وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

تجمع دانشجویان معترض در دانشگاه پلی تکنیک: تلاش نیروهای بسیجی برای ایجاد درگیری ناکام ماند


یک هفته پس از برگزاری با شکوه مراسم 16 آذر در دانشگاه پلی تکنیک، امروز بار دیگر این دانشگاه صحنه اعتراض دانشجویان به دولت کودتا و حامیان آن بود.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر از صبح امروز دانشجویان چند دانشکده پلی تکنیک کلاس های درس صبح را در اعتراض به بازداشت مجید توکلی، ممنوع الورود شدن بیش از 100 دانشجو به دانشگاه، احضار بیش از 40 دانشجو به کمیته انضباطی، ورود نیروهای امنیتی و لباس شخصی به دانشگاه در روز 16 آذر و ضرب و شتم دانشجویان و تخریب اموال دانشگاه تعطیل کردند.

پس از آن در ساعت 12 ظهر دانشجویان در حالی که عکس های آیت الله خمینی و  مهندس موسوی و پلاکاردهایی با مضمون اعتراض به بازداشت مجید توکلی در دست داشتند در سکوت در صحن دانشگاه تجمع کردند. اما در سوی مقابل جمعیتی متشکل از نیروهای بسیجی درون دانشگاه، نیروهای لباس شخصی، نیروهای امنیتی و کارمندان دانشگاه به محض آغاز تجمع دانشجویان، شروع به سر دادن شعارهای تحریک آمیز و ایجاد درگیری فیزیکی با دانشجویان کردند. این افراد عمدا وارد جمعیت دانشجویان معترض شده و اقدام به ایجاد تحریک دانشجویان می کردند.

پس از مدتی دانشجویان معترض برای پرهیز از بروز تنش از صحن دانشگاه به سمت دانشکده شیمی حرکت کردند. اما حامیان دولت کودتا که ظاهرا تمایل زیادی به ایجاد درگیری و تشنج داشتند اقدام به تعقیب جمعیت دانشجویان معترض نمودند. این اتفاق هنگامی که دانشجویان اقدام به حرکت به سمت دانشکده پلیمر و پس از آن درب حافظ دانشگاه کردند باز هم تکرار شد. در چند مورد نیروهای لباس شخصی غیر دانشجو که مشخص نبود با کدام مجوز و به چه بهانه ای وارد دانشگاه شده اند، اقدام به ضرب و شتم شدید دانشجویان کردند.

تجمع دانشجویان در حدود ساعت 13:30 پایان یافت.

گفتنی است به محض آغاز تجمع دانشجویان، خودرو های ون نیروهای امنیتی و انتظامی در مقابل درهای دانشگاه مستقر شدند. به نظر می رسد نیروهای بسیجی قصد داشتند با ایجاد درگیری شدید در داخل دانشگاه، بهانه لازم برای بازداشت گسترده دانشجویان توسط نیروهای امنیتی و انتظامی در مقابل درهای دانشگاه را فراهم کنند. اما هشیاری دانشجویان پلی تکنیک در خودداری از ایجاد تنش، این نقشه را با شکست مواجه ساخت.

فیلم ها و عکس های تجمع امروز پلی تکنیک متعاقبا ارسال خواهد شد.

 تصاویر 2 تن از بسیجیانی که از خارج از دانشگاه برای ایجاد اغتشاش به دانشگاه امیرکبیر انتقال داده شده بودند.
 

هیچ نظری موجود نیست: