وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

انتخابات ايران يکی از ۱۰ رخداد اينترنتی قرن شناخته شد، جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس): انتخابات اخير رياست جمهوری ايران و وقايع و اعتراضات خيابانی پس از آن به عنوان يکی از ۱۰ رخداد اينترنتی در قرن جديد شناخته شد.
به گزارش وبسايت خبری عصر ايران، آکادمی بين المللی هنرهای ديجيتالی با ارايه ليستی از ۱۰ رخداد اينترنتی قرن ۲۱ ، انتخابات رياست جمهوری در ايران را به عنوان يکی از بزرگترين رويداد اينترنتی در سال ۲۰۰۹ معرفی کرده است .
در اين ليست نام ۱۰ رويداد اينترنتی بزرگ قرن که از آنها با عنوان تاثير اينترنت بر زندگی مردم و رويدادهای جاری نام بوده شده است، برشمرده شده که عبارتند از :


۱- وب سايت " کريج ليست = Craigslist " در سال ۲۰۰۰؛ به دليل ضريب نفوذ بالا و گسترش سريع آن از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ سراسر ايالات متحده . کريج ليست يک سايت ارتباطی گسترده است که در آن از آگهی فروش تا کاريابی تا " فروم " های چت و ارتباط آنلاين وجود دارد .
۲- " گوگل اد ورد = Google Adword " در سال ۲۰۰۱ ؛ که امکان تبليغات کالا يا خدمات را برای کاربران فراهم می کند ، به اين صورت که وقتيکه يک نفر واژه ای را در گوگل جستجو می کند سايت کسی که در گوگل ادورد آکانت دارد و سايت يا خدمات خود را ثبت کرده به عنوان اولين سايت در نتايج جستجو قرار می گيرد وبا کادری زرد رنگ دور آن نمايش داده می شود.
۳- دانشنامه اينترنتی " ويکيپديا = Wikipedia " در سال ۲۰۰۱ ؛ که با فراهم آوردن امکان دسترسی به ۱۴ ميليون مقاله در ۲۷۱ زبان مختلف دنيا تبديل به دانشنامه ای بزرگ شده است که به کاربران امکان می دهد تا نسخه های مقالات موجود در اين دانشنامه را اصلاح کرده و دانسته های خود را به آن بيفزايند .
۴- سايت " نپستر = Napster " در سال ۲۰۰۱ ؛ نپستر نرم افزاری بود
که به کاربران مختلف اجازه ثبت نام و سپس Login می‌داد. پس از آن هر کاربر می‌توانست مجموعه فايل‌های موسيقی مورد نظر خود را که روی هارد ديسک رايانه خود دارد با ديگران به اشتراک بگذارد. همچنين اين امکان وجود داشت که کاربران عضو اين نرم افزار به گفت‌وگو با يکديگر نيز بپردازند. پس از مسدود شدن سايت "نپستر" به حکم دادگاه ، شرکت "راکسيو" در سال ۲۰۰۲ اين شرکت ورشکست شده را خريداری کرد و آن را به يک مرکز دانلود قانونی و پولی ترانه های موسيقی از اينترنت بدل نمود .
۵- سرويس " گوگل ايپو = Google Ipo " در سال ۲۰۰۴ ؛ اين سرويس توانست انقلابی در موتور جستجوی گوگل به وجود بياورد و بعدها سايت هايی چون جی ميل ، يوتيوب ، گوگل ارث ، گوگل مپ و... توانستند از اين امکان موتور جستجوی گوگل استفاده کنند .
۶- انقلاب ويدئويی آنلاين شبکه " يوتيوب = Youtube " در سال ۲۰۰۶ ؛ که اين امکان را به کاربران اينترنت در سراسر جهان داد که فايل های تصويری و يدئوهای خود را روی شبکه يوتيوب قرار دهند .
۷- انقلاب بزرگ در شبکه ارتباطات اجتماعی با شبکه " فيس بوک = Facebook " به همراه توييتر = Twitter در سال ۲۰۰۶ ، اين شبکه ارتباط اينترنتی امروزه بيش از صدها ميليون عضو در سرتاسر جهان دارد .
۸- عرضه گوشی های تلفن همراه " آی فون = I Phone " در سال ۲۰۰۷ ؛
آی‌فون يک گوشی هوشمند تلفن همراه است که در ژانويه ۲۰۰۷توسط شرکت اپل، معرفی شد.آی‌فون صفحه‌کليد ندارد و از صفحهٔ حساس لمسی بهره می‌گيرد، که می‌توان با آن تايپ کرد، شماره گرفت و برنامه‌های گوناگون مبتنی بر وب و سيستم عامل را اجرا کرد.
۹- انتخابات رياست جمهوری آمريکا در سال ۲۰۰۸؛ که کمپين پرزيدنت اوباما در آن با به کارگيری اينترنت توانست شيوه ای جديد از تبليغات و جمع آوری اعانه های اينترنتی از هواداران و به نمايش گذاردن ويدئوهای آنلاين و ضريب نفوذ و ارتباط کمپين انتخاباتی اوباما با هواداران را گسترش دهد.
۱۰ – اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۲۰۰۹ ؛ که در آن معترضان به نتايج انتخابات توانستند با توجه به عدم بهره مندی از رسانه با ارتباطات اينترنتی و استفاده از شبکه های ارتباط اينترنتی همچون فيس بوک و توييتر ، برای تظاهرات اعتراضی خود هماهنگی کرده و اخبار و اطلاعات خود را مبادله کنند .
گفتنی است هم اکنون بسياری از وب سايتهای اشتراکی همچون فيس بوک ، تيوتر و.. در ايران فيلتر هستند و اخيرا نيز نيروی انتظامی از راه اندازی پليس ويژه اينترنت خبر داده است.

هیچ نظری موجود نیست: