وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۱۵, یکشنبه

هاشمی رفسنجانی: مردم نخواهند باید برویم

کبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان ایران، در یک سخنرانی انتقادی در جمع فعالان دانشجویی در مشهد، با انتقاد از برخورد سپاه و بسیج با مردم در جریان وقایع پس از انتخابات خرداد ماه، گفته است که اگر مردم ما را بخواهند حکومت می‌کنیم و اگر نخواهند می‌رویم.

سخنان آقای هاشمی رفسنجانی که در جمع برخی از فعالان دانشجویی در مشهد ایراد شد، در وب‌سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان مانند پارلمان‌نیوز و تغییر انعکاس یافته است، اما با این حال چند خبرگزاری داخلی ایران با حذف بخش‌های انتقادی این سخنان، تنها بخش‌های عمومی این سخنان را بازتاب داده‌اند.

رئیس مجلس خبرگان ایران، در این سخنان با اشاره به اینکه حکومت پول و نیرو دارد و می‌تواند در خیابان آدم جمع کند ولی گروه مقابل یک عده استاد، دانشجو، کارگر، مدیر، صنعت‌گر هستند، تأکید کرده است که «درست نبود که بسیج و سپاه در مقابل مردم قرار داده شوند».

رئیس مجلس خبرگان در حالی از برخورد سپاه و بسیج با مردم انتقاد می‌کند که چندی پیش محمدعلی جعفری، فرمانده كل سپاه پاسداران، گفته بود «رهبری از اقدامات بسیج و سپاه در فرونشاندن آتش فتنه، تقدیر كرده‌اند».

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان ایران، بار دیگر با تأکید بر مواضع ارائه شده در خطبه‌های نماز جمعه تیرماه خود گفته است که راهکارهایش در مورد شرایط کنونی کشور، همچنان پیشنهادهایی است که در خطبه‌ها صریحاً اعلام کرده است.

آقای هاشمی رفسنجانی که از زمان اقامه نماز جمعه در ۲۶ تیرماه تا کنون در نماز جمعه تهران غایب بوده است، اولین مسئول بلندپایه جمهوری اسلامی بود که اوضاع کشور را بحرانى اعلام کرد و پیشنهادهایى براى خروج از این بحران ارائه کرد که با واکنش تند حامیان دولت روبه‌رو شد.

در نماز جمعه ۲۶ تیر ماه که پس از برگزاری انتخابات تنها نماز جمعه‌ای بود که به امامت هاشمی رفسنجانی برگزار شد، شماری زیادی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری همراه با مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد معترض، شرکت کردند.

آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های این نماز جمعه، با تأکید بر اهمیت نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی، نسبت به «به خطر افتادن مشروعیت حکومت جمهوری اسلامی» هشدار داد و برای حل بحران پس از انتخابات خواستار «آزادی زندانیان سیاسی و دلجویی از خانواده آنها» شد.

اکنون آقای رفسنجانی می‌گوید که تأکیدش بر نقش مردم در جامعه اسلامی در خطبه‌های ۲۶ تیرماه به این دلیل بوده است که «این مردم بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و در جنگ هم اگر گروه‌های داوطلب و بسیجی نمی‌آمدند پیروزی ما امکان‌پذیر نبود».

اکبر هاشمی رفسنجانی تصریح کرده است: «انقلاب ما براساس اسلام و قران بود اما برخی اصولگرایان این صحبت‌ها را قبول ندارند و فكر می‌كنند، رأی مردم زینتی است.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزوده است که «مردم ایران معتقد و مسلمانند اگر ما را می خواهند حكومت می‌كنیم و اگر نمی‌خواهند می‌رویم».

رئیس مجلس خبرگان ایران در مشهد و در دیدار با برخی از فعالان دانشجویی همچنین گفته است پس از اینکه در آن خطبه‌ها خواستار از بین رفتن تردیدها شد، «برخی گفتند که چرا لفظ تردید را به کار بردید، در حالی که سخنان من ناظر بر برخی مسائل مطرح شده پس از انتخابات بود».

هیچ نظری موجود نیست: