وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ شهریور ۲۶, پنجشنبه

کمبود بار در پایانه ی بندرعباس و مشکلاتی که دامنگیر کامیون داران شده است

قریب به یک ماه است که پایانه کامیون های بندرعباس که وظیفه ی ترانزیت و جابه جایی انواع و اقسام کالاها به تمامی نقاط کشور را بر عهده دارد به نوعی به حالت تعطیل درآمده است. در حال حاضر کمبود بار به حدی است که هر کامیون شاید پس از یک هفته توقف در بندرعباس بتواند بارگیری نماید.

از آن جا که بنده خودم چندی در این پایانه کار کرده ام به جرات می توانم بگویم که هیچ گاه در ده سال اخیر چنین رکودی را شاهد نبوده ام. در بدترین شرایط شاید توقف یک کامیون در بندرعباس به سه روز می رسید اما هیچ گاه میزان توقف به این حد نمی رسید.

گفتنی است همین میزان باری هم که نصیب رانندگان می شود بارهای داخلی کشور هستند. اما علت این رکود وحشتناک بر می گردد به اثرات تحریم ها که مقامات کشور همواره بر بی تاثیر بودن آن ها تاکید می ورزند.

در گفتگویی که با تنی چند از کارشناسان گمرکی داشتم، آن ها تاکید کردند که دست تاجران برای واردات کالا به شدت بسته شده و دیگر مانند قبل آن ها نمی توانند به سادگی اقدام به ورود کالا بنمایند.

اما این رکود و کمبود بار زندگی بسیاری از مردم را به مخاطره انداخته است. بسیاری از مردم با اخذ وام های سنگین مبادرت به خرید کامیون های قسطی که تماما نیز ساخت کشور برادر، چین هستند؛ نموده اند. اقساط این وام ها گاه تا سه میلیون در ماه میرسد. بدیهی است که رانندگان با در نظر گرفتن شرایط بارگیری اقدام به چنین ریسکی کرده اند. حال که اوضاع بارگیری رو به وخامت گذاشته است اکثریت این رانندگان با مشکلی جدی که همانا اقساط کامیون هایشان است روبرو شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: