وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۲۰, دوشنبه

درخواست عربستان سعودی برای حمله ی آمریکا و اسرائیل به ایران


شکی نیست که پیشرفت گفتگوها میان ایران و پنج بعلاوه ی یک، که پیش زمینه ی برقراری رابطه میان ایران و آمریکاست، کل سیاست خاورمیانه و جهان را وارد یک فرایند نوین خواهد کرد. چنین امری، چیزی جز پایان انقلاب اسلامی و تبدیل ایران منقلب شده ی اسلامی به یک ایران ِ هر روز ایرانی تر شونده، نیست. این دستاورد، دستاورد چکمه پوشان و سربازان ایرانی ست که گفتمان آمریکا ستیزانه ی روحانیت را، که روشنفکری سکولار نیز همواره از آن پشتیبانی کرده است، به یک «گفتمان ایرانی» تبدیل کرده است.




گفتگوهای ژنو دارند به بار می نشینند، و کسانی در این جا و آن جای ایران و جهان به سختی هراسیده اند. اسلام صنفی، یعنی روحانیت طفیلی که دیگر همه ی کارت های اش را در ایران باخته است، بزرگ ترین بازنده ی بازسازی روابط ایران با آمریکاست. چرا که در چنین شرایطی دیگر ته مانده ی روضه های کسان نیز به همان چیزی که هستند، یعنی امری پوچ، بدل می شوند. بازنده ی دیگر، روشنفکری کلاسیک ایرانی، و یا، همان روحانیت سکولار است. آشتی نظامیان ایرانی با غرب، نه یک آشتی از سر زبونی، بلکه یک آشتی مقتدرانه و با رعایت منافع بلندمدت ایرانزمین خواهد بود. روشنفکری اما، به آن دلیل که همه ی خوراک فکری و روحی اش را از پسمانده های سفره ی فکری غرب فراهم آورده است، هرگونه رابطه ی مبتنی بر عزت نفس با غرب را، یک خیانت به تمدن غرب و یک امتیاز نابجا برای ایرانزمین می داند. این روشنفکری هنوز این سخن شاه ایران را که می گفت ایران دیگر به چشم آبی ها باج نمی دهد بر او نبخشیده است، پس مسلم است که اقتدار نوین ایران را نیز، که مدیون هر چه منزوی تر شدن روحانیت و خود روشنفکری از یک سو، و قدرت مند تر شدن سپاهیان از سوی دیگر است، به هیچ وجه برنتابد.



این چنین است که هم روحانیت، هم روشنفکری که بزرگ ترین دستاورد اش به قدرت رساندن روحانیون بوده است، و هم دشمنان سوگند خورده و تاریخی ایران، به ویژه بیابان نشین های حجاز، سخت در این فکر باشند که کار سپاهیان ایرانزمین را با یک حمله ی نظامی از سوی غرب یکسره کنند و یکبار دیگر ایران را، اگر چیزی از او بازمانده باشد، به دست روحانیت بسپرند.



عربستان سعودی رسما درخواست کرده است که به ایران حمله شود، مجید محمدی، یک آموزش دیده ی حوزه ی علمیه ی قم که اینک برای رادیو فردا قلم می زند و از کنار گذاشته شدن روحانیت سخت برافروخته شده است، به نوعی دیگر خواستار سرنگونی سپاهیان شده است، حتا اگر به گفته ی خود اش، به یک حمام خون بینجامد. به متن ایران سوزانه ی محمدی در جایی دیگر خواهیم پرداخت؛ در اینجا مهم این است که ملت ایران، به دشمنی دیرینه ی اهل حجاز با سرزمین زرتشت و کوروش بنگرد؛ شمشیر حجاز همیشه گوشت تن ایرانزمین را بریده است، همچنان که متولیان سنت حجاز در ایرانزمین، یعنی روحانیت، بر سفره ی مغز ایرانیان نشسته و ضحاک وار، ذهن های اهورایی اهل تیسفون را مسموم کرده اند؛ کهریزک، نتیجه ی منطقی چنین مسمویت تمدنی ای به شمار می رود.



