وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۷, شنبه

سلطانيه: ايران به قطعنامه عمل نخواهد کرد، راديو بين‌المللی فرانسه

يک روز پس از صدور قطعنامۀ شورای حکام عليه ايران، علی اصغر سلطانيه اعلام کرد ايران به قطعنامه عمل نخواهد کرد.
نمايندۀ ايران در آژانس بين المللی انرژی اتمی گفت اين قطعنامه فضای همکاری فعلی ايران با آژانس را مختل می کند و با صدور اين قطعنامه، ايران همکاريهای دواطلبانۀ خود را ديگر ادامه نخواهد داد.
وی که فضای جلسۀ آژانس انرژی اتمی را تا پيش از ارائۀ طرح قطعنامه توسط آلمان عادی توصيف کرد، افزود:" تاکنون هيچ قطعنامه ای عليه ايران از سوی شورای امنيت و يا شورای حکام مانع از ادامۀ فعاليت های صلح آميز ايران نشده است و اين قطعنامۀ اخير نيز تاثيری در برنامۀ هسته ای ايران نخواهد داشت".
علی اصغر سلطانيه از اينکه در اين قطعنامه، همکاری ايران در بارۀ بازديد بازرسان آژانس انرژی اتمی از نيروگاه اتمی " فوردو" در نزديکی قم ناديده گرفته شد، اظهار تاسف کرد. وی همچنين با اشاره به اينکه نه کشور عضو شورای حکام از جمله اندونزی که رياست اين شورا را به عهده دارد، به اين قطعنامه رای ندادند، افزود:" به هنگام بررسی قطعنامه در شورای حکام، يک نوع دو دستگی بين کشورهای حاضر ايجاد شده بود و يک بلوک از ايران حمايت می کردند و بلوک ديگر قطعنامه را دنبال می کردند که اين دودستگی می تواند در دراز مدت برای آژانس خطرناک باشد".
وی صدور قطعنامه عليه ايران را عامل تفرقه در شورای حکام دانست و گفت صدور قطعنامه عليه ايران يک اشتباه تاريخی است و طراحان اين قطعنامه بزودی متوجۀ اشتباه خود خواهند بود.
نمايندۀ ايران در آژانس انرژی اتمی همچنين گفت:" با صدور اين قطعنامه ايران تنها در چارچوب پيمان ان.پی.تی با آژانس همکاری خواهد داشت و کاهش همکاری های دواطلبانه با آژانس را موجب خواهد شد".
علی اصغر سلطانيه به کشورهای غربی توصيه کرد از فشار سياسی بر ايران دست بردارند و گفت:" اگر کشورهای غربی يک مثال داشته باشند که ايران بر اثر فشار سياسی مبادرت به انجام کاری کرده است، اعلام کنند. ما هرگز به فشارها تسليم نمی شويم و دنيا بداند ايران در دنبال کردن فعاليت های صلح آميز هسته ای خو درنگ نمی کند".
همزمان با اين اظهارات، رابرت گيبس، سخنگوی کاخ سفيد صدور اين قطعنامه را نشاندهندۀ يکپارچگی و تصميم جامعۀ بين المللی در قبال برنامۀ هسته ای ايران دانست و گفت صبر جامعۀ جهانی در قبال ايران محدوداست. سخنگوی کاخ سفيد تهران را تنها مسئول عواقب اجرا نکردن تعهدات بين المللی خود دانست.

هیچ نظری موجود نیست: