وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه

مريم رستم‌پور و مرضيه اميری‌زاده، دو زندانی مسيحی آزاد شدند ، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - امروز ۲۷ آبان‌ماه، مريم رستم‌پور و مرضيه اميری‌زاده، دو زندانی مسيحی پس از تحمل ۲۵۹ روز حبس، تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شدند.


اين دو زن زندانی در ۱۵ اسفند‌ماه ۸۷ در منزل شخصی‌شان بازداشت شده و به زندان اوين منتقل شدند. دادگاه آنان در تاريخ ۱۸ مرداد ۸۸ در حالی برگزار شد که دادستان تهران برای آنان حکم "ارتداد" را توصيه نموده بود. گفتنی است در جلسه دادگاه اين دو شهروند مسيحی قاضی حداد از آنان خواسته بود تا عقايد خود را به صورت کتبی و شفاهی منکر شوند.
لازم به ذکر است مريم و مرضيه در طول دوران بازداشت، با بيماری و مشکلات فروان روبرو بوده‌اند. مرضيه دچار درد شديد در ناحيه ستون فقرات و همچنين عفونت دندان و سردرد‌های شديد بوده است.
بازداشت و آزار اقليت‌های مذهبی در ايران در حالی صورت می‌پذيرد که بر اساس ماده ۱۸ اعلاميه جهانی حقوق بشر «هرکس حق دارد ازآزادی انديشه، وجدان و مذهب بهره‌مند گردد، اين حق شامل آزادی تغيير مذهب يا باور و نيز آزادی اظهار مذهب يا باور به شکل آموزش، عمل به شعائر، نيايش و بجای آوردن آيين‌ها چه به تنهايی و چه به‌صورت جمعی نيز می‌گردد.» همچنين اصل ۲۳ قانون اساسی تفتيش عقايد را ممنوع نموده است.

هیچ نظری موجود نیست: