وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۱۶, دوشنبه

حمله نیروهای امنیتی و شبه‌نظامی به دانشگاه هنر و پلی‌تکنیک


در پی برگزاری تجمعات گسترده دانشجویان در روز 16 آذر در دانشگاه‌های هنر و پلی‌تکنیک تهران‌، نیروهای بسیجی و لباس شخصی که از حمایت نیروهای یگان ویژه برخوردار بودند به این دانشگاه‌ها حمله کردند.

به گزارش موج سبز آزادی به نقل از فعالان دانشجویی تجمع دانشجویان در ساعت 10:30 در دانشگاه هنر و 12 در دانشگاه پلی‌تکنبک آغاز شد، تعداد معترضین در دانشگاه حدود هنر 2 هزار نفر و در دانشگاه پلی‌تکنبک 5 هزار نقر تخمین زده می‌شود. در این تجمعات دانشجویان معترض بر ضد دولت کودتا و مقام‌های ارشد حکومتی شعار دادند.
ساعت 12 دانشجویان دانشگاه هنر و دانشگاه پلی‌تکنبک در درب ولیعصر به هم پیوستند. در این تجمع عکس احمدی‌نژاد توسط دانشجویان به آتش کشیده شد. تعدادی از دانشجویان دانشگاه هنر و پلی‌تکنبک در این تجمع بازداشت شدند. گزارش‌های رسیده حاکی‌ از آن است که به سمت دانشجویان و مردم گاز اشک‌آور پرتاب شد، که منجر به زخمی شدن تعدادی از دانشجویان و مردم شده است.
گفتنی است در پی حمله نیروهای بسیجی با سنگ و آجر به دانشگاه از اثر اصابت این اجسام به یکی از نگهبانان دانشگاه وی بیهوش شد. مردم معترض نیز در بیرون از دانشگاه به حمایت دانشجویان می‌پرداختند که با حمله نیروهای امنیتی و یگان ویژه روبرو شده و تعدادی از آن‌ها بازداشت شدند.

هیچ نظری موجود نیست: