وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

نامه سخنگوی سازمان حقوق بشر کردستان به مهدی کروبی

اجلال قوامی ، سخنگوی سازمان حقوق بشر کردستان در نامه ای به مهدی کروبی شهامت و شجاعت وی را در دفاع از حقوق شهروندی ستود. قوامی در نامة خود نهادینه کردن فرهنگ حقوق بشری را نیازمند عزمی ملی و پرداخت هزینه عنوان نموده است . متن کامل نامه در پی می آید.
جناب آقای کروبی ؛
با سلام و درود فراوان
خُنک آن قماربازی که بباخت هر چه بودش
بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر
« از رهگذر نقد کردن نظریه های خود می توانیم کاری کنیم که نظریه ها، فدای ما شوند و به عوض ما از بین بروند ... می توانیم آزمونها و فرضیه های موقت خود را از طریق بحث عقلانی به نحو نقادانه حذف کنیم . بی آنکه خود را حذف نمائیم ... اگر روش بحث عقلانی نقادانه تثبیت بشود، این امر کاربرد خشونت را از یاد می برد، زیرا خرد نقاد تنها بدیلی است که تا کنون برای خشونت یافته شده است.
کارل پوپر ، اسطوره چارچوب »
فضای سنگین کنونی حاکم بر کشور و بازداشتهای فله ای این ذهنیت را به وجود آورده که پروژه اصلاح به بن بست رسیده و دیگر امیدی به پرداخت قرضهای انبوه دولت به ملت وجود ندارد. اینک باید در زمستان طولانی فرار رسیده فریاد برآورد که « هوا بس ناجوانمردانه سرد است »
جناب شیخ مهدی کروبی دگر اندیش !
بحران مشروعیت که پس از فوت بنیانگذار انقلاب دامن نظام سیاسی را گرفت ، درمان نشد و نظام سیاسی تکلیف خود را درباره سه نوع مشروعیت ، سنتی ، کاریزماتیک و قانونی روشن نکرد و اعلام نداشت که مبنای حکمرانی خود را بر پایه کدام یک از این سه قرار خواهد داد. که این مسئله توسط نخبگان به پرسش گرفته شد و لذا بحران مشروعیت به طور طبیعی و در چنین شرایطی متولد شد. بحران مشروعیت به دنبال خود بحران و شکاف دولت – ملت را پدید آورد که این شکاف پس از انتخابات 22 خرداد 88 به بحرانی ترین شکل خود رسید.
شیخ اصلاحات!
نمیخواهم از منظری فلسفی و در چارچوب اندیشه سیاسی بحرانهای موجود را بشکافم که همگان نیک میدانیم در شرایط فعلی بحرانهای متعددی به جهت اعمال سیاست های نادرست به وجود آمده که همگی به توجیه ایدئولوژی سرکوب ، خشونت ، رعب و وحشت از سوی پاره ای از تازه به دوران رسیده ها به وجود آمد ه است .
در غیاب مشروعیت قانونی ، قرائت فاشیستی و سلطنتی از دین توسط ایدئولوگها خلق شد تا خشونت و سرکوب را توجیه کند.
نیک به یاد دارید که پروژه قتل عام درمانی دگر اندیشان و دگرباشان توسط همین ایدئولوگهای خشونت طراحی و اجرا شد.
این پاره ای از مشکلات ساخت سیاسی در ایران می باشد که احتیاج به درمان داشت و گویا جنابعالی و دیگر کاندیدای تحول خواه مهندس موسوی عزم اصلاح آن را داشتید.
جناب آقای کروبی!
نظامهای اصلاح پذیر که تغییر مستمر حکومت به وسیله مردم را از راه انتخابات آزاد و دموکراتیک می پذیرند و خود را مکلف به تأمین مطالبات مردم می دانند در میان دو سر یک طیف قرار دارند: اصلاحات حداکثری و اصلاحات حداقلی
قانون اساسی و ظرفیت سیاسی برخی نظامات ، حداقلی از اصلاحات را مجاز می شمارد اما قانون اساسی و ظرفیت سیاسی برخی نظام ها راه حداکثر اصلاحاتی را که مردم خواستار آن باشند هموار کرده است. آنچه که جنابعالی به دنبال آن بودید ، این است که بخش های مهمی از قانون اساسی جمهوری اسلامی که متضمن حقوق است متروک مانده و لذا با عملی شدن آن بخشی از مطالبات مردم تأمین خواهد شد. به گمان شما راه حل مشکلات کشور را باید در ایده های دموکراسی ، آزادی ، حقوق بشر، جامعه مدنی ، تنوع و تکثر بازجُست . اما آنچه در جریان انتخابات و وقایع پس از آن رفت این ذهنیت را تقویت کرد که اصلاحات مورد نظر به بن بست رسیده و باید طرحی نو در انداخت . آنچه که اکنون با نام جنبش سبز شهره شده است می باید چتر خود را بیشتر از این بگستراند و رنگین کمانی باشد از خواست ها و مطالبات کُرد ، لُر ، بلوچ ...
جناب آقای کروبی!
به راستی شهامت و شجاعت و پایمردی شما در دفاع از حقوق ملت ستودنی است بی شک این کار مستلزم هزینه است که باید پرداخت و شما نیز تا کنون ثابت نموده اید در این راه استوار ایستاده اید. برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی شاهد بودیم که نگاه واقع بینانه ای به مسئله اقلیتها در برنامه های شما تجلی یافت و برای تأمین و خواست حقوق اقلیت ها با برنامه ای کارشناسی شده در این وادی گام نهادید. گفتگو و دیدار با نمایندگان برخی از جریانهای کردستانی گواه این مسئله است که مسئله ای به نام حقوق بشر همواره از دغدغه های جدی شما بوده است.
آغوش باز شما در پذیرفتن خانواده های زندانیان کارنامة موفقی از شما در اذهان بر جای گذاشته است. امروز برای همه ما جنابعالی که عمری در نظام بوده اید و اینک در دفاع از آزادی های مشروع و قانونی هزینه می دهید و چماق به دستان هتک حرمتتان می کنند جایگاه ویژه ای دارید . امید که همگان در این راه همدل و همگام گام برداریم.
بر شاه خوب رویان واجب وفا نباشد
ای زرد روی عاشق تو عهد کن ، وفا کن
اجلال قوامی – سخنگوی سازمان حقوق بشر کردستان

هیچ نظری موجود نیست: