وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

گزارش پنجمین تجمع پیاپی دانشجویان دانشگاه آزاد در اعتراض به کودتاچیان

بامدادخبر: از دقایقی قبل، نزدیک به دو هزار دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، در صحن دانشکده‌ی فنی این دانشگاه تجمع خود را آغاز کرده‌اند. به گزارش خبرنگار بامدادخبر، هم‌اکنون شعار مرگ بر دیکتاتور فضای این دانشگاه را دربر گرفته است و نیروهای امنیتی مشغول فیلمبرداری از دانشجویان معترض هستند. دانشجویان همچنین شعارهایی در اعتراض به احکام سنگین انظباطی که برای چهارده نفر از فعالین دانشجویی واحد تهران‌مرکز این دانشگاه صادر شده است، سر می‌دهند.
گفتنی‌است با افزایش فشارها بر دانشجویان واحد تهران مرکز، تجمع هفتگی این دانشجویان که هر هفته سه‌شنبه برگزار می‌شد، به دانشگاه ازاد واحد تهران‌جنوب در اتوبان آهنگ منتقل گردیده است.
اخبار تکمیلی و تصاویر این تجمع متعاقبا در همین لینک قرار خواهد گرفت.
گزارش کامل پنجمین تجمع پیاپی دانشجویان دانشگاه آزاد در اعتراض به کودتاچیان
دانشجویان دانشگاه آزاد پنجمین تجمع اعتراضی و مسالمت‌آمیز خود را در پنجمین سه‌شنبه متوالی سال تحصیلی جدید برگزار نمودند.
به گزارش بامدادخبر، بیش از 1500 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در پی فراخوانی که پیش از این داده شده بود در اعتراض به دولت کودتا و وقایع پس از انتخابات و همچنین حمایت از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز اقدام به برگزاری تجمع و راهپیمایی نمودند.
این تجمع در حدود ساعت 12 ظهر امروز و با تعطیل شدن کلاس‌های نوبت صبح در صحن اصلی دانشکده‌ی فنی و با فریادهای «الله اکبر» دانشجویان، آغاز و با خواندن سرود های «یار دبستانی» و «محمود قاتل»، گسترده‌تر گردید که در این میان حضور دانشجویان دانشکده‌های دیگر واحد تهران جنوب علی‌رغم مسافت زیاد این‌ دانشکده‌ها با دانشکده فنی، کاملا‌ چشم‌گیر بود.
در ادامه دانشجویان با سردادن شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «نصر من الله و فتح قریب، ننگ بر این دولت مردم فریب»، و «یاحسین،میرحسین» از صحن اصلی دانشکده فنی تا مقابل ساختمان ریاست راهپیمایی کردند.
همچنین دانشجویان با سر دادن شعار «روحانی واقعی؛ منتظری صانعی» حمایت خود را از مواضع این دو مرجع تقلید شیعیان اعلام داشتند و با سردادن شعارهای «دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد»، «دانشجو دانشجو، حمایت حمایت»، «دانشجو دستگیر بشه، دانشگاه تعطیل میشه» حمایت خود را از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز نشان دادند.
این تجمع که از ساعت 12 ظهر آغاز شده بود در حدود یک ساعت به طول انجامید و با خواندن سرود «یار دبستانی» پایان یافت.
از صبح امروز تعداد نیروهای حراستی به شدت در دانشکده‌ی فنی افزایش یافته بود و رفت و آمد نیروهای امنیتی نیز در صحن دانشکده محسوس بود. علی‌رغم این شرایط، استقبال پرشور دانشجویان، موجب غافلگیری حراست و نیروهای بسیج شد.
رییس حراست واحد تهران جنوب نیز خود شخصا هنگام تجمع در دانشکده فنی حضور داشته است.
گفتنی است برخی از نیروهای حراستی و امنیتی با فیلمبرداری از چهره دانشجویان قصد ایجاد تنش و ممانعت از شکل گیری تجمع را داشتند که با حضور گسترده و هوشیاری دانشجویان ناکام ماندند.
تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در حالی در حمایت از دانشجویان واحد تهران مرکز انجام می گیرد که سومین تجمع مسالمت آمیز دانشجویان واحد تهران مرکز با حمله نیروهای بسیجی که با اتوبوس از خارج دانشگاه آورده شده بودند و به باطوم، شوکر الکتریکی، زنجیر، گاز اشک‌آور واسپری فلفل مجهز بودند به خشونت کشیده شد و در نتیجه‌ی آن، ده تن از دانشجویان مجروح و مصدوم شدند و بیش از چهل ترم حکم ممنوعیت از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مر کز صادر شده است.
تجمع امروز، پنجمین تجمع اعتراضی و متوالی دانشجویان دانشگاه آزاد در پنجمین سه شنبه از اغاز سال تحصیلی بود.

هیچ نظری موجود نیست: