وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۱, چهارشنبه

تولد در پشت دیوارهای اوین

پارلمان‌نیوز: مراسم تولد فیض‌الله عرب سرخی و محمد قوچانی با حضور خانواد‌ه‌ها، اهالی مطبوعات و چهره‌های سیاسی، شب گذشته در مقابل زندان اوین برگزار شد.




به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، همزمان با شب تولد فیض‌الله عرب‌سرخی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و محمد قوچانی سردبیر روزنامه اعتماد ملی که در جریان حوادث پس از انتخابات بازداشت شده‌اند، مراسم جشنی به یاد سالروز تولد آنها روبروی زندان اوین برپا شد.



در این مراسم که خانواده‌های عرب‌سرخی و قوچانی با کیک و شرینی، پذیرای مهمانان شدند، تولد 34 سالگی قوچانی و 51 سالگی فیض‌الله عرب سرخی در غیاب خودشان جشن گرفته شد.



اکثر روزنامه نگاران و خبرنگاران روزنامه‌های اعتمادملی، هم‌میهن، شرق و هفته‌نامه شهروند امروز که محمد قوچانی سردبیری آنها را برعهده داشت، برای گرامی‌داشت تولد همکار خود به مقابل زندان اوین آمده بودند، همسر و مادر محمد قوچانی نیز در این مراسم پذیرای دوستان و همکاران او بودند.



اما برخی از چهره‌های سیاسی و هنری همچون جواد امام رییس ستاد میرحسین موسوی در تهران و یار قدیمی عرب سرخی در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، فخرالسادات محتشمی‌پور همسر مصطفی تاج ‌زاده دیگر عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، عمادالدین باقی، زهرا مجردی همسر محسن میردامادی، همسر زید آبادی، برادر رمضانزاده، ژیلا بنی یعقوب، پرستو سرمدی همسر حسین نورانی‌نژاد، باران کوثری بازیگر سینما به همراه مادرش، رخشان بنی اعتماد کارگردان و برخی از فعالان حقوق زنان نیز در این مراسم تولد حضور داشتند.



این مراسم که شب گذشته از ساعت 8 شب آغاز شد تا ساعت ده و نیم شب ادامه یافت.



مهمانان شعر تولد مبارک برای محمد قوچانی و فیض‌الله عرب سرخی که در بند هستند خواندند و برایشان آرزوی آزادی هرچه سریعتر کردند.



خانواده‌های این بازداشت شده‌ها نیز شمع‌های تولد را به نیابت از عزیزانشان فوت کردند.



در پایان این جشن حاضران با فریاد الله اکبر به سمت زندان اوین حرکت کرده خواستار آزادی این دو چهره و سایر زندانیان سیاسی در بند شدند



























هیچ نظری موجود نیست: