وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

درخواست اصلاح طلبان تبریز از رییس قوه قضاییه برای آزادی رمضان زاده



جمعی از اصلاح طلبان تبریز در نامه ای خطاب به لاریجانی، رییس قوه قضاییه آزادی عبدالله رمضازاده، سخنگوی دولت اصلاحات و قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت را خواستار شدند. رمضان زاده نزدیک به 5 ماه است که همراه با دیگر سران احزاب اصلاح طلب در زندان کودتا اسیر است.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
به ریاست محترم قوه قضاییه
ریاست محترم قوه قضاییه، حضرت آیت ا.. لاریجانی
با سلام و احترام
اکنون که بعد از گذشت 5 ماه بر مبنای اخبار منتشره در آستانه برگزاری دادگاه تنی چند از دیگر یاران دربند از جمله اندیشمند فرهیخته، سیاستمدار هوشمند، استاد برجسته دانشگاه و انسانی پاک و متقی و وارسته چون جناب آقای دکتر عبدالله رمضان زاده قرارگرفته ایم، دفاع از مظلومیت، بی گناهی ایشان و رعایت حق و انصاف را وظیفه دینی، ملی، انسانی و انقلابی مشترک شما و خود می دانیم.
حضرت آیت ا... لاریجانی
امروز فراتر از شگفتی، تعجب و ناباوری، جای بسی تامل، درنگ و غور است که جمهوری اسلامی منادی انسانیت، آزادگی، عدالت و کرامت انسانی درگذر از کدام فراز تاریخی و بر اساس کدام مصلحت و انتظار چه دستاورد بزرگ اجتماعی و سیاسی، فرزندان پاک، خدوم و مخلص خود چون دکتر رمضان زاده را در بند و دادگاه به نظاره نشسته است ؟! کسانی که سالیان سال پویایی و نشاط حیات سیاسی و آگاهی های عمومی جامعه ما، مرهون حضور فعال، پرتلاش و اثرگذار آنان بوده و نقادی های دلسوزانه و قانونی از دولت، توام با دفاع اصولی از جمهوریت و اسلامیت نظام توسط آنان، همواره دوام و استحکام امنیت سیاسی کشور را، به تبع افزایش مشارکت مردمی در پی داشته است.
حضرت آیت ا...
امروز کیست که نگاهی ولو گذرا به حوزه های عملکرد سیاسی، اجرایی و علمی کشور انداخته باشد و در آن اثرات مفید اندیشه و خدمات ارزنده و درخشان ایشان را مشاهده ننموده باشد. هنوز با گذشت سالیان مدید، استان و خطه دلاور کردستان اثرات خدمات و اقدامات پردامنه رمضان زاده را به هنگام تصدی مسئولیت استانداری کردستان چه در عرصه امنیتی و سیاسی و چه در عرصه عمرانی بر جغرافیای منطقه خود پرنقش می بیند و حلاوت شیرینی آنرا می چشد. امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور را چه اقدامی بالاتر و اثرگذارتر از افزایش اعتماد مردم کردستان به حاکمیت، تضمین می کند؟ چه اقدامی بیشتر از گسترش امنیت منطقه، سرمایه گذاری و ایجاد زمینه های رشد و توسعه، شبکه های درمانی وبهداشتی، اصلاح سیستم مواصلاتی و راههای استان مزبور به افزایش امنیت اجتماعی منجر میشود؟ و اینها حداقل خدمات مورد تقدیر مردم دوست داشتنی آن سرزمین رنج کشیده و رنج دیده تاریخ کشوراست که می توان در این مجال برشمرد.
کیست که رمضان زاده را بشناسد و نداند که او از دوران جوانی به عشق ایرانی آباد و سربلند و از سر دینداری پای در رکاب انقلاب گذاشته و از حضور در تیم محافظان امام ( ره) به هنگام ورود ایشان به کشور تا حضور مداوم در جبهه، کسب توانایی های علمی، اخذ درجه دکتری و استادی دانشگاه، پذیرش مسئولیت های مهم در وزارت کشور از جمله ریاست اداره طرح وبرنامه و مدیریت اداره کل سیاسی، استانداری کردستان، سخنگویی و دبیری هیئت دولت، همواره با اخلاص و وطن دوستی به خدمت این ملت کمر همت گمارده است .
حضرت آیت ا...
کیست که ارزش فعالیت ها، سخنرانی ها و مواضع عبدالله را در دفاع از حقوق اقوام در کنار پایبندی به تمامیت و وحدت سیاسی و ارضی کشور، تحکیم وحدت ملی درعین کثرت فرهنگی بداند و به دیده تحسین در وی ننگرد. آذربایجانی ها همیشه کسانی را که در راه احقاق حقوق ملت و نیز اقوام مختلف (در چارچوب ایرانی آباد و آزاد و سربلند) پایمردی می کنند، قدر می دانند و دکتر عبدالله رمضان زاده از جرگه این رادمردان است.
حضرت آیت ا...
امروز به جوانان این کشور باید حق داد اگر از ما پرسیدند به امید چه روزی و به ارمغان چه پاداشی باید مسئولیت سنگین علمی و اجرایی کشور را به دوش بکشیم، آنجا که سرمایه های بزرگ انسانی ما این چنین در گوشه زندان ومحکمه، عمر سپری می کنند و پاسخگوی گناهان ناکرده خود هستند. ما، جمعی از دوستان اصلاح طلب دکتر رمضان زاده در تبریزهمان گونه که در ابتدا اشاره رفت، به حکم وجدان عمومی جامعه و وظیفه انسانی، خواهان آزادی وتبرئه ایشان و سایر عزیزان دربند بوده و بیشتر از این را به صلاح کشور نمی دانیم و اکنون بر شماست که بر مسند بالاترین مقام قضایی کشور نشسته و داعیه عدالت گستری دارید، به عدالت رفتار نمایید که روز قیامت نزدیک است.
جمعی از دوستان اصلاح طلب دکتر رمضان زاده در تبریز

هیچ نظری موجود نیست: