وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

تجمع دانشجویان بسیجی دانشگاه خواجه نصیر با 40 نفر

در روز 16 آذر بسیج دانشگاه خواجه نصیر با جمع آوری تمام نیروهای خود تلاش کرد مانع از برگزاری تجمع دانشجویان این دانشگاه شود.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر بسیج دانشگاه خواجه نصیر تمامی نیروهای خود از تمامی دانشکده های دانشگاه خواجه نصیر از جمله دانشکده های برق، مكانیك، علوم و عمران را از ساعات آغازین صبح در دانشكده مهندسی برق برای مقابله با دانشجویان بسیج کرد که در نهایت توانست 40 نفر جمع آوری کند.

آنچه در عكسهای زیر مشاهده می شود تمامی اعضای بسیج دانشگاه صنعتی خواجه نصیر است كه در نهایت تعداد آنها به 40 نفر می رسید. از آنجائیکه اعضای بسیج دیگر دانشگاه‌ها در مقابل دانشگاه تهران حضور یافته بودند، بسیج دانشگاه خواجه نصیر نتوانسته بود افراد دیگر دانشگاه‌ها را به این دانشگاه وارد کند که بدین ترتیب کل اعضای بسیج این دانشگاه مشخص شد.

این عده با در دست داشتن چوب، پرچم و بلندگوهای دستی سعی داشتند مانع از تجمع  دانشجویان معترض كه تعداد انها نزدیك به400 نفر بود بشوند.

در تجمع دانشجویان معترض در روز 16 آذر در حالی بیش از 400 دانشجو حضور یافته بودند که حراست دانشگاه خواجه نصیر نیز در همکاری با بسیج با حضور در مقابل درب های دانشکده مهندسی برق این دانشگاه به دانشجویان دیگر دانشکده ها و فعالین دانشجویی اجازه ورود به این دانشکده را نمی داد.

چند نفر از رهبران بسیجیان كه در عكسها كامل مشخص هستند با در دست داشتن بلند گو و فریاد زدن و بیان مطالبی سعی در تحریك دانشجویان داشتند كه با هوشیاری و فریاد بلند دانشجویان مواجهه شدند. این عده با بستن راه دانشجویان سعی داشتند از رسیدن دانشجویان به درب اصلی دانشگاه
در خیابان شریعتی جلوگیری كنند و نگذارند صدای فریاد اعتراض دانشجویان به خیابان و مردم برسد كه باز هم با حضور پر تعداد دانشجویان و حمایت انها از یكدیگر این امر میسر نشد و دانشجویان معترض در مقابل درب اصلی دانشگاه حضور یافتند.

البته در این میان با حمله عده ای از اعضای بسیج با چوب چند نفر از دانشجویان معترض نیز آسیب دیدند.

در پایان با حركت دانشجویان به سمت صحن اصلی دانشكده و تنها ماندن اعضای بسیج كه تعداد آنها به 20 نفر رسیده بود، حراست دانشگاه برای جلوگیری از ادامه درگیری به بستن دربهای دانشگاه به روی آنها اقدام كرد.





 

هیچ نظری موجود نیست: