وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

رئیس پلیس تهران خشونت‌های صورت گرفته در روز ۱۳ آبان را انکار کرد

رئیس پلیس تهران ضمن اعلام این نکته که عکس‌های منتشرشده از مراسم ۱۳ آبان امسال آرشیوی بوده است، کلیه خشونت‌های صورت‌گرفته در این روز را انکار کرد. او همچنین گفت انتقال بازداشت‌شدگان ۱۳ آبان به بازداشتگاه خورین ورامین واقعیت ندارد. این در حالیست که قبل از این به بسیاری از خانواده‌های بازداشت‌شدگان ۱۳ آبان گفته شده بود که عزیزانشان در این بازداشت‌گاه ناشناخته نگهداری می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری ایلنا سردار علیرضا علیپور، رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ با بیان اینکه برخوردهای نیروی انتظامی در روز 13 آبان کاملا قانونی بوده است، در رابطه با بازداشتگاه کهریزک گفت: درباره کهریزک این را بگویم که نگاه فرماندهان و مسئولان ناجا که رسما اعلام شده این است که یک تخلف انفرادی صورت گرفته و تخلف سازمانی نیست و افرادی که مرتکب تخلف شده‌اند باید مطابق قانون پاسخگو باشند.

علیپور در پاسخ به سئوالی مبنی بر برخوردهای صورت گرفته در روز 13 آبان و تذکر مجلس در این باره، گفت: گزارشی از تخلف پلیس در 13 آبان نداشته‌ایم. پلیس یک واحد انتظامی است که وظیفه تامین امنیت جامعه را بر عهده دارد و به صورت مستقل ماموریت‌های ذاتی خودش را انجام می‌دهد. پلیس وابسته به این جناح و آن جناح نیست و برخوردهای صورت گرفته در روز 13 آبان هم کاملا قانونی بوده است.

او همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تصاویر پخش شده از روز 13 آبان و اقدامات تند پلیس در این تصاویر گفت: مطمئن نباشید که این تصاویر مربوط به 13 آبان باشد. علیپور درباره بازداشتگاه خورین و شایعه انتقال بازداشت‌شدگان 13 آبان در تهران به این بازداشتگاه نیز گفت: این موضوع کذب محض است و انتقال بازداشت‌شدگان به خورین، راهنمایی اقدامات پلیس است که با هدف صورت می‌گیرد.

علیپور درباره حوادث رخ داده در پاکدشت و تجاوز به یک زن از سوی شش نفر و همچنین تجاوز به زنی در لویزان با اظهار بی‌اطلاعی از این حوادث گفت: خیلی اتفاقات دیگر بنا بوده که در تهران بیفتد اما پلیس جلویش را گرفته است حال شما یک حادثه که رخ داده را می‌بینید.

هیچ نظری موجود نیست: