وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

دادگاه ناصح فریدی، فعال دانشجویی برگزار شد

روز یکشنبه اول آذرماه، دادگاه ناصح فریدی، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران و سخنگوی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی برگزار شد و وی با اتهام محاربه از طریق ارتباط با سازمان مجاهدین خلق و همچنین بر هم زدن نظم عمومی و اقدام بر علیه امنیت ملی مواجه گشت. دادگاه این فعال دانشجویی در حالی برگزار شد که وکیل وی محمد اولیایی‌فرد در دادگاه حاضر نشده بود.

ناصح فریدی در روز 24 خرداد ماه دستگیر شده و پس از تحمل 78 روز بازداشت در بند 209 با قرار وثیقه از زندان آزاد شد. این فعال دانشجویی در جریان انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد شهروند آزاد (مطالبه محوران حامی برنامه‌های مهدی کروبی) بود.

در بخشی از کیفرخواست اولین دادگاه موسوم به رسیدگی به اتهامات عوامل دخیل در حوادث پس از انتخابات، در مورد ناصح فريدي آمده است: "ناصح فریدی فرزند محمد، از طريق تلفن و اينترنت با گروهك منافقين وصل مي‌شود و سپس با شركت فعال در تجمعات دانشجويي و صنفي، اقدام به تهيه و ارسال عكس و فيلم و اخبار به گروهك نفاق مي‌كند. متهم مزبور همچنين ماموريت داشته است اخبار و اطلاعات زندانيان گروهك نفاق را پيگيري و اين اطلاعات را به خانواده‌هاي آنان و گروهك منافقين ارسال نمايد. وي با حضور در اغتشاشات و تشويق دانشجويان به حضور در تجمعات غيرقانوني، اطلاعات اين تجمعات و آشوب‌ها را براي منافقين ارسال مي‌كرده است. متهم ضمن ارتباط‌گيري با خانواده زندانيان و مصاحبه با آنان، نوارهاي مصاحبه را براي سيماي آزادي، صداي آمريكا، راديو فردا و... ارسال كرده است. وي هم‌چنين خانواده شبنم مددزاده از اعضاي گروهك را به سرپل منافقين وصل نموده است. متهم مزبور در ستاد انتخاباتي آقاي كروبي حضور داشته است."

با توجه به اتهامات وارد شده به اين فعال دانشجويي و عدم حضور وكيل در جلسه دادگاه در جهت دفاع موثر از وي، و همچنين ايراد اتهامات سنگين در متن كيفرخواست صادره از سوي دادستان، نگراني در مورد صدور حكم نامتعارف براي ناصح فريدي وجود دارد.

در جريان بازداشت‌هاي گسترده فعالان سياسي و مدني، پس از انتخابات رياست جمهوري، نيروهاي امنيتي به بسياري از بازداشت‌شدگان، اتهام " ارتباط با سازمان مجاهدين خلق" را وارد كردند.

کمیته گزارشگران حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست: