وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

گلشیفته فراهانی: در ایران، 7 ماه از من به خاطر حجاب بازجویی کردند

روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: اصغر فرهادی با تردید به سؤالاتی در مورد تظاهرات ایران که پس از انتخابات در کشورش روی داده پاسخ می دهد.

به گزارش رخداد، وی در پاسخ به فیگاور می گوید: "این انفجار ریشه های عمیقی دارد و تلاطم ها از خیلی وقت پیش به وجود آمده بود... اگر هر دولتی به شخصیت انسان احترام می گذاشت، بسیاری از مشکلات خود به خود حل می شد.

اصغر فرهای می افزاید: آقای احمدی نژاد به کسانی که مانند او فکر نمی کنند احترام نمی گذارد. ولی من امیدم را از دست نمی دهم و به هموطنان اعتقاد دارم. نمی گویم که فیلمسازی در ایران مشکلات خود را ندارد، ولی روحیه من به شکلی نیست که در این مورد اعتراض کنم یا در مورد سانسور اظهارنظر نمایم. من همیشه به موضوعات حساس روی آورده ام و در نهایت در فیلم هایم به همان موضوع می پردازم: قضاوت نسبت به دیگران."

گلشیفته فراهانی در نقش سپیده که درحال حاضر در پاریس و در تبعید بسر می برد می گوید: "سپیده آرزوی خوشبختی دیگران را دارد، ولی برخلاف میلش باعث بدبختی می شود." فراهانی در سال ۱۹۸۳ در تهران متولد شد و از ۴ سالگی قطعات شوپن و باخ را می نواخت. در ۱۴ سالگی برنده جایزه بهترین بازیگر زن به خاطر نقشش در فیلم "درخت گلابی" شد. او طی ۱۰ سال در ۱۷ فیلم نقش آفرینی کرده. پس از بازی در فیلم "مجموعه دروغ ها" ساخته ریدلی اسکات روابط او با کشورش کمی تیره شد. بازیگر مرد مقابل او در این فیلم لئوناردو دی کاپریو بود.

گلشیفته فراهانی می گوید: "زمانی که داشتم به لندن می رفتم تا برای فیلم شاهزاده پارس تمرین کنم، گذرنامه مرا در فرودگاه توقیف کردند و اجازه ندادند از ایران خارج شوم. به مدت ۷ ماه از من به خاطر بازی در فیلم ریدلی اسکات و همچنین شاهزاده پارس بازجویی می کردند. آنها بخصوص مرا مؤاخذه می کردند که چرا در فیلم مجموعه دروغ ها، در نیویورک، حجاب بر سر نداشتم. این واقعاً افتضاح بزرگی است."

او در سال ۲۰۰۸ موفق شد از ایران بگریزد. وی می افزاید: "درواقع همه می توانند به ایران وارد شوند، ولی مشکل خارج شدن از ایران است. . آرزوی من دستیابی به دموکراسی است. ولی بهای پرداخت آن چقدر است؟ "

هیچ نظری موجود نیست: