وعده ما: 16 آذر ساعت 16

دانشجویان دانشگاه گیلان تصمیم گرفتند که ساعت 10 مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تجمع کنند و همانطور که میدانیم دانشجویان دانشگاه های دیگر و مردم سبز اندیش اجازه ورود به دانشگاه رو به هیچ وجه ندارند برای همین عده ای از دوستان دانشجوی سایر دانشگاه ها و دانشکده ها تصمیم گرفتند که 16 آذر ساعت 16 مقابل دانشگاه علوم پایه واقع در منظریه تجمع کنند و اعتراض خودشون رو نشون بدند.

۱۳۸۸ مهر ۲۳, پنجشنبه

ادامه بلاتکلیفی بهمن احمدی امویی در بند 209 زندان اوین



کمیته گزارشگران حقوق بشر- بهمن احمدیامویی، روزنامهنگار زندانی که در شامگاه 30 خردادماه در منزلش بازداشت شده بود، همچنان در شرایط بلاتکلیفی در بند 209 زندان اوین نگهداری میشود.

به گفتهی ژیلا بنییعقوب، همسر این روزنامهنگار زندانی،ادامه نگهداری بهمن احمدیامویی در شرایطی صورت میگیرد که بازجویی از وی مدت هاست اتمام یافته است .

بنییعقوب که خود نیز به همراه همسرش بازداشت شده و به مدت 2 ماه در بند 209 نگهداری شد، میگوید:" در روزها و هفتههای پس از آزادیم، هر بار که به دادگاه مراجعه میکردم، به من اعلام میشد که پروندهی همسرم در آنجا نیست، اما پس از پیگیریهای مسمتر و پس از هفتهها سرگردانی، بلاخره در هفته گذشته شعبه 2 امنیت پذیرفت که پروندهی بهمن در این شعبه قرار دارد، اما گفتند چون هنوز تکمیل نشده بنابراین نمیتوانند نسبت به آزادی وی اقدامی انجام دهند."

ادامهی بازداشت بهمن احمدیامویی درحالی است,که وی از ابتدای بازداشتش در خردادماه، قرار وثیقه 100 میلیون تومانی را در زندان اوین امضا کرده است. خانواده امویی میگویند که آنها میتوانند این قرار را تأمین نموده و وی را آزاد نمایند.

در جریان بازداشتهای گستردهی فعالان سیاسی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، برای بسیاری از آنان از همان ابتدا، قرار وثیقه صادر شد، با این وجود دادگاه انقلاب با ادعای عجز متهمان از تودیع وثیقه،از آزادی آنها خودداری میکند.

احمدیامویی پیش از این نیز در جریان تجمعات مربوط به احقاق حقوق زنان در خردادماه 85، بازداشت شده و مدتی را در بند 209 زندان اوین به سر برده بود.

22 مهر 1388

هیچ نظری موجود نیست: