وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۱۱, شنبه

ويژه خبرنامه گويا: حضور چشمگیر نیروهای لباس شخصی در شهرآورد (همراه با عکس)


فرهاد رجبعلي - در شهرآورد امروز تهران بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال، نیروهای لباس شخصی در بین مردم حضور پر رنگی داشتند و تقریبا در تمام جایگاه های استادیوم مستقر بودند. بالاخص در ابتدای راهرو‌ها که به دسته های ده نفره تقسیم شده بودند و رئیس هر گروه به بی سیم و دیگر اعضا به تجهيزاتی نظیر گاز فلفل مجهز بودند.




پوشش آنان به صورتی بود که به راحتی گازهای اشک‌ آور را در زیر پیراهن‌شان نشان می داد. در جایگاه طرفداران تعصبی پرسپولیس (شمال غرب و شمال ورزشگاه) بعضا درگیری های لفظی بین نیروهای بسیجی و لیدرها اتفاق افتاد که نیروهای بسیجی مجبور به عقب نشینی شدند و اواسط بازی مجبور شدند جایگاه تماشاگران تعصبی را ترک کنند. آنان معتقد بودند که جایگاه شان مختص طرفداران پرسپولیس است و هر کس می‌خواهد بنشیند باید شعار بدهد

اشخاصی که دور سرشان با خط قرمز نشان داده شده است، نیروهای لباس شخصی هستند که چند نفرشان چهره های آشنایی داشتند و در تجمعات گوناگون دیده شده اند. اما متسفانه به دلایل امنیتی و از آنجا که به شدت جایگاه مراقبت می شد، امکان تصویربرداری از روبرو فراهم نشد.






ساعت ها پیش از شروع بازی روبروی درب های اصلی غربی و شرقی ورزشگاه آزادی، سه لایه مامور به فاصله بیست متر از یکدیگر و به صورت ردیف ایستاده بودند و مانع ورود هرگونه لباس سبز رنگ به استادیوم می‌شدند.




یکی از طرفداران پرسپولیس در جریان بازی که لباس سبز پوشیده بود، فورا توسط نیروهای یگان ویژه دستگیر شد. عکس‌های زیر این جوان را نشان می دهد که از بین تماشاگران به بیرون از استادیوم هدایت می‌شود. طرفداران تیم پرسپولیس به شدت نسبت به دستگیری این تماشاگر اعتراض کردند. در پايان بازی نیز در راهروهای استادیوم تماشاچیان دو تیم شعار "یا حسین، میرحسین" سر داده و به آرامی ورزشگاه را ترک کردند. سیستم حمل و نقل عمومی بعد از بازی بر خلاف بازی های گذشته بسیار سامان دهی شده و تعداد اتوبوس های شرکت واحد چند برابر شهرآوردهای گذشته بود. مسئولان شرکت واحد با کمک نیروی انتظامی ماموریت داشتند تا تمامی تماشاگران را سوار اتوبوس کرده و مانع خروج تماشاگران به صورت پیاده به سمت تهران شوند تا مبادا تظاهراتی بر اثر تجمعات خودجوش صورت گیرد. اتوبوس ها هیچ مسافری را به صورت سرپا سوار نمی کردند و هنگام خروج هر اتوبوس یک جعبه حاوی آب میوه به تماشاگران داده می شد. متاسفانه دوربین در بدترین شرایط ممکن برای فریم گیری بود و تدابیر شدید امنیتی اجازه عکاسی آزادانه را نداد.









هیچ نظری موجود نیست: