وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

جايزۀ يکصد هزار دلاری بنياد لخ والسا برای شادی صدر و لادن و رويا برومند

بامدادخبر: بنياد لخ والسا، رئيس جمهوری پيشين لهستان، جايزۀ حقوق بشر سال ٢٠٠٩ خود را به سه تن از زنان مبارز ايرانی لادن و رؤيا برومند و شادی صدر اعطا کرد. بر اساس بيانيه ای که در روز دوشنبه به وسيلۀ بنياد لخ والسا منتشر شد، ديپلم افتخار و مدال و جايزۀ يکصد هزار دلاری تعلق يافته به اين سه زن به خاطر فعاليت های پيگير و ستايش برانگيز آنان در راستای پيشبرد آزادی بيان، موازين حقوق بشر و دموکراسی در ايران به آنان اعطا شده است.




در اين بيانيه به ويژه از فعاليت ها ی شادی صدر و مبارزات اين حقوقدان و روزنامه نگار مقيم ايران عليه مجازات های وحشيانه ای چون سنگسار تجليل به عمال آمده است. بنياد لخ والسا در عين حال از فعاليت های لادن و رؤيا برومند با هرنوع نژادپرستی و تبعيض و نيز نقض حقوق بشر در ايران تجليل کرده است. فعاليت های لادن و رؤيا برومند در چهارچوب بنيادی به همين نام صورت می گيرد که به نام عبدالرحمن برومند پدر فقيد اين دو تن ايجاد شده است. افزون براين، بنياد برومند در اقدامات خيريه نيز فعال است.



گفتنی است، اعطای این جایزه به شادی صدر، درحالی صورت می‌گیرد که وی از سوی دوتن از نماینده پارلمان اروپا (حزب لیبرال دمکرات های هلند و سبزهای آلمان)، کاندید دریافت جایزه ساخاروف نیز شده است. جایزه‌ای که هر ساله از سوی اتحادیه اروپا به افرادی اهدا می شود که برای دفاع از حقوق بشر، آزادی بیان و حقوق ملیت ها مبارزه می کنند.



جایزه ساخاروف شامل لوح تقدیر و 50هزار یورو وجه نقد است و طی مراسمی که در استراسبورگ برگزار می شود، به برنده اعطا خواهد شد.


هیچ نظری موجود نیست: