامی مستقر در منطقه چند بار از تجمع کنندگان خواست تا دست نوشته ها و پلاکاردهای خود را جمع کنند و به تجمع شان خاتمه ببخشند که پاسخ گویی مقامات قضائی ، شرط انجام این درخواست از جانب خانواده ها اعلام شد و گفتند: بیش از شما خود ما از این اقدام متأسفیم که بهترین فرزندان انقلاب و ایران باید دربند باشند و خانواده های آنان علیرغم گرفتاری های معمول این روزهای سخت، هر روز تا شب پیگیری کار آنان بوده یا جواب نگیرند یا جواب سربالا بگیرند.
خواسته های اعلام شده خانواده ها در نامه به قوه قضائیه به شرح ذیل است:
- آزادی فوری اسرای کمیل سبز
- آزادی فوری زنان بی گناه دربند از جمله مهندس آذر منصوری، نفیسه زارع کهن، محبوبه حقیقی، فریبا پژوه و مهدیه مینوی و دیگران
- تشکیل دادگاه صالحه آزادگان دربند به شکل علنی ( با توجه به این که نامشان در کیفرخواست های عمومی آمده است )
- اجازه انتخاب وکیل و معرفی عوامل بازدارنده از این حق قانونی
- معرفی عوامل فشار بر برخی خانواده های اسرای بعد از انتخابات
- سرعت در تشکیل دادگاه ها و آزادی فوری عزیزان دربند با تخفیف در قرار
لازم به ذکر است خانواده های زندانیان سیاسی بعد از انتخابات دهم، در بیانیه ای با اعتراض شدید به بی توجهی هایی که توسط دستگاه های مسئول نسبت به پرونده ها و وضعیت اسرا و خانواده هایشان می شود، اقدامات بعدی خود را شامل تجمع، تحصن و اعتصاب غذا و شکایت به مقام ها و مراجع بین المللی اعلام کرده بودند و در حال حاضر بخش اول اقدامات در حال اجراست. به گفته کمیته نمایندگی و پیگیری بازداشت های غیرقانونی بعد از انتخابات، تجمع بعدی در هفته آینده خواهد بود و زمان و مکان آن طی بیانیه ای به اطلاع عموم خانواده ها خواهد رسید. دو تجمع قبلی، مقابل دادستانی تهران با وعده های این مقام قضائی برای تسریع در آزادی بویژه برای کمیلیون اسیر که به گفته دادستان حکمی توسط ایشان برای دستگیری آنان صادر نشده بوده است، بهبود شرایط بازداشت شدگان، ملاقات های مستمر و منظم و تسریع در تشکیل دادگاه ها و نیز در مقابل خانه ملت با نگارش نامه سرگشاده ای به رئیس قوه مقننه برای تشکیل جلسه ای برای رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگان، برگزار شده بود.
خانواده های زندانیان سیاسی ضمن محکوم کردن هرگونه ایجاد تنش و آشوب و فتنه در روند رسیدگی به پرونده ها خصوصا توسط خبرگزاری ها و رسانه های دولتی و با امید به توقف اقدامات تحریک کننده برخی دستگاه های امنیتی با ادامه دستگیری جوانان مومن وفعال در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، تا آزادی همه بازداشت شدگان اقدامات اعتراضی خود را ادامه خواهند داد.
گفتنی است پس از پیگیری های انجام شده دفتر دادستانی کل کشور روز دوشنبه را برای تنظیم وقت ملاقات خانواده ها با دادستان درنظر گرفته است.