اکنون اما، که کار ستون پنجم حجاز در ایرانزمین، یعنی روحانیت، به پایان خط خود رسیده است و از روحانیت، دیگر کاری برای نابودی ایرانزمین بر نمی آید، اکنون که سربازان ایرانزمین دست روحانیت را هر چه بیشتر از اهرم های قدرت بریده اند و دیگر کمتر جایی برای ابراز وجود این قشر ایران ستیز و همواره دشمن با انسانیت و خرد مداری گذاشته اند، اکنون که ایرانیان، از شاه تا روستا نشین اش، خواستار بازگشت ایرانزمین به مبانی تمدن ایرانشهری شده اند و فریاد زنده باد کوروش آسمان ایرانزمین را درنوردیده و فروهرها، در سراسر ایرانزمین، بر گردن فرزندان کوروش و زرتشت می درخشند، آری، در چنین پیرامونی ست که خود اهل حجاز رسما وارد بازی شده و نابودی تمام و کمال ایرانزمین را از اسرائیل و آمریکا خواستار شده اند. از روشنفکری چشمداشتی نیست، اما بر همه ی نیروهای متعهد به ایرانزمین است که پاسخی روشن و بدنافهمیدنی به این دُرُشتی و مرز شکنی اهل بیابان بدهند.



به گزارشی بنگریم که نشان دهنده ی یک خواست 1400 ساله برای نابودی ایرانزمین است:



در حالی که اروپا و آمریکا و همچنین ایران به دنبال تعامل سازنده برای حل بخشی از مشکلات موجود در منطقه خاورمیانه هستند ، اعراب خواهان حمله آمریکا و اسرائیل به ایران شدند .



به گزارش «جی تی ای »، "عبدالعزیز سقر" ، رئیس مرکز تحقیقات خلیج(فارس) در دوبی ، در اظهار نظری گفته است که غرب باید برای ممانعت از ایران در دست یابی به سلاح هسته ای ، با این کشور برخورد نظامی کند. روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» هم گزارش داد که "عبدالعزیز" گفته است: من دوست دارم همین اکنون کارم را از دست بدهم ، اما نمی پذیرم که مابقی عمر خود را در کنار یک قدرت هژمون همچون ایران، که دارای سلاح هسته ای است، به سر کنم .

بر اساس این گزارش "سقر" همچنین گفته است که اسرائیل می تواند حمله به ایران را آغاز کند ، ولی توانایی ادامه آن را ندارد ، اما آمریکا هم می تواند حمله به ایران را آغاز و هم می تواند آن را ادامه دهد. رئیس مرکز تحقیقات خلیج(فارس) همچنین افزوده است که کشور های منطقه می توانند در صورت حمله به ایران ، حملات تلافی جویانه محدود ایران را کنترل کند ، اما هرگز نمی توانند زندگی در کنار یک ایران هسته ای را بپذیرد.



به نظر می رسد پس از سالها بی برنامه گی در سیاست خارجی ایران اکنون که ایران منبعث از چشم انداز بیست ساله توسعه اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی کشور ، نظریه تعامل سازنده را در راس برنامه های خود در حوزه سیاست خارجی کشور قرار داده است ، طبیعی است که کشور ها و شخصیت های تندرو جهان عرب این رویکرد را بر نتافته و به نوعی در صدد ممانعت از پیشبرد این استراتژی بر آیند ، اما روند تحولات بین المللی به خوبی نشان می دهد که پس از سالها یکه تازی ایالات متحده آمریکا به ویژه در دوران حکومت جرج بوش ، اکنون عقلای کشور ها به این نتیجه رسیده اند که بدون تعامل سازنده با بازیگران موثر بین المللی و منطقه ای هم چون ایران نمی توان دورنمای روشنی از استقرار صلح و ثبات را در جهان به دست آورد.

برگرفته از تابناک




هیچ نظری موجود نیست: