وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

6 سال حبس و 74 ضربه شلاق تعزیری برای علی تاجرنیا

دکترعلی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی که به تازگی بعد از تحمل ۵ ماه زندان، آزاد شده بود، به ۶ سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق محکوم شد.


وكيل تاجرنيا از محكوميت موكل خود به 6 سال حبس و تحمل 74 ضربه شلاق از سوي شعبه 26 دادگاه انقلاب به رياست قاضي پيرعباسي خبرداد.
حميد فاتح نيا در گفت‌وگو با ايلنا با اعلام اين مطلب اظهارداشت: صبح امروز حكم علي تاجرنيا در شعبه 26 دادگاه انقلاب به بنده ابلاغ شد.
وكيل تاجرنيا ادامه داد: موكلم به اتهام اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت عمومي به 5 سال حبس و اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام به يك سال حبس و توهين به مسوولان كشور (رييس جمهور و مجموعه دولت) به 74 ضربه شلاق تعزيري محكوم شده است.
وي با اشاره به نمايندگي موكلش در مجلس ششم اظهارداشت: اتهام توهين به مسوولان كشور در راي صادره بگونه‌اي بيان شده كه گويي موكلم در زماني كه رييس جمهور و اعضاي دولت مشغول به انجام وظيفه بودند به آنها توهين كرده است در حاليكه آنچه كه در راي آمده با متن كيفرخواست كاملا مغايرت دارد.
گفتني است، علي تاجرنيا عضو جبهه مشاركت در 29 خردادماه بازداشت و در 16 آبان ماه با توديع وثيقه يك ميليارد ريالي از زندان آزاد شد.
پیش از این سعید شریعتی به ۷ سال حبس تعزیری و محمدعلی ابطحی نیز به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و احمد زیدآبادی به تحمل ۵ سال زندان در تبعید (گناباد) محکوم شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: