وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۱۹, یکشنبه

کردستان: مرگ در زیر شکنجه

یک شهروند کرد در زیر شکنجه در زندانی در کرمانشاه جان سپرده است و سه زندانی سیاسی کرد در خطر اعدام قریب الوقوع قرار دارند ...










اخبار روز: www.akhbar-rooz.com

شنبه ۱٨ مهر ۱٣٨٨ - ۱۰ اکتبر ۲۰۰۹







سایت حزب دموکرات کردستان ایران از مرگ احمد محمدی، شهروند کرد در زیر شکنجه خبر داده است. بنابر این گزارش احمد محمدی که مدتی قبل به همراه ٣ تن دیگر در منطقه ثلاث باباجانی بازداشت شده بود، بر اثر شکنجه‎های شدید در بازداشتگاه جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری کردستان، نامبرده که در مردادماه گذشته توسط نیروهای اطلاعاتی رژیم در منطقه ثلاث باباجانی بازداشت شده بود، هفته گذشته بر اثر شکنجه‎های شدید توسط مأموران اداره اطلاعات کرمانشاه، جان سپرد.

سه تن به نام‎های مجید علی ویسی، جلیل محمودی و صباح باباخانی نیز که به همراه وی بازداشت شده بودند، هر کدام به ۱۲ سال حبس و تبعید به زندان اردبیل محکوم شده‎اند.

در این گزارش به دلایل بازداشت این عده اشاره ای نشده است.



٣ زندانی سیاسی کرد در خطر اعدام

در همین حال عفو بین الملل با انتشار اطلاعیه ای از خطر اعدام قریب الوقوع سه زندانی کرد به اتهام «محاربه با خدا» خبر داده است. در فراخوان «اقدام فوری» عفو بین الملل که تحت عنوان «اعدام زندانیان کرد را متوقف کنید!» منتشر شده، آمده است:



سه مرد از اقلیت کرد ایران در خطر اعدام قریب الوقوع به سر می برند. این اقدام می تواند به تلافی موجی از ترورهای مسئولان در استان کردستان در شمال غرب ایران در طی سپتامبر ۲۰۰۹ باشد.

حبیب الله لطیفی، احسان (اسماعیل) فتاحیان و شرکو معارفی همگی به خاطر «محاربه با خدا» در پرونده های بی ارتباط با یک دیگر در طی دو سال گذشته به اعدام محکوم شده اند. گویا آنها در زندانی در سنندج، مرکز استان کردستان، در بند زندانیان محکوم به اعدام به سر می برند.

عفو بین الملل به نقل از تارنمای سنندج نیوز (http://senanews.blogfa.com) نوشته است: یک قاضی در سنندج از قوه قضاییه در تهران پایتخت ایران دستور اجرای اعدام این زندانیان کرد را دریافت کرده است. گویا رئیس دادگستری سنندج نامه ای به مقام رهبری نوشته و درخواست اجازه برای اجرای اعدام ها را کرده است. منابع کرد گزارش کرده اند که برخی از زندانیان سیاسی کرد اخیرا از زندان سنندج به زندان های دیگری در ایران منتقل شده اند. به باور آنها این اقدام ممکن است به قصد کنترل ناآرامی ها در زندان در صورت اجرای اعدام ها صورت گرفته و نشانه دیگری از نزدیک بودن زمان اجرای اعدام ها است.

مقامات ایران در اعدام زندانیان سیاسی در مواردی که گمان می کنند افراد دیگری از همان گروه مرتکب جرم شده اند دارای سابقه هستند. گمان می رود که حبیب الله لطیفی، احسان (اسماعیل) فتاحیان و شرکو معارفی به خاطر عضویت در حزب حیات آزاد کردستان که گروهی ممنوعه است و فعالیت برای آن محکوم شده اند. گزارش هایی از دیگر منابع در ایران حاکی است که آنها احتمالا به سلول انفرادی منتقل شده اند که این کار اغلب پیش از اعدام صورت می گیرد.

عفو بین الملل از هواداران خود خواسته است

• از مقامات بخواهند حبیب الله لطیفی، احسان (اسماعیل) فتاحیان و شرکو معارفی را اعدام نکنند و در حکم اعدام آنها تخفیف قائل شوند؛

• از این موضوع که ممکن است اعدام آنها به قصد تلافی جرائم ارتکابی به وسیله اشخاص دیگر باشد، ابراز نگرانی کنند؛

• از مقامات بخواهند فورا و به عنوان گام نخست در راه پایان دادن به مجازات اعدام، تمام اعدام ها را بطور کامل متوقف کنند.




هیچ نظری موجود نیست: