وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

بیانیه جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان کرد در اعتراض به اعدام احسان فتاحیان


خبرگزاری هرانا : اعدام ، اعمال سلطه ی  رژیم سلطه  بر "تن" است.اعدام عریان ترین اعلان خشونت عریان سلطه بر زیرسلطه گان است.اعدام نفی تن و نفی شان انسان است.اعلان وضعیتی است که در آن هر کسی حتی عاملان سلطه و سرکوب ، در زیر تیغ گیوتین اعدام اند.اعدام حد اعلای نفی مفهوم مشترک شان بشری است.
سلطه ، امروز در درنده خویانه ترین حالت دولت سرکوبگرکه با تقسیم بندی هستی شناسانه ی متافیزیکی ضد انسانی "خودی / غیر خودی" ،کرد بودن را به مثابه غیر خودی و دشمن معرفی می کند.که این خود در تداوم اعمال سیاستی است که با ظهور سلطه مدرن در قالب دولت مدرن حیات خود را در انگاره ی  فاشیستی "دیگر ستیزی" می یابد.
احسان فتاحیان تجلی فریاد انسانی است که مبارزه برای کردستان را با مبارزه در راه  ارزش های انسانی یکی می دید.سیاستی که حاکمیت مطلق باور،سال هاست در جهت آسیمیله کردن هویت ملی کرد در کرمانشاه وایلام اعمال میکند.وجود تفکروذهنیت خالق احسان واحسان ها، خط بطلانی است برسیاست قرون وسطایی انکاروامحاء بر ملتی که نسل های متمادی اش راه مقاومت وایستادگی را در پیش گرفته است .
اصرارحاکمیت کنونی بر سیاست سرکوب واعمال خشونت، ناشی از دستگاه ناقص فکری وفلسفی است که حیات خویش را در انکار مسئله کرد وحاملان آن می داند که حتی همکاران منطقه ای ودیرین حاکمیت های ایرانی به این مهم پی بردند که تنها راه حل مسئله کرد،قبول آن است نه اعدام ،انفال وسرکوب.
بی گمان اعدام احسان در "واپسین شعاع آفتاب شبانگاهی "نشان دهنده ی وجود اراده ای "دون کیشوت وار "است که در صدد تکراراجرای احکام ناعادلانه ی احسان های دیگری مانند :فرزاد،فرهاد،علی،شیرکو،حبیب الله،فرهاد تالش،زینب،رمضان و...می باشد.
سکوت ما دربرابر عاملان اعدام ،اراده ی آن هارا در تداوم این روند راسخ تر می کند.
لذا ما امضا کننده گان این بیانیه ضمن محکوم نمودن اعدام وپایمال کردن کرامت هر انسان، اعتراض خودرا اعلام نموده وازکلیه آزادی خواهان، نهادهای حقوق بشری داخلی وبین المللی، می خواهیم در برابر این روند، سکوت اختیار ننموده ووظیفه ی انسانی خود رابجا آورند

هیچ نظری موجود نیست: